بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ در سال 2022

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ

دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر جذاب شده است که به مقبولیت جهانی رسیده است و دید دنیا نسبت به آینده آن مثبت است. در این بین استخراج ارزهای دیجیتال نیز به دلیل تنوع بالا و درآمد دلاری مناسب برای فعالین این حوزه بسیار جذاب شده است و از همین روی اگر بخواهید برای استخراج رمزارزها اقدام کنید، باید بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ را بشناسید تا بتوانید به استخراج آن بپردازید. بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ قطعا ارزی است که آینده دار است و از ساختار بسیار خوبی برخوردار است. در ادامه درباره بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ و روش شناسایی این گونه رمزارزها بیشتر توضیح داده ایم، پس ادامه این مطلب آموزشی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ

پیش از این که بخواهیم بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج را معرفی کنیم، بهتر است در ابتدا یک مقدمه ای درباره استخراج رمزارزها عنوان کنیم. به صورت کلی به فرایند تایید تراکنش‌ ها به وسیله سخت‌ افزارهای کاربران شبکه که در انتها به افزوده شدن بلاک جدید به بلاکچین و ایجاد یک واحد جدید از آن ارز دیجیتال منجر می‌ شود، استخراج یا همان ماینینگ رمزارز گفته می شود. ماینینگ رمزارز بی شباهت با استخراج طلا از معادن نیست! طلا در اعماق زمین وجود دارد و کارگران معدن بایستی با تلاش و حفاری‌ های گسترده محل آن‌ را پیدا کنند و بیرون بکشند.

در واقع در استخراج رمز ارز به جای پیدا کردن محل دفن طلا، کاربران شبکه به کمک قدرت سخت‌ افزاری رایانه‌ ها و سایر  مخصوص این کار، خودشان باید پاسخ یک مسئله‌ ریاضی از پیش تعیین‌ شده را بیابند. هر کاربری که زودتر از سایر کاربرها بتواند به این پاسخ دست یابد، برنده خواهد بود و مقداری از آن رمزارز را به عنوان پاداش دریافت خواهد کرد. به این صورت تراکنش‌ ها به وسیله خود کاربران تایید خواهند شد و شبکه به حیات خود ادامه خواهد داد. 


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به غیر از ارز دیجیتال بیت کوین، صدها رمزارز دیگر نیز وجود دارد که استخراج هر یک شرایط و سوددهی متفاوتی به نسبت سایر ارزها دارد. حتی در مورد خود بیت کوین، کمی قبل تر به سادگی می شد در خانه‌ و با رایانه‌ های شخصی برای استخراج آن اقدام کرد و سود خوبی نیز به دست آورد، ولی در حال حاضر به دلایل گوناگونی مانند افزایش درجه‌ سختی استخراج یا سختی شبکه و بیشتر شدن تعداد افرادی که برای استخراج این ارز دیجیتال مشهور اقدام می کنند، استفاده از رایانه‌ های شخصی امکان پذیر است ولی صرفه اقتصادی نخواهد داشت.

بنابراین چنانچه قصد دارید در کمترین زمان سود خوبی از این طریق کسب کنید و نسبت به زمان، برق و قدرت سخت‌ افزاری سپری‌ شده، به سوددهی برسید، حتما می بایست به نکات مختلفی توجه داشته باشید که در این مطلب قصد داریم به ذکر آن ها بپردازیم و در انتها نیز 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتالی برای استخراج را به شما معرفی کنیم، پس همچنان همراه ما بمانید؛

مراحل انتخاب ارز دیجیتال مناسب برای استخراج

به دست آوردن اطلاعات کافی درباره رمزارز مورد نظر : نخستین و شاید اصلی ترین نکته این است که رمزارزی را انتخاب کنیم که از آینده خوبی برخوردار باشد. ما می‌ توانیم روزها مشغول استخراج یک ارز ناشناخته باشیم و مقدار زیادی از آن را هم در اختیار داشته باشیم، اما چنانچه ارز مورد نظر مشکلی را در جامعه برطرف نکند و ساختار مناسبی نداشته باشد، روز به روز ارزش خود را از دست خواهد داد، لذا سود خوبی برای شما به دست نمی آید و حتی امکان ضرر کردنتان نیز زیاد است، از همین روی همیشه پیش از انتخاب یک ارز دیجیتال برای استخراج، باید در مورد آن تحقیق کنید.

حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال جامانده از رشد کدامند؟

اطلاعاتی مانند نوسانات اخیر قیمت آن رمزارز، حجم بازار، پیش‌ بینی متخصصان در مورد قیمت آن ارز در آینده، تاریخچه‌ توسعه‌ دهندگان، مورد قبول و همچنین کاربردی بودن آن همگی می‌ توانند انتخاب ارز دیجیتال مورد نظر ما را تحت تاثیر قرار دهند. لذا به منظور دریافت این اطلاعات سایت‌ های گوناگونی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. مثلا TradingView یکی از این سایت هاست که می‌ تواند تمام اطلاعاتی که گفتیم را در اختیارتان قرار دهد.

محاسبه سوددهی استخراج ارز مورد نظر : استخراج هر رمزارز به نسبت سایر ارزها به زمان و قدرت سخت‌ افزاری متفاوتی نیاز دارد. به عنوان مثال بیت کوین را در نظر بگیرید؛ مدت زمانی که طول می‌ کشد تا یک بلاک به بلاکچین بیت کوین اضافه شود 10 دقیقه است و این یعنی شخصی که در حال استخراج بیت کوین است، هر 10 دقیقه 1 شانس برنده شدن و هر 1 ساعت 6 شانس برنده شدن دارد. این زمان در رمزارز دوج کوین 1 دقیقه است و این بدین معنی است که در هر 1 ساعت 60 شانس برنده شدن خواهید داشت. البته این دلیل کافی برای این که بگوییم استخراج ارز دیجیتال دوج کوین از بیت کوین بهتر است نیست، چرا که پاداشی که از استخراج موفقیت‌ آمیز بیت کوین دریافت می کنید، بسیار ارزشمندتر از پاداشی است که از استخراج دوج کوین به دست خواهید آورد.

با این وجود درجه‌ سختی استخراج رمزارزی مانند بیتکوین آنقدر زیاد شده است که کاربران بسیاری از استخراج آن صرف نظر کرده اند یا به دنبال انتخاب‌ های دیگری مانند استخراج ابری، استفاده از استخرهای استخراج و استفاده از سخت‌ افزارهای خاص استخراج یا آی‌ سیک رفته‌ اند، لذا شخصی که سخت‌ افزار پیشرفته در اختیار ندارد، بهتر است به دنبال استخراج رمزارزهایی باشد که درجه‌ سختی به مراتب پایین‌ تری دارند. لذا می توان پیش از شروع، میزان سوددهی استخراج را پیش بینی کرد و در ادامه فعالیت خود را آغاز کرد. در سایت WhatToMine امکان مقایسه‌ سودآوری ارزهای دیجیتالی مختلف را دارید.

سودآوری بلندمدت یا کوتاه‌ مدت : به منظور دستیابی به بیشترین بازدهی، بهتر است به دنبال استخراج رمزارزهایی باشیم که از آینده‌ روشنی برخوردارند. به بیان دیگر رمزارزهایی را استخراج کنیم که در زمان حال، استخراج آن‌ ها راحت‌ تر از دیگر رمزارزها باشد و همچنین در چند ماه یا چند سال آینده، از احتمال رشد بالایی برخوردار باشند. بدین ترتیب قادریم مقدار زیادی از آن را در زمان کم استخراج کنیم و ماه‌ های بعدی با قیمت‌ های بیشتری به فروش برسانیم.

حتما برایتان جالب است : مضرات استخراج بیت کوین برای کامپیوتر | ناگفته های استخراج

البته باید گفت که همه چیز به این سادگی ها هم نیست! امکان دارد سخت‌ افزاری که در حال حاضر در اختیار داریم، آنقدر قوی باشد که بتوان با آن در کوتاه‌ مدت یک رمزارز با ارزش مانند بیت کوین را ماین کرد. بدین ترتیب احتمالا سودی که از این طریق کسب می کنید، بیشتر از استخراج یک ارزش کمتر شناخته‌ شده است که امکان دارد در بلند‌مدت با افزایش قیمت روبرو شود، بنابراین پیش از انتخاب یک ارز و آغاز فرایند استخراج، حتما به این نکته توجه کنید.

سه نکته مهم قبل از شروع فرآیند استخراج

  • 1) نرخ بازگشت سرمایه را حتما حساب کنید : ببینید برای این که سرمایه‌ گذاری اولیه‌ تان بازگردانده شود و به سوددهی برسید، چقدر زمان خواهد برد. این موضوع به این خاطر اهمیت دارد که هر روز دستگاه‌ های مدرن و قوی تری روانه بازار می‌ شوند. این دستگاه‌ ها قدرت هش بالاتری دارند و قادرند دستگاه‌ های قدیمی را کاملا کنار بزنند. بنابراین چنانچه نرخ بازگشت سرمایه خیلی طولانی باشد، تقریبا هرگز قابل دسترسی نیست.
  • 2) به صورت منظم از ماشین‌ حساب‌ های استخراج کمک بگیرید : ماشین‌ حساب‌ های استخراج با داشتن نرخ هش دستگاه‌ های شما، قابلیت درنظر گرفتن هزینه برق مصرفی و قیمت روز ارز دیجیتال، می‌ توانند مقدار سوددهی استخراج را به نمایش بگذارند. در فرآیند استخراج برای خود حد ضرر تعیین کنید و پیش از رسیدن به آن نقطه، از این صنعت خارج شوید یا به سراغ یکی دیگر از اعضای لیست بهترین رمزارزها برای استخراج بروید. به منظور یافتن این ماشین‌ حساب‌ ها می تواند عبارت “ماشین حساب استخراج” یا همتای انگلیسی آن یعنی “Mining calculator” را در گوگل یا هر موتور جستجوگر دیگری سرچ نمایید.
  • 3) میزان و هزینه برق مصرفی را دقیق کنترل نمایید: قبل از آن که حساب و کتاب هزینه برق را بکنید، به دنبال تهیه یک منبع برق ارزان و پایدار باشید. این برق را برای راه اندازی دستگاه استخراج، دستگاه‌ های تهویه و تامین اینترنت لازم برای استخراج، احتیاج خواهید داشت، لذا این مورد هم مثل دو مورد قبلی بسیار حائز اهمیت است.

بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج 

بهترین ارز دیجیتال برای استخراج 2021

1) گرین – Grin

شاید باور نکنید اما رمزارز گرین یکی از بهترین کوین ها برای ماین کردن به حساب می آید. پروتکل گرین نام جذاب میمبل ‌ویمبل را دارد که از سری کتاب های هری پاتر گرفته شده است. در واقع این پروتکل مثل پروتکل بلاکچین است و از ویژگی‌ های برجسته گرین می‌ توان به افزایش حریم خصوصی، مقیاس‌ پذیری و کاهش ظرفیت بلاکچین اشاره داشت. البته این نکته نیز حائز اهمیت است که گرین سقف کوین ندارد و هر بلاک آن تنها در 1 دقیقه استخراج می گردد و پاداش هر بلاک 60 واحد گرین در نظر گرفته شده است.

2) اتریوم – ether

تعداد کوین های اتر به 210 میلیون واحد کوین محدود شده است. الگوریتم اثبات کار این کوین Ethash است که پیش از این قرار بود به الگوریتم Progpow تغییر کند و هدف از این تغییر مقابله با دستگاه های ای سیک است که با کارت های گرافیکی قوی برای استخراج اقدام می کنند و امنیت شبکه را با خطر روبرو می کنند. این را در نظر داشته باشید که تا نهایت 1 یا 2 سال آینده اتریوم کاملا بر روی الگوریتم اثبات سهم پیاده خواهد شد و دیگر کار از دست ماینرها خارج است ولی تا آن موقع هم سود بسیار زیادی می تواند برای شما به همراه داشته باشد.

3) لایت کوین – Litecoin

ارز دیجیتال لایت کوین نه‌ تنها در بین 10 رمزارز برتر دنیا قرار دارد، بلکه در گروه بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج نیز قرار دارد. این ارز دیجیتالی هم مثل اتریوم کلاسیک تافته جدابافته‌ای از شبکه اصلی خود به شمار می رود. هاردفورکی که در شبکه بیت کوین رخ داد، لایت کوین را متولد کرد. استخراج این ارز از طریق استفاده کارت گرافیک هم قابل انجام است. لایت کوین از پروتکلی به نام Scrypt بهره می گیرد و پاداش استخراج هر بلاک لایت کوین در حال حاضر 12.5 کوین است و در هاوینگ بعدی این عدد نصب خواهد شد.

4) بیت کوین گلد – Bitcoin Gold

بیت کوین گلد نیز از دیگر فورک‌ های بیت کوین محسوب می شود که بر اساس الگوریتم اکویی‌ هش و به‌ شکل اختصاصی برای استخراج توسط کارت‌ های گرافیک توسعه ‌پیدا کرده است که به الگوریتم آن زی هش نیز می گویند. در واقع تغییرات به وجود آمده، موجب شده است که فرایند استخراج عادلانه‌ تر انجام شود و کاربران با هر سخت‌ افزاری بتوانند برای استخراج اقدام کنند. هدف از راه اندازی بیت کوین گلد این بود که بتواند رقیبی سرسخت برای بیت کوین کش باشد و موجب افزایش حداکثری تمرکززدایی شود، اما تا به‌ امروز که در انجام این کار موفقیت چندانی به دست نیاورده است.

حتما برایتان جالب است : استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک + راهنمای گام به گام استخراج

تا به امروز رمزارز بیت کوین گلد بیش از 90 درصد از ارزش خود در بازار را از دست ‌داده است، اما استخراج آن همچنان سود مناسبی را به همراه دارد و در بین 10 رمز ارز برتر از نظر سوددهی استخراج قرار دارد. به دلیل ماهیتی که بیت کوین گلد دارد، نمی‌ توان آن را را توسط سخت‌ افزارهای ای سیک استخراج نمود و همین امر می تواند خبر خوبی برای استخراج کننده های گرافیکی باشد.

5) بیت کوین – Bitcoin 

به عنوان پنجمین رمزارز به بیت کوینی می رسیم که هنوز هم پادشاه دنیای رمزارزها به حساب می آید و سهم بزرگی از این بازار را در اختیار دارد. با این که در حال حاضر استخراج بیت کوین به بالاترین سطح خود در سال‌ های اخیر رسیده است اما افزایش فوق العاده قیمت آن نیز موجب شده است تا افراد زیادی کماکان برای استخراج آن اقدام کنند.

بیت کوین از الگوریتم SHA-256 بهره می گیرد و پاداش استخراج فعلی آن 6.25 واحد بیت کوین می باشد. مطمئنا چنانچه سخت‌ افزارهای مخصوص و قدرتمند ندارید، نباید برای استخراج بیت کوین اقدام کنید، به این خاطر که به علت سختی بالای آن، به هیچ عنوان سود مناسبی کسب نخواهید کرد.

نکته : در نظر داشته باشید که هیچ کدام از این رمزارزها به عنوان سیگنال خرید یا فروش نیست و تنها برای اطلاع شما آورده شده است و همچنین در ترتیب بندی آن ها از 1 تا 5، هیچ گونه ترتیب خاصی وجود ندارد.


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به معرفی 5 مورد از بهترین ارز های دیجیتال برای ماینینگ پرداختیم.

چنانچه دوست دارید بدانید استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام میتواند این لینک رو باز بفرمایید.

درست است که 5 مورد از بهترین ارزهای دیجیتال برای استخراج را خدمت شما معرفی کردیم، ولی اگر هرگونه سوال یا ابهامی در مورد استخراج ارزهای دیجیتال داشتید، حتما در بخش دیدگاه ها از خود من بپرسید تا شخصا در اسرع وقت پاسخ دهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *