سوشال تریدینگ چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
سوشال تریدینگ چیست

آیا می دانید سوشال تریدینگ چیست و چطور می توانید از آن در راستای کسب سود در بازار رمزارزها و دیگر بازارهای مالی استفاده کنید؟ در این مطلب ابتدا به این می پردازیم که سوشال تریدینگ چیست و چطور کار می کند و در ادامه همه چیزی که درباره سوشال ترید باید بدانید را به شما یاد خواهیم داد، پس اگر دوست دارید بدانید سوشال تریدینگ چیست و چطور می توانید از آن کسب سود کنید، این مقاله مای مانی را به هیچ عنوان از دست ندهید.

سوشال تریدینگ چیست

به احتمال زیاد عبارت سوشال تریدینگ یا تجارت اجتماعی را در شبکه های اجتماعی شنیده اید. سوشال تریدینگ مثل سوشال مدیا اجتماع بزرگی از افراد گوناگون می باشد، افراد موفق و حرفه‌ ای در بازارهای اقتصادی و همین طور افراد مبتدی که جدید وارد بازارهای مالی شده اند. این نوع معاملات، شما را قادر می سازد تا چنانچه حرفه‌ ای هستید، نظرات و تحلیل‌ های خود را اشتراک گذاری کنید و چنانچه مبتدی هستید از نظرات افراد حرفه ای استفاده کنید. معامله اجتماعی یا سوشال تریدینگ برای نخستین بار در اوایل سال 2000 شروع شد و رفته رفته در دنیا رواج پیدا کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در حقیقت سوشال تریدینگ شکلی از معاملات اقتصادی محسوب می شود که معامله گر یا سرمایه‌ گذار را قادر می سازد تا برای همکاری با همتایان باتجربه و خبره بازار اقدام کنند. آن‌ ها قادرند استراتژی‌ های بازار مد نظر خود را از تریدرهای باتجربه کپی و اجرا نمایند، در حالی که جمع کثیری از معامله گران تحلیل‌ های بنیادی و تکنیکی مربوط به بازار را خودشان انجام می‌ دهند، ولی گروهی دیگر ترجیح می‌ دهند از تحلیل‌ ها و تجربیات دیگران هم بهره بگیرند. این فعالیت‌ ها در سوشال تریدینگ صورت می پذیرد.

بدین منظور که فعالیت خود را به روش سوشال تریدینگ شروع کنید، می بایست پلتفرم‌ هایی که در بازار آنلاین در دسترس هستند را مورد بررسی قرار دهید و بهترین آن‌ ها را انتخاب نمایید. این پلتفرم‌ ها مثل شبکه‌ های اجتماعی هستند. لذا قادرید به‌ عنوان معامله گر یک یا چند مورد را انتخاب کرده و در ادامه کپی و ترید استراتژی‌ ها را شروع کنید. در ادامه بیشتر در مورد این که سوشال تریدینگ چیست و چطور کار می کند صحبت خواهیم کرد؛

نحوه کار سوشیال تریدینگ

ارائه دهندگان سیگنال در شبکه‌ های سوشیال تریدینگ در ازای ارائه سرویس به دیگران پاداش می گیرند. این پاداش می‌ تواند یک پرداختی ماهانه ثابت، درصدی از دارایی‌ هایی که تحت مدیریت دارند یا یک درصد کوچک از سود افرادی که او را دنبال می‌ کنند باشد. شبکه‌ های سوشیال تریدینگ به صورت معمول برای افرادی که معاملات دیگران را کپی می‌ کنند رایگان هستند و با دنبال کردن یک نفر، هیچ وجهی به جز کارمزد معمول کارگزار پرداخت نمی‌ گردد.


حتما برایتان جالب است : جدید ترین شت کوین ها در سال 2022


به این دلیل که همه ارائه دهندگان سیگنال در شبکه‌ های سوشیال تریدینگ موظف اند همه معاملات‌ خود را فاش کنند، شما باید مطمئن باشید که استراتژی‌ های سودده را انتخاب می‌ کنید و نتایج واقعی کسب می کنید. این مورد یکی دیگر از مزیت های سوشیال تریدینگ به حساب می آید. آمارهای دقیقی از معاملات برای یک دنبال‌ کننده در دسترس است تا بتواند پیش از این که او را دنبال کند، نتایج قبلی را مشاهده کند.

برای یک تریدر مبتدی که تازه قصد دارد بداند سوشیال تریدینگ چیست ، این جزییات می تواند یک منبع یادگیری عالی به حساب آید تا بعد بتواند به عنوان یک تریدر مستقل موفقیت های بسیاری کسب کند. بعضی از شبکه‌ های سوشیال تریدینگ ترجیح می‌ دهند معاملات باز را در آمارها مخفی نگه دارند و یا این که به صورت کلی لیست معاملات پیشین را نیز فاش نکنند، ولی امکان دارد این کار روی نرخ سود/ریسک اثرگذار باشد.

اطلاعات لازم پیش از آغاز سوشال تریدینگ

سوشال ترید برای هر شخصی مناسب نیست. با این که تعداد زیادی آن را به دلیل از بین بردن موانع ورود به دنیای امور مالی ستایش می‌ کنند، بعضی دیگر بر این باورند که کار را برای سرمایه گذاران بیش از حد ساده کرده است، از همین روی ریسک پذیری آن‌ ها بیشتر از اندازه است. یکی از بزرگ‌ ترین اشتباهاتی که یک فعال پلتفرم های سوشال ترید می‌ تواند انجام دهد، نادیده گرفتن ریسک معاملات این چنینی است.

هر نوع ترید، چه مطابق با تحلیل باشد و چه یا تکیه بر پلتفرم های سوشال تریدینیگ، ریسک مخصوص به خود را به همراه خواهد داشت و این امکان وجود دارد که معامله گران در هر زمان سرمایه خود را از دست بدهند، از همین روی اعتماد 100 درصدی به شخص سوم و نادیده گرفتن تمام احتمالات ریسک می‌ تواند اشتباهی بزرگ در موضوع سوشیال تریدینگ باشد. حضور در بازارهای مالی به دانش و صبر نیاز دارد و سوشیال تریدینگ با این که به ویژه در اوایل راه یادگیری تحلیل می‌ تواند به کمک سرمایه گذاران بیاید، چنانچه بیش از حد مورد استفاده قرار گیرد، تلاش سرمایه گذار برای یادگیری را از بین خواهد برد و اجازه نخواهد داد که تجربه مورد نیاز را به دست آورد.


حتما برایتان جالب است : مراحل ثبت نام بایننس


این حائز اهمیت است که بدانید چه کاری انجام می دهید و همچنین از سیستم مدیریت ریسک خوبی برخوردار باشید. زمانی که استفاده از پلتفرم های سوشال ترید را شروع می کنید، در واقع از استراتژی تریدینگ فردی دیگر بهره گرفته اید، ولی استراتژی شما می بایست همیشه مختص خودتان و روحیه و اهداف‌ تان باشد. مطمئنا می‌ توان از استراتژی سایر افراد به منظور درک شرایط کلی بهره برد، ولی نباید آن را مو به مو اجرا نمود.

انواع روش های کسب درآمد از سوشال تریدینگ

سوشال ترید، انواع گوناگونی دارد که کاربران گوناگون قادرند از بین آن‌ ها انتخاب کنند. میزان ریسک‌ پذیری و اعتماد به تخصص معامله گران دیگر عاملی است که انتخاب کاربران را تعیین می کند.

کپی تریدینگ : مفهوم کپی تریدینگ گاهی به جای سوشال تریدینگ مورد استفاده قرار می گیرد و این در حالی است که کپی تریدینگ فقط یک نوع سوشال تریدینگ به حساب می آید. پلفترم‌ های کپی تریدینگ این امکان را در اختیار سرمایه‌ گذاران قرار می دهد نه تنها سایر معامله گران را دنبال کنند، بلکه به شکل خودکار معاملات آن‌ ها را هم تقلید نمایند.

معامله گران در این پلتفرم‌ ها نسبت به تخصص و میزان دارایی و سابقه حضور در بازار رتبه‌ بندی می‌ شوند. با کمک این رتبه‌ بندی معامله گران مبتدی قادرند معامله گری که می خواهند معاملات او را کپی کنند، ساده تر بیابند.

تریدهای آینه ای : ترید آینه‌ ای، روش دیگری از سوشال ترید به حساب می آید، اگرچه امکان دارد اندکی شبیه کپی تریدنیگ باشد. در واقع در این روش کاربر به جای انتخاب روش معاملات یک تریدر خاص برای کپی کردن، یک استراتژی خاص را بر می گزیند. در این روش معامله گر میزان سودی که می خواهد به آن دست پیدا کند را انتخاب کرده و در ادامه تعیین می کند تا چه اندازه ای می تواند متضرر شود.

در این روش او می‌ تواند استراتژی یک نفر دیگر را برای انجام معاملاتش انتخاب نماید. وقتی که فرصت معامله بر اساس استراتژی تعیین شده فراهم شد، معاملات مدنظر سرمایه‌ گذار نیز بر اساس آن انجام می شود. معاملات آینه‌ ای بیشتر به وسیله معامله گران باتجربه در فارکس مورد استفاده قرار می گیرد که سرعت انجام معاملات در آن بیشتر و سرمایه در گردش بازار هم به مراتب بالاتر می باشد.

سیگنال و مشاوره : روش غیراتوماتیک سوشال تریدینگ، استفاده از سیگنال‌ ها و نکات معامله گران باتجربه است. در سایت‌ هایی مانند Trading View معامله گران قدیمی فعالیت دارند که به شکل رایگان تحلیل‌ های خود را اشتراک گذاری می کنند. اگرچه استفاده از این سیگنال‌ ها و نظرات می‌ تواند تا حدود زیادی با ریسک همراه باشد، ولی این روش برای افرادی که می خواهند در بازار به شکل مستقل عمل کنند و یاد بگیرند، بهترین گزینه ممکن به حساب می آید.

چه کسانی از سوشال ترید سود می برند؟

هر دو طرفی که در سوشال تریدینگ درگیر هستند، از این نوع فعالیت سود به دست خواهند آورد؛ تریدری که اطلاعات و داده‌ های خود را در پلتفرم معاملاتی اشتراک گذاری می کند، قادر به کسب درآمد بسیار خوبی خواهد بود. هر چقدر تعداد تریدرهایی که از این پلتفرم بهره می گیرند افزایش یابد، شخصی که اطلاعات معاملاتی را در اختیار دیگران قرار می‌ دهد نیز سود به مراتب بالاتری به دست خواهد آورد.


حتما برایتان جالب است : تریدینگ رنج چیست و چطور از آن سود کنیم؟


علاوه بر این، استفاده از این نوع پلتفرم‌ ها فرصت خوبی برای افزایش محبوبیت تریدرهای مختلف است. از طرفی فردی که از اطلاعات این پلتفرم‌ ها بهره می گیرد، می‌‌ تواند بازده خود را در معاملات بیشتر کند و نتایج خوبی بدین وسیله به دست آورند. در حقیقت سوشال تریدینگ فرصت‌ های کسب درآمد بیشتر را برای تریدرهای حرفه‌ ای و تریدرهای مبتدی، افزایش دهد.

تریدرهای مبتدی قادرند با استفاده از داده‌ های مناسب، سود خود را در معاملات بیشتر کنند. در سوشال تریدینگ، شخص معاملات خود را در دستور کار خود قرار می دهد ولی این روند را با استفاده از سیگنال‌ های تریدرها قابل اعتماد پیش می برد. این دسته از تریدرها، انگیزه بسیاری برای کسب موفقیت در معاملات دارند، از همین روی تلاش آن ها می‌ تواند بر نتیجه نهایی بسیار اثرگذار باشد.

نقاط قوت سوشال ترید

  1. افزایش دانش جمعی و انتقال تجربه بهترین‌ های بازار به دیگران یکی از مهم ترین نقاط قوت این نوع از معاملات به حساب می آید. هر چقدر فعالان یک بازار سرمایه با آگاهی بیشتری برای ورود به بازار اقدام کنند و رفتارهای هیجانی کم تری از خود نشان دهند، به نفع کل بازار است.
  2. رتبه‌ بندی افراد در این پلتفرم‌ ها یکی دیگر از این مزایاست. با این کار افراد ناآگاه و مبتدی و حتی نامطمئن امکان ارائه خدمات به دیگران را نخواهند داشت. این دستچین شدن معامله گران، امکان به خطر انداختن سرمایه کاربران را کمینه خواهد کرد.
  3. معامله می تواند عملی دلهره‌ آور یا ترسناک باشد. استفاده از پلتفرم‌ های سوشال ترید حداقل در ابتدای شروع فعالیت، معامله گر را قادر می سازد تا با آرامش بیشتری فعالیت کند و بیش از آن که نگران سرمایه خود باشد و با رفتارهای هیجانی آن را از دست بدهد، به عنوان یک دانشجو، روش درست معامله را همزمان با به دست آوردن سود فرا بگیرد.

نقاط ضعف سوشال ترید

  1. احساس امنیت کاذب یکی از ریسک هایی است که در سوشال تریدینگ شما با آن مواجه هستید. انجام معامله ساده نیست و صرف اطمینان به یک معامله گر با تجربه برای این که ریسک‌ های موجود در بازار را فراموش کنید، کافی نیست.
  2. همه جنبه‌ های معاملات در پلتفرم نمایش داده نخواهد شد. به عنوان مثال چنانچه بخواهید از یک معامله گر با تجربه کپی کنید، همواره نمی دانید که او میزان سرمایه‌ ای که در معرض خطر می‌ گذارد چقدر است، لذا میزان ریسک واقعی او را درک نمی کنید.
  3. اعتماد کاذب به معامله گران خطر دیگر در این روش معاملاتی است. برای مثال این طور فرض کنید که بدون زحمت زیاد، تنها با کپی کردن معاملات یک نفر دیگر، سود بسیاری به دست آوریده اید. تا چه اندازه امکان دارد سرمایه‌ ای که وارد بازار می‌ کنید را به امید کسب سود بیشتر، افزایش دهید؟ این ریسک می‌ تواند کل دارایی شما را در معرض خطر بزرگی قرار دهد.

معرفی بهترین پلتفرم های سوشال تریدینگ

آموزش سوشیال ترید

امروزه بسیاری از پلتفرم ها در سرتاسر جهان، خدمات سوشال تریدینگ را به معامله گران بازار رمزارزها، فارکس و بورس ارائه می‌ دهند. در این بخش بهترین پلتفرم های سوشال ترید را خدمت شما معرفی کرده ایم؛

1. آواترید – AvaTrade : آواترید یکی از باتجربه‌ ترین و قدیمی‌ترین پلتفرم‌ های سوشال ترید به حساب می آید که بیش از 15 سال است که در این حوزه فعالیت دارد و از سال ۲۰۰۶ فعالیت خود را آغاز کرده است. آواترید در راستای تسهیل فرآیند کپی تریدینگ، با شرکت زولوترید ارتباط گرفته است که خود یکی از بزرگترین شرکت های سوشال تریدینگ دنیا به حساب می آید.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری


این بدین معنی است که به لطف مشارکت زولوترید و آواترید کاربران به تجربه تریدرهای بزرگ و با تجربه در ۲۰۰ بازار مالی گوناگون دسترسی دارند. رابط کاربری آواترید بسیاری کاربرپسند طراحی شده است. در این پلتفرم قادرید با سایر کاربران ارتباط برقرار کنید و با آن‌ ها به گفت‌ و‌ گو بپردازید. آواترید بین کاربران ارزهای دیجیتال و فارکس از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است.

2. تریدینگ ویو – TradingView : چنانچه می خواهید تنها از سیگنال‌ ها و مشاوره‌ های دیگر تریدرها بهره بگیرید، تریدینگ ویو می‌ تواند منبع مناسبی برای دسترسی به آن‌ ها به حساب آید. جالب است بدانید که در این پلتفرم امکان مشاهده تحلیل‌ های معامله گران باتجربه‌ ای برای شما فراهم است که به نسبت فعالیتشان در سایت رتبه‌ بندی شده‌ اند و سوابق تحلیل آن‌ ها نیز برای بررسی شما قابل مشاهده است. در تریدینگ ویو امکان دسترسی به تحلیل رمزارزهای گوناگون و تحلیل‌ های فارکس وجود دارد.

3. ای‌ تورو – eToro : ای‌ تورو از دیگر پلتفرم‌ های کپی تریدینگ و سوشال تریدینگ بازار است که شما می‌ توانید مثل هر شبکه اجتماعی دیگری با دیگر تریدرها ارتباط برقرار کنید و اخبار، فیلم و سوابق تجارت خود را اشتراک گذاری کنید. ترکیب رابط کاربری دلپذیر و معامله بیش از ۱۰۰۰ نوع دارایی می‌ تواند ای‌ تورو را به یک گزینه جذاب میان پلتفرم‌ های سوشال تریدینگ تبدیل نماید.

4. ناگا – NAGA : این پلتفرم یکی از بهترین‌ ها در حوزه رمزارزهاست، بنابراین چنانچه در کشور خود به eToro دسترسی ندارید، قادرید NAGA را انتخاب کنید. به منظور شروع فعالیت با این پلتفرم، در ابتدای امر به 10 یورو احتیاج خواهید داشت. این ارائه‌ دهنده شما را قادر می سازد تا تریدر موردنظر خود را انتخاب نمایید و از روی فعالیت‌ های آن شخص یا اشخاص کپی نمایید. به منظور دریافت پول به‌ حساب NAGA خود، قادرید از بین کارت اعتباری یا ولت الکترونیکی یکی را انتخاب فرمایید.

5. زولوترید – ZuluTrade : یکی دیگر از ارائه کنندگان خدمات سوشال تریدینگ، ZuluTrade به حساب می آید که از طیف وسیعی از بازارها برخوردار است. این بازارها در کنار ارزهای دیجیتال، بازارهای دیگر را مثل سهام، شاخص‌ ها، کالاها و فارکس را نیز در بر می گیرد. در این پلتفرم قادرید جستجوی خود را به روش‌ های خاصی محدود نمایید؛ به عنوان مثال میانگین سود ماهانه تریدر را از زمان پیوستن به پلتفرم و تعداد افرادی که از فرد موردنظر کپی می کنند.

در این پلتفرم، هزینه‌ ها به نوع حساب شما وابسته است. حساب‌ های قدیمی بدون دریافت کارمزد ماهانه ارائه می‌ شوند؛ همچنین باید در نظر داشته باشید که هیچ کارمزدی برای استفاده از ابزار تجارت کپی نباید بپردازید. همچنین برای هر ترید موفقی که هنگام کپی کردن سرمایه‌ گذاران دیگر به وجود می آید، می بایست کارمزد تقسیم سود را بپردازید.

6. پایونکس – Pionex : پایونکس کارگزاری دیجیتالی به حساب می آید و شما را قادر می سازد تا به سادگی برای انجام معاملات اینچنینی اقدام نمایید. این صرافی یکی از ارزان‌ ترین صرافی‌ ها از لحاظ کارمزد دریافتی به حساب می آید. در پلتفرم پایونکس، هیچ گزینه‌ ای برای ارتباط با دیگر کاربران در نظر گرفته نشده است. متأسفانه این ارائه‌ دهنده برای افراد تازه کار بازار گزینه مناسبی به حساب نمی آید. لذا به منظور کار با این پلتفرم، چندان کار راحتی پیش روی خود ندارید و باید نکاتی مثل اصول اصلی تجارت را خیلی خوب یاد گرفته باشید.

7. کوین متیکس – Coinmatics : این پلتفرم مثل پایونکس و برخلاف eToro و ZuluTrade اجازه فعالیت و تعامل مستقیم مبتدیان و تحلیل‌ گران را نمی‌ دهد، لذا چنانچه می خواهید حتما برای معاملات خود از این ارائه‌ دهنده استفاده نمایید، باید بدانید که می‌ توانید از این پلتفرم به منظور کپی کردن استراتژی‌ های معاملاتی خاص بهره بگیرید.

8. شریمپی – Shrimpy : شریمپی یکی دیگر از شبکه‌ های اجتماعی معاملات به حساب می آید که توانسته بازخورد مثبتی را از بازار دریافت کند و همچنین قادر بوده است برای پیاده‌ سازی کل شبکه برمبنای فناوری ذخیره‌ سازی ابری اقدام کند. در این شرایط به منظور استفاده از قابلیت های این پلتفرم به دانلود هیچ چیز احتیاج نخواهید داشت و همین موضوع امنیت شبکه و اطلاعات شخصی شما را تضمین خواهد کدر. Shrimpy به وسیله شبکه معاملاتی خود، مانند مدیریت حساب‌ ها و ارائه گزارش نحوه عملکرد استراتژی‌ های تجاری شما، قابلیت های خاصی را در اختیار شما قرار می دهد.


حتما برایتان جالب است : بهترین ارزها برای استیک


این پلترفم در سال ۲۰۱۸ میلادی روانه بازار شد و از همان اول به عنوان یک پلتفرم معاملاتی دیجیتالی در راستای سرمایه‌ گذاری‌ های شخصی و مدیریت حساب، مطرح شد. در این پلتفرم می توانید سرمایه خود را از طریق استفاده از الگوهای معاملاتی افراد باتجربه و یاد‌گیری استراتژی‌ های موثر سرمایه‌ گذاری بهبود بخشید. به صورت کلی خدمات این پلتفرم سوشال تریدینگ به 3 دسته تقسیم می‌ شود که شامل مدیریت حساب، معاملات و تبادلات اتوماتیک می شود. این را در نظر داشته باشید که برای استفاده از تمامی خدمات Shrimpy می بایست، ماهیانه ۱۹ دلار پرداخت کنید.

انجمن شکل‌ گرفته در این پلتفرم بستری مناسب برای آشنایی و تبادل نظر با سایر تریدرهاست. شما قادرید از طریق این انجمن الگو‌ها و روش‌ های معاملاتی خود را بهینه سازی کنید و بازده آن‌ را بیشتر کنید. شاید پلتفرم‌ های زیادی در زمینه مدیریت حساب معاملاتی و سیگنال‌ های معاملاتی وجود داشته باشند، ولی اندکی از آن‌ ها همچین امکانی را برای یادگیری، تبادل نظر و بهینه‌ سازی استراتژی‌ های تجاری در اختیار کاربرانش قرار می دهد.

9. ونتج – Vantage : این پلتفرم، یک بروکر جهانی فارکس و CFD به حساب می آید که در سال 2009 میلادی در استرالیا راه اندازی شد و کمیسیون سرمایه گذاری و اوراق بهادار استرالیا، سازمان راهبرد امور مالی بریتانیا، سازمان مالی جزایر کیمن و کمیسیون خدمات مالی وانواتو مسئولیت قانونگذاری آن را بر عهده دارند.

تحت مدیری قانونی ASIC و FCA بودن باعث اطمینان بیشتر کاربران به این بروکر می شود. از نقاط قوت این بروکر، می‌ توان به کارمزد پایین، افتتاح حساب سریع و واریز و برداشت لحظه‌ ای اشاره داشت. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که ونتج نقاط ضعفی مثل تعداد محصولات قابل معامله اندکی و پشتیبانی ضعیف را نیز دارد که پیش از اقدام به استفاده از خدمات آن، باید مزایا و معایب آن را در نظر داشته باشید.

10. مولتی بانک – MultiBank : مولتی بانک یک کارگزار جهانی فارکس و CFD به حساب می آید که در سال 2005 میلادی راه اندازی شده است و با مجوز ASIC فعالیت می کند. این پلتفرم سوشیال تریدینگ فقط در چند قدم امکان انجام ترید را برای کاربران فراهم می کند.

از جمله مزیت های مولتی بانک، نامحدود بودن تعداد معامله گران قابل کپی برابر سرمایه گذاران است. همچنین کاربران قادرند درصد مشخصی از دارایی خود را به هر معامله گری که کپی می‌ کنند اختصاص دهند و معامله مطابق با دارایی کل در لحظه حسابی که از آن کپی شده است، اجرا خواهد شد.

11. اف پی مارکتس – FP Markets : اف پی مارکتس یک پلتفرم معاملات مالی آنلاین به حساب می آید که امکان سوشال ترید را در حوزه فارکس و CFD فراهم آورده است. این بروکر تحت لیسانس ASIC کار می کند و کل دارایی مشتریان خود را در حساب‌ های بانکی جداگانه نگه می دارد تا در نهایت کاربران بتوانند از امنیت بالای این پلتفرم بهره مند شوند.


حتما برایتان جالب است : استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن


این پلتفرم ابزاری برای معامله اتوماتیک ارائه کرده است که به وسیله Myfxbook در اختیار کاربران قرار گرفته است. معامله اتوماتیک این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا به هر صورتی که دوست دارند در پلتفرم متا تریدر 4 اف پی مارکتس خود ترید دیگران را با سوشال تریدینگ کپی کنند. همچنین ارائه آمار دقیق نمودار قیمت لحظه‌ ای، سیستم‌ های مدیریت ریسک و قابلیت حذف و اضافه کردن سیستم‌ های معاملاتی در هر لحظه از جمله نقاط قوت این پلتفرم به حساب می آید.

12. اسپایکینگ – Spiking : اسپیکینگ نخستین پلتفرم سوشال تریدینگ بود که در راستای کمک به سرمایه گذاران معمولی و به منظور درک مشکلات بازار طراحی و در اختیار کاربران قرار گرفت. تحلیل‌ های بزرگان بازار به سرمایه گذار تازه وارد کمک می‌ کند تا بازار را بهتر درک کرده و نوسانات را شناسایی نماید. در این پلتفرم سرمایه گذاران بزرگی مثل وارن بافت حضور دارند که می‌ توان از نکته ها و تحلیل‌ های آن ها استفاده نمود. این پلتفرم امروزه حدود 170 هزار سرمایه گذار حرفه‌ ای در اختیار دارد.

همچنین در این پلتفرم می‌ توانید کل بازار‌های سهام بین المللی مانند NASDAQ ،Dow Jones NYSE ،AMEX ،S&P و … را مورد بررسی قرار دهید. از طرف دیگر قادرید از معاملات دوستانتان نیز خبردار شوید. به صورت کلی می توان این طور گفت که اسپایکینگ یک سیستم مدیریتی محسوب می شود که از پروتکل بلاکچین بهره گرفته و امکان دنبال کردن و همکاری با یک نهنگ بازار را در اختیار معامله گران قرار می دهد. نهنگ ها به تریدرهای با تجربه، هولدرهای بزرگ رمزارزها و استخراج کننده‌های کلان می گویند. از دیگر قابلیت های این پلتفرم، می توان به این موضوع اشاره کرد که با استفاده از برنامه Certified Smart Trader قادرید در حوزه معاملات رمزارزها چیزهای به مراتب بیشتری را یاد بگیرید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

مفهوم سوشال تریدینگ و همچنین کپی ترید از پرطرفدارترین موضوعات کنونی دنیای معاملات مالی به حساب می آید و با مومنتوم بالای خود، احتمالا چهره آینده این بازار را متحول می کنند. آغاز فعالیت در سوشیال تریدینگ الزاما کار سختی نخواهد بود؛ لذا تنها کافیست در یکی از پلتفرم های سوشال ترید که معرفی کردیم ثبت نام نمایید، چند تریدر بااستعداد و ماهر بیابید که با استراتژی ترید شما مطابقت دارند و بعد با استفاده از اطلاعات تحلیلی که این معامله گران ارائه می‌ دهند، به خرید ارز دیجیتال یا معامله در فارکس بپردازید.

دنیای بازار سوشال ترید خیلی جدید و رو به رشد است؛ در مطالعه‌ ای که سال 2019 انجام شد، مشخص شد که 62 درصد سرمایه گذاران بازارهای مالی تا آن لحظه حتی اسم سوشال تریدینگ را نشنیده بودند! این را هم باید در نظر داشت که سوشال تریدینگ هنوز هم ریسک و خطرات مالی روش‌ های معاملاتی سنتی را دارد. در واقع اهمیتی ندارد از چه معامله گری استفاده می‌ کنید، در هر صورت تنها راه اطمینان از شیوه معاملاتی و کاهش ضرر، یادگیری مدیریت سرمایه و پایبند بودن به آن است.

پلتفرم‌ های سوشال تریدینگ شرایطی را فراهم می‌ کنند تا تریدرهای تازه کار بتوانند به سادگی و بدون ترس از شکست در بازار به فعالیت بپردازند و آموزش ببینند. اما باید این را در نظر داشت که احتمال شکست از بین نخواهد رفت، اما تا حدود زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. شایان ذکر است که انتخاب یک معامله گر حرفه‌ ای در این پلتفرم ها به دقت زیادی احتیاج دارد تا بهترین آن ها را انتخاب نمایید. این پلتفرم ها، هم برای افراد تازه کار و هم برای تریدرهای باتجربه و حرفه ای می تواند سود خوبی را به دنبال داشته باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این که سوشال تریدینگ چیست و چطور کار می کند پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید در مورد بازیابی انتقال اشتباه ارز دیجیتال نیز اطلاعات مفیدی کسب کنید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید؛

حال که دیگر می دانید سوشال تریدینگ چیست و چطور می توانید از آن استفاده کنید، فکر می کنید این روش برای استفاده شما مناسب است یا خیر؟ (اگر شما هم Social Trading را امتحان کرده اید، تجربه‌ خود را برای ما بنویسید)

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *