بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

اگر بخواهید دارایی های دیجیتالی خودتان را در جایی مثل لپتاپ یا کامپیوترهای شخصی خودتان ذخیره کنید، باید بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ را بشناسید تا بتوانید بینشان کیف پول مناسب خود را انتخاب نمایید. حال این که بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ چه ویژگی هایی باید داشته باشد را در این مطلب بیان کرده ایم ولی به صورت کلی مهم ترین معیاری که در این حوزه بسیار حائز اهمیت است، امنیت است و مطمئنا کیف پولی که قابلیت های امنیتی بیشتر، قوی تر و متنوع تری داشته باشد، می تواند بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ به حساب آید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ

یکی از مسائل اصلی کاربران حوزه‌ رمزارزها همواره نگهداری امن دارایی دیجیتالی آن هاست. کیف پول‌ ارز دیجیتال برای این کار تعبیه شده است و در عرض چند سال انواع گوناگونی از آن را در بازار ارزهای دیجیتال شاهده هستیم که هر‌ کدام قابلیت ها و امکانات خاص خود را دارا هستند. کیف پول های سخت افزاری، نرم افزاری، کاغذی انواع کیف پول های بازار رمزارزها به حساب می آیند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


یکی از این کیف پول های نرم افزاری، کیف پول دسکتاپ می باشد که به دلیل امکانات مختلف و دسترسی آسان و سریع، در حال حاضر محبوبیت بسیار بالایی نزد کاربران حوزه کریپتوکارنسی دارد. در این مطلب قصد داریم ابتدا به این بپردازیم که کیف پول دسکتاپ چیست و در ادامه 8 کیف پول دسکتاپ برتر در دنیا را معرفی کرده و ویژگی های هر یک را مورد بررسی قرار می دهیم تا انتهای مطلب دید مناسبی از این که کدام یک برای شما گزینه مناسب تری به حساب می آید پیدا کنید، بنابراین حتما تا انتها مطلب را مطالعه فرمایید.

کیف پول دسکتاپ چیست؟

کیف پول های دسکتاپی بر روی کامپیوترهایی شخصی قابل نصب هستند و شما می توانید این کیف پول ها را در سیستم عامل های ویندوز، مکینتاش، لینوکس نصب، راه اندازی و سپس استفاده نمایید. کیف پول های دسکتاپ انواع گوناگونی دارند و شما قادرید از همه آن ها بسته بر نوع سیستم عاملتان استفاده نمایید.

جالب است بدانید که کیف پول های دسکتاپ کلیدهای خصوصی شما را به شکل آفلاین در کامپیوتر خودتان ذخیره خواهد کرد و هیچ شخص و یا اشخاص دیگری مثل سازندگان کیف پول به آن ها دسترسی نخواهند داشت. همان طور که در مقدمه هم گفتیم، امنیت بخش اصلی یک کیف پول به شمار می رود که همواره در انتخاب و استفاده از کیف پول های مختلف باید آن را مد نظر خود داشته باشید.

شما قرار است در کیف پول دسکتاپی خود همه سرمایه خود را ذخیره کنید، بنابراین می بایست اقدامات امنیتی آن را نیز فراهم نمایید تا برایتان اتفاق بدی نیفتد. در ادامه به معرفی 8 مورد از کیف پول های برتر دسکتاپی در جهان پرداخته ایم که می توانید هر کدام از آن ها را در ایران مورد استفاده خود قرار دهید؛

1) کیف پول Coinomi

احتمالا تا به امروز اسم کیف پول کوینومی به گوشتان خورده است. کیف پول کوینومی یکی از معروف ترین کیف پول های دنیاست که به عنوان یک کیف پول چند منظوره در بازار مطرح شده است. کوینومی برای انواع سیستم عامل ها قابلیت نصب و استفاده را داراست. یکی از حائز اهمیت ترین مواردی که این کیف پول می تواند اطمینان ما را به خودش جلب کند، امنیت آن است. خوشبختانه کیف پول کوینومی امنیت مناسبی دارد و این موضوع موجب شده است که محبوبیت بسیار زیادی بین کیف پول های نرم افزاری دسکتاپی داشته باشد.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ios

شما می توانید به محض ورود به این کیف پول، در ابتدای امر تایید دو مرحله ای خود را فعال نمایید و در ادامه از حسابتان بک اپ و یا همان نسخه پشیبان تهیه فرمایید تا در صورت بروز هر گونه مشکلی قادر باشید آن را مجددا بازگردانی نمایید. کوینومی از 400 ارز و توکن گوناگون پشتیبانی می نماید و اگر ارزهای مختلفی را قصد داشته باشید یکجا نگهداری کنید، کیف پول دسکتاپی کوینومی می تواند گزینه مناسبی برای شما محسوب شود.

2) کیف پول Exodus

کیف پول اکسودوس در سال 2016 انتشار یافت و تقریبا یک کیف پول جدید و نوپا به حساب می آید ولی محبوبیت آن کم نیست. این کیف پول حدودا از بیش از 50 رمزارز پشتیبانی می کند. البته باید در نظر داشت که متاسفانه این کیف پول از تایید دو مرحله ای پشتیبانی نمی کند و بسیار جای تاسف دارد که این امکان برای این کیف پول وجود ندارد و بنابراین هکرها می توانند با کمی دانش به کیف پول اکسودوس شما حمله کنند و سرمایه شما را از این کیف پول به محل دیگری انتقال دهند!

تیم توسعه دهنده اکسودوس این طور گفته است که هرگز تمام دارایی هایتان را در کیف پول اکسودوس انتقال ندهید، چرا که به علت نداشتن تایید دو مرحله ای، این امکان وجود دارد که هکرها به سادگی توانایی دسترسی به دارایی های شما در کیف پولتان را پیدا کنند. هدف تیم توسعه دهنده اکسودوس این است که یک رابط کاربری آسان برای کاربران به وجود آورد تا تمامی کاربران چه حرفه ای و چه مبتدی بتوانند از کیف پول های ارز دیجیتال استفاده های لازم را ببرند.

3) کیف پول جکس Jaxx 

کیف پول جکس نیز یکی دیگر از کیف پول های مورد اعتماد دسکتاپی است که در سال 2014 به وسیله فردی با نام آنتونی دیویو توسعه داده شد. این کیف پول از بیش از 100 رمزارز و توکن پشتیبانی به عمل می آورد. کیف پول جکس برای همه سیستم عامل ها قابلیت نصب و استفاده را داراست و شما می توانید در گوشی های اندروید و ای او اس هماز این کیف پول چند منظوره استفاده های لازم را ببرید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول سخت افزاری کیپ کی از صفر تا صد

البته ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست که در سال 2017 این کیف پول به شکل وسیعی مورد حجوم هکرها قرار گرفت. البته این هک به شبکه جکس نبود و فقط یکی از کاربران مورد حمله قرار گرفته بود که دلیل آن رعایت نکردن اقدامات امنیتی بود. متاسفانه این کیف پول نیز از تایید دو مرحله ای پشتیبانی نمی کند و این مشکل را می توان یکی از نقاط ضعف آن دانست.

4) کیف پول Atomic

این کیف پول می تواند به سادگی اطلاعات تراکنش هایتان را برای شما دانلود کند. برای انجام این کار تنها کافی است کد تراکنش را در نرم افزار وارد نمایید. بعد از وارد کردن کد تراکنش کیف پول اطلاعات تراکنش را از شبکه بلاکچین دانلود می کند و در اختیار شما قرار خواهد داد. این کیف پول از رابط کاربری آسان و همچنین کاربر پسند برخوردار است، به صورتی که همه کاربران از مبتدی تا حرفه ای امکان استفاده از تمامی بخش های این کیف پول را دارا می باشند. نکته جالب توجه دیگر این است که استفاده از همه امکانات این کیف پول رایگان است و شما می توانید به شک رایگان از همه قابلیت هایی که در این کیف پول تعبیه شده است، استفاده نمایید.

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال دسکتاپ

این کیف پول حدودا بیش از 500 کوین و توکن را پشتیبانی می کند. اتمیک کیف پولی نسبتا امن محسوب می شود و تقریبا یک می توان گفت که هک کردن آن کار ساده ای نیست. به صورت کلی چنانچه علاقه مند به استفاده از این کیف پول هستید، قادرید نسخه های گوناگون آن را دانلود کرده و مورد استفاده قرار دهید. این نکته را در نظر داشته باشید که شما به صورت مستقیم باید این کیف پول را از سایت اصلی اتمیک دانلود کنید، وگرنه امکان دارد نسخه های ناامنی را برای نگهداری دارایی های دیجیتال خود انتخاب کرده باشید.

5) کیف پول Electrum 

این کیف پول فقط از غول ارزهای دیجیتالی یعنی بیت کوین پشتیبانی می کند، لذا شما نمی توانید برای نگهداری سایر آلت کوین ها مثل اترویم، بایننس کوین، ریپل، دوج کوین و دیگر ارزها از این کیف پول استفاده نمایید. چنانچه با کیف پول های سخت افزاری آشنا باشید، باید بدانید که می توانید کیف پول الکتروم را با یکی از کیف پول های سخت افزاری ترزور و یا لجر نانو اس ست کنید و مورد استفاده قرار دهید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟

یکی از دلایلی که توسعه دهندگان این کیف پول تصمیم گرفتند تنها از یک ارز دیجیتال نگهداری کنند این است که آن ها می خواستند تمرکز بهری بر روی طراحی امکانات این کیف پول داشته باشند. دانلود و نصب این کیف پول بسیار آسان است و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید ولی در نظر داشته باشید که بهتر است نسخه اصلی این کیف پول را از سایت اصلی خود دانلود نمایید تا در آینده مشکلی از این بابت پیش نیاید.

6) کیف پول Copay

این کیف پول نیز یکی دیگر از کیف پول های بیت کوین به حساب می آید که شاید کمتر شناخته شده باشد، ولی جزو کیف پول های سطح بالا به حساب می آید. این کیف پول به وسیله شرکت بیت پی طراحی و روانه بازار شده است. این شرکت دو کیف پول طراحی کرده است که با نام های COPAY و BITPAY در بازار در دسترس هستند. تنها تقاوت بین این دو کیف پول ارائه شده در این است که کیف پول بیت پی امکان استفاده از ویزا کارت را ارائه کرده است که به این طریق می توان به خرید و نگهداری بیت کوین پرداخت، ولی کیف پول COPAY از این قابلیت پشتیبانی نمی کند.

اما از نظر فنی و حتی طریقه نصب تماما به یک دیگر شباهت دارند. این کیف پول به صورت متن باز طراحی شده است و کاربران می توانند در توسعه آن سهیم باشند. کیف پول Copay جزو کیف پول های چند امضایی به حساب می آید. در نظر داشته باشید که چند امضایی بودن بدین معنی است که کاربران قادرند دارایی خود را با مشارکت افراد دیگر نگهداری نمایند. البته این نکته را نیز باید در خاطر داشت که در این گونه کیف پول ها به منظور واریز یا برداشت دارایی به تایید همه افرادی که امضای آن ها در کیف پول ثبت شده است احتیاج است. این کیف پول در ابتدا تنها به عنوان کیف پول بیت کوین طراحی شد، ولی در ادامه طی آپدیت هایی از ارزهایی مثل اتریوم، بیت کوین کش و ریپل نیز پشتیبانی می نماید.

7) کیف پول Bitcoin core

بیت کوین کور، کیف پول رسمی بیت کوین به حساب می آید که به صورت مستقیم بر روی شبکه بیت کوین فعالیت دارد. استفاده از این کیف پول به دانش بیشتری به نسبت دیگر کیف پول‌ ها احتیاج دارد، ولی می توان گفت که امن‌ ترین کیف پول برای نگهداری دارایی‌ های شما خواهد بود. بیت کوین کور یک کیف پول فول‌ نود است و این یعنی این که برای آپدیت ماندن از همه شبکه بیت کوین استفاده می‌ نماید و در آن شما به صورت مستقیم به بلاکچین وصل خواهید شد تا امنیت را تا جایی که می شود بالا ببرید.

8) کیف پول Armory

زمانی که صحبت از امنیت بیت کوین به میان آید، Armory یکی از مطمئن ترین کیف پول های بیت کوین برای کامپیوترهای شخصی است. هرچند این کیف پول برای کاربران مبتدی خیلی مناسب نیست و افراد تازه کار در استفاده از آن معمولا با مشکل مواجه می شود، ولی چنانچه به دنبال کیف پولی هستید که توجه خاصی به موضوع امنیت کرده است، آرموری باید یکی از گزینه های اصلی شما باشد.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال کاردانو برای ایرانی ها

این کیف پول گزینه‌ های بسیاری برای رمزنگاری و ذخیره سرد در اختیار کاربر قرار داده است. پیش از توسعه کیف پول آرموری، ذخیره سرد بیشتر یک مفهوم انتزاعی بود که در عمل کاربرد زیادی نداشت، اما در حال حاضر آرموری با قابلیت ذخیره سرد، این امکان را در اختیار کاربران قرار داده است که بیت کوین‌‌ های خود را بدون احتیاج به اینترنت مدیریت نمایند. آرموری یک کیف پول HD به حساب می آید که از همه سیستم عامل‌ های دسکتاپی پشتیبانی کرده و می تواند گزینه مناسبی به خصوص برای افراد حرفه ای بازار کریپتو باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

کیف پول های ارز دیجیتال دسکتاپی مختلفی وجود دارد که همین امر برای کاربران مبتدی رمزارزها، انتخاب را کمی مشکل کرده است. به صورت کلی توصیه می شود که چنانچه اخیرا برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتال اقدام کرده اید، از کیف پول دسکتاپ اکسودوس برای شروع استفاده نمایید و چنانچه حس می کنید کمی فنی تر هستید، به سراغ برنامه Electrum بروید و از آن استفاده نمایید.

البته سایر کیف پول هایی که در مطلب هم گفتیم می توانند گزینه های مناسبی باشند ولی این که کدام را برای خود انتخاب کنید و چه ویژگی های امنیتی را برایشان در نظر بگیرید، کاملا به خودتان بستگی دارد. در انتها باید گفت که تلاش کنید کیف پول را متناسب با احتیاجات خود انتخاب کنید، چرا که هر یک از 8 کیف پولی که در این مقاله بررسی کرده ام، از قابلیت های مختلفی برخوردار هستند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این 7 مورد از بهترین کیف های پول ارز دیجیتال دسکتاپ را خدمت شما معرفی کردیم.

اگر دوست دارید همه چیز درباره سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال را یکجا یاد بگیرید، از این مطلب جامع تر پیدا نخواهید کرد.

به نظر شما بین کیف پول های دسکتاپ معرفی شده، کدام یک برای استفاده مناسب تر هستند؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *