نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال به بیان عامیانه

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال

اگر دوست داشته باشید در بازار ارزهای دیجیتالی مشغول به فعالیت شوید، باید نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال را بلد باشید. البته همین ابتدای امر باید گفت که نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال بسیار ساده است و نباید ذهنتان را درگیر چگونگی انجام آن کنید، بلکه بهتر است همین مطلب آموزشی و رایگان را تا انتها مطالعه کنید و مطمئن باشید که دید بسیار خوبی برای شما به همراه خواهد داشت. پس اگر به بازار کریپتوکارنسی علاقه دارید و دوست دارید نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال را به زبان ساده یاد بگیرید، این مطلب برای شما نوشته شده است.

نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال

ترید ارز دیجیتال به معامله یا همان خرید و فروش بیت کوین و سایر آلت کوین ها می گویند که با هدف کسب سود انجام می شود که در آن شخص تریدر یا معامله گر با هدف به دست آوردن سود نمودارهای قیمتی، اخبار بازار و رویدادهای آتی بازار را مورد استفاده قرار می دهد. هنگامی که از ترید کردن یا معامله در بازارهای مالی صحبت به عمل می آید، منظور دادن چیزی و گرفتن چیز دیگر است.

به عنوان مثال شخصی را در نظر بگیرید که اتریوم خریداری می کند تا آن را با امید افزایش قیمت در آینده با قیمت بالاتری به فروش برساند؛ در حقیقت او پول داده و اتریوم خریداری کرده است و در آینده، اتریوم را با پول مورد معامله قرار خواهد داد. تریدر یا معامله‌ گر شخصی است که در بازارهای مالی به دنبال خرید یا فروش هر نوع دارایی مالی به قصد کسب سود می گردد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته این را هم باید گفت که این فعالیت می‌ تواند از جانب شخص برای خود، فردی دیگر یا یک سازمان انجام شود. فرق عمده ای که بین یک تریدر و یک سرمایه‌ گذار وجود دارد، مدت زمانی است که شخص دارایی‌ های خریداری شده را نگهداری می کند. به صورت معمول سرمایه‌ گذاران چشم‌ اندازی بلندمدت دارند، ولی تریدرها به صورت معمول به بازه‌ های زمانی کوتاه علاقه بیشتری دارند تا از روند‌ها کوتاه‌ مدت سود به دست آورند. تریدرها به مراتب معاملاتی بیشتری در بازه زمانی یکسان به نسبت سرمایه‌ گذاران انجام می‌ دهند. تریدرها در بازار رمزارز به کسانی گفته می شود که در بازه‌ های زمانی یک روزه تا چند ماهه به خرید و فروش و معامله رمزارزهای گوناگون می پردازند، ولی سرمایه‌ گذاران با نگاه طولانی مدت، به دنبال نگهداری یک تا چند ساله رمزارزها در کیف پول‌های خود هستند.

چگونه در بازار ارز دیجیتال ترید کنیم؟

به بیان ساده ترید یا مبادله رمزارزها به استفاده مناسب از نوسان‌ آن‌ ها، اخبار و رویدادهای گوناگون و استفاده از استراتژی‌ های معاملاتی برای کسب سود می گویند. ابزار کار تریرها با سرمایه‌ گذاران تفاوت‌ چندانی ندارد. به عنوان مثال آن‌ ها معمولا از صرافی‌ های آنلاین به منظور معامله لحظه‌ ای رمزارزها یا تبدیل آن‌ ها به یکدیگر کمک می گیرند، محل نگهداری دارایی‌ های دیجیتال آن ها متفاوت است و در مقابل ریسک کاری که انجام می دهند نیز به مراتب بالاتر است. معامله کردن به تحلیل قیمت رمزارزها در بازه‌ های زمانی گوناگون نیاز دارد که مستلزم آن یادگیری مبانی تحلیل تکنیکال و استفاده از تحلیل فاندامنتال می باشد تا تریدر توانایی شناسایی فرصت‌ هایی را داشته باشد که در بازار وجود دارد.

حتما برایتان جالب است : آموزش خرید و فروش اتریوم + راهنمای ترید ارز دیجیتال اتریوم

معامله رمزارزها یا همان تریدینگ انواع گوناگونی دارد و نکته‌ ای که در کل آن ها باید مد نظر داشته باشید اینجاست که عنصر اصلی معاملات صبر کردن است. همچنین هر کدام از سبک‌ های گوناگون می بایست برای مدت زمان قابل قبولی آزمایش شود تا مفید بودن یا نبودن آن در شما تعیین شود، ولی با این وجود همواره قیمت‌ ها موافق تحلیل شما پیش نخواهد رفت. کلید پیروزی در معامله کردن تعداد موفقیت‌ های بالا نسبت به شکست‌ های آن است. جالب است بدانید که سبک مناسب انجام معاملات برای هر شخصی می تواند گوناگون باشد، ولی به صورت کلی نکته حائز اهمیت، دستیابی به سبکی است که در آن موفق هستید و سود به دست می آورید.

روش‌ های مختلف ترید ارز دیجیتال

مانند تمام بازارهای مالی، در بازار رمزارزها نیز سبک‌ ها و روش‌ های گوناگونی برای انجام معاملات وجود دارد. سرمایه‌ گذاران و معامله گران وقتی به موفقیت دست پیدا خواهند کرد که از این روش‌ ها در زمان مناسب بهره بگیرند، به همین منظور می‌ توان اصلی ترین عامل موفقیت در بازار رمزارزها را هوشیاری در واکنش به اتفاقات گوناگون به حساب آورد. روش‌ های گوناگون ترید رمزارزها را در این بخش آورده ایم تا دید بسیار خوبی در این خصوص به شما عزیزان بدهیم؛

خرید و فروش روزانه – Daily Trading : این روش فرق زیادی با خرید و فروش روش بعدی ندارد و تنها تفاوت آن به بازه زمانی مرتبط است. در این سبک هدف رسیدن به سود است و چیزی غیر از این زیر نظر گرفته نمی شود.

خرید و فروش فوری – Scalping : در این روش فقط روی رسیدن به یک سود فوری تمرکز می شود و چشم‌ انداز آن کوتاه‌ مدت می باشد. در حقیقت این روش بازه‌ های زمانی بین چند دقیقه تا چند ساعت را شامل می‌ شود. به عنوان مثال یک تریدر بیت کوین را در زمان رشد خریداری می کند و چند دقیقه بعد با کمی افزایش قیمت آن را به فروش می رساند. در ادامه این کار را با همان ارز دیجیتال یا سایر رمزارزها انجام می دهد و در مجموع به یک سود چشم گیری در انتهای روز دست پیدا می کند. این روش به هیچ عنوان ساده نیست و در کنار تمرکز، اختصاص وقت و توان تحمل ریسک، هوش بالایی را نیز می طلبد.

خرید و فروش نوسانی – Swing Trading : در این روش ابتدای امر باید روند نوسان قیمت ارز مورد نظر با تحلیل تکنیکال تعیین کنید و در ادامه آن ارز در حمایت بخرید و در مقاومت بفروشید. در نظر داشته باشید که حد حمایت همان حداقل فعلی قیمت و حد مقاومت حداکثر فعلی آن محسوب می شود. هر چقدر قدرت فرد در تحلیل تکنیکال و پیش‌ بینی نوسانات بازار از این طریق بیشتر باشد، شانس موفقیت به مراتب بالاتری نیز برای رسیدن به سود مناسب از خرید و فروش نوسانی خواهید داشت.

موقعیت گیری Position Trading : در این روش موقعیت گرفته شده نسبت به نوسان بازار برای مدت زیادی حفظ خواهد شد. این روش را می‌ توان ترکیب ترید و سرمایه‌ گذاری به حساب آورد، چرا که به منظور دستیابی به سود مناسب، یک چشم‌ انداز طولانی مدت را مد نظر قرار می دهیم. این روش را نباید با سرمایه‌ گذاری اشتباه گرفت، به این خاطر که هدف نهایی در موقعیت‌ گیری، دستیابی به سود است و این در حالی است که سرمایه‌ گذاری روی حفظ بلند مدت دارایی و افزایش ارزش آن تمرکز دارد.

سرمایه گذاری بلندمدت یا ترید روزانه؟

سرمایه‌ گذاری و معامله گری دو مقوله کاملا مجزا هستند. معامله کردن به معنی گرفتن موقعیت خرید یا فروش و دستیابی به سود است، ولی سرمایه‌ گذاری به معنی داشتن مالکیت بر روی یک دارایی خواهد بود که ابزار ذخیره ارزش به حساب می آید و هدف از آن افزایش ارزش دارایی در بلند مدت است. زمانی که افراد برای سرمایه گذاری در بیت کوین اقدام می کنند، بدین معنی خواهد بود که قصد خرید و فروش ندارند و تصمیم دارند در طولانی مدت بیت کوین‌ های خود را نگهداری نمایند.

چگونه در بازار ارز دیجیتال ترید کنیم

به‌ عبارتی آن‌ ها بر این باورند که فارغ از نوساناتی که در طول مسیر به چشم می خورد، در نهایت قیمت بیت کوین افزایش خواهد یافت. به صورت معمول افراد به علت این که به تکنولوژی، رویکرد آن و تیم پشت ارز مورد نظر خود باور دارند، در آن رمزارز سرمایه‌ گذاری می نمایند. افرادی مثل وارن بافت یک سرمایه‌ گذار هستند. آن‌ ها سهام شرکت‌ های گوناگون را خریداری کرده و نگهداری می کنند تا ارزش آن ها افزایش یابد. چنانچه مالک بخشی از 500 شرکت بزرگ آمریکایی باشید، به دنبال کسب سود از افزایش ارزش آن نیستید، بلکه تداوم رشد ارزش آن را در طولانی مدت اهمیت به مرات بالاتری خواهد داشت.

حتما برایتان جالب است : صرافی ایرانی برای ترید ارز دیجیتال

الزاما سرمایه‌ گذاران از مفهوم حد ضرر استفاده نمی‌ کنند. آن‌ ها با برخی دلایل سرمایه‌ گذاری خود را در ابتدا شکل می‌ دهند و تا وقتی که این دلایل هنوز وجود دارد، به سرمایه‌ گذاری خود اعتماد می‌ کنند. سرمایه‌ گذاران، نگهدارندگان واقعی محسوب می شوند. در حقیقت آن‌ ها خیلی بازار را رصد نمی کنند و نمودارها را تحلیل نمی کنند، مگر زمانی که قصد داشته باشند موقعیت سرمایه‌ گذاری خود را افزایش و یا به هر صورت تغییر دهند.

کسانی که به دنبال سرمایه‌ گذاری در رمزارزها هستند، بیش از هر چیزی باید مشخصه‌ های بنیادین یا فاندامنتال یک پروژه را بررسی کنند. این افراد که قصد سرمایه‌ گذاری چند ساله در بازار را دارند، می بایست کیف پول مناسبی انتخاب نمایند و بعد از بررسی جوانب گوناگون ارزهای دیجیتالی که قصد خریدشان را دارند، آن‌ ها را به کیف پول انتقال دهند.

کجا ترید ارز دیجیتال کنیم؟

ترید ارز دیجیتال به صورت معمول در صرافی‌ های آنلاین یا همان اکسچنج‌ ها قابل انجام است. معیارهای گوناگونی به منظور انتخاب یک صرافی مناسب برای ترید کردن وجود دارد که نقدشوندگی، حجم معاملات بالا، تعداد جفت‌ ارزها و مواردی از این دست از جمله مهم ترین این موارد است. امروزه اکثر معاملات رمزارزها در صرافی‌ های متمرکز مثل بایننس، کوین‌ بیس و کراکن صورت می پذیرد ولی از طرفی صرافی‌ های غیرمتمرکز فضای بسیاری برای رشد و حذف برخی از خطرات صرافی‌ های متمرکز را دارند. با توجه به نوع سبک خرید و فروشی که در پیش می گیرید، بایستی ارزهای دیجیتال خود را در کیف پول‌ های گوناگونی نگه دارید.

حتما برایتان جالب است : استراتژی های معاملاتی ارز دیجیتال برای ایرانی ها

به عنوان مثال برای کسی که به صورت روزانه معامله انجام می دهد، انتقال از کیف پول سرد یا سخت‌ افزاری به حساب صرافی دردسرساز است و کارمزد بسیاری از این بابت از او کسر خواهد شد، پس این تریدر می بایست احتیاط بیشتری در انتخاب صرافی داشته باشد تا امکان نگهداری رمزارز به صورت موقت در آن را بدون کوچک ترین نگرانی داشته باشد. از طرف دیگر برای شخصی که به شکل ماهانه یا سالانه ترید می‌ کند، خطر نگهداری در صرافی نسبت به هزینه کارمزدی که از او در حین انتقالات کسر می شود، به مراتب بالاتر خواهد بود. به هر صورت هزینه‌-فایده کردن تریدر برای نگه داشتن دارایی خود مکان نگهداری دارایی‌ های دیجیتال را تعیین می‌ کند که می‌ تواند برای هر شخص متفاوت از دیگری باشد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

به شکل کلی می توان گفت که خرید و فروش ارز دیجیتال فعالیتی سودده است ولی به این شرط که راه‌ و‌ رسم آن را به خوبی بلد باشید و مهارت انجام آن را کسب کنید. در این بازار امکان دارد بدون علم و تنها از روی شانس چندین بار کسب سود کنید، اما زمان زیادی نخواهد گذشت که یک ضرر بزرگ تمام دارایی‌ شما را ازتان خواهد گرفت، لذا حتما باید با آگاهی کامل نسبت به روش‌ های ترید و ارز دیجیتال مورد نظر برای فعالیت در صرافی‌ ها اقدام نمایید تا بدون ریسک از دادن سرمایه، سود خوبی را از این طریق کسب نمایید.

همچنین نکته حائز اهمیت دیگر اینجاست که در زمان ورود به بازارهای مالی سنتی شاید با موانع گوناگونی مواجه شوید، ولی در بازار کریپتوکارنسی تمامی امور به صورت آنلاین صورت می پذیرد و همین امر نیز موجب شده است تا بسیاری آن را یک فرصت قلمداد کنند. همچنین شنیدن این که بازار رمزارزها فرصت‌ های سودآوری بسیار خوبی در اختیار معامله گران قرار می‌ دهد، باعث شده تا تریدینگ به عنوان یک شغل نیز مطرح باشد.

اگرچه نگاه کردن به تریدینگ تحت عنوان یک شغل ریسک‌ بالایی دارد. نداشتن درآمد ثابت در تریدینگ و امکان این که سرمایه خود را از دست بدهید، از خطرات موجود در انتخاب تریدینگ به عنوان یک شغل به حساب می آید. همچنین امکان فعالیت در هر زمان و شرایطی یکی از مزایای معامله کردن رمزارزها و به صورت کلی این بازار به شمار می رود، لذا می توان این طور نتیجه گرفت که داشتن تجربه و مهارت لازمه‌ انتخاب تریدینگ به عنوان شغل اصلی می باشد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این به بررسی نحوه ترید در بازار ارز دیجیتال پرداختیم.

همچنین چنانچه دوست دارید بدانید سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال بهترین راهنمایی را از این مطلب دریافت کنید.

به نظر شما در حال حاضر ترید روی کدام رمزارز سود بیشتری دارد؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *