ارز دیجیتال uma چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال uma چیست

تا به حال شده است که شنیده باشید، یک ارز دیجیتال 1000 درصد سود در بازه زمان کوتاهی داده است؟ یا اینکه دوست داشته باشید آلت کوین های جذاب برای سرمایه گذاری را زمانی که قیمت خیلی پایینی دارند شناسایی و خریداری کنید؟ ارز دیجیتال اوما دقیقا یکی از همین آلت کوین هاست که در این مطلب قصد داریم ببینیم ارز دیجیتال uma چیست و چطور کار می کند. پس از اینکه کامل یاد گرفتیم ارز دیجیتال uma چیست و آیا برای سرمایه گذاری مناسب است یا خیر، به صرافی ها و کیف پول های معتبر برای خرید و فروش و همچنین نگهداری رمزارز اوما اشاره خواهیم داشت و در انتها نیز خواهیم گفت که آینده ارز دیجیتال uma چگونه رقم خواهد خورد، پس تا انتها همراه ما بمانید.

ارز دیجیتال uma چیست؟

در پاسخ به این سوال که ارز دیجیتال uma چیست میتوان گفت که ارز دیجیتال اوما پروژه جدیدی در بازار ارزهای دیجیتالی به حساب می آید که هدف خود را آزادی دسترسی به بازارهای جهانی می داند. در حقیقت رمزارز UMA با استفاده از مفاهیمی که از مشتقات مالی فیات گرفته شده، یک پروتکل منبع باز تعریف کرده است که به هر دو طرف قرارداد این امکان را می دهد تا قراردادهای مالی خود را طراحی، ایجاد و مدیریت نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که قراردادهای یوما برخلاف مشتقات سنتی، تنها با مشوق‌ های اقتصادی تضمین خواهند شد. این قراردادها به شکل اتوماتیک به اجرا در می آیند و همه افراد توانایی دسترسی به آن را دارا می باشند. توکن یوما از استاندارد ERC-20 در بستر اتریوم استفاده می کند و این امکان را در اختیار کاربران خود قرار می دهد که توکن‌ های مصنوعی و قراردادهای مشتق خود را به وجود آورند. امیدوارم متوجه شده باشید که ارز دیجیتال uma چیست. در بخش بعدی ویژگی های منحصر به فرد این ارز دیجیتال را مورد بررسی قرار داده ایم؛

ویژگی منحصر به فرد رمزارز UMA چیست؟

ایده اولیه ارز دیجیتال اوما، دسترسی جهانی به بازارهای مالی می باشد، به نحوی که این پلتفرم با تهیه پروتکل ایجاد دارایی های مصنوعی و قراردادهای مالی در بلاکچین، قصد دارد بازار مشتقات مالی را مورد تمرکز زدایی قرار دهد. بازارهای مالی سنتی از لحاظ مقررات و الزامات موانع بالایی برای ورود دارند که مانع از شرکت افراد در آن ها می شود.

شرکت در بازارهای خارج از سیستم مالی محلی، به صورت معمول برای تریدرها و سرمایه گذاران ریسک پذیر گزینه خوبی به حساب نمی آید. این امر از ظهور یک بازار مالی جهانی واقعا فراگیر جلوگیری کرده و مشارکت را به تعداد کمی از موسسات محدود می نماید که توانایی مراقبت های مورد نیاز و طی مراحل قانونی را دارند.

از طرفی قراردادهای UMA مبتنی بر بلاکچین اتریوم بوده و ماهیت بدون اجازه آن به هر کاربر اجازه می دهد مشتقات دیجیتالی شده را از هرجای دنیا ایجاد، اجرا و تجارت نماید. این امکان دسترسی به خصوص برای اقتصادهای در حال توسعه در کل دنیا بسیار حائز اهمیت بوده و فعالان بازار محلی را مجبور به کناره گیری نسبی می نماید.

راهنمای معامله ارز دیجیتال UMA

به منظور معامله رمزارز اوما می توانید از صرافی های آنلاین خارجی و داخلی معتبر استفاده نمایید. در حقیقت شما می بایست یک صرافی ارز دیجیتال معتبر را برای معامله انواع ارزهای دیجیتالی انتخاب کنید. در نظر داشته باشید که یکی از قابلیت هایی که صرافی های آنلاین باید دارا باشند این است که شما در هر موقعیت زمانی و یا مکانی می توانید به صرافی ها دسترسی داشته باشید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال linear چیست و چطور کار میکند؟

به علت تحریمات موجود در ایران، قابلیت خرید برخی از ارزهای دیجیتال مستقیما وجود ندارد، لذا در این مواقع شما می توانید به عنوان مثال تتر خریداری کنید و آن را به ارز دیجیتال اوما در صرافی تبدیل کنید. در خاطر داشته باشید که استفاده از صرافی های آنلاین خارجی به نسبت صرافی های داخلی بهتر است، چرا که کارمزد به مراتب کم تری پرداخت می کنید. همچنین باید مورد بررسی قرار دهید که آیا صرافی مورد نظر امنیت بالایی دارید یا خیر و در نظر داشته باشید که این مورد مهم ترین فاکتور برای انتخاب صرافی معتبر به حساب می آید.

ارز دیجیتال اوما

بررسی میزان حجم معاملات روزانه صرافی و برخورداری از یک پشتیبانی خوب می تواند شما را در انتخاب یک صرافی معتبر کمک کند. بعد از این که صرافی را انتخاب کردید می توانید بعد از احراز هویت در صرافی، رمزارز اوما را بخرید. این را در خاطر داشته باشید که برای فروش نیز به همین ترتیب قادرید از طریق صرافی هایی که ارز دیجیتال اوما پشتیبانی می کنند استفاده کنید. در ادامه بهترین صرافی هایی که به وسیله آن ها می توانید ارز دیجیتال یوما را مورد خرید و فروش قرار دهید را معرفی کرده ایم؛

  • ** صرافی Binance : صرافی بایننس معروف ترین صرافی در کل دنیاست که حجم معاملات بسیار خوبی دارد و کاربران آن در سراسر دنیا همواره از امنیت این صرافی، تعریف و تمجید به عمل آورده اند. از مولفه های برتر این صرافی دارا بودن پشتیبانی خوب و همچنین حجم معاملات بالای آن به حساب می آید.
  • ** صرافی OKEx : صرافی اوکی اکسچنج در سال 2014 میلادی راه اندازی شد و این صرافی از پشتیبانی بسیار خوبی برخوردار است و همواره کاربران آن از این که از این صرافی استفاده می کنند، رضایت دارند.
  • ** صرافی HBTC : صرافی HBTC در سال 2018 میلادی فعالیت خود را در بازار ارزهای دیجیتالی آغاز نمود. این صرافی در ابتدا با نام BHEX شهرت پیدا کرد، ولی در سال 2020 بود که به HBTC تغییر اسم داد.
  • ** صرافی Gate.Io : این صرافی از سال 2013 میلادی شروع به کار کرده است و جالب است بدانید که از مکانیسم های امنیتی بسیاری برخوردار است و برای خرید و فروش اوما نیز محل مناسبی به حساب می آید.
  • ** صرافی Huobi Global : صرافی هیوبی از آن دسته از پلتفرم های معاملاتی به حساب می آید که در چین راه اندازی شد. صرافی هیوبی در کنار ارز دیجیتالی اوما از ایاس، اتریوم، لایت کوین و بسیاری ارز دیجیتال معروف دیگر نیز پشتیبانی می نماید.

بهترین کیف پول برای نگهداری امن UMA

همانطور که می دانید کیف پول های دیجیتالی در دو نوع معروف تر، سرد و گرم در بازار در دسترس هستند؛ توجه داشته باشید که یک کیف پول گرم کلیدهای شما را به صورت آنلاین ذخیره می ‌نماید تا تقریبا از هر نقطه دنیا =که به اینترنت وصل شوید، به سادگی دسترسی های لازم را داشته باشید، ولی کیف پول های گرم یا همان آنلاین به هیچ عنوان بهترین گزینه برای استفاده کاربران به حساب نمی آید، چرا که قابل هک هستند و امکان به سرقت رفتن سرمایه شما از آن ها وجود دارد و از طرفی کیف پول ‌های سرد، کلیدهای شما را به صورت آفلاین نگهداری می کنند و تنها در صورت تمایل، به اینترنت وصل خواهند شد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سولانا چیست و چرا انقدر محبوب است؟

بدیهی است که این موضوع موجب می شود که کیف پول های سرد یا همان آفلاین به مراتب امنیت بالاتری داشته باشند و کم تر در معرض حملات هکرها قرار داشته باشند. با در نظر داشتن این که رمزارز اوما بر بستر بلاکچین اتریوم قرار دارد، شما عزیزان قادرید از همه کیف پول‌ های اتریوم به منظور ذخیره یا انتقال ارز دیجیتال UMA استفاده نمایید.

برای مثال شما قادرید از کیف پول ‌های کوینومی، تراست والت، اکسودوس، جکس و بسیاری کیف پول معتبر دیگر به منظور ذخیره سازی و مبادله ارز دیجیتال اوما استفاده نمایید. در ادامه 5 مورد از کیف پول های مطمئن و پرطرفدار دیگر برای نگهداری و مدیریت ارز دیجیتال اوما را معرفی کرده ایم؛

  • 1) Lumi Wallet : لومی والت یک کیف پول امن، رایگان و ناشناس برای ارزهای دیجیتالی است که قابلیت نگهداری بیش از 1000 رمزارز را در اختیار کاربران خود قرار داده است. با استفاده از کیف پول لومی دیگر به ارائه اطلاعات شخصی احتیاجی نخواهید داشت و نیازی به ثبت نام نیز نیست.
  • 2) Trust Wallet : تراست والت را همواره می توان جزو بهترین کیف پول های ارز دیجیتال به حساب آورد. کیف پول تراست ولت از لحاظ امنیت یکی از بهترین و مطمئن ترین کیف پول های دنیای ارزهای دیجیتالی است. همچنین این کیف پول اپلیکیشن های ویژه سیستم عامل اندروید و آیفون نیز ارائه کرده است که می توانید از آن ها استفاده کنید.
  • 3) Exodus : با استفاده از کیف پول اکسودوس این توانایی را دارید تا ارزهای دیجیتال مورد علاقه خود مثل بیت کوین، اتریوم، ریپل و سایر ارزهای دیجیتالی را ارسال، دریافت و خرید و فروش نمایید.
  • 4) Atomic Wallet : کیف پول اتمیک یک اپلیکیشن است که امکان پشتیبانی از بیش از 300 ارز دیجیتال را داراست. با استفاده از این کیف پول قادرید دارایی های خود را با امنیت کامل نگهداری و مدیریت نمایید.
  • 5) Metamask : کیف پول آنلاین متامسک به منظور ذخیره توکن های با استاندارد ERC-20 مورد استفاده قرار می گیرد و بین رمزارزهایی که این کیف پول مورد پشتیبانی قرار می دهد، نام ارز دیجیتال اوما نیز دیده می شود.

آینده ارز دیجیتال اوما چگونه پیش بینی میشود؟

اوما این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا دارایی های مصنوعی بدون قیمتی را در بلاکچین اتریوم به وجود آورند. پروتکل اوما به جای این که خود را به ابزارهای مالی سنتی محدود نماید، دامنه خود را وسیع تر کرده است. از دیگر تحولات جالب در این پروتکل، قرارداد دائمی به حساب می آید که از دارایی های مصنوعی بدون هیچ گونه انقضا پشتیبانی به عمل می آورد و بدون قیمت به اجرا در می آید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pax چیست و چرا انقدر محبوب است؟

به صورت کلی در نظر داشته باشید که این پروتکل دنیایی از فرصت ها رادر اختیار توسعه دهندگان و سرمایه گذاران قرار داده است. چنانچه پروتکل ارز دیجیتال اوما همین روند را در آینده ادامه دهد، آینده بسیار روشنی در انتظار این آلت کوین جذاب خواهد بود می تواند قیمت های به مراتب بالاتری را به خود ببیند.


نتیجه گیری و کلام پایانی

رمزارز اوما می خواست با استفاده از اوراکل، پلتفرم مالی غیرمتمرکزی به وجود آورد و در راستای حل مشکلات امور مالی، روش های جدیدی ارائه  دهد. این تیم از سال 2018 میلادی تحت توسعه قرار گرفته است و شرکت مؤسس آن چیزی حدود 12 سال در زمینه طراحی نرم‌ افزار تجربه داشته و امیدوارم است عملکرد این ارز در سال های آتی بسیار بهتر از حال حاضر نیز دنبال شود.

در نتیجه این پروژه می خواد راهکاری ارائه دهد که کاربرانش قادر باشند محصولات مالی مختص به خود را طراحی و روانه بازارهای مالی جهانی نمایند. DVM یا مکانیزم تایید داده‌ ها در اوراکل زیرساخت و بستری ایمن برای قرارداد هوشمند ایجاد کند. با توجه به هدف هایی که تیم توسعه پروژه اوما در نظر دارد، می‌ توانیم نسبت به آینده ارز دیجیتال اوما خوشبین باشیم.

لذا این طور پیش بینی می شود که قیمت ارز دیجیتال اوما در کوتاه‌ مدت، یعنی تا پایان سال‌ های 2021 و 2022 به سطح قیمتی 55 و 68 دلار دست یابد و در بلندمدت‌ نیز، یعنی تا پایان سال‌ های 2025 و 2030 تا سطح قیمتی 116 و 197 دلار افزایش قیمت را تجربه کند ولی در حال حاضر حائز اهمیت ترین نکته اینجاست که تیم توسعه دهنده تا چه اندازه می تواند طرح های توسعه ای این ارز را به موقع لانچ کند تا مشخص شود که این ارز دیجیتال در بازه های زمانی مختلف چه قیمت هایی را می تواند به خود ببیند.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، به این که ارز دیجیتال uma چیست و چه آینده ای در انتظار دارد.

چنانچه به دنیای بورس نیز علاقه دارید، بهترین فرصت است تا افزایش سرمایه شرکت های بورسی را اینجا یاد بگیرید. 

در انتها هرگونه سوالی درباره ارز دیجیتالی uma داشتید، از طریق قسمت ارسال دیدگاه ها از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *