بهترین زمان برای ورود به سهم چه زمانی است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین زمان برای ورود به سهم

اینکه بتوانیم بهترین زمان برای ورود به سهم را به خوبی تشخیص دهیم، همواره یکی از معضلات سرمایه گذاران بورسی است، چرا که این کار ریسک سرمایه گذاری را تا حدود زیادی کاهش می دهد. حال به نظر شما بهترین زمان برای ورود به سهم چه زمانی است؟ شکست مقاومت، نقاط ورود تکنیکالی، کف کانال صعودی بلندمدت، زمانی که اندیکاتورها سیگنال ورود می دهند، وقتی که اخبار مثبت در بازار زیاد است یا بسیاری موارد دیگر همه جزو مواردی است که باید به آن ها توجه داشته باشیم ولی آیا بهترین زمان برای ورود به سهم را می توانیم با همین موارد شناسایی کنیم یا باید به سایر موارد نیز توجه کنیم؟ اگر پاسخ این سوال را می خواهید، تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین زمان برای ورود به سهم

مشخص کردن نقطه ورود به سهم یکی از مواردی است که هر سرمایه گذار فعال در بازار سرمایه می بایست با روش های تحلیل آن را در دستور کار خود قرار دهد. نقطه ورود ما به یک سهم، رمزارز و یا به صورت کلی یک دارایی بسیار حائز اهمیت است، چرا که با یادگیری روش های تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال و تعیین نقطه ورود به دارایی و استراتژی مناسب به منظور سرمایه گذاری می توانید بیشترین مقدار سود را با متحمل شدن کمترین ریسک به دست آورید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در پاسخ به این سوال که چطور می توان بهترین نقطه ورود به سهم را شناسایی کرد، باید گفت که عوامل بسیاری در تعیین و شناسایی زمان صحیح خرید یک سهم موثر هستند و نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینجاست که همان‌ قدر که زمان خرید یک سهم حائز اهمیت است، پیدا کردن بهترین زمان فروش سهام هم باید مورد توجه عزیزان باشد. به منظور پیش بینی بهترین زمان خرید سهام استفاده از تحلیل‌ تکنیکال و تحلیل‌ فاندامنتال بسیار کمک کننده است. با توجه به شرایط اقتصادی دیگر سرمایه گذاری دقیق در بورس و یا دیگر بازارهای مالی اهمیتی زیادی به نسبت پیش پیدا کرده است. شما با دانستن باید‌ها و نباید‌های بازار‌های مالی این توانایی را خواهید داشت که به سادگی به افزایش درآمد خود کمک نمایید.

به صورت کلی پیدا کردن بهترین زمان خرید سهام کار خیلی ساده ای نیست، چرا که همیشه مردم هیجان را با تصمیم‌ گیری‌ های خود در می آمیزند. چنانچه می خواهید به یک معامله‌ گر حرفه‌ ای در بازارهای مالی تبدیل شوید، باید موضوع مهمی مانند کنترل احساسات را حتما مد نظر داشته باشید. کنترل احساسات می‌ تواند شما را یاری کند تا ساده تر از پیش بهترین زمان فروش سهام و یا خرید آن را شناسایی کنید، لذا اگر دوست دارید زمان مناسب برای خرید و فروش سهام در بورس را شناسایی کنید و روش های آن را یاد بگیرید، تا انتها همراه ما بمانید.

نحوه تشخیص بهترین نقطه ورود به سهم

بی شک یکی از حائز اهمیت ترین نکاتی که می بایست قبل از خرید سهام آن را در نظر داشته باشید، شناسایی نقطه ورود به سهم می باشد. چنانچه با استفاده از ابزار و روش های تحلیل متوجه شدید که سهامی برای خرید مناسب است، در حال حاضر بدون توجه به قیمت آن برای خرید اقدام خواهید کرد یا صبر می کنید تا به سطح حمایتی برسد و آن جا خریدار خواهید بود؟ سوال بعدی اینجاست که سیستم معاملاتی شما برای خرید و تعیین نقطه ورود چیست؟ سهم هر چقدر که ارزشمند باشد، به هر حال شما می بایست برای خرید آن یک نقطه ورود و یا نقطه خرید مشخص کنید و در ادامه برای خرید آن اقدام کنید.


حتما برایتان جالب است : نحوه چیدن سبد سهام بصورت اصولی


البته توجه به این نکته هم الزامی است که شما از چه روشی برای تحلیل سهم بهره می گیرید؛ چرا که این موضوع در تعیین نقطه ورود به سهم تغییراتی ایجاد می کند. آن دسته از تحلیل گرانی که از روش تکنیکال یک سهم را مورد بررسی قرار می دهند، به حرکت قیمت سهم در یک کانال صعودی برای معامله اقدام خواهند کرد، توجه می کنند. به عبارت دیگر از لحاظ تحلیلگران تکنیکالی بهترین نقطه ورود به سهام وقتی است که قیمت سهم به کف کانال که همان سطح حمایتی سهم هم به حساب می آید، برخورد نماید.

به عنوان مثال خطوط حمایت و مقاومت یک سهم در تحلیل تکنیکال نشان دهنده این است که محدوده های قیمتی مناسب برای خرید و فروش کدامند. خطوط حمایتی یک سهم برای خریداران جذابیت دارد یعنی قیمت سهام به خداقل خود رسیده و بالعکس خطوط مقاومتی برای فروشندگان مهم می باشد. چنانچه از روش تحلیل تکنیکال به منظور شناسایی بهترین سهم استفاده می کنید، به منظور تعیین نقطه ورود از اندیکاتورهای اصلاحی مثل استوکاستیک استفاده نکنید، چرا که این اندیکاتور دائما در حال اصلاح است و امکان دارد نقطه درستی را برای ورود به سهم را نشان ندهند.

ترازهای فیبوناتچی، شکسته شدن مقاومت و یا موج شماری الیوت و مواردی اینچنینی نیز بهترین سطوح حمایتی را نشان می دهند که قادرید از آن ها استفاده نمایید و به این منظور که سیستم معاملاتی بهینه ای دست یابید، بهتر است که ابزارتان را همیشه مورد بررسی قرار دهید تا به سیستم معاملاتی بهینه ای دست یابید.

زمان مناسب برای خرید سهام در بورس

آگاهی یافته از جزئی‌ ترین حالات موثر بر صعود و نزول یک سهم عامل تعیین کننده ای در موفقیت بازارهای مالی به حساب می آید. این را از یاد نبرید که برای ورود به بازار بورس، می بایست ابتدا آموزش‌ های مرتبط با آن را مشاهده کنید. باید در نظر داشته باشید که حتی بعد از فراگرفتن انواع تکنیک‌ های تحلیلی باز هم توانایی این که به صورت 100 درصد درست به پیش‌ بینی بازار بپردازید را پیدا نخواهید کرد.


حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید سهام بورسی چه موقعی است؟


شما بعد از خرید یک سهام به صورت قانونی مالکیت سهم خود از آن شرکت را در اختیار خواهید گرفت، از همین روی به دست آوردن اطلاعات جامع در مورد خرید و فروش در بازار بورس بسیار تعیین کننده و حائز اهمیت است. در این بین عوامل بسیاری وجود دارد که آگاهیی از آن‌ ها می‌ تواند موجب پیدا کردن بهترین زمان برای خرید سهام گردد. در ادامه روش های شناسایی بهترین زمان برای ورود به سهم را برای شما آورده ایم؛

  • ** سطوح حمایتی و مقاومتی

نه تنها در بازار سرمایه ایران، بلکه در دیگر بازارهای مالی هم شناخت این سطوح نقش موثری در موفقیت یا عدم موفقیت شما خواهد داشت. سطوح مقاومتی در واقع محدوده‌ ای است که در آن با افزایش تقاضای خرید یا سقوط قیمت یک سهم روبرو خواهیم شد. در این خصوص باید در نظر داشته باشید که سطوح مقاومتی در نهایت می‌ توانند تبدیل به سطوح حمایتی شوند، لذا این سطوح از دو نظر برای ما حائز اهمیت است. در حقیقت معامله‌ گران حرفه‌ ای بعد از شناخت سطوح مقاومتی می‌ توانند تخمین بزنند که قیمت افزایش پیدا می کند و یا کاهش می یابد.

زمان مناسب برای خرید سهام در بورس

سطوح مقاومتی بعد از افزایش میزان تقاضای مردم برای خرید سهم، شکسته خواهد شد و دیگر به یک سطح حمایتی تبدیل خواهد شد. همچنین پس از این که یک سطوح مقاومتی شکسته می شود، شما دیگر باید به دنبال یافتن یک سطح مقاومتی جدید باشید. به صورت کلی شناخت سطوح مقاومتی و یا حمایتی در راستای پیشبرد تحلیل‌ تکنیکال حائز اهمیت است. بنابراین شما با شناخت سطوح حمایتی و مقاومتی این توانایی را پیدا خواهید کرد که بهترین زمان خرید سهام را به سادگی تشخیص دهید.

  • ** بررسی دارایی‌ ها و ارزش یک شرکت

عامل موثر دیگری که در یافتن بهترین زمان خرید سهم می تواند کمک کننده باشد، بررسی اطلاعات شرکت یک سهام خاص می باشد. شما باید با مطالعه ترازنامه‌ های یک شرکت از وضعیت دارایی‌ ها و بدهی‌ های آن اطلاع پیدا کنید. چنانچه بعد از تحقیقات خود به نتیجه‌ مثبتی در مورد آن شرکت رسیدید، نباید زمان را از دست دهید و بهتر است سریعا برای سرمایه گذاری در آن اقدام کنید.

  • ** جو منفی سهام

جو منفی هم مثل جو مثبت بازار می‌ تواند بعضی اوقات مخرب و بعضی مواقع نیز سودده باشد. جو منفی بازار را می‌ توان همان شایعات و اخبار اقتصادی منفی به حساب آورد که موجب تصمیمات احساسی مردم خواهد شد. جو منفی وقتی در بازار شایع می شود که بنابر یک خبر منفی شاهده کاهش قیمت یک سهم باشیم. چنانچه به دنبال پیدا کردن بهترین زمان خرید سهام هستید، می بایست به موقع از جو منفی و مثبت بازار اطلاع پیدا کنید.

  • ** نقدشوندگی

چنانچه قصد دارید از بهترین زمان خرید سهام اطلاع پیدا کنید، می بایست ابتدا نقدشوندگی آن را مورد بررسی قرار دهید. تمرکز شما باید روی خرید سهم‌ هایی باشد که نقدشوندگی مناسبی دارند. لذا چنانچه موفق به خرید این گونه سهام ها شوید، هر زمان که اراده کنید توانایی فروش و نقد کردن دارایی های خود را خواهید داشت. در حقیقت تعداد زیادی از کارشناسان بازارهای مالی بر این باورند که خرید سهامی با نقدشوندگی بالا، حکم پول نقد را برای شما خواهد داشت.

  • ** جو مثبت سهام

جو مثبت سهام در حقیقت همان عاملی است که خرید وسیع سهم به وسیله معامله‌ گران بورسی را به دنبال خواهد داشت. جو مثبت موجب خواهد شد تا بر مبنای رشد یک سهم شاهد افزایش فوق العاده میزان تقاضای مردم برای خرید باشیم. چنانچه شما از موضوع کنترل احساسات هیجانی در بازار‌های مالی اطلاع داشته باشید، به سادگی می توانید سرمایه خود را مدیریت نمایید.

شناسایی بهترین نقطه ورود به سهم چرا حائز اهمیت است؟

تعیین بهترین نقطه برای ورود به بورس به این خاطر برای سرمایه گذاران بورسی حائز اهمیت است که رابطه مستقیمی با میزان سودآوری و کاهش ریسک دارد. برای مثال بعد از تحلیل سهام تامین اجتماعی، این طور نتیجه گیری می کنیم که این سهم ارزندگی های لازم را دارا می باشد و در قیمت 1000 تومان برای خرید آن اقدام می کنید، ولی پس از گذشت چند روز قیمت سهام به 800 تومان می رسد و بعد از مدتی روند صعودی آن آغاز شده و قیمت آن سهم به 1500 تومان می رسد و شما در هر دو حالت از این معامله سود خواهید برد، ولی در صورتی که شما این سهم را با قیمت 800 تومان خریداری می کردید، به مراتب می توانستید سود بیشتری کسب کنید.


حتما برایتان جالب است : خرید سهام قبل از مجمع | خرید سهام قبل از مجمع افزایش سرمایه


به توجه به مثالی که زدیم، مطمئنا درک کرده اید که تعیین بهترین نقطه برای ورود به سهم چرا تا این اندازه حائز اهمیت است؛ صرفا به منظور کسب سود بیشتر در انجام معاملات بورسی و کاهش ریسک این موضوع اهمیت پیدا می کند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که بهترین زمان برای ورود به سهم را چگونه می توان تشخیص داد.

همچنین اگر دوست دارید یاد بگیرید که سهم های کامودیتی محور کدامند ، به شما این مقاله را پیشنهاد می کنیم.

به نظر شما زمان مناسب خرید و فروش سهام در بورس کدام است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *