ارز دیجیتال linear چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال linear

در مورد ارز دیجیتال linear چه میدانید؟ آیا می دانید که می توانید به صورت بلندمدت سرمایه گذاری امن و مناسبی را روی این آلت کوین داشته باشید؟ در این مطلب سعی داریم به این موضوع بپردازیم که ارز دیجیتال linear چیست و چطور کار می کند. همچنین قصد داریم ببینیم که آینده ارز دیجیتال لینیر به چه صورت است و صرفه اقتصادی دارد که ما برای سرمایه گذاری روی این ارز اقدام کنیم یا خیر، پس اگر شما هم مثل من به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید، این مقاله راهنمای می تواند همه چیز درباره ارز دیجیتال linear را به شما عزیزان آموزش بدهد، پس تا انتها همراه ما بمانید.

معرفی ارز دیجیتال linear 

ارز دیجیتالی لینیر یک مبادله دارایی مصنوعی بین زنجیره‌ ای با حاکمیت DAO می باشد. راه اندازی پروژه لینیر این امکان را در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا کاربران با سرعت بالا و خیالی آسوده و به صورت یکپارچه دارایی‌ های مصنوعی را مورد معامله قرار دهند.

در حقیقت پروژه بلاکچینی لینیر فاینانس با راه‌ اندازی شبکه اصلی مبادله خود، مرحله نهایی عرضه محصولات خود را تمام کرده است. این پلتفرم با امکان استفاده بر روی زنجیره هوشمند بایننس طراحی شده است و با پروتکل Band و راه حل اوراکل به صورت یکپارچه ارائه شده است که این امکان را برای کاربران قرار می دهد تا انواع دارایی‌ های دیجیتال خود را خرید و فروش و یا مدیریت نمایند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که حائز اهمیت ترین قابلیتی که برای لینیر می‌ توان تعریف کرد، قابلیت بالای همکاری در آن می باشد، تیم لینیر با طراحی زنجیره‌ های سازگار با ETH و EVM مثل BSC فعالیت خود را شروع کرده است. بر اساس نقشه راه این ارز دیجیتال به زودی این شبکه به زنجیره های سازگار با غیر ETH گسترش پیدا خواهد کرد. این زنجیره‌ های جایگزین قادرند سرعت بیشتر، هزینه معامله به مراتب پایین تر و قابلیت دسترسی بیشتر را ارائه دهند. در بخش های بعدی مقاله بیشتر در خصوص ارزهای دیجیتال لینیر با توکن LINA صحبت خواهیم کرد؛

نحوه کار ارز دیجیتال لینیر چگونه است؟

گقتنی است که شبکه لینیر قابلیت خرید و فروش دارایی‌ های مصنوعی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد. در این شبکه هر دارایی مصنوعی می‌ تواند به وسیله استوک های پایدار lUSD به عنوان وثیقه اخذ گردد که این وثیقه به عنوان پشتوانه مالی در نظر گرفته شده و تضمین خواهد کرد که حتی در شرایط ناپایدار یا رویدادهایی مانند رکود این شبکه ورشکستگی را تجربه نخواهد کرد. در این شبکه کاربران با مشارکت در مجموعه ارز مخصوص شبکه که همان ارز LINA است را به عنوان پاداش دریافت می نمایند. امروزه فقط امکان دریافت IUSD و سهام برای کاربران وجود دارد. در ادامه در مورد پروتکل مالی لینیر نیز صحبت کرده ایم؛

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال pax چیست و چرا انقدر محبوب است؟

این پروتکل مالی به منظور سازگاری میان زنجیره‌ ای ساخته شده است. بنیانگذار لینیر این طور گفته است؛ هرچند پروتکل DeFi در بستر اتریوم قرار دارد ولی همچنان توانایی مطابقت با دیگر بلاکچین‌ ها را داراست. گروه توسعه دهنده لینیر از آغاز همکاری این شبکه با دو بلاکچین دیگر در آینده‌ ای نزدیک خبر داده اند و این موضوع بدون شک به معنی پیشرفت لینیر در دنیای ارزهای دیجیتالی خواهد بود، آنها بر این باورند که این همکاری موجب می شود تا مشتری در شبکه بایننس پشتیبانی شود. این گروه همچنین این ادعا را دارند که که پروتکل تازه توسعه یافته آن نه تنها ارزان‌ تر است بلکه سریعا می تواند در دسترس افراد قرار گیرد.

مزایای پروژه ارز دیجیتال LINA چیست؟

  • ** شفافیت : به منظور جلوگیری از پیش دستی در هر معامله ای که در بازار صورت می پذیرد، همه چیز برای تمامی کاربران شفاف خواهد بود و این موضوع خطرات سیستماتیک هر معامله گر  در شبکه را تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد داد.
  • ** مبتنی بر اتریوم : از آنجا که شبکه اتریوم با سازگاری بین زنجیره ای طراحی شده است، می تواند در کنار دیگر پروژه های دیفای نیز به فعالیت های خود ادامه دهد.
  • ** کاربری آسان و راحت : لینا قول معاملات سریع با کارمزد معاملاتی بسیار کم را داده است که باعث می شود هر نوع کاربر می تواند از این پلتفرم لذت ببرد، خواه یک شرکت سازنده بازار، بورس یا شخص معامله گر باشد.
  • ** آپشن های متناسب کاربر : آپشن های گوناگونی به منظور استفاده کاربران در نظر گرفته شده است که کاربران به وسیله آن ها قادرند آزادانه از بین آن ها انتخاب کنند، مثل دیگر توکن ها، کالاها یا شاخص های بازار.

معایب پروژه ارز دیجیتال LINA چیست؟

البته باید این را هم گفت که ارز دیجیتالی لینیر به صورت کامل بدون اشکال و عالی نیست، ولی توسعه دهندگان لینیر امید دارند که بتوانند نقایص طراحی را خیلی سریع برطرف نمایند. آن ها این طور می گویند که معایبی را در زمینه های سرعت بروزرسانی قیمت اوراکل، نسبت تعهد، توکنومیک، هزینه های معامله، پاداش، سرعت و امکان دسترسی چند زنجیره‌ ای شناسایی کرده اند که باید سریعا برطرف گردد.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سولانا چیست و چرا انقدر محبوب است؟

این را در نظر داشته باشید که لینیر فایننس درعرصه دیفای مبتدی به حساب می آید و بعد از انتشار ابتدایی به‌ عنوان توکن ERC-20، اخیرا روی اسمارت چین بایننس فعالیت خود را آغاز کرده است. این پروتکل امکان قفل کردن توکن‌ ها را برای ضرب توکن‌ های دارایی سینتتیک در لینیر که به لیکوئید معروف هستند، فراهم آورده است.

ارز دیجیتال linear چیست

همچنین در لینیر این امکان برای کاربران در نظر گرفته شده است که با استفاده از کارمزدهای پویا و معامله آن ها در بستر امور مالی غیرمتمرکز، به دارایی‌ های سنتی مانند ارزهای خارجی و کالاها دسترسی داشته باشند. در حقیقت روش بین زنجیره‌ ای لینیر این فرصت را در اختیار کاربران قرار می دهد که از کارمزدهای کمتری در معماملات بخوردار باشند، همچنین راهکار اوراکل داخلی این شبکه به مقابله با مشکل فرانت‌ رانینگ که امروزه در پروتکل‌ های مبتنی بر اتریوم مشاهده می‌ شود، کمک می‌ نماید.

آینده ارز دیجیتال linear چگونه پیش بینی میشود؟

توسعه و معرفی امکانات حاکمیتی و ایجاد قابلیت رای گیری برای کاربران از جمله چشم اندازهایی است که این شبکه برای آینده در نظر گرفته شده است. رای گیری در این شبکه شامل تصمیم‌ گیری درباره مقدار کارمزد تراکنش‌ ها و میزان بودجه تخصیص یافته برای صندوق بیمه نیز می شود.

لذا کاربران این شبکه توانایی این موضوع را دارند تا با مشارکت در این رای گیری‌ ها، به عنوان پاداش توکن دریافت نمایند. مهاجرت لینیر به اسمارت چین بایننس یک نقطه عطف برای این رمزارز محسوب می شود، پس از عرضه اولین توکن لینا در سال 2020 خیلی زود شاهد افت قیمت آن بودیم، ولی با پیوستن آن به بایننس و اعلان چندین شراکت و فهرست‌ شدن در صرافی‌ ها، با رشد شگرف بیش از 3 هزار درصدی مواجه شد.

رمزارز لینیر که در ابتدا یک پروژه مبتنی بر ERC-20 بود، اخیرا و پیش از راه‌ اندازی شبکه اصلی خود در ژانویه 2021، به زنجیره هوشمند بایننس انتقال ایفت. به محض راه اندازی لینا، تیم توسعه دهنده آن از Linear Exchange رونمایی کرد تا خود را به عنوان یک پروتکل مالی غیرمتمرکز فراگیر معرفی نماید.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال meme چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

این شبکه توانست خیلی زود به محبوبیت بالایی دست یابد و میزان دارایی‌ های خود را به شدت بیشتر کند، با یک نگاه کوتاه به توییت‌ های این پروتکل می‌ توان لیستی بلند از شرکای تجاری و برنامه برای ادغام شدن در صرافی‌ ها را دید که همگی تماما موجب افزایش قیمت و حجم مبادلات این توکن شده‌ اند. امروزه پلتفرم LINA با BAND ادغام شده است که این موضوع به بهبود معامله با دارایی‌ های سینتتیک کمک شایانی کرده است.


نتیجه گیری و کلام پایانی

چنانچه می خواهید در بازار رمزارزها و یا همین لینا برای سرمایه گذاری اقدام نمایید، اطلاع از مبانی تحلیل تکنیکال نمی‌ تواند تنها گزینه‌ ای باشد که شما به وسیله آن بتوانید خیلی خوب عمل کنید. اطلاع از تحلیل بنیادی هر ارز و فناوری بزرگی که در پس آن نهفته است، می‌ تواند شما را کمک کند تا تصمیم گیری نمایید که آیا این ارز ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر.

ارز دیجیتال لینا هم مثل هزاران ارز موجود در بازار رمزارزها حرف‌ های زیادی برای خود دارد، اما تصمیم نهایی با شما خواهد بود. در این بخش سعی کردیم چندین مورد حائز اهمیت برای سرمایه گذاری و آینده این ارز دیجیتال اهمیت دارد را بیان کنیم؛

  • ** لینیر یک پروتکل DeFi سازگار با زنجیره متقابل غیر حضوری با نقدینگی نامحدود است، از همین روی می خواهد از این قابلیت برای ایجاد دارایی دیجیتال با نقطه‌ لیکوئید صفر استفاده نماید.
  • ** ارز دیجیتال لینار مدل تورمی را در پیش گرفته است که به خاطر آن بتوان انگیزه‌ تعهد را بیشتر کند. از طرفی طرحی برای پی ریزی استخراج نقدینگی در دستور کار قرار دارد که به واسطه‌ آن می‌ توان فعالان تجاری را تشویق کرد.
  • ** مجموعه بدهی وام هر کاربر می‌ تواند از اصول توافق نامه باشد که به واسطه‌ توکن لینیر و دیگر دارایی‌ های دیجیتالی و فیزیکی پشتیبانی گردد.
  • ** افزودن دارایی‌ های دیجیتال بر دارایی‌ های سنتی مثل ارزهای رمزپایه، کالاها و شاخص‌‌ های بازار یکی از اقداماتی است که لینا قرار است انجام ببرد.
  • ** این ارز دیجیتالی می تواند از ارزش زیادی برخوردار شود و نقاط لیکوئید و هزینه‌ های معاملات نقدینگی برای کاربران را در سیستم با یکدیگر ترکیب نماید.
  • ** به صورت کلی چشم انداز بلند مدت لینیر این است که از یک مدل وثیقه خارجی به یک مدل وثیقه داخلی تبدیل شود. البته سعی دارد تا تمهیداتی را بی اندیشد که به وسیله‌ آن وثیقه رمز غیر از لینا نیز مناسب باشد. همچنین در آینده نزدیک، صرافی های معتبر از معاملات این ارز پشتیبانی به عمل می آورد که در افزایش مقبولیت این ارز اثرات بسیار زیادی خواهد داشت.

همان طور که در ابتدای مقاله به شما قول دادیم، به این که ارز دیجیتال linear چیست و چطور کار می کند، اشاره کردیم.

اگر علاقه شما به دنیای رمزارزهاست، بهترین فرصت است تا بهترین رمز ارزها برای سرمایه گذاری  را اینجا یاد بگیرید. 

در پایان هرگونه سوالی در خصوص ارز دیجیتالی لینیر داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبانی ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *