بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان چیست؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی

اگر فرزندی دارید و از آلان به فکر آینده مالی کودک یا کودکان خود هستید، باید بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان را بلد باشید تا آینده مالی فرزندانتان با فکر و تصمیمات حال حاضر شما تامین شود! دانستن بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان به شما کمک می کند که بهترین بازارهای مالی که در بلندمدت سوددهی مناسبی دارند و ریسک سرمایه گذاری بلندمدت در آنها بسیار پایین است را شناسایی و برای کودکان خود آنجا سرمایه گذاری کنید. یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری برای کودکان ارزهای دیجیتال، سهام و اوراق بهادار، طلا یا سکه، سپرده های بلندمدت بانکی و بیمه عمر می باشد که سعی داریم همه آن ها را در این مطلب بررسی کنیم.

بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

خانواده ها می توانند با تخصیص دادن مبلغی در ماه برای آینده کودکان خود و انتخاب بهترین روش سرمایه گذاری آینده فرزندان خود را تضمین کنند و دیگر نگران آینده آنها نباشند. روش های گوناگونی برای سرمایه گذاری کودکان وجود دارد ولی شما باید بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان را انتخاب نمایید تا هم در بلندمدت سود خوبی را کسب کنید و هم با توجه به تورم موجود در جامعه ارزش پول شما کاهش پیدا نکند.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


با توجه به تورم موجود در جامعه، دیگر خانواده ها قادر نیستند مثل گذشته پول های خود را برای آینده فرزندانشان در قلک یا حساب های بانکی آن ها پس انداز نمایند، با این کار تنها روز به روز ارزش پول آن ها کاهش پیدا می کند، ولی بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان دقیقا کدام است؟ کدام روش سرمایه گذاری را برای آینده فرزندانمان انتخاب کنیم که در بلندمدت پولمان چند برابر شود و آینده فرزندانمان با آن تامین گردد؟ در این مقاله 7 روش سرمایه گذاری امن و آینده دار برای کودکان و نوجوانان را بیان کرده ایم تا بتوانید گزینه های مختلفی را بررسی کرده و بهترین آن ها را برای تضمین آینده مالی فرزندانتان انتخاب کنید.

ویژگی های بهترین سرمایه گذاری برای کودکان

  • ** سوددهی بالا : اصلی ترین قابلیت سرمایه گذاری در بازارهای مالی، سوددهی بالای آن در بلندمدت به حساب می آید. هرچند این روش معمولا با ریسک بالایی همراه است، ولی به همان اندازه هم سود مطمئن و بالایی برای شما به همراه خواهد داشت و سود به دست آمده از آن می تواند آینده کودکانتان را تضمین نماید.
  • ** نقد شوندگی بالا : از حائز اهمیت ترین قابلیت سرمایه گذاری مناسب، نقد شوندگی بالای آن است. در صورت استفاده از بازارهای مالی امکان دارد قابلیت نقد شوندگی آن پایین باشد، ولی برخی از بازارهای مالی هستند که هر زمان که نیاز داشته باشید، می توانید سرمایه خود را برداشت کنید. بورس، بازار ارزهای دیجیتال، طلا و سکه و حتی سپرده های بانکی از قابلیت نقدشوندگی بالایی برخوردار هستند.
  • ** قانونی بودن سرمایه گذاری : تمامی فعالیت های بازاری که قصد سرمایه گذاری بلندمدت در آن را دارید، باید قانونی باشد و در طول زمان نیز قانونی بماند. البته اگر جزئیات آن در طول زمان تغییر کند مشکلی نیست ولی کلیت سرمایه گذاری باید قانونی باشد تا با گذشت زمان و رسیدن فرزندانتان به سنین بالاتر، فرزندتان قادر به استفاده از سرمایه گذاری خود باشد و با محدودیت قانونی در این زمینه مواجه نباشد.

1) سرمایه گذاری در بورس

سرمایه گذاری در بورس شاید مناسب ترین سرمایه گذاری بلند مدت برای فرزندان به حساب آورد. خانواده هایی که با سرمایه گذاری در بورس آشنا هستند، قادرند در ابتدا اقدام به دریافت کد بورسی آفلاین برای فرزندان زیر 18 سال خود و خرید سهم های بنیادی در بازار نمایند تا در بلندمدت سود بسیار خوبی کسب کنند.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس – از صفر تا صد بورس

چنانچه خانواده ها با معامله در بورس آشنا نیستند، قادرند با دریافت کدبورسی برای فرزندان خود برای خرید عرضه اولیه با کد بورسی کودکان خود اقدام کنند. این را در نظر داشته باشید که به منظور دریافت کد بورسی آفلاین، سرپرست افراد زیر 18 سال که محدودیت سنی هم ندارد، از نوزاد چندماهه تا نوجوان ها باید برای ارائه مدارک هویتی به یکی از شعب کارگزاری مورد نظر یا دفاتر پیشخوان طرف قرارداد با همان کارگزاری مراجعه فرمایند و برای دریافت کد بورسی آفلاین اقدام نمایند.

2) خرید طلا و سکه بهترین روش سرمایه گذاری برای کودکان

خریداری طلا و نگهداری آن می تواند یکی از بهترین روش ها برای سرمایه گذاری کودکان به حساب آید، چرا که با دید بلندمدت بر روی طلا سرمایه گذاری می کنید، مطمئنا یکی از مطمئن ترین و پرسود ترین روش های سرمایه گذاری برای آینده کودکان شما محسوب خواهند شد. چرا که قرار است طلا را با دید سرمایه گذاری خریداری کنید به اجرت ساخت و مالیات و … طلا هم توجه کنید تا بخش زیادی از پولتان صرف هزینه های اضافی نگردد.

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در طلا و سکه – از صفر تا صد طلا و سکه

به دلیل وجود این گونه مشکلات به منظور خرید طلا خیلی از افراد سرمایه گذاری در سکه را نسبت به طلا روش مناسب تری برای سرمایه گذاری میدانند. البته این را هم باید در نظر داشت که سرمایه گذاری روی طلای آب شده که در قالب شمش های چند گرمی به فروش می رسد هم به دلیل این که کارمزدی بین 1 تا 3 درصد دارد، یکی از بهترین روش های سرمایه گذاری بلندمدت روی طلا به حساب می آید و حتی برای خرید و سرمایه گذاری کوتاه مدت و میان مدت نیز مناسب ترین گزینه ممکن می باشد.

3) استفاده از صندوق های سرمایه گذاری

استفاده از صندوق های سرمایه گذاری می تواند بهترین سرمایه گذاری برای کودکان به شمار رود. البته این صندوق ها انواع مختلفی دارند که سود و ریسک پذیری هر کدام از این صندوق ها با یک دیگر متفاوت می باشد. به عنوان مثال صندوق سرمایه گذاری با درآمد ثابت ریسک به مراتب کمی دارند، به این خاطر که حدود 90 درصد از سرمایه در اوراق بهادار سرمایه گذاری قرار دارد و تنها 10 درصد آن در بورس سرمایه گذاری می گردد. البته هرچند این روش ریسک پایینی دارد، ولی به مراتب سود کم تری هم برای سرمایه گذاران به همراه خواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : صندوق های سرمایه گذاری چیست و نحوه خرید آن چگونه است؟

شما می توانید از صندوق سرمایه گذاری سهامی هم استفاده نمایید، این روش ریسک تقریبا بالایی به همراه خواهد داشت، به این خاطر که تنها 30 درصد آن در اوراق بهادار سرمایه گذاری می گردد. این روش سودآوری مناسبی خواهد داشت. صندوق سرمایه گذاری مختلط نیز یکی از این صندوق ها به حساب می آید که ریسک آن متوسط است و سود آن نیز به اندازه صندوق های سهامی نیست ولی به اندازه صندوق های درآمد ثابت نیز کم نیست.

در این روش 40 درصد از سرمایه در اوراق بهادار سرمایه گذاری می گردد. شما با توجه به ریسک پذیری خود و سود مورد نظرتان قادرید از این صندوق ها استفاده نمایید، چرا که تمامی آن ها می توانند در بلندمدت برای آینده کودکانتان سود خوبی را به همراه داشته باشند.

4) سرمایه گذاری در بیمه عمر

سرمایه گذاری در بیمه عمر بازدهی ارزهای دیجیتالی و یا بازار بورس را به همراه نخواهد داشت، ولی همچنان یکی از روش های خوب سرمایه گذاری برای کودکان و فرزندان شما محسوب می شود. در نظر داشته باشید که به منظور سرمایه گذاری در بیمه عمر شما عزیزان قادرید با پرداخت مبالغی کم، در هر ماه یا در هر سال برای فرزندان خود در آینده سرمایه ای بزرگ به وجود آورید.

بهترین روش پس انداز برای کودکان

شرکت بیمه با پول پرداختی شما در فعالیت های اقتصادی سودده، شرکت کرده و منافعی که شرکت بیمه از این سرمایه گذاری ها به کسب می کند را، به صندوق های اندوخته شما در بیمه عمر و سرمایه گذاری واریز می نماید و این روال در بلندمدت موجب چندین برابر شدن پولی که شما به بیمه پرداخته اید در خواهد شد.

5) سرمایه گذاری بلندمدت در ارزهای دیجیتال

در حال حاضر ارزهای دیجیتال به بزرگترین منابع کسب درآمد کل جهانیان تبدیل شده است. جالب است بدانید که ارزش آنها همچنان در حال افزایش است. همچنین تعداد نفراتی که از آن ها استفاده می کنند نیز هر لحظه افزایش پیدا می کنند. بهترین سرمایه گذاری برای کودکان می تواند روی این ارزهای دیجیتال انجام شود. شما باید ارزهای گوناگون را مورد بررسی قرار دهید و آینده دار ترین آن ها را انتخاب نمایید. فکر می کنم بیت کوین را به عنوان پادشاه ارزهای دیجیتال می شناسید و نکته جالب در خصوص آن این است که سودی که بیت کوین و رفقای آن به سرمایه گذاران داده اند، بیش از چندین هزار درصد بوده است!

حتما برایتان جالب است : بهترین ارز دیجیتال برای آینده کدام است؟

چنانچه به دنبال سرمایه گذاری در رمزارزها هستید، بیت کوین و اتریوم می توانند مناسب ترین گزینه های سرمایه گذاری بلندمدت به حساب آیند، ولی حواستان باشد که قیمت آن بسیار بالاست. گفتنی است که اتریوم نیز جایگاه دوم بهترین ارزهای دیجیتال قرار دارد و سرمایه گذاری روی آن مطمئنا سود خوبی را در بلندمدت برای شما به همراه خواهد داشت، به این خاطر که ارزش آن همراه با بیت کوین همچنان در حال افزایش است. قیمت آن از بیت کوین پایین تر و سرعت آن بیشتر است. پیش بینی می شود که ارزهایی مانند بایننس کوین، استلار، فایل کوین و … نیز آینده بسیار خوبی داشته باشند.

6) افتتاح حساب بانکی پس انداز

والدین همچنین قادرند با افتتاح حساب بانکی برای کودکان و واریز مستمر پول به آن حساب، سرمایه گذاری خوبی برای کودکان خود داشته باشند و حتی می توانند از پول هایی که فرزندشان در طول کودکی هدیه و یا عیدی می گیرد این کار را انجام دهند. گفتنی است که حساب پس انداز، حسابی است که دارنده آن طی قراردادی پول خود را در یک محدوده زمانی در اختیار بانک قرار میدهد تا بانک با آن کار کند و به صاحب حساب سود پرداخت کند.

حمل پول نقد یا نگهداری آن در خانه خطراتی را به همراه دارد، ولی حساب پس انداز بانکی این اجازه را به شما می دهد تا وجوه نقدی خود را ایمن نگاه دارید و هرگاه نیاز داشتید آن را پس بگیرید. پول نقد همواره شما را وسوسه خواهد کرد تا به مراتب بیشتر خرج نمایید، ولی یک حساب پس انداز کمک می کند تا وجوه نقدی خود را کنار بگذارید و هدفت هایتان را دنبال کنید.

حتما برایتان جالب است : بهترین سرمایه گذاری در سال 1400 چیست؟

یکی از مزایای این نوع حساب بانکی، دسترسی آسان به پول به حساب می آید، چرا که شما به سادگی می توانید پول را از حساب خود بردارید یا به حساب دیگری منتقل کنید. شما در هر زمان می توانید از طریق دستگاه های خودپرداز پول بردارید یا قبض هایتان را بپردازید یا وجهی را منتقل کنید.

7) سرمایه‌ گذاری روی استعداد و علاقه کودکان

چه چیزی بهتر از این است که والدین روی ارزشمندترین دستاورد زندگیشان سرمایه گذاری نمایند؟ در واقع با افزایش مهارت‌ های فرزندانتان، کشف استعدادهای آن ها و پرورش تک تک آن ها قادرید در این مسیر قدم بردارید. از نظر بسیاری از کارشناسان بهترین سرمایه گذاری برای کودکان، پرورش استعدادها و مهارت‌ های کودک به حساب می آید. 

افزایش اعتماد به نفس، تضمین شدن آینده شغلی فرزندانتان، جلوگیری از سردرگمی فرزندتان در دوره های نوجوانی و جوانی و همین طور کسب کردن جایگاه اجتماعی مناسب از همان سن کودکی از مزایای سرمایه گذاری روی علاقه و استعداد کودکان به حساب می آید و مهارت های فردی کودک را گسترش می دهد.

حتما برایتان جالب است : مناسب ترین ارز برای سرمایه گذاری بلندمدت و سودده

می توان گفت که زمین هایی مثل ورزش، یادگیری زمان جدید، یادگیری موسیقی، کامپیوتر و مهارت های نرم افزاری، نقاشی و … از جمه زمینه هایی هستند که اگر تشخیص دهید کودکتان در هر کدام از آن ها علاقه و استعداد دارد، بهتر است در مسیر دستیابی به اهداف کودک، آن را همراهی کنید و از سنین کم برای پرورش مهارت و استعداد کودکانتان در این زمینه ها اقدام کنید، تا در زمان نوجوانی و جوانی بتواند از این مهارت هایی که پرورش پیدا کرده اند، استفاده کنند.


همان طور که ابتدا به شما قول داده بودیم، به معرفی 7 مورد از بهترین روش های سرمایه گذاری برای کودکان پرداختیم.

اگر به بازار مسکن نیز علاقه دارید، مطلب خرید آپارتمان برای سرمایه گذاری مطمئنا برای شما جذاب است. 

در پایان هرگونه سوالی در مورد نحوه پس انداز پول برای کودکان داشتید، از طریق بخش ارسال دیدگاه ها از تیم پشتیبان ما سوال فرمایید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *