بهترین جا برای خرید ملک در تهران

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین جا برای خرید ملک

اگر بخواهید بهترین جا برای خرید ملک در تهران را به منظور سرمایه گذاری و یا زندگی بشناسید، فکر می کنید بتوانید مناطق تهران را در ذهنتان دسته بندی کنید؟ درست است شاید بدانید که بهترین منطقه تهران منطقه 1 و 2 است و این مناطق از لحاظ کیفیت زندگی و آرامش بهترین مناطق تهران هستند، ولی آیا می دانید بهترین منطقه تهران برای سرمایه گذاری کدام است؟ یا این که با سرمایه کم تر و در شرق یا غرب تهران، کجا می توانیم خانه مناسبی خریداری کنیم که هم محلیت خوبی داشته باشد و هم از افزایش قیمت های بازار مسکن در طول زمان عقب نمانیم؟ بنابراین به دلیل ابهامات زیاد در راستای انتخاب بهترین جا برای خرید ملک ، این مطلب را تهیه کرده ایم تا شما را با بهترین جا برای خرید ملک در تهران آشنا کنیم.

بهترین جا برای خرید ملک

تهران بسیار بزرگ است و از 22 منطقه مختلف برخوردار است که هر کدام از آن ها شرایط متفاوتی از نظر کیفیت آب و هوا، شلوغی، قیمت، رشد منطقه و … دارند. در تعداد زیادی از مناطق تهران به دلیل قرارگیری بعضی اماکن و یا برخورداری آن منطقه از امکانات رفاهی، شرایط زندگی متفاوت بوده باید برای اهداف گوناگون مورد بررسی قرار گیرند.


حتما برایتان جالب است : فوت و فن سرمایه گذاری در ملک


به بیان دیگر افراد به منظور انتخاب منطقه مناسب جهت سکونت و یا سرمایه گذاری، می بایست شرایط متفاوتی را مورد نظر قرار دهند و بررسی های لازم را انجام دهند. مناطقی که از لحاظ آب و هوا، فرهنگ مردم و امکانات شهری بسیار خوب هستند، به صورت معمول قیمت بیشتری نیز خواهند داشت و معمولا روند معامله آن ها نیز به مراتب بهتر و سریع تر از سایر مناطق خواهد بود. مناطق گوناگون تهران را می توانید از نظرهای گوناگونی دسته بندی کنید که مهم ترین این موارد شامل موارد زیر است؛

  • ** امنیت منطقه
  • ** آب و هوای منطقه
  • ** تراکم جمعیت منطقه
  • ** فرهنگ ساکنین منطقه
  • ** موقعیت جغرافیایی منطقه
  • ** سواد و تحصیلات مردمان منطقه
  • ** نرخ بیکاری افراد مستقر در منطقه
  • ** استفاده از تکنولوژی روز و اینترنت
  • ** دسترسی راحت به زیرساخت‌ های شهری
  • ** زیبایی بصری منطقه، شامل سرسبزی، تمیزی، جذابیت و مواردی از این دست
  • ** وجود امکاناتی مثل مراکز آموزشی مختلف، مراکز فرهنگی و مذهبی، مراکز درمانی و …

بهترین مناطق تهران برای زندگی و سکونت

چنانچه افراد با این رویکرد وارد بازار شوند که در کنار سرمایه گذاری در ملک مورد نظر، سکونت نیز خواهند کرد، باید با دیدگاهی متفاوت مناطق گوناگون را مورد بررسی قرار دهند، به این خاطر که بعضی از مناطق تهران جهت سکونت و زندگی شرایط مساعد تری دارند و در مقابل بعضی دیگر از مناطق کیفیت لازم برای زندگی را نخواهند داشت. در راستای زندگی در یک منطقه بایستی با توجه به اولویت های فردی روی امکانات رفاهی منطقه، شرایط آب و هوایی، فرهنگ ساکنین، امنیت و دسترسی های آن تاکید داشت. در انتخاب محل زندگی عامل دیگری که بسیار حائز اهمیت است، میزان بودجه شخص به حساب می آید که باید آن را در نظر داشته باشید.

از نظر برخورداری از امکانات رفاهی و شرایط مناسب برای زندگی از لحاظ فرهنگی، می توان منطقه 6 تهران را تحت عنوان گزینه مناسب به حساب آورد. این منطقه امکانات رفاهی بسیار خوبی دارد و از نظر فرهنگی هم شرایط مناسبی برای زندگی دارد، ولی به عنوان بهترین نقطه تهران از لحاظ امکانات و مراکز رفاهی نمی توان از مناطق شمال شهر تهران چشم پوشی کرد. مناطق 1 و 3 تهران به عنوان مناطق لوکس پایتخت شرایط خوبی از نظر اجتماعی و برخورداری از امکانات دارند اما به علاوه این موضوع، نرخ مسکن و هزینه های زندگی در این مناطق بالاست.

بررسی مناطق مختلف تهران از نظر شلوغی

میزان جمعیت افراد ساکن و شلوغی منطقه یکی یکی از آن مشکلاتی است که می تواند برای افراد و خانواده ها مشکل ساز باشد، از همین روی می توان این گونه گفت که مناطق پر جمعیت و شلوغ پایتخت شرایط معامله خوبی در قیاس با سایر مناطق ندارند و این موضوع می تواند به شکل غیر مستقیم بر سرمایه فرد و سود آوری آن تاثیر داشته باشد. با توجه به بررسی های انجام شده و آمار موجود می توان منطقه 9 را به عنوان خلوت ترین و منطقه 4 را به عنوان شلوغ ترین منطقه پایتخت در نظر گرفت.

بهترین مناطق تهران برای ساخت و ساز

بعضی از افراد به منظور فعالیت در بازار ملک و املاک قصد ساخت و ساز داشته و با این دید برای ورود به بازار اقدام می کنند. در ابتدا به این افراد باید گفت که ساخت و ساز یکی از بهترین گزینه ها به منظور فعالیت و سرمایه گذاری در بازار مسکن است و تحت شرایطی که با انتخاب های درست پیرامون زمان ساخت، زمان ارائه ملک، کیفیت ساخت و همچنین منطقه مورد نظر همراه باشد، سود بسیار خوبی برای سازندگان به ارمغان خواهد آمد. به منظور ساخت و ساز ملک باید این را در نظر داشته باشید که بیشترین هزینه صورت گرفته در این کار، به خرید زمین اختصاص پیدا می کند.


حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بازار مسکن – از صفر تا صد خرید و فروش مسکن


بنابراین در مناطقی که قیمت زمین به مراتب کمتر است، ساخت و ساز مسکن رونق بیشتری دارد؛ به عنوان مثال مناطق جنوب تهران از این دست مناطق هستند که امروزه قیمت زمین در آن جا و در قیاس با سایر مناطق مناسب تر است و از طرف دولت هم ساخت و سازها در این مناطق با حمایت همراه شده است، ولی به علاوه این مورد، هزینه های مربوط به ساخت و ساز هم نقش بسزایی در سود سازنده از ساخت و ساز مورد نظر دارد. لذا می توان مناطق شمال شهر را پر هزینه ترین مناطق از نظر هزینه های ساخت و ساز به حساب آورد، ولی در مورد این مناطق باید در نظر داشته باشید که سود حاصل از ساخت و ساز در این بخش از پایتخت نیز چندین برابر خواهد بود.

به صورتی که در مناطق 1 و 3 تهران، سود حاصل از ساخت و ساز و فروش واحد های ساخته شده 2 تا 2.5 برابر قیمت تمام شده ساختمان در نظر گرفته می شود که این رقم در قیاس با هزینه های صورت گرفته، حاشیه سود بسیار خوبی را ایجاد خواهد کرد. در ادامه این مقایسه می توان به ترتیب مناطق 2، 6، 5، 4، 8، 7 و منطقه 22 تهران را به عنوان سودآورترین مناطق جهت ساخت و ساز مسکن دانست. در بین این مناطق، منطقه 22 تهران به دلیل شرایط موجود از لحاظ جاذبه های منطقه و نوساز بودن آن، پتانسیل بسیار خوبی برای پیشرفت و توسعه دارد و مطمئنا گزینه مناسبی برای ساخت و ساز، سرمایه گذاری و حتی زندگی به حساب می آید.

بررسی مناطق مختلف تهران از نظر رشد منطقه

این مورد به منظور انتخاب منطقه در زمان خرید یکی از معیارهایی است که دو جنبه متفاوت را شامل خواهد شد، بدین شکل که مناطقی که رشد بیشتری دارند، از لحاظ امکانات زندگی از شرایط بهتری برخوردارند. این مناطق از مراکز رفاهی و تفریحی و همچنین خدمات شهری بهتری برخوردار هستند و بنابراین ساکنین این مناطق سطح رفاه به مراتب بالاتری را دارند، ولی در مقابل می توان از جنبه سرمایه گذاری به موضوع نگریست؛ بدین شکل که مناطقی با پتانسیل رشد و توسعه بالا، گزینه های مناسبی برای سرمایه گذاری و کسب سود به حساب می آیند.


حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری مسکن در پردیس | بهترین فاز برای سرمایه گذاری


به این خاطر که به دلیل امکانات پایین تر قیمت های به مراتب کم تری دارند، ولی به دلیل رشد و توسعه ای که در آینده برای آن ها تخمین زده می شود، با افزایش قیمت روبرو می شوند و سود بالایی به همراه خواهند داشت. لذا می توان منطقه 22 تهران را به عنوان منطقه ای جدید به شمار آورد که همان طور که در بخش قبل هم اشاره داشتیم، به عنوان یکی از مناطق مورد توجه شهرداری و دولت برای پروژه های عمرانی و شهرسازی در نظر گرفته شده است. نکته شایان ذکر دیگر این که منطقه 22 به دلیل وسعت بالا و پروژه های در حال ساخت، آینده بسیار خوبی در انتظار دارد.

پرطرفدارترین مناطق تهران برای خرید خانه

بعضی از مناطق به دلیل آب و هوای مطلوب، قیمت مناسب واحدهای آپارتمانی، فرهنگ مناسب هر محله، امکانات رفاهی به اندازه است که با جذب افراد بسیار، به عنوان محبوب ترین مناطق تهران برای معامله شناخته شده اند. منطقۀ 5 تهران پرمعامله ترین منطقه تهران است. از دیگر مناطق پرمعامله می‌ توان به مناطق 4، 2، 14 و 15 اشاره کرد.

بهترین مناطق تهران برای سرمایه گذاری مسکن

به علاوه منطقه 22 را می‌توان از نظر پروژه‌ های مسکونی مانند دریاچه چیتگر یا بازار بزرگ ایران مال باید در جایگاهی ویژه قرار داد و به عنوان یکی از پر ساخت و سازترین مناطق پایتخت در نظر گرفت. مناطق 1، 3 و 5 تهران خوش آب‌ و هواترین محله‌ ها در تهران به حساب می آیند. لذا چنانچه به هوای سالم و تازه نیاز دارید، می توانید بین محله های سوهانک، کاشانک، دروس، کن، شهران، دهکده المپیک و فرحزاد دنبال منزل مورد نظر خود باشید. این مناطق در کنار دنج بودن و داشتن هوای خوب، آرامش بسیار خوبی نیز دارند.

گران‌ ترین مناطق تهران

امروزه گران‌ ترین مناطق تهران برای خرید یا اجاره، به ترتیب مناطق یک، سه و دو به حساب می آیند؛

منطقه یک تهران از شمال به ارتفاعات دامنه جنوبی کوه البرز، از جنوب به بزرگراه چمران، از شرق به بزرگراه ارتش و از غرب به اراضی رودخانه درکه ختم می شود. این مناطق از گران‌ ترین و لوکس‌ ترین خانه‌ ها تشکیل شده است. جالب است بدانید که منطقه یک شامل محله‌ های فرمانیه، قیطریه، زعفرانیه، الهیه، اقدسیه، محمودیه، نیاوران، کامرانیه، آجودانیه، سعدآباد، صاحبقرانیه، منظریه و دارآباد می باشد.


حتما برایتان جالب است : دلایل سرمایه گذاری در املاک | مزایا و معایب سرمایه گذاری در مسکن


مراکز فرهنگی و تجاری بسیاری در منطقه یک مانند فرهنگسرای نیاوران، نگارخانه جماران، کاخ نیاوران، کاخ‌ موزه سعدآباد و فرهنگسرای ملل دیده می شود.

منطقه دو تهران، محدوده شمال شرقی میدان آزادی تا شمال غرب تهران و از جنوب به خیابان آزادی، از غرب تا بزرگراه اشرفی اصفهانی و بزرگراه محمدعلی جناح و از شرق تا بزرگراه شهید چمران را شامل می شود. منطقه دو که از محله های سعادت‌ آباد، شهرک غرب، پونک، گیشا، ستارخان، آریاشهر و شهرآرا تشکیل شده است، مراکز تفریحی و فرهنگی بسیار خوبی مانند پارک ژوراسیک، پارک پرواز، برج میلاد، پارک شهرآرا، پارک پردیسان و پارک گفتگو را در خود جای داده است.

منطقه سه از جنوب تا اتوبان همت و بزرگراه رسالت، از غرب تا اتوبان چمران، از شرق تا خیابان پاسداران و بخشی از خیابان شریعتی و شمال تا بزرگراه‌ های مدرس، صدر و چمران را شامل می شود. محلات اختیاریه، احتشامیه، کاووسیه، امانیه، جردن، ونک، داوودیه، قلهک، پاسداران، دروس، دولت، دیباجی، ولیعصر، سیدخندان، ظفر، قلهک و میرداماد در این منطقه جای گرفته اند.

همچنین منطقه سه مراکز فرهنگی و تفریحی خوبی مانند فرهنگسرای ارسباران، پارک موزه آب، بوستان ملت، بوستان آب و آتش، بوستان طالقانی، مجموعه سینمایی پردیس ملت، مجموعه ورزشی انقلاب تهران، ورزشگاه شهید کشوری و کتابخانه استاد شهریار را در خود جای داده است.

پرمعامله ترین منطقه تهران کدام است؟

از لحاظ حجم معاملات بیشترین مناطقی که برای خرید خانه مورد معامله قرار می گیرند مناطق ۴،۲ و ۵ هستند که در این بین، منطقه ۵ پر معامله ترین منطقه در پایتخت محسوب می شود. توجه به این نکته نیز الزامی است که قیمت خرید خانه در تهران در مناطق گوناگون متغیر می باشد. از محلاتی که برای خرید خانه در منطقه 5 طرفداران بسیاری دارد می توان به محله پونک اشاره کرد.


حتما برایتان جالب است : بهترین زمان برای خرید ملک در سال جدید


پونک از نظر آب و هوایی، دسترسی مناسب به بزرگراه‌ ها، مراکز تفریحی و تجاری در جای خوبی قرار گرفته است. بعد از منطقه ۵ نیز، منطقه ۴ از دیگر مناطقی است که معاملات خانه و آپارتمان در آن بسیار بالاست. این منطقه در شرق تهران قرار دارد و محلات تهران‌ پارس، بوستان، گلستان، لویزان، پارک جنگلی لویزان، حسین‌ آباد، مبارک‌ آباد، مجیدیه، شمس‌ آباد، پاسدارن و شهرک امید را در خود جای داده است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سرمایه گذاری در املاک یکی از روش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ های سرمایه گذاری به حساب می آید که برای سرمایه گذاران از محبوبیت بالایی برخوردار است. بسیاری از افراد به دنبال سرمایه گذاری در مسکن تهران هستند و سرمایه گذاری در کلان شهرهایی مثل تهران را انتخاب می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نمایند. تهران از 22 منطقه تشکیل شده است که هر کدام از شرایط مخصوص به خود برخوردار می باشند و با توجه به شرایط آن منطقه و همچنین علایق فردی و شرایط اجتماعی و مالی می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ توان یکی از آن مناطق را برای سکونت و یا سرمایه گذاری انتخاب نمود.

در این مطلب سعی داشتیم تا از جهات گوناگون مناطق مختلف تهران را مورد بررسی قرار دهیم و به شما نشان دهیم که چه منطقه ای برای چه نوع سرمایه گذاری و یا برای چه افرادی بهترین گزینه به حساب می آید. به صورت کلی قیمت مسکن همواره در تهران و سایر شهرستان ها در حال افزایش است و در تمام مناطق تهران سرمایه گذاری در حوزه مسکن می تواند سودآوری لازم را داشته باشد، ولی بهتر است که افراد با توجه به شرایط با اطلاعات قبلی این کار را انجام دهند تا ریسک سرمایه گذاری خود را کاهش دهند و سود به مراتب بیشتری نیز کسب نمایند. 

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب مواردی را بررسی کردیم تا پس از مطالعه بتوانید بهترین جا برای خرید ملک در تهران را انتخاب نمایید.

همچنین اگر دوست دارید بهترین سرمایه گذاری در زمان رکود چیست ، این مطلب شما را راهنمایی خواهد کرد.

شما میدانید ارزان ترین مناطق تهران برای خرید خانه کجاست؟ حتما برای ما بنویسید

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *