معرفی ارز دیجیتال سیف مون + راهنمای رایگان

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال سیف مون

دنیای ارزهای دیجیتال هر لحظه یک ارز دیجیتالی جنجال برانگیز رو می کند و سرمایه بسیار زیادی از کل دنیا به سمت آن ارز جذب شده و رتبه آن ارز را حتی صدها پله جابجا می کند! در این مطلب قصد داریم به معرفی ارز دیجیتال سیف مون بپردازیم که یکی از این ارزهای جدید و شگفت انگیز به حساب می آید. با توجه به سودهایی که ارزهای دیجیتالی جدید در یک بازه زمانی کوتاه در بازار ارزهای دیجیتال نصیب سرمایه گذاران خود می کنند، بدیهی است که افراد به دنبال شناسایی این ارزهای دیجیتالی جدید که پتانسیل رشد بسیار بالایی دارند باشند. به همین خاطر در این مطلب می خواهیم معرفی ارز دیجیتال سیف مون را در دستور کار قرار دهیم تا افرادی که قصد خرید و یا سرمایه گذاری در ارز دیجیتال سیف مون را دارند، بتوانند با دید باز و بهتری برای این کار اقدام کنند، پس همچنان همراه ما بمانید.

معرفی ارز دیجیتال سیف مون

چنانچه تنها اندکی به حوزه ارزهای دیجیتال علاقه داشته باشید و خبرهای روز کریپتو را دنبال کنید، به احتمال زیاد اسم پروژه SafeMoon که امروزه خیلی گل کرده است و طرفداران زیادی را به خود جذب کرده است را شنیدید. لازم به ذکر است که این پروژه از ماه آوریل تا کنون که راه اندازی شده سرو صدای زیادی کرده است. این آخرین ارز رمزنگاری شده ایست که بعد از موفقیت دوج کوین، بیت کوین و ریپل در هفته های اخیر، از اواخر سال توانسته طرفداران زیادی را به طرف خود کشانده است و اصطلاحا ترند بشود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


وسیع بودن بازار ارزهای دیجیتال و وجود هزاران کوین مختلف در آن، انتخاب یک دارایی مناسب برای سرمایه گذاری را کمی مشکل کرده است و بعضا کاربران این حوزه به قدری در انتخاب گیج می شوند که شتابزده عمل می کنند و شاید بهترین تصمیمات را در این خصوص اتخاذ نکنند. روزانه بسیاری ارز دیجیتال به یکباره ظاهر می شوند و به محبوبیت عجیب و غریبی بین مردم دست می یابند.

همین موضوع اکثر کاربران را گیج کرده است و سؤالات بی پاسخی را در ذهن آن ها ایجاد کرده است. یکی از جدیدترین ارزهای دیجیتالی که در حال حاضر وارد صحنه شده است، پروتکل SafeMoon محسوب می شود. کاربران زیادی به سمت آن هجوم بردند و موجب شدند از 16 تا 20 آوریل شاهد افزایشی 900 درصدی باشد، ولی اصلا ارز دیجیتال سیف مون چیست و آیا ارزش دنبال کردن را دارد یا خیر؟ در این مطلب آموزشی می خواهیم این پروتکل تازه از راه رسیده ولی پرطرفدار را به صورت کامل مورد بررسی قرار دهیم، بنابراین تا انتها با ما همراه باشید.

ارز دیجیتال سیف مون چیست؟

جالب است بدانید که نام این ارز دیجیتال از عبارت Safely to the Moon گرفته شده. چنانچه اخبار دوج کوین در توییتر را دنبال کرده باشید، چنین لفظی را برای ارز محبوبشان استفاده می کنند که در واقع بدین معنی است که آن ها بر این باورند که قیمت دوج آن قدر افزایش خواهد یافت تا به ماه برسد. سیف مون هم دقیقا همانند دوج کوین از یک میم اینترنتی نشأت گرفته است.

حتما برایتان جالب است : توکن سوزی بایننس کوین دقیقا چیست؟

نکته مهم دیگر اینجاست که توسعه دهندگان سیف مون آن را به عنوان یک ارز دیجیتال معرفی نکرده اند، بلکه آن را یک توکن دیفای به حساب می آورند. طبق اطلاعات یافته شده، گویا آقای John Karony مدیرعامل این پروژه است. وی اهداف و عملکرد سیف مون را این گونه دسته بندی کرده است : 

  • ** رفلکشن
  • ** سوزاندن توکن
  • ** تولید توکن LP Acquisition

سیف مون یک توکن متعلق به امور مالی غیر متمرکز به حساب می آید. در واقع هدف DeFi دگرگون ساختن سیستم بانکداری سنتی و ایجاد موقعیتی برای دریافت وام از شبکه های همتا به همتا بدون نیاز به یک بانک فیزیکی است، لذا چنین محصولاتی به جای خرید و فروش، به افرادی که آن ها را نگه می دارند پاداش می دهند. درست است که پروژه سیف مون خیلی جاه طلبانه در حال حرکت است و از زمان راه اندازیش تا به امروز شاهد افزایش قیمت شگفت انگیزی بوده است.

توسعه دهندگان رمزارز سیف مون در راستای کسب اعتماد سرمایه گذاران جلساتی با عنوان Ask Me Anything برگزار کردند تا ابهامات ایجاد شده در ذهن این افراد در خصوص ماهیت قانونگذاری نشده ارزهای دیجیتال را بر طرف نمایند. فقدان نظارت درباره ارز سیف مون به معنای این است که کارمزد تراکنش های سیف مون بسیار کم است و همین موضوع SafeMoon را به گزینه ای جذاب برای انتقال پول دیجیتال به سرتاسر جهان تبدیل کرده است. برخلاف سایر ارزهای دیجیتال سیف مون ادعا دارد که به کاربرانش در قبال خرید و نگه داری توکن های آن پاداش می دهد.

ویزگی منحصر به فرد سیف مون چیست؟

در وایت پیپر سیف مون اشاره شده است كه یك مشكل بزرگ در صنعت در حال ظهور DeFi وجود مزارع APY LP می باشد كه تازه واردان به فضا دسترسی ندارند. در این پروژه آن ها می خواهند از ایده پاداش های استاتیک استفاده کنند تا فشار موجود بر روی توکن را که می تواند هنگام فروش توکن ها ایجاد شود، از بین ببرند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال eos + همه چیز درباره رمزارز ایاس

همچنین، در وایت پیپر اشاره شده است که مکانیسم انعکاس آن ها انگیزه ای برای دارندگان سیف مون به وجود می آورد تا توکن های خود را برای بلندمدت تر نگه دارند. LP اتوماتیک سیف مون همچنین با تهیه کف قیمت برای دارندگان توکن به پروتکل ثبات می بخشد. استراتژی سوختن دستی سیف مون نیز طبق وایت پیپر آن ها، در دراز مدت به دارندگان توکن SafeMoon کمک می نماید.

صرافی های پشتیبان کننده ارز دیجیتال SafeMoon

شما باید برای خریداری ارز دیجیتال سیف مون از صرافی های استفاده کنید. صرافی های پشتبان کننده ارز دیجیتال سیف مون SafeMoon شامل موارد زیر هستند :

  • 1) BitMart : صرافی بیت مارت در سال 2018 فعالیت خود را در حوزه ارزهای دیجیتال آغاز کرده است و این صرافی در دسته صرافی های متمرکز قرار دارد. صرافی بیت مارت علاوه بر ارز دیجیتال سیف مون، از سایر ارزهای دیجیتال مانند ریپل، دوج کوین، بیت کوین، اتریوم کلاسیک و … پشتیبانی می نماید.
  • 2) PancakeSwap : صرافی پنکیک سواپ از جمله صرافی های غیرمتمرکز برای مبادله توکن های با استاندارد BEP-20 می باشد. این صرافی از یک مدل بازارساز خودکار AMM استفاده می کند. این صرافی می تواند بهترین گزینه برای خرید و فروش ارز دیجیتال سیف مون به حساب می آید.
  • 3) MXC.COM : این صرافی نیز از دیگر صرافی های متمرکز است و در آپریل 2018 راه اندازی شده است و برای خرید و فروش ارز دیجیتالی سیف مون می تواند از آن استفاده نمایید.
  • 4) WhiteBIT : صرافی وایت بیت در دسامبر 2018 در این حوزه فعال شد. صرافی وایت بیت از صرافی های متمرکز به شمار می آید که خدماتی را در ارتباط با مبادله رمزارزها ارائه می دهد و برای معامله این ارز دیجیتال می توانید از ان استفاده نمایید.
  • 5) ZBG : این صرافی در سال 2018 تاسیس شد و از زیرمجموعه های ZB.COM می باشد. این صرافی اپلیکیشن های تلفن همراه را برای اندروید و Ios نیز ارائه می دهد.

کیف پول های پشتیبان کننده ارز دیجیتال SafeMoon

به منظور ذخیره سازی ارز دیجیتال سیف مون می توانید از کیف پول تراست Trust استفاده کنید. این رمز ارز به دلیل این که مبتنی بر بایننس اسمارت چین یا BSC است، فقط در شبکه BEP-20 امکان ذخیره سازی در این کیف پول را داراست.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ios

کیف پول تراست یکی از بهترین کیف پول های موبایلی دنیاست که می توانید برای سیستم عامل های اندروید و Ios آن را راه اندازی و استفاده نمایید. صرافی بایننس که از جمله مشهورترین و معتبرترین صرافی های جهان است، از کیف پول تراست پشتیبانی می کند. این کیف پول از امنیت بسیار خوبی برای ذخیره سازی رمزارزها برخوردار است و از ارز دیجیتال سیف مون نیز پشتیبانی می کند.

آینده ارز دیجیتال سیف مون

زمان زیادی نیست که ارز دیجیتال سیف مون وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است ولی با توجه به زمان کمی که از زمان راه اندازی این ارز دیجیتال گذشته است، دیده می شود که این رمزارز رشد بسیار خوبی را تجربه کرده است. ارز سیف مون اهدافی را دنبال می کند و در نقشه راه این پروتکل ذکر شده است که می تواند در آینده این ارز دیجیتال موثر باشد.

پروتکل سیف مون بنا دارد  تا در 3 ماه دوم سال به تکمیل برنامه، کیف پول و بازی های پروتکل سیف مون بپردازد. همین طور این پروتکل می خواهد تا تیم خود را گسترش دهد و بتواند با افزایش نیرو به اهداف خود برسد. ورود به بیشتر بازارهای آفریقایی از دیگر برنامه های این پروتکل به حساب می آید که باید دید در آینده چه اتفاقی برای این پروژه جذاب خواهد افتاد.

آیا سیف مون میتواند با دوج کوین رقابت کند؟

افزایش اخیر SafeMoon و البته همه گیر شدن آن در شبکه های اجتماعی، موجب شده تا افراد زیادی آن را در کفه ترازو با دوج کوین قرار دهند. دوج کوین سال 2012 در پی یک شوخی اینترنتی راه اندازی شد. از آنجایی که آن ها می خواهند ایده پاداش های استاتیک را مورد استفاده قرار دهند تا فشار موجود بر روی توکن را از بین ببرند، بسیاری از کارشناسان بر این باورند که آینده بسیار روشنی در انتظار این توکن خواهد بود.

ارز دیجیتال سیف مون چیست

البته برخی از افراد نیز معتقدند که ایلان ماسک یکی از حامیان این توکن است و همین روزها این راز بر ملا خواهد شد. دوج کوین یک ارز رمزنگاری شده ایست که نماد آن مطابق با یکی از معروف‌ترین میم‌ ها در دنیا ساخته شده. نکته حائز اهمیت این است که ماهیت کمدی این رمز ارز به ماندگاری آن صدمه ای نزده است! دوج کوین از یک انجمن اختصاصی از کاربران برخوردار است که طی چندین سال سرمایه جمع کرده اند.

حتما برایتان جالب است : نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان

ورود بیت کوین در سال 2009 دروازه سیل ارزهای دیجیتالی را باز کرد. از زمان راه اندازی آن، هزاران رمزارز جایگزین یا آلتکوین‌ ظهور یافته اند. تا طیف گسترده ای از موارد استفاده را در خود جای دهند. بعضی به دنبال تایید خود به عنوان جایگزینی برای پول هستند و این در حالی است که هدف برخی دیگر تأمین سیستم عامل‌ های قرارداد هوشمند مثل اتریوم می باشد.

دوج کوین علاقمندان به ارزهای رمزنگاری شده را از سال 2014 مجذوب خود کرد. دوج کوین یک ارز رمزپایه‌ منبع‌ باز است که زیربنایی آن از لایت‌ کوین ریشه گرفته است. همانطور که از نام آن مشخص است، نماد دوج کوین طبق میم دوج ساخته شده که در سال 2013 در فضای مجازی غوغایی به راه انداخت.

تصویری از سگی از نژاد شیبا اینو که مونولوگ روی تصویر با فونتِ طنز نوشته شده بود. در ابتدا بیلی مارکوس، برنامه نویسی از ایالت اورگن، ایده نوعی ارز رمزنگاری شده “شوخی” را ارائه داد. او استدلال کرد که این نوع کوین شانس بیشتری برای جلب توجه جریان اصلی نسبت به بیت کوین را دارد. تقریباً در همان زمان، جکسون پالمر در توییتی که در حال حاضر از اکانت توییتر او حذف شده، گفت او در دوج سرمایه گذاری می‌ کند چون مطمئنا دوج کوین اتفاق بزرگ بعدی است.

ارز دیجیتال سیف مون را از کجا خریداری کنیم؟

امروزه توکن سیف مون در صرافی های PancakeSwap و BitMart موجود است و شما می توانید ارز دیجیتال سیف مون را از آنجا خریداری کنید. در تاریخ 8 مارس 2021، سیف مون در صرافی پنکیک سواپ لیست شد. با مراجعه به صرافی پنکیک سواپ می توانید اضافه شدن این رمزارز به لیست مارکت را مشاهده و برای خریدن این ارز اقدام کنید.

هرچند این توکن در صرافی بیت مارت هم لیست شده است، ولی از آنجایی که استفاده از این پلتفرم برای کاربران ایرانی مجاز نیست، ما خرید از این صرافی را به شما توصیه نمیکنیم. به منظور خرید این توکن به آموزش هایی نیاز دارید که در صورت تمایل می توانید مطالب دیگر همین سایت را دنبال کنید.

دلیل این که سیف مون این میزان طرفدار دارد، چیست؟

پروتکل این رمزارز به شکلی ایست که کاربران را معمولا به خرید و نگه داری تشویق می کند تا فروش در کوتاه مدت. لذا کاربرانی که توکن های خود را در کوتاه مدت بفروشند را با 10 درصد هزینه معامله جریمه می کند و با این کار 5 درصد از آن جریمه را به هولدرهای توکن خود اهدا می نماید.

حتما برایتان جالب است : مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده

ولی بسیاری از تحلیلگران این رویکرد را خطرناک می دانند، به خاطر این که موفقیت سیف مون بیشتر در گروی خرید بیشتر کاربران خواهد بود. هر اندازه افراد بیشتر توکن های سیف مون را خریداری کنند و نگه دارند، قیمت این رمزارز افزایش بیشتری پیدا می کند.


نتیجه گیری و کلام آخر

یکی از ارزهای نسبتا جدید و جالب بازار رمزنگاری، سیف مون می باشد که بسیاری معتقدند که گزینه مناسبی برای سرمایه گذاری است. راه اندازی سیف مون نسبتا تازه انجام شده است و توکن آن در ابتدای مارس ۲۰۲۱ عرضه شد. اطلاعات زیادی در مورد این ارز در دسترس نیست.

از آنجا که اطلاعات کم است، لذا توجیه سرمایه گذاری در سیف مون سخت است. پروتکل SafeMoon یک توکن غیرمتمرکز یا همان DeFi است با این شعار که ایمن به سوی ماه حرکت کنید. جالب است بدانید که هدف سیف مون این است که در آینده به عنوان یک صرافی غیر قابل معاوضه فعالیت کند و همچنین پروژه‌ های خیریه در آفریقا و برنامه‌ های آموزشی بازار کریپتو را ایجاد کند. همچنین باید در نظر داشته باشید که میزان کل توکن‌ های قابل عرضه ۵۸۶,۳۲۷,۷۴۶,۹۶۰,۷۲۳ می باشد.

همان طور که در ابتدا قول داده بودیم، به صورت کامل به معرفی ارز دیجیتال سیف مون پرداختیم.

همچنین اگر به دنیای کریپتو علاقه دارید، مطلب معرفی ارز دیجیتال وینک + آینده ارز WINk را حتما مطالعه کنید.

چنانچه هر گونه سوالی در خصوص ارز دیجیتال سیف مون داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *