معرفی ارز دیجیتال مانا | همه چیز درباره ارز دیجیتال دسنترالند (MANA)

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال مانا

دنیای ارزهای دیجیتال آنقدر گسترده شده است که شاید پیدا کردن ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری مثل قبل که فقط بیت کوین و اتریوم معروف بودند، آسان نیست و معرفی ارزهای دیجیتال مناسب برای خرید و سرمایه گذاری می تواند دید خوبی به شما عزیزان بدهد، از این روی در این مطلب سعی داریم به معرفی ارز دیجیتال مانا بپردازیم. بعد از معرفی ارز دیجیتال مانا در این مقاله شما یاد خواهید گرفت که ارز دیجیتال مانا چیست و چطور کار می کند یا حتی متوجه خواهید شد که کیف پول مناسب برای نگهداری مانا کدام است و از طریق چه صرافی هایی می توانید برای خرید ارز دیجیتال مانا اقدام کنید، پس اگر شما هم مثل من به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید همه چیز درباره ارز دیجیتال دسنترالند (MANA) را یاد بگیرید، این مقاله تحت عنوان معرفی ارز دیجیتال مانا را به هیچ عنوان از دست ندهید.

معرفی ارز دیجیتال مانا

ارز دیجیتال دیسنترالند یا همان مانا یک پلتفرم واقعیت مجازی بوده که بر بستر بلاک چین اتریوم طراحی و راه‌اندازی شده است. کاربران در شبکه دیسنترالند قادرند برنامه‌ ها و محتواهای خود مثل ساختمان و بازی‌ های گوناگون را ساخته و تجربه کسب کنند. آن‌ ها همچنین با توزیع و فروش این برنامه‌ ها درون شبکه دیسنترالند، توانایی درآمدزایی را نیز دارند. کاربران همچنین در دنیای مجازی دیسنترالند می‌ توانند زمین‌ هایی به نام parcel که بر روی دفتر کلی مبتنی بر بلاکچین ذخیره‌ شده‌ اند را خریداری کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این زمین‌ ها و املاکی که به‌ صورت مجازی روی آن‌ ها ساخته می‌ شوند، یک نوع توکن کاربردی یا دارایی مجاز غیرقابل تعویض به اسم LAND به حساب می آیند که بر روی قرارداد هوشمند بلاکچین اتریوم قرار می‌ گیرند. دارندگان توکن LAND می‌ توانند محتوای توزیع‌ شده بر روی زمین خود را کنترل نمایند. این محتواها که می‌ توانند هر چیزی مانند بازی و اپلیکیشن یا صحنه‌ ها و تصاویر باشند، در یک قرارداد هوشمند، کد نویسی و پخش می‌ شوند. کاربران مثل دنیای واقعی قادرند مکان‌ های گوناگون این بازی را مشاهده و به آن‌ ها سفر داشته باشند.

تیم توسعه‌ دهنده ارز دیجیتال دیسنترالند ادعا دارد که این پلتفرم می‌ تواند بیشتر روش های پیاده‌ سازی شده برای ارزهای دیجیتال را با استفاده از سیستم‌ های واقعیت مجازی ترکیب نماید که نتیجه این کار ایجاد شدن یک شبکه اقتصادی مخصوص و یک دنیای سه بعدی اجتماعی بزرگ می باشد. در نظر داشته باشید که سرپرست تیم توسعه‌ دهنده دیسنترالند آقای Ari Meilich و آقای Esteban Ordano هستند که در بخش بعدی بیشتر به بنیان گذاران و تیم ارز دیجیتال مانا اشاره خواهیم کرد.

تیم ارز دیجیتال دیسنترالند

تیم ارز دیجیتال دیسنترالند یا همان decentraland به وسیله Ari Meilich سرپرست پروژه و Esteban Ordano هدایت می شود. اردانو قبلاً در Bitpay به عنوان مهندس نرم افزار کار می کرد و Smart Contract Solutions، Inc را راه اندازی کرد. هر دو بنیانگذار همچنین در ایجاد Stremium و Bitcore سابقه همکاری با یک دیگر را در رزومه کاری خود دارند.

land ارز دیجیتال دیسنترالند چیست؟

در ارز دیجیتال دیسنترالند، فضاهایی که با آن ها ارتباط برقرار می کنید LAND، دارایی های دیجیتال غیر قابل سرگرمی است که در بازی می خرید. زمانی که صاحب یک طرح LAND می شوید، آزادید که آن را به دلخواه انتخاب نمایید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتالی تتا | همه چیز درباره ارز دیجیتال theta

می توانید بازی ها، برنامه ها، خدمات قمار یا حتی صحنه های سه بعدی پویا به وجود آورید. هرچند هدف اصلی آن نیست، شما همچنین می توانید خدمات مبتنی بر زمین را در اطراف آموزش، توسعه حرفه ای، گردشگری و … به وجود آورید.

ارز مانا (mana) چیست؟

MANA رمزارز رمزنگاری ارز دیجیتال دیسنترالند می باشد. این یک رمز ERC20 است که شما برای خرید قطعات LAND و همچنین پرداخت هزینه کالاها و خدمات در جهان از آن بهره می گیرید. در حال حاضر که بازار ثانویه وجود دارد، قیمت های LAND متفاوت است. امروزه ارزان ترین قطعه زمین LAND 11،750 MANA است و این در حالی است که مناطق محبوب تر برچسب های میلیونی دارند. بیشترین فروش قطعه با 2،000،000 MANA یا 175،578 دلار در مارس 2018 صورت پذیرفت. این مقدار کل پول برای یک قطعه زمین مجازی بود و فروش خوبی را برای فروشنده به همراه داشت.

نحوه کار ارز دیجیتال مانا چگونه است؟​

توکن LAND با استفاده از رمزارز MANA در دیسنترالند، خریداری ‌می‌ شود. در این پلتفرم زمین مجازی تا وقتی که کاربران قصد داشته باشند آن را به فروش برسانند، به صورت دائمی ‌در اختیار آن ها خواهد بود. به دلیل فرهنگ غیرمتمرکز بازی، هیچ یک از نهادهای مرکزی قادر نیستند زمین را بعد از فروش، تصاحب نمایند.

با استفاده از یک دفتر کل توزیع شده یا بلاکچین، به‌ همراه قراردادهای هوشمند حاوی محتوا یا پیوند به پرونده‌ ها و کارهای کاربر، تمام داده‌ ها به صورت غیرمتمرکز ذخیره خواهد شد. جالب است بدانید که بسته‌ های زمین در دیسنترالند، هزاران دلار به فروش رسیده است. در یک صرافی در دسامبر 2017، یک قطعه زمین به قیمت 60،000 دلار به فروش رفت!

ویژگی­ های ارز دیجیتال مانا

همان طور که گفتیم، MANA یکی از رمزارزهای بومی پلتفرم دیسنترالند است که از نوع ERC20 است. این توکن برای خرید قطعات LAND و پرداخت هزینه خدمات و کالاها در شبکه مورد استفاده قرار می گیرد. کاربران هنگامی که از توکن MANA به منظور خرید Land بهره می گیرند، این توکن ها به صورت خودکار سوزانده خواهند شد، بنابراین هر چقدر کاربران بیشتری از MANA استفاده نمایند، میزان آن کاهش خواهد یافت. همین طور چنانچه افراد بیشتری به پلتفرم دیسنترالند برای خرید LAND وارد شوند، موجب افزایش تقاضا MANA شده و قیمت آن به مراتب افزایش خواهد یافت.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال دنت | همه چیز درباره ارز دیجیتال DENT

توکن Land از نوع NFT است و توسعه‌ دهندگان محتوا به منظور ایجاد ارتباط با کاربران و ساخت محتوای خود آن را می خرند. زمین‌ های دیجیتال در دنیای دیسنترالند، محدودند مقدار بیشتری از آن‌ ها تولید نمی شود. LAND مانند یک بوم نقاشی است که کاربران در آن قادر هستند دنیای دیجیتالی خود را طراحی نمایند، به عبارتی LAND یک توکن غیرقابل تعویض محسوب می شود که به چندین بخش تقسیم بندی می گردد. هر توکن LAND از یک سری مختصات x، y و اطلاعات از صاحب آن و ارجاع به بخش های دیگر برخوردار است است که در واقع توضیحات محتوای آن است.

چه چیزی دیسنترالند را منحصر به فرد می کند؟

دیسنترالند برای سازندگان محتوا، مشاغل و کسانی که به دنبال یک رسانه هنری جدید، فرصت شغلی یا منبع سرگرمی هستند، طراحی شده است. به صورت کلی دنیای بازی دیسنترالند که اصطلاحا “متاورس” نام دارد، به 90601 قطعه LAND تقسیم بندی شده است كه هر كدام به وسیله یک توکن غیر قابل تعویض ERC-721 نشان داده می شوند. هر زمین دقیقا 16 متر در 16 متر است و می توان آن را در مختصات خاصی در متاورس پیدا کرد.

هرچند دارندگان LAND آزاد هستند که طرح خود را به هر آنچه قصد دارند توسعه دهند، ولی اکثر متاورس به چندین منطقه تقسیم بندی شده است که هر یک از آن ها از اندازه و موضوع متفاوت برخوردارند. این مناطق از طریق فروش انبوه توکن های MANA به وجود آمده اند و قطعه های LAND در این مناطق قابلیت خرید و فروش را دارا نمی باشند.

تا ژانویه 2021، “ایتریا” با موضوع سایبرپانک متشکل از مجموع 8008 LAND بزرگترین منطقه محسوب می شود. دیسنترالند همچنین یکی از پروژه هایی است که برای تصمیم گیری های حاکمیتی از ساختار سازمان مستقل غیرمتمرکز بهره می گیرد، لذا دارندگان توکن MANA با پیشنهاد و رای دادن در خصوص بروزرسانی های سیاست، جزییات حراج های آینده LAND و انواع محتوای مجاز در متاورس، نحوه رفتار دنیای دیسنترالند را کنترل می نمایند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال سیف مون + راهنمای رایگان

تعداد زیادی از کاربران دیسنترالند در کنار این که یک مرکز فروش خلاق هستند، امروزه از طریق لیزینگ، تبلیغات و سایر تجارت از LAND خود درآمد به دست می آورند. از همین روی دیگر کاربران با ایجاد و فروش اقلام در بازار دیسنترالند از طریق کسب توکن های MANA درآمدزایی دارند.

نحوه خرید رمزارز MANA

امروزه توکن MANA نقدینگی بسیار خوبی دارد و می توان آن را در حدود 100 پلتفرم صرافی گوناگون مورد خرید و فروش قرار داد. تا ژانویه 2021، بایننس، اکی اکس، و کوین بیس پرو از جمله بهترین صرافی ها برای توکن های MANA به حساب می آیند ولی امروزه MANA می تواند از طریق بیت کوین، اتر، تتر، و طیف وسیعی از ارزهای فیات، از جمله دلار آمریکا خریداری شود.

ارز دیجیتال مانا

البته توجه داشته باشید که سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال مثل هر فرصت سرمایه گذاری دیگر با خطراتی همراه است و این بدین معنی است که برای خرید ارز دیجیتال مانا شما می توانید هم از طریق صرافی های ارز دیجیتال داخلی و هم از طریق صرافی های آنلاین خارجی اقدام به خرید نمایید ولی ریسک و مزایای هر یک از روش ها را پیش از اقدام به معامله، در نظر داشته باشید.

در ابتدا باید میزان پول خود را به تتر و یا یکی از استیبل کوین ها تبدیل کنید و در ادامه در صرافی ها بعد از احراز هویت آن را به ارز دیجیتال مانا تبدیل کنید. پیش از هر چیزی بهتر است بررسی کنید که رمز ارز دیسنترالند در چه صرافی هایی پشتیبانی می شود. تعدادی از صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال مانا به شرح زیر هستند :

  • ** صرافی Huobi Global
  • ** صرافی Binance
  • ** صرافی HBTC
  • ** صرافی OKEx
  • ** صرافی BitZ

همچنین توجه داشته باشید که علاوه بر صرافی هایی که در بالا ذکر شد، صرافی های دیگری نیز هستند که از ارز دیجیتال مانا پشتیبانی می کنند و شما می توانید لیست کاملی از این صرافی ها را در سایت CoinMarketCap مشاهده فرمایید. در کنار رمزارز مانا، صرافی های ذکر شده امکان پشتیبانی از سایر رمزارزها را نیز دارا هستند و در واقع کیف پول چند ارزی به حساب می آیند.

نحوه نگهداری رمزارز MANA

شما برای تعامل کامل با Decentraland به یک کیف پول ارز دیجیتال احتیاج خواهید داشت که در مرورگر شما نصب گردد. تیم توسعه دهنده امروزه متامسک را به منظور ذخیره توکن مانا (ERC-20) و توکن LAND (ERC-721) پیشنهاد می‌ کند. در ادامه 5 مورد از بهترین کیف پول های ارز دیجیتال مانا را معرفی کرده ایم :

1) کیف پول Ledger Nano S : کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس از جمله بهترین کیف پول ها در دنیای کریپتوکارنسی به حساب می آید. همه ارزهای دیجیتال در این کیف پول به صورت آفلاین ذخیره خواهند شد، از همین روی خطر هک شدن وجود نخواهد داشت. این کیف پول بهترین گزینه برای ذخیره سازی ارز دیجیتال شماست و شما با چند کلیک ساده می توانید دارایی های دیجیتال خود را در آن ذخیره سازی و مدیریت نمایید.

حتما برایتان جالب است : توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست؟

2) کیف پول Mist : کیف پول میست کیف پول دستکتاپ است و به این خاطر که با بلاکچین همگام سازی می شود، بارگیری آن زمان زیادی نیاز خواهد داشت. این را در نظر داشته باشید که این کیف پول تنها از استانداردهای ERC-20 و اتریوم پشتیبانی می نماید.

3) کیف پول Trezor One : ترزور قدیمی ترین کیف پول سخت افزاری در دنیاست که از نظر امنیت ترزور کاملا پیشرفته است، چرا که پین کد ان هرگز از کیف پول خارج نخواهد شد، البته این بدین معنی نیست که اگر کیف پول خود را به رایانه وصل نمایید، هیچ خطری آن را تهدید نمی کند ولی به صورت کلی امنیت بسیار بالایی دارد و خطر هک شدن را کمینه می کند.

4) کیف پول Exodus : کیف پول اکسودوس از امکانات بسیار زیادی برخوردار است. این کیف پول با لینوکس، سیستم عامل مک و همچنین ویندوز سازگاری دارد. همچنین کیف پول اکسادوس امکان نصب بر روی تلفن همراه را در اختیار شما قرار می دهد، به صورتی که شما می توانید هرجا که خواستید از این کیف پول استفاده کنید.

5) کیف پول MetaMask : کیف پول متامسک از طریق مرورگرهای کروم، فایر فاکس و Brave قابل استفاده است. با استفاده از این کیف پول می توانید دیگر توکن های با استاندارد ERC-20 را نگهداری و مدیریت نمایید.

آینده ارز دیجیتال MANA

پلتفرم دیسنترالند هم اکنون نیز در حال‌ توسعه است. این پروژه مراحل مختلفی به نام‌ های “عصر برنز” و “عصر حجر” را گذرانده و مراحل بسیاری هم پیش رو دارد. در هر یک از این مراحل قابلیت های جدیدی به آن افزوده می‌ شود؛ از جمله این امکانات می‌ توان به ایجاد اپلیکیشن چت اشاره داشت.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال ترتل کوین | معرفی ارز دیجیتال trtl

می توان گفت که هدف اصلی تیم توسعه‌ دهنده دیسنترالند، ایجاد یک اقتصاد منحصر به فرد است که در آن کاربران قادر باشند ملک خود را به دیگران اجاره دهند، محصولات و خدمات خود را بر روی بیلبوردها تبلیغ کنند و گردهمایی‌ ها و تجمعات خود را به‌ صورت مجازی برگزار نمایند. هدف نهایی شبکه دیسنترالند این است که بلاکچین در کنار این که وسیله‌ ای برای بازی و سرگرمی باشد، بتواند شرایط دسترسی به املاک و دارایی‌ های مردم را نیز فراهم نماید.

آیا مانا ارز خوبی برای سرمایه گذاری است؟

در حقیقت پتانسیل آینده مانا بیشتر به مدل تجاری، مورد استفاده و بهره گیری از آن وابسته اس، معمولا چنانچه عمدتا VR آن ها رهبر بازار شود، ارزش سکه آن ها با افزایش روبر می شود، لذا بیایید مزایای مدل تجاری آن ها را مورد برررسی قرار دهیم :

  • ** ایده آنها بسیار جالب است.
  • ** صنعت بازی با سرعتی چشمگیر در حال رشد است.
  • ** امروزه سیستم عامل آن ها کار می کند و درآمد کسب می کند.
  • ** سکه مورد استفاده دارد دنیای مجازی حول مبادلات رمز می چرخد.
  • ** انتظار می رود طی چند سال آینده واقعیت مجازی رشد فوق العاده ای داشته باشد.
  • ** انگیزه های زیادی برای رشد جامعه وجود دارد؛ مردم می توانند در دنیای Decentraland مشاغل سوددهی ایجاد نمایند.

نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مطلب سعی کردیم تا به بررسی پلتفرم دیسنترالند بپردازیم. ابتدا توضیحات ابتدایی در خصوص ارز دیجیتالی مانا و نحوه کارکرد و بنیان گذاران آن داشتیم و بیان کردیم که مبتنی بر بلاکچین اتریوم است. این پلتفرم دو توکن ارائه داده است که یکی از آن ها LAND و دیگری MANA است. توکن لند از جمله توکن های غیر قابل تعویض یا NFT می باشد و توکن مانا توکنی با استاندارد ERC-20 است.

این رمزارز امکان ذخیره سازی در کیف پول هایی مثل؛ ترزور وان، لجر نانو اس، میست، متامسک، اکسودوس و … را دارا می باشد. همچنین شما می توانید با مراجعه به انواع صرافی های آنلاین خارجی ارز دیجیتال مانا را مورد معامله قرار دهید. چنانچه قصد سرمایه گذاری این ارز دیجیتال را دارید، پیش بینی می شود که در صورت پیشرفت اپلیکیشن، ارز دیجیتال مانا نیز رشد خوبی را در آینده تجربه کند.

همان طور که در ابتدای مطلب گفتیم، به صورت کامل به معرفی ارز دیجیتال مانا پرداختیم.

اگر به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید، مطلب معرفی ارز دیجیتال فایل کوین را نیز مطالعه فرمایید.

در این مطلب همه چیز درباره ارز دیجیتال دسنترالند را مورد بررسی قرار دادیم و کیف پول ها و صرافی های ارز دیجیتالی مانا را نیز معرفی کردیم، ولی اگر هر گونه سوال یا ابهامی در خصوص خرید ارز ديجيتال مانا داشتید، در بخش دیدگاه ها برای ما بنویسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *