تبدیل بیت کوین به اتریوم + راهکار عملی و ساده

تبدیل بیت کوین به اتریوم

تبدیل بیت کوین به اتریوم بسیار ساده و در عین حال کاربردی است، چرا که بسیار پیش آمده که فعالان بازار ارزهای دیجیتال قصد تبدیل بیتکوین به اتریوم را به دلایل گوناگون داشته باشند. البته که نحوه تبدیل بیت کوین به اتریوم در صرافی ها و کیف پول های مخلتف که امکان این موضوع را فراهم کرده اند، متفاوت است، بنابراین تصمیم گرفتیم در این مطلب راهنمای رایگان از سری مطالب آموزشی سایت، به این موضوع بسیار پرکاربرد بپردازیم. البته از آن جایی که دارایی بیشتر سرمایه گذاران در کل دنیا و ایران در بیت کوین قرار دارد و این گمانه زنی وجود دارد که در آینده ای نه چندان دور، اتریوم جایگزین بیت کوین خواهد شد، بسیاری از افراد به دنبال تبدیل بیت کوین به اتریوم هستند تا سرمایه خود را حفظ و چندین برابر کنند.

نحوه تبدیل بیت کوین به اتریوم

نحوه تبدیل بیت کوین به اتریوم چگونه است؟ بهترین روش تبدیل بیت کوین به اتریوم و برعکس چیست؟ چگونه می‌توان روند تبدیل بیت کوین به اتریوم یا بالعکس را طی کرد؟ وقتی قیمت بیت کوین در حال کاهش است، چگونه آن را به ارزهای دیگر تبدیل کنیم؟ اینها سوالاتی هستند که مطمئنا به عنوان یک تازه وارد در دنیای ارزهای دیجیتال برای شما هم پیش آمده است یا خواهد آمد. بسیاری از افراد معتقدند که ارز دیجیتال بیت کوین، بهترین گزینه برای یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. درصد عمده فعالان صنعت رمزارزها نیز سرمایه خود را روی بیت کوین سرمایه گذاری کرده ‌اند و بر این باورند که به جز بیت کوین، هیچ کدام از ارزهای دیگر، ارزش سرمایه گذاری ندارد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


اگر بخواهیم از دید دیگری به موضوع نگاه کنیم باید گفت که بهتر است هیچ وقت همه سرمایه خود را روی یک دارایی متمرکز نکنید، لذا لازم است به غیر از بیت کوین، ارزهای معتبر دیگری که می ‌شناسیم را نیز به عنوان گزینه‌ هایی برای سرمایه گذاری در نظر داشته باشیم. در این خصوص خوب است که بهترین ارزهای دیجیتال دنیا را بشناسیم. یکی از بهترین ارزهای دیجیتال که مقیاس ‌پذیری آن در مقایسه با بیت کوین بیشتر بوده و کاربردهای دیگری علاوه بر استفاده به عنوان ارز را دارد، اتریوم است. روش تبدیل بیت کوین به اتریوم، موضوعی است که در این مطلب به آن می پردازیم. اما پیش از این بهتر است که بدانیم اتریوم چیست و چطور کار می کند.

اتریوم چیست؟ یک مرور مختصر و کلی

اتریوم یک بستر جهانی غیرمتمرکز و مبتنی بر بلاکچین به حساب می آید. این شبکه بلاکچین، با هدف اجرای قراردادهای هوشمند و غیرمتمرکز کردن پلتفرم‌ های اپلیکیشن ‌ها روی کار آمده است. در حقیقت اتریوم نه تنها مثل بیت کوین، قابلیت استفاده به عنوان یک واحد پولی را دارد، بلکه می‌ توان از شبکه بلاکچین آن برای مقاصد کدنویسی و توسعه نرم ‌افزارها نیز بهره برد. امکانی که اترویوم ایجاد کرد، موجب شد تا مفهوم غیرمتمرکزسازی و عدم وجود نهادهای واسطه، بیش از پیش به خود قوت گرفته و پارادایم‌های جدیدی را در جهان به وجود آورد.

به هر صورت نقش اتریوم در جهانی کردن ساختار ارزهای دیجیتال و عملی ‌تر کردن فضای بهره‌ برداری از شبکه بلاکچین را نمی ‌شود در نظر نگرفت. همچنین که اتریوم، سال‌ هاست که پس از بیت کوین در مقام دوم رتبه ‌بندی ارزهای دیجیتال قرار دارد، بنابراین دانستن این که روش تبدیل بیت کوین به اتریوم چیست ضروری است. اگرچه به عنوان یک فعال حوزه ارزهای دیجیتال لازم است همواره از روش تبدیل ارزهای دیجیتال گوناگون به یکدیگر آگاه باشیم. 

روش تبدیل بیت کوین به اتریوم چیست؟

به منظور تبدیل بیت کوین به اتریوم و یا برعکس، چندین گزینه را پیش روی خود دارید و می توانید از بین آن ها با توجه به شرایطی که دارید، بهترین مورد را انتخاب و مورد استفاده قرار دهید.

تبدیل ارزهای دیجیتال با صرافی‌ ها

صرافی‌ های ارزهای دیجیتال که به تعداد زیاد نیز وجود دارند، بستری مناسب برای تبدیل رمز ارزها به یکدیگر محسوب می شوند. صرافی ‌هایی مانند؛ بایننس، کوین ‌بیس، چنجلی و … نمونه های خارجی از این صرافی ‌ها به شمار می روند که البته به این دلیل که در کشور ما با مشکل تحریم روبرو هستیم، کار کردن با آنها امکان دارد کمی ریسکی باشد، از طرفی به هر صرافی ناآشنایی نیز نمی ‌توان و نباید اعتماد کرد. امنیت، فاکتور بسیار مهمی است که نباید آن را در نظر نگرفت. روش ‌های دیگری که برای تبدیل بیت کوین به تتر وجود دارد، استفاده از پلتفرم‌ه ای معاملاتی و کیف پول‌ های دیجیتال است که در ادامه یک به یک به آن ها اشاره خواهیم داشت.

استفاده از پلتفرم‌ های معاملاتی

بسیاری از پلتفرم ‌های مخصوص وجود دارند که برای تبدیل بیت کوین به اتریوم کارایی دارند. این پلتفرم‌ ها این امکان را در اختیار کاربران قرار می دهند که به روش تریدینگ، به انجام تبدیل بیت کوین به اتریوم بپردازید. در این روش و با استفاده از این پلتفرم‌ ها، ابتدا مقدار بیت کوینی که قصد دارید به اتریوم تبدیل کنید را در آن Deposit می ‌کنید و پس از به فروش رفتن آن، مقدار معادل اتریوم را دریافت می کنید. در حقیقت می توان این طور گفت که روند کاری آن‌ ها به این صورت است که یک ارز در آن‌ها فروخته شده و در ازای آن، یک ارز دیگر را دریافت می نمایید.

حتما برایتان جالب است : نحوه تبدیل بیت کوین به ریال | چگونه بیت کوین خود را نقد کنیم؟

بیشتر این پلفترم ‌ها به منظور انجام معاملات پی در پی و با دفعات زیاد مناسب هستند، ولی به هر حال می ‌توان از آن‌ها در معاملات کوچک و کوتاه مدت نیز مورد استفاده قرار داد. مزیتی که این پلتفرم‌ ها دارند این است که کارمزد انجام تراکنش در آن ‌ها، بسیار کم تر از صرافی‌ ها و کیف پول ‌های دیجیتال می باشد. نکته‌ ای که در مورد استفاده از پلتفرم‌ های معاملاتی باید در نظر داشته باشیم این است که حتما پس از انجام تراکنش و معامله، سریعا ارزتان را از سایت خارج کرده و وارد کیف پول دیجیتال خود کنید. در این باره باید گفت که بسیاری از این پلتفرم ‌ها نیز کاربران ایرانی را از رده کاربران سرویس ‌دهی خارج کرده و آن ‌ها را تحریم کرده ‌اند.

نحوه تبدیل اتریوم به بیت کوین

روش ‌های دیگر تبدیل بیتکوین به اتریوم

بهترین روش تبدیل بیت کوین به تتر، روش تبدیل بیت کوین و اتریوم و در مجموع تبدیل ارزهای دیجیتال مختلف به هم، استفاده از کیف پول ‌های مخصوص این کار است.  کیف پول ‌های گوناگونی وجود دارند که امکان تبدیل بیت کوین به تتر را در اختیار کاربران قرار داده اند. یکی از بهترین و پرطرفدارترین کیف پول‌ هایی که برای این کار در اختیار کاربران قرار گرفته است، کیف پول کوینومی است که می توانید از آن استفاده نمایید.

تبدیل بیت کوین به اتریوم با استفاده از shapeshift

Shapeshift نیز مثل وبسایت changelly (که در بخش بعدی توضیح می دهیم)، یک سایت مبادله ارزهای دیجیتال است که یک کار را انجام میدهد؛ اجازه میدهد کاربران بیت کوین و دیگر ارزهای دیجیتال را با یکدیگر مبادله کنند. شما تنها به دو چیز نیاز دارید؛ بیت کوین، آدرس کیف پول اتریوم اگر شما دارید به ارز دیگری به جز اتریوم در حال تبدیل هستید، تنها به آدرس کیف پولی که شما ارز دیجیتال تبدیل شده را دریافت می کنید، احتیاج خواهید داشت. چنانچه آدرس کیف پول اتریوم ندارید، کافی است یک اکانت در coinbase ساخته و یک اکانت کیف پول اتریوم رایگان بسازید. زمانی که هردو را فراهم کردید، به سایت shapeshift.io مراجعه کنید و در ادامه گزینه Deposit را برای بیت کوین و receive را برای اتریوم در منوی choose which coins to trade انتخاب نمایید.

در گام بعدی باید روی گزینه continue کلیک نمایید. اینجا جایی است که احتیاج دارید آدرس کیف پول اتریوم و بیت کوین خود را وارد کنید. آدرس کیف پول بیت کوین مهم و اجباری نیست، ولی برای باز پرداخت، می تواند مفید باشد. وقتی شما مقدار و آدرس کیف پول خود را وارد کرده و بر روی start transaction در صفحه بعد کلیک کنید، در این محل شما آدرسی که در حال ارسال به آن هستید را مشاهده خواهید کرد. این نکته را در خاطر داشته باشید که شما برای تکمیل معامله فقط ۱۰ دقیقه زمان در اختیار دارید. معمولا بین ۳۰ الی۶۰ ثانیه طول خواهد کشید که یک معامله انجام شود و شما عملیات موفقیت آمیز بودن را روی صفحه مشاهده خواهید کرد. این بیانگر این است که عملیات تبدیل بیتکوین به اتریوم با موفقیت انجام شده است و به کیف پول اتریوم انتقال پیدا کرده است.

تبدیل بیتکوین به اتریوم با استفاده از changelly

Changelly یک پلتفرم کاملا تکامل یافته به حساب می آید که به شما امکان تبدیل هر ارز دیجیتال را به یکدیگر فراهم کرده است، به عنوان مثال در این مورد، ما یک بیت کوین داریم و قصد داریم آن را با استفاده از changelly به اتریوم تبدیل کنیم. این کار به سرعت قابل انجام خواهد بود. برای این کار در ابتدای امر به سایت changelly مراجعه فرمایید و در ادامه گزینه pair بیت کوین و اتریوم را انتخاب کنید. روی گزینه مبادله کلیک کرده و در صفحه جزییات معامله را مشاهده نمایید. این را در خاطر داشته باشید که changelly از شما برای ساخت اکانت یک آدرس ایمیل دریافت می کند و این نکته بسیار خوبی است، به خاطر این که در آینده هر وقت خواستید میتوانید وارد اکانت changelly خودتان شوید و تاریخچه مبادلات خود را مشاهده نمایید.

حتما برایتان جالب است : کیف پول ارز دیجیتال سخت افزاری + راهنمای کامل

بر روی گزینه next کلیک کنید و در این صفحه شما جزییات تبدیلی که در حال انجام آن هستید را مشاهده خواهید کرد. چنانچه همه چیز درست بود، روی گزینه confirm کلیک کنید و پرداخت را ایجاد کنید. در صفحه بعدی یک QR کد و آدرس کیف پولی که نیاز دارید برای تبدیل بیت کوین به اتریوم، بیت کوین ها را به آن ارسال کنید مشاهده خواهید کرد. بعد از ارسال پرداخت، شما قادرید تب را ببندید. بعد از این که همه مراحل انجام شد، یک ایمیل تاییدیه دریافت خواهید کرد.

تبدیل بیت کوین به اتریوم با استفاده از کوینومی

کیف پول کوینومی در چند نسخه متفاوت قابل اجرا در سیستم های کامپیوتری لینوکس، مک و ویندوز و سیستم های موبایلی اندروید و IOS می باشد. دقت در بروزرسانی به موقعه نسخه های کوینومی بسیار مهم خواهد بود، چرا که همیشه نسخه های قدیمی با اختلالاتی مواجه هستند. همان طور که گفتیم به دو طریق می توانید در کوینومی ارزهای بیت کوین را به اتریوم و بالعکس تبدیل کنید.

برای تبدیل رمز ارز ها کدام روش بهتر است؟

این که از صرافی و یا کیف پول  برای تبدیل رمز ارز های خود استفاده نمایید، تفاوت زیادی ندارد، چرا که هر دو کارمزد مشخص شده ای را از کل معامله کسر خواهند کرد. شاید یکی از مسائلی که در این بخش برای کاربران تردید ایجاد می کند، امنیت باشد. امنیت یکی از مسائلی است که در ارز های دیجیتال بسیار باید به آن توجه کنید. می توان به جرات گفت که اگر به امنیت در دنیای رمز ارز هایتان توجه نکنید، مطمئنا روزی سرمایه تان را از دست خواهید داد.

به این منظور که بخواهید رمز ارز های خود را تبدیل کنید، باید موجودی داشته باشید. چنانچه بخواهید این کار را از طریق صرافی های دیجیتال انجام بدهید، مطمئنا می بایست ابتدا حساب کاربری خود در صرافی را شارژ نمایید. احتمالا تا به حال زیاد شنیده باشید که مثلا صرافی x هک شده است و یا این که سرمایه کاربران ایرانی را بلوکه کرده است. این موضوع موجب از دست رفتن سرمایه شما خواهد شد که قطعا خوشایندتان نیست. یعنی چنانچه بخواهید برای کاری از کیف پول سرمایه تان را به داخل صرافی انتقال دهید و مدت طولانی نگه دارید، امکان دارد اتفاقاتی که گفته شد، رخ دهد.

یکی از دلایلی که برخی از افراد می گویند تا برای انجام این کار از همان کیف پول اقدام کنید، دقیقا همین موضوع است، ولی چنانچه حواستان باشد و در انجام کارهایتان محتاط باشید، مطمئنا با این مشکلات روبه رو نخواهید شد. شاید با مطالعه این بخش برخی از افراد می گویند که، امکان دارد صرافی هک شود و یا از بین برود، ما چگونه در این بخش محتاط عمل کنیم؟ در پاسخ می گوئیم که اگر در هنگام انتخاب صرافی دقت کنید و بهترین صرافی را انتخاب کنید. چنانچه انتخاب شما بهترین صرافی باشد، دیگر کار تمام است و می توانید به سادگی نسبت به انجام معاملات گوناگون و یا تبدیل ارز های دیجیتال بپردازید.


نظر شما راجب شیوه تبدیل بیت کوین به اتریوم چیست؟

هر سوال یا تجربه ای در مورد تبدیل ارزهای دیجیتال به یکدیگر داشتید، حتما در بخش ارسال دیدگاه ها بنویسید تا سایر مخاطبان هم استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *