کیف پول سخت افزاری کیپ کی از صفر تا صد

کیف پول سخت افزاری کیپ کی

با بیشتر شدن کلاهبرداری و هک های حساب های دیجیتال افراد در سراسر دنیا و به خصوص ایران، تقاضا برای خرید کیف پول های سخت افزاری که امنیت بسیار بالایی دارند به شدت افزایش یافت. کیف پول سخت افزاری کیپ کی در کنار کیف پول لجر نانو اس و ایکس و همچنین کیف پول ترزور از کیف پول های سخت افزاری هستند که اقبال جهانی برای خرید آن ها بسیار زیاد است. در این بین ما در این مطلب قصد بررسی کامل کیف پول سخت افزاری کیپ کی را داریم و در انتها خواهیم دید که آیا کیف پول سخت افزاری کیپ کی امنیت مناسبی خواهد داشت و آیا اصلا ارزش خرید را دارد یا خیر، پس اگر شما هم به دنیای ارزهای دیجیتال علاقه دارید و دوست دارید کیف پول های سخت افزاری (سرد/آفلاین) را بهتر بشناسید، این مطلب شما را راهنمایی می کند.

کیف پول سخت افزاری کیپ کی

در همین ابتدا جا دارد عنوان کنیم که کیف پول سخت افزاری کیپ کی یا همان KeepKey مجهز به یک نمایشگر و ویژگی‌ های امن است. در این مقاله به صورت کلی به بررسی و نحوه کار با این والت سخت افزاری می پردازیم و جالب است بدانید که کیپ کی یکی از سه کیف پول سخت افزاری برتر به همراه ترزور و لجر است.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


KeepKey یک کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری است که از بیش از 40 ارز دیجیتال مختلف پشتیبانی می‌ کند. طراحی ظاهری آن زیباست،‌ استفاده از آن آسان است و با قیمت مناسبی عرضه می‌ شود. پس از خرید بیت کوین و تعدادی دیگر از ارزها می‌ توانید آن‌ ها را در کیپ کی نگهداری کنید. در این مطلب می خواهیم به بررسی و آموزش استفاده از این کیف پول سخت افزاری بپردازیم.

اصلا چرا کیف پول سخت افزاری؟

والت‌ های سخت افزاری یک فضای ذخیره‌ سازی آفلاین ارز دیجیتال امن با استفاده‌ آسان است. فضای ذخیره‌ سازی سرد کلیدهای خصوصی شما را با دور نگه داشتن از اینترنت در امنیت کامل حفظ می کند. چرا که اینترنت جایی است که به راحتی امنیت شما را می‌ تواند به خطر بیندازد.

راه اندازی و استفاده از دیگر روش‌ های حافظه سرد مثل کیف پول‌ های کاغذی دشوار است. این موارد به کاربرپسندتر شدن کیف پول‌ های سخت افزاری منجر شده است. آن‌ ها به عنوان یک ابزار ذخیره‌ سازی و معامله قابل اطمینان برای تمام کاربران، چه مبتدی و چه حرفه‌ ای است. آن‌ ها به آسانی در دسترس هستند و امنیت کافی را در اختیار کاربران قرار می دهند تا حتی کاربران تازه‌ کار نیز بتوانند ارزهای دیجیتال مورد نظر خود را در این بستر ذخیره سازی و مدیریت نمایند.

معرفی کلی کیف پول سخت افزاری کیپ کی

کیف پول کیپ کی در سال 2016 میلادی به بازار والت‌ های سخت افزاری ورود کرد. این یک کیف پول سخت افزاری است که می‌ توانید از آن برای نگهداری امن از ارزهای دیجیتال خود استفاده نمایید. شما می‌ توانید بیش از 40 ارز دیجیتال گوناگون را در این کیف پول ذخیره کنید، هرچند نمی تواند در این مورد با کیف پول‌ هایی مثل لجر نانو اس، لجر نانو ایکس یا ترزور مدل تی رقابت کند. صرف نظر از این، کیپ کی هنوز هم امکانات جذاب و ساختار مناسبی دارد که می‌ تواند از آن یک کیف پول سخت افزاری مناسب سازد.

این کیف پول همچنین یک سال بعد از عرضه خود، همکاری را با صرافی ShapeShift شروع کرد و حالا به یک صرافی داخلی مجهز شده است. این کیف پول چند ارزی می‌ تواند بسیاری از امکاناتت مناسب یک کیف پول سخت افزاری را در عین حال با هزینه‌ ای کم تر از سایر رقبا در اختیار کاربران خود قرار دهد. این کیف پول با وجود نداشتن شهرتی هم پای رقبا، از طراحی زیبایی برخوردار است و سهولت استفده از آن موجب شده KeepKey والت به یک مدعی در بازار کیف پول‌ های ارز دیجیتال تبدیل شود.

محتویات داخل جعبه KeepKey

  • ** یک کابل نایلنی USB-C
  • ** کارت عبارت بازیابی بکاپ
  • ** اطلاعات گارانتی و دفترچه
  • ** خود کیف پول سخت افزاری KeepKey

اندازه‌ این کیف پول کمتر از 4 اینچ است و یکی از بزرگ‌ ترین کیف پول‌ های سخت افزاری به حساب می آید که در بازار در دسترس است. چنانچه به دنبال دستگاهی می‌ گردید که کم تر احتمال گم شدن آن وجود داشته باشد، KeepKey به خاطر اندازه‌ ای که دارد گزینه‌ مناسبی برای شما است. یک دکمه‌ ساده در لبه‌ سمت راست بالایی آن قرار دارد که فشردن آن تقریبا بی‌ صدا است. شاسی آن شامل یک پنل پشتی آلومینیومی و کاور جلویی پلاستیکی است که از یک نمایشگر OLED نیز میزبانی می‌ کند. همین امر موجب سنگین شدن کیف پول سخت افزاری کیپ کی شده است.

امنیت کیف پول کیپ کی چقدر بالاست؟

این کیف پول سخت افزاری از نظر امنیتی بسیار عالی عمل کرده است. این والت مشابه تعداد کمی از کیف پول های سخت افزاری با پشتیبانی بومی از 8 ارز دیجیتال و بیش از 20 توکن ERC-20 است. این کیف پول با ساختار طراحی HD سازگار است و پشتیبانی‌ گیری آسان و انعطاف‌ پذیری دارد. برای حداکثر امنیت نیز شما می‌ توانید از عبارت سید برای پشتیبانی‌ گیری استفاده کنید و آن را در جای مناسبی نگهداری نمایید.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول ترزور + راهنمای رایگان نصب و راه اندازی

KeepKey کلیدهای خصوصی شما را به شکل آفلاین ذخیره می‌ کند تا در برابر نفوذ هکرها در امان باشد و بدین منظور از پروتکل BIP32 استفاده می‌ کند. جالب است بدانید که این والت همچنین با کیف پول MyEtherWallet برای مدیریت توکن‌ های ERC-20 سازگار است.

عبارت بازیابی : شما به سادگی قادر هستید با یک عبارت سید 12 حرفی، یک کیف پول دزدیده شده‌ و یا گم کرده خود را بازیابی نمایید.

رمزعبور : این یک رمزعبور اضافه‌ تر از عبارت سید 12 حرفی شما است. البته تصمیم استفاده و یا عدم استفاده از این قابلیت در اختیار شما خواهد بود.

پین کد : شما به ساخت یک پین کد منحصر به فرد در همگام راه اندازی کیف پولتان احتیاج دارید که در واقع تضمین می‌ کند که هیچ فرد غیر مجازی به محتوای کیف پول شما دسترسی نداشته باشد.

احراز هویت دستی برای تراکنس‌ ها : برای هر تراکنش شما بایستی پین کد خود را وارد کنید. همچنین شما نیاز دارید قبل از ارسال هر تراکنش از دکمه‌ سخت افزاری روی بدنه‌ کیپ کی استفاده نمایید.

چه ارزهای دیجیتالی توسط کیپ کی پشتیبانی میشود؟

شبیه به هر کیف پول سخت افزاری، بیت کوین جزو اصلی‌ ترین ارزهایی می باشد که می‌ توان آن را ذخیره کرد. هرچند به جز آن امکان ذخیره اتریوم، لایت کوین، دوج کوین، دش، بیت کوین کش، نیم کوین و توکن‌ های ERC20 نیز وجود دارد.

  • ← دش – DASH
  • ← اتریوم – ETH
  • ← بیت کوین – BTC
  • ← لایت کوین – LTC
  • ← دیجی بایت – DGB
  • ← دوج کوین – DOGE
  • ← بیت کوین گلد – BTG
  • ← بیت کوین کش – BCH

کیف پول سخت افزاری keepkey

KeepKey روی کدام پلتفرم‌ ها اجرا میشود؟

یکی از مزایای کیف پول کیپ کی،‌ پشتیبانی از مرسوم ترین پلتفرم‌ های کامپیوتری و موبایل است. این کیف پول از پلتفرم‌ های زیر پشتیبانی به عمل آورده است :

  • ← ویندوز
  • ← لینوکس
  • ← اندروید
  • ← آی او اس
  • ← مک او اس

کیپ کی برای چه کسانی مناسب است؟

  • 1) معامله‌ گرانی که قصد دارند یک کیف ارزان قیمت داشته باشند.
  • 2) معامله‌ گرانی که قصد دارند کد QR‌ روی نمایشگر کیف پول سخت افزاری آن‌ ها به نمایش درآید.
  • 3) معامله‌ گرانی که قصد دارند کیف پول سخت افزاری بزرگ‌ تری نسبت به کیف پول‌ های نرم افزاری داشته باشند.

کارمزد KeepKey چقدر است؟

تراکنش‌ ها در این والت سخت افزاری، مثل هر کیف پول دیگری شامل کارمزد می شود. این کارمزد طبق تراکم شبکه مورد ارزیابی قرار می گیرد. البته این کیف پول، کارمزد سفارشی را برای تراکنش‌ های بیت کوین نیز ارائه می‌ کند. کاربران می‌ توانند از این طریق، بین سرعت تراکنش کم، متوسط و زیاد یکی را برگزینند. هر چقدر سرعت تراکنش افزایش یابد،‌ کارمزد آن نیز به مراتب بالاتر خواهد رفت.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

برای سایر ارزهای دیجیتال کارمزد به شکل خودکار تعیین می شود و تراکنش در کمترین زمان مورد تایید قرار خواهد گرفت. این را در خاطر داشته باشید که توسعه دهندگان کیف پول هیچ سهمی از این کارمزدها ندارند،‌ بلکه تمام این کارمزدها در اختیار ماینرهای شبکه‌ بلاک چین قرار خواهد گرفت.

آموزش استفاده از کیف پول KeepKey

استفاده از این کیف پول سخت افزاری بسیار ساده است. به منظور راه اندازی آن به باتری احتیاجی ندارد. آن را می‌ توانید با یک پورت USB به یک کامپیوتر لینوکس، مک یا ویندوزی نصب نمایید. آن همچنین از طریق یک کابل آداپتور OTG با گوشی موبایل شما هم کار می‌ کند. شما برای استفاده می‌ توانید اپلیکیشن MyCelium را از طریق پلی استور گوگل و اپ استور اپل نیز روی گوشی خود دانلود فرمایید.

ساخت کیف پول در کیپ کی

شما همچنین قادرید افزونه KeepKey را نیز از اپ استور کروم دانلود کنید و در آخرین نسخه گوگل کروم نصب نمایید و در ادامه کیف پول را از طریق کابل USB به کامپیوتر خود وصل کنید،‌ کلاینت مربوطه را اجرا کنید و روی Initialize KeepKey کلیک کنید تا فرآیند پیکربندی ادامه یابد.

در مرحله بعدی بایستی برای کیف پول خود یک نام انتخاب کنید، روی Set Label کلیک کنید، یک پین کد را انتخاب کنید و در ادامه روی گزینه‌ Chose PIN کلیک کنید. این پین می‌ تواند الگویی از اعداد 1 تا 9 باشد و در انتها یک عبارت 12 کلمه‌ ای سید را برای بازیابی انتخاب کنید. در حال حاضر کیف پول شما آماده‌ میزبانی از انواع رمزرزهای شماست.

آموزش دریافت ارز دیجیتال

1) چنانچه قصد دارید با کیف پول خود مقداری ارز را دریافت نمایید، روی دکمه‌ Receive کلیک نمایید.

2) اکنون یک آدرس استفاده نشده برای شما به وجود خواهد آمد؛ این آدرس هم روی اپلیکیشن و هم نمایشگر خود دستگاه قابل مشاهده است.

3) اطمینان یابید که هر دو آدرس به نمایش درآمده با یکدیگر مطابقت دارند.

4) با کلیک روی آیکون کلیپ‌ برد، این آدرس کپی می‌ شود.

5) حال می‌ توانید از طریق ایمیل یا پیام کوتاه، آن را برای شخص مورد نظر ارسال نمایید. شما همچنین با فلش‌های چپ > و راست < می‌ توانید بین کیف پول‌ های خود جابجا شوید.

آموزش ارسال ارز دیجیتال

1) چنانچه داخل کیف پولتان رمزارزی وجود دارد و می خواهید عملیات ارسال ارز را انجام دهید، باید روی دکمه‌ Send کلیک فرمایید.

2) در ادامه باید مقدار ارز مورد نظر را وارد کنید و آدرس حساب کاربری که قصد ارسال ارز برای آن را دارید، مشخص کنید.

3) در زیر بخش وارد کردن مقدار، کارمزدی که باید برای این انتقال بپردازید به نمایش در می آید, در این مرحله نیز مهم است که آدرس به نمایش درآمده روی دستگاه و اپلیکیشن، یکسان باشند.

مزایا و معایب کیف پول KeepKey

مزایا

  • ← منبع باز
  • ← کاربرپسند
  • ← قیمت مناسب
  • ← پشتیبانی از رمزعبور
  • ← نیاز به اتصال دستگاه
  • ← پشتیبانی از کد QR روی نمایشگر دستگاه

معایب

  • ← ظرفیت محدود اپلیکیشن
  • ← فاقد ظرفیت‌ چند امضایی
  • ← فقدان اعتبارسنجی تغییر آدرس‌ها روی دستگاه
  • ← فقدان راهی برای صادر کردن تاریخچه معاملات

مقایسه کیپ‌ کی با کیف پول های لجر و ترزور

با یک ارزیابی کلی میتوان دریافت که KeepKey اندکی ضعیف تر از رقبای خود عمل کرده است. با این که قیمت مناسب و طراحی زیبایی دارد ولی تعداد کوین هایی که این کیف پول پشتیبانی می کند نسبت به لجر و ترزور بسیار کم تر است. مسئله دیگری که کیپ‌ کی با آن روبرو است اعتبار این شرکت است. امروزه دو برند لجر و ترزور حساب خود را در این بازار پس داده اند و کیف پول های معتبری هستند. کیپ‌ کی می بایست مثل این کیف پول ها به اعتبار زیادی دست پیدا کند و ظاهرا مسیر سختی را پیش روی این شرکت خواهد بود.

حتما برایتان جالب است : خرید کیف پول لجر + راهنمای راه اندازی و استفاده

کیپ‌ کی کیف پول مبتنی بر وب ندارد و این یعنی این که کاربران باید نرم افزارهایی مثل الکتروم یا مالتی بیت را برای بهره بردن از کاربردهای آن اضافه نمایند. مورد دیگر این که اندازه بزرگتر این کیف پول موجب می شود که ترزور و لجر که کاملا در جیب جا می‌ شوند قابل حمل تر باشند. همچنین فعالسازی این کیف پول کاملا ساده است ولی به کاربران امکان ذخیره پیش روی را نخواهد داد.


نتیجه گیری و کلام آخر

کیپ کی یک کیف پول سخت افزاری است که می‌ توان آن را با والت‌ هایی مثل لجر نانو اس و نانو ایکس مقایسه کرد. این کیف پول از لحاظ قیمت و قابلیت های امنیتی در جایگاه خوبی قرار دارد. از بزرگ‌ ترین مزایای این کیف پول می‌ توان به ذخیره شدن کلیدهای خصوصی در خود دستگاه شما و نمایشگری با ارائه امکانات امنیتی مناسب مثل نمایش عبارت سید بازیابی، کد QR‌ و آدرس والت‌ ها اشاره داشت.

شما نه تنها می‌ توانید ارزهای دیجیتال گوناگون خود از بیت کوین گرفته تا اتریوم، لایت کوین و دوج کوین را در این کیف پول سخت افزاری ذخیره نمایید، بلکه می توانید برای ارسال و تبدیل ارز دیجیتال، به صورت مستقیم به وسیله خود این کیف پول نیز اقدام کنید. چنانچه می خواهید یک کیف پول ارزان قیمت با امکاناتی مناسب را تهیه فرمایید و در عین حال یک نمایشگر کاربردی نیز در اختیار شما قرار گیرد تا از لحاظ امنیت نیز خیالتان راحت باشد، توصیه ما به شما خرید کیف پول سخت افزاری ارز دیجیتال KeepKey است. بصورت کلی ویژگی های کیف پول سخت افزاری کیپ کی به شرح زیر است؛

  • ** از قیمتی مناسب و رقابتی در مقابل رقبای خود برخوردار است.
  • ** اندازه بزرگ دستگاه موجب می شود قابلیت حمل آسان آن کمتر شود.
  • ** از استانداردهای امنیتی بالا در برابر هکرها و ویروس ها برخوردار است.
  • ** صفحه نمایش زیبا و حرفه‌ ای اولد برای راحتی کار با دستگاه تعبیه شده است.
  • ** فرآیند نصب ساده است،‌ ولی کاربر قادر نیست پیشرفت خود در نصب را ذخیره نماید.
  • ** ارائه امکانات مناسب امنیتی مشابه به کیف پول هایی مثل ترزور برای آن در نظر گرفته شده است.
  • ** عدم برخورداری از کیف پول تحت وب و الزام به نصب نرم‌ افزارهایی مانند الکتروم یا مولتی‌ بیت.

همان طور که قول داده بودیم، همه چیز راجب کیف پول سخت افزاری کیپ کی را توضیح دادیم.

همچنین اگر علاقه مند به دنیای رمزارزها هستید، می توانید مطلب مراحل ثبت نام بایننس + راهنمای رایگان احراز هویت به زبان ساده را هم بخوانید.

از نظر شما کیف پول سخت افزاری کیپ کی برای استفاده مناسب است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *