بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری کدام است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

اگر بخواهید برای نوسان گیری در بازار ارزهای دیجیتال اقدام کنید، باید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری در این بازار را بشناسید و همچنین با بهترین زمان نوسان گیری در ارز دیجیتال نیز آشنا باشید تا بهترین رمزارز را در بهترین زمان ممکن خریداری کنید تا ریسک معامله شما کاهش یابد و همچنین سود شما تا حدود بسیار زیادی تضمین گردد. پس اگر دوست دارید بدانید چطور بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را تشخیص دهید، این مطلب را تا انتها مطالعه کنید تا خودتان بتوانید بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری را برای خود انتخاب کنید.

بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری

کدام ارز دیجیتال برای نوسان گیری بهتر است ؟ بازار پرنوسان رمزارزها همیشه بسیتری مناسب برای آن دسته از تریدرهایی است که قصد استفاده از فرصت‌ های بی‌ شمار آن را دارند. در این بین بعضی از معامله‌ گران با اهداف بلندمدت برای سرمایه‌ گذاری در این بازار اقدام کرده و عده‌ ای دیگر با هدف های کوتاه‌ مدت تر در این بازار فعالیت می کنند و به دنبال نوسان گیری از رمزارزها هستند. هر یک از این گروه‌ ها، استراتژی‌ های گوناگونی را در فرایند معامله رمزارزها مورد استفاده قرار می دهند. در ادامه مقاله به بیان استراتژی‌ هایی که معامله‌ گران نوسان گیر از آن برای سود بردن در بازار کریپتوکارنسی استفاده می‌کنند، خواهیم پرداخت.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای ماینینگ در سال 2022

تریدرها در بازارهای مالی مطابق با اهداف مالی و زمانی که صرف نمودار‌ها و تحلیل‌ بازار می‌ کنند، به چند گروه اصلی تقسیم بندی می شوند. از تریدرهایی که معاملات خود را به شکل فوری و در عرض چند دقیقه انجام می‌ دهند گرفته تا آن‌ هایی که چند هفته و ماه را برای یک معامله اختصاص می‌ دهند. تریدرهایی که در بازه‌ های زمانی کوتاه‌ مدت‌ خرید و فروش می‌ کنند، نوسانات بازار برای آن‌ ها بیشتر حائز اهمیت است. این معامله گران سعی می‌ کنند تا با شناسایی نقاط خرید و فروش، از نوسانات بیشترین استفاده را داشته باشند.

به علت ریسک بالای نوسان‌ گیری در بازار پرنوسانی مثل بازار کریپتوکارنسی، تریدر با استفاده از توقف حدضرر می‌ تواند تحت شرایطی که قیمت بر خلاف روند مورد انتظارش پیش رفت، خود را در برابر ریزش‌ های احتمالی محافظت نماید. یا این که با روش‌ هایی مثل خرید پله‌ ای در قیمت‌ های پایین‌ تر، میانگین قیمت خرید خود را پایین‌ تر بیاورد تا در صورت رشد قیمت سریع تر از پیش سرمایه اولیه‌ خود را بازیابد.

1) بیت کوین – BTC

بیت کوین همواره در صدر قرار داشته و است و موقعیت خود را در دنیای ارزهای دیجیتالی حفظ کرده است. بیت کوین قدیمی‌ ترین و پرطرفدارترین ارز دیجیتالی شده است که بیشترین تقاضا را برای ارزهای دیجیتال جهانی دارد. به صورت کلی، بیشتر مردم با بیت کوین آشنایی دارند و حداقل نام آن را شنیده اند.

از این روی در سطح جهانی، بیت کوین دارای بالاترین نرخ پذیرش در قیاس با سایر ارزهاست و در حال حاضر می گویند این رمزارز برای تریدهای روزانه نیز بهترین گزینه ممکن به حساب می آید. بیت کوین از لحاظ ارزش بازار و حجم معاملات در صرافی های مختلف در صدر قرار دارد و مطمئنا مناسب ترین گزینه برای سرمایه گذاری کوتاه مدت، میان مدت و بلندمدت است.

2) اتریوم – ETH

هرچند اتریوم بسیار ناپایدار است ولی روزانه هزاران نفر اتریوم را مورد معامله قرار می دهند، لذا حجم معاملات اتریوم بسیار زیاد است. همچنین اتریوم بعد از بیت کوین دومین ارز دیجیتال از لحاظ ارزش بازار است، از همین روی بهترین رمزارز برای نوسان گیری به حساب می آید. یکی دیگر از دلایل محبوبیت اتریوم که موجب شده بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری انتخاب شود این است که به علاوه این که یک رمزارز است، یک بلاکچین مجزا نیز دارد.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای بلند مدت کدام است؟

با استفاده از این پلت فرم، امکان ایجاد توکن های جدید فراهم است و همچنین برنامه‌‌ های غیر متمرکز را توسعه داد. زمانی که صحبت از خرید و فروش اتریوم در میان است پیش از معامله در این سهم، اطمینان یابید که تمام اخبار پیرامون آن را دنبال می‌ کنید. اتریوم 2.0 در اصل یک ارتقاء اتریوم به حساب می آید که در سه مرحله خارج می‌ شود پس از راه اندازی، هزینه تراکنش را کاهش می‌ دهد و کارایی شبکه اتریوم موجود را بهبود می‌ بخشد.

3) بایننس کوین – BNB

بایننس کوین به وسیله یکی از بزرگترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا به نام بایننس عرضه شده و پشتیبانی می شود و افراد به افزایش قیمت بایننس کوین در سال های آتی خوش بین هستند. زمانی که معامله‌ گران دیدند که یک صرافی معتبر رمزارز خود را منتشر کرده، به صورت طبیعی اعتماد آن‌ ها نسبت به این ارز جلب شد. دلیل دیگر انتخاب بایننس کوین به وسیله معامله‌ گران روزانه، افزایش تقاضای روزافزون این ارز است.

بایننس کوین جزو 5 رمزارز پرطرفدار و ارزشمند بازار است و حجم معاملات قابل توجهی را تولید می‌ کند. از لحاظ نوسانات، به صورت معمول از دو ارز معرفی شده بالا ناپایدارتر است، ولی باز هم، قابل پیش بینی نیست و به عنوان یکی از بهترین کوین ها برای نوسان گیری شناخته می‌ شود. به منظور تجارت موفق در این ارز حتما به اخبار اخیر در مورد آن توجه داشته باشید.

4) ترون – TRX

ترون نیز از بهترین کوین ها برای نوسان گیری می باشد که سریع‌ ترین رشد بلاکچین را دارد و حجم معاملات زیادی را به وجود می آورد. ترون نسبت به اتریوم از ناپایداری کمتری برخوردار است، اما مانند سایر ارزهای رمزنگاری شده، هرگز نمی‌دانید که تغییرات بعدی قیمت آن چقدر شدید می‌تواند باشد. شما می‌توانید از طریق اخبار شنیده شده در اینترنت در مورد تغییرات قیمت کوتاه مدت آن ایده بگیرید. همچنین جاستین سان، بنیان‌گذار Tron، در توییتر بسیار فعال است و اغلب در مورد این پروژه توییت می‌گذارد.

5) لایت کوین – LTC

عده‌ ای لایت کوین را مناسب ترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری به حساب می آورند. لایت کوین نخستین آلت کوین منبع باز دنیاست که ثبات موقعیت خود را با سرمایه بازار حفظ کرده است. لایت کوین همواره جزو 10 رمزارز برتر دنیاست و به علت ظرفیت ذخیره سازی برتر و زمان تایید سریع تراکنش بین مردم پرطرفدار است. نهایتا شما قادرید برای نوسان گیری ارز دیجیتال روی لایت کوین نیز حساب نمایید. در وصف این ارز دیجیتال می گویند که چنانچه بیت کوین طلا باشد، لایت کوین نقره است. شبکه این ارز برای حل مشکلات بیت کوین ارائه شد و چون ماهیت مستقلی دارد مورد توجه دنیای رمزارز قرار گرفت.

انواع استراتژی های نوسان گیری کدام است؟

تعداد زیادی استراتژی برای انجام معاملات نوسان گیری وجود دارد که می توان از آن ها برای کسب بازدهی بهره گرفت. استراتژی های معامله گر می تواند به صورت کامل سیستماتیک یا اختیاری باشد. می توان انواع استراتژی را با عناوین دنبال کردن روند، گرفتن موج، حرکت، گیر کردن در جعبه، شکست یا میانگین برگشت گروه بندی کرد. توسعه استراتژی های معاملات نوسان گیری به زمان و تلاش احتیاج دارد. تریدر می بایست پیش از به خطر انداختن سرمایه خود، روی کاغذ معامله نماید یا از یک حساب نمایشی و موقتی استفاده نماید.

ارز دیجیتال مناسب نوسان گیری

یک حساب دمو به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از استراتژی خود در زمان واقعی خرید و فروش کند تا ببینید آیا واقعا این روش کار می کند یا خیر! مواقعی پیش می آید که یک استراتژی در زمان واقعی آزمایش می شود ولی کار نمی کند! همچنین در این روش کاربر می تواند نوع ریسکی که در زمان آغاز معامله با استفاده از یک استراتژی نوسان گیری انجام خواهد داد را امتحان نماید.

1) استراتژی گیر کردن در جعبه – Stuck in a box : استراتژی گیر کردن در جعبه با استفاده از سطوح حمایت و مقاومت از یک محدوده بازار پیروی می نماید، لذا بازار بعضی مواقع به عنوان گیر کرده در جعبه ای بین دو خط بالا و پایین شناخته می شود و به منظور استفاده از آن ابتدا یک بازار که در این محدوده قرار گرفته تشخیص داده می شود و در ادامه کاربر صبر می کند تا قیمت کم تر از سطح حمایت قرار بگیرد.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

چنانچه قیمت زیر سطح حمایت شکسته شد، کاربر برای عبور قیمت از سطح حمایت صبر می کند. چنانچه عبور قدرتمندی در قیمت دیده شود، کاربر در موقعیت لانگ قرار خواهد گرفت؛ موقعیت لانگ به معنای خرید رمزارز با این انتظار است که سطح قیمت آن ها افزایش پیدا کند و حد توقف ضرر در 1 ATR زیر شمع تنظیم می شود و پیش از سطح مقاومت سود به دست خواهد آمد. در راستای کسب اطمینان از موفقیت این استراتژی، کاربران بایستی درک درستی از نمودار شمعی روزانه و سطح حمایت و مقاومت داشته باشند. حد ضرر و توقف ضرر و زیان کاربر هم در حصول اطمینان از این که از این سطح فراتر نروند بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

2) استراتژی دنبال کردن روند – Trend following strategy : وقتی میانگین متحرک 5 ساعته از میانگین متحرک 20 ساعته بیشتر یا پایین می رود، این بیانگر وجود یک روند یا ترند کوتاه مدت می باشد. این استراتژی زمانی که دارایی مورد نظر رو به رشد است بسیار مناسب است، ولی وقتی که قیمت آن به یکباره حرکت می کند، سیگنال های سختی ایجاد می کند. روش های گوناگونی وجود دارد که می توان با این نوع استراتژی معاملات نوسان گیری انجام داد. می توان با سیگنال ورود معاملاتی وارد شد و از سیگنال معکوس برای خروج استفاده کرد.

برای مثال وقتی که میانگین متحرک 5 ساعته از میانگین متحرک 20 ساعته عبور کند، کاربر برای خرید اقدام می کند و زمانی که میانگین متحرک 5 ساعته زیر میانگین متحرک 20 ساعته می رود، به فروش می رساند و خارج می شود. همچنین در زمان معامله این استراتژی، این امکان وجود دارد که کاربر سطح خاصی از سود و زیان را در نظر بگیرد و با توجه به آن حرکت داشته باشد. توصیه می شود که در مقابله با روند موجود که معامله معکوس به حساب می آید، خرید یا فروشی انجام ندهیم. به صورت کلی کاربر تنها در صورتی که ترند شدن دارایی صعودی و طولانی باشد، دارایی را بلندمدت نگهداری کند و در صورتی که روند کوتاه باشد دارایی را کوتاه مدت نگهداری نماید. با پیروی از ترند موجود، کاربر به صورت چشمگیری احتمال موفقیت خود را به عنوان یک معامله گر بهبود می بخشد.

3) گرفتن موج – Catch the wave : به همان صورت که از اسم این استراتژی مشخص است، هدفش این است که یک حرکت را در بازارهای پرطرفدار انجام دهند و بدین ترتیب بعد از پایان پول بک وارد آن شوند. به منظور گرفتن موج، تریدرها روندی را به عنوان مثال در میانگین متحرک 50 دوره شناسایی می کنند. چنانچه بازار ارز دیجیتال به میانگین متحرک نزدیک شود، تریدرها منتظر یک قیمت در معاملات گاوی هستند، بدون این که مدت زیادی روی شمع بعدی بمانند. به عنوان یک قاعده کلی و مناسب، معامله گر می بایست ضرر و زیان خود را در زیر شمع پایین قرار دهد و سود را درست پیش از بالا آمدن بازار تنظیم نماید.

بهترین تایم فریم برای نوسان گیری ارز دیجیتال

عوامل گوناگونی در انتخاب بهترین تایم فریم برای معامله موثر است. تایم فریم، به صورت کلی بسته به نیاز و هدف معامله‌ گران، تعیین خواهد شد، ولی تایم فریم‌ های پرطرفدار برای تحلیل، به صورت معمول بین تایم فریم‌ های روزانه و یا 4 ساعته در نظر گرفته می شوند که داده‌ های بیشتری در خود ذخیره کرده‌ اند. جهت نوسان گیری از بازار و معامله در زمان کوتاه، تایم فریم‌ هایی با بازه کوتاه‌ تر مثل 5 دقیقه‌ ای، 15 دقیقه‌ ای یا 30 دقیقه‌ ای انتخاب می‌ شوند.

حتما برایتان جالب است : بهترین زمان خرید ارز دیجیتال + راهنمای گام به گام خرید

البته که پاسخ این پرسش قطعی نیست ولی باید گفت در بازار کریپتوکارنسی مثل سایر بازارهای مالی، سبک و نوع معامله در تعیین بهترین تایم فریم بسیار تاثیرگذار است. در بازار رمزارز برای معاملات طولانی مدت، دوره زمانی یک‌ ماهه می‌ تواند گزینه مناسبی به حساب آید و برای دوران نوسان گیری در بازار و معامله در لحظه، بهتر است از تایم فریم‌ های کوتاه‌ مدت مانند تایم فریم‌ های 5 دقیقه‌ ای، 15 دقیقه‌ ای و یا 30 دقیقه‌ ای بهره گرفت. این نوع تایم فریم برای تصمیمات سریع و بعضا پرریسک در لحظه و باتوجه‌ به تغییرات نوسانی، گزینه مناسبی محسوب می شود.


نتیجه گیری و کلام پایانی

نوسان گیری و روش‌ هایی مثل اسکالپ تریدینگ یا ترید روزانه روش‌ هایی به حساب می آیند که برای بازه‌ های زمانی کوتاه‌ مدت مناسب به حساب می آیند و همان طور که از اسمشان مشخص است، این روش‌ ها مختص ترید روزانه رمزارزها می باشند و نه سرمایه‌ گذاری با هدف بلند مدت. در این روش معامله گران به دنبال این هستند که از همه نوسانات و حرکات قیمتی که پتانسیل سودآوری دارند استفاده حداکثری کنند.

برای مثال در روش ترید روزانه همه پوزیشن‌ های معاملاتی در یک روز باز و در پایان همان روز بسته می‌ شوند. با توجه به ماهیت نوسان گیری و احتیاجات اولیه برای انجام این کار، جهت انتخاب بهترین رمزارز برای نوسان گیری توجه به دو فاکتور قدرت نقدشوندگی و نوسانات آن رمزارز بیشتر از هر عامل و فاکتور دیگری حائز اهمیت است.

با توجه به این که رمزارزهای پرطرفدار و با ارزش بازار ارزهای دیجیتال از قدرت نقدشوندگی و نوسانی مناسبی برخوردارند، امکان دارد بتوان نام آن ها را در بین لیست بهترین رمزارزها برای نوسان گیری قرار داد. در نهایت این شما هستید که با تحقیق، بررسی، تمرین، ممارست و کسب تجربه لازم تشخیص می‌ دهید که آیا استفاده از روش نوسان گیری با روحیات شما سازگاری دارد یا خیر و در صورتی که قصد استفاده از این روش را دارید، کدام یک از رمزارزها مناسب ترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری می باشد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب بهترین ارز دیجیتال برای نوسان گیری و همین طور استراتژی های نوسان گیری در این بازار را خدمت شما عزیزان معرفی کردیم.

اگر دوست دارید در مورد این که ارز دیجیتال meme چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد اطلاعات کسب کنید، بهترین راهنمایی را از این مطلب دریافت نمایید.

به نظر شما فیلتر حجم مشکوک میتواند در انجام معاملات مفید باشد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *