بهترین ارزها برای استیک کدام است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین ارزها برای استیک

بهترین ارزها برای استیک را می شناسید؟ اگر دوست دارید بدانید استیکینگ ارز دیجیتال چیست و بیشترین سود استیک ارز دیجیتال به چه ارز و چه ولیدیتوری تعلق دارد، این مطلب میتواند ابتدا درک عمیقی نسبت به چیستی استیک ارزهای دیجیتال به شما بدهد و در ادامه می تواند بهترین ارزها برای استیکینگ را به شما معرفی کند، پس اگر به دنبال شناخت بهترین ارزها برای استیک هستید، فقط کافی است این مقاله را تا انتها مطالعه کنید؛

بهترین ارزها برای استیک

استیک کردن فرآیندی می باشد که در آن یک رمزارز در شبکه اصلی خودش قفل یا ذخیره می گردد و بدین وسیله استیک کننده مطابق با مبلغی که سرمایه‌ گذاری کرده، سود به دست خواهد آورد. علت انجام این کار افزایش امنیت شبکه است و با سود و پاداش افراد برای استیکینگ ارزهای دیجیتالی تشویق خواهند شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این افراد به تائیدکننده‌ های شبکه تبدیل خواهند شد و بدین وسیله تراکنشات شبکه مورد تایید قرار خواهند گرفت. هرچند استیکینگ یک روش مناسب برای کسب درآمد به حساب می آید ولی در تمامی شبکه‌ ها ارزهای دیجیتال قابلیت اجرا ندارد و می بایست شبکه موردنظر از الگوریتم اجماع اثبات سهام بهره بگیرد. جالب است بدانید که اتریوم ۲.۰ در حال ارتقای خود به این الگوریتم است. روش PoS در مقابل الگوریتم اجماع اثبات کار قرار خواهد گرفت که ارزهایی مثل بیت کوین آن را مورد استفاده قرار می دهند.

در روش PoW کاربران می بایست سیستم‌ های کامپیوتری خود را در اختیار شبکه قرار دهند و با حل معادلات پیشرفته و تائید تراکنش‌ ها، بلاک جدید به انرژی زیادی نیاز دارد و همچنین زمان تائید تراکنش و اعتبارسنجی بلوک جدید زیاد است. البته این را هم باید در نظر داشت که هیچ یک از الگوریتم‌ های اجماع کامل نیستند، از همین روی شبکه‌ های بلاک چین جدید به سمت الگوریتم اثبات سهام حرکت می کنند، چرا که هم کارآمدی بیشتری دارند و هم مشکلات مقیاس پذیری به مراتب کم تری دارند. ذکر دو نکته بسیار مهم، همین ابتدای مقاله الزامی است؛

  •  تنها در پروژه هایی که واقعا به آینده آن ها امیدوار هستید، وارد شوید چرا که استیکینگ نیاز به سرمایه گذاری بلندمدت دارد. چنانچه واقعا به یک پروژه اعتقاد دارید، بایستی وقت و سرمایه خود را وارد آن کنید. بنابراین پیش از سرمایه گذاری بایستی در مورد پروژه تحقیق و بررسی های لازم را انجام دهید.
  • توجه داشته باشید که تیم توسعه‌ دهنده شناخته شده و در دسترس باشد و فضای اطراف پروژه و دید جامعه دارندگان آن ارز مثبت باشد. اگر این طور نبود، این امکان وجود دارد که وارد پروژه‌ های کلاهبرداری شوید و سرمایه و وقت خود را هدر دهید!

اصلی ترین ارزهای دیجیتال قابل استیک

  1. Algorand
  2. Avalanche
  3. Binance Coin
  4. Cardano
  5. Ethereum
  6. Polkadot
  7. Polygon
  8. Solana
  9. Terra
  10. USDC

تتا – Tetha

این پلتفرم بستری برای پخش ویدئو به صورت غیرمتمرکز به حساب می آید که قصد دارد روش فعلی پخش ویدئو را به صورت کلی عوض کند؛ امروزه برای پخش ویدئو در بستر یوتیوب به پهنای باند بالایی احتیاج است و چنانچه شبکه بیش از اندازه شلوغ باشد، کاربران تجربه کاربری خوبی را نخواهند داشت.


حتما برایتان جالب است : استیک ارز دیجیتال در تراست ولت چگونه است؟


لذا می توان این طور گفت که غیرمتمرکز بودن پخش ویدئو موجبات تقویت زیرساخت آن را فراهم خواهد کرد، چرا که هر نود به افزایش پهنای باند شبکه کمک خواهد کرد و بدین وسیله هزینه هم کاهش پیدا خواهد کرد، به این خاطر که احتیاجی نیست مثل یوتیوب یک زیرساخت بزرگ به وسیله افراد فراهم آید. شایان ذکر است که افراد معتبر بسیاری پشت این پروژه هستند که برخی از آن‌ ها در یوتیوب و Twitch کار می کنند؛ بنابراین یکی از بهترین رمزارزها برای استیک کردن پروژه تتا می باشد.

سولانا – SOL

سولانا یک بلاک چین کارآمد به حساب می آید که با در نظر گرفتن مقیاس پذیری بنا شده است. این مقیاس پذیری از طریق کارمزدهای پایین این پروژ] و تراکنش های سریع حاصل می شود. زمانی که صحبت از ارزش بازار رمزارزهاست، سولانا رتبه بسیار خوبی در اختیار دارد.

رمزارز SOL به علت سرعت تراکنش ها و هزینه پایین به منظور تکمیل آن ها، یکی از بهترین ارزهای دیجیتال برای استیکیگ به حساب می آید. جالب است بدانید که اکثر تراکنش ها در چند ثانیه تایید خواهند شد. ارز دیجیتال سولانا در گذشته عملکرد بسیار خوبی از خود نشان داده است. لازم است بدانید که زمانی که ارزهای سولانا را استیک می‌ کنید، قادرید انتظار داشته باشید که سود سالانه بین ۷ تا ۱۱ درصد بگیرید. در انتها باید گفت که می توانید ارز دیجیتالی سولانا را در لجر، مث ولت، اتمیک ولت و اکسودوس استیک نمایید.

الگوراند – ALGO

الگورند یک پلتفرم قوی به حساب می آید که مقیاس پذیری موثری را از طریق گره های اعتبارسنجی و تراکنش های فوری به همراه می آورد. ارز دیجیتالی ALGO یکی از بهترین رمزارزها برای استیک به حساب می آید، به این خاطر که استیکرها تنها می بایست یک ارز ALGO داشته باشند تا به اعتبارسنج تبدیل شوند!

با رمزارز Algorand توانایی این را خواهید داشت که با استفاده از کیف پول لجر، کیف پول الگورند یا کوین بیس، پروسه پرداخت را شروع کنید. سود کل شما به پلتفرم استیکینگ شما وابسته است ولی به صورت کلی می توانید انتظار سود سالانه ای معادل ۵ الی ۱۰ درصد از کل سرمایه گذاری را داشته باشید که البته این عدد ثابت نیست و تغییر می کند.

یونی‌ سواپ – UNI

یونی‌ سواپ یک پروتکل صرافی غیرمتمرکز در حال پیشرفت به حساب می آید و انجام تراکنش‌ های اتوماتیک میان توکن‌ های موجود در بلاک چین اتریوم را ساده سازی می کند. در نسخه دوم این پلتفرم، معامله گران برای معامالت خود کارمزد ۰.۳ درصدی می پرداختند که این کارمزد میان فراهم کنندگان نقدینگی توزیع می‌ شد، ولی در نسخه سوم که اخیرا راه اندازی شده، تغییرات اساسی در سیستم تامین نقدینگی به وجود آمده است.

این صرافی به عنوان مرکزی برای خرید و فروش توکن‌ های ERC-20 شهرت پیدا کرده است. توکن حاکمیتی صرافی یونی‌ سواپ با نماد UNI می باشد و شما قادرید این توکن را به منظور کسب پاداش استیک نمایید. جالب است بدانید که پاداش استیکینگ توکن UNI حدود ۳.۳۱ درصد است که می توان گفت نسبتا پاداش اندکی می باشد!

آوالانچ – AVAX

آوالانچ شبیه به پلتفرم هایی مثل کازماس و پولکادات می باشد ولی ارز AVAX به عنوان بهترین رمزارز برای استیکینگ شهرت پیدا کرده است، چرا که پلتفرم آن می‌ تواند میلیون‌ ها تراکنش را مورد تایید قرار دهد. زمانی که حداقل ۲۵ توکن آواکس AVAX در اختیار دارید، می توانید فرآیند استیکینگ را آغاز نمایید. به منظور تبدیل به یک اعتبارسنج، می بایست حداقل 2 هزار کوین را استیک نمایید.


حتما برایتان جالب است : استیکینگ ترون در تراست والت چگونه است؟


زمانی که دارایی های خود را استیک می کنید، بایستی حداقل 14 روز پیش از درخواست پاداش خود این کار را انجام دهید. AVAX با بازده سالانه ۸ تا ۱۴ درصد ثابت کرده است که یکی از بهترین رمزارزها برای استیکینگ به حساب می آید؛ لذا شما می توانید ارزهای AVAX را در ولت های گوناگون مانند لجر، متامسک و آوالانچ ولت ذخیره و استیک نمایید.

کاردانو – ADA

کاردانو یک شبکه اثبات سهام قوی به حساب می آید که به صورت معمول با اتریوم مقایسه می شود. نقطه قوت اصلی شبکه کاردانو این است که می تواند چند صد تراکنش در ثانیه را مورد پردازش قرار دهد. این ارز بین بهترین ارزها برای استیک جایگاه خوبی دارد، چرا که کاربران قادرند هر زمان که دوست داشته باشند، هر یک از دارایی های استیک شده خود را برداشت نمایند.

نکته مهم در مورد این ارز این است که چنانچه افراد زیادی دارایی های خود را در یک استخر قرار دهند، پاداش های استیکینگ در طول زمان ارزشش کاهش پیدا خواهد کرد. بنابراین تنوع برای حداکثر سازی بازده شما الزامی است. کاردانو دو ولت رسمی به نام های Yoroi و Daedalus برای استیکینگ ارائه کرهد است و نکته آخری که در این خصوص باید به آن اشاره کنیم این است که متوسط سود سالانه برای توکن کاردانو بین 5 الی 9 درصد در نظر گرفته شده است.

ماتیک – MATIC

ماتیک یک کوین کاربردی می باشد که در راستای بهبود مقیاس‌ پذیری اتریوم راه اندازی شده است. جالب است بدانید که هدف رمزارز ماتیک اطمینان از سازگاری با برنامه غیرمتمرکز DApp مبتنی بر اتریوم است. تراکنش های ارز پالیگان به وسیله اعتبار سنجی شبکه ایمن می شوند.

ارز دیجیتالی ماتیک یکی از بهترین رمزارزها برای استیک به حساب می آید، چرا که می‌ تواند تا 65 هزار تراکنش در ثانیه را تایید کند که به شبکه‌ های اتریوم این امکان را می دهد تا تراکنش‌ ها را به صورت موثر انجام دهند. از دیگر علت هایی که پالیگان یکی از بهترین رمزارزهاست، این است که نمایندگان پیش از این که بتوانند در شبکه شرکت کنند تنها می بایست یک ارز دیجیتال را استیک کنند و این در حالی است که خود استیکینگ حداقل به دو کوین احتیاج خواهد داشت.

لذا می توانید با اتصال ولت متامسک به کیف پول دارای رمزارز ماتیک، فرآید استیک این ارز دیجیتال را آغاز کنید. پاداش سالانه APY مورد انتظار برای استیکینگ ماتیک، به تعداد ارزهایی دارد که در اختیار شماست و قصد استیک آن ها را دارید بستگی خواهد داشت. نکته شایان ذکر دیگر این که حداکثر APY برای این کوین کمی بیش از ۱۴ درصد در نظر گرفته شده است.

کیک – CAKE

پنکیک سواپ یکی از بهترین صرافی‌ های غیرمتمرکز بازار کریپتوکارنسی می باشد و ارز کیک توکن اختصاصی این صرافی به حساب می آید و به سادگی و با اتصال ولت تراست، متامسک، مث والت و بایننس چین ولت به پلتفرم پنکیک سواپ، می‌ توان در فرایند استیکینگ این توکن مشارکت داشت.


حتما برایتان جالب است : اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس


کارمزدهای تراکنش در این پلتفرم در قیاس با پروژه‌ های در بستر اتریوم پایین تر است. باید گفت که نرخ بازده سالیانه استیکینگ ارز کیک نیز بین 30 الی 40 درصد در نظر گرفته شده است که از این نظر، به یکی از گزینه‌ های وسوسه‌ برانگیز در بازار تبدیل شده است.

تزوس – XTZ

گزینه بعدی در لیست بهترین ارزها برای استیک بدون شک ارز تزوس می باشد که یک پروژه با تمرکز زیاد روی حاکمیت در شبکه محسوب می وشد. هرچند همه بلاک چین ها مثل بیت کوین یا اتریوم به نوعی حاکمیت دارند ولی روش تزوس فرق می کند. جالب است بدانید که در این شبکه کاربران همواره پیشنهادهای خود را به منظور ارتقای شبکه ارائه می کنند و در ادامه این پیشنهادها به رای گذاشته خواهند شد و بدین وسیله یک فضای کاملا دموکراتیک در شبکه ایجاد می شود.

زمانی که یک پیشنهاد مورد پذیرش قرار گیرد، کاربر به ازای آن پول دریافت خواهند کرد و پرداخت با ارز شبکه و بلافاصله پس از پذیرفته شدن پیشنهاد است. تزوس هم مثل کاردانو از ابتدا با الگوریتم PoS تاسیس شد. لذا می توانید با استیک کردن این ارز پاداش دریافت کنید و البته تنها روش برای مشارکت و رای دادن هم همین استیک کردن ارز XTZ به حساب می آید. تزوس با این روش افراد را به استیک کردن در این شبکه تشویق می نماید.

این را هم در نظر داشته باشید که به منظور تبدیل‌ شدن به یک نود و bake کردن در این شبکه می بایست حداقل 8 هزار ارز XTZ در شبکه قفل کنید. صرافی‌ های گوناگون هم برنامه استیک کردن این ارز را ارائه می دهند و قادرید به وسیله آن ها و یا به صورت مستقیم از وب‌ سایت Tezos برای این کار اقدامات لازم را انجام دهید. نکته حائز اهمیت آخر این که بازده سالانه استیک کردن ارز دیجیتالی تزوس، ۶ درصد در نظر گرفته شده است.

پولکادات – DOT

پولکادوت یکی از بهترین رمزارزها برای استیکینگ به حساب می آید، چراکه از فناوری مقیاس پذیر و چند زنجیره ای بهره می گیرد که به وسیله بنیانگذار اتریوم گاوین وود راه اندازی شده است.گفتنی است که حداقل سرمایه برای آغاز کسب پاداش امروزه ۴۰ ارز DOT می باشد ولی با این وجود چنانچه قصد دارید یک گره اعتبار سنجی با پولکادوت به وجود آورید، سهم شما باید به میزان چشمگیری بزرگ تر و ۳۵۰ DOT باشد.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول های پولکادات برای ایرانیان


لازم به ذکر است که متوسط سود سالانه رمزارز پولکادات از فرآیند استیک، ۱۴ درصد در نظر گرفته شده است که برای کسب درآمد منفعل شما می تواند بسیار مناسب باشد. لذا شما می توانید DOT را در صرافی هایی مثل بایننس و کراکن استیک نمایید. در خصوص با چشم اندازهای آینده، رمزارز DOT یکی از بهترین ارزها برای استیک محسوب می شود، به این خاطر که میان ۲۰ ارز دیجیتال برتر بازار از نظر ارزش بازار قرار دارد و در سال های آینده می تواند رتبه خود را از این حیث ارتقا نیز بخشد.

بایننس کوین – BNB

بایننس پرطرفدارترین صرافی دیجیتالی دنیاست و BNB توکن بومی آن، یکی از بهترین ارزها برای استیک به حساب می آید. امروزه هیچ حداقل مقداری برای استیک این ارز در نظر گرفته نشده است و فرآیند unstaking فقط 7 روز زمان نیاز خواهد داشت. متوسط بازده سالانه برای ارز بایننس کوین بین ۶ الی ۹ درصد می باشد. با این وجود امکان کسب بازدهی تا ۳۰ درصد نیز وجود دارد. جالب است بدانید که نرخ بازده با توجه به میزان کارمزد تراکنش فرق خواهد کرد.

کازماس – ATOM

پروژه کازماس هم شبیه پروژه پالیگان است و بنا دارد اینترنت بلاک چین باشد ولی این بار برعکس پالیگان فقط روی شبکه اتریوم متمرکز نیست. تمرکز کازماس روی تمامی بلاک چین هاست و قصد دارید آن ها را قابل تعامل کند. کازماس یک شبکه با روش اجماع اثبات سهام به شمار می رود و کاربران می بایست ارز اتم را استیک نمایند تا به اعتبارسنج تبدیل شوند.

در نظر داشته باشید که هر چقدر ارز بیشتری را استیک کنید، شانس تبدیل‌ شدن به تائیدکننده افزایش پیدا خواهد کرد و نهایتا سود به مراتب بالاتری برای شما به ارمغان می آید. به منظور آغاز فرآیند استیکینگ بایستی حداقل ۰.۰۵ توکن ATOM را استیک نمایید. تعداد زیادی از صرافی‌ ها امروزه برنامه استیک کردن این ارز را در دستور کار خود دارند که قادرید از طریق آن ها برای این کار اقدام کنید. متوسط سود سالیانه این ارز هم تقریبا 10 درصد در نظر گرفته شده است.

نئو – NEO 

پروژه نئو که پیش از این با اسم Antshares با آن آشنا شده بودیم، به عنوان سکوی پرتاب بعضی از توکن‌ های جدید معروف شده است. این شبکه به شکل باز برای اپلیکیشن‌ ها و سرویس‌ های جدید ساخته شده است و به آن، نسخه چینی اتریوم یا قاتل اتریوم هم گفته می شود.

بهترین ارز دیجیتال برای استیک

جالب است بدانید که در این شبکه، هویت‌ های دیجیتال به روش‌ های گوناگون مانند تشخیص چهره، تشخیص صدا و اسکنر اثرانگشت، مجهز شده است. نرخ بازگشت سرمایه مورد انتظار به منظور استیکینگ توکن‌ های NEO، سالانه بین ۲ الی ۳ درصد در نظر گرفته شده است.

بیت دائو – BIT

بیت دائو به‌ عنوان یکی از بزرگ‌ ترین سازمان‌ های خوگردان غیرمتمرکز دنیا در تلاش است تا در راستای توسعه فضای دیفای در دستیابی به چشم‌ انداز خود در زمینه مالی و یک اقتصاد غیرمتمرکز قدم بردارد. دارندگان این توکن توانایی این را دارند تا از طریق رای دادن به پیشنهادات حاکمیتی، مثل بروزرسانی پروتکل های اصلی و عوض کردن توکن در شکل گیری آینده BitDAO مشارکت کنند. توکن بیت با میانگین سود سالانه ۱۴٫۷۷ درصد، در لسیت بهترین ارزها برای استیک قرار می گیرد.

تتر – USDT

چنانچه به علت کاهش ارزش توکن‌ ها در استیک ارزها دیجیتال تردید دارید، می‌ توانید یک استیبل کوین را استیک نمایید. البته این در حالی است که تصمیم گیری در خصوص این که کدام استیبل کوین بهترین گزینه است به اولویت شخصی وابسته است، به دلیل حجم تراکنش های بالا، تتر را به شما پیشنهاد می کنیم. تتر می‌ تواند از لحاظ نقدینگی فوق العاده باشد، چرا که حجم بالای تراکنش های روزانه USDT این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا بدون زحمت از تتر سود بگیرند.

آیکون – ICX

این شبکه در راستای افزایش تعامل‌ پذیری میان بلاک چین های گوناگون تلاش می کند و در هر ثانیه صدها تراکنش را مورد پردازش قرار می دهد. روش اجماع در این شبکه اندکی متفاوت است و به آن اثبات سهام نمایندگی‌ شده می گویند. بدین ترتیب برای اجماع در شبکه و تائید تراکنش‌ ها می بایست حداقل دو سوم شبکه مشارکت کنند.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


لذا آسیب نودهای خطرناک در شبکه از بین خواهد رفت، چرا که شانس در اختیار گرفتن دو سوم نودها کم است. هر فرد با هر مبلغی می‌ تواند ارز خود را استیک نماید و استیک کنندگان می بایست به اعتبارسنج‌ ها رای دهند تا بتوانند فعالیت خود را ادامه دهند. استیک این ارز بسیار آسان است و قادرید از ولت های دیجیتال، صرافی و افزونه مرورگر ICON در این خصوص بهره بگیرید. نکته شایان ذکر دیگر این که بازده سالانه این ارز برای استیک ۱۶ درصد در نظر گرفته شده است.

ترون – Tron

ترون جایگاه خوبی بین بیشترین رمزارزهای استیک شده در اختیار دارد و بی تردید بحث برانگیزترین رمزارز در این لیست به حساب می آید. بنیان‌ گذار و مدیرعامل Tron، یعنی جاستین سان نیز، به علت تبلیغات تهاجمی پروژه بلاک چینی خود شهرت بسیار زیادی کسب کرد.

جالب است بدانید که ترون هم مثل ایاس، معمولا به علت رویکرد dPoS نیمه متمرکزی که دارد، در معرض انتقاد قرار می‌ گیرد. با این وجود، چنانچه جاستین سان منتقدین بسیاری دارد، ولی طرفداران و مشتاقان او هم کم نیستند و او اخیرا با خرید بیت تورنت و استیمیت، دو عضو جدید بسیار با ارزش را وارد اکوسیستم ترون کرده است.

چه ارزهایی را می توان استیک کرد؟

  • Ethereum
  • Tezos
  • Algorand
  • Avalanche
  • Solana
  • Cardano
  • Binance Coin
  • BitDAO
  • Cosmos
  • Dai
  • EOS
  • Polygon
  • Polkadot
  • Flow
  • Hydra
  • Kava
  • Kusama
  • SushiSwap
  • Terra
  • PancakeSwap
  • USD Coin

استیکینگ ارزهای دیجیتال چه مزایایی دارد؟

استیک ارزهای دیجیتال برای همه مناسب نیست، به ویژه اگر به دنبال معامله فعال رمزارزها هستید. با توجه به این امر، به منظور کسب اطمینان از این که استیکینگ برای اهداف سرمایه گذاری دیجیتالی شما گزینه مناسبی به حساب می آید یا نه، نقاط قوت زیر را برای این کار در نظر بگیرید؛

کسب سود در سرمایه گذاری : زمانی که سهام سنتی را در سبد سرمایه گذاری خود نگه می دارید، هر ماه فرصتی برای دریافت سود سهام وجود دارد. ولی با نگهداری ارزهای دیجیتال در در سبد خود، تنها در صورتی سود به دست خواهید آورد که ارزش توکن های دیجیتال بیشتر شود و شما هم دارایی های خود را به فروش برسانید. مگر این که تصمیم گیری کنید سرمایه گذاری های بلندمدت رمزنگاری خود را در یک پلتفرم سهام با رتبه برتر ذخیره نمایید.

این کار بدین علت است که وقتی که تصمیم گرفتید توکن های خود را استیک نمایید، نرخ بهره به شما پرداخت می شود و بدین معنی است که شما این فرصت را در اختیار دارید که ثروت دیجیتالی خود را از دو جهت بیشتر کنید، چرا که اگر ارزش دارایی دیجیتال مربوطه افزایش پیدا کند، همچنان از مزایای آن استفاده خواهید کرد.

استفاده از بهره مرکب سود : فرض کنید که سود سهام دریافت شده این امکان را در اختیار شما قرار دهد که از بهره مرکب استفاده نمایید. این امر به این علت است که در هر پرداخت سه ماهه ای که دریافت می کنید، قادرید فوراً سود سهام را مجددا در همان سهام سرمایه گذاری نمایید.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال زیلیکا چیست و چه آینده ای دارد؟


به عنوان مثال چنانچه 150 دلار سود سهامی دریافت کرده‌ اید، قادرید دو سهم اضافی خریداری کنید. با تکرار این فرآیند، شما توانایی به دست آوردن سود خود را بیشتر می کنید، چرا که سود سهام به تعداد بیشتری از سهام تعلق خواهد گرفت.

در مورد استیکینگ، بهترین پلتفرم ها در این فضا به صورت روزانه جوایزی را توزیع می کنند و بدین صورت، هر بار که پاداش‌ های استیک را به صورت توکن‌ های جدید دریافت می‌ کنید، دارایی کلی شما بیشتر خواهد کرد. همچنین با سرمایه‌ گذاری مجدد توکن‌ ها در پلتفرم استیکینگ، اندازه پرداخت‌ های روزانه خود را به صورت تصاعدی بیشتر می کنید.

پوشش ریسک در برابر کاهش قیمت کریپتو : از دیگر نقاط قوت فرآیند استیک ارز دیجیتال می توان به این موضوع اشاره کرد که در برابر خطر سقوط قیمت ارزهای دیجیتالی از شما محافظت می کند؛ به عنوان مثال این طور فرض کنید که شما یک سرمایه گذار طولانی مدت به حساب می آیید و امروزه 5 هزار دلار رمزارز در پرتفوی سرمایه گذاری خود در اختیار دارید.

لذا چنانچه بازارهای گسترده‌ تر روند نزولی بلندتری داشته باشند، دیدن کاهش ارزش پرتفوی شما می‌ تواند برای شما ناامید کننده باشد. با این وجود با قرار دادن توکن‌ های دیجیتالی خود، صرف نظر از عملکرد دارایی دیجیتال مورد نظر، همچنان سودی بدین وسیله به شما تعلق خواهد گرفت.

تفاوت هولد و استیک ارز دیجیتال

گفتنی است که هولد به‌ معنای حفظ دارایی‌ های دیجیتال برای بلندمدت بدون فکر فروش آن هاست. از طرفی استیک ارز دیجیتال بدین معنی است که کاربران با ارائه سکه‌ های خود و مشارکت در ایجاد سکه‌ های جدید، سود به دست خواهند آورد. به بیان دیگر، هولد یک نوع استراتژی به حساب می آید که در آن، کاربران رمزارز را با قیمت کم می خرند و پس از مدت طولانی با افزایش قیمت، آن ها را با قیمتی بسیار بالاتر به فروش می رسانند و یا در انتظار رسیدن قیمت ارز دیجیتال مورد نظرشان به عددی خاص، همچنان دارایی های خود را نگهداری می کنند.

ولی از طرفی دیگر در فرآیند استیکینگ رمزارزها، سکه‌ ها در ولت صرافی قرار می‌ گیرند و امکان استفاده آزادانه از آن ها برای مدت معینی وجود نخواهد داشت. در عوض، به‌ ازای اشتراک گذاری سکه‌ ها، عددی تحت عنوان سود سالانه به مالکان تعلق خواهد گرفت. سود حاصله از فرآیند استیک ارزهای دیجیتال به صورت معمول از هولد کردن آن ها بیشتر است. این روش می تواند سالیانه تا ۵۰ درصد سود به همراه داشته باشد و در واقع می توان این طور گفت که استیکینگ می‌ تواند روش مکملی برای هولدرها به حساب آید که به وسیله آن بتوانند درآمد مضاعف و منفعلی از دارایی های خود به دست آورند.


حتما برایتان جالب است : سبد هولد ارز دیجیتال | بهترین ارزها برای سال 2030


چنانچه می خواهید تا مدت معینی برای فروش ارزهای دیجیتالی خود اقدامی نکنید، استیکینگ آن‌ ها در یک پلتفرم ایمن، بهترین و سودآورترین استراتژی برای شما به حساب می آید. چنانچه بخواهیم این دو مفهوم را از لحاظ زمانی مورد بررسی قرار دهیم، استیک رمزارز، معمولا یک رویکرد کوتاه مدت می باشد، چرا که کاربران به علت تورم بالای سکه‌ ها ترجیح می‌دهند سریع تر آن ها را به فروش برسانند، ولی در هولد کردن رمزارزها، بعضی از کاربران تا سال‌ ها ارزهای خود را نزد خود نگه می دارند و فکر فروش را هم ندارند.

محاسبه سود استیکینگ

به احتمال زیاد این سوال برای شما هم پیش آمده است که روش محاسبه سود استیکینگ ارز دیجیتال به چه صورتی است؟ در جواب می توان گفت که هر پلتفرم شرایط خاصی را برای استیکینگ ارزهای دیجتالی دارد. به صورت کلی چند عامل اصلی در محاسبه سود استیک ارز دیجیتال موثر است که شامل نوع توکن، تعداد توکن و مدت زمان استیکینگ می شود. یکی از مفاهیم کاربردی که در پلتفرم‌ های استیکینگ با آن مواجه می شوید، APY می باشد؛

نرخ بازده سالیانه یا همان Annual Percentage Yield، معرف میزان سود استیکینگ به ازای یک سال سهام‌ گذاری می باشد. این عدد به شکل درصدی مطرح می‌ شود و حائز اهمیت ترین شاخص برای ارزیابی پلتفرم‌ های استیکینگ گوناگون می باشد. نکته حائز اهمیت دیگر این که در بعضی از پلتفرم‌ ها، حداقل میزان مشارکت برای سهام‌ گذاری ذکر شده است. به عنوان مثال برای استیک توکن دات (پولکادات) حداقل باید 10 واحد از آن را سهام‌ گذاری نمایید تا قادر به انجام فرآیند استیکینگ دات باشید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

درصد سود سالانه ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر از نرخ سود اوراق قرضه می باشد و در صورت خرید زودهنگام توکن‌ های ارزشمند، احتمال افزایش قیمت آن ها در آینده کم نخواهد بود که این می‌ تواند سود بسیار خوبی برای شما به همراه آورد. سهام گذاری توکن‌ های گواه اثبات کار یک روش هوشمند در راستای کسب درآمد منفعلانه به حساب آید؛ آن هم در حالی که توکن‌ ها و NFTهای خود را نگهداری می کنید.

به زبان ساده استیکینگ یکی از روش‌ های کسب درآمد از رمزارزها به حساب می آید که چنانچه در زمان درست، روی ارز مناسب و از طریق پلتفرم معتبری انجام شود، مطمئنا می تواند درآمد خوبی برای شما به همراه آورد. لازم به ذکر است که بیشترین سود استیک به ارزش رمزارز و میزان دارایی شما وابسته خواهد بود و نمی توان گفت که ارز x می تواند بیشتری سود استیک را برایتان به ارمغان آورد.

در این مقاله مای مانی، به بهترین ارزها برای استیک اشاره کردیم، ولی انتخاب بهترین ارزها برای استیک به انتخاب و تصمیم شما بستگی خواهد داشت و مسئولیت انتخاب و نتیجه‌ های آن هم تماما بر عهده خود شما خواهد بود. امیدوارم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و در صورت تمایل نظرات و تجربیات خود را از استیک ارزهای دیجیتال با سایت سرمایه گذاری آنلاین به اشتراک بگذارید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب 16 تا از بهترین ارزها برای استیک را خدمت شما معرفی کردیم؛

همچنین اگر دوست دارید بدانید انواع تریدر ارز دیجیتال کدام است، توصیه می کنم همین الان این مقاله را مطالعه کنید؛

به نظر شما بهترین ارز دیجیتال برای استیکینگ کدام است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *