همه چیز در مورد ارز استلار

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
همه چیز در مورد ارز استلار

آیا می دانید ارز دیجیتال استلار چیست و پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار به ما در مورد سرمایه گذاری در ارز استلار چه می گوید؟ اگر این موارد را میدانید، شاید فکر کنید همه چیز در مورد ارز استلار را می دانید ولی موضوعاتی مثل نحوه خرید ارز استلار ، کیف پول های استلار و استخراج ارز دیجیتال استلار نیز موارد دیگری هستند که اگر همه چیز در مورد ارز استلار را بخواهید بدانید، باید آن ها را نیز بدانید تا ارز دیجیتال استلار لومنز را به صورت کامل بشناسید. به همین خاطر در این مطلب در مورد ارز دیجیتال استلار هر چیزی که باید بدانید را آورده ایم تا با پروژه این ارز و آینده رمز ارز استلار آشنایی کامل پیدا کنید.

همه چیز در مورد ارز استلار

استلار یکی از آلت کوین های جذاب برای سرمایه گذاری به حساب می آید که در سال 2014 و با ماهیتی تقریبا مشابه با ریپل به دنبا معرفی شد. استلار را در واقع می توان شاخه یا فورک ریپل به حساب آورد. جد مک کالب، بنیانگذار ارشد ریپل با چند نفر از توسعه دهندگان بر سر موضوعی به اختلاف نظر برخوردند که موجب شد نهایتا جد مک کالب ریپل را راها کند و به تنهای پروژه استلار را راه اندازی نماید و این در حالی است که ریپل به ارائه راه حل جهت انتقال میان بانک های کل دنیا تمرکز دارد و استلار قصد تسهیل پرداخت های میان افراد در کل دنیا را دارد. ولی تقریبا شیوه کار هر دو یکسان می باشد. لومن یا همان XLM، واحد ارز استفاده شده در شبکه استلار می باشد و 100 میلیارد از آن وجود دارد که به صورت پیوسته در بازار عرضه خواهد شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که هر تراکنش در شبکه استلار تنها 0.0001 کارمزد دارد و کمتر از 6 ثانیه صورت خواهد پذیرفت. در سایت رسمی، استلار خود را یک زیربنای پرداخت متن باز و توزیع شده معرفی کرده است. پروتکل آن ها با استفاده از پرداخت های برون مرزی، امکان تبادل با ارزهای سنتی و با تبدیل خودکار را میان مردم کل دنیا فراهم می آورد. نکته شایان ذکر دیگر این که شبکه استلار غیرمتمرکز می باشد ولی مثل ریپل و برخلاف بیت کوین روی بلاک چین فعالیت نمی کند. ارز شبکه استلار یا همان لومن قابلیت استخراج ندارد و به وسیله شرکت از لحاظ تعدادی، محدود شده است. البته در ادامه بیشتر در مورد رمزارز استلار صحبت خواهیم کرد و به نوعی همه چیز درباره رمز ارز استلار را خواهیم گفت؛

درباره ارز دیجیتال استلار

در مورد ارز استلار همانطور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، باید گفت که پروتکلی منبع باز و غیر متمرکز می باشد و هدف آن تراکنش های سریع و بین مرزی در نظر گرفته شده است. همچنین بلاک چین استلار این امکان را برآورده می کند که اپلیکیشن های غیر متمرکز یا همان DApps توسعه یابند. این گونه می توان پروژه های جدیدی را بر پایه استلار مشاهده نمود. استلار توکنی بومی به نام لومن دارد که همه عملیات شبکه از طریق آن اجرایی می شود. همین داده ها است که موجب شده تعداد زیادی از کارشناسان به آینده ارز دیجیتال استلار امید داشته باشند.

مزایا و معایب ارز دیجیتال استلار لومنز

  • 1) استفاده از رمزارز استلار ارزان است و کارمزد کمی دارد.
  • 2) تعداد تراکنش های لومن استلار 1000 تراکنش به طور همزمان است.
  • 3) استلار می تواند مثل ریپل مبادلات میان ارزهای مبتنی بر فیات و ارزهای رمزپایه را قابل انجام می سازد.
  • 4) استلار در حقیقت یک صرافی آنلاین به حساب می آید که افراد درون این پلتفرم قادرند رمزارز خود را به سایر ارزها تبدیل نمایند.
  • 5) کار کردن با رمزارز استلار ساده است و به سادگی می توان با استفاده از پروتکل داخلی استلار، بدون نیاز به صرافی واسط تراکنش های خود را انجام دهند.
  • 6) استلار شبکه اینترنتی غیرمتمرکزی می باشد که می تواند به بانک های سنتی و همچنین به افراد به منظور انتقال ارزهای فیات کمک نماید. بدین ترتیب افراد می توانند پرسرعت پول مورد نظر خود را با حفظ امنیت به هر نقطه از جهان که بخواهند بفرستند.
  • 1) این رمزارز قابل استخراج نیست و تنها راه کسب آن خرید از صرافی هایی است که از آن پشتیبانی می نمایند.
  • 2) رمز ارز استلار به علت قابلیت ها و هدف هایی که دارد با رقبای زیادی مواجه است، از همین روی این رمزارز بایستی بتواند به شکل مداوم خدمات و امکانات خود را گسترش دهد تا بتواند جایگاه خود را حفظ کند. 

استخراج ارز دیجیتال استلار

رمزارز استلار برعکس بیت کوین از پروتکل اجماع استلار استفاده می نماید، بنابراین استخراج این ارز امکانپذیر نیست. به منظور رفع این مشکل قادریم ارز استلار را در صرافی های داخلی به ارزهای دیجیتالی دیگر تبدیل کنیم که قابلیت استخراج داشته باشند.

نحوه خرید ارز دیجیتال استلار

  • ** صرافی Coinbaise : یک صرافی بزرگ آمریکایی محسوب می شود که امکان خرید و فروش استلار را نیز برای کاربران خود فراهم کرده است.
  • ** صرافی Binance : بایننس به گواه بسیاری از کاربران بزرگترین صرافی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال موجود در دنیاست که کاربران قادرند از نسخه‌ وب و یا اپلیکیشن موبایلی آن به منظور معامله استلار استفاده نمایند. البته استفاده از این صرافی در ایران با استفاده از خدمات وی پی ان امکان‌ پذیر است.
  • ** صرافی Kraken : این صرافی هم مبدا آمریکایی داشته و از جمله صرافی‌ های معتبر در عرصه‌ معامله رمزارزها برای کاربران جهانی به حساب می آیند.
  • **صرافی بیت فینکس : این صرافی یکی از بزرگترین صرافی های دیجیتالی است که درسال 2012 به وسیله IFinex Inc اداره می شود. در اواسط سال 2018 دسترسی کاربران آمریکایی تا به حال به این صرافی قطع شده است ولی سایر کاربران امکان استفاده از خدمات این صرافی را خواهند داشت.
  • ** صرافی استلار ایکس : صرافی مخصوص خرید و فروش استلار می باشد که امکان خرید استلار با ارز فیات را در اختیار کاربران قرار می دهد.
  • ** صرافی Bittrx : پلتفرم این صرافی هم به شکل مبتنی بر وب در اختیار کاربران قرار گرفته است و نکته جالب دیگر این که دفتر اصلی این صرافی هم در کشور آمریکا قرار دارد.
  • ** صرافی هیوبی : صرافی هیوبی در سال 2013 و به وسیله Leon Li راه اندازی شد. این صرافی بیش از 100 نوع رمزارز را مثل استلار پشتیبانی می نماید. در حال حاضر یکی از صرافی های مشهور دیجیتالی محسوب می شود. بیت فینکس تنها خدمات خود را برای کاربران غیر آمریکایی ارائه می دهند.

کیف پول های استلار

کیف پول رسمی دسکتاپ استلار : این نرم افزار کلاینت رسمی استلار و کاملا متن باز به حساب می آید که در آن می توانید لومن های خود را ذخیره، ارسال و یا دریافت نمایید. این کیف پول بر روی سیستم عامل های ویندوز، مک و لینکوس قابل اجرا می باشد. کلیدهای خصوصی و کل محتویات کیف پول در دستکتاپ شما ذخیره خواهد شد،‌ لذا سعی کنید هر چند وقت یک بار از آن بک آپ دریافت کنید.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


کیف پول سخت افزاری لِجِر نانو : این کیف پول مطمئن ترین کیف پول استلار به حساب می آید. کیف پول لجر نانو، کیف پولی سخت‌ افزاری با برنامه‌ ریزی تربیتی و قابلیت چند امضایی است که برای افرادی ساخته شده است که نیازمند لایه‌ های امنیتی بیشتر برای حفاظت از سرمایه‌ گذاری خود هستند. این کیف پول به جز استلار از رمزارزهای دیگری مثل بیت کوین،‌ اتریوم و ریپل پشتیبانی می‌کند.

کیف پول سخت افزاری ترزور مدل تی : این کیف پول یکی از مطمئن ترین کیف پول‌ های موجود در جهان می باشد. این محصول نسل دوم کیف پول‌ های شرکت ترزور به شمار می رود و می‌ توان به نوعی آن را نسخه آپدیت شده‌ کیف پول ترزور مدل وان دانست. این محصول مثل فلش مموری به دستگاه موردنظر شما وصل خواهد شد و با استفاده از صفحه نمایش رنگی روی آن توانایی این را خواهید داشت که تراکنش‌ ها را تایید نمایید. کیف پول ترزور مدل تی از بیش از 1200 کوین و توکن گوناگون از جمله استلار پشتیبانی به عمل می آورد. همچنین کاربر می‌ تواند آن را به انواع کیف پول‌ های نرم‌ افزاری و پلتفرم‌ های دیفای گوناگون هم وصل نماید.

همه چیز درباره رمز ارز استلار

کیف پول چند منظوره Stargazer : این کیف پول برای سیستم عامل های اندروید،‌ ویندوز و مک در دسترس است. رابط کاربری ساده و متن باز بودن از امکانات این نرم افزار به حساب می آید.

اتمیک ولت : کیف پول اتمیک یکی از قدیمی‌ ترین کیف پول‌ های چند ارزی جهان می باشد و می‌ توانید روی سیستم عامل‌ های دسکتاپ ویندوز، مک، اوبونتو، دبیان و فدورا و همچنین سیستم عامل‌ های موبایل اندروید و iOS از آن استفاده نمایید. این محصول از بلاک چین‌ های گوناگون و ارزهای دیجیتال مربوط به آن‌ ها پشتیبانی می‌ کند.

تراست ولت : از تراست والت می‌ توان روی دستگاه‌ های اندروید و iOS به منظور نگهداری استلار و انواع ارزهای دیگر بهره گرفت. این کیف پول یک صرافی غیرمتمرکز اختصاصی دارد و با کمک آن می توانید 6 نوع ارز گوناگون را سپرده گذاری نمایید.

آینده ارز دیجیتال استلار

استلار لومن رمزارز اختصاصی استلار، یک پلتفرم بلاکچین می باشد که امکان تبدیل رمزارز به ارز فیات را فراهم می آورد. استلار در حقیقت یک آلت کوین است که با نماد XLM در صرافی‌ های خارجی و ایرانی مورد معامله قرار می گیرد. استلار لومن نخستین بار در سال 2014 معرفی شد و از آن زمان مطابق با آخرین تحقیقات صورت گرفته در سپتامبر 2020 در لیست ارزهای دیجیتال برتر قرار گرفته است. آینده استلار به علت مزایایی که قبل از این به آن ها اشاره شد، روشن و امیدوارکننده است.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


با این‌ حال به علت عدم وجود امکاناتی مثل استخراج استلار، پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار ساده‌ ای نیست. با توجه ‌به این که شبکه استلار از پروتکل اثبات کار استفاده نمی‌ کند، امکان استخراج آن مثل بیت کوین، وجود ندارد. به علاوه با وجود سرعت بالای انجام تراکنش‌ ها، استلار هنوز به ‌عنوان یک روش پرداخت به ‌شکل گسترده پذیرفته نشده است. با در نظر داشتن این موارد، به نظر می‌ رسد که آینده قیمت ارز استلار خیلی مشخص نیست.

پیش بینی قیمت ارز دیجیتال استلار

پیش بینی ارز دیجیتال استلار در سال 2022 : این طور پیش بینی می شود که قیمت استلار تا پایان سال 2022 به 0.90 دلار برسد. بیشترین و کمترین قیمت استلار در سال 2022، حدود 0.95 و 0.85 دلار تخمین زده می شود.

پیش بینی قیمت استلار تا سال 2023 : به احتمال زیاد روند صعودی قیمت استلار تا سال 2023 ادامه پیدا کند و به 0.98 دلار برسد. بیشترین و کمترین قیمت استلار در سال 2023، حدود 1 و 0.95 دلار تخمین زده شده است.

پیش بینی ارز دیجیتال استلار تا سال 2024 : بر اساس پیش ‌بینی های صورت گرفته در مورد آینده استلار در سال 2024، امکان دارد قیمت این ارز به 1.2 دلار برسد. بیشترین و کمترین قیمت استلار در سال 2024، حدود 1.7 و 1 دلار تخمین زده می شود.

پیش بینی آینده قیمتی استلار تا سال 2025 : آینده استلار در سال 2025، روشن می باشد. پیش‌ بینی شده است که قیمت این ارز دیجیتال در این سال به بیش از 2 دلار می رسد و در بدترین حالت، قیمت 1.5 را متصور خواهیم بود.

آیا روی ارز استلار بلندمدت سرمایه گذاری کنیم؟

نمی توان به شکل دقیق تعیین کرد که سرمایه گذاری کوتاه مدت یا بلندمدت برای استلار مناسب تر است و میتواند سود بیشتری به ارمغان آورد. در زمان های گوناگون قیمت یک ارز با توجه به اتفاقات زیادی تغییر می کند، اتفاقتی که نمی توانیم آن ها را پیش بینی کنیم. شناخت روند رشد استلار موجب می شود تصمیم بهتری در این خصوص اتخاذ کنید.


حتما برایتان جالب است : میم کوین های آینده دار در سال 2022


شما باید بتوانید قیمت و اتفاقات حول استلار را مورد بررسی قرار دهید. این را در نظر داشته باشید که بایستی هیجانات خود را مدیریت کنید. شما باید قادر باشید در زمان مناسب به فروش برسانید و در زمان مناسب برای خرید اقدام کنید. روش دیگر این که سرمایه گذاری بلند مدت را در دستور کار خود قرار دهید. در هر صورت تمامی این اقدامات می بایست با اگاهی و به دور از هیجانات انجام شود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

پروتکل استلار یک سیستم پرداخت مبتنی بر بلاکچین به حساب می آید که این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به تولید توکن ارزهای فیات بپردازند. هدف استلار این است که مردم کل دنیا با کمترین هزینه و در کوتاه‌ ترین زمان ممکن، وجوه خود را منتقل کنند. رویای توسعه‌ دهندگان استلار این است که مردم بتوانند پول را به سادگی و بسیار سریع به هر کجا که دوست دارند ارسال کنند. اعضای تیم بنیاد توسعه استلار بر این باورند که تنها زمانی می توان قدرت واقعی اقتصاد دیجیتالی را نشان داد که ارز بدون محدودیت در کل دنیا جریان پیدا کند.

در این مطلب به این پرداختیم که رمز ارز استلار چیست ، چه مزایا و معایبی دارد، نحوه استخراج، خرید و فروش و نگهداری چگونه است، چه نوع سرویس‌ هایی را ارائه می‌ دهد و آینده رمز ارز استلار چگونه است و می توان به چشم یک سرمایه گذاری بلندمدت به آن نگاه کرد یا خیر. در حال حاضر که شما مطلب همه چیز در مورد ارز استلار که به بررسی ارز دیجیتال استلار پرداخته بودیم را مطالعه کرده اید، به نظر شما با توجه به روی آوردن سیستم‌ های پرداختی سنتی و معروفی مانند پی‌ پل به ارزهای دیجیتال، این پروژه می‌ تواند جایگاهی برای خود پیدا کند؟

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب سعی کردیم همه چیز در مورد ارز استلار را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین اگر دوست دارید رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو را بشناسید، توصیه می کنم حتما این مقاله را بخوانید.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری در رمز ارز استلار چیست؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *