آموزش سرخطی زدن در بورس به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آموزش سرخطی زدن در بورس

سرخطی زدن در بورس یکی از ترفندهای بسیار جذاب برای خرید و فروش سهام به حساب می آید که توسط حرفه ای های بازار به سادگی انجام می شود، ولی آیا شما تا به حال آموزش سرخطی زدن در بورس را مطالعه کردید تا بدانید چطور می توانید برای این کار اقدام کنید؟ اگر آموزش سرخطی زدن در بورس را تا به حال نخوانده اید و نمیدانید که باید چیکار کنید، باید گفت که اصلا نباید نگران باشید چرا که در این مطلب ما از صفر تا صد سرخط زدن در بورس را بررسی کرده ایم و تمام نکات و موارد مهم در مورد سرخطی در بورس را در قالب آموزش سرخطی زدن در بورس برای شما آورده ایم تا به زبان ساده این مفهوم را یاد بگیرید، پس تا انتها همراه ما بمانید.

آموزش سرخطی زدن در بورس

وقتی که به دلایل گوناگون در یک سهم صف های سنگین تشکیل می شود، در زمان پیش گشایش بازار تعداد زیادی از سرمایه گذاران تلاش خواهند کرد تا جزو نخستین نفرات در صف باشند، در این شرایط هزاران سفارش در کسری از ثانیه به سمت هسته معاملات فرستاده می شود. به عبارتی به عنوان یک سرمایه‌ گذار در بازار سرمایه حتما برای شما اتفاق افتاده است که بخواهید سهمی را در صف خرید، بخرید ولی جایگاه سفارشتان آنقدر عقب باشد که در عمل سهمی در طول آن روز معاملاتی و بعضا روزهای آتی به شما نرسد.

حتما برایتان جالب است : فوت و فن خرید سهام در بورس ایران

بعضی اوقات چنین شرایطی رخ می دهد که به دلایل گوناگون در یک سهم صف‌ های سنگین تشکیل می‌ شود و در زمان پیش‌ گشایش بازار، سرمایه‌ گذاران سعی می کنند تا جزو نخستین نفرات در صف باشند. در این مواقع هزاران سفارش در کسری از ثانیه به سمت هسته‌ معاملات فرستاده می شود، به این خاطر که قیمت سفارشات در صف خرید بر روی حداکثر قیمت و در صف فروش در پایین‌ ترین قیمت تنظیم شده است، لذا رقابت روی زمان است. در واقع این‌ جاست که سفارش‌ های سرخطی به کمک شما می‌ آیند، ولی اصلا سرخطی زدن در بورس به چه معناست؟

سرخطی زدن در بورس به چه معناست؟

به سفارشی که در راس ساعت شروع معاملات در صف خرید یا فروش گذاشته می شود تا بتوانید در صف جایگاه بهتری داشته باشید در اصطلاح سرخطی زدن گفته می شود. به زبان ساده سرخطی زدن یا سفارش سرخطی روشی از معامله در بورس است که تریدر سفارش خود را راس ساعت 8:30 صبح در اولین لحظه شروع ساعت کاری بازار ثبت و به هسته معاملاتی ارسال می نماید.

حائز اهمیت ترین نکته برای فرستادن سفارشات سرخطی سرعت و دقت است؛ به عنوان مثال این طور فرض کنید شما بر اساس تحلیل های خود قصد خرید سهمی را دارید و این امکان را در اختیار دارید که از اولین لحظه روع معاملات سهم مورد نظر شما قفل در صف خرید باشد، به این منظور که بتوانید سهم را بخرید در در صف نمانید، باید با ثبت بالاترین قیمت روز راس ساعت 8:30 برای خرید سرخطی سهم مورد نظر اقدام نمایید.

در این حالت می گویند که شما سهم مورد نظر را سر خطی زدید. این را در نظر داشته باشید که سرخطی مربوط به کارگزاری می باشد و در صورتی که کارگزاری شما هسته مناسبی داشته باشد و مسئول استیشن و کامپیوتر به درستی به سازمان وصل شده باشد، سفارش شما در زمان مناسب به هسته معاملات بورس ارسال خواهد شد.

سرخط زدن در بورس چه زمانی کاربرد دارد؟

به صورت کلی در نظر داشته باشید که سرخطی زدن در بورس در دو حالت مناسب است که به شرح زیر است:

  • 1) سرخطی زدن در بورس در صف خرید سهامی که اخیرا عرضه اولیه شده‌ است.
  • 2) سرخطی زدن در صف خرید سهامی که بعد از تحلیل مشخص می‌ شود که برای صعود بسیار مناسب هستند و حرکت آن‌ ها تا مدت زیادی صعودی است. در حقیقت شما به نوعی دیر دریافته اید که آن سهم قرار است رشد کند. ولی این اعتقاد را هم دارید که این سهم قرار نیست در حال حاضر از صف خرید بودن خارج شود. در چنین شرایطی سرخطی زدن برای شما بسیار مناسب است.

در چه شرایطی سرخطی زدن در بورس مناسب است؟

بهترین زمان به منظور استفاده از ترفند سرخطی زدن، زمانی است که قدرت خریداران در یک سهم بسیار زیاد است و بعد از شکست یک سطح مقاومت مهم، از سهم انتظار می‌ رود تا مدت‌ ها در صف خرید قفل باشد. یا برعکس آن، قدرت فروشندگان در یک سهم بسیار زیاد است و سهم نتوانسته است از ناحیه حمایتی خود برگشت قیمت داشته باشد و آن سطح را به سمت پایین شکسته است.

حتما برایتان جالب است : اصول تشکیل سبد سهام بهینه و سودده در بورس

سرمایه گذاران زیادی در این زمان سعی می کنند تا در صف فروش‌ های متوالی سهم متحمل زیان بیشتر نشوند و قصد دارند به سرعت سهام خود را به فروش برسانند. گفتنی است که استفاده از ترفند سرخطی زدن در زمانی که بازار و سهم‌ ها نوسانات بسیاری را تجربه می‌ کنند و دائم میان صف خرید و صف فروش در حال حرکت قیمت هستند، به هیچ عنوان توصیه نمی شود.

ربات سرخطی بورس چیست؟

بعضی از سایت ها ربات هایی را به عنوان ربات سرخطی به سرمایه گذاران معرفی می کنند؛ سرمایه گذاران در این ربات ها به صورت دقیق زمان، حجم و قیمت معامله مورد نظر را ثبت می کنند و این ربات سرخطی دقیقا این در خواست را اجرا می نماید، ولی ربات سرخطی بورس در تمام زمان ها هم مفید نیست، چرا که این ربات ها تحت نظارت سازمان بورس نیستند و هم این که نام کاربری و رمز عبور شما را در اختیار دارند امکان دارد از پرتفوی شما کلاه برداری کنند، از همین روی ما نمی توانیم به صورت کامل به این ربات ها اعتماد کنیم.

لذا بهترین کار عدم استفاده از ربات‌ هایی است که مدام تبلیغات آن را در فضای مجازی ملاحظه می کنید. شایان ذکر است که این ربات‌ ها هرگز اجازه دسترسی به سامانه معاملات سازمان بورس و امکان ارسال سفارش را در اختیار ندارند، به همین خاطر از شما قصد دارند تا نام کاربری و رمز عبور سامانه معاملاتی خود را در اختیار آن‌ ها بگذارید و در این صورت به همه اطلاعات و سهم‌ های موجود در حساب شما دسترسی دارند و امکان کلاهبرداری بدین وسیله بسیار زیاد است. می توان این طور نتیجه گرفت که بهتر است قید سرخطی زدن را بزنید تا این که بخواهید این ریسک بزرگ را به جان بخرید و اطلاعات حساب کارگزاری خود را در اختیار افراد ناشناس بگذارید.

نحوه سرخطی زدن در بورس

به صورت دستی سرخطی بزنید : یکی از ترفندهای سرخطی زدن به شکل دستی است که برای انجام این کار حتما چند ثانیه قبل از بازار معاملات، پیشنهاد خود را ارسال نمایید. البته تفاوت ساعت سرور بورس و ساعت شما امکان دارد موجبات بروز مشکلاتی را فراهم کند که برای این کار می‌ توانید از نرم افزارهای مخصوص استفاده نمایید. این نرم ‌افزارها بر اساس برنامه های از پیش تعیین شده عمل می ‌کند، لذا بدون نیاز به حضور شما، کلیک در زمان درست خود انجام می‌ گردد.

نحوه سرخطی زدن در بورس

به ساعت زمانی اعلامی را باور نکنید : چنانچه اعلام می شود ساعت 8:30 بازار برای خرید باز یا عرضه ای انجام می شود، شما دو دقیقه پیش از ساعت اعلامی شروع به کلیک کنید. در حقیقت اختلاف ساعت سرور بورس ایران و سرور مجازی بورس یا رایانه شما باعث این تغییر ساعت می گردد.

با سرور مجازی سرخطی بزنید : سرورهای مجازی بورس برای اجرای نرم افزار های تحلیل بازار به طور 24 ساعته و همچنین دسترسی سریع به وبسایت های خرید و فروش سهام از طریق اینترنت ارائه شده اند. سرور مجازی به شکل 24 ساعته فعال است و پشتیبانی آن بدون هیچ هزینه ای به وسیله شرکت سرور بورس انجام می شود. به منظور اتصال به این سرور بایستی از طریق نرم افزار Remote Desktop اقدام کنید.

انتخاب بهترین کارگزاری : قابلیت هایی وجود دارد که چنانچه کارگزاری ‌ها آن‌ ها را داشته باشند، می‌ توانند در در شمار بهترین‌ ها قرار گیرند که این قابلیت ها در اعمال تخفیف کارمزدها، تنوع خدمات، ‌پشتیبانی به موقع، خدمات آنلاین، خدمات مشاوره و آموزش، سیستم معاملاتی بی ‌نقص و دسترسی مناسب برای سرمایه ‌گذاری از طریق شعبات مربوطه‌ کارگزاری‌ ها قابلیت شناسایی دارند، لذا بهتر است کارگزاری ‌هایی که این شرایط را دارند را برای معاملات خود انتخاب نمایید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

به این خاطر که تبلیغ کارگزاری خاصی را نکنیم، اسمی از کارگزاری های ایرانی نیاورده ایم ولی خودتان با توجه به این توضیحاتی که دادیم، مطمئنا قادرید بهترین گزینه را برای انجام معاملات خود در بورس انتخاب کنید

اینترنت پر سرعت : از دیگر عوامل حائز اهمیت و تاثیر گذار در معاملات سر خطی، اینترنت پر سرعت می باشد. در واقع هر چقدر اینترنت پر سرعت تری داشته باشید، در مسیر سرخطی زدن در معاملات بورس موفق ‌تر خواهید بود. لذا باید سفارش خود را بدون معطلی و به صورت آنی به هسته بورس ارسال کنید.

ترفند های سرخطی زدن در بورس

  • ** به منظور سرخطی زدن تمام حواستان به ساعت تریدرتان باشد. به هیچ عنوان به ساعت اتاق، محل کار و یا ساعت مچی خود اعتماد نکنید، چرا که به هر روی هر یک از ما ساعت خود را دو دقیقه جلوتر یا عقب‌ تر تنظیم کرده‌ ایم و برای کاری که صدم ثانیه هم اهمیت پیدا می کند.
  • ** جهت سرخطی زدن آن تایم بودن کفایت نمی کند. بایستی خودتان را تجهیز کنید! حال می پرسید مجهز به چی؟ سلاحی به نام اینترنت پرسرعت داشته باشید. البته پیش تر هم گفتیم ولی این مورد بسیار حائز اهمیت است چرا که صدم های ثانیه هستند که تعیین کننده اند، پس سعی داریم روی این موضوع تاکید بیشتری کنیم. این فرض کنیم که سر وقت پای سیستم نشسته ایم و سفارشتان را ثبت می‌ کنیم. در همان حال که از زرنگی خود خرسندید، ناگهان اینترنت یاری نمی‌ کند و ارتباط شما با شبکه قطع می‌ شود و اگر خیلی خوش شانس باشید، بعد از چند ثانیه مجددا متصل می شوید و این معامله را از دست خواهید داد پس اینترنت قوی و پرسرعت میتواند عامل یاری دهنده شما برای سرخطی زدن به حساب آید.
  • ** کارگزاری یکی دیگر از ارکان مهم برای سرخطی زدن در بورس به حساب می آید. بعضی کارگزاری‌ ها همه سعی خودشان را می‌ کنند تا کاربران بدون استرس و دلواپسی به خرید و فروش خود بپردازند، ولی امان از کارگزاری‌ هایی که علی رغم تبلیغات رنگین و آنچنانی همیشه در حساس‌ ترین شرایط کم می‌ آورند. البته باید این را هم در نظر داشت که در حال حاضر به دلیل تعداد بالای تریدرها هسته کشش ندارد و بعضی اوقات هنگ می‌ کند، ولی این دلیل نمی‌ شود از زیر بار مسئولیت خود شانه خالی کنند. بهتر است کارگزاری مطمئنی انتخاب نمایید و چنانچه حس کردید که در مواقع مورد نیاز دستتان شما را لنگ می گذارد، کارگزاری خود را تغییر دهید.
  • ** بسیاری از افراد با وجود داشتن اینترنت پرسرعت باز هم توانایی سرخطی زدن نداشتند و ضرر و زیان زیادی را متحمل شده‌ اند، لذا در کنار همه این ترفندها باید گفت که شما به شانس هم نیاز خواهید داشت تا خرید یا فروش سهم مورد نظرتان انجام شود.

چرا باید از تکنیک سرخطی زدن استفاده کرد؟

سهم‌ هایی که آینده خوبی در انتظارشان است و پیش‌ بینی می‌ شود خیلی زود سود خوبی را نصیب سرمایه گذاران کنند، همان طور که منطقی هم هست، متقاضی بسیاری دارند. وجود متقاضی زیاد و سهم کم به ایجاد صف خرید منتهی خواهد شد. در صف‌  های خرید نیز کسی پیروز خواهد شد که زودتر از سایرین سفارش خود را ارسال کرده باشد. در این زمینه آموزش سرخطی بورس به شما کمک می‌ کند از روش‌ های گوناگون این ترفند آگاه شده و به موفقیت دست پیدا کنید.

حتما برایتان جالب است : چگونه صندوق سرمایه گذاری بخریم؟

خرید سهامی که در صف خرید است، تضمین بالایی برای موفقیت دارد. به منظور استفاده از این ترفند بهتر است کارگزاری مناسب و اینترنت پر سرعت داشته باشید تا شانس بیشتری برای سرخطی زدن در بورس داشته باشید. در پایان و پیش از استفاده از نکاتی که در این مطلب گفتیم، باید گفت که باید درباره آن اطلاعات کافی داشته باشید و روش‌ های گوناگون را امتحان کنید و در نظر هم داشته باشید که عنصر شانس می تواند در این مسیر کمک کننده باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

با یادگیری نحوه سفارش سرخطی در بورس و در صورت موفق شدن و خریدن آن، سهم به دلیل وجود تقاضای زیاد در روزهای بعدی، می تواند سود مناسبی را برای شما به همراه داشت باشد، از همین روی در این آموزش با هدف توزیع عدالت و برابری اقدام به نشر تمام روش های مجاز سرخطی کردیم تا بتوانید از آن در کارگزاری هایی که در آن حساب دارید استفاده نمایید و این را هم در خاطر داشته باشید که ترفند سرخطی زدن در بورس برای تمام کارگزاری های بورسی به صورت یکسان است.

به صورت کلی کافی است رأس شروع ساعت معاملاتی سفارش خودتان را ثبت نمایید. نه ثانیه‌ ای این ورتر و نه ثانیه‌ ای آن ورتر. حواستان به ساعت تریدرتان باشد، همگام با آن پیش بروید و البته به علاوه این ها از داشتن یک اینترنت پرسرعت به هیچ عنوان قافل نشوید، چرا که امکان دارد همه چیز برای خرید یا فروش سهام مهیا باشد ولی اینترنت کم سرعت و نامناسب همه چیز را به هم بریزد. برای سرخطی زدن باید چندین فاکتور را با هم فراهم نمایید. تمام مواردی که در متن سعی داشتیم آموزش بدیم رو به صورت خلاصه شده در ادامه آورده ایم؛

  • ** عدم نیاز به دانلود روبات سرخط خرید در بورس.
  • ** ابتدا حدود 10 سفارش را قبل از شروع بازار ثبت نمایید.
  • ** 10 ثانیه قبل از شروع بازار یک سفارش را ارسال نمایید تا رد شود.
  • ** تمامی موارد فوق را در یک سرور مجازی ویندوز یا لینوکس ارسال کنید.
  • ** 3 ثانیه مانده به زمان مجاز ارسال سفارش‌ها باقی سفارشات خود را ارسال فرمایید.
  • ** روشی که برای همه کارگزاری های بورسی از جمله مفید، آگاه، فارابی و … کار می کند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به آموزش سرخطی زدن در بورس پرداختیم.

اگر دوست دارید بدانید امسال کجا سرمایه گذاری کنید، سود بیشتری به دست می آورید، مطلب بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 میتواند در این خصوص شما را کمک کند.

اگر در مورد سرخطی زدن بورس مشکلی دارید و یا سوالی در این خصوص در ذهنتان است، در بخش دیدگاه ها با ما به اشتراک بگذارید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *