بهترين زمان خريد ارز ديجيتال + نکات طلایی خرید رمزارز

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترين زمان خريد ارز ديجيتال

بهترين زمان خريد ارز ديجيتال دقیقا چه زمانی است؟ اگر بخواهید برای خرید ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم، تتر، دوج کوین و … اقدام کنید، باید بدانید مناسب ترین زمان برای خرید ارز دیجیتال چه زمانی است و بهتر است در چه زمانی برای خرید ارز دیجیتال اقدام کنید تا بیشترین سود و کمترین ضرر برای سرمایه شما به ارمغان آید. حال اگر بهترين زمان خريد ارز ديجيتال را نمیتوانید تشخیص دهید، به سادگی در این مطلب می توانید راهکارهای شناسایی بهترين زمان خريد ارز ديجيتال را یاد بگیرید تا روند انجام معاملات شما در بازار کریپتوکارنسی تسهیل گردد.

بهترين زمان خريد ارز ديجيتال

در گذشته ای نزدیک، خرید بیت کوین کار خیلی ساده ای نبود و حسابی باید برای اینکه بهترین شخص یا صرافی و بهترین زمان خرید را شناسایی کنید، کاربلد می بودید، ولی حالا همه‌ چیز متفاوت است و دیگر کار ساده ای به حساب می آید. با معرفی سرویس‌ های جدید خرید ارز دیجیتال، علاقه‌ مندان به این دنیا قادرند به سادگی آب خوردن در کم ترین زمان ممکن و در هر نقطه‌ ای از کره زمین که قرار دارند، ارز دیجیتال مورد نظرشان را تهیه نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


چنانچه شما هم می خواهید برای ورود به دنیای ارزهای دیجیتالی اقدام کنید، به احتمال زیاد نخستین پرسشی که برایتان ایجاد می شود این است که چه زمانی بهترین زمان خرید ارز دیجیتال است؟ شاید خیلی‌ ها وقتی نام بیت کوین را بشنوند یاد نوسانات زیاد این ارز دیجیتال بیافتند؛ شمشیر دو لبه‌ ای که خیلی‌ ها را یک‌ شبه میلیونر کرده و بعضی‌ ها را به خاک سیاه نشانده است. جالب است بدانید که چنانچه دسامبر 2017 بیت کوین خریده بودید، بنابراین با احتمال زیادی ضرر کرده بودید، اما چنانچه ژانویه 2019 بیت کوین خریداری کرده بودید، سودی شیرین تر از عسل را کسب می کردید. 

1) بی‌ ثباتی جهانی بهترین زمان خرید رمزارز

ژئوپولیتیک همیشه نقش مهمی را در بازار بازی می‌ کند. به عنوان مثال بلاتکلیفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا باعث شده بود پوند انگلیسی برای چندین ماه ضعف را تجربه کند. بی‌ ثباتی سیاسی و هرج‌ و مرج می‌ تواند به سادگی قیمت ارز دیجیتال را کاهش دهد. بی‌ جا نیست که پرطرفدارترین ارز دیجیتال، بیت کوین را “طلای دیجیتال” می‌ نامند، دقیقا مثل این فلز گرانبها به اتفاقات اطرافش واکنش نشان می‌ دهد.

همچنین می توان گفت که جنگ تجاری بین آمریکا و چین مثال خوبی از این موضوع به حساب می آید. افزایش تنش بین این دو ابرقدرت باعث شده است که یوآن عقب‌ نشینی کند و جایگاه بیت کوین مستحکم‌ تر شود. همواره می بایست برای رسیدن به بهترین زمان خرید ارز دیجیتال حواسمان به اتفاقات دنیا باشد.

2) خرید ارز دیجیتال در هنگام افت قیمت

پایین بخر، بالا بفروش که مفهوم عجیب و قریبی نیست! پل گتی یکی از سرمایه‌ داران نفتی دنیا این طور گفته است که وقتی همه در حال فروش هستند، شما بخرید و تا زمانی که همه آغاز می کنند به خرید، پیش خودتان نگه دارید. زمانی که قیمت سقوط می‌ کند، در واقع بهترین زمان برای خرید محسوب می شود. سوال اینجاست که از کجا بفهمیم قیمت به پایین‌ ترین میزان خود رسیده است؟ به احتمال زیاد هیچ‌ وقت متوجه نخواهید شد، ولی زمانی که می‌ بینید مدتی است که قیمت در حال افت است، بهتر است خرید خود را مرحله مرحله انجام دهید.

حتما برایتان جالب است : مراحل سرمایه گذاری در بیت کوین چگونه است؟

در نظر داشته باشید که به این عمل در اصطلاح میانگین کم کردن گفته می شود. مقداری ارز دیجیتال خرید کنید و دوباره هفته آینده مقداری دیگر خریداری کنید. چنانچه قیمت باز هم کاهش یابد، از آنجایی که میانگین قیمت خرید شما پایین‌ تر آمده، شما در سود قرر خواهید داشت. این تکنیک تا وقتی که تصمیم می‌ گیرید دارایی‌ خود را نقد کنید جواب خواهد داد.

بهترین روز برای خرید ارز دیجیتال کدام روز از هفته است؟

چنانچه قصد سرمایه گذاری در بورس را داشته باشید، فقط می‌ توانید در زمان‌ های محدودی از روز و هفته این کار را انجام دهید، ولی از آن طرف دروازه‌ های بازار ارز دیجیتال همیشه باز است. هر وقت که اراده کنید می‌ توانید خرید کنید، بفروشید، تبدیل کنید و ترید کنید، البته مادامی که به اینترنت دسترسی داشته باشید.

بهترین زمان برای خرید ارز دیجیتال

مطابق با تحلیل‌ های بسیاری که روی قیمت بیت کوین صورت گرفته، یکشنبه و دوشنبه بهترین روز برای خرید بیت کوین به شمار می رود. دلیل آن هم این است که قیمت بیت کوین در آن حالت به کمترین قیمت خود می‌ رسد. جالب است بدانید که به صورت کلی سه تئوری بهترین زمان خرید برای ارزهای دیجیتال وجود دارد که به شرح زیر می باشد؛

  • 1) تئوری اول : تقاضای خرید بیت کوین روزهای شنبه و یکشنبه کاهش پیدا می کند و موجب می شود قیمت بیت کوین دوشنبه صبح‌ها با کاهش روبرو شود. از طرفی ولی قیمت بیت کوین جمعه‌ ها و شنبه‌ ها به بالاترین میزان خود می رسد.
  • 2) تئوری دوم : این تئوری پیشنهاد دارد که روزهای شنبه و یکشنبه اقدام کردن برای خرید بیت کوین مناسب تر است، در حالی که ساعات اولیه روز دوشنبه خریدتان را نهایی کنید. در این سناریو، حجم مبادلات روز دوشنبه افزایش می یابد و باعث می‌ شود در طول هفته قیمت بیت کوین افزایش پیدا کند.
  • 3) تئوری سوم : تریدرهای حرفه‌ ای به صورت معمول از خرید بیت کوین اوایل هر ماه خودداری می‌ کنند؛ یعنی وقتی کارمندان حقوق دریافت می کنند. آنها ترجیح می دهند اواسط یا اواخر ماه خرید خود را انجام دهند و دلیلشان هم این است که وقتی جیب مردم پر پول است، تقاضای خرید بیت کوین افزایش می یابد و قیمت آن با افزایش روبرو خواهد شد.

بهترین ساعت روز برای خرید ارز دیجیتال

حال که درک بهتری از روزهایی که نباید بیت کوین و ارز دیجیتال بخریم کسب کرده ایم، بهتر است به سراغ بهترین ساعت روز برای خرید برویم. بهتر است صبح ارز دیجیتال بخرید یا ظهر؟ عصر یا شب؟ همانطور که قبلا گفتیم، ارز دیجیتال مثل سهام یا ارزهای فیات قاعده خاصی ندارند. هر دو بازار سهام و فارکس نسبت به خبرهای خاصی که ساعت‌های مشخصی از روز منتشر می‌ شوند به سرعت واکنش نشان خواهند داد.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

ولی رمزارزها به چنین خبرهایی واکنش چندانی نشان نخواهند داد و تاثیرپذیری آن ها به مراتب از سایر بازارهای مالی کمتر است. البته نیاز نیست چهره‌ ای نگران به خود بگیرید، چرا که هنوز هم می‌ شود ساعت مناسب خرید بیت کوین را تا حدود زیادی تخمین زد. به عنوان مثال بر اساس یک قانون کلی، قیمت بیت کوین یا یک شیب زیاد افزایش پیدا می کند و در ادامه به آرامی کاهش خواهد یافت و در یک قیمت خاص ثبات را تجربه خواهد کرد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همان طور که مشخص است تخمین زدن بهترین زمان خرید ارز دیجیتال خیلی کار ساده ای نیست. حسابی باید با آنها دست و پنجه نرم کرده باشید و باتجربه شوید. از طرفی نوسان بازار نیز باید به کمترین میزان خود برسد تا بشود روند قیمت را پیش ‌بینی کرد. این امر برای تمامی رمزارزها صادق است. هیچکس نمی ‌تواند به شما بگوید هفته بعد، ماه بعد و یا سال بعد چه اتفاقی خواهد افتاد و روند قیمتی به چه سمتی خواهد رفت.

با این حال ترفندهایی که در این مطلب برای شما عنوان کردیم، می ‌تواند شما را در انتخاب بهترین زمان ورود به بازار ارز دیجیتال کمک کند. چنانچه قصد ورود به بازار رمزارزها را دارید، با رقمی بین 1 الی 5 میلیون تومان برای ورود به این بازار اقدام کنید و تلاش کنید در قیمت مناسبی برای خرید ارزهای دیجیتالی اقدام نمایید.

به فکر سود نباشید و تنها تلاش کنید با توجه به این امر که سرمایه فعال در این بازار دارید، بیشتر آن را رصد کنید و درباره آن اطلاعات خود را بیشتر کند و روندها و چرخه های قیمتی بیت کوین و ارزهای دیجیتالی مشهور دیگر را تحت نظر بگیرید تا بتوانید در زمان مناسب دیگری، به حجم سرمایه خود در این بازار اضافه نمایید و این موضوع به این وابسته است که با خطرهای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال آشنا باشید و با علم به ریسکی بودن این بازار، برای کسب سودی معقول برای سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتالی اقدام نمایید.

همان طور که در ابتدای مطلب قول داده بودیم، سعی در ارائه راهکارهایی برای شناسایی بهترين زمان خريد ارز ديجيتال داشتیم.

اگر تجربه سرمایه گذاری در بیت کوین و یا سایر ارزهای دیجیتال را دارید، پس حتما در بخش دیدگاه ها با ما و سایر کاربران به اشتراک بگذارید، شاید نکته ای را عنوان کنید که سوال بسیاری از افراد باشد.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *