نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس

نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس ساده است ولی نیاز به آموزش هایی دارد که بتوانید به سادگی برای ورود به بازار بین المللی فارکس اقدام کنید و معاملات خود را در آن آغاز کنید. در این مطلب ما درباره نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس صحبت کرده ایم و به صورت گام به گام به شما توضیح داده ایم که چطور باید برای ورود به بازار فارکس، شارژ حساب و انجام معامله در آن اقدام کنید، پس حتما این مطلب را تا انتها با دقت بخوانید؛

نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس

این سوال که برای ورود به بازار فارکس چه باید کرد رایج ترین سوالی است که درباره ورود به بازار فارکس مطرح می شود؛ شاید شما هم نام فارکس و معامله کردن را بسیار شنیده باشید و بخواهید بدانید که مراحل ورود به فارکس و یا در واقع، مراحل ثبت نام در فارکس به چه صورت است. در این مطلب بازار فارکس را بررسی کردیم و گام به گام ورود به آن برای ایرانیان را آموزش داده ایم. این مطلب شامل راهنمای کامل و راهبردی به منظور کسب درآمد از طریق معامله کردن و مسیر پیش روی شما در این بازار بین المللی می باشد. بازار فارکس جایی برای تبدیل ارزهای گوناگون به یکدیگر است و شما قادرید با تحلیل درست روند قیمتی ارزهای گوناگون، از این نوسانات روزانه سود به دست آورید.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


در بازار فارکس، جفت ارزها مورد معامله قرار می گیرند و یکی از ساده ترین روش‌ های کسب درآمد می باشد. بازار فارکس شباهت زیادی به بورس دارد و به منظور ثبت نام در فارکس کافی است ابتدا یک کارگزاری را انتخاب کرده و در آن حساب معاملاتی افتتاح نمایید. پس از آن، با هر میزان سرمایه که در اختیار دارید، می‌ توانید خرید و فروش هایی را انجام دهید و سود به دست آورید. جالب است بدانید که فارکس یک مکان فیزیکی یا یک شرکت نیست که سایت اختصاصی داشته باشد و حتی سایت Forex.com هم وبسایت اصلی فارکس محسوب نمی شود. بازار فارکس سایت مستقیمی ندارد که در آن جا عضو شوید و معاملات خود را شروع کنید.

دقیقا مثل بورس، شما می بایست در ابتدای امر به سایت کارگزاری مراجعه کنید و در ادامه در آن جا به منظور ثبت نام در فارکس اقدام نمایید. باید در نظر داشته باشید که سایت فارکس همان سایت کارگزاری می باشد. یکی از مزیت های این بازار این است که بدون هیچگونه پرداخت اولیه، قادرید به صورت مستقیم از پول خود استفاده کنید و معاملات خود را آغاز کنید. لذا هزینه ثبت نام در فارکس رایگان است، ولی بعد از ثبت نام در فارکس در یک کارگزاری، به ازای هر معامله‌ ای که دارید، مبلغ کمی به عنوان کارمزد انجام معاملات از شما گرفته می شود. در ادامه درباره نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس توضیحات جزئی تری داده ایم؛

انواع حساب در بازار فارکس

نوع حساب مورد استفاده در بازار فارکس با توجه به نوع فعالیت سرمایه گذاری و دارایی مورد معامله او متفاوت است. در این بخش به بیان انواع حساب های موجود در بازار فارکس و دارایی های مورد معامله در آن ها پرداخته شده است :

حساب استاندارد : این نوع حساب به صورت معمول برای مبادله جفت ارزها، شاخص های بورس بین المللی، طلا، نفت، بیت کوین و دارایی هایی بدین شکل است، بنابراین اگر سرمایه گذار قصد انجام معامله بر روی این دارایی ها را دارد حساب استاندارد بهترین گزینه به حساب می آید. از جمه قابلیت های این نوع حساب وجود حداقل واریزی، اسپردهای پایین و استاپ اوت های بسیار پایین و حدود 10 درصدی است.

حساب سهام : این نوع حساب مختص بازارهای سهام بین المللی است و بیش از 200 سهم برتر جهان را در خود جای داده است که از جمله آن ها می توان به سهام شرکت هایی مثل اپل، مایکروسافت، آمازون و … اشاره داشت. همین طور بزرگ ترین شاخص های بورس دنیا و طلا هم در این نوع حساب وجود دارند. حداقل واریزی برای حساب سهام 1 هزار دلار بوده، اسپرد شناور و بسیار پایین و همچنین عدم دریافت حق کمیسیون از جمله قابلیت های این نوع حساب است.

حساب PRO : این حساب شامل همه دارایی های موجود در دیگر بازارهای مالی بوده و مختص سرمایه گذارانی است که قصد سرمایه گذاری های کلان بر روی دارایی های متنوع را دارند. در این بازار انواع رمزارزها، فلزات گرانبها، سهام شرکت های بزرگ، برترین شاخص های بورس دنیا و … است. حداقل واریزی در این حساب 20 هزار دلار است، همچنین اسپرد شناور و پایین، خدمات پشتیبانی بسیار خوب و تنوع زیاد در دارایی های مورد معامله در این حساب از جمله قابلیت های این نوع حساب به حساب می آید.

حساب ارز های دیجیتال : در حساب رمزارزها به خرید و فروش بیش از 40 نوع رمزارز برتر موجود در بازار پرداخته می شود. مثل قابلیت های این حساب وجود اهرم برای خرید رمزارز بیش از مقدار سرمایه واقعی خود است، وجود حداقل واریزی 5 هزار دلار، عدم در یافت کمیسیون و وجود اسپرد شناور بین 50 تا 100 دلار از دیگر قابلیت های حساب رمزارزهاست.

اولین قدم برای ورود به فارکس چیست؟

اولین قدم برای ورود به فارکس انتخاب کارگزاری می باشد. چنانچه بخواهیم کمی تخصصی‌ تر به این موضوع بپردازیم، به کارگزار فارکس، بروکر می گویند. در واقع کارگزار و کارگزاری ترجمه‌ کلمه‌ انگلیسی Broker است که مطمئنا تا به حال آن را شنیده اید. بروکرها همان کارگزارانی هستند که در گام نخست برای ورود به این بازار بایستی وارد آن شده تا پروسه شما برای ثبت نام در فارکس آغاز گردد. در راه انتخاب بروکر، کار ساده ای خواهید داشت. چندین کارگزاری یا همون بروکر وجود دارد که بیشتر معامله گران قدیمی در همان جا پروسه ثبت نام در فارکس را انجام داده و خرید و فروش می کنند.


حتما برایتان جالب است : چگونگی سرمایه گذاری در فارکس برای ایرانیان


بروکر ویندزور، بروکر آمارکتس، بروکر اوربکس، بروکر آلپاری، بروکر فیبوگروپ، بروکر جاست فارکس و … همه کارگزارانی به حساب می آیند که شما قادرید با خیالی آسوده در آن‌ ها ثبت نام کنید و بدون هیچ هزینه‌ ای برای ورود به بازار فارکس اقدام کنید. در واقع انتخاب بروکر می بایست بر مبنای استراتژی معاملات باشد. به عنوان مثال چنانچه شما استراتژی اسکالپ را در پیش می گیرید، بروکر آی اف سی مارکتز بهترین انتخاب برای ثبت نام در فارکس است. از طرفی چنانچه به دنبال معاملات سهام هستید، کارگزاری آمارکتس می تواند مناسب ترین گزینه برای شما به حساب آید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت نام در فارکس

به منظور باز کردن حساب بورس، بایستی مدارکی را برای تایید هویت ارسال کرده و منتظر تایید آن بمانید، برای ثبت نام در فارکس هم می بایست مدارک زیر را تهیه و ارائه فرمایید:

  • حساب بانکی به نام شخص متقاضی.
  • تصویر مدارک هویتی اعم از کارت ملی، گواهینامه، پاسپورت یا شناسنامه.
  • ایمیل؛ مکاتبات از این طریق صورت می پذیرد و بایستی امن و در دسترس باشد.
  • شماره موبایل؛ پیامک‌ ها از این طریق فرستاده می شود و بایستی در دسترس باشد.
  • بعضی اوقات هم قبض برق، آب، تلفن، سند منزل یا اجاره نامه برای احراز محل سکونت لازم خواهد بود.

چگونگی ورود به بازار فارکس

نکته 1: کل مراحل باز کردن حساب در فارکس از طریق وبسایت صورت می پذیرد و در صورتی که مدارک را آماده داشته باشید، در کم تر از 10 دقیقه، ثبت نام شما در فارکس به اتمام خواهد رسید.

نکته 2: فرآیند افتتاح حساب از ایران فرق زیادی با دیگر کشورها ندارد، ولی این امکان وجود دارد که برخی از بروکرها در ایران فعال نباشند و یا وبسایت آن‌ ها، فیلتر باشد. البته در ادامه ما یک لیست از بروکرهای فعال که به ایرانیان خدمات خوبی ارائه می دهند را خدمت شما معرفی می کنیم که می توانید از آن ها برای افتتاح حساب در بازار فارکس استفاده کنید.

افتتاح حساب آزمایشی یا دمو فارکس

با ثبت نام در فارکس و بروکرهای آن شما توانایی این را پیدا خواهید کرد که در کنار استفاده از حساب های تجاری که با ارز واقعی قابل خرید و فروش هستند، از حساب های دمو هم استفاده نمایید. حساب دمو به شکل مجازی پولی را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید در بازار فارکس با آن خرید و فروش کنید و صفر تا صد خرید، نگهداری و فروش جفت ارزهای مختلف را تجربه کنید.


حتما برایتان جالب است : اصطلاحات بازار فیوچرز که باید بدانید


البته همان طور که بدیهی است، این پول واقعی نیست اما می توان با آن برای خرید و فروش اقدام کرد و استراتژی های معاملاتی مختلف را امتحان کرد. بنابراین می توان این طور گفت که ثبت نام در فارکس به دو صورت واقعی یا Real و دمو یا مجازی است. به صورت کلی بهتر است زمان زیادی را به خرید و فروش با حساب حساب دمو اختصاص ندهیدف چرا که اگر ضرر کنید، نگران خواهید شد و همین موضوع موجب خواهد شد تا شما شناختی از خود را بازارهای فارکس کسب نکنید.

با استفاده زیادتر از حد اندازه از حساب دمو، شما یک احساس رضایت کاذب را به دست می آورد که با نخستین ورود به یک حساب واقعی و ضررهای گوناگون می بینید که نمی توان فضا این دو نوع حساب را با یکدیگر یکی دانست. بنابراین بهتر است از نوع حساب های میکرو یا نانو بهره بگیرید تا با وجود معامله با پول واقعی از ضررهای بزرگ در ابتدا مسیر خود جلوگیری نمایید.

نحوه شارژ حساب فارکس

جدا از این که در کدام بروکر، حساب معاملاتی باز کرده اید و معامله می کنید، بایستی روشی را برای شارژ حساب انتخاب کنید که امنیت بالایی داشته باشد و در عین حال سریع هم بتوانید این کار را انجام دهید. اکثر بروکرها، امکان واریز و برداشت با استفاده از پرفکت مانی و وبمانی را ارائه می دهند و شما می توانید از این امکان بهره مند شوید. با توجه به تجربه‌ معامله گران مختلف، استفاده از وبمانی به منظور شارژ حساب بروکرها گزینه مناسب تری به حساب می آید، چرا که کارمزد کم تری از شما دریافت می کند.

حداقل سرمایه برای ورود به فارکس

این موضوع که حداقل سرمایه لازم برای ورود به فارکس چقدر است، بیشتر به سیاست های کاری از بروکر در فارکس باز می گردد و به صورت معمول مطابق با نوع حسابی که در بروکرهای فارکس به وجود می آورید، حداقل سرمایه لازم برای آغاز فعالیت در بازار فارکس مشخص خواهد شد. برای مثال در بعضی از بروکرها حداقل سرمایه طبق نوع حساب متاتریدر ۴ و ۵ متفاوت خواهد بود.


حتما برایتان جالب است : دائو در ارز دیجیتال چیست و چرا به آن نیاز داریم؟


همچنین در نوع حساب استاندارد بروکر فارکس این مورد هم تفاوت دارد اما به صورت کلی سرمایه لازم حساب های استاندارد به صورت معمول از ۱۰۰ دلار آغاز شده و این حالت بیشتر در نوع حساب های متاتریدر ۵ است. در حساب های استاندارد متاتریدر ۴ این امکان وجود دارد که این مقدار حتی کم تر باشد.

در نوع حساب های میکرو و نانو که به حساب سنتی هم معروفند، در بازار جهانی ارز وجود دارد که شما قادرید با حداقل سرمایه های کمتر از 20 دلار هم معاملات خود را پیش ببرید. در حساب های ECN هم این مقدار امکان دارد به علت نوع حساب بیشتر باشد. در هر بروکر فارکس به صورت واضح این مقادیر آمده و قادرید با مطالعه این موارد در فارکس ثبت نام نمایید.

نحوه تبدیل درآمد دلاری فارکس به ریال و تومان

بعد از واریز به حساب کارگزاری و انجام معاملات و به دست آوردن سود دلاری، شاید برای بپرسید که چطور میتوان درآمد خود را به ریال تبدیل کرد تا بتوان هر کجا از آن استفاده کرد؟ در پاسخ باید گفت که شما مثل واریز وجه به حساب های کارگزاری ها به شکل وبمانی و یا بیت کوین و سایر روش ها، کارگزاری ها درآمد شما را در قالب همین ارزها به حساب شما واریز خواهد کرد.


حتما برایتان جالب است : استراتژی های معاملاتی پرایس اکشن


برای مثال با درخواست وجه از کارگزاری به شکل وبمانی، شما توانایی این را خواهید داشت که شماره حساب کیف پول وبمانی خود را در اختیار کارگزاری قرار دهید تا وجه به حساب شما واریز گردد. جالب است بدانید که با واریز وجه از طرف کارگزاری، می توانید در صرافی آنلاین داخل کشور که انواع گوناگونی دارند، ارز خود را به این صرافی ها دهید و ریال دریافت نمایید. البته همچنین قادرید با پیدا کردن افراد معتبر و قابل اطمینان ارزهای خود را به این افراد با قیمت مناسب تری هم به فروش برسانید و این تماما به شما بستگی خواهد داشت.

چرا در بازار فارکس سرمایه گذاری کنیم؟

چنانچه در بازاری مانند بورس ایران فعالیت کرده باشید، مطمئنا مستحضرید که شما می بایست مدتی برای خرید یک سهم و رسیدن آن به قیمت مناسب برای خرید، صبر کنید و سپس آن را خریداری کنید. در ادامه تنها بایستی صبر کنید تا قیمت افزایش پیدا کند و چنانچه در آن زمان، کسی بود که سهام را از شما می خرید، آن‌ را به فروش برسانید و از این اختلاف قیمت فروش با خرید سود به دست آورید، ولی در بازار فارکس به این صورت نیست و چنین محدودیتی برای کسب سود در نظر گرفته نشده است! لذا در بازار فارکس، به علت گسترده بودن بازار و جهانی بودن آن، میلیون‌ ها نفر منتظر معامله هستند و به محض این که شما گزینه خرید یا فروش را کلیک کنید، معامله آنی انجام خواهد پذیرفت و از این جهت است که این بازار از نقدشوندگی بسیار بالایی برخوردار است.

بنابراین می توان گفت که دیگر هیچ خبری از صف خرید یا فروش نیست و نیاز نیست نگران همچین مسائلی باشید. همچنین پس از ثبت نام در بازار فارکس توانایی این را خواهید داشت که هم از افزایش قیمت و هم از کاهش قیمت سود به دست آورید، ولی همان طور که می‌ دانید، در بورس ایران امکان انجام معامله دو طرفه وجود ندارد و شما تنها می توانید از افزایش قیمت یک سهم یا اوراق بهادار سود به دست آورید. نکته مهم دیگر این است که بازار فارکس در 24 ساعت روز و 7 روز هفته باز است و نیاز  نیست حتما منتظر ساعات اداری در روزهای غیر تعطیل باشید!


نتیجه گیری و کلام پایانی

حال شاید این طور فکر کنید که با پایان مراحل صفر تا صد ورود به فارکس شما به یک معامله گر و فعال بازار فارکس تبدیل شده اید، اما این طور نیست و در واقع شما تنها وارد این دنیا بزرگ شده اید و هنوز تازه کار به حساب می آید و چیزهای زیادی وجود دارد که باید در ادامه مسیر آن ها را یاد گرفته و یا تجربه کنید. بعد از افتتاح حساب و ثبت نام در یک بروکر یا کارگزاری فارکس بایستی یک استراتژی معاملاتی برای خود تعیین کنید که باید متناسب با شخصیت، میزان سرمایه، افق زمانی سرمایه گذاری و میزان ریسک پذیری شما باشد.

بدین منظور به آموختن چیزهایی احتیاج خواهید داشت تا با فراگیری آن ها و شناخت روحیات خود، استراتژی معاملاتی خود را بچینید و طبق آن خرید و فروش های خود را مدیریت کنید. شما قادرید با فراگیری استراتژی های گوناگون و تمرین آن ها، روحیات خود را به بهترین شک کشف کنید و رفته رفته با یادداشت خطا و اشتباهات خود و جلوگیری از تکرار آن ها، یک استراتژی شخصی سازی شده برای خودتان با توجه به شخصیت و نیازهایتان داشته باشید که می تواند شما را به سودهای بسیار خوبی برساند.

این را در نظر داشته باشید که امکان دارد در مسیر آموزش فارکس و سایر بازارهای مالی به علت تجربه کمتان، مجبور شوید در ابتدای مسیر، استراتژی های معاملاتی زیادی را امتحان کنید و بعضا در این بین متضرر نیز خواهید شد؛ این هم بدین دلیل است که با نخستین شکست در استراتژی خود فکر می کنید شاید این استراتژی به صورت کامل اشتباه بوده و باید به دنبال یک راه درست تر باشید و رفته رفته استراتژی معاملاتی شما اصطلاحا پخته تر و کاراتر خواهد شد که بسیار عالی است.

با این وجود بهتر است به جای تغییر مداوم استراتژی های خود، آن را اصلاح کنید و آن ها را به صورت صحیح برطرف نمایید. حتما در این مسیر، نکته برداری و یادداشت معاملات خود را از یاد نبرید و این را بدانید که این موضوع اهمیت بسیار زیادی دارد و می تواند در موفقیت شما اثرگذاری بسیاری داشته باشد.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس را به زبان ساده به شما عزیزان توضیح دادیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید تفاوت بازار فارکس با ارز دیجیتال چیست، توصیه داریم حتما این مقاله را مطالعه فرمایید.

حال که دیگر نحوه ثبت نام و ورود به بازار فارکس را یاد گرفته اید، قصد شروع سرمایه گذاری در این بازار بین المللی را دارید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *