سبد هولد ارز دیجیتال | بهترین ارزها برای سال 2030

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
سبد هولد ارز دیجیتال

بسیاری از معامله گران با توجه به جدید بودن بازار ارزهای دیجیتال، برای خود سبد هولد ارز دیجیتال تشکیل داده اند و به صورت بلندمدت روی رمزارزهای مختلف سرمایه گذاری می کنند. سبد هولد ارز دیجیتال شامل رمزارزهایی است که پتانسیل رشد بسیار زیادی را در آینده دارند و همچنین از ویژگی های خاصی برخوردارند که قصد داریم در این مطلب به شما بگوییم که این ویژگی ها چیست و یک سبد هولد ارز دیجیتال مناسب برای بلندمدت چه ویژگی هایی باید داشته باشد و چه رمزارزهایی را بهتر است در این سبد بلندمدتی ارز دیجیتال خودمان قرار دهیم.

بهترین سبد هولد ارز دیجیتال

بیشتر کسانی که دوست دارند برای ورود و سرمایه گذاری به بازار ارزهای دیجیتالی ورود کنند، تمایل به سرمایه گذاری بلند مدت دارند ولی در این بین مشکل اصلی این افراد برگزیدن ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری است، چرا که تعداد بسیاری رمزارز وجود دارد که انتخاب را برای افراد دشوار خواهد کرد. روش های مختلفی جهت سرمایه گذاری وجود دارد، ولی یکی از امن ترین روش ها برای سرمایه گذاری در این بازار پر افت و خیز، تشکیل یک سبد ارزی است که با توجه به میزان سرمایه، سطح ریسک پذیری و افق سرمایه گذاری شما چیده شده باشد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به طور کلی باید این را در نظر داشت که هیچگاه از توکن های ناشناس، گمنام و جدید با این توجیه که بیت کوین نیز روزی بی ارزش بود، استفاده نکنید. در ادامه ابتدا به این می پردازیم که نحوه تشکیل بهترین سبد سرمایه گذاری بلندمدت ارز دیجیتال چگونه است و سپس 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری بلندمدت را خدمت شما عزیزان معرفی خواهیم کرد؛

نحوه تشکیل بهترین سبد سرمایه گذاری بلندمدت ارز دیجیتال

توسعه مداوم : توسعه پیوسته و مداوم یکی از جوانب حائز اهمیت در بازار ارزهای دیجیتال و ساخت یک پرتفوی ارزی به حساب می آید. چنانچه فناوری پشت یک توکن مناسب هدف آن نباشد، امکان دارد که در بلندمدت این ارز دیجیتایل با شکست مواجه شود.

ارزش بازار ارز دیجیتال مورد نظر : ارزش بازار یا سهم بازار را می‌ توان به عنوان نسبت کل ارزش بازار یک ارز دیجیتال نسبت به ارزش کل بازار دانست. سهم زیاد از بازار معمولا نشانه تسلط بر بازار است. برای مثال سهم بازار بیت‌ کوین امروزه در حدود 40 درصد از کل ارزش بازار کریپتوکارنسی است. در واقع می توان از این رقم به عنوان شاخصی به منظور تعیین موفقیت بلند مدت رمز ارزها، از جمله بیت کوین، در سبد خود استفاده کرد.

در این راستا به پروژه‌ هایی توجه داشته باشید که ارزش بازار آن ها بیش از 1 میلیارد دلار است. پروژه‌ هایی با ارزش بازار کم، به عنوان مثال چند ده میلیون دلار، به سادگی تحت تاثیر موارد گوناگون قرار خواهند گرفت. با این وجود آن ها نیز می‌ توانند پتانسیل رشد بالایی داشته باشند و نمی توان منکر این موضوع شد، ولی ارزش بازار جزو تحلیل فاندامنتال به حساب می آید و برای هولد کردن ارزهای دیجیتال باید حتما به این موضوع نیز توجه نمایید.

کاربرد ارز دیجیتال مورد نظر : در زمان گمانه‌ زنی در مورد ماندگاری یک ارز دیجیتال تا چند سال آینده باید از خود بپرسیم که آیا این ارز دیجیتال مفید است و این پروژه کاربران زیادی دارد یا خیر. دومین ارز دیجیتال بزرگ بر اساس ارزش بازار یعنی اتریوم، مثالی از این کاربرد است. ارزش کاربردی اتریوم ناشی از این است که این رمزارز به توسعه دهندگان این اجازه را می دهد تا اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز را بر بستر بلاکچین آن طراحی نمایند.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

همچنین بایننس کوین یک نمونه دیگر از این موضوع است. بایننس کوین به عنوان توکن کاربردی بزرگ‌ ترین صرافی از لحاظ حجم معادله، یعنی بایننس، کاربرد پیدا می کند. از این توکن به منظور پرداخت کارمزدهای صرافی بایننس و همین طور مشارکت در عرضه اولیه صرافی به وسیله بایننس استفاده می‌ گردد.

اخبار و احساسات بازار : اخبار مربوط به بازار ارزهای دیجیتال که شامل گزارش‌ هایی در خصوص پروژه‌ های خاصی است، امکان دارد بر عملکرد قیمت توکن، به خصوص توکن‌ های دارای ارزش بازار کم اثر بگذارد. برخی از پروژه‌ ها به لطف روش‌ های بازاریابی موفقی که داشتند، بیشتر مورد پسند رسانه‌ ها هستند و این در حالی است که دیگر پروژه‌ ها به این صورت نیستند! به عنوان مثال بودجه‌ بازاریابی ترون به احتمال زیاد بیشتر از بودجه مونرو است.

از همین روی بهتر است با دنبال کردن اخبار ارزهای دیجیتال مربوط به پروژه‌های‌ تان همیشه به روز باشید و همچنین احساسات بازار را زیر نظر بگیرید. توصیه بر این است که با عضویت در وب‌ سایت پروژه‌ مورد نظر، آخرین اخبار مربوط به توسعه‌ ارز دیجیتال مورد نظر را دریافت نمایید.

حجم معاملات و تراکنش‌های روزانه : به منظور اطمینان حاصل کردن از این که یک ارز دیجیتال در دنیای واقعی کاربرد دارد یا خیر، می‌ توانید تعداد تراکنش‌ های روزانه و همچنین حجم آن را مورد بررسی قرار دهید. حواستان باشد که تراکنش‌ های واقعی را با تراکنش‌ های فیک اشتباه نگیرید

1) بیت کوین

آغاز نمودن لیست بهترین ارزها برای هولد کردن با بیت کوین اصلا عجیب نیست. این ارز دیجیتال نخستین و بهترین رمزارزی به حساب می آید که بایستی همیشه مقداری از آن در سبد سرمایه‌ گذاری شما وجود داشته باشد. قیمت، سهم بازار و حجم معاملاتی این ارز از سایر ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر است. حتی با وجود هزاران آلت کوین دیگر بیت کوین همچنان هم بیش از 40 درصد سهم بازار کریپتوکارنسی را در اختیار دارد و این چالش وجود دارد که چه ارزی می تواند در آینده جایگاه بیت کوین را از آن خود کند.

حتما برایتان جالب است : مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

در حال حاضر کسب و کارهای بسیاری از پرداخت به کمک بیت کوین پشتیبانی می نمایند که همچنان هم تعداد آن ها در حال افزایش است، ولی با این وجود توجه به این موضوع الزامی است که بیت کوین و به صورت کلی دارایی‌ های پرنوسانی است و این امکان وجود دارد که شاهد نوسان چند هزار دلاری آن در طول یک ماه و حتی یک روز باشیم. چنانچه چنین نوسانات شدیدی به شما ترس و استرس وارد می کند، بهتر است برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال اقدامی انجام ندهید. البته این نکته را هم نباید از خاطر برد که به همین نسبت احتمال افزایش قیمت و به دست آوردن سود نیز بالا و جذاب است.

به هر روی بیت کوین با هدف جایگزینی سیستم مالی متمرکز فعلی کشورها که تحت نظر بانک‌ ها و دولت‌ ها کار می کند، راه اندازی شده است و علی رغم اتفاقات زیادی که پشت آن وجود دارد، به باور بسیاری از افراد قسمتی از آینده‌ مالی دنیا در سالیان آتی را در اختیار خواهد داشت. همچنین باید در نظر داشت که بیت کوین معتبرترین و پرطرفدارترین رمزارز دنیا نیز است و این بدین معنی است که از بین تمامی رمزارزهای این لیست، بیت کوین بالاترین نقدینگی را به خود اختصاص داده است.

2) اتریوم

اتریوم دومین ارز دیجیتال بزرگ و مشهور دنیاست که برای سرمایه گذاری بلندمدت نیز گزینه مناسبی به حساب می آید و به عنوان اولین پروژه‌ موضوع قراردادهای هوشمند در دنیای بلاک چین و رمزارزها مطرح شده است. به لطف قراردادهای هوشمندی که اتریوم به جهانیان معرفی کرد، بلاکچین و ارزهای دیجیتال پا را فراتر از یک سیستم مالی جدید گذاشتند و توسعه‌ دهنده‌ های گوناگون اجازه پیدا کردند تا برنامه‌ های غیرمتمرکز متنوع برای رایانه‌ ها و گوشی‌ های هوشمند به وجود اورند.

حتما برایتان جالب است : آموزش خرید و فروش اتریوم + راهنمای ترید ارز دیجیتال اتریوم

از آن زمان اتریوم توانسته خود را به عنوان دومین رمزارز برتر دنیا پس از بیت کوین معرفی نماید که به احتمال زیاد در سالیان آتی نیز این رتبه در اختیارش خواهد ماند. اتریوم از لحاظ نقدینگی نیز در رتبه‌ دوم بازار کریپتوکارنسی قرار دارد و این بدین وسیله است که در معامله اتریوم هم مشکلی از لحاظ ثبت سفارش ندارید و همیشه یکی وجود دارد که اتریوم‌ های شما را بخرد.

عامل دیگری که موجب می شود آینده‌ درخشانی برای اتریوم در نظر بگیریم تیم توسعه‌ دهنده و جامعه‌ کاربری وفادار آن است که دست از توسعه‌ این پروژه برنداشته و ایده‌ های جدیدی هم برای ماه‌ ها و سال های آتی در نظر دارند که این موضوع می‌ تواند موجب ثبات قیمتی اتریوم شود و ارزش آن را نیز در آینده افزایش دهد.

3) بایننس کوین

ارز دیجیتال بایننس کوین یکی دیگر از بهترین رمزارزها برای افرادی است که ارزهای اصلی مانند بیت کوین و اتریوم را دارند و قصد دارند سبد سرمایه گذاری خود را متنوع تر کنند. شرکت پشت این ارز دیجیتال همان‌ طور که از نام آن مشخص است، بایننس است که به عنوان یکی از بزرگترین صرافی‌ های در کل دنیا شهرت پیدا کرده است. این شرکت تا به امروز سابقه بسیار درخشانی داشته و این طور به نظر می آید که هدف مشخصی نیز برای ارز دیجیتال مخصوص خود یعنی بایننس کوین دارد. بایننس قصد دارد رمزارزش یک توکن کاربردی در اکوسیستم خودش باشد.

بهترین ارز دیجیتال اینده دار

در کنار کاربردهای زیادی که بایننس کوین دارد، ارزش آن را تقاضای مردم برای خرید آن مشخص می کند. با توجه به این که با داشتن بایننس کوین در حساب خود در صرافی بایننس در کارمزد معاملات خود تخفیف دریافت خواهید کرد، مشکلی از نظر تقاضا برای این ارز دیجیتال وجود ندارد و اتفاقاً موجب افزایش تقاضای آن نیز خواهد شد. از طرفی از بایننس کوین می‌ توان برای سپرده‌ گذاری در خود صرافی بایننس نیز استفاده نمود. همچنین می توان از رمزارز BNB در همه پروژه‌ هایی که از زنجیره‌ هوشمند بایننس استفاده می‌ نمایند، استفاده نمود.

4) پولکادات

رمزارز پولکادات جزو تازه واردهای دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید که اواخر همین سال پیش میلادی در دنیا مطرح شد و خیلی زود توانست خود را به رتبه‌ های بالای بازار ارزهای دیجیتال برساند. هدف اصلی از پروژه‌ پولکادات این است که به بلاکچین‌ های گوناگون اجازه دهد به سادگی اطلاعات گوناگون را بین یک دیگر مورد معامله قرار دهند. ایده‌ پشت پولکادات ایده جالبی است که کمبود آن هم در بین جامعه‌ کاربری این حوزه احساس می‌ شد. ما رمزارزهای بسیاری داریم که هر کدام سیستم خاص خود را داشته و نمی‌ توانند مستقیما با یکدیگر در ارتباط باشند.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانیان

البته این نکته را هم باید در نظر داشته باشید که پروژه‌ های دیگری هم با این هدف وجود داشتند، اما این طور به نظر می آید که پولکادات بهترین راه را برای این کار برگزیده است. امروزه تنها چیزی که مانع رشد پولکادات می‌ شود سن کم آن است. در حقیقت سرمایه‌ گذاران بدون داشتن تاریخچه‌ قیمتی بلندمدت قادر نیستند آینده درستی برای پولکادات پیش‌ بینی نمایند. با این وجود پولکادات در طول ماه‌ های اخیر رشد زیادی را تجربه کرده است و به عقیده‌ تحلیلگران حتی پتانسیل رسیدن به رکوردهای قیمتی تازه را نیز دارد.

5) ریپل

رمزارز ریپل که یکی دیگر از ارزهای دیجیتال پرحاشیه‌ بازار کریپتو به حساب می آید که امروزه جزو 10 رمزارز باارزش‌ از لحاظ سهم و ارزش بازار به شمار می رود. ایده و هدف ریپل کمی با سایر رمزارزها متفاوت است. در حقیقت ریپل قصد دارد با همکاری بانک‌ های گوناگون در کل دنیا، به آن‌ ها اجازه‌ انتقال پول را به طور آنی، مستقیم و فرا مرزی بدهد، از همین روی کاربران نهایی ریپل به صورت معمول سازمان‌ های بزرگ خواهند بود.

این رمزارز در طول چندین سال فعالیت خود با بانک‌ های بزرگی مانند بانک آمریکا همکاری هایی داشته است و سایر سازمان‌ های مالی نیز به دنبال استفاده از پروتکل انتقال پول ریپل در راستای سرعت بخشیدن به فعالیت‌ های خود هستند، ولی علت این که گفتیم ریپل همواره با حاشیه همراه است، مسائل حقوقی پیش آمده برای شرکت توسعه‌ دهنده‌ آن است.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ریپل | راهنمای خرید و فروش ریپل

در حقیقت چندی پیش کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا از ریپل شکایت کرد و ادعا کرد که این ارز دیجیتال می بایست به عنوان یک اوراق بهادار شناخته شده و از این کمیسیون مجوز دریافت کند. این شکایت موجب کاهش شدید قیمت ریپل شد، اما پیروزی‌ های اخیری که این شرکت در دادگاه کسب کرده است، موجب شده تا این ارز دیجیتال بتواند ارزش از دست رفته خود را تا حدود زیادی برگرداند.

نکات مهم برای هولد ارز دیجیتال

  • 1) هیچ وقت بیشتر از 5 ارز را به صورت همزمان تو سبد خود نگهداری نکنید.
  • 2) سرمایه دلاری شناور زمانی که نرخ دلار کاهش یافت، تهیه نمایید و هرگاه از سبد شما هریک ریزش بیشتری داشت، می توانید با موجودی دلاری خود خرید را انجام دهید.
  • 3) بیت کوین را برای سه سال به بالا هولد کنید. برای سبد دوم حداکثر دو سال و برای سبد سوم یک سال مدنظر داشته باشید و در پایان دوره، مجددا تصمیم گیری نمایید که آیا برای نگهداری سبد مورد نظر خود اقدام کنید یا نیاز به اصلاح سبد و یا به صورت کلی خارج شدن از آن بازار را دارید.

دو نمونه سبد ارز دیجیتال؛ کم ریسک و ریسکی

سبد پیشنهادی ارز دیجیتال با ریسک کم؛

  • ** بیت‌ کوین ۸۰ درصد از کل پرتفوی
  • ** اتریوم ۷ درصد
  • ** کاردانو ۶ درصد
  • ** ترون ۴ درصد
  • ** شیبا ۳ درصد

سبد پیشنهادی ارز دیجیتال با ریسک زیاد؛

  • ** بیت‌ کوین ۵۰ درصد از کل پرتفوی
  • ** اتریوم ۲۰ درصد
  • ** کاردانو ۱۵ درصد
  • ** شیبا ۱۰ درصد
  • ** ترون ۵ درصد

نتیجه گیری و کلام پایانی

سرمایه گذاری بلندمدت و به اصطلاح هولد کردن ارز دیجیتال یک استراتژی مناسب برای افرادی است که قصد ندارند به صورت پیوسته با بازار در ارتباط باشند یا این که دانش و تخصص کافی برای معامله کوتاه مدت رمزارزها و نوسان گیری را ندارند ولی دوست دارند از سودهای بازار نیز بهره مند شوند. اگر می خواهید ریسک بیشتری را متحمل شوید، علاوه بر این که می توانید به دو سبد پیشنهادی در متن توجه داشته باشید، می توانید به صورت زیر سرمایه خود را به خرید رمزارزهای مختلف اختصاص دهید. سبد پیشنهادی برای هولد با ریسک بسیار بالا به شرح زیر است؛ 

  • ** 45 درصد از کل سرمایه برای ارز دیجیتال بیت کوین
  • ** 25 درصد از کل سرمایه شامل یک یا دو کوین رتبه 2 الی 20 مثل ارزهای؛ اتریوم، بیت کوین کش، بایننس کوین و …
  • ** 15 درصد از کل سرمایه شامل دو یا سه توکن های مطرح رتبه 20 الی 50 مثل توکن های اختصاصی صرافی ها یا سایر توکن ها
  • ** 10 درصد از کل سرمایه هم به تتر یا بایننس یو اس دی به صورت شناور اختصاص یابد

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب ابتدا نحوه تشکیل سبد هولد ارز دیجیتال را توضیح دادیم و در ادامه 5 ارز مناسب برای هولد را نیز معرفی کردیم.

اگر دوست دارید همه چیز درباره بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را یکجا یاد بگیرید، از این مطلب جامع تر پیدا نخواهید کرد.

به نظر شما نوسان گیری سودآورتر است یا هولد کردن؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *