آلت سیزن چیست و چگونه آنرا پیش بینی کنیم؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آلت سیزن چیست

آلت سیزن چیست و چطور آنرا پیش بینی کنیم؟ آلت سیزن یا همان فصل رشد آلت کوین ها زمانی است که یک یک آن ها رشد های شارپ را تجربه می کنند و تخمین این زمان برای معامله گران بسیار حائز اهمیت و همین طور سودآور است. البته اگر بخواهیم به زبان ساده پاسخ سوال آلت سیزن چیست را بدهیم باید گفت که آلت سیزن در واقع زمانی است که بیت کوین رشد خوبی داشته است و در حال استراحت است و حجم نقدینگی بسیار بالایی به سمت بازار سایر کوین ها روانه می شود و رشد عجیب و غریبی را تجربه می کنند.

به همین دلیل که در فصل آلت کوین ها، سود بسیار بالایی را معامله گران کسب می کنند و همه در تلاشند تا یاد بگیرید آلت سیزن چیست و آلت سیزن بعدی را پیش بینی کنند که از سودهای سرسام آور بعدی آلت کوین ها جا نمانند و از آنجایی که ما اخیرا قرار است یک آلت سیزن بسیار جذاب را تجربه کنیم، در این مطلب قصد داریم به این بپردازیم که آلت سیزن چیست و نشانه های آن برای پیش بینی کدامند، پس اگر به دنبال سودهای جذاب از بازار ارزهای دیجیتالی هستید، بهتر از این مطلب دیگر چه می خواهید؟!

آلت سیزن چیست ؟

آلت سیزن یا فصل آلت کوین‌ ها (تمامی ارزهای دیجیتال به غیر از بیت کوین) در بازار رمزارزها به حالتی می گویند که در آن تعداد زیادی از آلت کوین‌ ها به یکباره نسبت به بیت کوین و تتر افزایش قیمت بسیار زیادی را تجربه می کنند. برای مثال اتفاقی که در دسامبر سال 2017 شاهد بودیم و تا اوایل سال 2018 ادامه پیدا کرد، نمونه‌ ای از فصل آلت کوین ها بود و این اواخر نیز شاهد آلت سیزن ها هستیم.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به صورت کلی معمولا با توجه به تأثیرپذیری آلت کوین‌ ها از کوین‌ های برتر بازار ارزهای دیجیتالی و بیت کوین و با توجه به نوسانات زیاد بیت کوین و کوین‌ های برتر بازار، سایر آلت کوین‌ ها معمولا چنانچه تحت تاثیر این حرکات در روندی نزولی قرار نگیرند، به صورت معمول در روندی خنثی یا رنج قرار دارند. خیلی کم این اتفاق می افتد که همه آلت کوین‌ ها به یکباره و همزمان و برای مدت‌ زمان معلومی در یک روند صعودی قرار بگیرند و رشد قیمتی بسیاری داشته باشند.

چنانچه خوش‌ شانس باشید، این امکان وجود دارد که در سال یک بار یا نهایتا دو بار مشاهده کنید که همه آلت کوین‌ ها به صورت همزمان و برای یک بازه نسبتا طولانی، رشد قیمتی زیاد و شارپی را تجربه کرده و در اصطلاح پامپ شده‌ اند. برای مثال برای مدت یک هفته، چند هفته یا حتی یک الی دو ماه. بنابراین در فضای مجازی و در بین تریدرها و معامله‌ گران بازار ارزهای دیجیتال، به چنین رویدادی که طی آن تمامی آلت کوین‌ ها به صورت همزمان رشد و افزایش قیمت را تجربه کنند، به اصطلاح فصل آلت کوین ها یا Alt Season می گویند.‌

چه عوامل موجب ایجاد آلت سیزن می گردد؟

حال که دریافتید آلت سیزن چیست بهتر است به عوامل به وجود آورنده آن بپردازیم؛ طول یک دوره آلت سیزن به صورت معمول نتیجه روند جدیدی در صنعت رمزارزهاست که به ایجاد تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال جدید منجر خواهد شد. برای مثال در سال 2017، افزایش عرضه های اولیه رمزارزها راه جدیدی را برای راه اندازی استارتاپ ها باز کرد تا بتوانند حتی هنگامی که هیچ محصول کاربردی نداشتند، سرمایه هایی را برای خود جمع آوری نمایند. 

بسیاری از ارزهای دیجیتالی جدید وارد بازار شدند و با افزایش قیمت ها، بازار آلت کوین ها روند قدرتمندی پیدا کرد. تقریبا 4 هطار ارز دیجیتال وجود داشت که سلطه بیت کوین را بر بازار کاهش می دادند. نکته ای که باید گفت اینجاست که بیش از 90 درصد پروژه هایی که در آن سال راه اندازی شد، فیک بودند و تعداد زیادی از سرمایه گذاران سرمایه خود را از دست دادند که این امر به بازار خرسی سال 2018 برای ارزهای دیجیتال منتهی شد. 

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید ارز دیجیتال + راهنمای گام به گام خرید

به سرعت در سال 2020، افزایش علاقه مردم به فضای مالی غیر متمرکز و توکن های غیر قابل تعویض به تولد رمزارزها بیشتر منتهی شد. ایده پشت DeFi ارائه محصولات مالی است که از یک مدیر مرکزی به صورت کامل مستقل به اجرا در می آید. ارزهای دیجیتال جدیدی به منظور قدرت دادن به چنین محصولاتی به وجود می آیند و این در حالی است که بعضی پروژه ها حتی 2 الی 3 توکن برای کاربران خود دارند! جالب است بدانید که در حال حاضر بیش از 10 هزار ارزدیجیتال وجود دارد و دامیننس بیت کوین در حدود 50 درصد است.

تعداد زیادی از آلت کوین ها همزمان با آغاز رالی صعودی بیت کوین که در 2020 شروع شد، عملکرد قیمتی بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشتند و این در حالی بود که دوره هایی از اوج عملکرد آلت کوین ها در طول تاریخ صنعت رمزنگاری وجود داشته است، قیمت آلت کوین همچنان وابستگی زیادی به بیت کوین دارند. هرگونه افزایش شدید قیمت بیت کوین به صورت معمول اثرات مشابهی بر روی آلت کوین ها خواهد گذاشت، البته نه در یک زمان دقیق.

همچنین، هرگونه کاهش سریع قیمت بیت کوین، افت های بسیاری را در بازار آلت کوین ها به دنبال خواهد داشت و آن ها به صورت معمول از لحاظ درصدی، کاهش قیمت به مراتب بیشتری را نسبت به بیت کوین تجربه خواهند کرد. مراحل زیر می تواند دید بسیار خوبی در مورد فصل آلت کوین ها و نحوه شکل گیری این دوره به شما عزیزان بدهد؛

  • 1) سرمایه داخل بیت کوین وجود دارد.
  • 2) بیت کوین افزایش قیمت شدیدی را تجربه می کند.
  • 3) سرمایه گذاران از بیت کوین سود خود را می کنند و از بیت کوین خارج می شوند.
  • 4) قیمت بیت کوین با اصلاح روبرو می شود.
  • 5) قیمت آلت کوین ها اصلاح عمیقی را تجربه می کند.
  • 6) اصلاح بیت کوین موجب خواهد شد تا قیمت آلت کوین ها تا حدود زیادی کاهش پیدا کند.
  • 7) سرمایه گذاران آلت کوین های مطرح را در قیمت های پایین شکار می کنند و خریدهای خود را انجام می دهند.
  • 8) به این صورت سرمایه وارد آلت کوین ها خواهد شد.
  • 9) آلت سیزن از اینجا شروع می شود.

نحوه پیش بینی زمان دقیق آلت سیزن

زمانی که قرار باشد آلت سیزنی را در بازار کریپتوکارنسی شاهد باشیم، آلت کوین‌ ها عملکرد به مراتب بهتری نسبت به بیت کوین از خود نمایش خواهند داد. چنانچه به دنبال یافتن نشانه‌ هایی هستید تا قادر شوید با استفاده از آن زودتر متوجه احتمال وقوع فصل آلت کوین ها شوید، این توانایی را خواهید داشت که حرکات قیمتی آلت کوین‌ های برتر بازار مانند اتریوم، کاردانو و ریپل را تحت نظر داشته باشید.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران

همچنین از دیگر روش هایی که قادرید به منظور کنترل این موضوع از آن بهره بگیرید، بررسی واگرایی‌ های بین ارزش بازار بیت کوین و آلت کوین ها می باشد. به علاوه بررسی مداوم میزان سلطه بیت کوین و روند آن یکی از حائز اهمیت ترین مواردی است که می‌ تواند شما را در درک این رویداد مهم و سودآور، یاری کند.

فصل آلت کوین ها چقدر طول می کشد؟

این که یک آلت سیزن چقدر به طول می انجامد، موضوعی نیست که بتوانیم آن را حساب کنیم یا مدل سازی خاصی از آن داشته باشیم، لذا بعضی آلت سیزن ها یک سال یا ۶ ماه یا ۱ ماه و یا حتی ۱ هفته به طول می انجامند و این موضوع به صورت کامل به شرایط کلی بازار بستگی دارد.

چه آلت کوینی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

ساده ترین روش به منظور انتخاب آلت کوین هایی که قیمت آن ها افزایش پیدا کرده، انتخاب چند رمزارز است. به نحوی که شما می توانید سرمایه خود را بین چند ارز دیجیتال که قیمت آن ها افزایش پیدا کرده است، توزیع نمایید. در حقیقت شما بهتر است رمزارزهایی را انتخاب کنید که شرایط بنیادی بسیار خوبی دارند و در بازار جایگاه خود را پیدا کرده اند، یا می توانید ارزهایی را برای سرمایه گذاری انتخاب کنید که نمودار آن ها رشد خوبی را در آینده نشان می دهد.

مفهوم آلت سیزن

در بازار کریپتوکارنسی شما بایستی با تحقیقات لازم ارزهای دیجیتالی که قصد خرید و سرمایه گذاری روی آن ها را دارید انتخاب نمایید و تحت تاثیر هیجانات بازار و شایعه هایی که پراکنده می شود قرار نگیرید. در حقیقت شما می بایست رمزارزی را انتخاب نمایید که چنانچه سرمایه ای را از دست دادید، به نابود شدن زندگی شما منتهی نشود. به طور کلی ارزهای دیجیتالی که در زمان وقوع آلت سیزن ارزهای دیجیتال می توان به آن ها به چشم یک سرمایه گذاری مناسب نگاه کرد، عبارت اند از؛ یونی سو آپ، پولکادات، دوج کوین، یو اس‌ دی کوین، ریپل، کاردانو، آوه، باینس کوین و تتر که می توانند سودهای بسیار زیادی برای شما به ارمغان بیاورند.

در فصل آلت کوین ها چطور سود به دست آوریم؟

این را همه می دانند که به منظور داشتن عملکردی مناسب، بایستی آمادگی مناسبی هم داشته باشید. لذا بهترین روش جهت به دست آوردن درآمد در فصل آلت کوین، آماده سازی پیش از رسیدن آن است. می توان این کار را با انجام تحقیقات جامع در مورد پروژه های جدید در آلت کوین ها و سعی برای پیدا کردن پتانسیل های قوی در این بازار انجام داد.

التبه این کار شاید خیلی آسان به نظر نیاید، لذا بعضی از شاخص ها قادرند به شما در پیدا کردن بهترین پروژه ها جهت سرمایه گذاری پیش از فصل آلت کوین ها کمک زیادی کنند. چنین معیارهایی شامل آلت کوین هایی است که از تیم توسعه قوی، محصولی کاربردی و جامعه ای وفادار برخوردارند. آلت کوین هایی که با محصولات صرافی های رمزارزها مرتبط هستند، معمولا تمایلشان این است که در آلت سیزن ها عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان دهند!

حتما برایتان جالب است : آلت کوین در ارزهای دیجیتال چیست و چه آینده ای دارد؟

چرا که این سیستم عامل ها در دوره ای از اوج عملکرد بازار، کاربران بسیار زیادی را نسبت به زمان عادی به سمت خود جذب می کند. همچنین آن ها می توانند موارد استفاده جدیدی را از درآمدی که از مشاغل خود به وجود می آورند، تامین نمایند. لذا شما می توانید به راحتی و با خرید و نگهداری پروژه های آلت کوینی که از پتانسیل رشد مناسبی برخوردارند، قبل یا درست پس از آغاز فصل آلت کوین ها و در ادامه فروش آن ها در انتهای فصل، سودهای بسیار جذابی را از این بازار کسب کنید.

آلت سیزن های قبلی کدامند؟

دسامبر 2017 تا ژانویه 2018 : در نزدیکی اوج عملکرد بیت کوین در سال 2017، تعداد زیادی از توکن های جدید به لطف امکانات قرارداد هوشمند اتریوم تاسیس شدند، بنابراین سرمایه گذاران زیادی به دنبال سودهایی بزرگ در بیت کوین بودند و این در حالی بود که سایر افراد از ترس از دست دادن چنین سودهایی، برای ورود به بازار آلت کوین ها اقدام کردند.

لذا تعداد زیادی از آلت کوین ها در این زمان بیشترین قیمت های تاریخی خود را به ثبت رساندند که هرگز تا سال الآن به آن سطوح دست پیدا نکرده اند. علی رقم این که که بیت کوین سقف سال 2017 خود را به صورت قطع پس گرفت. در اوج فصل آلت کوین در 2018، سلطه بیت کوین تا حدود 36 درصد کاهش پیدا کرد که تا به امروز هرگز به آن اندازه کاهش را تجربه نکرده است.

دسامبر 2020 تا انتهای سال 2021 : به احتمال زیاد این آلت سیزن از آلت سیزن قبلی زمان طولانی تری را شامل شود ولی جهش های قیمتی که در دوره قبلی رخ داد، قوی تر بودند ولی با این وجود این دوره نیز تقریبا از همان الگوی سال 2018 پیروی می کند و تعداد زیادی از ارزهای دیجیتال جدید در عرض چند هفته و چند ماه تاسیس شده و قیمت های بسیار زیادی را ثبت کرده اند. از زمان تسلط 70 درصدی جدید، سطح تسلط بیت کوین امروزه به زیر 50 درصد رسیده است و حتی دور از تصور نیست که زیر عدد 40 را نیز ببیند. 

نکته : مثال های فوق بلند ترین دوره های فصل آلت کوین ها به حساب می آیند ولی با این وجود مینی آلت سیزن هایی نیز از جمله در می 2018 و آوریل 2019 وجود داشته است که در این بخش به آن ها اشاره ای نداشتیم.

نکات طلایی در مورد فصل سوددهی آلت کوین ها

  • ** حواستان باشد که به علت فومو در اوج قیمتی برای ورود به ارزهای دیجیتالی اقدام نکنید؛ به این خاطر که امکان دارد مجبور شوید با توجه به ریزش و ضررهای زیاد، آن ها را برای مدت‌ زمان های بسیار زیادی نگه دارید تا ضررهایتان جبران شود و حتی به سودی دست پیدا کنید.
  • ** به صورت کلی این امکان وجود دارد که عده‌ ای ترجیح بدهند که خارج از فصل آلت کوین ها برای معامله آلت کوین‌ ها اقدام نکنند و تنها بیت کوین را مورد معامله قرار دهند. اما برخی دیگر هم معتقند که آلت سیزن بسیار سریع رخ می دهد و معامله آلت کوین‌ ها همواره سودآوری خوبی را به همراه خواهد داشت، از همین روی امکان دارد خارج از فصل آلت کوین ها هم افراد بسیاری را مشاهده کنید که آلت کوین‌ ها را مورد معامله قرار می دهند.
  • ** علی‌ رغم این که امکان دارد نگه داشتن آلت کوین‌ ها برای مدت زمان طولانی جهت کسب سود، منطقی باشد، ولی توصیه ما این است که مراقب باشید در اوج قیمتی مربوط به آلت سیزن به قصد نگهداری یک ارز برای بلندمدت برای ورود به آن رمزارز اقدام نکنید.
  • ** کسب سودهای 1000 درصدی امکان پذیر است ولی به همان میزان احتمال ضررهای 90 درصدی در این بازار نیز دور از تصور نیست، از همین روی بازار آلت کوین‌ ها همواره برای افراد ریسک‌ گریز گزینه مناسبی به حساب نمی آید.
  • ** پس از اتمام فصل آلت کوین ها تعداد زیادی از آن ها با افت قیمتی بسیار زیادی مواجه می شوند؛ تحت تاثیر ریزش رمزارز بیت کوین یا به علت این که همه بازار وارد یک روند نزولی خواهد شد.

خلاصه مطلب و کلام پایانی

رمزارزها در فصل آلت‌ کوین‌ ها عملکرد به مراتب بهتری نسبت به دلار و حتی بیت کوین از خود به نمایش می گذارند. علائم آغاز این فصل را با بررسی عملکرد قیمت رمزارزهای برتر بازار مانند اتریوم و ریپل می‌ توان دنبال نمود. فصل آلت کوین‌ ها شباهت زیادی به چرخش سرمایه در بازارهای سهام دارد.

به عنوان مثال تریدرها در بورس و بعد از گرفتن سود سرمایه گذاری خود از سهمی، برای ورود به سهمی دیگر اقدام می کنند یا از سهام خارج شده و سرمایه خود را به اوراق قرضه یا پول نقد تبدیل می نمایند. لذا فصل آلت کوین‌ ها نیز وقتی است که تریدرها سرمایه خود را از بیت‌ کوین خارج کرده و بر روی رمزارزهای گوناگون سرمایه‌ گذاری می نمایند.

در واقع در تفسیر این جابجایی ها می‌ توان گفت که زمانی که ارز دیجیتال بیت کوین بعد از یک روند صعودی، وارد فاز اصلاحی می شود، تریدرها به منظور افزایش سود خود از بازار به سمت رمزارزهایی با ارزش بازار بالا و در ادامه ارزهای دیجیتال با ارزش بازار پایین‌ تر و در نهایت به پول نقد یا تتر و حتی رمزارزهای با ثبات حرکت می‌ کنند و این لوپی است که همواره در حال تکرار شدن است. با این مثال فکر می کنم این که آلت سیزن چیست را دیگر به خوبی درک کرده باشید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب توضیح دادیم که آلت سیزن چیست و چطور می توانیم آن را پیش بینی کنیم.

همچنین اگر دوست دارید نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان را یاد بگیرید، می توانید از این مقاله رایگان استفاده کنید.

به نظر شما آلت سیزن بعدی چه زمانی رخ می دهد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *