آموزش کار با صرافی هات بیت

آموزش کار با صرافی هات بیت

اگر بخواهید برای آموزش کار با صرافی هات بیت اقدام کنید، در ابتدای امر باید بدانید که صرافی هات بیت چیست و نحوه کار آن به چه صورت است. در این مطلب تحت عنوان آموزش کار با صرافی هات بیت ما با صرافی hotbit که یکی از معتبرترین صرافی های ارز دیجیتال دنیا است آشنا خواهیم شد و متوجه می شویم که این صرافی از چه رمزارزهایی پشتیبانی می کند و آیا این که معاملات ارزهای دیجیتال خود را در این صرافی انجام دهیم، از لحاظ امنیت، کارمزد و فضای کاربری ساده به نفعان خواهد شد یا خیر، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره صرافی هات بیت رو یاد بگیرید، همین الان آموزش کار با صرافی هات بیت را اینجا بخوانید.

آموزش کار با صرافی هات بیت

صرافی هات بیت جزو صرافی‌ های قدیمی و حرفه ای  بازار ارزهای دیجیتال به حساب می آید. در همین ابتدای امر اشاره کنم که کار با صرافی هات بیت و ثبت‌ نام در آن، برای ساکنین ایران به نسبت دیگر صرافی‌ ها ساده تر می باشد. صرافی هات بیت یکی دیگر از صرافی های پرطرفدار رمزارزها در کل دنیاست که حجم معاملات بسیار خوبی در طول 24 ساعت در آن جریان دارد.

در این مطلب بیشتر می خواهیم به نحوه ثبت نام و آموزش ترید با صرافی هایت بیت بپردازیم، ولی به صورت کلی در نظر داشته باشید که صرافی هات بیت یکی از بهترین صرافی های دیجیتالی است که فعالیت خود را از سال 2018 میلادی آغاز کرده است. این صرافی در کشور هنگ کنگ و استونی شروع به فعالیت کرده است و فعالیت خود را در کل دنیا گسترش داده است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته که در مقاطع زمانی مختلف از این صرافی انتقادهای بسیاری شد ولی در حال حاضر بی شک جزو معتبر‌ترین صرافی‌ ها و در شمار 50 صرافی معتبر دنیا قرار دارد. تعداد کاربران این صرافی بیش از 500 هزار نفر است و تراکنش‌ های آن به یک میلیارد و هشتصد هزار دلار هم می‌ رسد.

آموزش کار با صرافی HotBit نکته است که بعد از این که مختصری درباره صرافی هایت بیت گفتیم، به آن اشاره خواهیم داشت. Hot Bit یک صرافی جدید برای ارزهای دیجیتال است. کار با این صرافی تا حدود زیادی برای هر کاربری ساده است. در این صرافی شما قادرید تنها با شماره تلفن همراه خود و ایمیل ثبت نام نمایید. البته که این توضیحاتی که تا به اینجا در مورد این صرافی گفتیم، تنها مقدمه ای بود که در ادامه بیشتر به آن پرداخته ایم.

مختصری درباره صرافی هات بیت

در صرافی هات بیت قادرید به سادگی بک آپ تهیه کنید و اطلاعات خود را در سایر دستگاه‌ ها restore نمایید. شما در این صرافی به سادگی می توانید تغیرات قیمت‌ ها را در بازه‌ های زمانی مختلف مشاهده و تحلیل نمایید و همچنین می‌ توانید با استفاده از نمودار گرافیکی نقاط حمایت و مقاومت ارزهای خود را مورد بررسی قرار دهید. در نظر داشته باشید که هات بیت از کیف پول آنلاین و کلیدهای خصوصی آفلاین برخوردار است که امنیت استفاده از آن را چندین برابر کرده است.

حتما برایتان جالب است : صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

لذا در این صرافی امکان سپرده گذاری ارز دیجیتال پایه وجود دارد، همچنین کارمزد این صرافی برای مدل سفارش Taker تقریبا ۰.۰۱ درصد و برای مدل سفارش Maker1 درصد است. ویژگی‌ هایی از این دست این صرافی را جزو یکی از معتبر ترین و بهترین صرافی‌ های جهان قرار داده است. در بخش بعدی به آموزش ثبت نام در صرافی هات بیت اشاره کرده ایم که سوالات بسیاری در این خصوص پرسیده بودید و این راهنمای مختصر، پاسخ تمام سوالات شما در خصوص ثبت نام و احراز هویت در صرافی هات بیت را به زبان ساده داده است؛

آموزش ثبت نام در صرافی Hotbit

1) به منظور ثبت نام در این صرافی در ابتدای امر باید وارد وب سایت این صرافی شوید و یا می توانید وب سایت این صرافی را با نام www.hotbit.Io از صفحه مرورگر خود جستجو کنید تا وارد صفحه اصلی این صرافی شوید.

2) بعد از این که وارد صفحه اصلی صرافی شدید، در این مرحله می بایست برای ثبت نام بر روی گزینه “Register” در بخش بالای صفحه که به رنگ سبز است، کلیک کنید.

3) در گام بعدی می توانید هم از طریق شماره تلفن و هم از طریق ایمیل خود ثبت نام خود را تکمیل کنید. در نظر داشته باشید که به منظور ثبت نام از طریق ایمیل، در کادری که به شما نمایش داده می شود، ایمیل خود را وارد نمایید و در ادامه بر روی گزینه “Send” کلیک فرمایید تا کد تاییدیه به ایمیل شما فرستاده شود.

4) بعد از دریافت کد ان را در کادر مورد نظر آن وارد کنید و در ادامه رمز عبور خود را مشخص کرده و در مرحله بعد رمز عبور انتخابی را مجددا وارد کنید و در پایان با انتخاب تیک مشخص شده قوانین را بپذیرید و در انتها بر روی گزینه “Register” کلیک فرمایید.

5) اما به منظور ثبت نام با استفاده از شماره تلفن همراه بر روی گزینه “Phone” کلیک نمایید و در کادر مورد نظر با انتخاب کشور Iran، تلفن همراه خود را وارد کنید و در ادامه کدی که از طریق پیامک به شما فرستاده می شود را وارد کرده و سپس مثل ثبت نام با استفاده از ایمیل، یک رمز عبور انتخاب کرده و دوباره رمز عبور خود را وارد کنید و در پایان روی کلمه “Register” کلیک نمایید.

حتما برایتان جالب است : صرافی آنلاین معتبر ایرانی | لیست 10 تایی

6) بعد از این که رمز عبور خود را وارد کردید، مثل مرحله پیشین که با استفاده از ایمیل به شما آموزش دادیم، بر روی Register کلیک نمایید تا در ادامه وارد صفحه اصلی سایت شوید و بر روی کلمه Log In در بخش بالای سمت راست برای ورود کلیک کنید. در اینجا ثب نام شما با موفقیت به اتمام می رسد و در گام نهایی باید برای احرازهویت ساده این صرافی اقدام کنید که در گام هفتم برای شما توضیح داده ایم؛

آموزش صرافی هات بیت

7) مرحله انتهایی احراز هویت در صرافی هات بیت است؛ پلتفرم هات بیت تایید اعتبار Google Authenticator و احراز هویت دو عاملی با سیستم تایید پیام کوتاه را پذیرفته است. شما می توانید روش احراز هویت مورد نظر خود را انتخاب نمایید. Google Authenticator را فعال کنید.

برای کاربران آی او اس احتیاج است تا این برنامه را از App Store بارگیری و نصب کنند و برای کاربران اندروید این برنامه از Google Play قابلیت نصب و اجرا را داراست. بر روی بخش Security Settings کلیک نمایید و پس از آن Google Authentication را انتخاب کنید.

آموزش نحوه ترید در صرافی هات بیت

تبدیل دو ارز دیجیتال به یکدیگر تنها در شرایطی امکان‌ پذیر است که یک‌ طرف جفت ارز مطابق با ارزی باشد که شما قصد دارید بر اساس آن معامله را انجام دهید. برای انجام این کار، مراحل زیر را باید به ترتیب انجام دهید؛

  • 1) به منظور شروع از طریق منوی بالای سایت وارد بخش Exchange شوید؛
  • 2) جفت ارز مدنظر خود را از طریق منوی سمت چپ تصویر انتخاب نمایید.
  • 3) در بخش پایین نمودار به قسمت buy و sell مراجعه کنید و مشاهده خواهید کرد که قیمت به‌ صورت خودکار به شما نمایش در خواهد آمد.
  • 4) لذا شما قادرید به‌ شکل دستی با استفاده از دکمه‌ های مثبت و منفی مقدار قیمت را تعیین نمایید.
  • 5) در انتها با توجه به وضعیت بازار و تحلیل‌ های تکنیکال با استفاده از گزینه‌ های Buy و Sell برای خرید و فروش اقدام نمایید.
  • 6) در نظر داشته باشید که تمامی خرید و فروش ها در بخش Exchange قابل انجام است. در سمت چپ صفحه exchange آخرین قیمت ارزهای دیجیتال نیز قابل مشاهده است.
  • 7) در بخش راست صفحه سفارش‌ های یا orders را مشاهده ‌می‌ کنید.

کارمزدهای صرافی Hotbit چقدر است؟

توجه به کارمزدهای صرافی در زمان انتخاب ارزهای دیجیتال برای خرید و فروش نکته حائز اهمیتی به حساب می آید. کارمزدهای ترید هنگام انجام معاملات با اندازه های بزرگ تر، مهم تر می شود. به بیانی دیگر هر چقدر میزان دارایی شما افزایش یابد و یا می خواهید حجم بیشتری از دارایی را مورد معامله قرار دهید، در نظر گرفتن میزان کارمزد اهمیت به مراتب بیشتری پیدا خواهد کرد. کارمزدهای صرافی هات بیت Hotbit به صورت زیر است؛

  • ** کارمزدهای معامله کردن : کارمزد های معامله در این صرافی طبق مدل سفارش گذار Maker و پذیرنده سفارشات Taker است که 0.1 درصد سفارش گذار و 0.01 درصد پذیرنده سفارش یا Taker می باشد. جالب است بدانید که کارمزدهای معامله در این صرافی در قیاس با سایر صرافی های ارز دیجیتال بیشتر است. کاربرانی که از توکن HTB یعنی توکن بومی صرافی استفاده می کنند، می توانند کارمزد ترید هر سفارش گذار و یا پذیرنده سفارش را تنها 0.05 درصد پرداخت کنند.
  • ** کارمزدهای برداشت از حساب : کارمزدهای برداشت هات بیت برای کوین ها و توکن های رمزنگاری شده به وسیله هزینه شبکه بلاکچین مشخص خواهد شد و از طریق پلتفرم این موارد تعیین نمی شود. به بیان دیگر کارمزدهای خاصی به وسیله هات بیت برای برداشت ارزهای دیجیتالی از صرافی وجود ندارد.
  • ** کارمزدهای واریز به حساب : این صرافی امروزه اجازه سپرده گذاری در 22 ارز رمز پایه گوناگون را فراهم کرده است. هات بیت برای واریز هر نوع توکن به این صرافی کارمزدی نمی گیرد.

نتیجه گیری و کلام پایانی

با توجه به قوانینی که در سایت صرافی هات بیت در نظر گرفته شده است، این صرافی برای کاربران ایرانی در حال حاضر در دسترس نیست، اما شما می توانید با شماره تلفن ایران در این صرافی ثبت نام کنید. در این خصوص در نظر داشته باشید که بهتر است شما با مشخصات خود و شماره تلفن ایران در این صرافی ثبت نام نکنید و برای ثبت نام در این صرافی از نرم افزار تغییر IP استفاده کنید.

نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که این صرافی در کنار این که تعدادی از کشورها را تحریم کرده است، در 2019 میلادی اقدام به کلاهبرداری از کاربران خود کرده است و به همین منظور احتیاج است تا با دقت کافی از این صرافی برای خرید و فروش های خود در حوزه ارزهای دیجیتال اقدام کنید.

البته این را هم باید گفت که صرافی هات بیت یکی از معدود صرافی‌ هایی است که از بیش از 1000 ارز دیجیتال پشتیبانی به عمل می آورد. شاید هات بیت از نظر رابط کاربری در مقایسه با بایننس خیلی مناسب نباشد، ولی چنانچه قصد دارید سراغ ارزهای دیجیتالی روید که تازه متولد شده‌ اند و به قول معروف در ابتدای مسیر خود قرار دارند، مطمئنا هات بیت می تواند گزینه مناسبی برای شما به حساب آید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به آموزش کار با صرافی هات بیت و نحوه ثبت نام در آن پرداختیم.

اگر به دنیای ارزهای دیجیتالی علاقه دارید، مطلب آموزش کار با صرافی کوکوین نیز برای شما جذاب است.

در انتها هرگونه سوالی درباره صرافی هات بیت داشتید، از طریق قسمت ارسال دیدگاه ها از ما بپرسید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *