فوت و فن سرمایه گذاری در ملک + نکات مهم در سرمایه گذاری مسکن

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
فوت و فن سرمایه گذاری در ملک

فوت و فن سرمایه گذاری در ملک رو بلدید؟ سرمایه گذاری در بخش املاک از دیرباز تاکنون همواره مورد استقبال ایرانیان بوده و هست. سرمایه گذاری در مسکن به دلیلی خطرات بسیار پایین و سود بالا و بی دردسری که دارد برای بسیاری از ایرانی ها تنها بازار مورد قبول از جهت سرمایه گذاری پرسود به حساب می آید، از این جهت ما به عنوان یک ایرانی باید حتما فوت و فن سرمایه گذاری در ملک را بلد باشیم. اگر شما هم مثل من شیفته بازار مسکن در ایران هستید و دوست دارید بدانید که چرا بعضی از افراد به غیر از مسکن در هیچ بازار مالی دیگری سرمایه گذای نمی کنند و بسیار روی بازار مسکن برای سرمایه گذاری بلندمدت و پربازده تاکید دارند، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا تمامی فوت و فن های سرمایه گذاری در ملک را بصورت رایگان به شما عزیزان آموزش دهیم.

فوت و فن سرمایه گذاری در ملک

چه ملک شخصیتان باشد، چه ویلایی که تنها تعطیلات را در آن می گذرانید، چه ملکی با سرمایه ‌گذاری بلند مدت و چه ملکی اجاره ‌ای یا خانه ‌ای که برنامه خرید آن را دارید، باید بدانید سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات برای شما سودده ترین نوع سرمایه گذاری است. برنامه ‌ریزی، آماده ‌سازی و مدیریت اقداماتی که در حوزه املاک انجام می دهید، این امکان را برای شما فراهم می آورد که ثروت خود را در این حوزه  افزایش دهید، این برنامه می ‌تواند شامل فروش سریع یا حتی اجاره دادن یک ملک باشد. فرانکلین روزولت درباره سرمایه گذاری در حوزه املاک این طور گفته است که:

املاک دزدیدنی، گم ‌شدنی یا ربودنی نیست. خرید خانه با عقل سلیم، پرداخت تمام و کمال و مراقبتی معقول، بی ‌دردسر‌ترین سرمایه ‌گذاری در جهان به حساب می آید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار مسکن – از صفر تا صد خرید و فروش مسکن

لذا میتوان این طور گفت که یکی از سودآورترین روش های کسب درآمد، سرمایه ‌گذاری در حوزه خرید زمین و املاک است. ما در این مقاله به بررسی 11 مورد از مهم ترین فوت و فن سرمایه گذاری در ملک پرداختیم تا شما بتوانید با یادگیری این نکات، به سادگی برای خرید و فروش امن و پرسود در حوزه مسکن اقدام فرمایید. شایان ذکر است که تمامی این نکات برای خرید ملک، خرید خانه یا آپارتمان، خرید یا اجاره ویلا، روش جستجوی ملک برای خرید، بهترین روش سرمایه ‌گذاری در خرید خانه و … صدق می کند.

1) بخرید، بازسازی کنید و بفروشید!

همواره یکی از مطمئن ‌­ترین روش ها برای شروع سرمایه ‌­گذاری ملک، خرید املاک قدیمی و در ادامه تعمیر یا بازسازی آن و در نهایت فروش ملک با قیمت بیشتر است. در این روش شما باید ملک­ های نسبتا فرسوده یا قدیمی را شناسایی و موقعیت آن را دقیق بررسی کنید و در نهایت بهترین ملک را خریداری و آن بازسازی می ‌­کنید. این بازسازی می‌ تواند شامل اصلاح ایرادات خانه و یا طراحی وساخت دکوراسیونی شیک و مدرن برای آن شود. در انتها هم با سودی که از فروش آن عاید شما می‌ شود، نتیجه زمان و هزینه ‌ای که گذاشته اید را خواهید گرفت. همین‌ طور با سود این پروژه توان مالی شما برای شروع کردن پروژه‌ های بزرگ تر را نیز افزایش خواهد داد.

2) سرمایه ­‌گذاری در املاک کوچک و پرتقاضا

ترفند بعدی برای ورود به عرصه سرمایه‌ گذاری، شروع با سرمایه ‌­گذاری­‌ های کوچک است. باتوجه به شرایط مالی جامعه و بالا بودن قیمت خانه و زمین، خانه ‌های کوچک تر با تقاضای بسیار بیشتری در بازار املاک روبرو هستند. علاوه بر این سرمایه‌ گذاری روی این خانه ‌ها نیاز به سرمایه اولیه کم تر و قدرت ریسک پایین ‌تری نیز دارد و می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن و پرسود و در عین حال با نقدشوندگی بسیار بالا باشد.

3) فوت و فن تحقیق در بازار محلی

در استان های گوناگون، بازار املاک یک بازار محلی است، ولی در کلان شهرهایی مثل تهران، این بازار تحت تاثیر مسائل گوناگونی قرار می گیرد. به دقت توجه فرمایید تا مطمئن شوید صرفا ملکی خریداری نمی کنید که به نظر، قیمت خوبی دارد، شاید بعد از خرید متوجه شدید که این ملک، در منطقه ای نامناسبی واقع شده است. چه عواملی موجب می ‌شود منطقه را خوب یا بد بدانید؟ باید بدانید در صورت برنامه ‌ریزی برای حفظ خانه‌ به عنوان ملک دائمی یا شخصی، آیا سرمایه ‌‌ای که صرف کرده اید، افزایش پیدا می کند یا خیر؟ اگر این خانه قرار است ملکی باشد که شما اجاره می‌ هید، بهتر است اطمینان یابید در منطقه‌ ای آن را خریداری می‌ کنید که افزایش قیمت و یا درخواست‌ های مداوم برای اجاره وجود داشته باشد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری

همچنین امکان دارد پس از خرید یک ملک، نیاز باشد که تغییرات و یا تعمیراتی را در آن اعمال کنید، لذا از خود بپرسید وقتی نوسازی ملکتان تمام شود، چه تقاضا و قیمتی برای آن ملک متصور خواهند بود؟ شما به یک کار‌شناس املاک که بازار محلی را به خوبی بشناسد نیاز دارید، او می تواند به سوالات شما درباره ملکی که خریداری می کنید جواب دهد و دغدغه های شما را رفع کند. این را در خاطر داشته باشید که کسب آگاهی از بازار محلی ‌ای که در آن پیش ‌بینی سرمایه‌ گذاری ملک کرده ‌اید، امری ضروری است، از همین روی بهتر است به مشاورین املاکی مراجعه کنید که به صورت رسمی و قانونی، سال های سال است در این حوزه فعالیت دارند و خوشنام هستند.

4) مدیریت سرمایه ‌گذاری حوزه مسکن

مدیریت املاک و مستغلات یعنی این که باید برای املاک خود اهمیت قائل باشید و از آن به درستی نگه ‌داری کنید. هنگامی که پول ‌های به زحمت جمع‌ شده ‌خود را در ملک سرمایه ‌گذاری می ‌کنید، گمان می ‌کنید که سود زیادی به دست آورده اید و دیگر نیاز به مراقبت از سرمایه خود نخواهید داشت، ولی باید در نظر داشته باشید که چنانچه نسبت به دارایی تان بی تفاوت باشید، قطعا باید هزینه های زیادی برای تعمیرات صرف کنید. فراموش نکنید که یک خانه، دقیقا مثل ماشین روغن ‌کاری شده که در بهترین شرایطش کار می ‌کند، با مراقبت و سرکشی مناسب، مشکلات کم تری دارد و هنگام فروش پول بیشتری نصب شما خواهد کرد.

نکات مهم در سرمایه گذاری مسکن

تنظیم دستگاه‌ های تهویه مطبوع، تعویض مرتب فیلتر‌ها و آگاهی از نشتی ‌های لوله‌ ای که اگر به حال خود‌‌ رها شود، می ‌تواند به یک مشکل اساسی تراوش آب، تبدیل گردد، تنها چند مورد از مثال ‌های متعدد در این خصوص است. مدیریت املاک و مستغلاتتان به خرج هزینه‌ هایی نیز احتیاج دارد. وقتی سریعا برای رفع مشکلات اساسی اقدام می کنید و نمی‌ گذارید به مشکلاتی بزرگ بدل شوند، هزینه‌ ها نیز تا مقدار زیادی کاهش خواهند یافت. این را در خاطر داشته باشید که خواسته ‌تان از سرمایه‌ گذاری در املاک و مستغلات کسب سود و افزایش ثروت است. حفظ هزینه‌ هایتان در کم ترین حالت، اجازه خواهد داد تا سود به مراتب بیش تری به دست آورید و در عین حال، بتوانید این سود‌ را به مالکیت املاک بیشتر، تبدیل نمایید.

5) توجه به کیفیت منطقه

چنانچه در حال حاضر برای سرمایه گذاری در املاک اقدام می کنید، باید توجه کنید که موفقیت و یا عدم موفقیت شما در این خرید، نقش موثری در آینده زندگی تان دارد، از همین روی می توانید با مشاوره هایی که از دفاتر مشاور املاک در همان منطقه دریافت می کنید، متوجه شوید که آیا خرید یک باب زمین مسکونی در منطقه مورد نظر می تواند بهتر باشد یا یک واحد آپارتمان؟

حتما برایتان جالب است : راهنمای خرید زمین مسکونی در ایران + نکات طلایی و کلیدی

برای مثال با پیش بینی هایی که با توجه به کیفیت مناطق گوناگون انجام می دهید، می توانید حدس بزنید که خرید یک خانه در منطقه ای آموزشی مانند محیط های دانشگاهی، این امکان را برای شما فراهم می کند که بتوانید به سادگی تا سالیان سال آنجا را به دانشجوها اجاره دهید و از این راه درآمد کسب کنید.

6) ایجاد حس امنیت با سرمایه گذاری در حوزه مسکن

امنیت، آرامش ذهن را به همراه خواهد داشت. اکثرا افراد قدر امنیت را نمی ‌دانند. وقتی با خرید اولین خانه، شروع به کسب مالکیت املاک می ‌کنید، با خود فکر می ‌کنید من مالک این خانه هستم و ثروتم در حال افزایش است. لذا باید افزایش ثروت با افزایش آرامش همراه باشد.

لین پیندا فعال حوزه املاک این طور گفته است که :

بگذارید افزایش ثروت از طریق املاک و مستغلات، پتوی گرم و نرمی باشد که دور خود می ‌پیچید.

7) بهترین زمان خرید ملک برای سرمایه ‌گذاری

در بازار متلاطم امروز انتخاب بهترین زمان برای خرید ملک بسیار مهم است. بهترین زمان برای خرید، هنگام آرامش بازار و یا در ابتدای شروع افزایش تقاضاست، به این خاطر که در صورت افزایش بیش از حد تقاضا قیمت ‌­ها کاذب شده و امکان ضرر افزایش می یابد. بر عکس دو زمان برای خرید ملک بسیار مناسب است.

  • ** آرامش بازار ملک 
  • ** زمانی که فروشنده نیاز به فروش فوری ملک خود دارد

8) خرید ملک با کاربری ­‌های مختلف

نکته حائز اهمیت دیگر در سرمایه ‌گذاری ملک، انتخاب کاربری ملک است. آپارتمان، زمین، ویلایی، تجاری، اداری و … گزینه های خرید شما هستند. پیشنهاد ما به شما برای سرمایه ­‌گذاری به صورت آزاد و بدون در نظر گرفتن زمینه خاص آپارتمان و سپس زمین است. دلیل این اولویت بندی نیز فعال بودن بازار عرضه و تقاضا در زمینه آپارتمان است و از طرفی سرمایه ‌گذاری در حوزه زمین در صورت داشتن شرایط ساخت آن مطمئنا پرسود­تر است. سرمایه ‌گذاری روی زمین همین‌ طور پردردسرتر و نیازمند تجربه و دانش ساختمان ‌سازی است. در سایر زمینه ‌­ها خرید و فروش به دلیل نیاز به دانش تخصصی برای شروع مناسب نیست و توصیه نمی شود، اما می ‌تواند در آینده کاری خود به سراغ آن بروید و مطمئنا سود خوبی از آن عایدتان خواهد شد.

9) سرمایه ­‌گذاری در املاک تجاری

یکی از پرسود­ترین سرمایه ­‌گذاری ­‌ها، سرمایه ‌­گذاری در حوزه  املاک تجاریست، به خاطر این که به راحتی می ­‌توانید به جای فروش آن را اجاره داده و نیاز به زمان زیاد برای بازدهی سرمایه نیست. مشکل این نوع سرمایه‌ گذاری نیاز داشتن به سرمایه زیاد است. همچنین فروش در این حوزه زمان و زحمت زیادی را به دنبال دارد.

10) ارزش متعارف بازار یا کمتر

سرمایه ‌گذاری در حوزه املاک و مستغلات، به خرید یک ملک خوب، با ارزش متعارف بازار می گویند که در صورت خرید یا سرمایه ‌گذاری، اولین خانه‌ تان محسوب می شود. این کار برایتان آغاز بسیار عالی است.

حتما برایتان جالب است : دلایل سرمایه گذاری در املاک | مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن

چنانچه بتوانید ملک را کمتر از ارزش متعارف بازار خریداری کنید، دیگر شاهکار است. با این وجود چنانچه درباره بازار محلی ‌تان به طور کامل تحقیق نکرده باشید، صرفا توانایی خرید با قیمتی پایین ‌تر، یک سرمایه ‌گذاری خوب و کامل را تضمین نخواهد کرد.

11) اطلاعات درباره طرح های توسعه ای جدید شهری

بخش برنامه ریزی شهری شهرداری اطلاعاتی در این خصوص دارند؛ به این اطلاعات مراجعه کنید، چنانچه محله انتخابی شما از تعداد زیادی از آپارتمان های جدید، پارک ها، یا مراکز خرید برخوردار باشد و یا در حال احداث و برنامه ریزی باشند، مطمئنا این منطقه از رشد بسیار زیادی در آینده برخوردار خواهد بود و سرمایه گذاری در آن دارای ارزش بالایی است. به عنوان مثال شهر پردیس که در حال تکمیل، احداث خط مترو و فضاسازی ها و تجاری سازی های مختلف است، می تواند برای سرمایه گذاری میان مدت و بلندمدت گزینه بسیاری خوبی باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

یکی از بهترین نوع سرمایه ‌گذاری، سرمایه ‌گذاری در املاک و مستغلات است که هو سودآوری بالایی دارد و هم ایمنی سرمایه گذاری در آن به شدت بالاست. این کار فرصتی خوبی برای کشف روش های جدید مالی، متنوع کردن سبک زندگی و برنامه ‌ریزی برای بازنشستگی و یا دیگر اهداف مالی است. شما می‌ توانید با استفاده از 11 نکته ای طلایی که در متن عنوان کردیم، در راستای سرمایه‌ گذاری در بخش املاک و مستغلات، در مسیر موفقیت گام بردارید.

به همان صورت که قول داده بودیم، فوت و فن سرمایه گذاری در ملک را در قالب 11 مورد مهم به زبان ساده برای شما عزیزان توضیح دادیم.

همین طور اگر به دوست دارید بدانید سرمایه گذاری کم ریسک و پرسود در ایران چطور امکان پذیر است، می توانید این مطلب را مطالعه کنید.

اگر هر گونه سوالی فوت و فن سرمایه گذاری در ملک و به صورت کلی سرمایه گذاری در بخش مسکن داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *