نحوه خرید زمین در دسنترالند {آموزش جامع}

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه خرید زمین در دسنترالند

تا به حال چیزی در مورد خرید زمین مجازی متاورس شنیده اید؟ آیا میدانید زمین های مجازی چیست و قیمت زمین های دیجیتال چقدر است؟ در این مطلب ما قصد داریم در مورد خرید زمین در شهر مجازی مانا و نحوه خرید زمین در دسنترالند صحبت کنیم که مطمئنا بسیار جذاب است. البته همین ابتدا باید گفت که نحوه خرید زمین در دسنترالند بسیار ساده است و شما با چند کلیک ساده و طی کردن یک روال عادی، می توانید برای خرید زمین در دسنترالند اقدام نمایید، بنابراین اگر دوست دارید در مورد خرید زمین در ارز دیجیتال و به خصوص نحوه خرید زمین در دسنترالند اطلاعات خوبی کسب کنید، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

نحوه خرید زمین در دسنترالند

امروزه متاورس نوآوری های زیادی را در دنیای رمزارزها به همراه داشته است که در دنیای واقعی و زندگی افراد و بسیاری موارد دیگر تاثیرات بسیار زیادی خواهد داشت. جالب است بدانید که فیسبوک چندی پیش نام خود را به متا تغییر داد و متاوارس را به عنوان آینده اینترنت معرفی کرد. در اوایل سال خالق بازی آنلاین Fortnite، یک میلیارد دلار جمع کرد تا نشان دهد سرمایه گذاران تمایل دارند پول زیادی را در تجربیات آنلاین سرمایه گذاری نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در ابتدا باید در مورد متاورس دید مناسبی پیدا کنیم. در واقع، یک متا واسط بین واقعیت فیزیکی و مجازی وجود دارد که در آن مکان های جغرافیایی دنیای واقعی بر روی یک نقشه تقسیم شده با یک محیط مجازی دیجیتال تولید شده به وسیله کاربر متناسب است. به علاوه، این محیط ها نیز قابلیت معامله دارند. خرید زمین در این محیط ها برای بسیاری از افراد جذابیت دارد. در سال 2015، دو متخصص بلاک چین به نام های اری میلیش و استابان اوردانو طراحی آیتم های گوناگون و قابل شخصی سازی مثل املاک و مستغلات دیجیتال را آغاز نمودند.

این پروژه سرانجام در فوریه 2020 رسانه ای شد و وجود یک دنیای واقعیت مجازی سه بعدی غیرمتمرکز را می توان ایده اصلی آن دانست. برای نخستین بار با این پروژه خرید زمین در ارز دیجیتال امکان پذیر شد. در واقع در ابتدا توسعه دهندگان زمین های مجازی درون دیسنترالند را به قیمت 20 دلار به فروش رساندند ولی کمی بعدتر این پروژه توسعه یافت و قیمت بعضای زمین ها در آن به بیش از 100 هزار دلار هم رسیده است! در ادامه ابتدا به معرفی دیسنترالند خواهیم پرداخت و سپس در مورد نحوه خرید زمین در دسنترالند صحبت خواهیم کرد.

دیسنترا لند چیست ؟

دیسنترالند یک دنیای واقعیت مجازی، سه بعدی و غیرمتمرکز به حساب می آید که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا یک زندگی مجازی را تجربه کنند. این طور تصور کنید که وارد یک نمایشگاه مجازی شده اید و یک تابلوی نقاشی نظر شما را به خود جلب می کند و قصد دارید آن را روی دیوار خانه مجازی خود در دیسنترالند آویزان کنید! لذا شما خیلی ساده می‌ توانید با پرداخت هزینه تابلو، صاحب آن شوید و به سادگی آن را روی دیوار خانه مجازی خود آویزان نمایید.


حتما برایتان جالب است : توکن های حوزه گیمینگ | معرفی بهترین توکن های گیمینگ


یا این که می خواهید لباس های مجازی قدیمی خود را به فروش برسانید! برای این کار نیز خیلی ساده می توانید از طریق این پلتفرم برای انجام آن اقدام کنید و در ازای فروش اجناس مجازی خود، پول واقعی بگیرید! کل آیتم ها در این بازی نوعی دارایی دیجیتال غیر قابل معاوضه می باشد و هر کدام به طور جدا در یک قرار داد هوشمند اتریوم قرار خواهد گرفت.

معامله زمین نیز یکی از اصلی ترین اموری به حساب می آید که کاربران قادرند در این پلتفرم آن را تجربه کنند. در نظر داشته باشید که تراکنش‌ های درون این بازی با رمزارز مانا قابل انجام است و برای خرید به کیف پول متامسک نیز احتیاج خواهید داشت که توضیحات کامل تر را در ادامه آورده ایم.

نکته شایان ذکر دیگر این که سبک این بازی، سوم شخص است و بر روی مرورگر کامپیوتر قابلیت اجرا دارد و از قابلیت های بارز آن می توان به امکان شخصی سازی با بیشترین جزئیات به وسیله کاربر اشاره داشت، تا حدی که شما قادرید همه ویژگی های ظاهری کاراکتر خود را در بازی همانگونه که دوست دارید و یا وجود دارد طراحی کنید.

لازم به ذکر است که در حال حاضر این بازی رقیب جدی را پیش روی خود نمی بیند ولی با این حال دو بازی High Fidelity و Sansar و یا حتی sandbox تا حدی توانسته اند فضای مشابهی برای معامله میان کاربران به وجود آورند، ولی نکته‌ ای که وجود دارد این است که این دو بازی بر پایه بلاک چین نیستند که این به نوبه خود یک عیب بزرگ است، در حالی که بازی دیسنترالند در بستر بلاکچین اتریوم راه اندازی شده است.

اموزش خرید زمین مجازی در decentraland

خرید زمین های دیجیتالی بسیار ساده تر از خرید زمین های واقعی است! لذا برخلاف دنیای واقعی، به منظور خرید زمین دیجیتالی احتیاجی نیست که وارد مذاکره شوید و یا بر سر قیمت به توافق نهایی رسیده باشید و یا حتی خبری از کاغذ بازی های حوصله سربر نیست، بلکه تنها کافی است بر اساس مراحلی که در ادامه آورده ایم عمل کنید تا به سادگی زمین های دیجیتالی خود را خریداری فرمایید. در این بخش مراحل خرید زمین در دسنترالند را آموزش داده ایم؛

  • 1) به این خاطر که این زمین ها در واقع توکن هستند، به منظور  نگهداری آن ها به کیف پول احتیاج خواهید داشت. لذا برای اتصال کیف پول متامسک استفاده می شود.
  • 2) یک کیف پول برای خود طراحی کنید و 12 کلمه امنیتی خود را در جای امنی کپی فرمایید.
  • 3) با استفاده از یک صرافی دیجیتالی معتبر، برای خرید توکن مانا اقدام نمایید و آن را به کیف پول متامسک خود بفرستید.
  • 4) وارد سایت https://market.decentraland.org/ شوید و کیف پول متامسک را به سایت متصل فرمایید.
  • 5) زمین مورد نظر خود را از روی نقشه انتخاب کرده و در ادامه از گزینه Buy برای خرید و پرداخت هزینه زمین استفاده کنید.

قیمت زمین های دسنترالند چقدر است؟

مثل دنیای واقعی، قیمت زمین های دیجیتال هم به عوامل گوناگونی بستگی دارد. نخستین و حائز اهمیت ترین عامل در تعیین قیمت زمین در دسنترالند، به زمین های واقعی؛ اندازه زمین می باشد. زمین های بزرگتر، گرانتر هستند. مورد دیگر میزان محبوبیت منطقه ای است که زمین در آن قرار دارد (همان بالاشهر و پایین شهر خودمان است). به عنوان مثال چنانچه زمین در یک منطقه ای است که زمین های اطراف آن خریداری شده است، این زمین ارزش بیشتری دارد.


حتما برایتان جالب است : عوامل موثر در قیمت بیت کوین چیست؟


از طرفی چنانچه زمین در جای خلوت باشد که هنوز افراد بسیاری زمین های اطراف را نخریده اند، قیمت آن کم تر است. رنج قیمت زمین در بازی دسنترالند از حداقل 1000 دلار تا حداکثر 920 هزار دلار متغیر است. در نظر داشته باشید که با افزایش قیمت رمزارز مانا، قیمت زمین در این بازی هم بیشتر می شود، به این خاطر که شما باید با استفاده از این رمزارز زمین بخرید.

LAND چیست؟

لند یک توکن NFT است که قطعات مجازی زمین در دسنترالند را نشان خواهد داد و با استفاده از یک قرارداد هوشمند اتریوم نگهداری می‌ شود. NFT یک توکن منحصر به فرد در بلاک چین است که قابلیت معامله ندارد.

خرید زمین در شهر مجازی مانا

ابعاد هر قطعه زمین دیجیتال 16 متر در 16 متر است و به وسیله مجموعه ای یکتا از مختصات دکارتی مشخص می شود؛ که آن بازسازی و تکراری نخواهد شد. شما قادرید لند را با ارز دیجیتال مانا مورد معامله قرار دهید و برنامه‌ ها، بازی‌ ها، صحنه‌ های پویای سه بعدی، کازینو و سایر موارد را به وجود آورید. تعداد بسته‌ های لند به 90 هزار می‌ رسد. برای ایجاد املاک LAND قادرید قطعات مجاور را بخرید.

نحوه کار دسنترالند چگونه است؟​

دیسنترالند این امکان را برای کاربران ایجاد می کند تا با معامله توکن‌ های غیرمثلی موسوم به لند، در این بازی فعالیت کنند. به صورت کلی 90 هزار عدد توکن لند وجود دارد. این توکن‌ ها قابلیت معامله هم دارند. لند در لغت به‌ معنی زمین است. در این بازی هم توکن‌ هایی که مالکیت زمین‌ های مجازی را نشان خواهند داد، لند نام دارند. به علاوه صاحبان لندها قادرند هرچیزی را که اراده کنند در زمین‌ های خود بسازند.

زمین‌ های قابل معامله می‌ توانند به عنوان محلی برای اجرای بازی، اپلیکیشن‌ های گوناگون، شرط‌بندی، نمایش تصاویر خلاقانه سه‌ بعدی، سایت‌ های آموزنده و به‌ معنای واقعی کلمه، هر چیزی که فکر می‌ کنید مورد استفاده قرار گیرند. هر یک از زمین‌ ها یا لندها در بازی دسنترالند ، از اندازه مشخص 33 فوت (16 متر) در 33 فوت هستند، البته این در حالی است که طول و عرض هر زمین محدود است، ولی هیچ گونه محدودیتی برای ارتفاع لند در نظر گرفته نشده است، لذا مالک یک زمین قادر است همواره ارتفاع زمین خود را افزایش یابد. اجتماعی از چند لند، یک منطقه را به وجود می آورد.


حتما برایتان جالب است : آینده ارز دیجیتال دوج کوین چگونه رقم میخورد؟


در حقیقت این مناطق مجموعه‌ ای از زمین‌ هایی هستند که کاربرد مشابهی دارند. برای مثال زمین‌ های مخصوص شرط‌‌‌‌ بندی، شهربازی، هر یک در منطقه‌ ای مجزا قرار دارند. در بازی، چند توکن بومی تعریف شده است. یکی از این توکن‌ ها ماناست. دارندگان توکن مانا اعضای اصلی در پلتفرم دسنترالند هستند، به این خاطر که به عنوان بخشی از حاکمیت شبکه در هر منطقه شناخته می‌ شوند. آن ها با داشتن توکن مانا قادرند در خصوص مواردی که بر این مناطق اثرگذار است، رای دهند.

مجموع مقدار توکن مانا که هر عضو نگه می دارد، وزن رأی او را تعیین خواهد کرد. توکن‌ های مانا قدرت پشت این پلتفرم هستند. در حقیقت همه‌ چیز در این پلتفرم، تحت تاثیر توکن مانا قرار دارد. مانا یک توکن مبتنی بر اتریوم می باشد که بر روی کیف پول‌ های اتریوم ذخیره خواهد شد. به علاوه کاربرد حاکمیتی آن در این بازی، می‌ توان برای خرید زمین یا هر تعداد دارایی و خدمات مجازی دیگری در دیسنترالند هم مانا را مورد استفاده قرار دهند. طراحی پیش‌ زمینه بازی دیسنترالند به بیشتر پروژه‌ های بلاک چین شباهت های زیادی دارد.

آینده خرید زمین در دسنترالند

سرزمین غیرمتمرکز یا دیسنترالند همچنان در حال توسعه است. این دوره در طول چندین مرحله با نام های عصر سنگی و عصر برنز پیشرفت کرده است و تعداد بیشتری از این دوره ها در نقشه راه این پلت فرم قرار دارد. در هر یک از این مراحل، قابلیت های تازه ای مثل قابلیت ایجاد برنامه ها، پیام رسان ها و سایر موارد افزوده خواهد شد.


حتما برایتان جالب است : ارز dy dx چیست و چرا آینده آن رویایی است؟


هدف اصلی اینجاست که دیسنترالند اقتصاد خود را داشته باشد؛ جایی که افراد در آن قادرند قطعات زمین خود را به سایر افراد اجاره دهند، بیلبوردهای تبلیغاتی محصولات و خدمات طراحی کنند و مکان های تفریحی در داخل بازی بسازند تا کاربران قادر شوند زمان خود را در آن بگذرانند. وعده بزرگ دیسنترالند این است که بلاکچین می تواند سرگرم کننده و جذاب باشد، نه تنها مثل بازی های معمولی، بلکه به افراد کمک کند تا از روش هایی که تنها بلاکچین می تواند آن ها را عمل کند، به مالکیت واقعی و غیرقابل خدشه املاک مجازی دسترسی یابند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با افزایش محبوبیت املاک، دسنترالند هم در فضای مجازی تبلیغات وسیعی انجام داده است و پوشش مناسبی از رسانه‌ های خبری سنتی کسب کرده است. سرمایه گذاری در دسنترالند با اجاره، توسعه و فروش زمین های خریداری شده خود می توانند سود خوبی به دست آورند. با استفاده از ارز دیجیتال دسنترالند به‌ نام مانا که توکن بومی شبکه به حساب می آید، می توان زمین یا همان LAND را خریداری کرد. 

در نظر داشته باشید که زمین مجازی دائما تحت تملک خریدار قرار خواهد گرفت و تا زمان فروش آن در اختیار خودش است. قطعه‌ های زمین در دسنترالند به ارزش هزاران دلار مورد معامله قرار می گیرد. لذا دسنترالند یک پلتفرم واقعیت مجازی است تا کاربران بتوانند بر املاک دیجیتالی خود تملک کرده و به کسب درآمد از روش های گوناگون ولی به صورت دیجیتالی و مجازی بپردازند.

در اصل مالکان قادرند زمین خریداری کنند، ابزار طراحی کنند، بازی‌ های تعاملی انجام دهند، تجارت و تجربه واقعیت مجازی را در اشکال گوناگون انجام دهند. با توجه به تخیلات خود، قادرید تجربیات دلخواه خود را به وجود آورید. کاربران جدید از همه کاره بودن این دنیای مجازی مشترک شگفت زده می شوند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به آموزش نحوه خرید زمین در دسنترالند پرداختیم.

همچنین اگر علاقه دارید با توکن های متاورس بیشتر آشنا شوید، به هیچ عنوان دوست ندارید این مطلب را از دست بدهید.

به نظر شما خرید زمین مجازی متاورس و به خصوص خرید زمین در دسنترالند سودآور و منطقی است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *