آموزش کار با کیف پول سیف پال

کیف پول سیف پال یکی از بهترین ولت ها در بازار رمزارزها به حساب می آید که طرفداران بسیار زیادی را به خود جذب کرده است. این کیف پول امکانات متنوعی را برای کاربران خود در نظر گرفته است که یادگیری همه آن ها ساده است ولی باید حتما از یک مرجع معتبر برای آموزش کار با کیف پول سیف پال اقدام کنید تا به زبان ساده همه چیز راجب کیف پول سیف پل را یاد بگیرید، لذا در این مطلب تصمیم گرفتیم تا آموزش کار با کیف پول سیف پال را به زبان ساده برای شما بررسی کنیم، پس تا انتها همراه ما بمانید تا نحوه کار با کیف پول safepal را یاد بگیرید؛

آموزش کار با کیف پول سیف پال

سیف پال یک پلتفرم مدیریت رمزارزی امن و کاربرپسند می باشد و از طرفی نخستین کیف پول سخت افزاری به حساب می آید که به وسیله بایننس سرمایه گذاری و پشتیبانی شده است. سیف پل در حال حاضر به بیش از 3 میلیون کاربر از بیش از 196 کشور دنیا از طریق خطوط تولید کیف پول سخت افزاری و کیف پول نرم افزاری خاص خود خدمات ارائه می دهد که همگی از طریق برنامه SafePal مدیریت می شوند، جایی که کاربران قادرند به سادگی ارزهای دیجیتال خود را ایمن، مدیریت و خرید و فروش نمایند.

نسخه سخت‌ افزاری والت سیف پال در دسته کیف پول‌ های سرد قرار می گیرد و نسخه نرم‌ افزاری و تلفن همراه این کیف پول در دسته کیف پول های گرم و نرم افزاری قرار دارد. از طرف دیگر جالب است بدانید که کیف پول سیف پال به منظور ایجاد عبارت بازیابی از استاندارد BIP۳۹/۴۴ استفاده می‌ کند. بنابراین این کیف پول را می‌ توان در همه کیف پول‌ هایی که از این دو استاندارد بهره می گیرند، همگام سازی کرد. از جمله ولت هایی که می‌ توان به منظور بازیابی کیف پول سیف پال آن ها را مورد استفاده قرار داد، می توان به کیف پول های ترزور، لجر، تراست والت، کوینومی، اتمیک، مای اتر والت و اکسدوس اشاره کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ولت سخت افزاری سیف پل ابتدا در سال 2018 روانه بازار کریپتوکارنسی شد که صرافی بایننس در نوامبر 2018 به عنوان سرمایه گذار در تولید این کیف پول مشارکت داشت. در ادامه و در ژوئن 2019 شرکت سیف پل نخستین کیف پول خود را به نام سیف پل اس وان روانه بازار کرد. در جولای 2019 بود که سیف پل برای نخستین بار از شبکه بلاکچین بایننس پشتیبانی خود را اعلام کرد. در ادامه مسیر در آگست سال 2019 میلادی امکان ذخیره سازی بایننس کوین و توکن های تحت شبکه آن در کیف پول سیف پل فراهم شد. با گذشت زمان و در آخزین ماه سال 2019 با مشارکت شرکت simplex امکان خرید رمزارزها برای سیف پل فراهم شد.

در ماه ژوئن 2020 کیف پول نرم افزاری سیف پل ارائه شد که در آن از پلتفرم های دیفای پشتیبانی می‌ شد. در دسامبر 2020 قابلیت پشتیبانی از شبکه زنجیره هوشمند بایننس فراهم شد و در اکتبر 2020 قابلیت ذخیره سازی توکن هایی که از شبکه بایننس اسمارت چین پشتیبانی می‌ کردند فراهم شد و در نهایت در ژانویه 2020 سیف پل توکن خود با نام اختصاری SFP را عرضه کرد. در ادامه به آموزش کار با کیف پول سیف پال پرداخته ایم؛

ارزهایی که سیف پال پشتیبانی میکند، کدام است؟

ولت سیف پال از شبکه‌ های بلاکچین و ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌ کند. از بین شبکه‌ های بلاکچین مطرحی که در این کیف پول پشتیبانی می‌ شوند می‌ توان شبکه بیت کوین، اتریوم، بایننس چین، پولکادات، سولانا، پالیگان، ریپل، دوج کوین و ترون را نام برد. همچنین در ولت سیف پال امکان ارسال و دریافت توکن‌ های ERC-۲۰ و Bep-۲۰ نیز وجود دارد.

راه اندازی کیف پول سیف پال

به منظور ساخت کیف پول safepal در ابتدای امر می بایست اپلیکیشن آن را از مارکت های معتبر دانلود و نصب کنید و در ادامه و بعد از نصب نرم افزار وارد آن شوید. در این مرحله دو گزینه برای انتخاب وجود دارد؛ انتخاب کیف پول نرم افزاری و انتخاب کیف پول سخت افزاری در این مرحله گزینه مورد نظر خود را انتخاب کرده و صبر کنید . در این بخش از شما می خواهند تا تنظیمات امنیتی را وارد کنید. این تنظیمات شامل تنظیم گذرواژه و اطلاعات امنیتی مربوط به مونرو می باشد. بعد از وارد کردن گذر واژه در بخش 1 و 2 قوانین و شرایط استفاده از کیف پول را مطالعه کرده و در ادامه آن را در بخش 3 علامت بزنید.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


بعد از موافقت با شرایط به صفحه ای هدایت می شوید که از شما می خواهند الگویی رسم کنید تا برای هربار ورود به کیف پول در تلفن همراه آن را وارد نمایید. در حال حاضر کیف پول شما ساخته شده است و تنها کافی است با کلیک بر روی start safepal joumey وارد کیف پول شوید. بعد از ورود به کیف پول، صفحه ای در برابر شما قرار می گیرد که می بایست گزینه create wallet را انتخاب نمایید. در بخش please enter security password گذرواژه ای که پیش از این انتخاب کرده بودید را وارد نمایید و در ادامه confirm کنید. در بخش بعدی شما می بایست نامی برای کیف پول خود وارد نمایید و بر روی Done کلیک کنید.

سپس صفحه ای برای شما باز خواهد شد که در آن می بایست گزینه Back up my phrase را انتخاب نمایید. در بخش important گزینه های فوق را خوانده و در صورت موافق آن ها را علامت گذاری نمایید و سپس بر روی understood کلیک نمایید. بعد از آن به صفحه بک آپ کیف پول هدایت خواهید شد که در آن لیستی از کلمات بازیابی به شما نمایش داده می شود که بایستی آن ها را در محلی امن یادداشت کرده و همچنین به خاطر بسپارید.

در قسمت بعد با انتخاب دکمه ای که در بخش بالای سمت چپ کیف پول قرار گرفته است، قادرید لیست کیف پول های خود را ببینید و با کلیک بر روی کیف پول اطلاعات مربوط به کیف پول برای شما به تصویر کشیده خواهد شد. به منظور مشاهده تنظیمات حساب کاربری بر روی آیکونی که در بخش پایین سمت راست صفحه قرار گرفته است کلیک نمایید و به بخش تنظیمات مراجعه کنید. در این بخش تنظیمات امنیتی و تنظیمات بک آپ را هم می بینید که با انتخاب هر یک قادرید تغییرات لازم را اعمال کنید.

احراز هویت کیف پول safepal

1) احراز هویت را شروع کنید : زمانی که کیف پول سخت افزاری سیف پل را راه می اندازید، نخستین گام انتخاب یک زبان است. در ادامه رابط Device Authentication را مشاهده می کنید و با کلیک بر روی بعدی یک QRcode منحصر به فرد را در دستگاه S1 خود مشاهده می کنید.

2) کد تأیید را دریافت کرده و وارد کنید : از مرورگر گوشی خود جهت اسکن کد QR نشان داده شده در دستگاه S1 استفاده کنید. QRcode شما را به یک صفحه تایید هدایت می کند. در دستگاه S1، روی دکمه OK کلیک نمایید تا وارد مرحله بعدی شوید، جایی که یک کد 6 رقمی را مشاهده می کنید که به صورت تصادفی به وسیله دستگاه S1 تولید می شود. کد تایید 6 رقمی را در صفحه تایید باز شده در مرورگر تلفن همراه خود وارد نمایید.

3) نتیجه احراز هویت را دریافت کنید : با وارد کردن کد تایید در مرورگر تلفن همراه و کلیک بر روی Authenticate، نتیجه احراز هویت را مشاهده می کنید. چنانچه نتیجه نشان داد که دستگاه یک دستگاه اصلی است و هرگز استفاده نشده، تبریک می‌ گوییم، دستگاه شما برای استفاده از امنیت لازم برخوردار است! ولی چنانچه نتیجه متفاوتی را مشاهده می کنید، بهتر است دست نگه دارید و از شخص یا تیمی که در این خصوص اطلاعات کافی دارند، کمک بگیرید.

4) دستگاه را فعال کنید : در دستگاه S1، روی بعدی کلیک کنید و QRcode نشان داده شده در صفحه نتیجه را اسکن نمایید تا کیف پول سخت افزاری S1 فعال سازی شود. امکان دارد فرآیند فعال سازی چند دقیقه به طول بی انجامد. لطفا منتظر بمانید بعد از تکمیل فعال‌ سازی، قادرید فرآیند راه‌ اندازی کیف پول سخت‌ افزاری S1 را ادامه دهید.

انتقال ارز به کیف پول سیف پال

بعد از این که کیف پول خود را ساختید و خواستید تا رمزارزها را از صرافی به آن انتقال دهید، بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ارز دیجیتال مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ برای مثال بیت کوین.
  2. به صفحه‌ ای که مشخصات کیف پول بیت کوین در آن وجود دارد، هدایت خواهید شد.
  3. در این قسمت می توانید همه معاملات بیت کوین که از طریق این کیف پول انجام شده است را ببینید.
  4. برای وارد کردن رمزارز بیت کوین به کیف پول سیف پال، گزینه Receive را انتخاب نمایید.
  5. آدرس کیف پول نرم‌ افزاری مورد نظر را وارد کرده و بیت کوین خود را دریافت نمایید.

نکته مهم : البته در نظر داشته باشید که چنانچه بخواهیم رمزارزی غیر از بیت کوین را وارد کیف پول کنیم، بایستی با انتخاب دکمه + از بالای صفحه بخش راست، رمزارز مورد نظرمان را به کیف پول اضافه کنیم. در ادامه توکن‌ های مورد نظر را گزینش کنید. نهایتا شما می‌ توانید رمزارزی که مد نظر دارید را به کیف پول سیف پال انتقال دهید.

ترید با کیف پول safepal

نحوه کار با کیف پول safepal

با استفاده از کیف پول safepal، شما می توانید در صرافی بایننس نیز به معامله بپردازید. با توجه به این که صرافی بایننس سرمایه‌ گذار و حامی این کیف پول به حساب می آید، امکان انجام معاملات در این کیف پول برای کاربران به وجود آمده است و ما هم در ادامه در این خصوص توضیحات تکمیلی را خدمت شما ارائه خواهیم کرد.


حتما برایتان جالب است : کیف پول متامسک چیست و چطور کار میکند؟


به صورت کلی این یکی از مزایای کیف پول سیف پال می باشد که شما قادرید بدون نیاز به انتقال سرمایه‌ ها و سپرده‌ هایتان از صرافی بایننس به کیف پول، مستقیما در سیف پال برای معامله اقدام کنید. به منظور استفاده از صرافی بایننس و ترید در آن از بایستی به شکل زیر عمل کنید :

  1. در ابتدای امر وارد نرم‌ افزار ولت سیف پال شوید و به قسمت Dapp مراجعه کنید.
  2. در ادامه بر روی صرافی مورد نظر خود، بایننس، کلیک نمایید.
  3. در گام بعدی، می بایست یک حساب کاربری برای ورود به صرافی بسازید؛ بنابراین بر روی گزینه Wallet کلیک نمایید.
  4. در ادامه می بایست کیف پول را به صرافی متصل کنید. Agree را بزنید و رمز عبور کیف پول‌تان را وارد نمایید.
  5. با وارد کردن رمز عبور، اکانت شما د راین کیف پول به صرافی بایننس با موفقیت به بایننس وصل خواهد شد.
  6. در ادامه بایستی حساب صرافی خود را شارژ کنید که بذین منظور باید به قسمت Wallet مراجعه کنید و گزینه Deposit را انتخاب نمایید.
  7. سپس می‌ توانید حساب خود را با توکن مورد نظر شارژ نمایید.
  8. همچنین می توانید با کپی آدرس و رمز عبور، از کیف پول دیگری هم حساب صرافی خود را شارژ کنید.
  9. به منظور ورود به قسمت معاملات در کیف پول، به بخش Trade مراجعه کنید و در ادامه جفت ارز معاملاتی خود را انتخاب فرمایید.
  10. سپس وارد قسمت Buy شوید و مقدار دلخواهی که قصد دارید ارز بخرید را وارد کادر Amount نمایید و نهایتا بر روی گزینه خرید کلیک کنید.
  11. وقتی که درخواست خود را ثبت کردید، صبر کنید تا سفارش تکمیل شود. اگر قصد دارید سابقه خرید و سفارشات را ببینید، به بخش Order History مراجعه کنید.

نحوه اتصال کیف پول سیف پال به بایننس

توجه داشته باشید که پس از این که کار شما تمام شد، می بایست رمزارزهای خود را از بخش صرافی به بخش کیف پول برگردانید. با این روش ریسک شما کاهش پیدا خواهد کرد و دارایی شما به صورت کامل در اختیار خودتان است. دستورالعمل این کار را در ادامه آورده ایم:

1) وارد بخش spot در والت سیف پال شوید؛ این کار هم از طریق اپلیکیشن و هم از طریق نسخه سایت صراف قابل انجام است.

2) پس از این که به بخش Spot Trading مراجعه کردید، با صفحه جدیدی روبرو خواهید شد. در بخش پایین گزینه‌ های گوناگونی در نظر گرفته شده است که می بایست روی گزینه Wallets کلیک نمایید.

3) در مرحله می بایست کیف پولی را که قصد دارید به صرافی وصل شود انتخاب کنید. کیف پول از پلتفرم Dapp صرافی برای معامله بهره می گیرد. در ادامه می بایست برای ورود رمز عبور را وارد نمایید.

نکته مهم : پلتفرم Dapp که در والت سیف پال وجود دارد، ارتباطی به اکانت شما در صرافی ندارد. لذا این دو بخش از یکدیگر مجزا هستند و لینک کردن آن‌ ها به یکدیگر امکانپذیر نیست. کاربرانی که قصد دارند از بخش معاملات اسپات صرافی استفاده نمایند، بایستی از بخش حساب کاربری ولت بایننس استفاده نمایند.

4) پس از این که رمز عبور خود را وارد کردید، ولت Safepal با اکانت بایننس جفت خواهد شد. سپس در کیف پول موجودی ارز دیجیتال خود را مشاهده خواهید کرد که در حقیقت همان بخش اسپات صرافی محسوب می شود.

امنیت کیف پول safepal

ولت سیف پال یک کیف پول غیر حضانتی یا غیر کاستدی به حساب می آید و این بدین معنی است که کلیدهای خصوصی دارایی‌ های دیجیتال کاربر را در مالکیت خود نگه نمی دارد و آن ها را را در قالب عبارت بازیابی به کاربر نمایش می دهد. محافظت از کلیدهای خصوصی برای حفظ سرمایه و امنیت آن بسیار مهم است، لذا استفاده از صفحه نگهدارنده کلیدهای خصوصی یکی از قوی ترین روش های حفظ عبارات خصوصی به شمار می رود. این محصول به وسیله سیف پال به شکل اختصاصی ارائه می شود. گفته می شود که این صفحه فلزی در برابر آتش و اسید مقاومت بالایی دارد و از فولاد ضد زنگ ساخته شده است که در بدترین شرایط آسیبی به کلمات کلیدی وارد نیاید.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ios


معمولا توصیه ما به کاربران این است که این عبارات را در یک یا دو دفتر بنویسند و در محل امنی نگه دارند و هرگز آن را برای فردی ارسال و یا کپی نکنند. نوشتن کلمات کلیدی بر روی کاغذ نیز ریسک مربوط به خود را دارد، چرا که اگر موردی مثل آتش سوزی رخ دهد، مطمئنا دارایی های شما در خطر خواهند افتاد ولی خب ریسک های این چنینی بسیار اندک است. Safepal با ارائه این محصول بستری امن را برای نگهداری از کلمات کلیدی ایجاد کرده است.

بازیابی کیف پول safepal

چنانچه از پیش بر روی کیف پول سیف پال اکانت دارید ولی به هر علتی دسترسی شما به آن قطع شده است، با امکان بازیابی ولت با استفاده از کلمات بازیابی توانایی این را خواهید داشت که به آن دسترسی یابید؛ لذا بدین منظور کافی است بر روی علامت + در بالای صفحه کلیک کنید و در ادامه روش های دسترسی به کیف پول برای شما به نمایش در خواهند آمد. با انتخاب گزینه import via Mnemonic Phrase و با وارد کردن گذر واژه ای که پیش از این آن را انتخاب کرده اید، وارد کیف پول خود خواهید شد.

توکن سیف پال

پلتفرم سیف پل یک توکن بومی و اختصاصی به نام ارز سیف پل با علامت اختصاری SFP دارد که نقش بسیار مهمی را در این پلتفرم بر عهده دارد. ارز سیف پل با استاندارد BEP-20، در شبکه بایننس چین یا زنجیره هوشمند بایننس می باشد. توکن SFP نقش حاکمیتی در پلتفرم سیف پل ایفا می کند و برای مدیریت پلتفرم کاربرد دارد.

به بیان دیگر توکن SFP به عنوان سوخت شبکه سیف پل هم مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از اهداف ارز سیف پل برقراری یک پلتفرم ایمن و با کاربری آسان برای کاربران است که با توجه به غیرمتمرکز بودن و منبع باز بودن آن، امکان پذیر است. ارز SFP همچنین به منظور دسترسی کاربران به دیفای، محیطی مناسب را در اختیار کاربران قرار داده است.

مزایای کیف پول safepal

  • ارائه توکن حاکمیتی SFP
  • محصول سواپ کراس چین
  • ارائه همزمان کیف پول نرم افزاری و سخت افزاری
  • فعالیت مستمر تیم توسعه و بروزرسانی‌ های پیوسته
  • پشتیبانی از شبکه‌ های بلاک چینی و ارزهای دیجیتال متنوع
  • استفاده از تکنولوژی‌ های پیشرفته‌ در راستای تامین امنیت کیف پول سخت‌ افزاری

معایب کیف پول safepal

  • زمان بر بودن انجام تراکنشات در والت
  • چالش برانگیز بودن پرداخت در سیف پال در بعضی از مواقع
  • آسیب پذیر بودن ولت فیزیکی به دلیل ظرافت و حساب بودن
  • الزام در متصل شدن به کامپیوتر و اینترنت برای انجام بروزرسانی‌ های لازم

استفاده از ولت سیف پال برای ایرانیان امکانپذیر است؟

بعد از تحریم‌ های وضع شده به وسیله صرافی بایننس و کشور آمریکا علیه کاربران ایرانی، تعداد زیادی از ایرانیان از کیف پول سیف پال به منظور استفاده از امکانات این صرافی استفاده می‌ کردند. لذا کاربران می‌ توانستند با متصل شدن کیف پول سیف پل به صرافی بایننس، محدودیت‌ ها را از پیش روی بردارند و معاملات خود را انجام دهند، ولی چندی پیش و طی یک خبر که سایت Safepal آن را انتشار داد، استفاده از بایننس به وسیله سیف پال نیز به احراز هویت نیاز دارد.


حتما برایتان جالب است : کیف پول سخت افزاری کیپ کی از صفر تا صد


به این خاطر که ایرانیان در لیست تحریم بایننس قرار دارند و قادر نیستند به صورت مستقیم احراز هویت نمایند، احتمال بلوکه شدن دارایی‌ ها وجود دارد. بنابراین بهتر است دارایی‌ های خود را به یک ولت دیگری انتقال دهید. البته در این سایت اعلام شده که این محدودیت‌ ها تنها برای کسانی است که از اپ غیرمتمرکز سیف پل به منظور ارتباط با بایننس بهره می گیرند و کیف پول Safepal به احراز هویت احتیاج ندارد. ولت FreeWallet هم یکی از کیف پول هایی است که برای ایرانی‌ های محدود شده است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در انتهای آموزش کار با کیف پول سیف پال توجه به این نکته ضروری است که این کیف پول در دو مدل سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد. کیف پول سخت افزاری SafePal S1 توانسته رتبه خاصی بین ولت های سخت‌ افزاری موجود پیدا کند. کار با این کیف پول بسیار ساده است و یکی از ارزان ترین کیف پول های سخت افزاری به حساب می آید. به صورت کلی به صاحبان ولت پیشنهاد می کنیم عبارات seed دقیقی را تنظیم کنند.

این کیف پول برای افرادی که قصد ندارند به صورت پیوسته وجوهی را منتقل کنند، بهترین گزینه به حساب می آید. نوع نرم افزاری آن بر روی گوشی هوشمند قابلیت نصب و اجرا را دارد و با دو سیستم عامل اندروید و iOS کار می کند. همان طور که پیش تر هم گفتیم، صرافی بایننس نیز در حکم سرمایه گذار و پشتیبان اصلی پروژه SafePal است و جلب توجه مارکت به کیف پول سیف پول و توکن SFP را به همراه داشته است. توکن بومی این کیف پول SFP نام دارد و بیش ترین مقدار توسط لانچ پول بایننس عرضه شده است.

ولت سیف پال با دارا بودن کیف پول سخت افزاری و نرم افزاری در تلفن همراه، انتخاب خوبی برای فعالان این حوزه به حساب می آید. از طرفی پوشش طیف گسترده ای از شبکه های بلاک چین و توکن های آن ها و همین طور حضور سرمایه گذار و حامی قوی در پشت این پلتفرم، باعث شده است هم اعتبار آن افزایش پیدا کند و کاربران آن رفته رفته افزایش یابد. تیم توسعه کیف پول سیف پل نیز با بروزرسانی های همیشگی آن، خطرات احتمالی که امکان دارد برای این کیف پول دردسر آفرین شود را برطرف می کنند.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به آموزش کار با کیف پول سیف پال پرداختیم؛

همچنین اگر دوست دارید همه چیز در مورد کیف پول کاغذی را نیز یاد بگیرید، همین الان روی این لینک کلیک فرمایید.

در مورد آموزش کار با کیف پول سیف پال هر سوال یا ابهامی داشتید، در بخش دیدگاه ها از ما بپرسید؛

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *