بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ – ۱۴۰۱

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰

بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ برای چه بانک و چه نوعی حسابی است؟ بسیاری از ما هستیم که خیلی از بازارهای ریسکی و پرنوسان خوشمان نمی آید و دوست داریم دارایی هایمان را، هرچقدر کم یا زیاد جایی سرمایه گذاری کنیم که یک سود تضمین شده و ماهانه به حساب مان واریز کند تا بتوانیم با آن پول هزینه هایمان را بدهیم و یا آن را به هر کاری که دوست داشتیم اختصاص دهیم، به همین دلیل است که باید بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ را بشناسیم و با توجه به شرایط و میزان سرمایه ای که داریم، از آن استفاده کنیم، بنابراین اگر برای شما هم سوال است که بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ متعلق به چه حساب و چه بانکی است، این مطلب به شما کمک خواهد کرد.

بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰

این سوال را بسیار شنیده ایم که بیشترین سود بانکی در کدام بانک است و کجا پولمان را سپرده گذاری کنیم که هم امنیت بالایی داشته باشد و هم سود به مراتب بیشتری برای ما حاصل شود ولی هیچ وقت پاسخ این سوال مهم را دریافته ایم؟ در حال حاضر تعداد بانک ها و موسسات مالی در ایران با افزایش بسیار زیادی مواجه شده است و همین موضوع موجب می شود تا سرمایه گذاران قادر نباشند به سادگی شرایط سرمایه گذاری در هر یک از این بانک ها موسسات را مورد بررسی قرار دهند و بهترین را برای خود انتخاب کنند.

چرا که این کار زمان و اطلاعات بسیار زیادی را می طلبد، ولی ما در این مطلب تمام سعی خودمان را کرده ایم تا اطلاعاتی که در اختیارتان می گذاریم کاملا طبقه بندی شده، به زباده ساده و کاملا بروز باشد تا بتوانید با خیالی آسوده روند سرمایه گذاری خودتان در بانک را تسهیل کنید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری کم ریسک و پرسود | بهترین جا برای سرمایه گذاری

بنابراین اگر دوست دارید سود بانک ها در سال 1400 را یکجا ملاحظه کنید و در انتها نیز به سوالات پرتکرار در این زمینه پاسخ داده شود، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا همه چیزی که در مورد سرمایه گذاری در بهترین بانک ها باید بدانید را دریابید. پس ابتدا جدول زیر را مشاهده کنید تا در ادامه توضیحات تکمیلی را در خصوص شناسایی بیشترین سود بانک ها خدمتتان ارائه دهیم؛

نام بانک سود سالیانه  حداقل موجودی (تومان) نرخ شکست
بانک انصار ۱۸ درصد ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۰ درصد
بانک اقتصاد‌نوین ۱۸ درصد ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکماه نرخ شکست ۱۵ درصد
بانک آینده ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکماه بدون نرخ شکست
بانک ایران‌ زمین ۱۸ درصد ۱۰٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکماه بدون نرخ شکست
بانک پارسیان ۱۸ درصد ۵٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک پاسارگاد ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۵ درصد
پست بانک ۱۵ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۵ درصد
بانک تجارت ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از ۶ ماه ۱۴ درصد
بانک توسعه تعاون ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال۱۰ درصد
بانک توسعه صادرات ۱۵ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک حکمت ایرانیان ۱۵ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک خاورمیانه ۱۵ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک دی ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یک ماه بدون نرخ شکست
بانک رفاه کارگران ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک سامان ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۰ درصد
بانک سپه ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۸ درصد
بانک سرمایه ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۷٫۵درصد
بانک سینا ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۰ و بعد از ۳ ماه ۱۶ درصد
بانک شهر ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یک ماه بدون نرخ شکست
بانک صنعت و معدن ۱۵ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک صادرات ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک قوامین ۱۹ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۵ درصد
بانک کارآفرین ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یک ماه نرخ شکست ۱۷ درصد
بانک کشاورزی ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک گردشگری ۱۹ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ بعد از یک ماه بدون نرخ شکست
بانک مسکن ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک ملت ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک مهراقتصاد ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از یکسال ۱۰ درصد
بانک ملی ۱۸ درصد ۱٫۰۰۰٫۰۰۰ پبیش از ۳ ماه ۱۰ درصد

بهترین و به صرفه ترین سپرده یک‌ ساله کدام است؟

تحت شرایطی که مبلغ سرمایه‌ گذاری شما کم تر از 100 میلیون تومان باشد، شما این توانایی را دارید که در بانک های آینده، ایران‌ زمین، دی، سرمایه، رفاه کارگران، شهر، قوامین، گردشگری، نور و ملل حساب سپرده یک ‌ساله با نرخ سود ۱۸ درصد افتتاح نمایید و از سود ماهیانه این بانک ها استفاده کنید.

حتما برایتان جالب است : بهترین اوراق قرضه برای سرمایه گذاری در ایران

شایان ذکر است که در صورت افتتاح حساب در بانک‌ های شهر، گردشگری، آینده و موسسات نور و ملل بعد از گذشت یک ماه و در بانک‌ های دی و سرمایه بعد از سه ماه امکان برداشت یا بستن حساب بدون نرخ شکست که در حقیقت همان زیان ناشی از بستن حساب زودتر از موعد یک‌ ساله است، برای سرمایه‌ گذار وجود دارد که شاید جذابیت ‌های به مراتب بیشتری را برای سرمایه ‌گذاری به وجود آورد.

آیا امکان دریافت همزمان سود سپرده، خدمات بیمه‌ ای و تسهیلات وجود دارد؟

سپرده ‌گذاری در بعضی از بانک ‌ها به علاوه دریافت سود، می ‌تواند امتیاز و خدمات دیگری را هم برای شما به همراه داشته باشد! به ‌عنوان مثال شما با سرمایه‌ گذاری و افتتاح سپرده در بانک‌ های پاسارگاد، پارسیان، ملت، آینده و سامان می ‌توانید از خدمات بیمه ‌ای توام با سپرده هم بهره مند شوید. لازم به ذکر است که دریافت تسهیلات به پشتوانه سپرده‌ گذاری نیز، از جمله خدماتی است که با سپرده ‌گذاری در بانک‌ هایی مثل سینا، گردشگری، ایران ‌زمین و صادرات می ‌توانید از آن استفاده نمایید و معادل ۷۰ تا ۱۰۰ درصد سپرده خود وام دریافت کنید.

آیا میتوان از بانکها سود بیشتری دریافت کرد؟

بعید نیست که با بهبود شرایط اقتصادی در ادامه سال، بانک‌ ها از این تصمیم خود کوتاه بیاییند و برای رقابتی شدن و جذب سرمایه بیشتر، نرخ سود را افزایش دهند. همان طور که در حال حاضر هم هنوز برخی بانک‌ ها سعی دارند امکان رقابت را با تعیین نرخ شکست به وجود آورند.

البته باید در نظر داشت که کل مواردی که گفتیم و نظرها درباره مبالغ معمولی است اما در شرایطی که رقم سرمایه‌ گذاری شما میلیاردی باشد، می‌ توانید با مذاکره با مدیران بعضی از بانک‌ ها و مؤسسات مالی از سود ترکیبی و به مراتب بالاتری بهره مند شوید.

بیشترین سود بانکی در کدام بانک است

آیا سود سپرده‌ های بلندمدت قدیمی تغییر میکند؟

این اصلی ترین پرسشی است که در حال حاضر فکر افراد زیادی را به خود مشغول کرده است که آیا سپرده‌ هایی که به بانک‌ های واگذار کرده‌ اند، با این تصمیم جدید بانکی محاسبه خواهند شد یا خیر؟ نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که تصمیم بانک‌ ها در راستای بازگشت به نرخ سودهای کمتر از 20 درصد، عطف‌ به‌ ماسبق نخواهد شد.

سپرده‌ های بلندمدت به صورت معمول یکساله هستند و بانک‌ ها وظیفه دارند تا پایان سال قراردادی‌ که داشتند، همان سود قبلی را مبنای پرداخت خود در نظر بگیرند و تنها حساب‌ های تازه‌ ای که از اول اردیبهشت 1400 به بعد باز شده اند، با نرخ سود سال جدید محاسبه خواهند شد.

آیا ‏سپرده‌ های بانکی مالیات دارد؟

با توجه به بودجه عمومی کشور، امسال را باید سال مالیات دانست و اینجا این پرسش مطرح می شود که شایعه قدیمی تعلق گرفتن مالیات به سپرده‌ های بلندمدت بانکی امسال اجرایی می‌ شود یا قرار است این شایعه همچنان بالای سر سپرده‌ گذاران باشد و هرکس بیشترین سود سپرده بانک را گرفته، می بایست مالیات به مراتب بیشتری پرداخت کند؟ رئیس سازمان امور مالیاتی در این خصوص بیان کرده است که؛ مالیات، سیستم بانکی را مجبور به تمکین از دریافت سود 16 درصدی از سپرده‌ ها نمود.

حتما برایتان جالب است : کم ریسک ترین سرمایه گذاری بورس چیست؟

در حال حاضر که نرخ واقعی سود سپرده‌ ها منفی می باشد، دریافت مالیات بر سود سپرده‌ های بانکی موضوعیت پیدا نمی کند و سازمان مالیاتی برنامه‌ ای در این خصوص اتخاذ نکرده است. زمانی که میزان سود بانکی، فاصله زیادی با نرخ تورم دارد، در حقیقت افزایش درآمدی اتفاق نخواهد افتاد که سازمان مالیات بخواهد از آن مالیات دریافت کند!

نرخ سود گواهی سپرده بانکها چقدر است؟

بانک‌ های صادرات، سپه و ملت به علاوه افتتاح حساب کوتاه‌ مدت و بلندمدت، در حال حاضر امکان صدور اوراق گواهی سپرده را هم فراهم آورده اند. اوراق گواهی سپرده صادرات با سود 20 درصد و نرخ شکست 10 پیش از شش ماه و 14 ماه پس از شش ماه و اوراق گواهی سپرده بانک ملت و اوراق گواهی سپرده سپه با سود 18 درصد و نرخ شکست 10 درصد پیش از یک سال، عرضه خواهند شد. در این خصوص باید در نظر داشته باشید که در صورت پر شدن سقف صدور، امکان عرضه اوراق برای مشتریان وجود در شعبات گوناگون وجود نخواهد داشت.

صندوق سرمایه گذاری یا بانک؟

هنگامی که به منظور افتتاح سپرده به شعب گوناگون بانک ها مراجعه می‌ کنید و به فکر بیشترین سود سپرده بانک هستید، سرمایه‌ گذاری در صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری یکی از پیشنهادهایی است که با آن روبرو خواهید شد. صندوق‌ های سرمایه‌ گذاری بانک‌ ها هرچند بعضا سود قابل پیش بینی را ارائه نمی دهند، ولی به صورت معمول در پرداخت سود ماهیانه رقابت سختی با سود سپرده‌ ها دارند و همواره در تلاش اند تا از سقف سود سپرده‌ ها سبقت بگیرند و اکثرا هم این کار را انجام می دهند و به همین دلیل گزینه های به مراتب مناسب تری برای سرمایه گذاری افراد به حساب می آیند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به صورت کلی ما هیچ زمان سپرده گذاری در بانک را به عنوان یک سرمایه گذاری مطمئن و سودده در ایران نمی شناسیم، چرا که با سرمایه گذاری در بانک ها به سرعت از تورم جا خواهید ماند و قدرت خریدتان در طول زمان با افت مواجه خواهد شد، لذا اگر به چشم سرمایه گذاری به این کار نگاه می کنید و احتیاج مبرمی به سود ماهیانه سپرده های بانکی ندارید، بهتر است از این کار صرف نظر کنید و بازارهایی مانند ارزهای دیجیتال، طلا و سکه، مسکن و حتی بورس را برای سرمای های خود در نظر بگیرید.

چرا که این بازارها همان طور که ریسک به مراتب بالاتری دارند، سودهای بسیار جذاب تری را نیز نصیب سرمایه گذاران خود می کنند، بنابراین می توانند گزینه های مناسب تری برای شما به حساب آیند ولی اگر اصرار به سرمایه گذاری در بانک ها دارید، سرمایه گذاری در صندوق های سرمایه گذاری می تواند گزینه جذاب تری باشد، به این خاطر که هم سود شما به صورت معمول، روز شمار محاسبه می شود، هم برای صدور و ابطال واحدهای آن نیاز به مراجعه حضوری و صرف زمان زیاد ندارید و هم سودی به مراتب بیشتری از حساب های عادی بانک ها نصیبتان خواهند کرد.

سود صندوق های سرمایه گذاری بسته به نوعی که دارند متفاوت است ولی می توانید با خرید واحدهای صندوق های سرمایه گذاری با درآمد ثابت، حداقل بین 20 الی 22 درصد سود ماهیانه دریافت کنید و هر زمان که به پول خود نیاز داشته باشید نیز قادرید درخواست ابطال ثبت کنید تا پولتان معمولا بین 1 الی 2 روز کاری به حسابتان واریز شود. البته که صندوق های سرمایه گذاری سهامی، مختلط و … به مراتب ریسک و سود بیشتری دارند ولی اگر هم ریسک گریز هستید، می توانید از صندوق های درآمد ثابت استفاده کنید و بدون ریسک، سرمایه گذاری داشته باشید.

  • ** سپرده کوتاه‌ مدت عادی (کارت‌ های بانکی) : ۱۰ درصد
  • ** سپرده کوتاه مدت ویژه سه‌ و شش ماهه (به ترتیب) : ۱۲ و ۱۴ درصد (بانک‌ ها معمولا ارائه نمی‌ دهند)
  • ** سپرده بلندمدت با سررسید یک‌ ساله : ۱۶ درصد
  • ** سپرده بلندمدت با سررسید دو ساله : ۱۸ درصد

این نکته را در نظر داشته باشید که با توجه به میزان سخت گیری بانک مرکزی یا وزارت اقتصاد، گاهی بانک‌ ها با استفاده از ترکیب طرح‌ هایی خاص، با هدف جذب مشتری و سرمایه بیشتر، نرخ سودها را افزایش می‌ دهند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب این که بیشترین سود بانکی در سال ۱۴۰۰ متعلق به چه بانکی است را بررسی کردیم و پیشنهادات بسیار خوبی نیز در متن برای سرمایه گذاری در اختیارتان قرار دادیم.

اگر دوست دارید بدانید بهترین سرمایه گذاری با ۱۵۰ میلیون تومان در حال حاضر چیست، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

به نظر شما سود بانک ها در سال 1400 به نسبت تورم واقعی حاکم بر کشور، منطقی است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *