معرفی ارز دیجیتال فایل کوین | همه چیز راجب Filecoin

معرفی ارز دیجیتال فایل کوین

ارز دیجیتال فایل کوین یکی از آن ارزهای است که با ورودش به بازار رمزارزها، بسیار خبرساز شد. حال شما به عنوان کسی که به دنیای کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید ارزهای جدید و سودآور را شناسایی و روی آن سرمایه گذاری کنید، بهتر است این مطلب تحت عنوان معرفی ارز دیجیتال فایل کوین را تا انتها مطالعه کنید. معرفی ارز دیجیتال فایل کوین به شما کمک می کند تا کیف پول های مناسب برای فایل کوین را بشناسید و صرافی هایی که در آن می توانید به خرید و فروش فایل کوین بپردازید را شناسایی کنید و همچنین به وسیله معرفی ارز دیجیتال فایل کوین متوجه خواهید شد که آینده فایل کوین چگونه رقم خواهد خورد و قیمت آن تا چه اندازه می تواند رشد کند. اگر شما هم دوست دارید این موارد را در مورد ارز فایل کوین متوجه شوید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

معرفی ارز دیجیتال فایل کوین

فایل کوین، با توکن بومی FIL، یک بازار ذخیره‌ سازی دیجیتال، غیرمتمرکز و همتا به‌ همتا به شمار می آید که با استفاده از فناوری بلاکچین ایجاد شده است. این پلتفرم روی فایل سیستم بین‌ سیاره‌ ای یا IPFS طراحی شده است و این امکان را برای کاربران فراهم می کند که فضای هارد دیسک استفاده نشده خود را اجاره دهند و در ازای آن توکن فیل کسب کنند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


فایل کوین در حقیقت قادر است جایگزینی مناسب برای فضای ذخیره‌ ای آمازون اس‌ تری و فضای دراپ باکس محسوب شود و مشکلات مربوط به قراردادهای مشابه ذخیره‌ سازی در فضای ابری را حل کند. با زیرساختی مناسب، هر فرد قادر است فضای ذخیره‌ سازی در شبکه فایل کوین را خریداری کنید و یا به فروش برساند و در عین حال، قیمت و قرارداد های شخصی خود را تنظیم نماید. در ادامه بیشتر در خصوص ارز دیجیتال فایل کوین توضیح داده ایم؛

شیوه کار کردن فایل کوین چگونه است؟

فایل کوین روی شبکه‌ ای توزیع‌ شده و همتابه‌همتا طراحی شده است که می خواهد روشی جدید برای سازمان‌ ها و افراد برای ذخیره داده‌ ها در کل دنیا ایجاد کند. زمانی که افراد فضای ذخیره‌ سازی رایگان در اختیار داشته باشند، قادر خواهند بود نقش ماینرهای ذخیره‌ سازی را در شبکه بازی کنند. در نظر داشته باشید که ماینرهای ذخیره‌ سازی مسئول اصلی ذخیره‌ سازی داده‌ ها در شبکه فایل کوین می باشند و مشتریان هم به منظور ذخیره و بازیابی داده‌ ها می بایست به ارائه‌ دهندگان فضای ذخیره‌ ای، توکن فیل بپردازند.

ماینرهای بازیابی گروه دیگری از شرکت‌ کنندگان در شبکه فایل کوین به حساب می آیند و به همان صورت که از اسم آن ها مشخص است، ماینرهای بازیابی فرایند دسترسی به داده‌ های ذخیره‌ شده را میان مشتریان و ماینرهای ذخیره‌ سازی تسهیل می‌ کنند و در ازای ارائه این خدمات، مقدار کمی توکن فیل دریافت می نمایند.

با این وجود که در شبکه فایل کوین هر فردی قادر است فضای ذخیره‌ ای ارائه دهد، مصرف‌ کنندگان می‌ توانند از ایمنی این شبکه نیز به صورت کامل اطمینان داشته باشند. فایل کوین از رمزگذاری سرتاسر بهره می گیرد و ارائه‌ دهندگان فضای ذخیره‌ سازی به کلیدهای رمزگشایی دسترسی ندارند. همچنین به این خاطر که این سیستم توزیع‌ شده می باشد، فایل‌ های داده در چندین مکان ذخیره‌ سازی و در شرایطی ایمن نگهداری خواهند شد.

هر آنچه که درباره ارز دیجیتال FIL باید بدانید

به صورت کلی حدود 2 میلیارد ارز دیجیتال FIL در دنیا وجود دارد که قرار است طی ۱۶ سال آینده به تدریج به عنوان پاداش استخراج بلوک روانه بازار شود. بر اساس سیاست پولی که موسسان فایل کوین اتخاذ کرده اند، مقرر شده است که حدود 70 درصد ارز دیجیتال موجود به عنوان پاداش به صورت پیوسته در اختیار استخراج کنندگان قرار گیرد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتالی تتا | همه چیز درباره ارز دیجیتال theta

در این راستا جالب است بدانید که سازمان Protocol Labs به عنوان توسعه دهنده این شبکه 15 درصد از ارزهای دیجیتال FIL را در اختیار دارد. حدود 10 درصد از توکن های این شبکه در طول عرضه اولیه بلاکچین فایل کوین در اختیار سرمایه گذاران اولیه این پروژه قرار گرفت. 5 درصد از آن برای اجرایی کردن برنامه های بلند مدت این شبکه در اختیار بنیاد فایل کوین قرار دارد.

استخراج فایل کوین چگونه است؟

همان طور که گفتیم، ماینرها در شبکه فایل کوین به دو دسته ماینرهای ذخیره سازی و ماینرهای بازیابی تقسیم بندی می‌ شوند، لذا در فایل کوین شاهد دو بازار ذخیره سازی و حافظه بازیابی هستیم. در شبکه فایل کوین، هر گره یا نود ماینر می‌ تواند با مشتریان تعامل داشته باشد و با ارائه یک پیشنهاد با فضای ذخیره سازی و زمان معین، داده‌ های مشتریان را نگهداری کرده و در ازای آن رمزارز FIL از مشتری دریافت نماید.

نودهایی که حافظه خود را در اختیار شبکه فایل کوین قرار می‌ دهند، ماینر ذخیره سازی نام دارند. این ماینرها به صورت دوره‌ ای، امکان گسترش شبکه بلاک چین فایل کوین را به وسیله بلاک‌ هایی که می‌ سازند، محقق می کنند. شایان ذکر است که وقتی که یک بلاک ساخته می‌ شود، پاداشی از جنس رمز ارز FIL تازه تولید شده به همراه کارمزد انجام معاملات در این شبکه بلاک چینی، به ماینرهای ذخیره سازی تعلق خواهد گرفت.

از طرفی ماینرهای بازیابی می‌ توانند در ازای نگهداری یک فایل مشخص برای مشتریان، از آن‌ ها هزینه‌ ای در قالب رمز ارز FIL دریافت نمایند. وجود چنین ماینرهایی موجب می شود تا بازیابی یک سری فایل‌ های مشخص و دسترسی به آن‌ ها با سرعت صورت پذیرد.

خرید و فروش رمز ارز FIL

مثل بیشتر ارزهای دیجیتال مشهور در دنیای ارزهای دیجیتال، برای خرید رمز ارز FIL نیز شیوه های گوناگونی وجود دارد. برای خرید توکن شبکه فایل کوین می‌ توان از طریق صرافی‌ های خارجی و یا داخلی اقدام نمود و به این دلیل که صرافی های داخلی زیادی از این ارز پشتیبانی نمی کنند، در این بخش سعی داریم نحوه خرید و فروش فایل کوین در صرافی های خارجی مثل بایننس را برای شما عزیزان توضیح دهیم؛

صرافی‌ های خارجی

یکی از دلایل اصلی محبوبیت صرافی‌ های خارجی، طیف گسترده ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده و از آن مهم‌ تر، حجم بالای معاملات در طول روز است. امروزه صرافی‌ های خارجی گوناگونی برای خرید رمز ارز FIL در دسترس هستند که در این بین، صرافی بایننس به دلیل برخورداری از حجم معاملات بسیار بالا، سهولت استفاده و قابلیت ترید بیش از 300 توکن و کوین دیجیتال، گزینه پرطرفدار و کاربردی معامله‌ گران ارز دیجیتال به حساب می آید.

 

فایل کوین چیست

صرافی بایننس از رمزارز FIL پشتیبانی می‌ کند و کاربران از این طریق قادرند با داشتن یکی از ارزهای بیت کوین، بایننس کوین، تتر و بایننس یو اس دی به ترتیب در جفت‌ های معاملاتی FILBTC، FILBNB، FILUSDT و FILBUSD برای خرید و سرمایه گذاری روی فایل کوین اقدام نمایند، لذا تهیه یکی از ارزهای ذکر شده برای خرید رمز ارز FIL از طریق صرافی بایننس لازم خواهد بود.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال سیف مون + راهنمای رایگان

از طرف دیگر صرافی‌ های خارجی مثل بایننس به علت تحریم‌ های موجود، امکان استفاده از پلتفرم‌ های خود برای کاربران ایرانی را ممنوع کرده‌ است، لذا کاربران ایرانی می بایست ضمن پذیرش امکان مسدود شدن حساب و داراییشان، با استفاده از VPN برای انجام معامله ارزهای دیجیتال در این صرافی‌ ها اقدام نمایند.

بهترین کیف پول های فایل کوین چیست؟

چنانچه قصد دارید برای انجام سرمایه گذاری بزرگی روی فایل کوین اقدام کنید یا چنانچه می خواهید مدت زمان طولانی این رمزارز را نگهداری نمایید، بهترین گزینه استفاده از کیف پول های سخت افزاری خواهد بود؛ مانند لجر نانو ایکس. اگر مبالغ کم تری برای سرمایه گذاری در اختیار دارید نیز می توانید از کیف پول های دسکتاپ مثل اتمیک ولت و یا کیف پول های موبایلی مثل تراست والت استفاده نمایید.

برتری فایل کوین به نسبت دیگر رقبای متمرکز چیست؟

همان طور که پیش تر هم گفتیم، فایل کوین یک راه‌ حل همتابه‌همتا برای ذخیره‌ سازی فضای ابری برای کسب و کارها و همچنین مصرف‌ کنندگان گوناگون است. از آنجا که کالای مشابه به وسیله فروشندگان گوناگون و با قیمت‌ های متفاوت ارائه می‌ شود، در نهایت مصرف‌ کننده نیز قادرند از مزایای آن استفاده کنند.

بعضی مواقع شما فضای ذخیره‌ سازی کافی برای تمامی داده‌ های خود را در اختیار ندارید و به اجاره فضایی بیشتر احتیاج پیدا می کنید و بعضی اوقات نیز فضای ذخیره‌ سازی شما بیشتر از حد احتیاجتان است. در شرایط دوم، می‌ توانید فضای ذخیره‌ سازی اضافی خود را به فروش برسانید و از آن درآمد به دست آورید که در واقع این وعده فایل کوین هم دقیقا این است.

موارد استفاده فایل کوین چیست؟

نمی شود راجب معرفی ارز دیجیتال فایل کوین صحبت کرد و موارد استفاده فایل کوین را نگفت! فایل کوین این امکان را درا ختیار مصرف‌ کنندگان خود قرار می‌ دهد تا به‌ جای عقد قرارداد با شرکت‌ هایی که دچار ترافیک ذخیره‌ سازی داده هستند یا برای ارائه فضای ذخیره‌ ای نرخ بالایی در نظر می‌ گیرند، بهترین گزینه ذخیره‌ سازی را برگزینند. سازمان‌ ها و کسانی که فضای ذخیره‌ سازی بلااستفاده دارند، قادرند آن را در شبکه فایل کوین ارائه دهند و در ازای به‌ اشتراک‌ گذاری منابع ذخیره‌ ای خود، توکن فیل به‌عنوان پاداش دریافت نمایند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال دنت | همه چیز درباره ارز دیجیتال DENT

این امکان وجود دارد که در ابتدا واضح به نظر نرسد، ولی همچنین در شبکه فایل کوین می‌ توانید اپلیکیشن‌ هایی غیرمتمرکز برای ذخیره‌ سازی نیز بسازید. این اپلیکیشن‌ ها شامل اپلیکیشن‌ های ذخیره‌ سازی مربوط به مصرف‌ کنندگان، اپلیکیشن‌ های امور مالی غیرمتمرکز یا همان دیفای، اپلیکیشن‌ ها ویدئویی غیرمتمرکز و دیگر موارد می‌ شوند.

مزایای استفاده از فایل کوین چیست؟

  • ** کاربران این شبکه هوشمند برای جذب مشتری به تبلیغ ماینر خود در سطح شبکه نیازی پیدا نخواهند کرد.
  • ** فایل کوین به ماینرهای خود برای ذخیره هیچ چیز نیز پاداش می دهد! شاید عجیب باشد ولی هدف از این کار این است که بلاک چین همیشه اطمینان داشته باشد که جای خالی برای ذخیره اطلاعات بیشتر وجود دارد.
  • ** در بلاکچین فایل کوین اهمیتی ندارد که شما چه زمانی برای استخراج فایل کوین به شبکه متصل شوید! در واقع این سیستم به شکلی برنامه ریزی شده است که همواره تازه واردها نیز بتوانند از پاداش استخراج ارز دیجیتال فایل کوین استفاده کنند.
  • ** مشتریان در شبکه فایل کوین قادرند با توجه به احتیاجات خود از بین ارائه دهندگان، ماینری را که هزینه و سرعت افزونگی متناسب با نیازشان دارد را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهند. 
  • ** در پروژه فایل کوین بر خلاف سیستم های ذخیره سازی متمرکز، به این که برای هر ارائه دهنده ای، API متفاوتی پیاده سازی شود، احتیاجی نیست.
  • ** بلاک چین فایل کوین آینده ای بسیار کاربردی دارد و کار با آن آسان است، از همین روی پیش بینی می شود جامعه مشتریان زیادی را به خود جذب کند. 

آینده فایل کوین چگونه است؟

سی گیت این طور پیش بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۵ میلادی، بیش از ۱۷۵ میلیارد ترابایت داده برای ذخیره در دسترس خواهد بود. حتی با استفاده از سرویس های ابری که در حال حاضر موجب افزایش سرعت و کاهش هزینه ی ذخیره داده ها شده اند، نیز نمی توان این حجم عظیم داده را ذخیره کرد. از طرفی بیشتر سیستم های ذخیره سازی داده هایی که در حال حاضر مورد استفاده هستند به صورت متمرکز فعالیت دارند.

در سیستم های متمرکز ذخیره اطلاعات همواره با خطر هک شدن، تقلب، سانسور یا سوء استفاده از داده ها روبرو است. بلاکچین فایل کوین یک پروژه بلند پروازانه است که می خواهد با ذخیره اطلاعات به صورت نامحدود و غیرمتمرکز انقلابی در دنیای داده ها برپا کند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال eos + همه چیز درباره رمزارز ایاس

به دلیل ساختار و قابلیت های خاصی که بلاک چین فایل کوین برای کاربران خود فراهم می کند، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آینده ای روشن در انتظار این پروژه است. پروژه فایل کوین به کاربران خود این امکان را می دهد که بتوانند اطلاعات حائز اهمیت خود را به سادگی به صورت کاملا امن و دور از دسترس هکرها و … حفظ کرده و در مواقع لزوم بازیابی کنند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

فایل کوین راه حلی عالی برای ناکارآمدی ذخیره‌ سازی و بازیابی فایل‌ های داده‌ در کل دنیا می باشد. در عین حال این شبکه قدرت را در دست مشتری قرار می‌ دهد، موضوعی که در تنظیم قرارداد با شرکت‌ های بزرگ ارائه‌ دهنده فضای ذخیره‌ سازی نامعمول است.

امروزه فایل کوین با یک شبکه اصلی و مجموعه‌ ای کاربردی از ابزارها مشغول به فعالیت است. موفقیت اکوسیستم فایل کوین به استفاده از آن در جامعه ارزهای دیجیتال وابسته است، اما با این وجود توانایی این شبکه در جذب افراد جدید به نسخه سوم وب نیز در فرآیند رشد و پیشرفت این شبکه مهم می باشد.

تکنولوژی نوظهور بلاکچین، در مراحل ابتدایی مسیر بلند خود قرار دارد و نوآوری‌ های آن می‌ تواند به گسترش بیشتر و جهانی شدن این فناوری کمک کند. فایل کوین دقیقا یکی از همین نوآوری‌ ها بر بستر بلاک چین می باشد. مشکلاتی که در ذخیره سازی اطلاعات در سیستم فعلی وجود دارد، نیاز به پروژه‌ ای برای غیرمتمرکز کردن این حوزه و تحول آن را پررنگ‌ تر کرده است. فایل کوین تلاش دارد تا با استفاده از فناوری پیشرفته خود و با استفاده از تکنولوژی IPFS، مشکلات این حوزه را برطرف نماید.

فایل کوین توانست یکی از موفق‌ ترین عرضه‌ های اولیه سکه را در تاریخ ارزهای دیجیتال رقم بزند و 257 میلیون دلار سرمایه را به خود جذب نماید. شبکه اصلی این پروژه 3 سال بعد از عرضه اولیه، بالاخره در اکتبر 2020 راه اندازی و رمز ارز FIL با قیمت چندین برابری نسبت به عرضه اولیه خود مورد معامله قرار گرفت.

هرچند پروژه فایل کوین از نظر فنی قدرت زیادی دارد و بسیار یکتاست، ولی به منظور سرمایه گذاری در آن باید همچنان جوانب احتیاط را رعایت کرد. در زمان شروع معاملات فایل کوین در صرافی‌ های ارز دیجیتال، تنها 0.5 درصد از کل ذخایر ارز دیجیتال FIL در گردش بود. تورم بالای این ارز دیجیتال طی سالیان آینده و ورود دیگر ارزهای FIL به چرخه معاملاتی می‌ تواند به افت احتمالی شدید قیمت این ارز دیجیتال منتهی گردد.

همان طور که اول مطلب قول دادیم، به صورت کامل به معرفی ارز دیجیتال فایل کوین پرداختیم.

همچنین اگر حوزه ملک علاقه مند هستید، مطلب فوت و فن سرمایه گذاری در ملک + نکات مهم در سرمایه گذاری مسکن قطعا می تواند برای شما جذاب باشد.

چنانچه هر گونه سوالی در خصوص ارز دیجیتال فایل کوین داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات با ما در ارتباط باشید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *