افراد معروف در ارز دیجیتال کدامند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
افراد معروف در ارز دیجیتال

افراد معروف در ارز دیجیتال رو میشناسید؟ اگر حتی 1 ریال سرمایه در بازار ارزهای دیجیتال در اختیار دارید، حتما باید با افراد تاثیرگذار در ارز دیجیتال آشنا باشید و رفتارها و تک تک اخباری که حول آن ها اتفاق می افتد را دنبال کنید! چرا که افراد معروف در ارز دیجیتال مثل ایلان ماسک می توانند اثرات بسیاری را در بازار رمزارزها داشته باشند، بنابراین توجه به تحرکات آن ها به علاوه استفاده از تحلیل تکنیکال، بنیادی، رفتارشناسی بازار و … ، می تواند سود بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد، پس اگر دوست دارید افراد معروف در ارز دیجیتال را بشناسید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

افراد معروف در ارز دیجیتال

با رشد بازار رمزارزها، انقلاب بسیار بزرگی اتفاق افتاد که شاید تا چندی پیش، فکرهم به آن نکرده بودیم. در واقع یکی از این اتفاقات، ورود سلبریتی‌ ها به دنیای کریپتوکارنسی و اثرگذاری آن ها بر جو بازار بود. جالب است بدانید که هر روزه تعداد بیشتری از شخصیت های سرشناس ارزهای دیجیتال را می پذیرند. طیف وسیعی از چهره‌ های برجسته، از ایلان ماسک گرفته تا میسی ویلیامز و جک دورسی، اسنوپ داگ و … نسبت به رمزارزها موضع خود را اعلام کردند و بعضی از آن ها از ظرفیت طرفداران خود برای ترویج ارزهای دیجیتال و یا رمزارز خاصی استفاده کردند؛ مثل ایلان ماسک که توان خود را برای ترویج دوج کوین گذاشته است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


حال سوال اینجاست که آیا این افراد مشهور تنها قصد دارند بر موج موفقیت رمزارزها سوار شوند یا واقعاً می خواهند حضوری فعال و دائمی در این بازار داشته باشند؟ در این مقاله می خواهیم 13 تا از تاثیرگذارترین سلبریتی‌ های دنیای ارزهای دیجیتال را خدمت شما معرفی کنیم و توضیحات مختصری در مورد فعالیت های هر کدام بیان کنیم، پس حتما تا انتها همراه ما بمانید.

1) ایلان ماسک – Elon Musk

بی شک شماره یک و در واقع مشهورترین چهره در این لیست، ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا و اسپیس ایکس می باشد که بارها با توییت های خود بازار و به خصوص ارز دیجیتال دوج کوین را نوسانی کرده است. این میلیاردر آمریکایی که در حال حاضر ثروتمندترین فرد در دنیا به حساب می آید، چندی پیش اعلام کرد که شرکت تسلا چندین میلیارد دلار بیت کوین خریده است.

او سال‌ هاست که پتانسیل های ارزهای دیجیتال برای ساختن آینده را باور کرده است و در این زمینه فعالیت می کند. در این بین شاید بتوان ایلان ماسک را تأثیرگذارترین سلبریتی در بازار محسوب کرد که بارها شده است که او با یک توییت موجی از سود یا موجی از ضرر را به ارمغان آورده است. نظرات ایلان ماسک درباره بیت کوین، دوج کوین و به صورت کلی سرمایه گذاری هایی که انجام داده است، به عنوان پولدارترین آدم کره زمین مطمئنا برای دنیا و به خصوص فعالان حوزه ارزهای دیجیتال باید حائز اهمیت باشد.

2) اسنوپ داگ – Snoop Dogg

اسنوپ داگ، رپر و ترانه‌ سرای آمریکایی، پیش از این نیز علاقه خود را به بیت کوین نشان داده بود. او در حال حاضر بیشتر در بازار رمزارزها فعالیت می کند و درباره دوج کوین هم توییت هایی از وی دیده شده است. توییت‌ های او و سایر افراد سرشناس در ماه فوریه ۲۰۲۱ موجب آن شد که دوج کوین یک سقف جدید قیمتی را ثبت کند. بلافاصله بعد از این اتفاق، طرفداران دوج کوین لقب اسنوپ دوج را برای او در نظر گرفتند.


حتما برایتان جالب است : عوامل موثر در قیمت بیت کوین چیست؟


همواره تجربه به اثبات رسانده است که اسنوپ داگ در هر محصول و هر حوزه ای که برجسته می شود، نام خود را به نمایش بگذارد و کمتر حوزه‌ ای را می توان پیدا کرد که او در آن فعالیت هایی انجام نداده باشد. او همواره تلاش داشته است تا از ترندهای دنیا عقب نماند و از هر فرصتی برای اظهارنظر در مورد اتفاقات جدید بهره می برد. حالا و با سروصدایی که رمزارزها در دنیا به پا کرده اند، می شود دلیل منطقی برای همکاری این سلبریتی و صرافی کریپتو داتکام برای معرفی پلتفرم توکن‌ های غیرمثلی این صرافی یافت.

3) جک دورسی – Jack Dorsey

جک دورسی، مدیرعامل توییتر و شرکت اسکوئر، یکی از طرفداران جدی بیت کوین محسوب می شود. او تا به امروز بارها درباره مزایای بیت کوین و سیستم‌ های غیرمتمرکز اظهار نظر کرده است. چندین ابتکار و برنامه آموزشی نیز در نظر گرفته است که هدف آن ها ترویج بیت کوین و آموزش سیستم‌ های غیرمتمرکز در نقاط محروم جهان مثل آفریقا می باشد. کاربران در اسکوئر قادرند به سادگی رمزارزهای خود را مورد معامله قرار دهند.

4) ویتالیک بوترین – Vitalik Buterin

ویتالیک بوترین بعد از خلق ارز دیجیتال اتریوم؛ دومین رمزارزها بزرگ جهان، به شهرت جهانی دست پیدا کرد. او یک آدم شگفت انگیز است و در سن 7 سالگی، نخستین بازی کامپیوتری خود را با استفاده از ماکرو‌های اکسل نوشت! و در ادامه در سن 10 سالگی با یادگیری ++C برای توسعه بازی اقدام کرد.

ویتالیک بوترین در سال 2011 با بلاک چین آشنا شد و دو سال بعد، زمان خود را برای برطرف کردن مشکلات بیت کوین گذاشت که این کار به او این‌ ایده را داد تا پلتفرم ارز دیجیتال خود را طراحی کند. سرانجام وی در سال 2014 میلادی، بوترین پروژه اتریوم را از طریق تأمین مالی، راه اندازی کرد و در حال حاضر نیز یکی از ثروتمندترین و تاثیرگذارترین افراد در بازار کریپتوکارنسی به حساب می آید.

5) راسل اوکونگ – Russell Okung

راسل اوکونگ که یک بازیکن فوتبال آمریکایی مطرح به حساب می آید، در سال 2019 میلادی در توییتر نوشت که قصد دارد حقوق خود را به بیت کوین دریافت کند! ستاره لیگ ملی فوتبال آمریکا جدیدا نیز گفته است که نصف حقوق ۱۳ میلیون دلاری خود در آن زمان را از طریق پلتفرم استرایک، در قالب بیت کوین دریافت کرده است.


حتما برایتان جالب است : توکن های متاورس کدامند؟


با توجه به رشد فوق العاده بیت کوین از آن زمان، این طور به نظر می آید که اوکونگ تصمیم بسیار خوبی را برای سرمایه و پاداش خود اتخاذ کرده بود. اوکونگ نمونه‌ ای عالی از افرادی است که به فلسفه بیت کوین متعهد هستند؛ موضوعی که از اقدامات و توییت‌ های او به خوبی پیداست.

نمی‌ توان دقیقاً بیان کرد که او چه تعداد از طرفداران لیگ فوتبال آمریکایی را برای ورود به بازار ارزهای دیجیتال ترغیب می کند، ولی این موضوع واضح است که اقدامات او ضرری هم برای این حوزه نداشته است و این اخبار حول محوریت سلبریتی های سرشناس، به مقبولیت جهانی این حوزه کمک شایانی خواهد کرد.

6) کریس لارسن – Chris Larsen

کریس لارسن که بنیان گذار ارز دیجیتالی ریپل نیز به حساب می آید، به عنوان یکی از افراد تاثیرگذار در حوزه ارزهای دیجیتال مطرح است. شهرت اولیه او به سال 1996 بر می گردد، وقتی که او سرویس خدمات وام دهی E-loan را راه اندازی کرد. او در ادامه نیز چند شرکت و سرویس مالی تاسیس کرد تا این که در سال 2013، کریس لارسن نام یکی از شرکت های خود، یعنی OpenCoin را به ریپل تغییر داد و این شرکت ارز پرطرفدار ریپل را روانه بازار ارزهای دیجیتال کرد و کریس لارسن نیز شهرت جهانی پیدا کرد.

افراد تاثیرگذار در ارز دیجیتال

جالب است بدانید که ریپل در همان ابتدای عرضه، توجهات بسیاری را به سمت خود جلب کرد و حتی در سال 2014 در رتبه دوم پس از بیت کوین قرار گرفت! می توان گفت که یکی از دلایل محبوبیت ریپل، سرعت بالا و کارمزد پایین آن در تراکنش ها محسوب می شود. لارسن در سال 2018 به یکی از ثروتمندترین افراد دنیا تبدیل شد و حتی در مقطعی از مارک زاکربرگ هم سبقت گرفت و در رتبه پنجم ثروتمندترین افراد دنیا جای گرفت. لارسن هم با توجه به سابقه شهرت خود، از آن دسته از افرادی می باشد که می تواند به شدت بر روی بازار، به خصوص بر روی ارز دیجیتال ریپل اثرگذار باشد.

7) چانگ پنگ ژائو – Chang Peng Zhao

نام چانگ پنگ ژائو یا به اختصار CZ را به عنوان بنیانگذار صرافی بایننس به احتمال زیاد شنیده اید. ژائو در چین متولد شود و در ادامه به کانادا مهاجرت نمود. فعالیت ژائو در بازارهای مالی به فعالیت در بورس سهام توکیو و همچنین شرکت بلومبرگ باز میگردد. او در ادامه شرکت ها و سرویس های مالی دیگری از جمله fusion system ،Blockchain.info و OKCoin را هم تاسیس نمود.


حتما برایتان جالب است : آموزش تحلیل فاندامنتال ارز دیجیتال


البته سرانجام وی در سال 2017 در جهت توسعه فعالیت خود در بازار ارزهای دیجیتالی، صرافی بایننس را راه اندازی کرد. او توانست در 8 ماه بعد از راه اندازی، بایننس را به بزرگترین صرافی دیجیتالی دنیا تبدیل کند. ژائو یا CZ به دلیل شهرت و اعتباری که از طریق صرافی بایننس به دست آورده است، جزو افرادی به حساب می آید که با مصاحبه ها و توییت های خود در تعیین جهت بازار می تواند اثرگذار باشد.

8) تری کروز – Terry Crews

تری کروز، بازیگر و ورزشکار آمریکایی که بسیاری از افراد او را از بازی در سریال بروکلین ناین‌ ناین به یاد می آوریم، اخیرا بیان کرده است که رمزارز مخصوص خود را به وجود خواهد آورد. این بازیگر در چندین پادکست درباره توکن‌ های غیرمثلی اظهار نظر کرده است و بیان کرده است که مشتاق است برای ورود به این حوزه اقدام کند.

9) سرینا ویلیامز – Serena Williams

بر خلاف تعداد زیادی از سلبریتی‌ هایی که برای ورود به دنیای رمزارزها اقدام کرده اند، ویلیامز دیدگاه بلندمدت‌ تری نسبت به رمزارزها دارد. او در سال 2019 در صرافی کوین بیس سرمایه‌ گذاری خود را آغاز کرد. البته در سال 2020 و زمانی که برایان آرمسترانگ، مدیرعامل کوین بیس، در اقدامی جنجالی کنشگری اجتماعی را برای کارمندان صرافی ممنوع کرد، ویلیامز به سرمایه‌ گذاری خود در این شرکت پایان داد ولی فعالیت های این تنیسور معروف دنیا در بازار ارزهای دیجیتال متوقف نشده است و همواره می توان آن را به عنوان یک شخصیت مهم در این بازار به حساب آورد.

10) مایکل سیلور – Michael Saylor

مدیرعامل شرکت مایکرواستراتژی یکی از طرفداران چندآتیشه بازار رمزارزها به شمار می رود. او چندین بار از مزیت های استفاده از سیستم‌ های غیرمتمرکز مانند بیت کوین صحبت کرده است. شرکت او هم میلیاردها دلار بیت کوین در خزانه خود دارد. سیلور همیشه از بیت کوین تمجید به عمل آورده است و پیش تر نیز در پاسخ به توییت ایلان ماسک مبنی بر فروش 10 درصد از سهام تسلا برای پرداخت مالیات، نوشته بود که او می بایست پول حاصل از فروش سهام خود را برای خرید بیت کوین در نظر بگیرد!

11) برایان آرمسترانگ – Brian Armstrong

برایان آرمسترانگ یک سرمایه گذار، توسعه دهنده و میلیاردر آمریکایی به شمار می آید که شهرت او به علت تاسیس صرافی کوین بیس است. در سال 2012 صرافی کوین بیس توسط آرمسترانگ راه اندازی شد و در حال حاضر این صرافی به عنوان یکی از پرطرفدارترین صرافی در آمریکا و دنیا مطرح شده است، تا جایی که سهام صرافی کوین بیس یکی از شاخص هایی است که تحلیلگرها از آن در راستای تحلیل بازار بهره می گیرند.


حتما برایتان جالب است : شاخص ترس و طمع بازار کریپتو چیست؟


سهام این صرافی در سال 2021 در اوج خود به 85 میلیارد دلار هم رسید که سهم آرمسترانگ از این سهام 10 میلیارد دلار بود. آرمسترانگ در کنار فعالیتی که در بازار ارزهای دیجیتال دارد، حضور فعالی در سیاست هم دارد، از همین روی صحبت های او به عنوان یکی از معتبرترین خبرها در حوزه ارزهای دیجیتال و به خصوص بیت کوین به حساب می آید.

12) جوزف لوبین – Joseph Lubin 

جوزف لوبین یکی از معروف ترین افراد در فضای ارزهای دیجیتال و به خصوص در کشور کانادا می باشد. لوبین بیشتر به علت حضورش در پروژه اتریوم شهرت جهانی پیدا کرده است. لوبین یکی از بنیان‌ گذاران اتریوم هم می باشد و بنیاد اتریوم در کانادا را راه اندازی کرده است. جالب است بدانید که او همچنین بنیانگذار شرکت ConsenSys هم  به حساب می آید و باید گفت که این پروژه‌ ای است که بنا دارد اینترنت را از طریق پلتفرم اتریوم غیرمتمرکز کند. نکته آخر در مورد حوزف لوبین این که بیشتر پروژه‌ های این استودیو بلاکچین، مرتبط با شبکه اتریوم بوده است.

13) برادران وینکلووس

تیلور و کامرون وینکلووس که به عنوان دوقلوهای ونکلووس در بازار ارزهای دیجیتال شهرت یافته اند، صاحبان اصلی ایده فیسبوک، دانش‌ آموختگان دانشگاه هاروارد و بنیانگذاران صرافی جمینای در حوزه رمزارزها محسوب می شوند. در خصوص این دو توضیحات بسیار است! بعضی اوقات از آن ها به عنوان میلیاردهای حوزه رمزارزها یاد می‌ کنند. این دو بعد از ورود به دنیای رمزارزها، فعالیت‌ های وسیعی داشته اند که مشهورترین آن تاسیس صرافی رمزارز جمینای است. آن ها به علاوه این فعالیتشان، شرکت سرمایه‌ گذاری خود را نیز اداره می‌ کنند.

نکته : این اشخاص را می‌ توان پیشگامان حوزه فناوری و بلاکچین به حساب آورد و دنبال کردن آن ها و مطالعه نظرات آن ها در توییتر و سایر شبکه های اجتماعی و حتی سایت ها، می تواند ما را از آخرین اتفاق‌ های این بازار آگاه کند.


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب 13 تا از افراد معروف در ارز دیجیتال که حتما باید در مورد آن ها بدانید را معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه خرید زمین در دسنترالند  را یاد بگیرید، حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

به نظر شما رفتار کدام یک از افراد تاثیرگذار در ارز دیجیتال را حتما باید دنبال کرد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *