ارز دیجیتالی تتا | همه چیز درباره ارز دیجیتال theta

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتالی تتا

چندی پیش بود که دنیای ارزهای دیجیتال بار دیگر توسط یکی دیگر از آلت کوین ها منفجر شد! ارز دیجیتالی تتا از نظر بسیاری از صاحب نظران، از آن ارزهای آینده داری است که می تواند بسیار سودده و کاربردی باشد. ارز دیجیتالی تتا در حال حاضر جزو 20 رمزارز برتر دنیا از نظر ارزش بازار قرار دارد و رشد بی سابقه ای را تجربه کرده است و جالب است بدانید که با این وجود اما آینده ارز دیجیتال تتا بسیار مثبت ارزیابی می شود و این شبکه پتانسیل رشدهای بسیار بیشتری را در سال های آینده خواهد داشت. حال این که ارز دیجیتالی تتا چیست و چگونه کار می کند و سرمایه گذاری روی آن مناسب است یا خیر را در این مطلب به صورت کاملا رایگان آموزش داده ایم.

همه چیز درباره ارز دیجیتالی تتا

ارز دیجیتال تتا یک پروتکل منبع باز می باشد که از یک شبکه بلاکچین غیرمتمرکز استفاده می‌ کند. شبکه تتا تلفیق بلاکچین و صنعت بازی را به خوبی انجام داده است. توکن‌ های تتا و توکن TFUEL توکن‌ هایی اختصاصی شبکه ارز دیجیتال تتا می باشند. شبکه Theta مخصوص بارگذاری و استریم ویدئوها طراحی شده است، ولی بلاکچین Theta برای تأمین امنیت و توزیع توکن‌ ها به وجود آمده است. SLIVER.tv اولین برنامه اجراشده در شبکه تتا بود که میلیون‌ ها بازدید کننده Esports را جذب نمود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


شبکه ارز دیجیتال تتا یک مکان برای اشتراک‌ گذاری ویدئو‌ها به شکل غیرمتمرکز است. این ارز دیجیتال برخلاف دیگر رمزارزها، بیشتر بر محتوای ویدئویی تمرکز دارد. ارز دیجیتال تتا به این دلیل که فضایی برای اشتراک محتوای ویدئویی و معاملات آن است، طبیعتا به فضایی برای ذخیره‌ سازی نیاز دارد، از همین روی کاربران این نوع از ارز دیجیتال، نیازمند اینترنت سریع و قوی‌ تری به نسبت دیگر ارزهای دیجیتال هستند.

چنانچه با فضای استریم و سرویس‌ های پخش زنده ویدئو آشنا هستید، مطمئنا نام شبکه Twitch برای شما آشناست. شبکه Twitch ماهانه بین ۲.۲ تا ۳.۲ میلیون بیننده دارد و از رقیبان جدی شبکه تتا محسوب می شود، ولی حمایت سرمایه‌ گذارانی مثل سامسونگ و سونی، آینده پیش روی Theta Network را روشن‌ تر می‌ کند. تیم پروژه رمزارز شبکه تتا در سیلیکون اما در آمریکا مستقر هستند. شهرت این منطقه به علت قرار داشتن بسیاری از شرکت‌ های مطرح انفورماتیک دنیا در آن است.

ارز دیجیتال تتا چیست؟

تتا یکی از بهترین توکن های NFT در دنیای ارز دیجیتال است که فضایی را برای اشتراک گذاری ویدیوها به شکل غیر متمرکز فراهم کرده است. ارز دیجیتال تتا در سال 2018 میلادی به مارکت ارزهای دیجیتال معرفی شده است و یک ارز دیجیتال متن باز است. ارز تتا به وسیله Steve Chen ساخته شده است. این شبکه، بر محتوای ویدیویی تمرکز بیشتری دارد.

کاربران می توانند با استفاده از شبکه تتا به اشتراک گذاری پهنای باند و توان محاسباتی خود به صورت همتا به همتا بپردازند. شبکه‌ تتا یک شبکه‌ بلاکچین محور و یک پلتفرم پخش محتوا است که با استفاده از فناوری غیرمتمرکز امکان پخش محتوا با پهنای باند زیاد را فراهم می آورد.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال دنت | همه چیز درباره ارز دیجیتال DENT

شبکه‌ اصلی از Samsung VR، Silver.TV و MBN پشتیبانی می‌ کند. THETA و TFUEL ارزهای اصلی این شبکه است. پلتفرم تتا می خواهد تا مشکلات فعلی را که در صنعت پخش فیلم، هم بازپخش و هم پخش زنده وجود دارد، برطرف نماید.

عملکرد شبکه‌ تتا چگونه است؟

در قلب پلتفرم تتا شبکه‌ مش است که از مجموعه‌ ای از گره‌ هایی که امکان ارتباط متقابل دارند، تشکیل شده است. این گره‌ ها شبکه را به هم متصل کرده و پایه و اساس طرح اشتراک پهنای باندی را که به وسیله شبکه‌ تتا عرضه می‌ شود، فراهم می‌ کند. در آن واحد، شبکه‌ تتا به گره‌ ها اجازه می‌ دهد تا در همان وهله‌ اول به بخشی شبکه تبدیل شوند.

پلتفرم تلاش دارد که استاندارهای فعلی ارائه کنندگان سرویس‌ های پخش محتوا را به چالش بکشد که بخش اصلی این پلتفرم را شبکه‌ تتا تشکیل می‌ دهد. شبکه‌ تتا از معماری P2P یا همان شخص به شخص استفاده می‌ کند تا یا عملکرد شبکه‌ فعلی پخش محتوا را بهبود بخشیده یا این که همه‌ آن‌ ها را با روش‌ های زیر جایگزین می‌ کند :

  • 1) گره‌ های همتا می توانند به جای وابسته بودن به شبکه‌ های پخش فیلم، رسانه‌ سیال را از یک دیگر بگیرند.
  • 2) گره‌ های موجود در شبکه‌ تتا از کاربرانی که مالک انواع گوناگونی از سخت افزارها و منابع مورد استفاده برای تماشای محتوای ویدیویی هستند، تشکیل شده است.
  • 3) تمام گره‌ ها در شبکه‌ تتا می‌ توانند به گره‌ های ذخیره کننده تبدیل شوند. این دسته از گره‌ ها می‌ توانند هم فیلم را ذخیره کنند و هم رسانه‌ سیال را برای تماشاچیان در هر نقطه‌ ای در دنیا پخش نمایند. این توانایی گره‌ ها قرار است که وابستگی سیستم‌ های پخش محتوای سنتی را کاهش دهد. در این سیستم‌ های سنتی که مراکز داده‌ های پراکنده‌ ای از نظر جغرافیایی دارند، دوری این مراکز داده‌ ها از مکان مشتری می‌ تواند موجب کاهش کیفیت پخش فیلم‌ ها گردد.
  • 4) داده‌ های فیلم‌ ها به وسیله گره‌هایی که از نظر جغرافیایی به بیننده نزدیک‌ تر است، ذخیره و بازپخش می‌ شود. علاوه بر این، تعداد گره‌ ها به وجود گره‌ های زیاد موجب می‌ شود تا پخش فیلم بدون کاهش کیفیت صورت پذیرد.
  • 5) به گره‌ هایی که در چنین طرحی مشارکت دارند، به عنوان انگیزه‌ ای برای ادامه به اشتراک گذاری پهنای باندشان و دعوت از دیگر گره‌ ها به شبکه‌ تتا، کوین تتا پاداش داده می‌ شود.

تاریخچه قیمت ارز دیجیتال تتا

عرضه اولیه تتا در 4 ژانویه 2018 انجام شد. قیمت هر واحد توکن تتا برابر 0.1117 دلار بود. در پایان این ICO، بیش از 750 میلیون توکن تتا صادر و به عبارتی روانه بازار شد. اما این شروع کار تتا بود. تتا در همان سال توانست قیمت خود را به 0.22 دلار برساند و قیمت خود را 2 برابر کند.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال وینک + آینده ارز WINk

این اتفاق بعد از ایجاد بلاکچین اختصاصی این شبکه رخ داد. آینده ارز دیجیتال تتا در گرو رشد قیمت آن بود. بعد از مدتی با پیوستن تتا به اتریوم، رشد قیمتی آن افزایش پیدا کرد. این فرآیند با پذیرش این توکن به وسیله صرافی بایننس ادامه یافت و به نوعی تتا به عنوان یک ارز معتبر شناخته شد.

تیم Theta رو میشناسید؟

پلتفرم تتا به وسیله میچ لیو، مدیرعامل و یکی از بنیان گذاران شرکت، مدیریت می‌ شود. لیو پیش از این سرویس SILVER.tv را مخصوص استریم بازی‌ های ویدئویی تاسیس کرد. این سرویس در سال 2015 میلادی و دو سال پیش از ایجاد شدن تتا وارد دنیای مجازی شد. از دیگر بنیانگذاران تتا جیی لانگ است که او نیز در فرآیند راه اندازی SILVER.tv حضور داشت.

تتا در دنیای تجارت نیز با بعضی شرکت ها همکاری‌ های خوبی را به وجود آورده است، یکی از این همکاری‌ ها با twitch، سرویس استریم بازی‌ های ویدئویی، است. در این شراکت کاربران می‌ توانند با در اختیار گذاشتن پهنای باند خود در twitch توکن‌ های تتا را به عنوان پاداش دریافت نمایند. یکی دیگر از حائز اهمیت ترین پروژه‌ های همکاری تتا با سایر شرکت‌ ها، SamsungVR است.

نکات مهم درباره ارز دیجیتالی تتا

هرچند بیشتر پیش‌ بینی‌‌‌ های موجود درباره تتا امیدوار کننده است، ولی ذکر چند نکته حائز امهیت را لازم و ضروری می‌‌‌ دانیم که به شرح زیر هستند :

  • ** تتا استیبل کوین نیست؛ ارز تتا یک استیبل کوین نیست، لذا قیمت آن می‌‌‌ تواند تغییرات زیادی را متحمل شود. این تغییرات امکان دارد حتی با افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین یا اتریوم نیز اتفاق افتد.
  • ** تتا هنوز کامل نیست؛ تتا تا رسیدن به اوج خود، به انجام فعالیت‌‌‌ های زیادی احتیاج دارد. توسعه زیرساخت‌ های مورد نیاز برای ایجاد یک شبکه منسجم برای انتقال ویدئو یکی از حائز اهمیت ترین مواردی است که باید به آن توجه داشت.
  • ** با این وجود که بیشتر نظرات در مورد آینده ارز دیجیتال تتا مثبت است ولی باید در خاطر داشته باشید که ارز دیجیتال تتا نیز یک آلت‌ کوین است و در بیشتر اوقات حرکات قیمتی آلت ‌کوین‌ ها به حرکات قیمتی بیت کوین بستگی دارد.

پیش بینی آینده تتا با تحلیل‌‌‌ های فاندامنتال

در مورد تتا دو نکته را حتما باید در نظر داشته باشید؛ اول این که تتا بر شبکه بلاکچین استوار است. این امر به عنوان یک مشوق برای کاربران عمل می کند. دوم این که این شبکه متشکل از نودهایی است که وظیفه آن ها ارتقای پهنای باند است.

حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال سیف مون + راهنمای رایگان

به ‌عبارتی هر کاربر با به اشتراک گذاشتن فضای خود، به شبکه کمک می‌‌‌ کند. این اشتراک‌ گذاری می‌‌‌ تواند به رخ دادن اتفاقات بزرگی در زمینه اشتراک ویدئو منتهی گردد. همان‌ طور که این امر در مورد ترون نیز صدق می کند. ترون به جای اشتراک ویدئو به دنبال ایجاد شبکه‌ ای برای اشتراک بازی‌ هاست.

معرفی ارز دیجیتال تتا

حال با دانستن این دو موضوع تحلیل آینده ارز دیجیتال تتا را ادامه می دهیم. نودها با قرار دادن دستگاه خود در اختیار شبکه، سرعت انتقال ویدئو را افزایش می‌‌‌ دهند. شبکه نیز در ازای این خدمت، به نودهای خود توکن تتا پاداش می‌‌‌ دهد.

مزایای ارز دیجیتال تتا

پیش تر از این در مورد ارز دیجیتال تتا با هم دیگر صحبت کردیم و آینده آن را به وسیله تحلیل بنیادی بیان کردیم، ولی مزایای این ارز چیست؟ در ادامه مطلب به سراغ مزایا و امکانات این ارز مفید برای سرمایه گذاری رفته ایم؛

1) غیر قابل پیگیری بودن

یکی از مهم ترین مزایای ارزهای دیجیتال و به ویژه ارز دیجیتالی تتا استفاده از فناوری بلکچین است که موجب می شود این ارز به هیچ وجه به وسیله هیچ کشور، ارگان و یا نهادی قابل پیگیری نباشد.

2) ناشناخته بودن

دومین مزیت مهم ارز دیجیتال تتا امروزه در کشور ایران آن است که این ارز هنوز ناشناخته باقی مانده و افراد اندکی هستند که آن را می‌ شناسند، لذا کاملا طبیعی است که هر چقدر تعداد افراد سرمایه گذار در یک ارز کمتر باشند به احتمال زیاد سوددهی به مراتب بالاتری برای دیگر افرادی که در آن ارز سرمایه گذاری کرده اند وجود دارد.

3) کیفیت بالاتر

همیشه ارز دیجیتال تتا به نفع مشتریان خود کار کرده است. تتا مشکلات افراد را در زمان تماشای تلویزیون و برنامه های عادی بررسی کرده و تلاش دارد تا این موضوعات را حل کند؛ از جمله این مشکلات پخش بی کیفیت برنامه ها، قطع شدن فیلم در زمان پخش و … است که موجب کلافگی و سردرگمی مخاطبان و سرانجام کاهش رضایت آن ها می شود.

حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره دوج کوین | ماجرای شگفت آور ارز دوج کوین

بنابر دلایلی که پیش تر گفتیم، شبکه ای به نام شبکه تتا ایجاد شد که هدف اصلی آن جلوگیری از پخش برنامه های بی کیفیت بود. کسانی که در این شبکه عضو هستند، تحت شرایطی که بتوانند ویدئوهایی با کیفیت و مناسب را در شبکه آپلود کنند به عنوان پاداش ارز دیجیتال دریافت می کنند. با همین روش همه افراد تلاش می‌ کنند که ویدئوهای ارسالی شان را به دقت مورد بررسی قرار داده و بهترین آن ها را از نظر کیفیت بارگذاری کنند.


نتیجه گیری و کلام آخر

پلتفرم تتا می خواهد تا مشکلات فعلی را که در صنعت پخش فیلم وجود دارد، برطرف نماید. تتا این کار را به واسطه‌ شبکه‌ بلاکچین انحصاری خود و پروتکل اجماع خاص خود انجام می‌ دهد. شبکه‌ تتا از شبکه‌ مش شخص به شخص برخوردار می باشد که وجود ده‌ ها هزار گره در آن شبکه را امن کرده و کارکرد آن را در مورد پخش فیلم بهتر می کند. کوین بلاکچین تتا یک توکن کاربردی است که به عنوان مشوق گره‌ ها برای به اشتراک گذاشتن پهنای باندشان مورد استفاده قرار می گیرد. 

از شبکه تتا برای به حضور رسوندن ورزش الکترونیک به فضای بلاکچین و پرداخت‌ های خرد در محیطی امن استفاده می شود. تتا بر این باور است که پهنای باند مورد نیاز برای مقیاس‌ پذیری و پذیرش جهانی رو دارد. شایان ذکر است که توکن‌ های خصوصی آن؛ تتا و تی‌ فیول هستند. این شبکه مدیریت شرکت SilverTV رو بر عهده دارد و با شرکت‌های بزرگ پخش ویدیو در رقابت می باشد.

توکن‌ های تتا برای خرید در صرافی‌ هایی مانند؛ BKEX، صرافی بایننس، Bithumb ،Huobi ،Upbit در دسترس هستند و بیشترین معاملات ارز دیجیتال تتا در این صرافی‌ ها صورت می پذیرد. بعد از خرید، توکن‌ های تتا را می‌ توان در هر کیف پولی که از استاندارد ERC20 پشتیبانی می‌ کند، ذخیره نمود.

در سال 2019، تیم تتا به قول خود برای تاسیس کیف پول اختصاصی تتا پیش از راه‌ اندازی شبکه اصلی پروژه عمل کرد و کیف پول اختصاصی خود را به راه انداخت. با توجه به توافقاتی که Theta Network با سامسونگ و گوگل انجام داده است، بعد از راه‌ اندازی کامل این کیف پول، کیف پول تتا به صورت پیش‌ فرض روی سیستم‌ عامل اندروید برخی دستگاه‌ ها فعال می شود.

همان طور که قولش را داده بودیم، همه چیز درباره ارز دیجیتالی تتا را توضیح دادیم.

همچنین اگر به دنیای رمزارزها علاقه دارید، مطلب ارز دیجیتال ترتل کوین | معرفی ارز دیجیتال trtl را حتما مطالعه کنید.

اگرهم هر گونه سوالی در خصوص ارز دیجیتال تتا داشتید، حتما از طریق بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *