ارز ديجيتال پيمان چیست و آیا کاربردی دارد؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز ديجيتال پيمان

مدت زیادی می گذرد که بازار ارزهای دیجیتال فعال است و ایران سهمی از آن نداشت و در حال حاضر با معرفی ارز ديجيتال پيمان توجهات به این جلب شده است که این رمز ارز پیمان چیست ، چگونه کار می کند و کجا به کار می آید؟ در پاسخ به این که ارز ديجيتال پيمان چیست باید گفت که رمزارز پیمان یک ارز دیجیتالی ایرانی است که با مشارکت 4 بانک ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و با پشتوانه طلا طراحی شده است ولی این که ارز ديجيتال پيمان در چه مواردی کاربرد دارد و چه آینده ای برای آن متصوریم را در این مقاله به صورت کامل بررسی کرده ایم.

معرفی ارز ديجيتال پيمان

همان طور که در مقدمه هم گفتیم پیمان یک ارز دیجیتالی ایرانی است که با مشارکت بانک های ملی، ملت، پاسارگاد و پارسیان و با پشتوانه طلا طراحی شده است. توکن اولیه‌ این رمزارز بر اساس طلا استخراج شده و در ادامه قرار است توکن‌ های ارز دیجیتال پیمان مطابق با اموال و املاک مازاد این بانک‌ ها صادر و استخراج گردد. لذا ایران هم به صورت رسمی می خواهد فعالیت های خود را در بازار ارزهای دیجیتالی آغاز کند و از مزایای بسیار زیاد این بازار نیز منتفع شود.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، پیمان، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


می توان گفت که هدف ایجاد پیمان، جلوگیری از تورم و کاهش آن و خلق ارزش افزوده برای اقتصاد ملی کشور می باشد و بستر آن ققنوس در نظر گرفته شده است که به نظر می آید یک بستر بلاکچین ایرانی باشد! بستر ققنوس از مزایای فناوری بلاکچین که همان شفافیت مالی و رصد پول‌ های نقل و انتقال شده به صورت مشخص و واضح برخوردار می باشد. پلتفرم این رمزارز به سفارش بانک مرکزی ایران و به وسیله شرکت خدمات انفورماتیک که مقر آن در تهران است، توسعه پیدا کرده است.

جالب است بدانید که ایران معدن طلای خود را دارد که با استخراج حدود 6 تن در سال، می تواند پشتوانه بسیار خوبی برای این ارز دیجیتال ایجاد کند، ولی به صورت کلی این بخش با برنامه ریزی برای تولید 25 تن در سال در حال توسعه است، لذا تصادفی نیست که رمزنگاری تصمیم گرفت به وسیله این فلز نجیب پشتیبانی شود. مشخص است که در آوریل سال گذشته، بانک مرکزی عملیات با رمزنگاری را ممنوع اعلام کرده بود ولی، در حال حاضر دیگر این ممنوعیت لغو شده است، اما با این حال انجام معاملات با ارزهای دیجیتال جهانی در داخل کشور امکان پذیر نیست!

ولی اجازه استخراج، شرکت در عرضه های اولیه ازر دیجیتال و حتی پرداخت خارج از کشور بلامانع می باشد! در واقع می توان این طور گفت که دوران ممنوعیت کامل این فعالیت ها تمام شده است و به گفته عضو هیئت مدیره انجمن بلاکچین، معاملات بیت کوین به ارزش حداقل 10 میلیون دلار روزانه در ایران در حال انجام است. به صورت کلی چشم انداز رمزارز پیمان یا طلای ایران PayMon واضح نیست ولی بد هم نیست، مخصوصا چنانچه INSTEX مرموز اروپایی نیز قسمتی از این پروژه باشد.

پشتوانه ارز دیجیتالی پیمان چیست؟

پشتوانه رمزارز پیمان معرفی شده است تا در ادامه این ارز دیجیتالی برای ورود به بورس اقدام کند و سهام آن در اختیار سهامداران قرار گیرد. این چهار بانک ایرانی با همکاری گروه توسن برای ساخت و تولید این رمزارز رسمی ایران اقدامات لازم را انجام داده اند و جالب است بدانید که در ابتدای امر 2 کیلو طلا برای پشتوانه سازی این ارز دیجیتالی برای این میزبان‌ ها در نظر گرفته شده است.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

البته باید این را هم در نظر داشت که این چهار بانک در راستای تسهیل و تسریع در تراکنش‌ های بانکی و کاهش تورم و بهبود اقتصاد ملی برای ساخت و تولید این رمزارز اقدام کرده اند. در حقیقت پیمان نام ارز دیجیتال بستر ققنوس است که قرار است 1 میلیارد واحد از آن توزیع و تولید شود. جالب است بدانید که چندی پیش یک استارتاپ اماراتی، رمزارزی به نام وان گرم با پشتوانه طلا تولید و توزیع نمود و ما هم سریعا این کار را انجام دادیم!

خرید ارز دیجیتالی پیمان

روش های خرید رمزارز پیمان هنوز به صورت خیلی دقیق مشخص نیست ولی صرافی های ایرانی معمولا از معاملات این رمزارز پشتیبانی می کنند ولی تنها با تتر (دلار مجازی) می توانید آن را خریداری کنید و امکان خرید پیمان با ریال هنوز وجود ندارد. اما به صورت کلی و به احتمال زیاد در آینده خبرهای به مراتب بیشتری در خصوص نحوه معامله پیمان منتشر خواهد شد که ما هم تمامی آن ها را پوشش خواهیم داد.

ولی در آینده افراد قادرند با نصب اپلیکیشن‌ هایی بر روی تلفن همراه های هوشمند خود، برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیمان اقدام نمایند و فرآیند مبادله این رمزارز بسیار ساده تر و در دسترس تر خواهد شد. البته باید در نظر داشت که استخراج رمزارزها با خرید و فروش به صورت کلی موضوع متفاوتی است و با استخراج رمزارزها می‌ توان آن ها را مثل پول و ارزهای مرسوم استفاده کرد. استخراج رمزارزها به خریداری دستگاه های ماینر و یا ریگ ماینینگ و مصرف برق زیادی احتیاج دارد و در ایران به صورت قانونی و غیر قانونی شاهد ماین کردن انواع ارزهای دیجیتال چه توسط مردم عادی و چه توسط ارگان ها و نهادهای دولتی و خصوصی هستیم!

ارز ديجيتال پيمان چیست

البته رمزارزها را می‌ توان بدون نیاز به استخراج نیز به دست آورد و می توان تنها برای ترید کردن آن ها اقدام کنید و از این طریق کسب سود نمایید. رمزارزها در کل جهان تا پیش از سال 2016 ارزش چندانی ندارد و کسی به آن ها توجه نمی کرد، ولی بعد از سال 2016 بود که ارزش ارزهای دیجیتال مختلف بسیار افزایش یافت و در حال حاضر وارد بورس‌ های جهانی شده و مورد معامله قرار می گیرند.

نخستین و معروفترین رمزارز دنیا همان طور که می دانید بیت کوین است که در حال حاضر ارزش و برابری آنها با دلار دارای نوسان است و بعضی مواقع رشد و گاهی اقوات شاهد نزول هستیم ولی ارزش فعلی آن نسبت ارز اولیه رشد بسیار بسیار زیادی داشته است و این نشان از این دارد که این بازار پتانسیل های بسیار زیادی برای سرمایه گذاری در اختیار دارد.

آیا امکان خرید ارز دیجیتال پیمان با تتر وجود دارد؟

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، در صرافی های ایرانی می توانند از طریق آن برای خرید و فروش ارز دیجیتال پیمان اقدام کنند. الیته نمی توان این را هم از یاد برد که رمزارز پیمان به وسیله طلا پشتیبانی می شود، لذا به منظور خرید ارز دیجیتال پیمان بایستی قیمت طلا را نیز در نظر گرفت. نکته مهم دیگری که در خصوص ارز دیجیتال پیمان باید در نظر داشت این است که این بازار یک بازار جدیدی بوده و تامین تقاضاهای بازار به وسیله میزبان های شبکه ققنوس انجام می گردد.

حتما برایتان جالب است : نگهداری ارز دیجیتال در صرافی خوب یا بد؟

حجم عرضه در بازار، شکاف قیمتی، بازارگردانی و سایر پارامترهای بازار به صورت کامل به تصمیمات این بازارگردان وابسته است و صرافی های ایرانی نمی توانند در این خصوص دخالتی داشته باشند. لذا به منظور خرید رمز ارز پیمان با تتر می بایست به سایت صرافی های ایرانی مراجعه فرمایید و از طریق آن ها برای خرید اقدام کنید. جهت ثبت سفارش در موقعیت خرید و یا فروش می بایست به مقدار لازم تتر در اختیار داشته باشید و پس از فروش دارایی نیز، موجودی شما به تتر تبدیل خواهد شد. پس از اتمام معامله نیز می توانید دارایی خود را در کیف پول صرافی های ایرانی ذخیره و مدیریت نمایید و از آن به کیف پول شخصی خود منتقل نمایید. 

نکته : به منظور خرید ارز دیجیتال پیمان نمی توان از طریق صرافی های ایرانی اقدام نمود، به این خاطر که این قابلیت در این صرافی هنوز راه اندازی نشده است. لذا به منظور خرید ارز دیجیتال پیمان می بایست به سایت ققنوس مراجعه فرمایید یا اینکه از طریق برنامه کافه بازار کیف پول ققنوس را دانلود کرده و برای خرید رمزارز پیمان با ریال اقدام کنید. اما امکان خرید پیمان با ریال در صرافی های ایرانی وجود ندارد و شما باید در ابتدای امر تتر خریداری کنید و با تتر، پیمان خریداری کنید.

پیام رسان بله؛ کیف پول ارز دیجیتالی پیمان!

کمی بعد از صدور رمزارز پیمان گفتند که “پیام رسان بله” به عنوان کیف پول این رمزارز طراحی شده است. حالا با عرضه پیمان از طریق بله، این پیم رسان دومین پیام رسانی بود که رمزارز عرضه می کرد. پیش از این نیز پیام رسان گپ از ارائه گپسی به عنوان ارز دیجیتال خود خبر داده بود. 

آینده ارز دیجیتالی پیمان چگونه خواهد بود؟

آینده رمزارز پیمان مثل سایر ارزهای دیجیتال خارجی آینده ای روشن و رو به رشدی خواهد داشت. بی دلیل نیست که چهار بانک بزرگ ایرانی به همراه یک گروه مالی و سرمایه گذاری درصدد تولید و عرضه یک ارز ایرانی بودند، ولی بعضی از کارشناسان اقتصادی نسبت به آینده رمزارزها هشدار می‌ دهند و تعدادی از آن ها را محدود می‌ دانند که بالاخره روزی تمام خواهند شد و کارایی لازم را در دنیای واقعی از دست خواهند داد.

حتما برایتان جالب است : نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال به بیان عامیانه

ولی نگاه دنیا و شرکت‌ های بزرگ بین المللی مثل تلگرام و فیسبوک یا اشخاص معروفی مثل ایلان ماسک و همچنین بعضی از دولت‌ ها نسبت به ارزهای دیجیتالی مثبت است و به همین دلیل است که همواره درصدد سرمایه گذاری بیشتر و حضور در این بازارهای مالی و بین المللی در راستای کسب درآمد و سود بیشتر هستند و همین می تواند نشان از آینده روشن این بازار در سال های آتی بدهد.


خلاصه مطلب و کلام پایانی

پیمان یک رمزارز ایرانی محسوب می شود که با مشارکت چهار بانک ملت، ملی، پاسارگاد و پارسیان و با پشتوانه طلا معرفی شد. توکن اولیه‌ این ارز بر اساس طلا استخراج می شود و در ادامه قرار است توکن‌ های پیمان طبق اموال و املاک مازاد این بانک‌ ها صادر و استخراج گردد. بنابراین ایران هم به صورت رسمی فعالیت خود را در این بازار آغاز کرد و باید دید چه سیاست هایی برای ترغیب ایرانی ها به خرید این رمزارزها انجام خواهد شد.

هدف ایجاد ارز ديجيتال پيمان ، جلوگیری از تورم و کاهش آن و خلق ارزش افزوده برای اقتصاد ملی ایران اعلام شده است و بستر آن ققنوس می باشد که به نظر می آید یک بستر بلاکچین ایرانی باشد! بستر ققنوس دارای مزایای فناوری بلاکچین که همان شفافیت مالی و رصد پول‌ های انتقال یافته به صورت مشخص و واضح است.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب همه چیزی که تا به حال در مورد ارز ديجيتال پيمان مشخص شده است را توضیح دادیم.

اگر دوست دارید در مورد استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال برای ایرانی ها اطلاعات کسب کنید، از این مطلب جامع تر پیدا نخواهید کرد.

به نظر شما از ارز دیجیتال پیمان چیزی در می آید؟!؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *