ارز dy dx چیست و چرا آینده آن رویایی است؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز dy dx چیست

آیا میدانید ارز dy dx چیست و چرا انقدر در مورد آینده آن در دنیا و بین تریدران بازار رمزارزها صحبت به عمل آمده است؟ شاید بسیاری از افراد ندانند که ارز dy dx چیست و چطور کار می کند ولی اتفاق نظری که در حال حاضر بین فعالان بازار کریپتوکارنسی دیده می شود، نشان از آن دارد که پروژه ارز dydx پتانسیل های بسیار زیادی برای رشد و سودآوری دارد و به همین خاطر در این مطلب به این خواهیم پرداخت که ارز dy dx چیست و چطور آن را مورد معامله قرار دهیم و در انتها نیز در مورد آینده این رمزارز جذاب صحبت خواهیم کرد.

ارز dy dx چیست ؟

در واقع DYDX یک توکن حکمرانی به حساب می آید که این امکان را در اختیار dYdX قرار می دهد تا پروتکل لایه 2 dYdX را به صورت واقعی اداره نماید. با فعال کردن کنترل مشترک پروتکل، DYDX به تریدرها، ارائه دهندگان نقدینگی و شرکای dYdX اجازه می‌ دهد تا به صورت جمعی در راستای ایجاد یک پروتکل پیشرفته تلاش نمایند. DYDX یک اکوسیستم قدرتمند را در زمینه حکمرانی، پاداش‌ ها و مشارکت‌ ها به وجود می آورد که موجب رشد و غیرمتمرکز شدن بیشتر این جامعه می شود و می‌ تواند تجربه به مراتب بهتری را به کاربران هدیه دهد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


این پروژه در ایردراپی که برگزار کرد، پاداش‌ های ارزشمندی به کاربران وفادار خود داد. این پاداش به صورت رمزارز DYDX به کاربران اهدا شد و تعداد توکن‌ ها هم به فعالیت هر کاربر متفاوت بستگی دارد. کم ترین مقدار این پاداش برای کاربرانی که حداقل 1 دلار خرید و فروش کرده اند، 310 توکن بود. آن دسته از کاربرانی هم که سطح معاملات آن‌ ها از 1 میلیون دلار بیشتر بود 9529 توکن دریافت کردند. در ادامه بیشتر در مورد این که ارز dy dx چیست و چطور کار می کند صحبت خواهیم کرد؛

نگاهی مفصل به پروژه رمزارز DYDX

رمزارز dydx امروزه یکی از بزرگترین بازیگران، در دنیای کریپتوکارنسی محسوب می شود. این توکن که اخیرا منتشر شده است، قدم بزرگی در مسیر رسیدن به پلتفرم های غیر متمرکز به شمار می رود. این را باید در نظر داشت که این پروژه تنها گزیده ای از انتقال بزرگ پروژه‌ های گوناگون به راهکارهای لایه دو به حساب می آید.

شایان ذکر است که این اقدام در راستای فعالیت در محیطی با هزینه کم تر به انجام رسیده است. تاریخچه این توکن به اواخر تابستان 1400 باز می گردد. که این ارز دیجیتال در صرافی بزرگی مثل سوشی سوآپ، بایننس و … لیست شد. در همین مدت زمان کوتاه نیز توانسته است طرفداران بسیاری را به سمت خود جذب کند. این پروتکل بر بستر بلاکچین اتریوم فعال است. لازم به ذکر است که این پروتکل غیر متمرکز همچنین از امکاناتی مانند قابلیت‌ وام‌ گیری و وام‌ دهی، مارجین، اسپات و … بهره می برد.

نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید که رمزارز dydx به نحوه یک صرافی غیرمتمرکز یا فعالیت می کند و این فعالیت بر بستر اتریوم اتفاق می افتد. این آیتم از مزیت هایی مانند مدیریت، ترید و ذخیره‌ سازی دارایی‌ ها برخوردار است و این مهم را با استمداد از قراردادهای هوشمند امکان پذیر می سازد. رمز ارز dy dx یک پروتکل متن‌ باز می باشد که از قابلیت هایی مانند شفافیت و رایگان بودن استفاده می کند. این را نیز باید در نظر داشت که ارائه زیرساخت‌ هایی برای معامله ارزهای دیجیتال ERC-20 آنهم به‌ صورت همتا به همتا از سایر قابلیت هایی است که این ارز دیجیتال را بیش از گذشته محبوب می کند.


حتما برایتان جالب است : جدید ترین شت کوین ها در سال 2022


نکته جالب در مورد استفاده از این ارز دیجیتال، این که افراد برای استفاده از آن به هیچ وجه به ثبت‌ نام و تکمیل فرایند احراز هویت احتیاج ندارد. در حقیقت آن ها می توانند بدون واگذاری اختیار ارزهای دیجیتال خود به یک متصدی از آن بهره بگیرند. همچنین راه‌ حل‌ مقیاس‌ پذیری لایه دو آن پروتکلی است که این آیتم از آن استفاده می کند که بیشتر برای اجرای معاملات قراردادهای دائمی انجام می شود.

باید در نظر داشت که این در حالی اتفاق می افتد که معاملات مارجین، معاملات اسپات، وام‌ دهی و وام‌ گیری و … همچنان در بستر لایه یک شبکه به انجام می‌ رسند. شایان ذکر است که به‌ یاری راه‌ حل‌ های لایه 2 ارز دیجیتال dYdX، افراد توانایی این را پیدا خواهند کرد تا قراردادهای دائمی را با هزینه های بسیار پایین، کارمزد فوق العاده کم و کمترین سرمایه مورد نیاز، ترید نمایند.

ارز دیجیتال dYdX چگونه کار می کند؟

در پلتفرم dYdX هر سرمایه دارای استخر وام‌ دهی اختصاصی خود می باشد که وام دهنده‌ ها و وام گیرنده‌ ها می‌ توانند با آن ارتباط برقرار کنند. در این استخرها از قرارداد هوشمند بهره گرفته می شود، از همین روی تراکنش‌ ها به طور لحظه‌ ای و بدون احتیاج به تایید انجام می شوند. در این استخرها عرضه و تقاضا درصد سود را تعیین می نماید.

در dYdX به جای این که خریدار و فروشنده با هم دیگر ارتباط برقرار کنند، با استخر وام دهی ارتباط برقرار می‌ نمایند. هر کدام از دارایی‌ های تحت پوشش سایت استخر اختصاصی خودش را دارد که با استفاده از قرارداد هوشمند مدیریت می‌ شوند. به منظور استفاده از صرافی dYdX تنها به یک کیف پول دیجیتالی مانند متامسک، مقداری اتریوم برای پرداخت Gas Fee و ارزهای دیجیتال پشتیبانی شده مانند USDC ،ETH و … احتیاج دارید.

اهداف ارز dy dx چیست؟

فرآیندهای وام دادن و وام گرفتن، از محصولات اولیه در فضای امور مالی غیرمتمرکز محسوب می شوند. نام دیگر این فضای به امور مالی غیر متمرکز defi مربوط است. شاید در نگاه اول این پروتکل مثل و مانند مابقی پروتکل های موجود در defi به نظر بیاید، ولی باید در نظر داشت که پلتفرم dydx به دنبال راه حلی برای توسعه پروتکل های پیشرفته ترید غیر متمرکز است.


حتما برایتان جالب است : نوسان گیری در بازار ارز دیجیتال با راهنمای گام به گام


این یک صرافی غیر متمرکز می باشد که در نهایت قصد دارد ابزارهای سنتی بازار معاملات را وارد دنیای بلاکچین کند. باید در نظر داشت که این ابزارهای معاملاتی در اکثر اوقات به پلتفرم های معاملات متمرکز مانند بایننس منحصر به فرد هستند که رمزارز dydx یا صرافی تغییر ناپذیر dydx درصدد است تا با انجام اموری مانند ایجاد قراردادهای دائمی در فضای غیر متمرکز به توسعه این موضوع کمک نماید.

نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال dydx

از صرافی های آنلاین خارجی زیر می توانید برای خرید و فروش ارز DYDX استفاده نمایید؛

  • ** صرافی FTX
  • ** صرافی 1inch
  • ** صرافی Hotbit
  • ** صرافی OKEx
  • ** صرافی KuCoin
  • ** صرافی Gate.io
  • ** صرافی Binance
  • ** صرافی Mandala
  • ** صرافی Huobi Global

کیف پول های ارز دیجیتال DYDX کدامند؟

به منظور ذخیره سازی رمزارزها شما می توانید از کیف پول های فعال در این حوزه استفاده کنید. شرط لازم برای ذخیره سازی ارزهای دیجیتال در کیف پول این است که ارز دیجیتال مورد نظر به وسیله کیف پول انتخابی شما پشتیبانی شود. کیف پول های سخت افزاری به نسبت کیف پول های نرم افزاری از امنیت بیشتری برخوردار هستند، به این خاطر که به صورت آفلاین ارزهای دیجیتال را ذخیره می کنند.

ارز دیجیتال dy dx چیست

کیف پول نرم افزاری SafePal یکی از کیف پول هایی است که از رمزارز DYDX پشتیبانی می نماید. شما می توانید این اپلیکیشن را بر روی تلفن همراه خود نصب کنید و به سادگی برای ذخیره سازی ارز دیجیتال DYDX اقدام نمایید. همین طور شایان ذکر است که این کیف پول قابلیت های وسیعی را از جمله Swap برای کاربران خود فراهم آورده است.

کیف پول‌ های نرم‌ افزاری متامسک، کوین بیس، ولت کانکت و imToken را برای ذخیره‌سازی این رمزارز پیشنهاد کرده است. کیف پول‌های سخت‌افزاری لجر و ترزور هم از توکن DYDX پشتیبانی می‌کنند.

آینده ارز دیجیتال DYDX (پیش بینی قیمت از 2021 تا 2025)

به صورت کلی عوامل زیادی می تواند در آینده رمزارز DYDX اثرگذار باشد. به عنوان مثال پیشرفت پلتفرم ارائه دهنده آن یکی از عوامل موثر محسوب می شود و این موضوع موجب روی آوردن بسیاری از افراد به سمت آن می شود. توکن DYDX امروزه وضعیت مناسبی دارد و روند بلندمدت آن صعودی می باشد.


حتما برایتان جالب است : رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو


با این وجود بازار ارزهای دیجیتال مثل سایر بازارهای مالی بی ثبات و نوسانی می باشد و توصیه می شود پیش از اقدام به سرمایه گذاری در این توکن، شاخص های بازار را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهید. همچنین نظرات کارشناسان ارزهای رمزنگاری شده را نیز از یاد نبرید چرا که بسیار کمک کننده است. در ادامه ما آینده قیمتی رمزارز دیدکس از سال 2021 تا سال 2025 را مورد بررسی قرار داده ایم؛

آینده قیمتی رمزارز DYDX تا سال 2021 : dYdX یک سرمایه‌ گذاری طولانی مدت سودده محسوب می شود، بنابراین پیش‌ بینی بلندمدت آینده ارز دیجیتال DYDX تا پایان سال 2021 صعودی می باشد. به احتمال زیاد در سال جاری از اوج قیمت فعلی خود که در حدود 26.91 دلار بود بالاتر خواهد رفت و این موضوع تنها زمانی اتفاق خواهد افتاد که مقاومت های قیمتی و روانی قبلی را شکسته باشد.

آینده قیمتی رمزارز DYDX تا سال 2022 : چنانچه این روند صعودی ادامه پیدا کند، DYDX تا پایان سال 2022 به مرز 60 دلار خواهد رسید. به علاوه نیمه اول سال 2022 شاهد رشد سریع تا 75 دلار خواهیم بود و در ادامه این افزایش، اصلاح قیمت به دنبال دارد ولی کاهش و اصطلاح عمیقی انتظار نمی‌ رود. با مشارکت‌ ها و پیشرفت‌ های پیش رو این قیمت بی تردید برای آینده نزدیک امکانپذیر است.

آینده قیمتی رمزارز DYDX تا سال 2023 : پیش بینی ها برای این رمزارز تا انتهای 2023 این است که قیمت DYDX می‌ تواند تا 90 دلار هم افزایش قیمت را تجربه کند.

آینده قیمتی رمزارز DYDX تا سال 2024 : بر اساس آخرین بروزرسانی ها، پیشرفت ها و پروژه‌ های جدید پلتفرم قیمت DYDX در بازار ارزهای دیجیتال، می‌ تواند به حدود قیمتی 125 دلار نیز برسد.

آینده قیمتی رمزارز DYDX تا سال 2025 : قیمت DYDX می‌ تواند تا 140 دلار تا سال 2025 افزایش پیدا کند. با این وجود رسیدن به این سطح برای DYDX خیلی سخت نخواهد بود، چرا که می‌ توان اهداف قیمتی میان‌ مدت، کوتاه‌ مدت و بلندمدتی برای سفارش‌ های خرید یا فروش پیدا کرد. این نشان دهنده این است که DYDX تا سال 2025 میلادی احتمال بالایی برای رسیدن به ATH جدید داشته باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

DYDX به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز در دنیای رمزارزها از سال 2017 و با هدف ارائه خدمات تجاری امن با هزینه های پایین و در بستر اتریوم راه اندازی شده که توکن آن نیز با نام DYDX یک توکن کاربردی و مدیریتی و حاکمیتی محسوب می شود و این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهد تا وام دریافت کنند یا در مورد آینده ارزهای دیجیتال دلخواه خود شرط بندی نمایند.

از طرفی حوزه DeFi در سالیان اخیر با سرعت زیادی رشد کرده و بعضی از پیشرفته‌ ترین فناوری‌ های FinTech و چارچوب‌ های اقتصادی را ساختاربندی کرده است. تعجبی ندارد که منابع مالی غیر متمرکز در این حوزه محبوبیت بسیاری دست یابد. هدف صرافی dYdX این است که معاملات رمزارزها را با استفاده از اهرم آسان‌ تر کند. کاربران این صرافی قادرند ETH-USDC و ETH-DAI را در مارجین با حداکثر 5 برابر اهرم و همچنین قرارداد‌های دائمی و طولانی مدت با حداکثر اهرم 25 برابر مورد معامله قرار دهند.

در انتها هم نکته ای که باید به شما گفت این است که حال و روز توکن دی وای دی اکس در حال حاضر مناسب است ولی همان طور که می دانید بازار ارزهای دیجیتال همواره بی ثبات است. برای این که در این توکن سرمایه گذاری نمایید از پیش آموزش لازم را ببینید، قدرت تحلیل خود را افزایش دهید، شاخص های بازار را رصد فرمایید و نظرات کارشناسان حوزه ارزهای دیجیتال را دریافت کنید تا تصمیم گیری ها و انتخاب های پخته تر و کم ریسک تری را داشته باشید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز dy dx چیست و چه آینده ای دارد.

همچنین اگر دوست دارید یاد بگیرید که توکن سوزی در ارز دیجیتال دقیقا چیست ، این مطلب به شما کمک می کند.

به نظر شما ارز dydx در طولانی مدت میتواند قیمت 140 دلار را ببیند؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *