معرفی ارز دیجیتال هارمونی به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
معرفی ارز دیجیتال هارمونی

معرفی ارز دیجیتال هارمونی به شما کمک میکند تا ارز دیجیتال هارمونی را بشناسید و بدانید که رمز ارز هارمونی چیست و آینده ارز دیجیتال هارمونی چگونه است. بنابراین اگر دوست دارید بدانید ارز دیجیتال هارمونی چست و آیا ارز ديجيتال harmony برای سرمایه گذاری و خرید گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر، حتما این مقاله را تا انتها دنبال کنید، چرا که از دریچه ای متفاوت و در عین حال کاملا جامع به معرفی ارز دیجیتال هارمونی پرداخته ایم. پس تا انتها همراه ما باشید.

معرفی ارز دیجیتال هارمونی

در ابتدای معرفی ارز دیجیتال هارمونی باید گفت که هارمونی پروژه ای بر مبنای بلاک چین می باشد که این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا اپلیکیش‌ های غیرمتمرکز را طراحی نمایند. با این وجود بلاکچین هارمونی در تلاش است تا بهترین سطح از سرویس‌ های مقیاس‌ پذیری و تعامل‌ پذیری را ارائه دهد. این شبکه سعی دارد تا یک اکوسیستم غیرمتمرکز رضایت‌ بخش با قابلیت های بدون حد و مرض مقیاس‌ پذیری و تمرکززدایی تبدیل شود. البته که پروژه های زیادی در این راستا حرکت می کنند و هدفشان ارائه بهترین سرویس برای کاربران امور مالی و اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز است، ولی این موضوع به هدف اصلی این پروژه تبدیل شده است.

لذا هارمونی را می‌ توان یکی از آن پروژه‌ هایی به حساب آورد که هدف اصلی‌ اش استفاده از حداکثر توان  مقیاس‌ پذیری شبکه‌ های تمرکز زدا می باشد. یکی از برنامه‌ های اصلی هارمونی، تمرکز روی بازار توکن های غیرقابل تعویض می باشد. این بلاکچین در تلاش است تا بهترین ابزارهای ممکن را برای ایجاد بازارهای توکن‌ های قابل تعویض و nft برای کاربران فراهم آورد. همچنین اشتراک‌ گذاری داده‌ ها با رعایت کامل حریم خصوصی کاربران، از دیگر قابیت های اصلی این پروژه به حساب می آید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


هارمونی در راستای رسیدن به هدف های خود، یک سیستم شالوده شاردینگ را در نظر گرفته است تا سرعت و امینت بالا در تراکنش‌ ها را در اختیار کاربران قرار دهد. البته توجه به این نکته نیز الزامی است که هارمونی یک جامعه به میزبانی شبکه بلاکچین اتریوم می باشد. با این وجود هارمونی روش هایی را مطرح می کند که اتریوم زمان زیادی است که روی آن متمرکز شده است. به ویژه در حوزه توکن های غیرقابل تعویض که کاربران با مشکلات زیادی در خصوص با هزینه گس اتریوم مواجه اند. نکته دیگر این که توکن اصلی این پلتفرم ONE نام دارد و یکی از توکن های آینده دار بازار کریپتو به حساب می آید.

این توکن با استفاده از مکانیزم عرضه اولیه در بایننس و در سال 2019 راه اندازی شد. جالب است بدانید که به منظور استفاده از بلاک‌ چین این پلتفرم حتماً بایستی توکن هارمونی را مورد استفاده قرار دهید. نه‌ تنها برای استفاده از بلاک‌ چین هارمونی، بلکه برای داشتن حق رأی هم این توکن ها می تواند کاربرد داشته باشد. طبق منابع رسمی این پروژه، حداکثر عرضه مادام‌ العمر هارمونی تقریباً 12.6 میلیارد توکن است و نکته دیگر این که هارمونی در سال 2018 توانست بیش از 20 میلیون دلار در راستای توسعه پروتکل‌ هایش سرمایه جذب نماید. البته در ادامه بیشتر به معرفی ارز دیجیتال هارمونی خواهیم پرداخت و عمیق تر با این پروژه آشنا خواهیم شد.

ارز دیجیتال هارمونی چگونه کار می کند؟

در رمزارز هارمونی مثل برخی دیگر از پروژه‌ های حوزه کریپتو از جمله زیلیکا نیز پروتکل شاردینگ پیاده سازی شده است. در ارز دیجیتال زیلیکا هر شارد تنها بخشی از تراکنش‌ های صورت گرفته را پردازش خواهد کرد. دو چالش مهم و جدی بر سر راه شبکه هارمونی قرار دارد که شامل افزایش خطر حملات و تخصیص منابع در هر شارد می باشد. به منظور رفع این ایراد از دیپ شاردینگ استفاده می شود.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


با روش پردازش عمیق که در این ارز دیجیتال وجود دارد، شاردینگ نیز در تراکنش‌ ها و هم در لایه اجماع انجام می شود و نودها به شکلی قادر به شناسایی نودهای دیگری در تراکنشات هستند و به عنوان بخش از سازندگان اجماع محسوب می شوند. با پردازش موازی به ذخیره‌ سازی کامل بلاکچین در نودها احتیاجی نخواهد بود و عملکرد سیستم بهبود پیدا خواهد کرد و همین موضوع به فعالیت نودهای به نسبت کوچک‌ تر در شبکه منتهی خواهد شد.

وجه تمایز پروژه هارمونی نسبت به دیگر پروژه ها چیست؟

شبکه هارمونی بر اعتبارسنجی و سرعت ایجاد هر بلاک است، متمرکز می باشد. این شبکه فقط با استفاده از مکانیزم شاردینگ سرعت ایجاد هر بلاک را تا حدود زیادی افزایش داده است، بلکه زمان تایید اعتبارسنجی هر گره را هم کاهش داده است. در راستای ایمن‌ سازی فرایند اعتبارسنجی و همچنین محافظت از گره‌ ها، این پلتفرم تابع تصادفی قابل تایید را معرفی کرده است. در حقیقت استفاده از این تابع برای دو هدف اصلی عضویت مشترک غیرقابل‌ پیش‌ بینی و بی‌ طرف احتیاج است.

به عبارتی جهت بررسی اعتبار هر عوض، گره‌ ها و اعتبارسنج‌ ها به شکل تصادفی تعیین خواهند شد. نهایتا می توان با اطمینان گفت که هم چیز به شکل غیرقابل‌ پیش‌ بینی و کاملاً بی‌ طرف انجام می گردد. به علاوه این پروژه برنامه خاصی به نام Harmony Grant معرفی کرده است که هدف اصلی آن جذب مشتری و حمایت از نوآوری در شبکه اصلی هارمونی می باشد.

هدف از عرضه ارز دیجیتال هارمونی چیست؟

یکی از هدف های اصلی که پلتفرم هارمونی روی آن متمرکز است، افزایش مقیاس پذیری و تمرکززدایی محسوب می شود. در حقیقت تیم بنیان گذار هارمونی بنا دارد تا پلتفرمی را ارائه دهد که در این زمینه به نسبت سایر پلتفرم ها بهتر باشد. یکی دیگر از اهدافی که پلتفرم هارمونی در راستای آن حرکت می کند، از بین بردن محدودیت ها برای تبدیل توکن ها به یکدیگر می باشد. در واقع این هدف به مقیاس پذیری ارتباط دارد و پلتفرم هارمونی در تلاش است تا با ارائه لایه هایی برای اجماع مشکل مقیاس پذیری را برطرف نماید.


حتما برایتان جالب است : نحوه خرید زمین در دسنترالند {آموزش جامع}


علاوه بر این هارمونی در تلاش است تا تراکنش های بیشتری را به نسبت سایر پلتفرم ها در اختیار کاربران قرار دهد. در حقیقت تحقق این هدف می تواند پلتفرم هارمونی را به نسبت سایر پلتفرم ها متمایز کند. پلتفرم هارمونی همچنین می خواهد با استفاده از یک روش اجماع سرعت و مصرف انرژی را توسعه دهد. این پلتفرم از پروتکل FBFT بهره می گیرد که به منظور پردازش تراکنش ها و مقیاس پذیری قابل استفاده است.

آیا امکان استخراج رمزارز ONE وجود دارد؟

امروزه در بازار ارزهای دیجیتالی شما می توانید رمزارزهای گوناگونی را ببینید که قابل استخراج هستند. ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین، اتریم، لایت کوین، زی کش و … از جمله توکن هایی هستند که قابل استخراج هستند و الگوریتم مورد استفاده آن ها الگوریتم اثبات کار می باشد. لذا به صورت کلی ارزهای دیجیتال مبتنی بر الگوریتم اثبات کار قابل استخراج هستند و رمزارز ONE که توکن ارائه شده پلتفرم هارمونی است، امکان استخراج ندارد. این ارز دیجیتال در ساختار خود از نوعی از الگوریتم اثبات سهام به نام EPoS بهره می گیرد که قدرت استخراج را از این ارز دیجیتال سلب می کند.

نحوه خرید ارز دیجیتال هارمونی

به منظور معامله رمزارز ONE احتیاج است تا در یکی از صرافی های پشتیبان کننده این رمزارز برای ثبت نام اقدام کنید و یا احراز هویت کنید. صرافی های زیادی در کل دنیا وجود دارند که از این رمزارز پشتیبانی می کنند. لذا بهتر است تا از صرافی های آنلاین خارجی استفاده نمایید، چرا که این صرافی ها به نسبت صرافی های داخلی کارمزد به مراتب کم تری دریافت خواهند کرد.


حتما برایتان جالب است : بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی کدام اند؟


از جمله صرافی های معتبر برای معامله رمز ارز وان می توانید از آن ها استفاده کنید می توان به Binance، Huobi Global،  KuCoin و HitBTC اشاره داشت. در مورد معامله ارز دیجیتال هارمونی باید در نظر داشته باشید که کاربران ایرانی نمی توانند این ارز دیجیتال را مستقیما بخرند، از همین روی در ابتدا می توانند با خرید یکی از استیبل کوین ها آن را به ارز دیجیتال ONE تبدیل نمایند. پیش از معامله در صرافی های خارجی احتیاج است تا با نحوه ثبت نام و انجام معاملات در صرافی ها آشنایی پیدا کنید.

بهترین کیف پول برای ارز هارمونی کدام است؟

پس از خرید ارز دیجیتال هارمونی نخستین کاری که باید انجام دهید این است که آن را به یک کیف پول مطمئن منتقل نمایید؛ به ویژه اگر مقدار ارز دیجیتالی که خریداری کرده اید، قابل توجه باشد و یا بخواهید از رمزارزهای خود به صورت بلندمدت نگهداری نمایید. امروزه کیف پول‌ هایی که می توانید ارز دیجیتالی هارمونی را در آن ها ذخیره کنید، به شرح زیر می باشند؛

  • ** کیف پول تراست
  • ** کیف پول Guarda
  • ** کیف پول Binance
  • ** کیف پول Ascendex
  • ** کیف پول Moonstake
  • ** کیف پول سخت‌ افزاری لجر

ارز دیجیتال هارمونی چست

همه چیز درباره استیکینگ هارمونی و میزان سود آن

به صورت کلی استیک کردن ارز دیجیتال یه روش جایگزین برای استخراج می باشد. در این روش انرژی و هزینه به مراتب کمتری صرف میشود، از همین روی صرفه اقتصادی آن بسیار بالاست. جالب است بدانید که در این روش افراد دارایی های دیجیتالی خود را در شبکه قفل می کنند و به ازای اون سود دریافت خواهند کرد. در حقیقت در شبکه هایی که امکان استیک وجود دارد، از گره ها به جای دستگاه های استخراج کننده یا همان ماینر استفاده می شود. به این گره ها ولیدیتور یا اعتبار سنج نیز گفته می شود. در شبکه هارمونی نیز امکان استیک وجود دارد و میزان سودی که به هر شخص تعلق پیدا می کند، به سپرده گذاری آن شخص بستگی خواهد داشت.

نکته حائز اهمیت دیگر این که این سود به صورت سالیانه به سرمایه گذار های ارز وان پرداخت می شود، میزان آن ممکن است از 9 تا 95 درصد متغییر باشد. در این شبکه برای استیک کردن، حدودا 6 روز می بایست ارزهای دیجیتال خود درشبکه بلوکه شود. چنانچه شخصی به اشتباه دوبار تراکنش های خود را امضا کند، دو برابر سهامی که گذاشته از آن کسر خواهد شد و کاملا از شبکه کنار گذاشته می شود. در صورتی که یکی از اعتبار سنج ها در شبکه فعال نباشد، هیچ جریمه ای از آن گرفته نخواهد شد؛ به جای اون اعتبار سنج هایی که فعالیت بیشتری داشته باشند، می توانند پاداش به مراتب بیشتری را کسب کنند. لذا هر تراکنشی که در بلاک چین هارمونی ثبت می شود، مقداری ارز One سوزونده خواهد شد.


حتما برایتان جالب است : رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو


همچنین 50 درصد از توکن هایی که از نود های خلافکار شبکه دریافت می شود نیز سوزانده خواهد شد. پروتکل های هارمونی به صورتی طراحی شده است تا با صدور توکن های جدید این جریمه ها جبران شوند. با استفاده از استیک رمز ارز هارمونی قادر خواهید بود تعداد توکن های خود را در طول زمان افزایش دهید. همچنین با افزایش قیمت وان نیز قادرید سود بسیار زیادی کسب کنید و به علاوه افزایش قیمت دلار نیز می توانید ریسک سرمایه گذاری شما را کاهش دهد و نرخ سود شما را تصاعدی افزایش دهد.

در صورتی که پس از خرید ارز هارمونی قصد دارید برای یه مدت طولانی آن را نگهداری کنید و قصد فروش ندارید، توصیه ما این است که حتما از فرآیند استیکینگ استفاده نمایید. در واقع با توجه به آینده ای که برای این رمزارز متصور هستند، مقدار ناچیزی از این ارز، می تواند در آینده به سرمایه گذاری بسیار سوددهی برای شما تبدیل شود.

آینده ارز دیجیتال هارمونی چگونه خواهد بود؟

هنگامی که هارمونی برای ورود به بازار ارزهای دیجیتالی اقدام کرد، چندان مورد استقبال قرار نگرفت. شاید دلیل این استقبال کم در ان زمان ناشناس بودن هارمونی برای سرمایه گذاران بود. این استقبال کم از طرف سرمایه گذاران موجب شد تا هارمونی افزایش قیمت زیادی را تجربه نکند. بعدها پلتفرم هارمونی توانست به این علت که مبتنی بر بلاکچین است، رشد فوق العاده ای را تجربه کند و مورد توجه تعداد زیادی از افراد قرار گیرد. استفاده از این پلتفرم در صنایع گوناگون می تواند یکی از دلایل رشد هارمونی در آینده باشد.


نتیجه گیری و کلام آخر

هارمونی در حال ایجاد یک راه حل مقایس پذیری لایه دومی نوآورانه و تعامل پذیر برای شبکه اتریوم می باشد. به علاوه روش توسعه پروژه در بلاک چین آن برای بیشتر توسعه دهندگان آشنا خواهد بود. پل دو طرفه اتریومی این پروتکل هم قابلیت تبدیل آنی و بسیار کم‌ هزینه دارایی‌ های دیجیتال بین بلاک چین‌ های هارمونی و اتریوم را امکان پذیر کرده است. جالب است بدانید که تا چند سال پیش تردیدهایی در خصوص با این موضوع وجود داشت و هنگامی که کیف پول افزونه‌ ای ارز ONE هک شد، میلیون‌ ها توکن وان به سرقت رفت که البته تیم توسعه دهنده، جایزه ای برای کسانی که به دستگیری هکرها کمک کنند، در نظر گرفت ولی نهایتا اطلاعات لازم حاصل نشد و این پرونده سرانجامی نداشت.

از طرفی عدم حضور هارمونی در رسانه‌ های کرپتویی هم می تواند در راستای افزایش مقبولیت آن در میان عموم مردم اثرات مخربی داشته باشد. تیم توسعه دهنده پروتکل هارمونی به شکل مداوم روی بروزرسانی‌ ها و فعالیت های گوناگون کار می‌ کند. این میزان تعهد نیز از دیدگاه کاربر و هم از دیدگاه توسعه دهنده، نشانی مثبت برای مسیر پیش روی توکن وان و مقبولت هارمونی خواهد بود. پروتکل هارمونی و ارز وان در کنار بلاک چین پرطرفدار اتریوم در حال گسترش است و تعامل پذیری را برای آن فراهم می کند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به معرفی ارز دیجیتال هارمونی پرداختیم.

همچنین اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز شیبا که باید بدانید ، این مطلب را به شما پیشنهاد می کنم.

پیش بینی شما از آینده ارز دیجیتال harmony one چیست؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *