بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو برای ایرانی ها

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو

با افزایش سرمایه گذاری در حوزه ارزهای دیجیتال نیاز به استفاده از کیف پول های معتبر و امن بیشتر از همیشه احساس می شود. ارز دیجیتال کاردانو در کنار ارزهایی مانند بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، ریپل و … جزو رمزارزهای معتبر و آینده دار است و از همین روی افراد زیادی علاقه به خرید و سرمایه گذاری در کاردانو دارند، پس تمامی این افراد در گام بعدی نیاز به کیف پول ارز دیجیتال کاردانو خواهند داشت و باید بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو را بشناسند. به صورت خلاصه بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو والتی است که کار کردن با آن بسیار ساده باشد، علاوه بر کاردانو از بیشتر ارزهای دیجیتال دیگر پشتیبانی کند و امنیت بسیار بالایی داشته باشد. حال اگر دوست دارید دقیق تر به بررسی بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو بپردازید، این مطلب راهنمای شما عزیزان خواهد بود.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو

کاردانو با نماد اختصاری ADA یکی از پرطرفدارترین ارزهای دیجیتال در کل دنیاست. شبکه کاردانو که ارائه‌ دهنده قراردادهای هوشمند مقیاس‌ پذیر است و به‌ عنوان یکی از رقبای اتریوم خودش را معرفی کرده است، در سال 2015 راه‌ اندازی شده است و معمولا ارز دیجیتال این شبکه از نظر ارزش بازار بین 10 ارز برتر دنیا قرار دارد. علی‌ رغم محبوبیت کاردانو در بازار ارزهای دیجیتال، تعداد کیف پول‌‌ های پشتیبانی‌ کننده از ADA شاید به اندازه بیت کوین و اتریوم زیاد نباشد و انتخاب کیف پول مناسب برای ذخیره و استفاده از این ارز دیجیتال، همواره یکی از موضوعات چالش برانگیز برای کاربران تازه‌ وارد بوده است ولی در این مطلب این ابهامات کاملا برطرف خواهد شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در واقع با خواندن این مطلب با بهترین کیف پول‌های کاردانو آشنا می شوید و شیوه حفاظت از سرمایه‌ های خود را یاد خواهید گرفت. با وجود گذشت بیش از 5 سال از راه‌ اندازی شبکه کاردانو، همچنان کیف پول‌ های زیادی برای ذخیره ADA وجود ندارد و این کار را برای کاربران مبتدی سخت تر می کند، اما با این وجود در ادامه 10 کیف پولی را که از نظر کارشناسان ما بهترین کیف پول‌ های کاردانو به حساب می آیند، معرفی کرده ایم.

توجه کنید که در فهرست زیر معیارهایی مثل امنیت، تعداد نصب، اعتبار تیم توسعه‌ دهنده و سهولت کاربری در نظر گرفته شده است ولی مسئولیت استفاده از این کیف پول‌ ها برعهده خودتان است، به ویژه با توجه به برخی مشکلات شبکه کاردانو. چالش‌ های موجود در شبکه کاردانو کاربران زیادی را مجبور کرده است که دارایی‌ های خود را در صرافی‌ ها ذخیره کنند. پس ما در این مطلب سعی داریم تا 10 مورد از مناسب ترین کیف پولهای کاردانو را معرفی کرده و توضیح دهیم.

ویژگی های کیف پول مناسب ارز کاردانو

چنانچه به دنبال نگهداری کوین های ADA در کیف پول‌ کاردانو هستید، بهتر است در زمان انتخاب کیف پول برای کاردانو به موارد زیر توجه نمایید :

  • ** تیم توسعه دهنده کیف پول انتخابی همواره در حال توسعه و بهبود آن باشد.
  • ** سیستم پشتیبانی کیف پول انتخابی شما به صورت شبانه روزی در دسترس باشد.
  • ** رابط کاربری ساده و قابل درکی داشته باشد تا به سادگی بتوان از کیف پول و امکانات آن بهره برد.
  • ** همواره کیف پولی را انتخاب کنید که از امنیت بالایی برخوردار باشد. کنترل کلیدهای خصوصی، امکان استفاده از احراز هویت دو عاملی و امکان تهیه نسخه پشتیبان از جمله قابلیت های امنیتی هستند که یک کیف پول خوب بهتر است داشته باشد.
  • ** در زمان انتخاب اطمینان یابید که کیف پول شما ارز دیجیتال کاردانو را پشتیبانی می‌ کند. چنانچه به دنبال نگهداری کاردانو هستید، باید در نظر داشته باشید که گزینه‌ های محدودی برای این کار وجود دارد.

1) کیف پول رسمی کاردانو – Daedalus

ددالوس در واقع کیف پول مخصوص کاردانو به شمار می رود. این کیف پول از نوع دسکتاپ است و روی سیستم عامل های ویندوز و مک قابلیت اجرا دارد. در زمان نصب Daedalus نیاز به دانلود کل بلاک چین و صرف مدت زمانی برای همگام سازی خواهید داشت. با استفاده از کیف پول ددالوس می‌ توانید تعداد زیادی کیف پول HD برای ذخیره‌ سازی کوین های ADA بسازید. Daedalus کیف پولی خود میزبان است که برای تهیه نسخه پشتیبان و عملیات بازگردانی عبارت یادآوری در اختیار کاربران می گذارد، از همین روی شما کنترل 100 درصدی بر پولتان خواهید داشت و با استفاده از این کیف پول قادرید با امنیت بالا و خیال راحت کوین های کاردانو را دریافت، ارسال و مدیریت فرمایید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول سخت افزاری کیپ کی از صفر تا صد

یکی دیگر از دلایلی که Daedalus را به انتخاب خوبی تبدیل کرده است این است که این کیف پول به وسیله تیم کاردانو توسعه داده شده، روی پروتوکل کاردانو اجرا می‌ شود و همین طور از سیستم Staking کاردانو پشتیبانی به عمل می آورد. امروزه هیچ کیف پول دیگری وجود ندارد که این سیستم را تحت پوشش قرار دهد. همچنین اپلیکیشن iOS و اندروید Daedalus در دست طراحی است و بزودی عرضه می‌ شود. با استفاده از Daedalus می‌ توانید کیف پول کاغذی نیز درست کنید. در این حالت کیف پول شما به یک برگه کاغذ منتقل خواهد شد. با این کار حداکثر امنیت برای شما وجود خواهد داشت، به خاطر این که می‌ توانید کوین های خود را به صورت کاملا آفلاین نگهداری نمایید.

2) کیف پول سخت افزاری Ledger Nano S

کیف پول لجر نانو اس معروف ترین و پرطرفدارترین والت برای نگهداری امن بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال است و به قدری شناخته شده است که به توضیحات اضافه احتیاجی ندارد. امروزه این کیف پول ذخیره‌ سازی کاردانو را نیز در کنار 100 ها ارز دیگر پوشش می دهد. کیف پول لجر به صورت کلی امنیت بسیار بالایی دارد و به شما امکان تهیه نسخه پشتیبان از عبارت یادآور، استفاده از پین کد، رمز عبور و احراز هویت دو عاملی را می‌ دهد. با استفاده از لجر نانو اس قادر خواهید بود بیش از 700 ارز دیجیتال مختلف را در کنار هم به صورت امن و آفلاین نگهداری کنید. به منظور دسترسی به دارایی های دیجیتالی خود باید کیف پول لجر نانو اس را به وسیله کابل USB به کامپیوتر خود متصل نمایید.

کلیه تراکنش ها در این کیف پول به وسیله یک نمایشگر OLED قابل تایید می باشند. این کیف پول رابط کاربری بسیار خوبی دارد، از همین روی استفاده کردن از آن بسیار ساده است. در زمان نصب این کیف پول ابتدا باید یک پین کد انتخاب نمایید و در ادامه عبارات بازیابی 24 کلمه‌ ای به شما داده می‌ شود که با استفاده از آن کلیدهای خوصیتان را می‌ سازید. کیف پول لجر نانو اس دارای افزونه‌ ای برای گوگل کروم نیز هست که با استفاده از آن می‌ توانید به اطلاعات حساب خود دسترسی داشته و ارزهای دیجیتال را دریافت، ارسال و مدیریت کنید.

3) کیف پول سخت افزاری Ledger Nano X

اگر به دنبال کیف پولی قابل اطمینان با امنیتی بسیار بالا برای نگهداری ارزهای دیجیتال خود به صورت بلندمدت می گردید، بهتر است با لجر نانو ایکس، جدیدترین کیف پول سخت افزاری شرکت لجر که یکی از پیشتازان در تولید کیف پول‌ های سخت افزاری با امنیت بالا است، آشنا شوید. کیف پول Ledger Nano X، کاردانو و بیش از 1000 ارز رمزپایه دیگر را پشتیبانی می‌ نماید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل

این کیف پول یک باتری دارد و همچنین به فناوری بلوتوث نیز مجهز می باشد که توسط آن می‌ توانید به گوشی همراهتان وصل شوید و کوین های ADA خود را مستقیما روی گوشی هوشمند اندروید یا iOS خود مدیریت نمایید. همچنین این کیف پول با استفاده از عبارت بازیابی به شما امکان کنترل کوین‌ های ADA و دیگر رمزارزهای شما را می‌ دهد و از امکانات امنیتی متنوعی مثل احراز هویت دو عاملی و تهیه نسخه پشتیبان برخوردار است تا در مسیر سرمایه گذاری و ترید ارزهای دیجیتال دیگر خاطرتان از نحوه نگهداری امن ارزهایتان راحت باشد.

4) کیف پول تحت وب AdaLite

AdaLite کیف پولی تحت وب، سبک و متن باز برای ذخیره سازی مطمئن و امن کاردانو می باشد. این کیف پول می تواند رقیبی برای کیف پول های سخت افزاری لجر نانو ایکس، لجر نانو اس و ترزور مدل T باشد. کیف پول AdaLite به وسیله تیم توسعه دهنده Vaccumlabs طراحی شده است و با استفاده از آن مستقیما قادرید با بلاکچین کاردانو ارتباط برقرار کنید. برای استفاده از این کیف پول نیاز به ثبت نام یا نصب هیچ‌ گونه برنامه‌ خاصی نخواهید داشت و تنها کافیست وارد وب سایت AdaLite.io شوید تا بتوانید به این کیف پول دسترسی داشته باشید.

بعد از این که با استفاده از AdaLite کیف پول جدیدی طراحی می کنید، عبارات بازیابی 12 کلمه‌ ای برای شما نمایان خواهد شد که این عبارت یادآور مثل کلید برای کیف پول کاردانو شما عمل خواهد کرد، لذا گم کردن این کلید به معنی از دست دادن دارایی های دیجیتال شما خواهد بود، بنابراین باید به بهترین شکل از آن مراقبت کنید. کیف پول تحت وب AdaLite خود میزبان است؛ بدین معنی که هیچکس حتی خود AdaLite اطلاعات شما را ذخیره نخواهد کرد و به ارزهای دیجیتال شما دسترسی نخواهد داشت.

5) کیف پول اتمیک – Atomic

کیف پول اتمیک جزو بهترین و شناخته شده‌ ترین والت ها برای نگهداری کاردانو و بیش از 300 ارز دیجیتال دیگر است که روز به روز به تعداد کاربران آن اضافه می شود، تا جایی که لیست توکن های قابل پشتیبانی به وسیله اتمیک به صورت معمول هر هفته بروزرسانی می‌ شود، بنابراین چنانچه رمزارز مورد نظر خود را در این کیف پول پیدا نکردید، اطمینان داشته باشید که به زودی به لیست Atomic افزوده می شود. کیف پول Atomic روی سیستم عامل های ویندوز، مک، لینوکس، Ubuntu ،Debian و Fedora و همچنین گوشی‌ های همراه اندروید و iOS قابلیت اجرا و دسترسی را دارد.

حتما برایتان جالب است : روش خرید ارز دیجیتال نئو در ایران چگونه است؟

کیف پول Atomic بر مبنای تکنولوژی بیت تورنت فعالیت می کند. کاربران با استفاده از این والت قادر هستند ارز ADA را به سایر رمزارزها تبدیل کنند و این کار به وسیله پلتفرم های معاملاتی خاص صورت می پذیرد. کیف پول اتمیک به دلیل شفافیت و رابط کاربری خوبی که دارد، یکی از ساده ترین کیف پول های دیجیتال به حساب می آید. این کیف پول علاوه بر سادگی امکانات مناسب دیگری مثل ذخیره سازی غیرمتمرکز کلیدهای خصوصی، امکان خرید ارز دیجیتال با کارت بانکی، امکان استفاده از مبادلات اتمی و معاوضه سریع ارزهای دیجیتال با استفاده از پلتفرم های خاص را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

6) کیف پول موبایل Infinito

Infinito کیف پول دیجیتال کاردانو می باشد که بصورت رایگان در اختیار کاربران این ارز دیجیتال قرار گرفته است و روی دستگاه های اندرویدی و iOS قابل نصب و اجراست. این والت امکان ارسال و ذخیره بسیاری از ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ایاس، نئو و توکن های ERC20 را در اختیار کاربران خود قرار داه است. از سپتامبر سال 2018 به بعد نیز امکان نگهداری کوین های ADA در این کیف پول ایجاد شده است و مثل همه کیف پول‌ های موبایلی، Infinito دسترسی به ارزهای دیجیتال را برای شما در زمان و مکان های مختلف ساده تر کرده است.

کیف پول دیجیتال کاردانو

نکته حائز اهمیت دیگر این است که رابط کاربری این کیف پول بسیار ساده و قابل درک است. همچنین برای افزایش امنیت در Infinito امکان استفاده از حسگر انگشت نیز در آن تعبیه شده است. کیف پول Infinito همه کلیدهای خصوصی شما را در موبایل خودتان ذخیره می کند و رمز عبور و کلیدهای خصوصی به صورت رمزگذاری نگهداری خواهند شد. از دیگر امکانات مناسب این والت رابط کاربری چند زبانه و امکان ارسال تاریخچه تراکنش ها به حساب می آید.

7) کیف پول تحت وب Yoroi

Yoroi ولت تحت وب و سبک برای نگهداری کاردانو می باشد. کیف پول های سبک برای اجرا نیازی به دانلود کامل بلاکچین و همگام سازی با آن ندارند و این بدین معنی است که به محض باز کردن کیف پول، قادرید به سادگی برای انجام تراکنش های مورد نظر خود اقدام نمایید. Yoroi یک کیف پول HD برای نگهداری کاردانو است که به صورت افزونه‌ ای روی مرورگر Chrome قابلیت نصب و اجرا را دارد.

این والت نیز کیف پول رسمی کاردانو به حساب می آید، چرا که به وسیله شرکت Emurgo توسعه داده شده و به وسیله IOHK، نماینده رسمی پروژه کاردانو، در حال مدیریت است. وقتی که برای نخستین بار Yoroi را نصب و اجرا می‌ کنید، عبارت بازیابی 15 کلمه‌ ای در اختیار شما قرار خواهد گرفت و همان طور که می دانید باید آن را در جایی امن نگهداری کنید، چرا که گم کردن این عبارت یادآور به منزله گم کردن تمام دارایی های شما خواهد بود. همچنین این کیف پول نیز خود میزبان است؛ یعنی کلیدهای خصوصی به صورت رمزنگاری شده در دستگاه کاربر نگهداری می‌ شوند و جای هیچگونه نگرانی در رابطه با مسائل امنیتی آن نخواهد بود.

8) کیف پول گوآردا – Guarda

Guarda کیف پولی چند منظوره با امکان پشتیبانی 40 بلاکچین گوناگون و بیش از 10 هزار توکن از جمله کاردانو است. کیف پول Guarda به صورت تحت وب، دسکتاپ، موبایل و افزونه‌ ای برای مرورگر کروم قابلیت نصب و اجرا را دارد. با استفاده از این کیف پول می‌ توانید رمزارزهای گوناگون را با سرعت و امنیت بالا ذخیره، دریافت، ارسال و مدیریت نمایید. تمامی کیف پول‌های Guarda غیرحضانتی می باشند و این بدین معنی است که کاربر کنترل کامل بر دارایی های خود دارد و اطلاعات شخصی و مهم او برای هیچ شخص دیگری به نمایش در نخواهد آمد.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول ترزور + راهنمای رایگان نصب و راه اندازی

از مهم ترین مزیت های کیف پول Guarda این است که برای راحت‌ تر انجام شدن کارها قادرید تمامی دستگاه‌ های خود را با کیف پول همگام سازی نمایید و در هر مکانی که به اینترنت وصل شوید، به سادگی بتوانید به کیف پول خود دسترسی پیدا کنید. از جمله ویژگی های دیگر والت Guarda می توان به امکان تهیه نسخه پشتیبان رمزنگاری شده با امنیت بالا، امکان خرید و فورش و معاوضه ارزهای دیجیتال، پوشش لیست گسترده‌ ای از ارزهای دیجیتال و بروزرسانی روزانه این لیست، پشتیبانی 24 ساعته و سازگاری کامل با لجر نانو اس اشاره داشت.

9) کیف پول ترزور مدل تی – Trezor Model T

ترزور نیز یکی دیگر از کیف پول‌ های سخت افزاری مناسب به حساب می اید که از ارز دیجیتال کاردانو و بسیاری ارز دیگر را می توانید یکجا در آن ذخیره نمایید. این کیف پول هم مثل لجر از امنیت بالایی برخوردار است که برای ذخیره بلندمدت ارزهای دیجیتال قطعا می توانید از آن استفاده نمایید. ترزور طراحی کاربرپسندی دارد و همین امر موجب شده است تا کار با آن هم برای افراد مبتدی و هم حرفه‌ ای بسیار جذاب و مناسب باشد.

10) کیف پول بیت فورکس – Bitforx Wallet

بیت فورکس یک کیف پول موبایلی می باشد که کاربران می توانند آن را بر روی گوشی های تلفن همراه خود با سیستم عامل اندروید و iOS نصب و اجرا کنند که مطمئنا یک کیف پول مناسب کاردانو به حساب می آید. این کیف پول از قابلیت احراز هویت دو مرحله ای برخوردار می باشد که به واسطه آن سطوح امنیتی بسیار بالایی پیدا کرده است. همچنین تیم توسعه دهنده بیت فورکس، نسخه مربوط به پلتفرم دسکتاپ این ولت ارز دیجیتال را نیز ارائه داده اند که می توانید آن را بر روی رایانه خود با سیستم عامل ویندوز و مک نصبت و اجرا نمایید و از امکانات این کیف پول در دسکتاپ خود نیز بهره مند شوید.


نتیجه گیری و کلام آخر

پس از خرید کاردانو یا هر رمزارز دیگری می بایست به دنبال مکانی امن و مطمئن برای نگهداری آن ها باشید. امروزه کیف پول های بسیاری برای ارزهای مختلف در بازار وجود دارند، اما با این وجود 10 کیف پول نام برده شده در این مطلب بهترین گزینه‌ ها برای نگهداری امن و راحت کاردانو به شمار می روند.

در زمان انتخاب کیف پول امنیت را همیشه اولویت اول خود قرار دهید و هیچ وقت کوین‌ های خود را در صرافی های ارز دیجیتال نگه ندارید، به خاطر این که امکان هک و دزدیده شدن پول‌ در آن ها وجود دارد. همین طور بهتر است که پیش از انتخاب کیف پول ابتدا تحقیق کنید تا بتوانید گزینه‌ ای را انتخاب کنید که تمامی نیازهای شما را پوشش دهد و در آینده نیازی نداشته باشید تا کوین های خود را از آن به کیف پول معتبرتر و مناسب تری انتقال دهید.

همانطور که قولش را داده بودیم، 10 نمونه از بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو را کاملا رایگان برای شما بررسی کردیم.

همچنین اگر به بلاکچین علاقه دارید، می توانید مطلب خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده را نیز بخوانید.

از نظر شما کیف پول سخت افزاری برای کاردانو بهتر است یا نرم افزاری؟

هر سوالی راجب کیف پول ارز کاردانو داشتید از طریق بخش ارسال دیدگاه ها برای ما ارسال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *