ارز دیجیتال سولانا چیست و چرا انقدر محبوب است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال سولانا چیست

آیا میدانید ارز دیجیتال سولانا چیست و چطور کار می کند؟ اگر شما هم مثل من به دنیای آلت کوین های جذاب برای سرمایه گذاری های سودده علاقه دارید و دوست دارید بدانید ارز دیجیتال سولانا چیست و آینده ارز دیجیتال سولانا به چه صورت است، این مطلب به بهترین شکل شما را راهنمایی می کند. رمزارز سولانا از جهات زیادی ارزش بررسی را دارد و امیدواریم در این مقاله تونسته باشیم به صورت کامل بگوییم که ارز دیجیتال سولانا چیست و آیا ارزش دارد روی آن سرمایه گذاری کنید و یا این که بهتر است سرمایه زیادی به این ارز اختصاص ندهید، پس همه چیز در مورد سولانا را همین الان اینجا یاد بگیرید.

ارز دیجیتال سولانا چیست؟

پروژه سولانا یک پلتفرم منبع باز کاربردی به حساب می آید که بانک ها با استفاده از فناوری بلاکچین در راستای ارائه راه حل های غیرمتمرکز مالی که همان دیفای نیز گفته می شود از آن استفاده می کنند و این در حالی است که ایده و کار اولیه این پروژه از سال 2017 میلادی شروع شد، ولی رسما در سال 2020 بود که این پروشه به وسیله بنیاد سولانا با دفتر مرکزی در ژنو سوئیس راه اندازی شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


پروتکل سولانا برای تسهیل ایجاد برنامه های غیر متمرکز ساخته شده است و جالب است بدانید که هدف از ایجاد solana، بهبود مقیاس پذیری با معرفی اجماع اثبات تاریخ همراه با اجماع اثبات سهام بلاکچین بود، چرا که استفاده از این مدل اجماع ترکیبی و ابتکاری، سولانا توانسته است علاقه زیادی از تجار و معامله گران را به خود کسب نماید.

به بیانی دیگر می توان این طور بیان کرد که تمرکز قابل توجه بنیاد سولانا در دسترس قرار دادن امور مالی غیر متمرکز در مقیاس بزرگ تر می باشد و حالا در خصوص این که ارز دیجیتال سولانا دقیقا چیست و چطور کار می کند در ادامه بیشتر توضیح داده ایم؛

نقشه راه رمزارز سولانا

نکته جالب اینجاست که امروزه سولانا هیچ نقشه راه مشخصی ندارد! در واقع آخرین نقشه راهی که داشتند، تعیین کرد که تمام اهداف را از دست داده‌ اند که البته این بدون دلیل هم نیست! آناتولی یاکوفنکو اخیرا اعلام کرد که درست هر چیزی که می‌ شد در توسعه سولانا بد از آب در بیاید، بد درآمد! شبکه اصلی این ارز همچنان در نسخه بتاست. با وجود عقب افتادن توسعه برخی امکانات، سولانا توانست چند شراکت جدی را به وجود آورد.

همکاری تیم این ارز با صرافی سروم نیز بسیار اهمیت داشت، به این خاطر که تیم اف‌ تی‌ ایکس پیش از انتخاب سولانا روی چندین گزینه جایگزین نیز تحقیقات بسیار گسترده ای را انجام داده بود. دومین شراکت عمده با چین ‌لینک انجام شده که با سولانا در حال طراحی یک اوراکل فوق سریع است. لازم به ذکر است که این اوراکل برای استفاده ارزان‌ تر است و داده‌های قیمت را در هر بلاک سولانا با سرعت 400 میلی‌ ثانیه بروزرسانی می‌ کند. همین اواخر هم سولانا یک شراکت عمده با تتر ایجاد کرد تا این استیبل کوین را وارد اکوسیستم سولانا نماید.

نحوه کار ارز دیجیتال سولانا چگونه است؟

عملکرد این ارز همواره پیچیده بوده و به جای الگوریتم سازوکار اجماع از الگوریتم اثبات سهام بهره می گیرد. در نظر داشته باشید که مکانیزم اثبات سهام شامل تراکنش های زمان سنجی است که یک بلاک به سولانا می افزاید. البته نکته ای که در این خصوص بسیار حائز اهمیت است این است که هر بلاک سولانا در حدود 400 میلی ثانیه به طول می انجامد. زمان سنجی که برای ایجاد بلاک سولانا استفاده می شود، به عنوان یک مرجعی برای زمان قابل استفاده است که به این مرجع زمان، تایع هش SHAA256 نیز می گویند.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pax چیست و چرا انقدر محبوب است؟

می توان گفت که این تابع هش در اصل همان تابعی است که در سازوکار الگوریتم اجماع اثبات کار بیت کوین استفاده می شود. عملکرد شبکه این رمزارز به شکلی می باشد که از همه نودهای آن برای فعالیت استفاده خواهد شد. سولانا برخلاف سایر رمزارزها که اساس کار آن ها بر الگوریتم اثبات سهام می باشد، برای تبدیل شدن به نود نیازی به حداقل استیک ندارد، ولی در این رمزارز، میزان پاداش بلاک متناسب با میزان توکنی می باشد که در شبکه وجود دارد. 

آیا میتوان رمزارز سولانا را استخراج کرد؟

بدون پرداختن به هیچ گونه توضیحات تخصصی و پیچیده ای باید عرض کنم که پاسخ به این سوال منفی می باشد و ارز دیجیتال سولانا قابل استخراج نیست.

همه چیز در مورد سولانا

نحوه خرید ارز دیجیتال سولانا چگونه است؟

همان طور که دیگر می دانید، به منظور خرید هر نوع رمزارزی می بایست به صرافی های ارز دیجیتال مراجعه فرمایید. در حقیقت صرافی های داخلی و خارجی بسیاری هستند که شما قادرید ارز دیجیتال مورد نظر خود را در آن مورد معامله قرار دهید. نکته مهمی که در این خصوص باید در نظر داشته باشید این است که صرافی های خارجی کارمزد کمتری در قبال انجام معاملات دریافت می نمایند و همچنین برای خرید رمزارز شما باید صرافی هایی را انتخاب کنید که اعتبار زیادی دارند و روزانه حجم معاملات بالایی در آن ها مورد معامله قرار می گیرد. به صورت کلی بهترین صرافی های ارز دیجیتال که می توانید از طریق آن ها برای خرید و فروش رمزارز سولانا استفاده کنید، به شرح زیر می باشند :

  • 1) صرافی Binance : صرافی بایننس در طول روز حجم معاملات بالایی را به خود می بیند و از محبوبیت خاصی در بین کاربران قرار دارد. این صرافی از رمزارزهایی مانند؛ سولانا، گراف، ایاس، بیت کوین، پولکادات، اتریوم و بسیاری رمزارز دیگر پشتیبانی می نماید.
  • 2) صرافی Bilaxy : این صرافی یک صرافی متمرکز است که در سال 2018 میلادی راه اندازی شده است. این صرافی از ارز دیجیتالی مثل بایننس کوین، اتریوم، بیت کوین و بسیاری ارز دیگر را پشتیبانی می نماید.
  • 3) صرافی OKEx : این صرافی در زمینه خرید و فروش رمزارزها بهترین امکانات را در اختیار شما قرار می دهد. این صرافی از تعداد بیشماری از رمزارز پشتیبانی می کند و دست تمامی کاربران خود را در انجام معاملات مختلف، باز می گذارد.
  • 4) صرافی Huobi Global : یک صرافی سنگاپوری است که در سال 2013 میلادی راه اندازی شده است. این صرافی نیز از تعداد زیادی ارز دیجیتالی پشتیبانی می کند و خدمات به نسبت مناسبی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد.
  • 5) صرافی FTX : از جمله صرافی هایی است که در کنار ارز دیجیتالی سولانا از بیت کوین، لایت کوین، اتریوم و کلی رمزارز دیگر نیز پشتیبانی به عمل می آورد.

بهترین کیف‌ پول‌ های سولانا

چنانچه می خواهید از یک کیف پول نرم افزاری برای ذخیره رمز ارز SOL استفاده کنید، به احتمال زیاد بهترین گزینه، کیف پول تراست والت خواهد بود. این توصیه را به این خاطر داریم که این والت ضمن داشتن محیط کاربر پسند و ساده، از بسیاری از ارزهای دیجیتالی که در تملک شما هستند نیز پشتیبانی می‌ نماید و همچنین پشتیبانی کامل از استاندارد BEP20 نیز از دیگر مزایای تراست والت به حساب می آید و استفاده از آن در کاهش کارمزدهای پرداختی در زمان خرید و فروش ارزهای دیجیتالی تاثیر بسیاری خواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال meme چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

البته نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینجاست که کیف پول‌ های سخت افزاری به صورت معمول بیشترین میزان امنیت را به کاربران ارائه می‌ دهند و همچنین به نسبت سایر کیف پول ها از کاربرپسندی بیشتری برخوردارند. از بهترین کیف پول های سخت افزاری که امکان ذخیره و مدیریت ارز دیجیتالی سولانا را نیز در اختیارتان قرار می دهند، می‌ توان به کیف پول ترزور و کیف پول لجر نانو اس اشاره داشت. به صورت خلاصه می توان گفت که کیف پول های زیر، مناسب ترین والت ها برای ذخیره و مدیریت ارز دیجیتال سولانا به حساب می آیند :

  • ** کیف پول اتمیک
  • ** کیف پول متامسک
  • ** کیف پول تراست برای موبایل
  • ** کیف پول نرم افزاری کوینومی
  • ** کیف پول سخت افزاری ترزور
  • ** کیف پول سخت افزاری کیپ کی
  • ** کیف پول سخت افزاری لجر نانو

آینده ارز دیجیتال سولانا

چنانچه می خواهید برای خرید و یا سرمایه گذاری در سولانا اقدام کنید، این بخش از مطلب آموزش ما به شما راهنمای مناسبی می کند؛ بر اساس گزارشات انجام شده، این طور پیش بینی می شود تا سولانا از سال 2022 تا 2025 یک روند صعودی را پیش بگیرد و اگر تیم به تولید محصولات خود ادامه دهد و این محصولات از جانب کاربران پذیرفته شوند، این صعود بسیار قدرتمند خواهد بود.

البته در نظر داشته باشید که این پیش بینی ها بر اساس چندین مجموعه داده انجام شده است که این طور فرض می گیرد که روند بلندمدت فعلی به افزایش قیمت SOL در جهت صعودی منتهی خواهد شد و هیچ گونه عقب گردی نخواهد داشت. تحلیل اساسی سولانا در زمان پیش بینی قیمت توکن SOL در بلندمدت بسیار حائز اهمیت خواهد بود.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال etc | همه چیز درباره ارز دیجیتال اتریوم کلاسیک

روندهای بلند مدت که با تجزیه و تحلیل فنی داده های قیمت مشخص می شوند، در پیش بینی آینده کمک شایانی خواهند داشت، ولی تحلیل اساسی حائز اهمیت تر است. به منظور تعیین زمان خرید یا فروش مناسب، می بایست خبرنامه ها، شبکه های اجتماعی، رویدادهای آینده، احساسات کلی سرمایه گذاران و شرایط بازار را به مرور تغییر دهید. ایجاد پیش بینی قیمت سولانا از داده های جمع شده یک گام مفید در تعیین سودآوری یک سرمایه گذاری طولانی مدت می باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

سولانا یک پروژه قوی در حوزه ارزهای دیجیتالی به حساب می آید که با چندین نوآوری همراه بوده است. نکته جالب توجه اینجاست که تیم پروژه این رمزارز، جمعی از افراد باسابقه و چهره‌ های سرشناس در حوزه فناوری می باشند و تا به حال به خوبی توانسته‌ اند این پروژه را به سمت اهداف بلندپروازانه‌ اش سوق دهند. جهش قیمت ارز دیجیتال SOL و افزایش استفاده از این شبکه بلاکچینی، تاییدی بر این ادعا می باشد.

سولانا به خوبی توانسته با ارائه راهکارهای نوین، ضمن حفظ امنیت و تمرکززدایی شبکه، مسئله مقیاس پذیری را نیز تا حد بسیاری برطرف نماید. در صورت ادامه پیدا کردن رشد این شبکه بلاکچینی، مطمئنا نام سولانا را در آینده هم بیشتر خواهید شنید و هم آن را در بین ارزهای دیجیتالی معروف خواهید دید.

همان طور که در ابتدای مقاله به شما قول دادیم، به این که ارز دیجیتال سولانا چیست و چطور کار می کند، اشاره داشتیم.

اگر علاقه شما به دنیای رمزارزهاست، بهترین فرصت است تا نحوه خرید ارز دیجیتال از کوینکس برای ایرانیان را اینجا یاد بگیرید. 

در پایان هرگونه سوالی در خصوص ارز دیجیتالی سولانا داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبانی ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *