اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس

به این خاطر که یکی از پرطرفدارترین کیف پول های سخت افزاری بدون شک کیف پول لجر نانو ایکس است، اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس برای استفاده از این دستگاه قطعا به کارتان می آید؛ جایی که می توانید نحوه راه اندازی این کیف پول، افزایش امنیت و یادداشت عبارات بازیابی، انتقال و دریافت ارز و به صورت کلی همه چیز در مورد لجر نانو ایکس را به زبان ساده یاد بگیرید، بنابراین اگر دوست دارید اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس را قدم به قدم باهم یاد بگیریم، این مطلب برای شماست؛

اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس

چنانچه شما جزو آن دسته از افرادی هستید که قصد معامله و یا نگهداری رمزارزهایی مثل بیت کوین، اتریوم، تتر و … را به خصوص برای بلندمدت دارید، در ابتدای امر می بایست کیف پولی مناسب به منظور نگهداری ارزهای دیجیتال انتخاب نمایید. در این راستا انواع گوناگونی از کیف پول ها وجود دارند ولی چنانچه به دنبال ولتی امن به منظور نگهداری ارز خود هستید، کیف پول های سخت افزاری بهترین گزینه ممکن به حساب می آیند. از طرف دیگر بعد از فروش بالای لجر نانو اس، این شرکت در نمایشگاه CES 2019 از کیف پول لجر نانو ایکس رو نمایی کرد و ما هم در این مطلب قصد داریم در مورد لجر نانو ایکس صحبت کنیم؛


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


جالب است بدانید که وجه تمایز این ولت با نسخه قبلی آن، امکان اتصال به موبایل می باشد. در روزهایی که استفاده از موبایل بعضی اوقات حتی بیشتر از لپ تاپ و دسکتاپ دیده می شود، عدم اتصال ولت به موبایل ضعف بزرگی به حساب می آید. نانو ایکس از طریق بلوتوث به موبایل وصل می شود؛ البته همچنان با کابل میکرو USB به کامپیوتر هم متصل می شود. چنانچه کسی اتصال بلوتوث شما را هک کند، باز هم قادرید دریابید ارز دیجیتال شما به چه حسابی انتقال پیدا کرده است. در کنار مواردی که گفتیم، صفحه نمایش بزرگ تر یکی دیگر از ویژگی های این کیف پول جدید به حساب می آید و دارای چند کلید فیزیکی که شما را در انجام ساده تر امور مختلف یاری می کند.

بر خلاف نسخه پیشین (لجر نانو اس) این ولت که ارزهای محدودی را پشتیبانی می کرد، ولت لجر نانو ایکس امکان ذخیره 100 نوع رمزارز را فراهم کرده است. این افزایش 6 برابری برگ برنده ای برای این ولت دیجیتالی به حساب می آید. در ادامه بیشتر به اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس پرداخته ایم؛

مشخصات کیف پول Ledger Nano X

  • کیف پول لجر نانو ایکس از صفحه نمایش بزرگ تری به نسبت دیگر ولت های سخت افزاری برخوردار است، لذا به سادگی می توانید بر روی صفحه کلیک نمایید. از طرفی یکی از مشکلات کاربرانی که از ولت لجر نانو اس استفاده می کنند، صفحه نمایش کوچک این ولت بود که در نسخه جدید شرکت لجر، این موضوع به صورت کامل برطرف شده است. Ledger Nano X امکان اتصال از طریق بلوتوث را هم دارا می باشد که پیش تر در مورد این موضوع صحبت کردیم.
  • این کیف پول امکان اتصال به گوشی های نسخه IOS را هم در اختیار کاربران قرار داده است، در حالی که ولت لجر نانو اس فقط بر روی گوشی های اندرویدی و دستکاپ قابلیت استفاده را داراست.
  • لجر نانو ایکس از زبان های زیادی پشتیبانی می کند و از قسمت تغییر زبان به سادگی قادرید زبان کیف پول خود را عوض کنید.
  • ولت سخت افزاری لجر نانو ایکس از حدود 1500 رمزارز پشتیبانی می کند و این به شما تنوع بسیار خوبی را برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال گوناگون می دهد.

داخل جعبه لجر نانو ایکس چه چیزهایی قرار دارد؟

  • دستگاه لجر
  • جاکلیدی
  • کابل اتصال
  • مقوای حاوی کلمه Hello
  • مقوای حاوی نام Ledger و لوگو این شرکت
  • سه نوع برگه که شامل کارت آغاز به کار، کارت نحوه استفاده و نحوه نگهداری، سه برگه لیست ریکاوری

راه اندازی کیف پول لجر نانو ایکس

به منظور کار کردن با دستگاه لجر نانو ایکس دو عدد دکمه روی آن تعبیه شده است که با فشردن هر یک از آن ها شما قادرید به گزینه قبلی و یا بعدی بروید. همچنین فشردن دو دوکمه به شکل هم زمان به معنی تایید کردن، باز کردن برنامه و تایید دستور است. برای ساده سازی کار با این کیف پول، بر روی صفحه لجر سمت چپ و یا راست فلش هایی در نظر گرفته شده است و این فلش ها شما را راهنمایی خواهند کرد تا به صفحه بعدی و یا قبلی مراجعه کنید:

۱) دکمه سمت چپ (سیاه رنگ) را به مدت ۳ ثانیه نگه دارید تا دستگاه روشن شود.

۲) با روشن شدن دستگاه، پیام welcome to ledger nano x برای شما به تصویر در خواهد آمد.

۳) دکمه سمت راست (نقره ای رنگ) را ۶ بار فشار دهید تا گزینه Set up as new device برایتان به تصویر درآید. اگر برای نخستین بار قصد دارید دستگاه را راه اندازی کنید، این گزینه را انتخاب نمایید. (در صورتی که شما قبلا لجر داشته اید و یا دوباره قصد راه اندازی دارید و Recovery Phrase خود را در اختیار دارید، گزینه بعدی یعنی Restore from recovery phrase را با فشرن دو دکمه به شکل همزمان انتخاب نمایید.)

۴) با انتخاب یکی از گزینه هایی که پیش تر گفتیم، در ادامه باید یک رمز ورود (Pin Code) 4 تا ۸ رقمی انتخاب نمایید. بدین منظور دو دکمه را به شکل هم زمان فشار دهید تا صفحه اعداد برای شما نمایش داده شود. با فشردن دکمه های چپ و راست شما قادرید اعداد را تغییر داده و با فشردن دو دکمه به شکل هم زمان عدد مورد نظر خود را تایید نمایید. همچنین با گزینه مناسب می توانید عدد را پاک نمایید. با یک بار انتخاب Pin Code شما باید دوباره Pin Code ورودی خود را به معنی تایید، مجدد وارد نمایید.

۵) با انتخاب Pin Code، در ادامه باید کلمات پشتیبانی یا همان Recovery Phrase را یادداشت و تایید نمایید. دو دکمه را فشار دهید و در ادامه با فشردن دکمه سمت راست، ۲۴ کلمه داده شده را به ترتیب در برگه مخصوص خود یاددشت نمایید.

۶) بعد از یادداشت کردن کلمات، باید کلمات خود را به ترتیب وارد نمایید تا از درست بودن کلمات اطمینان حاصل کنید. پس کلمات را به ترتیب وارد کنید و با زدن دکمه چپ و یا راست کلمه مورد نظر را بیابید و در ادامه دو دکمه را هم زمان فشار دهید تا تایید گردد. با وارد کردن ۲۴ کلمه، دستگاه بر روی Processing رفته و پس از پردازش دستگاه آماده استفاده خواهد بود و احتیاج است تا آن را به کامپیوتر و یا یا گوشی متصل فرمایید.

آموزش راه اندازی کیف پول لجر نانو ایکس بر روی گوشی

به منظور استفاده از لجر نانو ایکس بر روس گوشی اندروید و یا آیفون باید برنامه Ledger Live را بر روی گوشی خود نصب نمایید. لذا چنانچه شما کاربر ios هستید، می توانید برنامه Ledger Live را از طریق App Store دانلود و نصب نمایید ولی چنانچه کاربر اندروید هستید و شما نمی توانید برنامه را داخل Play Store پیدا کنید، بایستی تغییراتی را در گوشی خود ایجاد کنید.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


بدین منظور به بخش Setting گوشی خود مراجعه کرده و منوی Apps را باز کنید؛ در ادامه گزینه Manage Apps را باز کرده و داخل آن برنامه Play store و یا Google Play Store را بیابید و وارد شوید. در گزینه های موجود گزینه Clear cache و Clear data را انتخاب نمایید و در ادامه VPN خود را روشن کنید و وارد Play Store شوید و برنامه Ledger Live را به سادگی نصب نمایید.

نکته : گزینه Clear Cache و Clear data در همه گوشی های اندرویدی مشابه یکدیگر نیست و این امکان وجود دارد مسیر آن اندکی با مسیر مذکور متفاوت باشد.

نکته : در نظر داشته باشید که با انجام مراحل فوق، چنانچه شما همچنان نمی توانید برنامه Ledger Live را بیابید، پیشنهاد می کنیم تا از اینترنتی دیگر و یا حتی فیلتر شکنی دیگر استفاده کنید و دوباره همه مراحل فرق را انجام دهید. نحوه راه اندازی لجر نانو ایکس بر روی گوشی به شرح زیر است:

۱) در ابتدای امر بلوتوث گوشی خود را روشن فرمایید.

۲) سپس بر روی گزینه Get started کلیک کنید.

۳) قوانین و شرایط موجود جهت استفاده از سرویس های لجر را قبول کنید و در ادامه گزینه Enter Ledger App را انتخاب نمایید.

۴) در گام بعدی باید مدل دستگاه خود را انتخاب نمایید که در اینجا شما باید روی گزینه Nano X کلیک کنید.

۵) در صفحه ای که برای شما نمایش داده می شود، گزینه Connect your Nano را کلیک نمایید.

۶) سپس گزینه Let’s pair my Nano را انتخاب کنید.

۷) در گام هفتم بر روی Add new Ledger Nano X را کلیک نمایید.

۸) در لیست دستگاه های موجود، دستگاه مد نظر خود را انتخاب کرده و به آن وصل شوید. همچنین از آنلاین بودن دستگاه لجر اطمینان حاصل کنید و در ادامه گزینه Pair را انتخاب کنید.

۹) کدهای نمایش داده شده بر روی لجر و گوشی را با یکدیگر مطابقت دهید و در ادامه دو دکمه را هم زمان فشار دهید.

۱۰) زمانی که پیام Allow Ledger Manager که بر روی دستگاه ظاهر شد، با فشردن دو دکمه تایید کنید و کمی تحمل کنید تا گوشی شما به اطلاعات دسترسی یابد.

۱۱) با مشاهده پیام Your device is ready مراحل اتصال دستگاه لجر به گوشی انجام شده و با فشردن Open Ledger Live به محیط برنامه هدایت خواهید شد.

ارسال ارز با استفاده از لجر نانو ایکس

به منظور ارسال دارایی دیجیتالی خود به وسیله لجر نانو X بایستی به شکل زیر عمل کنید. البته این را هم در نظر داشته باشید که مطمئنا شما تنها قادرید دارایی‌ ­های دیجیتالی که در دستگاه خود ذخیره کرده ­‌ا‌ید، ارسال نمایید. به منظور ارسال دارایی به صورت زیر عمل کنید:

  1. در پایین برنامه Ledger Live، گزینه Transact را انتخاب نمایید.
  2. سپس بر روی گزینه Send کلیک کنید.
  3. در ادامه حسابی را انتخاب کنید که دارایی دیجیتال شما بایستی از آن فرستاده شود.
  4. آدرس گیرنده را به شکل دستی یا با اسکن کد QR وارد نمایید.
  5. مقدار ارز دیجیتال مورد نظر را وارد کنید و بر روی گزینه Continue کلیک کنید.
  6. به منظور اطمینان از درست بودن همه چیز، جزئیات تراکنش را مجددا مورد بررسی قرار دهید؛ اگر مایلید تراکنش شما با سرعت بیشتری انجام شود، گزینه Edit را کلیک نمایید و کارمزد شبکه را بیشتر کنید.
  7. حال باید اطمینان حاصل کنید که کیف پول نانو اکس شما روشن و باز است. برنامه دارایی ارز دیجیتال صحیح را باز کنید و جزئیات تراکنش را در دستگاه تایید نمایید.
  8. چنانچه همه چیز صحیح است، به منظور تایید تراکنش، هر دو دکمه فیزیکی روی دستگاه را با هم دیگر به صورت همزمان فشار دهید.

دریافت ارز با استفاده از لجر نانو ایکس

به منظور دریافت رمزارز در لجر نانو ایکس به شکل زیر باید عمل کنید:

  1. در برنامه موبایلی Ledger Live، بر روی گزینه Transact که در پایین صفحه مشاهده می کنید، کلیک نمایید.
  2. در گام بعدی باید گزینه Receive را انتخاب نمایید.
  3. سپس حسابی را که نیاز است ارزهای دیجیتال بر روی آن دریافت شود، انتخاب نمایید.
  4. در ادامه قفل لجر نانو ایکس خود را باز نموده و برنامه دارایی ارز دیجیتال مورد نظر را باز کنید.
  5. دستورالعمل ­‌های روی صفحه را دنبال کرده و Verify را کلیک نمیاید تا آدرس دریافت در دستگاه نانو X نمایش داده شود.
  6. در ادامه باید اطمینان حاصل کنید که آدرس نمایش داده شده در برنامه Ledger Live با آدرس داخل تصویر دستگاه مطابقت کامل داشته باشد.
  7. چنانچه هر دو آدرس دقیقا مشابه اند، به منظور انتخاب Approve، دکمه سمت راست دستگاه را فشار دهید. به منظور تایید آدرس، هر دو دکمه را با هم فشار دهید.
  8. در ‌انتها گزینه Copy یا Share را انتخاب کنید تا بتوانید آدرس را با فرستنده اشتراک گذاری کنید.
  9. لذا زمانی که فرستنده تراکنش را انجام داد، کوین‌ ­ها در ولت شما دریافت خواهند شد.

عبارت بازیابی در کیف پول لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا ولت خود را با استفاده از عبارت بازیابی، ریکاوری نمایید. این موضوع به ویژه در صورت فراموش شدن پین کد ورود به سیستم یا در صورت سرقت یا خرابی دستگاه از نون شب هم واجب تر خواهد بود.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


چرا که بدون عبارت بازیابی، بازیابی ولت و دارایی های دیجیتالی داخل آن به هیچ عنوان امکان پذیر نخواهد بود. همچنین قادرید به منظور انتقال دارایی‌­ های خود از لجر نانو اس به نانو اکس بدین شکل اقدام کنید. به منظور روشن کردن دستگاه دکمه کنار پورت USB را 3 ثانیه فشار داده و نگه دارید.

آموزش کار با کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس

هر دو دکمه را به شکل همزمان فشار دهید تا گزینه Restore from Recovery Phrase انتخاب شود. به منظور محافظت از دارایی‌ ­های خود یک پین کد قوی در نظر بگیرید. به صورت کلی توصیه ما این است که 8 رقمی که می شود برای پین کد در نظر گرفت را وارد کنید و یک کد 8 رقمی قوی برای آن تنظیم کنید. در این راستا به جهت تغییر ارقام، از دکمه­‌ های چپ یا راست استفاده کنید و هر دو دکمه را فشار دهید تا رقم تایید شود.

پین کد خود را تایید نمایید. طول عبارت بازیابی خود را بین 12 ، 18 یا 24 کلمه انتخاب کنید و به منظور تایید انتخاب خود، هر دو دکمه را فشار دهید. با استفاده از دکمه­‌ های چپ و راست، اطمینان یابید که کل کلمات عبارت بازیابی شما درست وارد شده باشند. بعد از نوشتن کلمه، هر کلمه باید با فشار دادن همزمان هر دو دکمه تایید شود و تنها در این صورت است که قادرید کلمه بعدی را وارد نمایید. در ادامه این فرایند را تکرار کنید تا همه کلمات عبارت بازیابی خود را وارد نمایید.

امنیت لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس مطمئن ترین کیت یا مادربرد را بین همه ولت های سخت افزاری ارائه داده است و جالب است بدانید که این کیف پول از کیت امنیتی STM32WB55 استفاده می کند که در رتبه بندی رمزنگاری تحت عنوان و برچسب امنیت نظامی شناخته می شود!


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


به علت دارا بودن امکان اتصال از طریق بلوتوث کیف لجر نانو ایکس عنصر امنیتی قوی تری دارد. همچنین این ولت کلمات بازیابی که کلید خصوصی شما است را به شکل امن و آفلاین نگهداری می کند و بدین شکل ریسک کلاهبرداری و سواستفاده تا حدود بسیار زیادی کاهش پیدا می کند.

مزایای کیف پول لجر نانو ایکس

  • لجر نانو ایکس همواره کلید های خصوصی شما را به صورت آفلاین نگهداری می کند.
  • امکان بیسیم بودن یا در حرکت بدون شک جذابیت نانو ایکس را چندین برابر کرده است.
  • سایز کوچک لجر نانو ایکس، در اندازه یک فلش جیبی، نگرانی های حمل و نقل آن را از بین می برد.
  • جاسیوچی کوچک همراه لجر شما را کمک خواهد کرد تا آن را به جاکلیدی خود وصل نمایید تا هیچ وقت آن را فراموش نکنید.
  • امنیت بسیار بالای لجر نانو ایکس آن را به کیف پولی بی رقیب بدل کرده است که در عین حال حجم حافظه بالا، حمایت از چندین هزار ارز و توکن نیز از دیگر مزایای آن به حساب می آید.

تفاوت کیف پول لجر نانو اس با نانو ایکس

  1. لجر نانو ایکس از عنصر امنیتی بروزتری استفاده می کند.
  2. لجر نانو ایکس از سرعت پردازش به مراتب بالاتری برخوردار است.
  3. جنس بدنه و زیبایی ظاهری لجر نانو ایکس از لجر نانو اس به مراتب بیشتر است.
  4. در واقع لجر نانو اس یک پکیج شروع به کار در دنیای ارزهای دیجیتال به حساب می آید ولی لجر نانو ایکس یک پادشاه است!
  5. در عمل نانو اس را نمی توان به گوشی ایفون وصل کرد، ولی نانو ایکس با قابلیت اتصال بلوتوث به آسانی به دستگاه های ایفون وصل می گردد.
  6. نانو اس بایستی با کابل به کامپیوتر شما یا ایفون اندرویدی شما متصل شود و این در حالی است که نانو ایکس به آسانی با بلوتوث به هر دیواس دیگری وصل می شود.
  7. لجر نانو اس ظرفیت محدودی برای ذخیره برنامه ها در اختیار کاربران قرار می دهد؛ به عنوان مثال با نصب 4 اپلیکیشن حافظه تکمیل خواهد شد، در حالی که لجر نانو ایکس تا بیش از 100 اپلیکیشن را به صورت همزمان پشتیبانی می کند که می تواند قدرت شما در مدیریت ارزها، استیک و سواپ آن ها را چندین برابر افزایش دهد.

چرا کیف پول های لجر نیاز به آپدیت دارند؟

هر تجهیزاتی که توسط یک سیستم عامل اداره شود، به بروزرسانی احتیاج دارد. لذا بروزرسانی ها به صورت معمول در راستای رفع مشکلات موجود ارائه می شوند و بعضی اوقات هم به دلیل ارتقا یافتن. وقتی که یک دستگاه بر پایه کار با یک سیستم عامل جدید به بازار عرضه می شود، تا مدتی باگ یا مشکلاتی دارد و شرکت سازنده دستگاه وظیفه دارد تا با ارائه بروزرسانی های به موقع و کاربردی، باگ ها و مشکلات دستگاه خود را به صورت کامل برطرف کند. چندی پیش متاسفانه برای کیف پول سخت افزاری لجر، همچین مشکلاتی رخ دد.


حتما برایتان جالب است : بهترین کیف پول ارز دیجیتال دسکتاپ


اما در ادامه شرکت لجر با آپدیت خود توانست مشکلات و باگ های مورد نظر را برطرف کند. لذا توصیه داریم که با چک کردن آپدیت ها، سیستم عامل کیف پول لجر خود را همواره بروز نگه دارید، چرا که بدین شکل مشکلات کمتری برای شما به وجود خواهد آمد. البته این را هم باید در نظر داشته باشید که بعضی مواقع، بروزرسانی ها هم با مشکل مواجه می شوند و امکان دارد دستگاه شما پس از بروزرسانی با مشکل مواجه شود.

سوالات متداول درباره کیف پول لجر نانو ایکس

آیا لجر نانو ایکس ضدآب است؟ لجر نانو ایکس ضد آب نیست و چنانچه دستگاه در تماس با مایعات قرار گیرد، بایستی سریعا خاموش شود و پیش از استفاده به دقت خشک شود.

آیا لجر نانو ایکس از لجر نانو اس قدرتمندتر است؟ تراشه امنیتی ST33 موجود در نانو ایکس از تراشه ST31 موجود در نانو اس قدرت به مراتب بیشتری دارد، هرچند به شکل کلی عملکرد هر دوی آن‌ ها شباهت زیادی به یکیدگر دارند ولی سرعت پاسخگویی نانو ایکس به نسبت نانو اس اندکی بیشتر است.

آیا لجر نانو ایکس جایگزین لجر نانو اس می شود؟ لجر نانو اس در کنار لجر نانو ایکس با قیمتی بسیار مناسب همچنان به کار کردن ادامه می دهند. هر دو مدل مزایا و کاربردهای مختلفی دارند که آن ها را برای انواع معامله گران و فعالان بازار کریپتوکارنسی مناسب می کند. به عنوان مثال امکان دارد فردی از نانو ایکس به منظور مدیریت در لحظه رمز ارزهای خود بهره بگیرید و از دستگاه نانو اس خود در منزل  یا در یک گاو صندوق به عنوان یک پشتیبان نگهداری نماید.


نتیجه گیری و کلام پایانی

همانطور که در اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس گفتیم، لجر نانو ایکس یکی از بهترین ولت های دیجیتالی سخت افزاری در بازار می باشد. از آنجایی که این کیف پول ارزهای دیجیتال شما را در یک محیط سرد و آفلاین نگهداری می‌ کند، هکرها به هیچ عنوان قابلیت دسترسی به دارایی‌ ها شما را ندارند.

همچنین لجر نانو ایکس در قیاس با ولت نانو اس امکانات به مراتب بیشتری از جمله امکان نصب 100 برنامه برای ذخیره ارزها به صورت همزمان، صفحه نمایش بزرگ تر و یک باتری 100 میلی آمپری را در اختیار کاربران قرار می دهد.

این ولت دارایی های دیجیتال را به شکل آفلاین ذخیره سازی می کند و در قیاس با نانو اس پیشرفته‌ تر می باشد، صفحه‌ نمایش بزرگ‌ تری دارد و یک باتری در ساخت آن به کار رفته ‌است که تا ۸ ساعت می‌ توان از آن استفاده نمود.

بیش از ۱۱۰۰ رمزارز به وسیله لجر نانو ایکس پشتیبانی می‌ شوند و شما با همان رابط کاربری معروف لجر لایو قادرید به وسیله کامپیوتر، حساب کاربری خود را مدیریت نمایید. البته با قابلیت اتصال بلوتوثی امکان مدیریت دارایی‌ ها به وسیله گوشی موبایل هم فراهم شده ‌است.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به اموزش کار با کیف پول لجر نانو ایکس پرداختیم؛

همچنین اگر دوست دارید آموزش کار با کیف پول سیف پال را هم مطالعه کنید، همین الان روی این لینک کلیک کنید.

درباره آموزش کار با کیف پول سخت افزاری لجر نانو ایکس هر سوالی داشتید، در بخش دیدگاه ها بپرسید؛

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *