آموزش کار با صرافی کوکوین

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آموزش کار با صرافی کوکوین

اگر برای احراز هویت در صرافی های خارجی مثل بایننس با مشکل مواجه شوید، از ورود به بازار ارزهای دیجیتال و این همه سودهای جذاب در کوتاه مدت و بلندمدت می گذرید؟ به نظر من بهتر است در این مطلب با آموزش کار با صرافی کوکوین همراه شوید تا همه چیز را درباره صرافی خارجی Kucoin که نیاز به احرازهویت ندارد و دوستار ما ایرانی هاست یاد بگیرید، پس اگر دوست دارید یک صرافی خارجی معتبر و بی دردسر برای انجام معاملات گوناگون داشته باشید، آموزش کار با صرافی کوکوین را در این ملقه از دست ندهید.

آموزش کار با صرافی کوکوین

صرافی کوکوین را در صنعت ارزهای دیجیتال همه میشناسند، چرا که توانست خود را به عنوان یک فروشگاه برجسته برای انواع عملیات رمزنگاری تثبیت نماید. این صرافی که در سال 2017 میلادی تاسیس شد، از بیش از 200 ارز دیجیتال و بیش از 400 بازار است و به یکی از پرطرفدارترین مراکز دیجیتالی آنلاین تبدیل شده است. کوکوین یک صرافی جهانی در زمینه ارز دیجیتال است که به عنوان “صرافی مردم” میان کاربران شناخته شده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این صرافی مثل صرافی بایننس، ارز دیجیتال مختص خود به نام KuCoin را دارد که کاربرانی که معامله انجام می دهند، می توانند از این کوین برای پرداخت هزینه های تراکنش بهره گیرند. دراین صرافی امکان خرید ارز دیجیتال با پول های سنتی دلار آمریکا و یورو وجود دارد و معاملات به شکل ارز دیجیتال به ارز دیجیتال نیز انجام می شود و این در حالی است که بخواهید دارایی خود را از نوسان قیمت حفظ نمایید، می توانید روی تتر که یک استیبل کوین با پشتوانه دلار است، حساب باز نمایید. در ادامه بیشتر به موضوع آموزش کار با صرافی کوکوین پرداخته ایم؛

صرافی کوکوین چیست؟

پلتفرم کوکوین یک صرافی واسط به حساب می آید که امکان خرید و فروش و تبادل بسیاری از ارزهای دیجیتال را فراهم می کند. جالب است بدانید که هدف بنیانگذاران از این صرافی، ایجاد یک پلتفرم ساده و ایمن برای تمامی مردمان جهان بوده که برای انجام معامله طیف گسترده ای از ارزهای دیجیتال از آن ها استفاده کنند. صرافی کوکوین از ابتدای تاسیس با مشکل زیادی روبرو نشده است و به صورت کلی این صرافی تا به امروز هیچ گونه System Overload را تجربه نکرده است.

پلتفرم Kucoin از روش کامپیوتر و همچنین برنامه کوکوین در سیستم عامل های اندروید و آی او اس نیز قابل دسترسی است. در سال 2018 میلادی و بر اساس گزارش ها این طور گفته شده است که کوکوین بیش از 1 میلیون کاربر دارد و این در حالی است که میزان حجم معاملاتش بسیار کم تر از صرافی های مشهور دیگر مثل صرافی بایننس می باشد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال هولو چیست و چطور کار میکند؟

همان طور که گفتیم صرافی کوکوین، ارز دیجیتال مخصوص به خودش به نام Kucoin Shares را داراست و کاربران این صرافی در صورت پرداخت کارمزد معاملاتی خود با کوین KCS، از تخفیف برخوردار خواهند شد. به علاوه چیزی حدود 50 درصد از درآمد حاصله از کارمزد های کسب شده به وسیله این صرافی به صاحبان کوین های KCS تعلق خواهد گرفت.

امنیت صرافی Kucoin در چه سطحی است؟

همواره پیش از سپرده گذاری در صرافی ها ابتدا می بایست از امنیت آن ها اطمینان حاصل کنید. صرافی های واسطه ای، در سرورهای متمرکز فعالیت دارند و به این بدین معنی است که چنانچه مورد حمله هکرها قرار گیرند، کوین های شما در خطر خواهند بود. حال امکان دارد این سوال برایتان ایجاد شود که آیا در صنعت ازرهای دیجیتال هم این اتفاق رخ می دهد یا خیر؟  باید جواب داد که متاسفانه به اندازه زیادی این اتفاق رخ می دهد!

به عنوان مثال بر اساس یک گزارش که در اواخر سال 2017 اعلام شد، مقدار کل رمزارزهای هک شده در تاریخ ارزهای دیجیتال چیزی بالغ بر بیش از 1.5 میلیارد دلار بوده است که عدد بسیار بزرگی است! در حال حاضر احتمالا برای شما این سوال پیش آمده است که آیا کوکوین امنیت لازم را داراست یا خیر؟ در ابتدا نکته ای که باید گفت این است که این وب سایت به وسیله پروتکلی رمزنگاری شده در حال نگهداری است و از اطلاعات حساب های خصوصی به شدت محافظت می شود. به علاوه در این صرافی یک دپارتمان داخلی ریسک وجود دارد که وظیفه آن کسب اطمینان از در امان بودن سرمایه کاربران می باشد.

این صرافی همچنین این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا Google Authenticator را نصب نمایید تا از حساب کاربران محافظت نماید. زمانی که این برنامه را نصب کردید، پیش از وارد شدن و انجام دادن معامله باید کد فعالسازی که به تلفن همراه شما ارسال شده است را در وب سایت Kucoin وارد نمایید. البته توصیه ما این است که از این نرم افزار حتما استفاده کنید، به این خاطر که هنگامی که فردی رمز عبورتان را بداند، قادر نخواهد بود به حساب شما دسترسی یابد، به این خاطر که به تلفن همراه شما دسترسی نخواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال دیجی بایت | پیش بینی آینده قیمتی DGB

هرچند صرافی کوکوین هنوز مورد حمله هکرها قرار نگرفته است، ولی در حال حاظر یک صرافی جدید به حساب می آید و از طرف دیگر تفاوتی ندارد که شما از کدام صرافی استفاده می کنید، نگه داری بلندمدت ارزهای دیجیتال در صرافی ها ریسک بسیاری را به همراه خواهد داشت، لذا بهتر است که رمزارزهای خود را برای امنیت بیشتر به کیف پول های سخت افزاری خود منتقل کنید تا خیالتان راحت باشد.

نحوه افتتاح حساب در صرافی کوکوین

برای افتتاح حساب در صرافی کوکوین در ابتدای امر وارد سایت صرافی کوکوین شوید و برای انتقال به صفحه اصلی کوکوین، روی گزینه “Go To KuCoin Exchange” کلیک فرمایید و بعد از ورود، گزینه “ثبت نام” را در گوشه بالا سمت چپ خواهید دید. ایمیل یا شماره تلفن و گذرواژه قوی خود را با حروف بزرگ و اعداد وارد نمایید.

در ادامه گزینه “ارسال کد” را بزنید و ایمیل یا تلفن خود را برای داشتن کد تایید بررسی کنید، کد زیر را نیز می بایست وارد کنید. در ادامه علامت موافقت با شرایط استفاده کوکوین را مورد بررسی قرار دهید. “بعدی” را فشار دهید، “captcha” کامل را بزنید. در آخرین گام باید انجام دهید تایید آدرس ایمیل خود از طریق پیوندی است که به صندوق ورودی شما ارسال می کنند. روند ثبت نام در صرافی کوکوین به صورت خلاصه به شرح زیر می باشد :

1. به منظور ثبت‌ نام در صرافی کوکوین می بایست ابتدا وارد صفحه اصلی سایت شوید.

2. در ادامه، روی گزینه ثبت‌ نام یا همان sign up در سمت راست، بالای صفحه کلیک نمایید.

3. در گام بعدی، شرایط استفاده از خدمات صرافی برای شما قابل نمایش خواهد بود. روی گزینه “I have already read them” کلیک کنید تا وارد مرحله بعد شوید.

4. در این مرحله بایستی آدرس ایمیل به همراه رمز عبور بسیار قدرتمند را در بخش های مربوطه، وارد نمایید.

5. در گام بعدی در راستای اثبات این که شما ربات نیستید، بایستی قطعه پازل را از سمت راست، به سمت چپ بکشید و در جای درست قرار دهید.

6. در ادامه وارد صندوق ایمیل خود شوید و با کلیک روی پیوندی که کوکوین برای شما ارسال کرده، حساب کاربری خود را تایید کنید و ثبت‌ نام را تمام کنید. نکته بسیار مهم در اینجا این است که در هیچ‌ یک از مراحل ثبت‌ نام در صرافی کوکوین، به احراز هویت و ارائه مدارک شناسایی احتیاجی نخواهد داشت.

نکته مهم : این نکته را در نظر داشته باشید که به منظور ثبت نام بایستی شماره تلفن با کد کشوری غیر ایران داشته باشد که کد تایید برای آن شماره فرستاده شود و بنابر تحریم های موجود کاربران داخل ایران قادر نیستند از این روش ثبت نام نمایند، لذا کاربران ایرانی قادرند از ایمیل به جای تلفن استفاده نمایند. بهتر است که به صورت کلی هنگام استفاده از صرافی های غیر ایرانی از وی پی ان های آی پی ثابت استفاده نمایید.

نحوه واریز و برداشت در صرافی Kucoin

همانطور که پیش تر گفتیم، کوکوین یک صرافی رمزارز به رمزارز به حساب می آید بدین معنی که شما نمی توانید هیچ ارز فیاتی را واریز نمایید، مگر این که آن را به صورت مستقیم از طریق شخص ثالث بخرید. بنابراین می توان این طور نتیجه گرفت که این جفت معاملات فیات و سپرده را پشتیبانی نمی کند، ولی به صورت فزاینده ای از روش های پرداخت فیات بیشتر پشتیبانی به عمل می آورد که در خدمات “Buy Crypto” آن ادغام شده است.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

این صرافی برای سپرده ها هزینه ای نمی گیرد و برای برداشت ها هزینه ثابت متفاوتی دارد. زمان پردازش معاملات به صورت معمول به بلاکچین دارایی وابسته است، اما در مدت 1 ساعت اجرایی خواهد شد، لذا برداشت ها به صورت معمول در عرض 2-3 ساعت به کیف پول کاربر می رسد. برداشت های قابل ملاحظه بیشتری به صورت دستی پردازش می شود، لذا کاربرانی که مقادیر بیشتری را برداشت می کنند، امکان دارد مجبور باشند هر بار 4-8 ساعت صبر نمایند.

آموزش کار در صرافی کوکوین

چه ارزهای توسط صرافی Kucoin پشتیبانی میشود؟

صرافی کوکوین همانطور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، چیزی حدود 400 جفت معامله متفات دارد. به عنوان مثال یکی از آن جفت معامله ها، BTC/ETH است که معنی آن، معامله بیت کوین و اتریوم است. ارزهای دیجیتالی که این صرافی پشتیبانی می کنند شامل بیشتر کوین های معروف مانند؛ بیت کوین، لایت کوین، اتریوم، بیت کوین کش، ریپل، تزوس، مونرو و … همچنین کوین های کم تر معروف شده مثل VeChain و Lympo است.

پشتیبانی صرافی KuCoin قابل قبول است؟

پشتیبانی صرافی کوکوین بسیار عالی است و در تمامی ساعات شبانه روز این توانایی را دارید که با پشتیبانی این صرافی ارتباط برقرار کنید. روش هایی مثل چت آنلاین، سوالات متداول، پشتیبانی از تلفن همراه و مرکز راهنمایی کوکوین و … مشتریان در صورت بروز مشکل و یا هر گونه سوال از نحوه استفاده از صرافی گرفته تا سوالات دیگر می توانند با پشتیبانی مطرح کرده و راهنمایی های لازم را به دست آورند. این نکته هم حائز اهمیت است که صرافی کوکوین در شبکه اجتماعی نیز بسیار فعال بوده و از روش های گوناگون از مشتریان پشتیبانی می کند مانند؛ اینستاگرام، توئیتر، تلگرام و فیس بوک.

کارمزد صرافی کوکوین مناسب است؟

از اهداف اصلی صرافی کوکوین این است که کم ترین کارمزد را از معامله گران بگیرد. ابتدا بایستی این را در نظر داشته باشید که سپرده گذاری ارز دیجیتال رایگان است، البته به منظور منتقل کردن ارز در شبکه بلاکچین بسته به نوع ارز دیجیتال کارمزدی دریافت خواهد شد. وقتی که قصد دارید یک خرید یا فروش را انجام دهید، شما تنها 0.1 درصد از مقدار مورد معامله را پرداخت خواهید کرد.

حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟

به عنوان مثال چنانچه قصد داشته باشید معامله ای به ارزش 1000 دلار بیت کوین انجام دهید، شما تنها 1 دلار باید پرداخت کنید و این یکی از ارزانترین کارمزدها در دنیای ارزهای دیجیتال به شمار می رود و بهترین دلیل برای استفاده از صرافی کوکوین است. چنانچه قصد خارج کردن کوین ها از صرافی را داشته باشید، کارمزد این کار به رمزارزی که قصد دارید خارج کنید بستگی خواهد داشت.

مزایای کوکوین

  • 1) صرافی کاربر پسند
  • 2) پشتیبانی 24/7 کاربر
  • 3) بدون چک اجباری KYC
  • 4) امکان خرید رمزارز با فیات
  • 5) انتخاب گسترده آلت کوین ها
  • 6) کارمزد تراکنش و برداشت کم
  • 7) توانایی به خطر انداختن و کسب بازده ارز دیجیتال

معایب کوکوین

  • 1) بدون سپرده بانکی
  • 2) بدون جفت معامله های فیات
  • 3) امکان پیچیدگی برای افراد تازه کار

صرافی کوکوین برای استفاده ایرانیان

متاسفانه همانطور که گفتیم، صرافی کوکوین برای ایرانیان تحریم است و ایرانی ها اجازه ثبت نام در این بروکر را ندارند. البته باید در نظر داشته که بسیاری از ایرانی ها  از این صرافی برای خرید رمزارزها و معامله با آن ها استفاده می کنند و برای این کار تنها کافیست اجازه ندهید این صرافی تشخیص دهد که شما از ایران به کوکوین متصل شده اید.

از این روی به منظور ثبت نام و معامله بهتر است از VPN هایی که در هر بار اتصال آدرس IP شما را عوض نمی کنند، کمک بگیرید. برای این کار تعداد زیادی از افراد از VPS برای وصل شدن به این صرافی استفاده می نمایند. لازم به ذکر است که VPS سرور مجازی یک کشور دیگر است که برای استفاده از آن باید مبلغی را بپردازید.

حتما برایتان جالب است : صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است؟

شرکت های هاستینگ در این خصوص می توانند خدمات خوبی به شما ارائه دهند. در واقع این شرکت ها سرور مجازی مخصوص ترید را هم در اختیار کاربران مشتاق قرار می دهند. با توجه به تحریم های پیوسته ایرانی ها به وسیله صرافی های بین المللی و معتبر، بهتر است در این صرافی ها احراز هویت شماره موبایل را انجام ندهید و به محض تشخیص صرافی از ایرانی بودن شما در صرافی هایی که ایرانیان را تحریم کرده اند، هر چقدر سریع تر موجودی خود را در موعد مقرر از صرافی خارج نمایید تا دیگر نگرانی از این بابت وجود نداشته باشد.

همان طور که ابتدای مطلب عنوان کردیم، به صورت جامع به آموزش کار با صرافی کوکوین پرداختیم.

اگر به ارزهای دیجیتال علاقه دارید، مطلب کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟ نیز مطمئنا برای شما جذابیت دارد. 

در ضمن، هرگونه سوالی در مورد کار با صرافی کوکوین داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *