ارز دیجیتال ترا چیست و آینده آن چگونه است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال ترا چیست

تا به امروز چیزی در مورد اینکه ارز دیجیتال ترا چیست به گوشتان خورده است؟ در پاسخ به سوال ارز دیجیتال ترا چیست باید گفت که به زبان ساده ترا پلتفرمی است که به ارز‌های دیجیتال و برنامه‌ های مالی استارتاپ قدرت می‌ دهد. ارز دیجیتال Terra شامل Terra US Dollar یا UST است که پشتوانه آن دلار آمریکا است. نام توکن بومی پلتفرم ترا، لونا است و در این مطلب قصد داریم بیشتر با آن آشنا شویم، پس ابتدا به این خواهیم پرداخت که ارز دیجیتال ترا چیست و چطور کار می کند و در ادامه نیز به روش های خرید، فروش و نگهداری آن و در نهایت پیش بینی قیمت آن در آینده اشاره خواهیم داشت، پس تا انتها همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال ترا چیست ؟

رمز ارز ترا یا لونا، توکن بلاکچین Terra به حساب می آید که در اصل ترا یک بلاکچین فعال با قرارداد هوشمند می باشد که از پروژه کازماس استفاده می کند. در دنیایی که ارزهای دیجیتال جدید با سرعت زیادی در حال پیشرفتند، خیلی کم می شود که یک ارز دیجیتال تازه‌ وارد به‌ عنوان یک رقیب جدی خود را مطرح کند. توسعه ترا در سال ۲۰۱۸ میلادی و به وسیله یک شرکت بلاکچین کره‌ ای به نام Terraform Labs آغاز شد و شبکه اصلی آن به صورت رسمی در آوریل سال 2019 فعالیت خود را آغاز کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این بلاکچین از سال 2020 استیبل‌ کوین‌ هایی با پشتوانه دلار آمریکا، وون کره جنوبی، توگریک مغولستان و صندوق بین‌ المللی پول، ارائه داده و سعی در گسترش این برنامه دارد. از ارز دیجیتال بومی بلاکچین ترا در راستای تثبیت قیمت استیبل‌ کوین‌ ها بهره گرفته می شود. دارندگان رمزارز لونا قادرند در برنامه‌ های مربوط به اداره‌ کردن ترا شرکت کرده و همچنین حق رای نیز خواهند داشت. در ادامه بیشتر با این که ارز دیجیتال ترا چیست و توکن بومی آن چه آینده ای دارد صحبت خواهیم کرد.

توکن شبکه ترا (لونا) چیست؟

لونا در واقع رمزارز بومی بلاکچین Terra می باشد و جالب است بدانید که با وثیقه گذاشتن این ارز در شبکه، امنیت لازم مکانیسمی فراهم می آید که موجب می شود قیمت استیبل کوین‌ ها ثبات کافی را داشته باشند. همچنین توکن‌ های لونا موجود در پلتفرم موجب تشویق ولیدیتورهای شبکه یا همان تایید کننده‌ های تراکنش‌ ها می‌ شوند.

یکی از دلایلی که موجب شده است تا شبکه Terra ارزش بالایی داشته باشد، این است که پیچیدگی‌ های زنجیره پرداخت مثل شبکه کارت‌ های اعتباری، بانک‌ ها و درگاه‌ های پرداخت را با یک لایه بلاکچین برطرف کرده است. سایت این پروتکل به آدرس Terra.money در حال حاضر در دسترس می باشد و همچنین کیف پول رسمی این شبکه و نحوه دستیابی به امکانات آن از طریق آدرس station.terra.money در اختیار کاربران قرار می گیرد.

هدف های پروژه Terra چیست؟

پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک آسیا، به صورت مجموع 45 میلیون کاربر و 25 میلیارد دلار کالا دارند. این طور فرض کنید که زمانی که این پلتفرم‌ ها در اکوسیستم ترا وارد شده و آن را روش پرداختی خود قرار دهند، چه رخ خواهد داد. در این صورت، ما خریدهای سنگینی را به صورت روزانه شاهد خواهیم بود و انجام معاملات مالی بین پلتفرم‌ ها بسیار ساده تر خواهد شد.


حتما برایتان جالب است : ارز dy dx چیست و چرا آینده آن رویایی است؟


همچنین ارزش توکن LUNA هم افزایش پیدا خواهد کرد که این امر می‌ تواند در آینده محقق شود. برای به وقوع پیوستن آن، رمزارز Terra باید برتری خود را اثبات نماید و به وسیله جامعه، از جمله پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک و کاربران آن ها، پذیرفته گردد.

دلیل منحصر به فرد بودن ترا چیست؟

بلاکچین Terra با استفاده از استیبل‌ کوین‌ هایی با پشتوانه ارز فیات به دنبال جدا کردن خود از سایر بلاکچین‌ هاست. این بلاکچین فواید رمزارزهای بدون مرز را باثبات قیمت روز ارزهای فیات ترکیب ‌می نماید. دراصل این کار را از طریق الگوریتمی انجام می دهد که موجودی استیبل‌ کوین‌ ها را بر اساس میزان تقاضا تنظیم‌ می نماید. البته باید در نظر داشت که این کار با ایجاد انگیزه در دارندگان توکن لونا باعث مبادله لونا و استیبل‌ کوین‌ در نرخ ارز سودده موردنیاز شده و به دلیل انبساط و انقباض موجودی استیبل‌ کوین، با میزان تقاضا آن‌ ها مطابقت داده ‌خواهد شد.

ارز دیجیتال terra چیست

پلتفرم Terra با چندین پلتفرم پرداخت، به ویژه در منطقه آسیا و اقیانوسیه مشارکت می‌ کند. به عنوان مثال از جولای 2019، ترا با chai که یک برنامه پرداخت تلفن همراه مستقر در کره جنوبی به حساب می آید، مشارکت هایی داشت. در این پلتفرم خریدهای انجام‌ شده در سیستم‌ عامل‌ های تجارت الکتریکی به وسیله بلاکچین Terra صورت می پذیرند.

کارمزد هر تراکنش حدوداً ۲-۳ درصد از مبلغ خرید است. اضافه بر این ترا به وسیله اتحاد ترا، یعنی گروهی از مشاغل و پلتفرم‌ ها پشتیبانی می‌ شود. در فوریه سال 2019 این شرکت بیان کرد که پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک از 10 کشور مختلف، به نمایندگی از یک پایگاه کاربری 45 میلیون نفری و ارزش ناخالص کالای 25 میلیارد دلاری از اعضای اتحاد ترا می باشند.

نحوه استخراج رمز ارز Terra

در دنیای ارزهای دیجیتال به منظور این که یک رمزارز را به دست بیاورید می بایست از طریق یکی از دو روش، خریداری ارز دیجیتال و یا استخراج آن اقدام فرمایید. نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینجاست که به منظور استخراج ارز دیجیتال در ابتدای امر می بایست بررسی کنید که آیا رمزارز مورد نظر امکان استخراج است یا نه، بنابراین باید ببینیم رمزارز ترا امکان استخراج را دارد یا خیر و به این منظور باید الگوریتم آن را مورد بررسی قرار دهیم. ارز دیجیتال ترا از الگوریتم اجماع اثبات سهام و یا PoS استفاده می کند و با این حال و به علت الگوریتمی که در ساخت آن استفاده شده است، قابل استخراج نیست.

نحوه خرید ارز دیجیتال Terra

به منظور خرید ترا شما قادر نیستید به صورت مستقیم اقدامی انجام دهید! لذا در ابتدای امر باید با خریداری یکی از استیبل کوین های بازار مثل تتر آن را در صرافی ها به ارز دیجیتالی ترا تبدیل کنید. همچنین توجه داشته باشید که رمزارز Terra در صرافی ها با نماد LUNA فروخته می شود. بدین منظور نیاز است تا در صرافی مورد نظر ثبت نام کرده و با نحوه برداشت و واریز در این صرافی آشنایی داشته باشید.


حتما برایتان جالب است : فومو در بازار مالی چیست و چگونه از آن دوری کنیم؟


شاید بهترین گزینه برای خرید ارز دیجیتال ترا، البته به صورت غیر مستقیم، صرافی بایننس می باشد. صرافی بایننس از جمله مشهورترین صرافی ها در حوزه ارزهای دیجیتال به حساب می آید که به علت حجم معاملات بالایی که دارد، طرفداران بسیار زیادی در دنیا دارد. به علاوه صرافی بایننس، صرافی های دیگری نیز هستند که ارز دیجیتال لونا پشتیبانی می کنند و در ادامه 7 مورد از آن ها را برایتان معرفی کرده ایم؛

  • 1) صرافی FTX
  • 2) صرافی Upbit
  • 3) صرافی OKEx
  • 4) صرافی Gate.Io
  • 5) صرافی CoinEx
  • 6) صرافی KuCoin
  • 7) صرافی Huobi Global

کیف پول های مناسب برای نگهداری ارز دیجیتال terra

  • ** کیف پول لجر نانو : این کیف پول در دو مدل لجر نانو ایکس و لجر نانو اس در بازار در دسترس است. کیف پول لجر گزینه مناسبی بین کیف پول های سخت افزاری برای ذخیره سازی ارز دیجیتال ترا به شمار می رود.
  • ** کیف پول کیپ کی : کیف پول سخت افزاری کیپ کی بیش از 40 ارز دیجیتال گوناگون را پشتیبانی می کند که میان آن ها، نام ارز دیجیتال ترا با توکن لونا نیز دیده می شود.
  • ** کیف پول ترزور : کیف پول سخت افزاری ترزور که ابتدای سال 2018 در بازار رمزارزها عرضه شد، در دو مدل Trezor One و Trezor T در حال حاضر در دسترس است.
  • ** کیف پول کوینومی Coinomi : جالب است بدانید که کیف پول کوینومی  بر روی حفظ حریم خصوصی کاربر متمرکز است و یکی از مطمئن ترین کیف پول های دیجیتالی موجود در بازار به حساب می آید.

نکته : البته این نکته را همواره در خاطر داشته باشید که کیف پول های سخت افزاری به نسبت کیف پول های نرم افزاری امنیت و اعتبار به مراتب بالاتری دارند و گزینه مطمئن تری برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتالی افراد به حساب می آیند ولی به علت قیمت بالایی که دارند، کاربران معمولا ترجیح می دهند تا از کیف پول های نرم افزاری استفاده کنند که اگر مدت زمان سرمایه گذاری کوتاه مدت یا میان مدت باشد و یا میزان سرمایه ای که دارید زیاد نباشد، این موضوع قابل درک و منطقی می باشد ولی اگر نگاه بلندمدت به بازار دارید و مقدار سرمایه ای که برای خرید ارزهای دیجیتال در نظر گرفته اید نیز زیاد است، مطمئنا هزینه کردن برای یک کیف پول که می تواند سرمایه شما را به بهترین شکل حفظ کند، الزامی است.

مزایای پلتفرم terra

  • ** این پروژه بر بازار ارزهای با نرخ پایدار متمرکز است که هسته اصلی تجارت و معاملات مرتبط با بلاکچین هستند.
  • ** طراحی این پروژه به صورت پیشرفته ای سکه های سهام گذاری و سکه های با نرخ پایدار را ترکیب می کند و یک حلقه داخلی بسته را ایجاد می نماید.

معایب پلتفرم terra

  • ** غیر شفاف بودن نقشه راه یا همان وایت پیپر
  • ** انجمن توسعه دهندگان کوچک و توسعه دهندگان محدود

آینده ارز دیجیتال لونا

ترا بدون شک یکی از مهیج ترین پروژه های دیجیتالی در بازار کریپتوکارنسی محسوب می شود که بنیانگذاران آن مشروع هستند. آزمایشگاه های Teraform به صورت پیوسته در حال نوآوری هستند و از زمان راه اندازی Terra mainnet در سال 2019 پیشرفت های بسیاری را شاهد بوده ایم. همچنین قابل ذکر است که بلاکچین ترا مورد استفاده و پذیرش واقعی برنامه ها و سیستم عامل های گوناگون تجارت الکترونیکی در جنوب شرقی آسیا هم قرار گرفته است، تنها با چند صد معامله در ثانیه.

این که بلاکچین ترا به صورت کامل به وسیله پایگاه کاربران موجود مسدود نشده است، خیلی منطقی به نظر نمی آید! این واقعیت که ترا بسیار قابل تعامل است را نیز نباید از یاد برد. باید در نظر داشت که این پروژه آینده ای بسیار امیدوار کننده دارد و این در ارزیابی LUNA منعکس می شود. ترا با ایجاد یک پروتکل دوتوکنی، ساختاری جالب را در حوزه دیفای به وجود آورده است.


حتما برایتان جالب است : آینده ارز دیجیتال دوج کوین چگونه رقم میخورد؟


این پروژه می خواهد با استفاده از استیبل کوین‌ های خانواده ترا، به یک پول مرسوم و کاربردی بدل شود و در عین حال، با افزایش استفاده از این شبکه و افزایش تعداد پلتفرم‌ های فعال روی آن، ارزش توکن ذخیره خود، یعنی لونا را نیز افزایش دهد. بنابراین در صورت کسب مقبولیت کافی در پلتفرم‌ های تجارت الکترونیک، رمز ارز Terra می‌ تواند به مراتب رشد بیشتری را تجربه کند. سایت معتبر digitalcoinprice.com پیش بینی کرده است که قیمت ترا در سال 2028 حدود 74 دلار باشد و همچنین پیش بینی کرده است در سال های آینده روند این رمزارز با توجه به روند صعودی بازار رمزارزها، افزایشی باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

در این مقاله در مورد این که ارز دیجیتال ترا چیست و چه آینده ای در انتظارش است صحبت کردیم. ترا پروژه‌ ای است که هدف خود را بر طراحی بزرگ‌ ترین شبکه پرداخت مبتنی بر بلاکچین متمرکز کرده است و در حقیقت خود را نسل جدیدی از خدمات مالی غیر متمرکز به حساب می آورد. شرکای این پروژه اعتبار بالایی دارند و ترا می‌ تواند روش های پیچیده، هزینه‌ بر و مبهم بانکداری سنتی را حذف نماید، به همین خاطر این پروژه را می توان رقیب قدرتمندی برای دیگر ارزهای دیجیتال محسوب کرد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال ترا چیست و آینده آن به چه صورت است.

همچنین اگر دوست دارید یاد بگیرید که ارز دیجیتال آوالانچ چیست و چه آینده ای دارد ، این مطلب به شما کمک می کند.

به نظر شما ارز دیجیتال terra در سال 2025 چه قیمتی خواهد داشت؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *