بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران

بهترین زمان خرید بیت کوین

بهترین زمان خرید بیت کوین قطعا زمانی است که قیمت بیت کوین از لحاظ تکنیکالی در کف های حمایتی قوی خود قرار دارد و ورود پول به بازار ارزهای دیجیتال را شاهد هستیم، البته که بهترین زمان خرید ارز دیجیتال و در واقع آلت کوین ها هم به همین صورت است. به صورت کلی زمانی صعود بی سابقه بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال را شاهد خواهیم بود که در کل دنیا یک بینش کلی در خصوص رمزارزها و نحوه استفاده آن ها وجود داشته باشد و همه جا بتوانیم از رمزارزها به عنوان پول رایج استفاده کنیم و تراکنش های زیادی با آن ها صورت گیرد. بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران زمانی است که قیمت دلار در کف حمایتی قرار داشته باشد و قیمت بیتکوین نیز در محدوده مناسبی قرار داشته باشد تا بتوانیم هم از نوسان دلار و هم از نوسان قیمتی خود رمزارز، سود کسب کنیم. اما اگر دوست دارید بهترین زمان خرید بیت کوین را کامل تر و با جزئیات بیشتر یاد بگیرید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

بهترین زمان خرید بیت کوین

همانطور که احتمالا میدانید، بیت کوین یک ارز مجازی است که خبر های سود آوری آن در چند سال اخیر را بیشتر مردم شنیده اند و بسیاری از افراد حتی با میزان کم معلومات، با کلمه بیت کوین یا ارز دیجیتال برخورد داشته اند. بنابراین داشتن بیت کوین و سرمایه گذاری در آن جزو ایده ال های بیشتر افراد است. چنانچه هنوز نتوانستید صاحب یک بیت کوین شوید یا حتی بخشی از یک بیت کوین را خریداری کنید، قطعا می خواهید اطلاعاتی درباره بیت کوین و روش های خرید یا سرمایه گذاری ارز های دیجیتال مثل بیت کوین کسب کنید و بهترین زمان برای خرید بیت کوین را بدانید که این مطلب به شما در این زمینه کمک خواهد کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


وقتی که شما در نهایت تصمیم به سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال گرفتید، در حقیقت در حال خرید ارزی مثل دلار آمریکا یا یورو هستید. همیشه برخی از استراتژی های خاص برای سرمایه گذاری در بیت کوین وجود دارد. یک استراتژی خاص برای سرمایه گذاری پاسخ به این سوال میتواند باشد که بهترین روز هفته و بهترین ساعت در آن روز برای خرید بیت کوین چه روزی میتواند باشد؟ به صورت کلی در خاطر داشته باشید که هرج و مرج جهانی به طور کلی برای قیمت بیت کوین خوب است، به این خاطر که بازار ارزهای دیجیتال سیاسی نیست و خارج از کنترل یا نفوذ هر دولت کوچک یا بزرگی قرار دارد.

به منظور تمرکز بر این که اقتصاد و سیاست چه تاثیری بر قیمت بیت کوین دارد، تنها به آنچه در یک کشور واحد می افتد فکر نباید کرد. مهم است که در مقیاس جهانی فکر شود. با کنکاش برای بهترین زمان خرید بیت کوین، تمرکز خود را بر عملکرد قیمت کوتاه مدت و تعقیب بازده سریع نشان می دهیم، اما این طرز فکر درست نیست. سرمایه گذاران بازار ارزهای دیجیتال به سود کوتاه مدت اهمیتی نمی دهند و هر کسی مشتاق خرید بیت کوین باشد هم باید همین استراتژی را دنبال کند. بیت کوین با تمرکز در بازار در بلندمدت قابل دسترسی است.

نظر کارشناسان درباره بهترین زمان برای خرید بیت کوین

آیا حالا در این زمان وقت مناسبی برای خرید BTC به حساب می آید؟ بیایید ببینیم متخصصان چگونه به این سؤال پاسخ می دهند و جواب آنها چیست اقتصاددانان از دانشگاه ییل روش پیش بینی قیمت BTC را طبق رفتار گذشته ارزهای دیجیتال ارائه داده اند. داده های قیمت BTC را دو نفر از اقتصاددانان به نام ‌های Yukun Liu و Aleh Tsyvinski تجزیه و تحلیل کردند تا متوجه شوند برای تعیین قیمت آینده BTC کدام یک از شاخص ها را می توان استفاده کرد. یافته های آنها، که در دفتر ملی تحقیقات اقتصادی منتشر شده است، نشان می دهد که تمام ارزهای رمزپایه مانند بیت کوین از لحاظ عوامل مؤثر بر حرکت بازار آنها، به صورت کامل با سهام، ارز و کالاهای دیگر متفاوت است.

ایا الان وقت خرید بیت کوین است

در بازار ارزهای دیجیتال ما نشان می دهیم که بازده ارز های رمز پایه مثل بیت کوین به وسیله عواملی که مخصوص بازارهای رمزنگاری شده هستند، قابل پیش بینی است. در واقع ما مشخص می کنیم که یک اثر حرکت سری زمانی قوی، وجود دارد که می تواند بازده بازار را پیش بینی کند و برای توجه سرمایه گذار، شدت بازده ارزهای دیجیتال را نیز پیش بینی می کند و تعیین زمان سرمایه گذاری برای سرمایه‌ گذار در بازار ارز های دیجیتال را آسان تر می کند. ثابت شده است که این اثر حرکت به شدت بر رمزارزها تأثیر می گذارد و سرعت سرمایه‌ گذاری را بیشتر می‌ نماید.

بهترین روز هفته برای خرید بیت کوین

آیا زمان مناسب برای خرید بیت کوین یا رمزارزها مشخص است؟ یا بهتر است بپرسید آیا امروز مناسب روز خرید بیت کوین است؟ بیایید سعی کنیم قیمت روزانه BTC را برای یک دوره چند ساله تحلیل کنیم. در واقع میانگین قیمت بیت کوین در بعضی از روزهای هفته پایین تر است. با همان روش ما می‌توانیم تجزیه و تحلیل قیمت بیت کوین را در 1 سال انجام دهیم. در یک تحلیل، میانگین قیمت بیت کوین در روز دوشنبه کمترین است. یکشنبه یا دوشنبه امکان دارد ارزان ترین روزها باشد، لذا زمان مناسب برای خرید بیت کوین فراهم می شود، به خاطر این که معاملات تمایل به کاهش در آخر هفته ها دارند و به صورت کلی تقاضای کمتری وجود دارد.

حتما برایتان جالب است : بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری کدام است؟

این در حالی است که بالاترین میانگین قیمت بیت کوین در این تحلیل در روزهای جمعه است که از نزدیک شنبه دنبال می شود. همچنین یک تحلیل متفاوت وجود دارد که بسیاری از افراد علاقمند به بیت کوین در آخر هفته تصمیم به خرید می گیرند. این تصمیمات را در ابتدای هفته اجرا می کنند. نخستین خریدها را روز دوشنبه انجام می دهند. دیگر معامله گران با تجربه پیشنهاد می کنند از میانه و انتهای ماه خودداری کنید. معمولا این در شرایطی است که افراد حقوق می گیرند و اغلب در آن زمان افزایش قیمت را مشاهده می کنید که قیمت آن را افزایش می دهد. اگر دوست دارید بهترین روش ترید ارز دیجیتال در سال 2021 را یاد بگیرید، مطلب مورد نظر را مطالعه کنید.

آیا برای خرید بیت کوین دیر است؟

این را در نظر داشته باشید که هیچ زمان برای خرید بیت کوین دیر نیست، ولی مطمئنا هر زمانی هم برای خرید این ارز رمزپایه مناسب نیست. لذا در شرایط فعلی با توجه به اینکه هاوینگ بیت ‌کوین رد شده و پاداش استخراج به 6.25 رسیده، شرایط برای استخراج کمی مشکل تر شده است، در حالی که اخیرا دولت اعلام کرده است که واردات دستگاه ماینر قانونی بوده و در صورتی که مراحل اداری و قانونی واردات طی شود، این دستگاه دیگر قاچاق در نظر گرفته نمی شود. هر چند به نظر می آید که این تصمیم کمی دیر گرفته شده است، به این خاطر که بعد از هر رویداد، نه تنها پاداش کاهش یافته بلکه سختی استخراج افزایش می یابد.

پس در حال حاضر زمان مناسبی برای خرید دستگاه ماینر و استخراج ارز بیت ‌کوین در ایران نیست. با توجه به افزایش قیمت برق برای ماینینگ، افزایش قیمت دستگاه و طول عمر مفید 3 ساله آنها، سختی شبکه برای استخراج، بهتر است که هزینه کل صرف خرید مستقیم بیت کوین شود، لذا اگر شما جزو آن دسته افرادی هستید که دیر به فکر سرمایه گذاری در بیت ‌کوین افتاده اید، باید بگوییم که جای نگرانی و ناراحتی نیست. هنوز هم میتوانید از طریق روش های گوناگون مثل خرید مستقیم یا مراجعه به صرافی های معتبر ارز دیجیتال، برای خرید بیت کوین اقدام کنید. اگر نحوه تبدیل بیت کوین به ریال را نمی دانید روی این مطلب کلیک کنید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

بهترین زمان برای خرید ارزهای رمزنگاری وبیت کوین چه زمانی است؟ جالب است بدانید که به صورت کلی هیچ قاعده کلی و فرمول خاصی برای تشخیص بهترین زمان خرید و فروش ارز دیجیتال وجود ندارد و مطمئنا وقتی که قیمت بیت کوین در کم ترین حد خود نسبت به روزهای گذشته قرار دارد، بهترین زمان برای خرید بیت کوین است و وقتی که قیمت بیت‌ کوین در بالاترین حالت خود نسبت به ماه های گذشته قرار دارد، بهترین زمان برای فروش بیت کوین است. 

پس برای اینکه چه زمانی بیت کوین بخرید سوال دقیق و مشخصی وجود ندارد، به خاطر این که استراتژی، سطح ریسک ‌پذیری، میزان سرمایه و مهارت هر شخص متفاوت است. در واقع زمانی که استراتژی خود را درک کردید، متوجه می شوید چه زمان باید بیت کوین خریداری کنید، نگهداری کنید یا به فروش برسانید یا موقعیت معاملاتی ‌خود را تغییر دهید.

با وجود بسیاری از تئوری ها، بازارهای کارآمد در دنیای واقعی وجود ندارند. عادات، مقررات یا دستکاری های انسانی می تواند به تکرار اختلاف در الگوهای قیمت بیت کوین منتهی گردد. با کمک برنامه Seasonax در سیستم های بلومبرگ یا تامسون/رویترز، عجیب و غریب های آماری و بسیاری از الگوهای دیگر را می توان به سرعت یافت و بی ثبات بودن روند معاملات را مشاهده کرد.

پس زمان دقیقی را جهت خرید بیت کوین نمی توان پیشنهاد کرد و حائز اهمیت ترین اصل برای خرید بیت کوین ورمز ارزها داشتن دانش بلاکچین، مقایسه و تحلیل تکنیکال در نمودار ها به حساب می آید. برخلاف سهام، اوراق قرضه یا خرید فیات، ارزهای دیجیتال بسیار بی ثبات هستند، بسیار بیشتر از سرمایه گذاری های سنتی بی ثبات هستند. این هم می تواند خوب و هم از یک طرف خیلی بد باشد.

می توانید در یک روز خوب سودهای سریع و آسان کسب کنید، اما شاید در آینده سرمایه گذاری همه سرمایه خود را نیز از دست بدهید. اگر شما تصمیم گرفتید که مقداری بیت کوین بخرید فراموش نکنید که بهترین زمان و مکان برای خرید را پیدا کنید به شما توصیه می کنیم بیشتر به جستجو و تحقیق بپردازید.

امیدوارم از این مقاله با عنوان بهترین زمان خرید بیت کوین استفاده کرده باشید.

نظر شما در خصوص بهترین زمان معامله ارزهای دیجیتال چیست؟

تجربه چجور معاملاتی را در این بازار دارید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

یک دیدگاه برای “بهترین زمان خرید بیت کوین در ایران”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *