ارز دیجیتال wbtc چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال wbtc چیست

آیا میدانید ارز دیجیتال wbtc چیست و چطور کار می کند؟ اینکه ارز دیجیتال wrapped bitcoin چیست و این که برای سرمایه گذاری بلندمدت گزینه مناسبی به حساب می آید یا خیر را سعی داریم در این مقاله مورد بررسی قرار دهیم، پس اگر شما هم مثل من به بازار ارزهای دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال wbtc چیست و آینده آن به چه صورت است، این مطلب شما را راهنمایی می کند. همچنین این که چه کیف پول و یا صرافی هایی از ارز دیجیتال رپد بیت کوین پشتیبانی می کنند را نیز در این مطلب مورد بررسی قرار داده ایم که قطعا برای شما جذاب است، پس تا انتها همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال wbtc چیست ؟

ارز دیجیتالی WBTC یک دارایی دیجیتال به حساب می آید که در بستر شبکه بلاکچین اتریوم ایجاد شده است، لذا WBTC یک توکن ERC20 به شمار می رود. این توکن از پشتوانه محکمی برخوردار است و پشتوانه آن بیت کوین؛ پادشاه دنیای ارزهای دیجیتال است. جالب است بدانید که هر یک واحد توکن WBTC معادل یک واحد بیت کوین است.

می توان گفت که یکی از معایب شبکه بیت کوین زمانبر بودن تراکنش‌ هاست. ارسال ارز دیجیتال بیت کوین امکان دارد از چندین ساعت تا چندین روز به طول بی انجامد، ولی استفاده از توکن WBTC این زمان تا حدود بسیار زیادی کاهش داده است، ولی کاربرد اصلی این توکن ایجاد ارتباط بین دو شبکه بزرگ بلاکچین بیت کوین و شبکه بلاکچین اتریوم محسوب می شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


رمزارز رپد بیت کوین در واقع پلی بین بلاکچین شبکه های بیت کوین و اتریوم به حساب می آید و این امکان را برای دارندکان بیت کوین فراهم می آورد تا از امکانات شبکه اتریوم نیز بهره مند شوند، بدون اینکه حتی یک واحد اتر بخرند! امکاناتی مثل استفاده از کیف پول اتریوم، اپلیکیشن‌ های غیرمتمرکز و از همه مهم تر قرارداد هوشمند که در ادامه بیشتر به آن خواهیم پرداخت.

امروزه بیشترین حجم معاملات در صرافی‌ های ارز دیجیتال متمرکز به معاملات بیت کوین تعلق دارد. ارز دیجیتالی WBTC می‌ تواند این توازن را بهم بزند و حجم معاملات در صرافی‌ های غیرمتمرکز را افزایش دهد. با استفاده از این توکن می‌ توان با داشتن بیت کوین، برای معامله در صرافی های غیرمتمرکز اقدام کرد و این بدین معنی است که این توکن یک قرارداد هوشمند برای بیت کوین به حساب می آید.

توکن رپد بیت کوین نخستین رمزارزی به حساب می آید که بیت کوین را با اتریوم مطابقت داده است و این قابلیت را دارد که هولدرهای بیت کوین در کنار نگهداری بیت کوین و منتفع شدن از افزایش قیمت بیت کوین، به واسطه فعالیت در حوزه دیفای مثل اعطای وام و قرض دادن دارایی خود، درآمد مجزایی به دست آورند.

قابلیت های منحصر به فرد ارز دیجیتال WBTC چیست؟

همان طور که گفتیم این ارز دیجیتالی یک توکن اتریوم در اکوسیستم اپلیکیشن های غیرمتمرکز می باشد و قابلیت های منحصر به فرد این ارز دیجیتال، می توان از قابلیت پیاده سازی برنامه های غیرمتمرکز برای قرض گرفتن یا وام دادن نام برد. همچنین در ارز دیجیتال WBTC در مقایسه با بیت کوین، امنیت و اعتماد وجود ندارد، به خاطر این که این ارز دیجیتال به جای استفاده از کد مخصوص نیازمند به سازمان ها و کاربران می باشد.

برای خرید توکن WBTC کجا مراجعه کنیم؟

به این خاطر که این توکن یک دارایی دیجیتال در شبکه اتریوم می باشد، شما عزیزان قادرید با استفاده از صرافی‌ های غیرمتمرکز مثل Uniswap و Kyber برای خرید آن اقدام نمایید. به علاوه شبکه WBTC چندین مرچنت داشته که می‌ توان به صورت مستقیم از طریق آنها برای خرید این توکن اقدامات لازم را انجام داد.

حتما برایتان جالب است : صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

Dharma ،Set Protocol ،GOPAX ،Airswap و ren از جمله مرچنت های این ارز دیجیتال به حساب می آیند. ولی به صورت کلی صرافی های پشتیبانی کننده ارز دیجیتال WBTC که بهتر است به آن ها مراجعه کنید و از خدمات آن ها استفاده نمایید، به شرح زیر می باشند :

  1. Binance : بایننس از جمله بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال در جهان محسوب می شود که کاربران بسیار زیاد و حجم معاملات مناسبی دارد از جهت اعتبار و امنیت هم در سطوح بسیار خوبی قرار دارد و شما می توانید همه خرید و فروش های خود در حوزه ارزهای دیجیتال را از طریق این صرافی معتبر انجام دهید، البته در نظر داشته باشید که کاربران ایرانی برای استفاده از بیشتر صرافی های معتبر، از جمله بایننس باید یک سری نکات مهم را رعایت کنند تا مشخص نشود که حساب صرافی برای یک کاربر ایرانی است که استفاده از وی پی ان خارجی و ثبات در این امر، یکی از این اقدامات است.
  2. Curve Finance : این صرافی یک توکن با نام CRV دارد که از مهم ترین توکن های این شبکه به حساب می آید و برای خرید و فروش ارز دیجیتال رپد بیت کوین نیز می توانید از خدمات متنوع این سایت بهره مند شوید.
  3. Coinlist Pro : در تعریف مختصری از صرافی کوین بیس پرو می توان گفت که از توکن ریپل پشتیبانی می نماید و همچنین تمامی معاملات رپد بیت کوین را نیز تحت پوشش خود قرار داده است.
  4. Uniswap : صرافی یونی سواپ یکی از پروژه های DeFi محسوب می شود و یکی از پلتفرم های مبتنی بر اتریوم به حساب می آید که به سادگی از طریق آن می توانید ارز دیجیتال رپد بیت کوین را مورد معامله قرار دهید.
  5. OKEx : یکی دیگر از صرافی های آنلاین در معاملات ارزهای دیجیتالی به حساب می آید که از نظر حجم معاملات بعد از صرافی بایننس در رده دوم جهان قرار دارد و از همین جهت می توانید توکن رپد بیت کوین خود را در این صرافی مورد معامله قرار دهید.

ارز دیجیتال wrapped bitcoin چیست

بهترین کیف پول های ارز دیجیتال WBTC

همان طور که می دانید، برای نگهداری هر نوع ارز دیجیتالی، باید از کیف پول مخصوص آن ارز استفاده کرد که ارز مورد نظر را پشتیبانی نماید. لجر نانو اس نام کیف پولی است که برای ذخیره سازی ارز دیجیتال WBTC اختصاص داده شده است. کیف پول سخت افزاری لجر نانو اس امنیت بسیار خوبی دارد و به صورت کلی باید در نظر داشت کیف پول های سخت افزاری ارز دیجیتال را بدون نیاز به اینترنت ذخیره می کنند و از این جهت که کیف پول شما بخواهید مورد حمله کلاهبرداران و هکرها قرار گیرد، خیالتان آسوده خواهد بود.

حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال برای ios

از همین روی کیف پول سخت افزاری برای ذخیره مقادیر زیاد ارز دیجیتال، امنیت فوق العاده ای دارد. چنانچه شما در انجام معاملات ارزی تجربه خاصی ندارید، احتمال این که مورد حمله هکرها قرار بگیرید کم نیست، از همین روی کیف پول های سخت افزاری می توانند گزینه مناسب تری برای نگهداری و مدیریت ارزهای دیجیتال شما به حساب آیند. همچنین باید در نظر داشته باشید که کیف پول های سرد یا همان سخت افزاری، 12 یا 24 عبارت بازیابی نیز در اختیار شما قرار می دهند تا در زمانی که به هر دلیلی به کیف پول و حساب خود دسترسی نداشتید، بتوانید موجود ارزهای دیجیتال خود در آن حساب و کیف پول را بازیابی نمایید.

آینده ارز دیجیتال رپد بیت کوین

آینده ارز دیجیتال رپد بیت کوین به این بستگی دارد که توسعه‌ دهندگان با استفاده از WBTC چه چیزی را طراحی خواهند کرد و نه به این که افراد چگونه از این ارز استفاده می‌ کنند! توکن WBTC به عنوان توکن ERC20 که به هیچ مجوزی احتیاج ندارد به بخش حائز اهمیتی از اپلیکیشن‌ های دیفای تبدیل می‌ شود.

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

بهترین مثال از نحوه عملکرد رپد بیت کوین تبدیل شدن آن به بلاکی از ساختار دیفای است که در قالب TokenSets مشاهده می‌ شود. این موضوع تا حد زیادی محصولاتی را تولید کرده است که به صورت اتوماتیک امکان معامله بین رپد بیت کوین و اتریوم را برای به دست آوردن درآمد بیشتر از هر دو دارایی ایجاد کرده است و بدین ترتیب بهترین‌ های هر دو دنیا در کنار یکدیگر عرضه خواهد شد.


نتیجه گیری و کلام آخر

در انتها می توان گفت که هدف ارز دیجیتال رپد بیت کوین بازگرداندن نقدینگی به سیستم دیفای است. توکن رپد بیت کوین یک نوآوری جدید در حوزه بلاکچین به حساب می آید که بنا دارد بیت کوین را روی بلاکچین اتریوم اجرایی کند. انجام امور مالی غیرمتمرکز، یکی از کارایی های این ارز دیجیتال محسوب می شود و باید در نظر داشته باشید که با داشتن این ارز دیجیتال قادر خواهید بود از فواید دیگر بلاکچین‌ ها هم استفاده نمایید.

همان طور که ابتدا به شما قول داده بودیم، به این موضوع پرداختیم که ارز دیجیتال wbtc چیست و چه آینده ای در انتظارش می باشد.

اگر به دنیای رمزارزها نیز علاقه دارید، مطلب ارز دیجیتال در حال پیشرفت مطمئنا برای شما جذاب است. 

در انتها هرگونه سوالی در مورد انواع ارزهای دیجیتال داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *