استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک + راهنمای گام به گام استخراج

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

یادگیری استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک برای بسیاری از عزیزان جذاب است، چرا که مزایای استخراج بیت کوین با کارت گرافیک بسیار زیاد است و سود حاصل از این روش نیز بسیار بالاست و از همین روی استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک در بین ماینرهای ارزهای دیجیتال بسیار محبوب است و ماهانه به تعداد ماینرهایی که به این روش برای استخراج ارزهای دیجیتال اقدام می کنند افزوده می شود. اگر شما هم دوست دارید همه چیر درباره استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک را بدانید و بهترین کارت های گرافیک برای استخراج را بشناسید، این مطلب آموزشی به صورت رایگان به شما کمک خواهد کرد، پس همراه ما باشید.

استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک

با وجود قدرت ‌نمایی دستگاه ‌های ASIC، هنوز هم استخراج با کارت گرافیک از رونق نیافتاده است و عاشقان فناوری می ‌توانند با چند کارت گرافیک، یک سیستم ماینینگ یا به اصطلاح ریگ راه اندازی نمایند و به استخراج آلت کوین‌ ها، بپردازند. پس علاقه مندان به استخراج ارز های دیجیتال می توانند با تهیه تعدادی کارت گرافیک یک سیستم ماینینگ جمع کنند و در اصطلاح به این نوع سیستم های ماینینگ ریگ می گویند که در ادامه بیشتر توضیح خواهیم داد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


شما می توانید بدون داشتن های های ماینر و یا ASIC ها برای استخراج ارز های دیجیتال اقدام نمایید. این را در نظر داشته باشید که چنانچه قصد استخراج با کارت گرافیک را دارید، نسبت به استخراج با دستگاه های ماینر محدود تر هستید. برای مثال چنانچه قصد استخراج با کارت های گرافیک را دارید، دیگر نمی تواند ارز دیجیتال معروف و محبوب بیت کوین را استخراج نمایید. در این مطلب راهنما می خواهیم تا شما عزیزان را با انواع کارت های گرافیک برای انجام عملیات ماین آشنا کنیم، بنابراین چنانچه قصد استخراج با کارت های گرافیک را دارید، به شما مطالعه ادامه این مقاله را توصیه می کنیم.

استخراج با کارت گرافیک سودآوری دارد؟

بهتر است پیش از این که بخواهیم به سراغ توضیحات اصلی برویم، به شما توضیح دهیم که آیا در حال حاضر استخراج با کارت گرافیک سودآوری دارد یا خیر. امکان دارد این سوال در ذهن بسیاری از عیزان وجود داشته باشد و در پاسخ باید گفت که بله، امروزه استخراج از طریق کارت های گرافیک سودآوری دارد. تیم توسعه دهنده برخی از رمز ارز ها مثل ارز دیجیتال اتریوم، تلاش دارند تا استخراج کنندگان را به سمت کارت های گرافیک ببرند.

در حال حاضر افرادی وجود دارند که به وسیله کارت های گرافیک عملیات استخراج را انجام می دهند، ولی نسبت به افرادی که این کار را با دستگاه ماینر انجام می دهند، موفق نیستند. دستگاه های ماینر از قدرت بالاتری نسبت به کارت های گرافیک بهره مند هستند. همین موضوع موجب شده است تا استقبال از کارت های گرافیک کم تر باشند، ولی باز هم با وجود تمام این موارد، استخراج با کارت گرافیک سودآوری دارد.

هزینه های استخراج با کارت گرافیک چقدر است؟

استخراج با کارت گرافیک هم مثل استخراج با دستگاه های ماینر به برق نیاز دارد، ولی مصرف برق کارت های گرافیک تقریبا کم تر از دستگاه های ASIC است. چنانچه قصد دارید هنگام استخراج با کارت های گرافیک، هزینه برق کم تری را پرداخت کنید، به شما توصیه داریم که تنها در آن مکان ریگ استخراج شما روشن باشد.

بعد از تهیه یک کارت گرافیک، باید برای ریگ مورد نظر، قطعاتی دیگری مثل؛ CPU و RAM و Power و FAN یا فن تهیه نمایید. دلایل تهیه دیگر قطعات این است که تنها کارت گرافیک نمی تواند پردازش نماید. البته این نکته را نباید از خاطر برد که قطعا دیگر مثل CPU و RAM نیازی ندارند که حرفه ای ترین آن ها را تهیه کنید. می توانید از متوسط ترین این قطعات استفاده کنید تا هزینه های شما به حداقل برسد.

تهدیدهای پیش روی استخراج با کارت گرافیک

اثبات کار یا همان ماینینگ، حائز اهمیت ترین پایه امنیت شبکه اکثر بلاک چین‌ ها به حساب می آید و هنوز هیچ راه‌ حل مطمئنی جایگزین آن نشده است، ولی بعید نیست که در آینده فناوری ‌هایی در زمینه تایید تراکنش ‌ها و تولید واحدهای ارزی روی کار بیایند که استخراج به‌ صورت فعلی را تا حد زیادی منسوخ نمایند. جالب است بدانید که این فناوری‌ ها هم می ‌توانند نرم‌افزاری باشند و هم سخت ‌افزاری.

حتما برایتان جالب است : استخراج بیت کوین در منزل + راهنمای گام به گام

از نمونه‌ های نرم افزاری می ‌توان به اثبات سهام اشاره داشت که البته هنوز نتوانسته است به ‌صورت کامل جایگزین روش اثبات کار شود. در اثبات سهام برای تایید تراکنش‌ ها و ایجاد بلاک ‌های جدید احتیاج به سخت افزارهای استخراج نمی باشد و تنها کافیست که ارز دیجیتال خریداری شده و به شبکه اختصاص داده شود تا بتوان با تایید تراکنش ‌ها کسب درآمد کرد. از فناوری‌ های سخت‌ افزاری آینده نیز می ‌توان کامپیوترهای کوانتومی را نام برد که امکان دارد شیوه استخراج را به صورت کلی عوض نمایند. البته هنوز امکان تولید عمده آن‌ ها وجود ندارد. علاوه بر این موارد برای استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک حتما باید موارد دیگری را نیز مد نظر قرار دهید که به شرح زیر می باشند :

هزینه برق : یکی از اصلی ترین دلایل خاموش کردن ریگ‌ های استخراج گرافیکی در کشورهای پیشرفته هزینه برق بالای آن کشورهاست، ولی این مشکل در کشور ما وجود ندارد و حتی در اوج بازار نزولی هم این هزینه برای خیلی ‌ها قابل توجیه بود. البته بهتر است ریگ خود را درجایی بگذارید که دستگاه‌ های برقی زیادی روشن نباشد، به خاطر این که در این صورت هزینه برق آن‌ها هم به‌ صورت تصاعدی برای شما ارزیابی می شود. با خاموش کردن ریگ در ساعات پیک مصرفی هم می ‌توانید هزینه برق آن را تا حد زیادی کاهش دهید. مصرف برق یک ریگ ماینینگ متوسط یا قوی هنوز هم بسیار پایین ‌تر از یک دستگاه ای ‌سیک است و این امر با مشکلات اخیر ایجاد شده به وسیله دولت برای ماینرها اهمیت بیشتری خواهد داشت.

توجه به میزان پاداش هر بلاک و رویدادهای هالوینگ : تلاش کنید پیش از برنامه‌ ریزی برای استخراج یک ارز از میزان پاداش استخراج هر بلاک و تاریخ هالوینگ یا همان نصف شدن پاداش بعدی آن اطلاع پیدا کنید. به منظور مشاهده تاثیر این رویداد کافی است به هالوینگ اخیر لایت کوین و تأثیرش بر قیمت و هش ریت شبکه آن توجه داشته باشید. فرض بر این است که پس از هر بار نصف شدن پاداش استخراج، قیمت کوین موردنظر افزایش پیدا خواهد کرد، ولی این رویداد امکان دارد برعکس عمل کرده و موجب شود ماینرها یا دستگاه خود خاموش کنند و یا در صورت امکان با آن به استخراج کوین دیگری بپردازند. البته یکی از بزرگ ‌ترین مزایای کارت ‌های گرافیک بر ای‌ سیک ‌ها این است که در صورت وقوع چنین اتفاقی می ‌توان به ‌سادگی ریگ برای استخراج کوین دیگری تنظیم نمایید.

سختی و هش ریت شبکه : علت اصلی مبارزه بسیاری از ارزهای دیجیتال با دستگاه‌ های ای ‌سیک و FPGA این است که بتوانند از افزایش بیش‌ از حد سختی شبکه و به‌ تبع آن از انحصاری شدن ماینینگ جلوگیری نمایند. تمرکززدایی یکی از حائز اهمیت ترین شروط یک ارز دیجیتال پایدار و خوب به حساب می آید، چرا که در صورتی‌ که کنترل بیش از ۵۱ درصد یک زنجیره بلاک چین به دست یک یا چند شرکت بیافتد، ریسک حمله ۵۱ درصدی به آن زنجیره تا حد زیادی افزایش پیدا خواهد کرد.

بهترین کارت های گرافیک برای استخراج

البته باید در نظر داشت که بسیاری از ارزهای دیجیتال وجود دارند که امنیت شبکه خود را با دستگاه‌ های ای‌ سیک تامین می ‌کنند و تا حدود زیادی غیرمتمرکز محسوب می شوند. هش ‌ریت بالای این دستگاه‌ ها موجب افزایش هش ریت کلی شبکه شده و امنیت آن را افزاش خواهد داد، ولی این مورد بیشتر در مورد بعضی از کوین ‌های برتر بازار صدق می ‌کند و نمی ‌توان آن را برای هر کوین جدیدی مورد استفاده قرار داد. مگر این ‌که از الگوریتمی برای تولید آن استفاده کرد که دستگاه‌ های ای‌ سیک مخصوص آن در بازار موجود باشند. بنابراین بهتر است پیش از شروع به کار، میزان سختی استخراج و هش ‌ریت شبکه کوین ‌های مورد نظر خود را با دقت تحت نظر داشته باشید.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران

وضعیت بازار ارزهای دیجیتال برای استخراج : قیمت و وضعیت بازار ارزهای دیجیتال مورد دیگری است که حتما باید آن را هم در نظر داشت. من ریگ استخراجم را تنها چند روز قبل از سقوط قیمت بیت کوین تحویل گرفتم و می ‌توانید حال‌ و روز من را طی چندین ماه گذشته تصور کنید، ولی من پیش از خرید بدترین حالت آن را هم در نظر گرفته بودم و به صورتی برنامه ‌ریزی کردم که ریگ من حتی در بدترین حالت هم سوددهی داشته باشد و این به طرز عجیبی درست از آب درآمد.

مزایای استخراج با کارت گرافیک

وجود سخت افزار استاندارد : شما قادرید با هزینه ای متوسط، یک سیستم کامپیوتری مناسب و کارامد جمع آوری کنید که پشتیبانی کافی را داشته باشد و همیشه قابل استفاده باشد.

سادگی تامین : با این که کارت گرافیک ها به وسیله دو کمپانی بزرگ، یعنی AMD و NVIDIA تولید و طراحی می شوند، ولی در این بین بسیاری از شرکت ها مثل دل و ایسوس به ساخت و دوباره فروختن کارت گرافیک ها می پردازند. این کار موجب ایجاد رقابت در این زمینه شده و در نهایت موجب خواهد شد تا کارت گرافیک ها از حالت اختصاصی خارج شوند.

بازار فروش دست دوم مناسب : شما همچنین قادرید در هر زمان که خواستید، هر قطعه از سیستمتان را با قیمت مناسب به فروش برسانید. کارت های گرافیک را می توانید در هر زمان که خواستید با قیمتی مناسب به فروش برسانید. این کار برای دستگاه های اسیک امکان پذیر نیست و شما نمی توانید آن ها را با قیمت مناسبی به فروش برسانید.

قدرت محاسباتی به همراه آزادی در انتخاب : کارت های گرافیک در تمام زمینه ها از جمله هوش مصنوعی و محاسبات پیچیده بسیار خوب و کارآمد هستند. همچنین برای کارت های گرافیک به هیچ عنوان اهمیتی ندارد که شما چه ارزی را ماین می کنید. کارت های گرافیک محدودیتی در نوع ارز استخراجی ندارند و شما قادرید در هر لحظه هر ارزی که خواستید را استخراج کنید. برخلاف دستگاه اسیک که تنها میتواند یک نوع کوین را استخراج کند و برای هیچ کار دیگری نمیتوان از آن ها استفاده کرد، کارت های گرافیک این آزادی را به شما می دهند که در هر زمان که از استخراج خسته شدید آن ها را به هوش مصنوعی یا هر چیز دیگری که تمایل دارید تبدیل نمایید.

حتما برایتان جالب است : بیت کوین صفر تا صد | همه چیزی که باییید راجب بیت کوین بدانیم

قابلیت ارتقا : شما در هر زمان که حس کردید سیستمی که دارید سرعتش پایین آمده و یا به هر علتی قصد ارتقا آن را دارید، می توانید به سادگی قطعه مورد نظرتان را تعویض نمایید و از سرعت و انرژی تازه سیستم خود لذت ببرید.

معایب استخراج با کارت گرافیک

قدرت کمتر : استخراج به کمک کارت های گرافیک به شما قدرت کم تری نسبت به دستگاه های اسیک می دهد.

تجهیزات بزرگ : به منظور تهیه وسایل برای استخراج با کارت گرافیک می بایست فضای بیشتری برای دستگاه های خود اختصاص دهید.

مصرف برق : کارت گرافیک و سی پی یو مصرف برق بالاتری نسبت به سیستم های اسیک دارند و بایستی نسبت به مصرف آن ها تمهیدات لازم را اندیشیده باشید.

استخراج یک کوین خاص : چنانچه قصد دارید صرفا یک کوین خاص را استخراج کنید، تهیه دستگاه اسیک برای آن استخراج به صرفه تری را برای شما به همراه خواهد داشت. 

کدام یک بهتر است، دستگاه ASIC یا کارت گرافیک؟

استخراج با کارت گرافیک مزایایی در زمینه شبکه دارد که البته به علت سخت بودن آن در اینجا به آن اشاره ای نکردیم ولی این مزایا موجب شده که کوین هایی مثل مونرو بعید است که به سمت دستگاه های اسیک بروند. همچنین بلاک چین های جدید هم پیشرفت هایی داشته اند و می توانند انواع مختلفی از محاسبات را روی بلاکچین انجام دهند، به همین خاطر با توجه به این که کوینی مثل اتریوم بلاک چین خودش را دارد، احتمالا هیچ وقت شاهد حضور اتریوم روی دستگاه های اسیک نخواهیم بود. باید بدانید که همیشه تعدادی کوین هستند که در مقابل ورود به دنیای استخراج اسیک مقاومت می کنند.

حتما برایتان جالب است : تبدیل بیت کوین به اتریوم + راهکار عملی و ساده

شاید کوین مورد نظر شما هم یکی از همین کوین های مقاومت کننده باشد. احتمال این که بتوانید از چند کوین با توجه به وضعیت بازار درآمدزایی کنید بیشتر از این است که تمام سرمایه خود را فقط روی یک نوع ارز متمرکز کنید. البته دستگاه های اسیک هم همیشه بد نیستند و سود خودشان را دارند. چنانچه شما سرمایه کافی در اختیار داشته باشید و همچنین برق ارزانی هم در اختیارتان باشد و همچنین مشکلی با محدودیت ماینینگ یک ارز نداشته باشید، دستگاه های اسیک می توانند انتخاب بسیار بهتری نسبت به کارت گرافیک به حساب آیند.

معرفی بهترین کارت های گرافیک برای استخراج

  1. 1) کارت گرافیک Radeon RX 570

یکی از کارت های گرافیکی GPU که شما قادرید از آن برای انجام عملیات استخراج بهره بگیرید، RX 570 به شمار می آید. قدرت هش ریت این کارت گرافیک برابر با 27MH/S است. سازنده این کارت گرافیک کمپانی معروف AMD است. تعداد هسته های این کارت گرافی 2048 هسته استریم همچنین فرکانس پایه آن نیز 1168 مگاهرتز است. همچنین این نکته را در نظر داشته باشید که توان مصرفی این کارت گرافیک 150 وات میباشد.

  1. 2) کارت گرافیک Radeon R9 FURY

کارت گرافیک Radeon R9 FURY به وسیله شرکت معروف AMD طراحی و روانه بازار شده است. هش ریت این کارت گرافیک برای انجام عملیات ماینینگ 29MH/S است، همچنین توان مصرفی کارت گرافیک Radeon R9 FURY برابر با 275 می باشد. تعداد هسته های این کارت گرافیک GPU برابر با 4096 هسته استریم و همچنین فرکانش پایه آن نیز 1000 مگاهرتز می باشد.

  1. 3) کارت گرافیک Radeon Rx Vega 64

این کارت گرافیک هم مانند سایر کارت گرافیک ها توسط شرکت معتبر AMD طراحی و توزیع شده است. توان مصرفی کارت گرافیک Radeon Rx Vega 64 برابر با 295 وات می باشد و شما می توانید با هش ریت 40MH/S با این کارت گرافیک وارد شبکه ارز دیجیتال دلخواه شوید. کارت گرافیک یا “GPU “Radeon Rx Vega 64 از 4096 هسته استریم پشتیبانی می کند. همچنین باید در نظر داشت که فرکانش پایه این کارت گرافیک نیز 1247 مگاهرتز است.

  1. 4) کارت گرافیک GTX 1050 Ti

این کارت گرافیک به وسیله شرکت بزرگ NVIDIA طراحی و روانه بازار شده است. هش ریت این کارت گرافیک برابر با 13.90MH/S است. همچنین باید اشاره داشت که توان مصرفی این کارت گرافیک برابر با 300 وات می باشد و  فرکانس پایه آن نیز 1493 مگاهرتز می باشد.

  1. 5) کارت گرافیک GTX 1070

مطمئنا بارها نام این کارت گرافیک را شنیده اید. از این کارت گرافیک و هم رده های این کارت گرافیک، در بخش گیمینگ کاربرد بسیاری دارد. کارت گرافیک GTX 1070 محصولی از کمپانی معروف NVIDIA محسوب می شود. این کارت گرافیک با فرکانس پایه 1797 مگاهرتز و همچنین هش ریت پردازشی 30MH/S تهیه شده است. شایان ذکر است که توان مصرفی برق این کارت گرافیک نیز 500 وات میباشد.


نتیجه گیری و کلام آخر

اولین و حائز اهمیت ترین توصیه من به افرادی که قصد دارند استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک را آغاز نمایند این است که به ‌هیچ‌ عنوان با سرمایه‌ ای که به آن نیاز دارید و یا با استفاده از وام و قرض وارد این کار نشوید. در حقیقت بهتر است با پولی کار کنید که در صورت از دست رفتن آن زندگی شما مختل نشود. مطالب زیادی در مورد مزایا و معایب استخراج با کارت گرافیک در متن اشاره کردیم که امیدواریم از آن ها استفاده کنید و قبل از اقدام برای این کار، این مزایا و معایب را با شرایطی که دارید تطبیق دهید و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید تا در آینده پشیمان نشوید.

بازگشت سرمایه یک ریگ ماینینگ به صورت معمول بیش از یک سال طول می کشد، ولی با نظر گرفتن وضعیت قیمت برق و احتمال بالا رفتن قیمت بیت کوین و رشد آلت کوین ‌ها، این سرمایه امکان دارد در طول چند ماه به صورت کامل جبران شود. استخراج با کارت گرافیک نیاز به یک برنامه ‌ریزی برای 1.5 یا 2 سال دارد. بهتر است با چند کارت کار را استارت بزنید و در صورت بهبود وضعیت بازار، تعداد آن‌ ها را افزایش دهید. من به ‌هیچ‌ عنوان در شرایط کنونی راه‌ اندازی فارم ‌های کارت گرافیک را به کسی پیشنهاد نمی دهم.

البته شاید در صورتی‌ که به برق و محیط مناسب دسترسی داشته باشید، دستگاه‌ های ای سیک بسته به مدلشان، بازگشت سرمایه سریع ‌تری داشته باشند، ولی با پیش ‌بینی افزایش سختی شبکه بیت کوین، سوددهی آینده این دستگاه‌ ها هم از پیش کم تر شده و انواع قدیمی آن‌ها هم به‌ سرعت از رده خارج می شوند. البته استخراج با دستگاه‌ های ای ‌سیک برنامه‌ ریزی و روش کار خاص خود را دارد که البته موضوع این مقاله نیست. نکته نهایی این است که در پایان این شما هستید که باید در مورد وقت و سرمایه خود تصمیم بگیرید و نه شخص دیگری، پس هوشیار باشید.

امیدوارم همه چیز راجب استخراج ارز دیجیتال با کارت گرافیک را متوجه شده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص بهترین کارت گرافیک برای استخراج بیت کوین داشتید، از طریق بخش ارسال نظرات و دیدگاه ها در انتهای صفحه، با ما در ارتباط باشید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *