مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت و سودده

مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری

سرمایه گذاری در دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر جذاب شده است که همه به دنبال سرمایه گذاری و خرید ارز دیجیتالی مورد نظر خود هستند! البته جذابیت های این بازار با پتانسیل های بسیار زیادش برای سوددهی و همین طور مقبولیت جهانی نیز همراه شده است. در این راستا دولت ها، سازمان ها، سرمایه داران و حتی افراد عادی به دنبال شناسایی مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری هستند تا بتوانند از این موج صعودی رمزارزها بیشترین استفاده را ببرند. مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت قطعا ارزی که بنیاد قوی داشته باشد و ساختار شبکه ای قدرتمند و تیم توسعه دهنده قوی و بروزی داشته باشد تا بتواند به بهترین شکل پروژه تشیکل ارز را در طول زمان مدیریت کند. اگر شما هم قصد دارید برای سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال اقدام کنید و یا سرمایه فعال در این بازار دارید و دوست دارید بدانید مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری کدام است، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری

به عقیده خیلی از سرمایه گذاران امروزه سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین و سودده ترین سرمایه گذاری به حساب می آید، ولی این که سرمایه گذاری روی کدام ارز دیجیتال پرسودتر است نمی توان به صورت قطعی نظر داد. روش اصلی استخراج استفاده از دستگاه های ماینینگ است که باید آن ها را خریداری کنید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


استخراج می تواند بسیار پرسود باشد ولی این نکته را در نظر داشته باشید که این امر به شرطی سودده خواهد بود که هزینه برق ارزان و سخت افزار مناسب برای استخراج را داشته باشید، ولی بعضا بسیاری از افراد دیگر به فکر استخراج بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال نیستند و نوسان گیری و خرید و فروش آلت کوین ها و بیت کوین را دنبال می کنند.

1) پولکادات – polkadot

پولکادات امروزه در بین 10 ارز برتر بازار قرار گرفته است و ارزش بازار آن بیش از 30 میلیارد دلار می باشد. با توجه به رتبه ای که دات کوین یا همان پولکادات در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کرده است، می توان آن را به یکی از گزینه هایی دانست که شاید بتواند برای بسیاری از فعالان به عنوان بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 انتخاب شود. پولکادات توانایی انتقال داده یا دارایی ها بین چند بلاک چین را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.

از این روی نه تنها می توانید توکن ها را با اتصال به پولکادات انتقال دهید که امکان تعامل با بسیاری از شبکه های بلاک چین که به شبکه پولکادات متصل شده اند را در اختیار دارید. این شبکه مقیاس پذیری زیادی را با انجام مبادلات از طریق چندین شبکه بلاک چین موازی فراهم می کند. همچنین شما می توانید در بستر پولکادات یک بلاک چین اختصاصی با استفاده از فریم ورک موجود ایجاد کنید و با اتصال شبکه خصوصی خود به پولکادات می توانید ایمنی تبادلات خود را از همان روز اول تضمین فرمایید.

پولکادات در حقیقت امکان تبادل داده و یا دارایی ها را بین شبکه های گوناگون فراهم می کند که این کار در بسیاری از شبکه های بلاک چین دیگر مثل شبکه بلاک چین متعلق به ارز بیت کوین ممکن نمی باشد، از همین روی پولکادات قابلیت منحصر به فردی به دلیل فناوری مورد استفاده در شبکه خود دارد که در آینده می تواند بازار ارزهای دیجیتال را متحول نماید. امکان ایجاد شبکه بلاک چین اختصاصی و یا امکان تعامل بسیاری از شبکه های بلاک چین به اضافه امکان استفاده موازی از چند شبکه بلاک چین می تواند پولکادات را به یکی از بهترین ارزها برای انتخاب و خرید در سال 2021 برای سرمایه گذاران و فعالان بازار ارزهای دیجیتال تبدیل کند که قطعا سود خوبی برای آن ها به همراه خواهد داشت.

2) زی کش – zec

جالب است بدانید که گروهی از دانشمندان معروف دنیا بر روی زی کش کار کردند که از دانشگاه هایی مثل دانشگاه ام آی تی و دانشگاه کالفرنیا بودند، از همین روی می توان پروتکل مورد استفاده در این ارز را یکی از نشانه های بارز کار علمی دانست که مثل پروتکل های بیت کوین و اتریوم تحولی را در بازار ارزهای دیجیتال ایجاد کرده است.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

زی کش یکی از رمزارزهایی است که با استفاده از فناوری کریپتوگرافی می خواهد یک حریم خصوصی ارتقا یافته برای کاربران خود فراهم نماید. این قابلیت قابل مقایسه با ویژگی حریم خصوصی ایجاد شده به وسیله ارزهایی مثل بیت کوین است. در اصل زی کش بر پایه کد پایه بیت کوین ایجاد شده است، از همین روی تشابهات زیادی با بیت کوین دارد که یکی از آن ها حداکثر کوین قابل استفاده 21 میلیون واحد است.

همینطور خرید و فروش در زی کش می تواند بسیار شفاف و مشابه تبادلات در بیت کوین باشد. این تبادلات با استفاده از روش اثبات بدون در اختیار گذاشتن هر گونه داده صورت می پذیرد که یکی از بهترین پروتکل های امن در شبکه است که بر بستر شبکه های بلاکچین بسیار ایمن و پرطرفدار است. در زی کش مبادلات به وسیله یک z-addr محافظت و کنترل می شود تا بتوان با شفافیت و ایمنی بسیار بالا موفق به تبادل ارزها شد.

3) اتریوم – ETH

اتریوم حائز اهمیت ترین ارز دیجیتال پس از بیت‌ کوین با بیش از 25 میلیارد دلار ارزش بازار است. ارزش بازار اتریوم پس از بیت‌ کوین در رتبه دوم قرار داد. اتریوم از همان ابتدا بر پایه استفاده از قراردادهای هوشمند ساخته شده است.

یکی از اتفاقاتی که می‌ تواند در سال 2021 روی ارزش اتریوم تاثیر چشم‌ گیری بگذارد، دو شاخه شدن آن است. امروزه توسعه‌ دهندگان اتریوم توافق کرده‌ اند که در زمان نامعلومی یک شاخه دیگر از اتریوم ایجاد کنند که در آن تایید تراکنش‌ها با روش اثبات اعتبار انجام می شود. این تغییر نیز می‌ تواند مسیر استفاده از اتریوم را برای پرداخت‌ های اینترنتی و درگاه‌ های پرداخت هموارتر کند و در نتیجه روی ارزش بازار اتریوم تاثیر بگذارد.

4) نئو – neo

یکی از ارزهای مطرح در بازار ارزهای دیجیتال نئو است که طرفداران مخصوص به خود را دارد. البته این قیمت به صورت روزانه در نوسان است. این ارز یکی از ارزهای پرطرفدار در بازار است که توانسته رتبه ای نزدیک به 20 ارز برتر را برای خود دست و پا کند، از همین روی نئو را یکی از پرطرفدارترین آلت کوین ها می دانند. به دلایل گوناگونی برای بسیاری از سرمایه گذاران پیش بینی قیمت نئو در سال های آینده و در سال 2021 و حتی آینده ای دورتر بسیار حائز اهمیت است و باید دید این ارز دیجیتال میتواند اهداف قیمتی بالاتری را برای خود فعال کند یا خیر.

حتما برایتان جالب است : نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان

یکی از پلتفرم های معروف با نام BEING CRYPTO پیش بینی کرده است که ارزش نئو امکان دارد در طی 5 سال آینده به 450 دلار برسد که بیشتر از رشد ارزش سایر آلت کوین ها خواهد بود. والت اینوستور هم چنین پیش بینی کرده است که ارزش نئو در طی 5 سال آینده به 103 دلار خواهد رسید که باید دید ایا این پیش بینی نیز مانند پیش بینی اول wallet investor به وقوع می پیوندد یا خیر.

بهترین ارز دیجیتال ارزان برای سرمایه گذاری

موسسه crypto ground پیش بینی بسیار خوش بینانه ای دارد و بر این باور است که طی 5 سال آینده قیمت نئو 13 برابر خواهد شد و در پایان سال 2021 نیز به حدود 195 دلار خواهد رسید. از سوی دیگر Coinfan افزایش قیمت بسیار بیشتری را برای نئو پیش بینی کرده است. برای هر یک از این پیش بینی ها می بایست منتظر بود و دید که در سال 2021 و 5 سال آینده نئو چه نوساناتی را تجربه می کند.

5) ترون – tron

هم اکنون توجه بسیاری از سرمایه گذاران در بازار به سمت ترون جلب شده است و این ارز دیجیتال در حال تبدیل شدن به یکی از پرطرفدارترین رمزارزهای کریپتو است، چرا که بسیاری بنا به دلایل گوناگونی سرمایه گذاری بر روی آن را ترجیح می دهند. مقیاس پذیری یکی از مشخصه هایی است که ترون در شبکه های مبتنی بر بلاک چین دنبال می کند. با استفاده از این ارز دیجیتال شما امکان انجام تبادلات زیادی را در مدت زمان کوتاه و با کارمزد کم دارید.

از همین روی این امکان وجود دارد که از نظر بسیاری ترون بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری 2021 محسوب شود. ترون به صورت رسمی در دسامبر 2020 اعلام کرد که توکن TRC-721 را منتشر می کند. استاندارد مربوط به ترون می تواند چند نوع بلاک چین را در برگیرد. این استاندارد با نام NTF شناخته می شود و با توجه به ظرفیت های خود به نظر می رسد که بتواند فرصت های مناسبی را برای رشد ترون در آینده ایجاد نماید.

حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

ارز دیجیتال ترون با یکی از شناخته شده ترین سرویس های DeFI در یک هم افزایی به طور روزافزون محبوبیت بیشتری کسب می کنند و این موجب شد که به علت امکان کاربران برای سواپ بین توکن ها ارزش آن ها در بازارهای مالی به سرعت افزایش پیدا کند. ترون برنامه هایی برای افزایش لیکویدیتی دارد و این کار را با مونی سواپ و توکن های ترون انجام می دهد. نکته جالب توجه اینجاست که ترون به وسیله یک دانشجوی چینی 26 ساله که پیش از این برای ریپل کار می کرد، راه اندازی شد و می تواند در سرویس های اجتماعی مثل بوتیوب و فیسبوک کارایی داشته باشد و امکان کنترل داده ها را در اختیارتان قرار دهد، از همین روی ظرفبت های بسیاری در این حوزه وجود دارد.

6) بیت کوین – BTC

نمی‌ توان به سبد سرمایه‌ گذاری‌ ای که بیت کوین در آن وجود ندارد، صفت “خوب” را نسبت داد! پادشاه ارزهای دیجیتال همچنان گزینه اول فعالان این حوزه است و واقعا طی سال های اخیر هیچ سرمایه‌ گذاری نبوده است که پاداش صبرش را از سرمایه گذاری روی بیت کوین نگرفته باشد. بیت کوین با داشتن سلطه بیش از 50 درصدی بر بازار با اقتدار در صدر بازار ارزهای دیجیتال قرار دارد و قیمت‌ سایر ارزهای دیجیتال معمولا همگام با بیت کوین در نوسان است. اولین‌ بودن بیت کوین، محبوبیت بی‌ نظیر، امنیت فوق‌ العاده بالا، جامعه گسترده و حامیان مشهور از جمله مواردی هستند که موجب شده است تا کسب جایگاه بیت کوین برای دیگر ارزهای دیجیتال یک رویا باشد.

در سال 2020 و 2021 تعداد زیادی از شرکت‌ های بزرگ دنیا بیت کوین خریدند؛ آرزویی که بعد از 12 سال تحقق پیدا کرد. همچنین مسترکارت، پی پل و ویزا، دو غول پرداخت‌ های اینترنتی که زمانی بیت کوین را مسخره می کردند، اعلام کردند که می خواهند ارائه خدمات مربوط به بیت کوین را در دستور کار خود قرار دهند. از طرفی حامیان این ارز دیجیتال به‌ شدت افزایش یافته اند، تا جایی که ایلان ماسک، ثروتمندترین فرد جهان، نام بیت کوین را به بیوی توییتر خود اضافه کرد و شرکت او یعنی تسلا، ۱.۵ میلیارد دلار بیت کوین خریداری کرد! چنانچه قرار باشد تنها یک ارز دیجیتال را برای سرمایه‌ گذاری بلندمدت انتخاب نمایید، از نظر بسیاری از کارشناسان حوزه ارز دیجیتال، آن ارز بایستی بیت کوین باشد.

7) بایننس کوین – BNB

پولکادات به‌عنوان یکی از جدی‌ ترین رقبای اتریوم با قدرت وارد میدان شده است و کاردانو هم طی دو سال اخیر با یک دوره ثبات کم‌ نظیر به راه خود ادامه داده است، اما با این وجود نمی خواهیم به قولی چشم بسته غیب بگویم و ده‌ ها ارز دیجیتال را وارد مقاله کنیم تا بالاخره یکی از آنها به سوددهی برسد. از نظر ما، پولکادات و کاردانو برای سرمایه‌گذاری انتخاب‌ های مناسبی به حساب می آیند، ولی ترجیح بر این است که با وجود اتریوم از دسته‌ بندی میزبانان قراردادهای هوشمند، بقیه موارد را به پروژه‌ های دیگر اختصاص دهم. بنابراین بایننس کوین، ارز دیجیتال اختصاصی صرافی بایننس، انتخاب هفتم و آخر این مطلب شد.

حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟

در واقع هیچ ‌کس جلودار بایننس نیست. در سال ۲۰۲۰ ادامه موفقیت این شرکت باعث شد قیمت BNB با رکوردشکنی تاریخی به بالای 100 دلار برسد. صرافی بایننس بزرگترین صرافی حال حاضر جهان است و مدام فاصله خود را با رقبای دیگر خود بیشتر می‌ کند. این شرکت خدمات خود را در سایر حوزه ها مثل استخر استخراج، استخر سهام‌ گذاری، پرداخت‌ ها، کیف پول و … گسترش داده است و حالا دیگر نه تنها در بین صرافی‌ ها، بلکه در تمام این صنعت یک شرکت غول‌ بزرگ به شمار می آید.

بلاکچین اختصاصی بایننس با سرعت زیادی در حال محبوبیت است و توکن‌ های بسیاری روی آن قرار گرفته است. حالا دیگر کاربرد BNB تنها به داخل صرافی بایننس و دریافت تخفیف معاملات محدود نمی شود. علاوه بر این، اغلب برنامه‌ های سوزاندن کوین که با هدف تنظیم بازار این ارز دیجیتال صورت می پذیرد،‌ سر موقع انجام شده است. بر اساس شواهد، بایننس کوین بین ارزهای دیجیتال طبقه “صرافی” بهترین گزینه برای سرمایه‌ گذاری به حساب می آید، ولی این نکته را نباید از خاطر برد که این ارز دیجیتال به‌ شدت به صرافی بایننس وابسته است و اگر اتفاق بدی برای این صرافی اتفاق افتد،‌ می‌ تواند برای بایننس کوین نیز اتفاقات بسیار بدی رخ دهد.


همانطور که قولش را داده بودیم، 7 نمونه از مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری را مورد بررسی قرار دادیم.

همچنین اگر به بلاکچین علاقه دارید، می توانید مطلب صرافی ارز دیجیتال چیست و کدام یک صرافی آنلاین معتبر ایرانی است را نیز بخوانید.

از نظر شما مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری کدام است؟

هر سوال یا ابهامی درباره سرمایه گذاری در رمزارزها داشتید، از طریق بخش دیدگاه ها از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *