آموزش فیوچرز کوینکس به زبان ساده

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
آموزش فیوچرز کوینکس

آموزش فیوچرز کوینکس شما را یاری می دهد تا از 0 تا 100 ثبت نام و نحوه استفاده از بازار فیوچرز صرافی کوینکس را یاد بگیرید؛ بنابراین به این خاطر که طرفداران صرافی coinex در ایران کم نیستند و اخیرا معاملات فیوچرز هم طرفداران زیادی پیدا کرده است، ما قصد داریم تا در این مقاله به زبان ساده به آموزش فیوچرز کوینکس بپردازیم و آموزش کار با بخش فیوچرز در صرافی کوینکس را گام به گام برای علاقه مندان آن در ایران توضیح دهیم، پس تا پایان با ما همراه باشید؛

آموزش فیوچرز کوینکس

صرافی کوینکس یکی از پرطرفدارترین صرافی ها در کل دنیاست که طرفداران بسیاری دارد. عوامل گوناگونی مثل حجم معاملات روزانه، پشتیبانی از بسیاری از کوین ها و توکن ها این صرافی را به یکی از محبوب ترین صرافی ها تبدیل کرده است. همچنین از زمانی که زبان فارسی به Coinex اضافه شده است، کاربران ایرانی و به خصوص کاربران تازه کار به سادگی می توانند از خدمات این صرافی استفاده کنند. لذا در این مطلب قصد داریم به آموزش ترید فیوچرز در صرافی کوینکس و مسائل پیرامون آن بپردازیم پس تا انتها همراه مای مانی بمانید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


به بیان دیگر بازار ارزهای دیجیتالی در حال پیشرفت و رونق گرفتن است و جالب است بدانید که چندی پیش، تنها هدف ارزهای رمزنگاری شده مثل بیت کوین، انتقال پول یا ذخیره سازی رمزنگاری بود ولی امروزه با ظهور امور مالی غیرمتمرکز و صرافی های واقعی که با دیگر خدمات مالی پیچیده مثل وام دهی و مشتقات رمزنگاری شده ارتباط دارند، بازار رمزارزها بهبود پیدا کرده است و طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است. در این مقاله قصد داریم نحوه انجام ترید فیوچرز در صرافی کوینکس را به صورت گام به گام آموزش دهیم.

خطرات احتمالی معاملات فیوچرز در کوینکس

قراردادهای آتی یا فیوچرز برخلاف روش های سنتی تاریخ انقضا ندارند، لذا تریدرها قادرند روی عدم اطمینان قیمت در آینده با استفاده از اهرم تا ۱۰۰ برابر سرمایه اولیه وارد معامله شوند و تا هر زمان که می خواهند بدون ترس پوزیشن معاملاتی خود را باز نگه دارند و در صورتی که روند را به درستی حدس زده باشند، سود خوبی کسب خواهند کرد. از طرفی اگر جفت ارز معاملاتی بر خلاف روند بازار پیش رود، امکان ضرر و زیان سرمایه گذار نیز وجود خواهد داشت.


حتما برایتان جالب است : آموزش فیوچرز بایننس به زبان ساده


معاملات قرارداد دائمی نه تنها این امکان را در اختیارتان قرار می دهند تا سود را با وجوه به مراتب کمتری بیشتر کنید، بلکه می تواند در صورت حرکت بازار برخلاف روند پیش بینی شده، زیان بیشتری را به شما تحمیل کند. لذا ما به تازه کاران پیشنهاد می کنیم به منظور جلوگیری از ضرر یا حتی ورشکستگی، معاملات با اهرم بالا را مورد استفاده قرار ندهند. از طرفی باید گفت که صرافی کوینکس قابلیت ترید فیوچرز با اهرم های مختلف تا 100x را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و با این وجود چنانچه در این زمینه مهارت و تجربه کافی را ندارید، می توانید با استفاده از آموزش ترید در کوینکس ریسک از دست دادن سرمایه های خود را با معاملات لحظه ای کمینه کنید.

نکات مهم پیش از انجام معاملات فیوچرز در صرافی کوینکس

به صورت کلی روند رو به رشد نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال در حال حاضر وضعیت خوبی ندارد و طبق آمارهای به دست آمده، حجم نقدینگی معاملات مشتقات، امروزه حدود 74/2 تریلیون دلار است که 62/8 درصد از کل نقدینگی بازار ارزهای دیجیتال را در بر می گیرد، در حالی که فقط 37/2 درصد از حجم معاملات در بازار نقدی جریان دارد. در واقع سرمایه‌ گذاران بازار رمزارزها به منظور مواجهه با ریسک‌ های موجود در بازار به سمت معاملات فیوچرز حرکت کرده‌ اند. قبل از آموزش فیوچرز کوینکس، لازم است 2 نکته حائز اهمیت را در نظر داشته باشید که همه افراد پیش از ورود به این گونه بازارها بایستی از آن اطلاع داشته باشند که این دو نکته به شرح زیر می باشد:

نوسان شدید قیمتی رمزارزها : باز و بسته شدن پوزیشن‌ های معاملات فیوچرز به صورت کامل به نوسانات قیمت ارزهای دیجیتالی بستگی دارد. خیلی وقت ها دیده شده است که در بازه زمانی کمی، نوسانات بسیار زیادی در قیمت ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است و در این صورت امکان دارد که سرمایه افراد سریعا در قراردادهای آتی لیکویید شود!

لذا پوزیشن معاملاتی به شکل اجباری بسته خواهد شد و ممکن است سرمایه افراد نابود شود. بنابراین حتماً بایستی از ریسک های ناشی از نوسانات شدید قیمت رمزارزها را پیش از ورود به این معاملات اطلاع داشته باشید و آن ها را بپذیرید.

انتخاب هوشمندانه اهرم‌ های معاملاتی : در معاملات فیوچرز می‌ توان از ابزار اهرم استفاده کرد. این طور فرض کنید که جهت باز کردن پوزیشن لانگ بیت‌ کوین به ارزش مشخصی در صرافی کوینکس اقدام کرده‌ اید و در این میان، از اهرم 10 استفاده کرده‌ اید؛ حال چنانچه مطابق با پیش‌ بینی شما، قیمت بیت‌ کوین بیشتر شود، سود خوبی به دست خواهید آورد.


حتما برایتان جالب است : همه چیز درباره معاملات فیوچرز


ولی نکته حائز اهمیت اینجاست که هر چقدر قیمت بیت‌ کوین افزایش یابد، سود شما 10 برابر آن محاسبه خواهد شد، ولی این را هم باید در نظر داشته باشید که در صورت ضرر کردن هم، ضرر و زیانی که متحمل می شوید به همان اندازه 10 برابر محاسبه خواهد شد! لذا حتما می بایست در انتخاب اهرم معاملاتی توجه کافی را به خرج دهید و جوانب احتیاط را رعایت فرمایید.

آموزش صفر تا صد فیوچرز کوینکس

جهت معامله فیوچرز در صرافی کوینکس بایستی مراحل زیر را انجام دهید:

  1. ورود به حساب کاربری و بخش فیوچرز : در ابتدا بعد از ثبت نام در صرافی کوینکس و ورود به حساب کاربری از نوار بالا صفحه، گزینه Perpetual را انتخاب نمایید.
  2. تایید شرایط و قوانین فیوچرز در کوینکس : وقتی که برای نخستین بار وارد قسمت معاملات فیوچرز در صرافی کوینکس می شوید، صفحه ای مبنی بر تایید شرایط و ضوابط بخش فیوچرز در coinex برای شما به تصویر کشیده می شود که می بایست برای تایید، گزینه Confirm را کلیک نمایید.
  3. انتقال دارایی به حساب فیوچرز : بیشتر معامله گران حرفه ای از استیبل کوین تتر به منظور شارژ حساب خود استفاده می کنند، لذا در ادامه جهت آغاز معاملات فیوچرز از بخش Transfer باید دارایی خود را از اکانت اصلی به حساب فیوچرز انتقال دهید. پس با انتخاب ارز مورد نظر Coin type و میزان ارز Amount، به منظور تکمیل این مرحله بر روی گزینه Submit کلیک فرمایید.
  4. انتخاب جفت ارز معاملاتی : پس از انتخاب نوع قرارداد، بایستی برای تعیین جفت ارز معاملاتی اقدام نمایید. لذا زیر کادر انتخاب نوع قرارداد آتی، کادری برای جست‌ و جو در نظر گرفته شده است که بایستی در این کادر، جفت ارز مدنظر خود را انتخاب نمایید. بعد از انتخاب جفت ارز مورد نظر، نام آن در کنار کادر نوع قرارداد آتی قابل مشاهده خواهد بود. همچنین اطلاعات مهم دیگری از جفت نمودار قیمت، فهرست آخرین قراردادهای آتی باز و بسته‌ شده در صرافی کوینکس و … در صفحه برای شما به تصویر کشیده خواهد شد.
  5. انتخاب نوع مارجین و تنظیم اهرم : در این گام می بایست مشخص کنید که تصمیم دارید معامله با مارجین کراس یا ایزوله فعال شود. در ادامه با انتخاب اهرم مورد نظر گزینه Confirm را انتخاب کنید.
  6. باز کردن پوزیشن خرید : در ادامه با وارد کردن قیمت مورد برای خرید بیت کوین در کادر Price و تعیین میزان ارز Amount بر روی گزینه Buy BTC کلیک نمایید تا سفارش برای فعال سازی پوزیشن خرید ثبت گردد.
  7. مشاهده جزئیات سفارش خرید : بعد از این که سیستم کاملا اتوماتیک ارز مورد نظر را خرید، در این قسمت قادر به مشاهده جزییات و وضعیت فعلی سفارش خود خواهید بود.
  8. بستن پوزیشن معاملاتی : اگر روند جفت ارز معاملاتی را صحیح تخمین زده باشید و حال تصمیم بگیرید از معامله خارج شوید و سود را بردارید، بایستی قیمت Price و میزان ارز Amount را تعیین کنید و در ادامه بر روی گزینه Sell BTC کلیک نمایید. این نکته مهم را در نظر داشته باشید که در زمان بستن یک موقعیت از طریق منطقه ثبت سفارش، چنانچه قصد دارید موقعیت را کاملا ببندید، مبلغ سفارش بایستی با مقدار فعلی مشابه باشد. لذا چنانچه از مقدار موقعیت بیشتر باشد، بعد از اجرای سفارش، موقعیت در راستای مخالف حفظ خواهد شد.
  9. بستن مستقیم پوزیشن معاملاتی : روش دیگر در راستای بستن پوزیشن معاملاتی در قیمت همان لحظه انتخاب گزینه Close Position است.
  10. انتقال دارایی به حساب اصلی : نهایتا بعد از بستن پوزیشن معاملاتی و دریافت سود برای منتقل کردن دارایی از حساب فیوچرز به حساب اصلی، می بایست با تعیین ارز مورد نظر و میزان دلخواه گزینه Submit را انتخاب کنید.

نکته مهم : پیشنهاد ما این است که با تعیین حد سود و ضرر در زمان باز کردن پوزیشن‌ های معاملات آتی، معاملات خود را از لحاظ ریسک به بهترین شکل مدیریت کنید. لذا به محض رسیدن قیمت ارز دیجیتال به محدوده‌ ای که شما مشخص کرده اید، سفارش به صورت اتوماتیک بسته خواهد شد و در نتیجه، احتیاجی نخواهد بود که پوزیشن را به صورت دستی ببندید.

لیکوئید شدن در فیوچرز کوینکس

به صورت معمول چنانچه شما به‌ اندازه 50 دلار بیت‌ کوین بخرید، فقط وقتی که قیمت بیت‌ کوین صفر شود، سرمایه تان نیز صفر خواهد شد و این بدین معنی است که چنانچ قیمت بیت‌ کوین حتی 99 درصد نیز کاهش پیدا کند، باز هم شما می‌ توانید بیت‌ کوین خود را به فروش نرسانید تا در آینده با قیمت هایی به مراتب بالاتر به فروش برسانید، از همین روی افراد با کاهش قیمت دارایی، آن را خیلی سریع به فروش نمی رسانند و منتظر افزایش قیمت آن در آینده می مانند، ولی در بازار فیوچرز، این امکان وجود دارد که شما در صورت کاهش 5 درصدی قیمت هم، کل سرمایه خود را از دست بدهید!


حتما برایتان جالب است : نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس


به عنوان مثال این طور فرض کنید که شما 1 میلیون تومان پول در اختیار دارید و با اهرم 10 وارد یک معامله می‌ شوید؛ 10 برابر سرمایه خود از صرافی قرض می‌ گیرید. لذا شما سرمایه خود را تا 10 برابر یعنی 10 میلیون تومان بیشتر کرده اید؛ در ادامه شما با 10 میلیون تومانی که دارید، معادل 10 میلیون تومان، بیت‌ کوین می خرید، ولی با گذشت زمان قیمت بیت‌ کوین به‌ جای صعود، روند کاهشی در پیش می گیرد. به‌ نظر شما قیمت بیت‌ کوین چقدر کم شود، کل سرمایه شما نابود خواهد شد؟ وقتی که قیمت بیت‌ کوین 10 درصد کم شود، 10 میلیون شما که 9 میلیون آن قرضی است، می‌ شود 9 میلیون.

آموزش صفر تا صد فیوچرز کوینکس

این در واقع بدین معنی است که شما 1 میلیون زیان می بینید، چرا که شما کلا از همان ابتدا 1 میلیون سرمایه در اختیار داشتید و حالا 1 میلیون هم ضرر کرده‌ اید، معامله اتوماتیک به وسیله صرافی بسته خواهد شد، چرا که صرافی این اجازه را به شما نمی دهد که کوچک‌ ترین ضرری به پولی که به شما قرض داده است، وارد شود. در حقیقت قیمت بیت‌ کوین 10 درصد کم شد ولی شما 100 درصد سرمایه خود را از دست دادید. لیکوئید شدن بدین معنی است که شما کل مبلغی که وارد یک معامله می‌ کنید را بدین صورت از دست بدهید.

اصطلاحات بازار فیوچرز کوینکس

  • Avg.entry : قیمتی ورود به معامله
  • Value (p) : دارایی ضریب شده شما
  • Cont : میزان دارایی شما به شکل دلار
  • PNL% : میزان سود و زیان معامله به درصد
  • Realized PNL : میزان سود و زیان دارایی اصلی
  • Amount : میزان دارایی شما نسبت به دلار ضریب شده
  • Position margin : میزان دارایی اصلی شما طبق رمزارز
  • Commission Fee : میزان کارمزدی کسر شده از حساب شما
  • Unrealized PNL : میزان سود و ضرر دارایی ضریب شده شما
  • Borrow : قرض گرفتن از صرافی کوینکس بر اساس اعتبار هر فرد
  • Margin (M) : نسبت دارایی شما به میزان ضریب اهرم تعیین‌ شده
  • Transfer : انتقال رمزارز از حساب اسپات به‌ حساب فیوچرز کوینکس و برعکس
  • Taker : صرافی از طریق گزینه market خرید و فروش را برای شما انجام خواهد داد.
  • maker : شما به‌ واسطه گزینه limit شخصاً نقدینه سازی کرده و خرید و فروش را انجام می دهید.
  • Position short : موقعیت فروش به حالتی گویند که رمزارز مورد نظر را با بیشترین قیمت به فروش برسانید و در صورت کاهش قیمت مجددا همان ارز دیجیتال را بخریم.
  • Position long : موقعیت خرید به حالتی گویند که یک ارز دیجیتال را به امید افزایش قیمت در آینده با قیمت پایین بخریم و زمانی که قیمت ارز دیجیتال موردنظر در بازار بیشتر شد، آن را به قیمت بالاتر بفروشیم.
  • Liquidation price : حد نابودی حساب فرد؛ در واقع قیمت لیکوئید قیمتی را نشان می‌ دهد که چنانچه قیمت order و قیمت بازار به آن عدد برسد، معامله ما به صورت اتوماتیک بسته می شود و ما کل سرمایه خود را از دست می دهیم.

اصطلاحات بازار فیوچرز که باید بدانید را در نسخه کامل تر اینجا یاد بگیرید؛


نتیجه گیری و کلام پایانی

معاملات فیوچرز پرطرفدارترین نوع معاملات در بازارهای جهانی به حساب می آید که برای افرادی که قصد دارند در کنار تایم‌ فریم‌ های بزرگ‌ تر، در تایم‌ فریم‌ های کوچک‌ تر هم خرید و فروش نمایند، بهترین گزینه است.

به طور کلی فیوچرز در صرافی کوینکس، بسیار ساده و کاربردی طراحی شده است، به شکلی که پس از مدت کوتاهی کار کردن با آن، ترید در فیوچرز صرافی کوینکس را به خوبی یاد خواهید گرفت. با استفاده از فیوچرز در صرافی کوینکس، شما توانایی این را پیدا خواهید کرد که بیشتر آلت‌ کوین‌ ها را حداکثر با اهرم 50X و بیت‌ کوین را حداکثر با اهرم 100X مورد معامله قرار دهید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب آموزش فیوچرز کوینکس را به زبان ساده تقدیم حضورتان کردیم و امیدواریم که استفاده های لازم را برده باشید.

همچنین اگر دوست دارید بدانید پوزیشن لانگ و شورت چیست، این مطلب شما را به زبان ساده راهنمایی می کند.

درباره فیوچرز کوینکس هر سوال یا ابهامی داشتید، در بخش دیدگاه از ما بپرسید؛

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *