آموزش خرید و فروش اتریوم + راهنمای ترید ارز دیجیتال اتریوم

آموزش خرید و فروش اتریوم

خرید و فروش ارزهای دیجیتال در حال حاضر بسیار مورد توجه سرمایه گذاران و عموم مردم قرار گرفته است و در ایران انگار که تمامی افرادی که برای سرمایه گذاری در بورس اقدام کرده بودند، به یک باره به سمت بازار ارزهای دیجیتال تغییر مسیر داده اند ولی به صورت کلی علاقه مندان به سرمایه گذاری در دنیای رمزارزها به ویژه بیت کوین و اتریوم بسیار زیاد هستند و این تعداد در ایران و جهان هر لحظه در حال افزایش است و همین موضوع، اهمیت آموزش خرید و فروش اتریوم و سایر ارزهای دیجیتال را بیشتر به ما ثابت می کند. پس از این که آموزش خرید و فروش اتریوم را دیدیم و یاد گرفتیم که ارز دیجیتال اتریوم چیست و چطور باید آن را بخریم، نگهداری کنیم و در زمانی که نیاز داشتیم به فروش برسانیم، مسیر سرمایه گذاری ما در حوزه ارزهای دیجیتال بسیار هموارتر از پیش می شود و ابهامات ما در خصوص ارزهای دیجیتال تا حدود زیادی کاهش خواهد یافت.

آموزش خرید و فروش ارز اتریوم

همانطور که احتمالا می دانید بعد از بیت کوین، دومین رمز ارزی که به بازار ارز دیجیتال معرفی شد، اتریوم بود و در حقیقت یک نوع پلتفرم دیجیتال بوده که از قابلیت های بارز آن امکان عقد قرارداد های هوشمند برخوردار است. واحد ارز دیجیتال این پلتفرم اتر نام دارد که با استفاده از آن معاملات مربوط به اتریوم صورت می پذیرد و همچنین پاداش ماینر هایی که به استخراج اتریوم می پردازند نیز توسط این واحد ارزی پرداخت می شود. لذا Ethereum دومین رمز ارز محبوب در بین فعالین بازار ارز دیجیتال به حساب می آید و از آنجایی امکانات متنوعی در اختیار افراد قرار می دهد، سرمایه گذاران زیادی علاقه مند به سرمایه گذاری و همچنین خرید و فروش این ارز دیجیتال و کسب سود از طریق آن می باشند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


ولی با توجه به این که بازار ارز دیجیتال به صورت آنلاین است و از مکان فیزیکی مشخصی برخوردار نیست و همچنین به علت نوظهور بودن این بازار سرمایه گذاران آشنایی زیادی با آن ندارند که در نتیجه آن لازم است تا قبل از شروع به فعالیت در این بازار و خرید و فروش اتریوم به صورت کامل در این مورد مطالعه داشته و با آگاهی این کار را انجام دهند، از همین روی در ادامه این مطلب به ارائه مطالبی در رابطه با آموزش نحوه خرید و فروش اتریوم پرداختیم که قطعا برای علاقه مندان به ارزهای دیجیتال و به خصوص اتریوم مفید خواهد بود.

مختصری درباره ارز دیجیتال اتریوم

جالب است بدانید که ایده اتریوم در سال ۲۰۱۳ از سوی ویتالیک بوترین، نابغه جوان روسی، ارائه شد. در واقع اتریوم را می‌ توان یک کامپیوتر جهانی دانست که روی آن هر فرایند متمرکزی که در حال حاضر روی اینترنت صورت می پذیرد، به صورت غیرمتمرکز قابلیت اجرا دارد. نکته مهم این که کسی مالک اصلی این شبکه نیست، بلکه کنترل آن در دست کاربران آن است و بر خلاف سیستم ‌های متمرکز هیچ ‌کس نمی ‌تواند به تنهایی مالک آن باشد. شایان ذکر است توسعه‌ دهندگان می ‌توانند روی اتریوم برنامه ‌های غیرمتمرکز بسازند، برنامه‌ هایی که هیچ‌ کس نمی ‌تواند آن ها را متوقف کند و جلوی اجرایشان آن را بگیرد.

همچنین می ‌توان بدون ساخت بلاک چین و شبکه جداگانه، روی اتریوم ارز دیجیتال مورد نظرشان را بسازند که به آنها توکن گفته می شود. نام ارز دیجیتال شبکه اتریوم، اتر است که در انتقال پول، پرداخت کارمزدها، پرداخت هزینه برنامه ‌های غیرمتمرکز و … کاربرد دارد، از همین روی اتریوم بسیار ارزشمند است و می‌توان روی آن سرمایه ‌گذاری کرد یا به معامله آن پرداخت. می ‌توان گفت سرمایه ‌گذاری روی اتر همان سرمایه‌ گذاری روی شبکه اتریوم محسوب می شود. بدیهی است که اگر اتریوم به اهداف خود برسد و بین مردم به مقبولیت دست یابد، ارزش اتر افزایش می یابد و بر عکس اگر این پروژه با موفقیت همراه نشود، ارزش اتر با کاهش مواجه خواهد شد.

لذا مثل هر بازار دیگری، سرمایه‌ گذاری روی اتر ریسک دارد و نمی ‌توان با قطعیت آن را سودآور به حساب آورد. قیمت اتر مثل هر دارایی دیگری، با عرضه و تقاضا بالا و پایین می‌ شود. اتر روی کیف پول‌ های دیجیتال ذخیره می ‌شود که در ادامه درباره آن ‌ها توضیح خواهیم داد، لذا این توضیح مختصری از اتریوم بود. برای آشنایی کامل با اتریوم می ‌توانید به مقاله تبدیل بیت کوین به اتریوم مراجعه کنید.

عوامل تاثیرگذار در قیمت اتریوم

  • ** عرضه و تقاضا؛ از آن جایی که هیچ مرکزی روی اترها کنترل ندارد، لذا قانون و مقررارتی هم در معامله اتریوم نیست، از همین روی نقش مهم در تعیین قیمت خرید و فروش اتریوم بیش از هر چیز دیگری به شرایط بازار و افراد فعال در آن وابسته است.
  • ** مطبوعات؛ اخبار منفی و مثبت، اخبار مرتبط با هرگونه هک یا کلاهبرداری، جنگ، رقابت و هر چیز دیگری، روی ارزش اتریوم تاثیراتی را خواهد داشت.
  • ** موجودی؛ بر خلاف بیت کوین، هیچ محدودیتی در عرضه اتر وجود ندارد، اما با این وجود در طول زمانی، خیلی از واحدهای اتر که وارد بازار می‌ شند، در طول زمان به دلایل مختلف گم می ‌شوند. این دلیل موجب ایجاد نوسان در بازار خرید و فروش اتریوم خواهد شد.
  • ** توجه عمومی؛ با توجه به امکانات خاصی که اتریوم دارد، روز ‌به‌ روز به استفاده از آن افزوده خواهد شد و چه در صنعت و چه در زمینه سرمایه ‌گذاری کارایی خواهد داشت.

آموزش مراحل خرید و فروش اتریوم

به منظور خرید و فروش اتریوم و شروع فعالیت های سرمایه گذاری بر روی این ارز دیجیتالی مثل بیت کوین و انواع دیگر ارز دیجیتال موجود در این بازار بوده و برای این کار نیز لازم است تا مراحل زیر به وسیله افراد متقاضی شروع فعالیت بر روی این رمز ارز به ترتیب گفته شده انجام شود :

انتخاب یک کیف پول مناسب : همان طور که در مورد ارز های فیات مانند؛ دلار، ریال و … نیازمند مکانی برای نگهداری آن ها هستیم در ارز های دیجیتال نیز از آنجایی که وجود خارجی نداشته و تنها به صورت دیجیتالی موجود هستند، بنابراین برای نگهداری امن آن ها نیازمند انتخاب یک کیف پول مناسب به منظور قرار دادن کلید های خصوصی و عمومی ارز های اتریوم در آن می باشند.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده

انواع مختلف و بسیار متنوعی از کیف پول ارز دیجیتال برای اتریوم و دیگر ارز های دیجیتال وجود دارد که همه آن ها در دو دسته کیف پول های گرم و کیف پول های سرد تقسیم بندی می شوند. سرمایه گذاران و فعالین بازار ارز دیجیتال می توانند با توجه به هدف سرمایه گذاری، نوع فعالیت های و میزان امنیتی که در نظر دارند هر کدام از این والت ها را انتخاب کنند. در ادامه مطلب کیف پول های اتریوم را بیشتر و کامل تر توضیح خواهیم داد؛

پیدا کردن یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و ثبت نام در آن : با توجه به این موضوع که بازار رمزارزها مکان فیزیکی ندارد، پس برای معامله و انجام فعالیت های سرمایه گذاری در آن به وجود یک واسطه مناسب جهت برقراری ارتباط بین طرفین مختلف فعال در آن نیاز است که در بازار دیجیتال صرافی های موجود در آن وظیفه مورد نظر را بر عهده دارند.

طریقه خرید و فروش اتریوم

به همین خاطر همه افرادی که قصد شروع فعالیت سرمایه گزاری و خرید و فروش اتریوم را دارند لازم است تا بعد از تهیه یک کیف پول مناسب اقدام به انتخاب و ثبت نام در یک صرافی معتبر ارز دیجیتال برای انجام معاملات گوناگون سرمایه گذری اتریوم در آن کنند. برای انتخاب صرافی به قابلیت هایی مثل میزان اعتبار، نوع خدمات دهی، کارمزد پایین، نحوه پشتیبانی، رابط کاربری مناسب و … توجه شود.

شارژ کردن حساب کاربری : در نهایت برای شروع فعالیت تنها کافی است تا حساب کاربری خود در صرافی مربوطه را شارژ کرده و در ادامه از طریق انتخاب یکی از روش های موجود، اقدام به خرید و فروش اتریوم نمایند.

روش های خرید و فروش اتریوم در ایران

روش های گوناگونی به منظور خرید و فروش اتریوم و یا دیگر ارز های دیجیتال موجود در بازار وجود دارد که از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره داشت :

1) روش مستقیم : در این روش سرمایه گذاران به سایت های محلی خرید و فروش ارز های دیجیتال مراجعه کنید و سفارش خرید یا فروش خود و همچنین مقدار مورد نظر را ثبت می کنند. بعد از این کار افرادی که شرایط مورد نظر را برای یکدیگر دارا باشند در طی یک ملاقات حضوری روش پرداخت و شیوه انتقال را تعین کنید و به این ترتیب به صورت مستقیم و بدون واسطه اتریوم مورد نظر خود را مورد معامله قرار دهید.

2) از طریق صرافی ها : صرافی های ارز دیجیتال به عنوان واسطه بین عوامل این بازار عمل کرده و خریداران به فروشندگان وصل می کنند. از جمله روش های پرکاربرد برای خرید و فروش اتریوم و یا دیگر رمزارزهای موجود اقدام از طریق صرافی ها است، در این حالت فرد با مراجعه به سایت صرافی که در آن حساب کاربری به وجود آورده اند مقدار ارز مورد نظر خود را با توجه به قیمت های پیشنهادی موجود معامله می کنند.

3) از طریق وب سایت ها و کانل های تلگرامی : برخی از وب سایت های و یا کانال های تلگرامی برای خرید و فروش ارز های دیجیتال اقدام می کنند که افراد با مراجعه به آن ها و انجام ثبت نام و احراز هویت شدن در این سایت ها می توانند اتریوم مورد نظر خود را از این طریق خریداری کرده و یا به فروش برسانند. دقت شود که میزان ریسک در این معاملات بسیار بالا بوده و افراد سود جوی زیادی اقدام به طراحی سایت هایی اینچنینی به منظور کلاهبری از سرمایه گذاران کرده اند، بنابراین در هنگام انتخاب سایت مورد نظر از معتبر بودن آن اطمینان لازم را حاصل نمایید.

نکات مهم برای خرید و فروش اتریوم

  • ** کیف پول های این این ارز دیجیتال رایگان هستند.
  • ** حداقل تعداد اتریوم مجاز برای خرید و فروش برابر با 0.1 اتریوم می باشد.
  • ** تمامی معاملات مربوط به اتریوم به صورت آنلاین بوده و به مراجعه حضوری افراد نیازی نیست.
  • ** از آنجایی که به علت تحریم ها بسیاری از صرافی های خارجی و بین المللی از ارائه خدمات به کاربران ایرانی خودداری می کنند، بنابراین پیش از ثبت نام از خدمات دهی آن ها به ایرانیان اطمینان حاصل کنید، به خاطر این که در غیر این صورت امکان بسته شدن حساب و بلوکه شدن اتربوم وجود خواهد داشت.

کیف پول های معتبر برای نگهداری اتریوم

کیف پول سخت ‌افزاری لجر؛ شرکت فرانسوی لجر، بزرگ ‌ترین تولیدکننده کیف پول‌ های سخت ‌افزاری است. کیف پول‌ های سخت ‌افزاری لجر، از دارایی‌ ها به ‌صورت کاملا امن و آفلاین نگهداری می ‌کنند. دو مدل لجر نانو اس و لجر نانو ایکس، بهترین مدل‌ های تولیدی این شرکت به حساب می آیند که تقریبا از تمام ارزهای دیجیتال معتبر به‌ علاوه هزاران توکن پشتیبانی می‌ کنند، به همین خاطر یک کیف پول برای نگهداری اغلب ارزهای دیجیتال کافی است.

حتما برایتان جالب است : ریگ ماینینگ یا ماینر بهتر است؟ + راهنمای کاربردی و رایگان

کیف پول سخت ‌افزاری ترزور؛ یکی دیگر از بهترین گزینه‌ ها برای ذخیره اتریوم، مطمئنا کیف پول سخت افزاری ترزور است. شرکت ترزور که دفتر مرکزی آن در کشور چک قرار دارد، نخستین سازنده کیف پول ‌های سخت افزاری بیت کوین برای عموم به حساب می آید ولی از نظر فروش، دو سالی است که لجر توانسته گوی رقابت را از این شرکت برباید. با این وجود کیف پول‌ های ترزور هم امنیت بسیار بالایی دارد.

معروف ترین محصول این شرکت، کیف پول ترزور وان به حساب می آید که البته امروزه محصول جدیدتری از طرف این شرکت به نام ترزور مدل تی طراحی و روانه بازار شده است. جالب است بدانید که این دو محصول از نظر امنیت تفاوت چندانی با هم ندارند، ولی مدل تی از زیبایی و امکانات جانبی بیشتری برخوردار است. همچنین مدل وان از ریپل و چند ارز دیجیتال دیگر پشتیبانی نمی ‌کند، ولی مدل تی این ارزها را هم پوشش می‌ دهد.

کیف پول‌ مای ‌اترولت؛ مای ‌اترولت سایت یا به‌ صورت دقیق ‌تر نرم ‌افزاری روی اینترنت است که به شما اجازه ساخت کیف پول و انجام تراکنش‌ های اتریوم و توکن ‌های مربوط به آن را می ‌دهد. به بیان دیگر MyEtherWallet یک کیف پول کاملا تحت وب نیست و هیچ‌ گاه کلید خصوصی شما را روی سرورهای خود ذخیره نمی‌ کند. این سایت در حقیقت به شما این امکان را می ‌دهد که کیف پول خود را ایجاد کرده و هر جایی که تمایل دارید آن را ذخیره و از آن استفاده کنید. این سایت برای دسترسی ساده ‌تر نرم‌ افزار موبایل هم دارد. برای ساخت کیف پول اتریوم با مای اتر ولت تنها کافی است به آدرس Myetherwallet.com مراجعه نمایید.

کیف پول تراست والت؛ تراست یک کیف پول چند ارزی متعلق به صرافی بزرگ چینی بایننس است و از بهترین کیف پول‌ های اتریوم برای اندروید و iOS به حساب می آید. شاید حائز اهمیت ترین مزیت تراست، سادگی و کاربرپسند بودن آن باشد. اصلی ‌ترین عیب این کیف پول این است که امروزه تنها برای تلفن‌ های همراه عرضه شده است و برای کامپیوترهای شخصی در دسترس نیست. این را در نظر داشته باشید که برای دانلود کیف پول تراست می ‌توانید به وب ‌سایت Trustwallet.com مراجعه نمایید.

باید حتما یک واحد اتریوم کامل را خریداری کنیم؟

خیر. شما می‌ توانید کسری از اتر؛ به عنوان مثال 0.1 یا کمتر خریداری نمایید.

بهترین روش خرید اتریوم در ایران چیست؟

پاسخ این سوال می ‌تواند برای هر کس فرق کند، ولی بیشتر کاربران ایرانی برای خرید اتر به سایت‌ های صرافی‌ ایرانی مراجعه می ‌کنند. گروهی هم از سایت‌ های ایرانی بیت کوین یا تتر خریداری می کنند و در ادامه در صراف ی‌های خارجی مثل بایننس به اتریوم تبدیل می ‌نمایند.

می ‌توان به جای خرید اتریوم، آن را استخراج کرد؟

بله می ‌توان اتریوم را استخراج کرد. برای این‌ کار نیاز به کارت گرافیک ‌های قدرتمند ماینینگ دارید. این را در نظر داشته باشید که استخراج اتریوم با کامپیوترهای معمولی امکان ‌پذیر نیست و باید یک سیستم مخصوص ماینینگ یا همان ریگ ماینینگ تهیه نمایید.

آیا میتوان اتریوم را بیت کوین تبدیل کرد؟

بله؛ در صرافی‌ های مختلف ایرانی و بین ‌المللی قادر هستید اتر خود را مستقیم به بیت کوین تبدیل کنید و یا، ابتدا آن را به تتر تبدیل کرده و سپس به بیت کوین تبدیل نمایید.

تعداد کل اتریوم‌ های عرضه شده چقدر است؟

اتریوم این گونه نبوده و محدودیتی برای عرضه آن در نظر گرفته نشده است.

آیا می ‌توان اتریوم را بدون احراز هویت خریداری کرد؟

چنانچه قصد خرید از صرافی ‌های معتبر ایرانی را دارید، خیر. امکان خرید بدون احراز هویت وجود ندارد.

حتما برایتان جالب است : استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک + راهنمای گام به گام استخراج

ولی خرید اتریوم از افراد عادی نیازی به احراز هویت ندارد، البته این روش همانطور که در بالا اشاره شد، ریسک بسیار بالایی به همراه خواهد داشت.


در پایان امیدوارم از این مطلب که به آموزش خرید و فروش اتریوم پرداخت، نهایت استفاده را برده باشید.

هر سوالی راجب خرید و فروش ارز دیجیتال اتریوم داشتید، حتما از بخش ارسال نظرات از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *