پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال

دوست دارید در پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال سرمایه گذاری کنید و سود بسیار خوبی کسب کنید؟! مطمئنا جوابتان بله است ولی آیا همه افراد می توانند پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه گذاری را تشخیص دهند، در حالی که چندین هزار ارز دیجیتال مختلف در دنیا وجود دارد و تعداد آن هر روز در حال افزایش است؟ مطمئنا جوابتان خیر است؛ بنابراین باید معیارهایی وجود داشته باشد که همه ارزهای دیجیتالی را در آن قرار دهیم و نهایتا یک خروجی به ما بدهد که به احتمال زیاد، پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال در سال 2022 کدامند و چه مقدار سود از این طریق می توانیم کسب کنیم.

پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال

بازار ارزهای دیجیتالی چند سال اخیر توانسته است سود بسیار خوبی برای سرمایه گذاران به ارمغان بیاورد و به همین دلیل بسیاری از افراد قصد سرمایه گذاری در این بازار را دارند و یا سرمایه فعال در این بازار دارند و به دنبال این هستند که پرتفوی سرمایه گذاری خود را کامل کنند یا ریسک سبد سرمایه گذاری ارز دیجیتال خود را کاهش دهند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در این مطلب ما قصد داریم تا 9 مورد از پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال در سال جدید میلادی را به شما عزیزان معرفی کنیم تا دید بهتری نسبت به ارزهای جذاب برای خرید و سرمایه گذاری پیدا کنید، بنابراین اگر دوست دارید پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال در حال حاضر را بشناسید، تنها کافی است تا انتها همراه ما بمانید. 

1) تزوس – XTZ

تزوس یک بلاک چین اثبات سهام منعطف به حساب می آید و جالب است بدانید که به صورتی طراحی شده است تا بتواند در طول زمان بدون نیاز به هاردفورک تکامل یابد! اواخر سال 2021، بعضی از نهادهای مالی سنتی مثل عرب بنک سویتزرلند با همکاری این پروتکل، چند سرویس نرم‌ افزاری در زمینه سهام‌ گذاری، معامله و امانت‌ داری برای توکن اصلی شبکه تزوس، راه اندازی کردند. چندی پیش معلوم شد که تزوس بنا دارد با همکاری یکی از غول‌ های صنعت بازی‌ سازی دنیا؛ یوبی‌ سافت اکوسیستم NFT خود را بهبود بخشد.

در حقیقت این اتفاق موجب شد تا نام تزوس بار دیگر مطرح شود. پلتفرم یوبی‌ سافت کوارتز هم از بلاک چین تزوس بهره گرفته است و بازیکنان قادرند NFT های مخصوص این بازی را در بازار یوبی‌ سافت کوارتز مورد معامله قرار دهند. چندی بعد بازار توکن‌ های غیرمثلی رَریبل اعلام کرد که در اکوسیستم خود از بلاک چین تزوس پشتیبانی می کند، لذا کاربران رَریبل قادرند در قیاس با بازارهای اتریومی، NFT های تزوس را با کارمزدهای به مراتب پایین تری مورد معامله قرار دهند.

در دنیایی که در حال حاضر بیشتر از قبل به موضوع حفظ محیط زیست پرداخته می شود، مصرف پایین انرژی شبکه تزوس موجب شده است این پروژه توجهات را به سمت خود جلب کند. مؤسسه PwC اخیراً گزارشی را در خصوص انتشار کربن شبکه رمزارزها منتشر کرده است که نشان می دهد بهره‌ وری انرژی شبکه تزوس در سالی که گذشت، حدود 70 درصد بیشتر شده بود. لذا بر اساس این گزارش، شبکه تزوس سالانه معادل تنها 17 فرد عادی آلودگی کربنی تولید می نماید.

2) الگورند – ALGO

الگورند یک شبکه بلاک چینی لایه‌ اول محسوب می شود که از اثبات سهام استفاده می نماید  و شکلی ساخته شده است تا بتواند در حفظ پایداری شبکه، خودکفا باشد و مقیاس پذیری بالایی داشته باشد. این خصوصیات موجب شده است تا الگورند بتواند تراکنش‌ های سنگین را با هزینه‌ ای کم مورد پردازش قرار دهد. چندی پیش ماشین مجازی الگورند راه‌ اندازی شد که اجرای برنامه‌ های غیرمتمرکز را در این پروتکل امکان‌ پذیر می‌ کرد و این بدین معنی است که در حال حاضر می‌ توان پروژه‌ های مرتبط با دیفای و NFT ها را در این شبکه به اجرا درآورد.

استیبل کوین‌ های تتر و یو‌اس‌ دی کوین قبل از این در این شبکه عرضه شده بودند، لذا اضافه کردن آن ها به پلتفرم‌ های دیفایِ فعال در شبکه الگورند بدون دردسر صورت پذیرفت و همین موضوع جمع‌ آوری سریع نقدینگی را به همراه داشت. به علاوه، بنیاد الگورند نیز در سال جاری یک صندوق با موجودی 150 میلیون توکن ALGO، معادل 300 میلیون دلار، راه‌ اندازی کرد تا توسعه اکوسیستم دیفای را در این شبکه با سرعت بالاتری انجام دهد.


حتما برایتان جالب است : میم کوین های آینده دار در سال 2022


این پروژه توجه سرمایه‌ گذاران نهادی را به خود جلب کرد و موجب شد سرمایه چشمگیری از شرکت بوردرلس کپیتال وارد شبکه شود. سپس این شرکت در راستای کمک به توسعه برنامه‌ های غیرمتمرکز شبکه الگورند، یک صندوق 500 میلیون دلاری راه‌ اندازی کرد. شرکت هایومایند کپیتال پارتنرز نیز این پروتکل را به‌ عنوان نخستین شریک خود در حوزه رمزارزها معرفی کرد. در ماه اکتبر، الگورند امکانات حاکمیتی را به شبکه افزود که این امکان را در اختیار دارندگان توکن ALGO قرار می داد تا در روند تصمیم‌ گیری درباره توسعه این پروتکل اظهارنظر داشته باشند.

3) فایل کوین- FIL

ایده ذخیره‌ سازی فایل‌ ها روی بلاک چین مدت زمان زیادی است که بسیاری از توسعه‌ دهندگان را به خود درگیر کرده است. فایل کوین امروزه بزرگترین پروژه برای تحقق این ایده به حساب می آید و از این جهت می تواند آینده روشنی داشته باشد. به عبارتی فایل کوین قرار است ذخیره‌ سازی غیرمتمرکز داده را برای افراد و کسب‌ و کارها امکان پذیر نماید.

در واقع در فایل کوین اعتبارسنج‌ ها یا همان ماینرها، به سیستم فضای ذخیره‌ سازی اختصاص می‌ دهند تا از آن ها به منظور ذخیره داده بهره گرفته شود. پروژه فایل کوین در سال 2017 معرفی شد و با جذب 200 میلیون دلار سرمایه، یکی از موفق‌ ترین پیش‌ فروش‌ های توکن در تاریخ رمزارزها لقب گرفت و در ادامه نیز تا سال 2020 همه‌ چیز بر وفق مراد این پروژه بود و در همان سال نیز راه‌ اندازی شد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

در ابتدای راه‌ اندازی شبکه اصلی فایل کوین قیمت فایل کوین شدیدا افزایش یافت که ناگهان یک اتفاق غیرمنتظره افتاد! کناره‌ گیری بسیاری از ماینرها به علت منطقی‌ نبودن فعالیت در این سیستم موجب شد قیمت فایل کوین نزولی شود و تا مقدار زیادی کاهش پیدا کند. حالا توسعه‌ دهندگان فایل کوین سعی دارند مشکلات فنی پیشین این پروژه را برطرف کنند. تعداد زیادی از کارشناسان حوزه رمزارزها در خصوص با آینده فایل کوین خوش بین هستند و بر این باورند که قیمت آن در آینده باید افزایش پیدا کند و این پروژه می تواند بیش از پیش توسعه پیدا کند.

4) هدرا هش‌ گراف – HBAR

برنامه‌ های امیدوارکننده هدرا هش‌ گراف برای سال 2021 و تفاوت جالب آن با سایر پروژه‌ های این حوزه موجب شد تا این پروژه را نیز برای سال میلادی جدید و سرمایه گذاری مناسب بدانیم. برخلاف هزاران رمزارز دیگیر، هدرا از بلاک چین بهره نمی گیرد. اشتباه نکنید؛ این به این معنی نیست که هدرا غیرمتمرکز نیست، بلکه تنها شیوه اجماع یا همان نحوه تأیید تراکنش‌ های آن با پروژه‌ های بلاک چینی متفاوت است. در واقع هدرا از فناوری هش‌ گراف بهره می گیرد که ایده‌ پرداز اصلی آن، لیمون بایرد می باشد.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


او برای نخستین بار در هدرا از فناوری هش‌ گراف استفاده می کند. بر اساس داده‌ های موجود در وب‌ سایت رسمی هدرا هش‌ گراف، فناوری پشت هدرا به اندازه ای قوی است که می‌ تواند روزانه 5 میلیون تراکنش را با کارمزد 0.0001 دلار تأیید نماید! نگاهی به نقشه راه این پروژه، نشان از روند سریع توسعه دارد.

5) آوالانچ – AVAX 

اساسی ترین مشکل شبکه‌ های بلاک چینی چیزی جز مقیاس پذیری است؟ خیر؛ بعضی بسترها مانند بایننس در تلاش بودند تا با کمی متمرکز کردن شبکه، مشکل مقیاس پذیری را حل کنند، اما عامل تمرکز زدایی را فراموش کرده بودند! آوالانچ در تلاش است بدون فدا کردن خاصیت عدم تمرکز، مقیاس‌ پذیری را بهبود ببخشد و از این جهت می تواند ارز دیجیتال پرپتانسیلی برای سرمایه گذاری به شمار رود.

از طرفی بعد از سولانا و کاردانو، نزدیک ترین رقیب اتریوم، آوالانچ است که با توکن AVAX یکی از با ارزش‌ ترین‌ ازرهای دیجیتال دنیای کریپتوکارنسی محسوب می شود. اکوسیستم آوالانچ از سه بلاک چین تشکیل شده است، بنابراین جدا کردن بستر به سه بلاک چین راهکار آن برای بهبود مقیاس پذیری بوده است که هر یک دارای کاربردهای متفاوتی می باشد.

آوالانچ در سال 2021 عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داد و همین باعث شده است دیدگاه تحلیلگران و سرمایه گذاران به این ارز دیجیتال برای سال جاری نیز مثبت باشد، بنابراین این انتظار می رود که صعود قیمتی آن با توجه به پتانسیل بالای پروژه، همچنان ادامه داشته باشد، از همین روی آوالانچ را یکی از بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری می دانیم.

6) پولکادات – DOT 

پولکادات در واقع زنجیره‌ های عمومی و خصوصی، شبکه‌ های بدون مجوز، اوراکل‌ ها و فناوری های آینده را به یک دیگر متصل می کند! یکی از پیچیده‌ ترین پروژه‌ های دیجیتالی که می‌ تواند نقش حائز اهمیتی در زندگی روزمره افراد، به خصوص در سال های آتی ایفا کند، همین پولکادات می باشد. شبکه پولکادات، به بلاکچین های مستقل این امکان را می دهد تا اطلاعات و تراکنش‌ های خود را از طریق زنجیره رله پولکادات اشتراک گذاری نمایند.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانیان


جالب است بدانید که این قابلیت موجب شده است تا برای نخستین بار بتوانیم از اطلاعات خارج از شبکه درون شبکه‌ ها استفاده نماییم. DOT توکن محلی شبکه پولکادات می باشد که سال گذشته رشد چشمگیر 200 درصدی داشت و پتانسیل زیادی برای رشد در سال 2022 نیز دارد و باید دید بیت کوین کی روند اصلاحی خود را به پایانی می رساند تا رشد آلت کوین ها نیز، جدی تر آغاز شود.

7) سولانا – Solana

سولانا در سال 2021 عملکرد فوق العاده ای در بین کل رمزارزها داشته و توانسته است جایگاه خود را بین 5 ارز دیجیتال برتر دنیا از لحاظ ارزش بازار تثبیت کند. سولانا در سال پیش رشد چشمگیری را تجربه کرد و از ابتدای سال تا به امروز بیش از 13 هزار درصد افزایش قیمت داشت و نکته جالب اینجاست که این میزان رشد، بیشترین رشد ممکن بین رمزارزها در سال 2021 بود.

در حالی که در همین مدت زمان، اتریوم ۵۴۳ درصد رشد را تجربه کرد. سولانا در راستای کمک به پیشرفت کاربردهای سیستم مالی غیرمتمرکز، برنامه‌ های کاربری غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند راه اندازی شده است. سولانا از دو الگوریتم اجماع  اثبات سهام و اثبات تاریخ در شبکه خود استفاده می کند که پردازش سریع و ایمن تراکنش ها را بسیار ساده و در دسترس کرده است.

8) کاردانو – ADA

یکی از دلایل شهرت کاردانو استقبال خود در استفاده از الگوریتم اجماع اثبات سهام یا POS به حساب می آید. این روش اجماع با حذف جنبه رقابتی و حل مشکل تایید تراکنش موجود در پلتفرم هایی مثل بیت کوین، انجام تراکنش ها را سریع تر می کند و مصرف انرژی و تأثیرات زیست محیطی را کم می کند. کاردانو در سال گذشته رشد خوبی را تجربه کرد و اگر این کاهش قیمت انتهای سال 2021 نبود، می توانست سال 2021 میلادی را بهتر به اتمام برساند ولی بازهم رشد کاردانو در سال 2021 چشمگیر بود و امید می رود این ارز در سال جاری نیز عملکرد بسیار خوبی را از خود به نمایش بگذارد.

9) کازماس – ATOM

یکی دیگر از رقبای اتریوم بدون شک کازماس است. هدف آن دستیابی به امکان همکاری، توانایی اتصال بلاک چین های مختلف به یک دیگر است. سوتیریو این طور می گوید که؛ کازموس از یک اکوسیستم در حال رشد که از بلاک‌ چین‌ های به هم پیوسته تشکیل شده است برخوردار است و قصد دارد اینترنت بلاک چین باشد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کازماس چیست و چطور کار میکند؟


شبکه بزرگ و در حال گسترش کازماس که در حال حاضر دارایی تحت مدیریت بسیار زیادی دارد، مطابق با پروتکل اثبات سهام کارآمد انرژی اجرا می کند. این بلاک چین به وسیله توکن بومی خود ATOM اداره می شود. سوتیریو با بیان اینکه امروزه 250 بلاک چین، اپلیکیشن و سرویس در اکوسیستم کیهان وجود دارد، بیان کرد؛ کازموس شرط امن‌ تری است، به این خاطر که یکی از پذیرفته‌ شده‌ ترین پلتفرم‌ های قراردادهای هوشمند محسوب می شود که پس از اتریوم در رده دوم قرار می گیرد.

رشد اتم بر خلاف دیگر رمزارزها با بودجه بازاریابی بزرگ تا حد زیادی طبیعی بوده است. وی همچنین بیان می کند که؛ رشد قیمت دارایی معمولا به دلیل پیشرفت‌ های فناوری آن بوده است تا تبلیغات خرده‌ فروشی! با طوفان دیفای دنیای بلاک چین، این طور انتظار می رود که شبکه کازماس در سال 2022 روند رو به رشد خود را کماکان ادامه دهد، همانطور که قیمت و محبوبیت توکن ATOM آن هم به مراتب بیشتر می شود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همه ارزیابی ها و پیش بینی هایی که در این مطلب در اختیار شما قرار گرفت بر اساس جدیدترین اطلاعات و اخباری است که در بازار کریپتوکارنسی وجود دارد ولی نباید مبنای خرید و فروش شما قرار بگیرد و در نهایت این شما هستید که بهترین تصمیم را مطمئنا برای خود اتخاذ می کنید.

با این وجود همه چیز می تواند به سرعت در این حوزه تغییر کند. برای مثال فناوری‌ های مخرب، ترندهای جدید و قوانین نظارتی جدید می‌ توانند تاثیر عمده ای بر وضعیت و قیمت ارزها و به صورت کلی بازار رمزارزها داشته باشند، ولی در حال حاضر این بروزترین مطلبی است که در این حوزه می توان به آن دسترسی داشت.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب 9 مورد از پر پتانسیل ترین ارزهای دیجیتال را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید ارز dy dx چیست و چرا آینده آن رویایی است ، توصیه می کنم حتما این مقاله را حتما مطالعه کنید.

به نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری کدام است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *