نحوه ورود به بورس بین الملل + راهنمایی کامل ثبت نام

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه ورود به بورس بین الملل

خرید و فروش سهام در بورس جهانی قطعا برای بسیاری از ایرانیان جذاب است، ولی خب شرایط تحریم کمی سرمایه گذاری در بورس جهانی را با مشکل روبرو کرده است اما همچنان روش هایی برای ثبت نام و احراز هویت در بورس خارجی وجود دارد که قصد داریم نحوه ورود به بورس بین الملل را به شما عزیزان به زبان ساده آموزش دهیم. نحوه ورود به بورس بین الملل دقیقا به مثل بورس ایران است که ارتباط ما از طریق یک بروکر (کارگزاری) به عنوان واسط با بورس های جهانی برقرار می شود که نباید این بروکر کاربران ایرانی را محدود کرده باشد و یا باید از اکانت های خارج از ایران برای ثبت نام و احراز هویت اقدام کرد. بنابراین اگر دوست دارید سود دلاری داشته باشید و نحوه ورود به بورس بین الملل را یاد بگیرید، این مطلب راهنما و رایگان شما را همراهی خواهد کرد.

نحوه ورود به بورس بین الملل

در ابتدا جالب است بدانید که بر اساس قوانین مصوب جمهوری اسلامی ایران، سرمایه ‌گذاری و خروج ارز از کشور در این مورد خاص! خلاف مقررات و قوانین در نظر گرفته می شود، از همین روی ورود به عرصه ‌های بورس بین ‌الملل به صورت قانونی ممکن نیست، ولی اگر بخواهید در بورس جهانی سرمایه گذاری کنید و سود دلاری به دست آورید در این مطلب به شما راهنمایی های لازم راه خواهیم داد. نحوه ورود به بورس بین ‌المللی شاید در نگاه اول خیلی آسان به نظر نیاید و به این خاطر که بازاری است که باید سرمایه‌ گذاری به دلار انجام داده و معامله ‌گرانی از سراسر دنیا دارد، پس وارد شدن به آن کار سختی بوده و از توان ما خارج است! 

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس جهانی – از صفر تا صد بورس جهانی

ورود به بازار بورس ارز جهانی مانند بازار فارکس و یا بورس نیویورک و نزدک و … از آرزوهای معامله ‌گران حرفه‌ ای است که اتفاقاً قابل ‌دسترسی نیز است. برای این کار کافی ست یک کارگزاری معتبر پیدا کنیم که در واقع همان بروکر نامیده می ‌شود، ثبت ‌نام کرده و سرمایه اولیه خود را در حساب بروکر قرار دهید و از آن به بعد برای انجام معاملات خود اقدام کنیم. همچنین لازم نیست از بابت تحریم ‌های اقتصادی و بانکی ایران بترسیم، چرا که برای نقل و انتقالات مالی روش های گوناگونی در نظر گرفته شده است که می توانید با استفاده از آن‌ ها با خیالی راحت به سرمایه‌ گذاری و ترید خود در بورس بین‌ المللی بپردازید.

چنانچه تاب و تحمل ریسک مالی در سطح جهانی را ندارید و از طرفی همچنان می خواهید که در این بازار نیز سرمایه‌ گذاری کنید، روش که در مقاله نحوه ورود به بورس بین ‌المللی به شما پیشنهاد می‌ کنیم، همکاری با شرکت ‌های سبد گردان و صندوق ‌های سرمایه ‌گذاری بین ‌المللی است. اما به صورت کلی در نظر داشته باشید که ریسک از بطن معامله دور نیست و در هر حالت باید این روحیه را در خود تقویت کنید علاوه بر این که نباید از افزایش علم و دانش خود در مورد معامله ‌های خارجی و بین‌ المللی غافل شوید. در بخش بعدی به انواع بورس های بین المللی اشاره خواهیم داشت؛

بورس‌ های بین المللی به چه بازار های تقسیم می شوند؟

  • 1) بازار سهام یا همان Stok Market :

    این بازار شباهت بسیاری با بورس داخلی ایران دارد که شرکت‌ های گوناگون می توانند سهام‌ های خود را در آن عرضه کنند. شما با خرید سهام این شرکت ‌ها در سود و زیان این شرکت‌ ها شریک خواهید شد.

  • 2) بازار تبادلات ارزی یا همان Forex (fx) :

    از حائز اهمیت ترین انواع بورس‌های بین المللی بازار فارکس است که در آن ارز کشورهای مختلف عرضه می‌ شود. در حقیقت ارزش پول هر کشور طبق میزان عرضه و تقاضایی که برای آن وجود دارد، مشخص خواهد شد. برای مثال نرخ برابری یورو به دلار را می ‌توانید در این بازار مورد بررسی خود قرار دهید.

  • 3) بازار کالا یا همان Commodity Market :

    یکی دیگر از انواع بورس ‌های بین المللی بازار کالاست که قیمت تبادل کالاها به صورت جهانی یا منطقه‌ ای طبق عرضه و تقاضا، تعیین می‌ شود. بازار کالا خود نیز به قسمت های گوناگونی تقسیم بندی می‌ شود. در این بازار کالاهای سخت مثل؛ طلا، نقره، سیمان، فلزات مورد معامله قرار می گیرند. در بازار نرم انواع اقلام خوراکی مانند؛ آب پرتقال و قهوه که متقاضیان بالایی دارد، عرضه می ‌شود. قسمت حائز اهمیتی از بازار کالا نیز انواع انرژی مثل نفت، گاز، برق و زغال سنگ را می ‌توان تبادل کرد.

  • 4) بازار اوراق قرضه یا همان Bond Market :

    در این بازار هم مثل ایران اوراق مشارکت دولتی و صندوق سرمایه‌ گذاری مشترک برای جذب سرمایه مردم به فروش می ‌رسند. این اوراق که به وسیله دولت ‌های گوناگون در اختیار کاربران قرار می گیرند را می توانید خریداری کرده و به سود آن دست یابید.

چگونه وارد بورس بین الملل شویم ؟

همان طور که پیش تر اشاره هایی داشتیم، نحوه ورود به بورس بین ‌الملل مثل بورس داخلی به وجود یک واسطه به نام کارگزاری نیاز دارد. کارگزاری‌ ها در بازار بین ‌المللی مثل فارکس بانام بروکر شناخته می شوند که از طریق ارتباط الکترونیکی و اینترنتی به شبکه ‌های بانکی وصل می شوند و با گرفتن آخرین قیمت ارز برای انجام معامله اقدام می کنند. هر بروکر نرم ‌افزار معامله‌گر مختص به خود را در اختیار مشتریان قرار می دهد، لذا ثبت‌ نام در یک بروکر مطمئن و خوش ‌نام اولین قدمی است که در نحوه ورود به بورس بین ‌المللی باید بردارید.

حتما برایتان جالب است : بهترین اندیکاتور بورس ؛ استفاده آسان و سودآوری عالی

بروکرها در ازای خدمت ‌رسانی به مشتریان و همچنین واسطه ‌گری در انجام معاملات از شما کارمزد می گیرند و این کارمزد به‌ عنوان هزینه معامله از معاملات شما کسر خواهد شد. میزان این کارمزد به هزینه کل معامله شما وابسته است. هر چقدر رقم معامله بالاتر باشد، کمیسیون به مراتب بیشتری باید به بروکر بپردازی، پس رقم این کارمزد همیشه یکسان نیست و نسبت به حجم معامله تغییر خواهد کرد.

آموزش ورود به بورس بین الملل

روش ورود به بورس بین ‌المللی نظیر بازار فارکس بدین شکل است که بروکر بانکی را به مشتری معرفی می‌کند و مشتری باید مبلغی به نام خود در آن بازار سپرده بگذارد. این سپرده درواقع پشتوانه مالی تریدر است. بعد از آن بروکر نام کاربری و رمز عبوری را در خدمت شما قرار می‌ دهد که با استفاده از آن به نرم‌افزار معاملاتی وارد شده و شروع به انجام معامله خواهید کرد. IG Broker ،Tradengine ،IQ option از معروف ‌ترین برو کرهایی هستند که در دنیا وجود داشته و بیشتر معامله‌ گران ترجیح می ‌دهند به ‌واسطه این بروکرها معاملات خود در سطح جهانی را انجام دهند.

1. ورود به بازار بورس ارز جهانی از روش مستقیم

در روش مستقیم برای ورود به بازار بورس ارز جهانی لازم است شما ابتدا به بورسی که قصد ثبت نام در آن را دارید مراجعه نمایید و به صورت مستقیم که بسیار آسان است در آن ثبت نام کنید. لازم است پیش از وارد کردن اطلاعات خود ابتدا تمامی قوانین سایت را مطالعه فرمایید تا با هیچ گونه مشکلی مواجه نشوید. اطلاعات سایت شامل محدویت‌­ ها، قوانین و همچنین قوانین بازاری است که قصد دارید در آن سرمایه گذاری داشته باشید.

2. ورود به بازار بورس ارز جهانی از روش غیر مستقیم

متاسفانه روش غیر مستقیم تنها برای ما ایرانیان است و روشی است که از طریق آن می توان در بازار بورس جهانی ثبت نام کرد. در این روش لازم است افراد از شرکت های واسطه استفاده کرده و با کمک آن­ها ثبت نام کنند. این روش ریسک­ پذیر است و دقت در انتخاب شرکت بسیار مهم است. از جمله شرکت­‌هایی که عملکرد خوبی در این زمینه داشته­‌اند می­توان به IC Markets ، FXTM، MultiBank و TD Ameritrade اشاره کرد. سرمایه گذاری در بورس آمریکا می­تواند یک هدف بزرگ برای بیشتر سرمایه گذاران در بورس باشد.

مزایای سرمایه گذاری در بورس خارجی

  • ** امکان ایجاد ثروت از طریق افزایش سرمایه و درآمد سود سهام وجود دارد.
  • ** سهام موجود در بورس قابل فروش است، بنابراین پول نقد به راحتی در دسترس است.
  • ** دسترسی آنلاین به این بازار از تمام نقاط جهان می‌تواند یکی از مهم‌ترین مزایای بورس بین ‌الملل باشد.
  • ** در زمان تورم بالا، سرمایه ‌گذاری در سهام از اثر خالص بالاتری نسبت به ابزار با درآمد ثابت برخوردار است.
  • ** شما باید برای فعالیت در بازار بین المللی بورس تنها کارمزد معین و منطقی را بپردازید و غیر از این هزینه‌ای ندارد.
  • ** در میان مدت و بلند مدت، سهام تمایل به بازده بالاتر در مقایسه با سپرده‌ ها، اوراق قرضه و سایر ابزارهای درآمد ثابت دارند.
  • ** امکان خرید سهام با توجه به سرمایه‌ای که دارید و باز بودن سرمایه‌ گذاری با هر بودجه ‌ای یکی از مزایای بورس بین ‌الملل است.
  • ** شما می ‌توانید از هر نقطه با هر سیاست دولتی در پروژه ‌های گوناگون کشورهای پیشرفته مشارکت کرده و در سود آن‌ ها سهیم شوید.
  • ** سوددهی بالاتر از بازارهای محلی یکی از حائز اهمیت ترین مزایای بورس بین ‌الملل است که شما را به مشارکت در آن ترغیب می ‌کند.
  • ** سرعت تراکنش ‌ها و انجام معادلات در حد چند ثانیه این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که در صورت نیاز اقدام لازم را انجام دهید.
  • ** مشکلات منطقه ‌ای و سیاست‌ های دولتی روی این بازار تأثیری نمی ‌گذارد. از این رو بورس بین ‌الملل می ‌تواند سرمایه ‌گذاری مطمئنی برای شما باشد.
  • ** شما همچنان می ‌توانید سهام شرکت‌ها، بخش ‌ها و مناطق جغرافیایی گوناگون را انتخاب و خریداری نمایید و در نتیجه خطرات از دست رفتن سرمایه را کاهش دهید.
  • ** در هر ساعت از شبانه ‌روز که بخواهید می‌ توانید سرمایه خود را کنترل کنید. بازار بورس بین ‌الملل 24 ساعته فعال است و قادرید به سرعت نسبت به رویدادهای تأثیرگذار واکنش نشان دهید.
  • ** وجود استانداردهای بین المللی در این بازار این امکان را در اختیارتان قرار می دهد تا بتوانید راحت ‌تر معاملات خود را انجام دهید. قیمت ‌گذاری رقابتی که از قوانین مشخصی پیروی می ‌کند، امکان پیش ‌بینی و برنامه‌ ریزی مناسبی را در اختیارتان قرار می ‌دهد.
  • ** امکان سرمایه‌ گذاری در پروژه‌ های نوپایی که امکان دارد سود بالایی نصیبتان کند را دارید. چه کسی فکرش را می ‌کرد که شرکت اپل یک غول تجاری تکنولوژی شود، حتی موسسان آن نیز به این امر آگاه نبودند.
  • ** شما می ‌توانید از پیش معاملات خود را برنامه ‌ریزی کرده و اقدام به فعالیت کنید. این انعطاف ‌پذیری این امکان را در اختیارتان قرار می دهد که برنامه زمانی خاصی را با توجه به سلیقه خود طراحی نمایید.
  • ** تغییرات در بازارهای ارزی قابل پیش‌ بینی هستند و معمولا از یک نمودار خاصی پیروی می‌ کنند. این قابلیت به شما این امکان را می دهد تا در زمان مناسب خرید کرده یا ارز خود را بفروشید.
  • ** شما با شرکت در بورس بین ‌الملل دارای اعتباری بیش از سرمایه اولیه خود می‌ شوید. برای مثال چنانچه ۱۰۰۰ دلار سرمایه اولیه دارید، می‌توانید معاملاتی تا سقف ۱۰۰ هزار دلار را انجام دهید.

ریسک های ورود به بورس بین المللی

  • ** به منظور نوسانات بازار می‌تواند دقیقا بر خلاف آنچه شما پیش ‌بینی کرده اید پیش رود، علاوه بر این که بازار فارکس یک بازار با نوسانات شدید و سریع می ‌باشد، تا حدی که اگر شما هم اکنون معامله ‌ایی را باز کرده و فقط چند دقیقه بعد پی به اشتباه بودن آن ببرید و تصمیم به بستن آن بگیرید، ممکن است با یک ضرر هنگفت و یا سود هنگفت روبرو شوید.
  • ** امکان دارد که کارگزار فارکس طرف قرارداد شما دچار مشکل شده و یا ورشکست شود، لذا باید در انتخاب کارگزار دقت فراوانی را بخرج دهید. برای حصول به این اطمینان می‌توان از اشخاص مطلع و فعال در این بخش تحقیق نموده و یا اینکه حداقل از وجود بیمه اصل سرمایه خود توسط کارگزار فارکس اطلاع حاصل نمایید.
  • ** در حقیقت شما فقط جایز هستید از سود ناشی از فعالیت ‌های اقتصادی دیگر خود یا نهایتا از پولی که به صورت غیرفعال رها شده، برای معاملات در بازار فارکس استفاده کنید که در صورت از بین رفتن آن سرمایه، زندگی عادی شما دچار مشکل نشود.
  • ** اگر سرمایه اولیه شما در این بازار پایین باشد و از ریسک بالایی در معاملات خود استفاده کنید، ممکن است ظرف چند روز سرمایه خود را از دست بدهید و یا بعد چند روز به سرمایه هنگفتی برسید.
  • ** سیستم‌ های سخت افزاری معاملات شما یا همان رایانه شخصی ممکن است مختل شود، لذا در چنین شرایطی ضرر شما، البته تحت شرایطی که از حد ضرر استفاده نکرده باشید می ‌تواند بالا باشد.

بورس کار کنیم یا فارکس؟

یکی از مرسوم ترین سوالاتی برای فعالان بورس پیش می ‌آید، این است که بورس کار کنیم یا فارکس؟ سرمایه ‌گذاران و معامله‌ گران فعال امروز به تعداد فزاینده ‌ای از ابزارهای معاملاتی دسترسی دارند، از سهام واقعی تراشه ‌های آبی گرفته تا بازارهای آتی و ارزهای سریع. تصمیم ‌گیری در مورد این که کدام یک از این بازارها برای معامله انجام می ‌شود می‌تواند سخت باشد و برای انجام بهترین انتخاب باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. حائز اهمیت ترین عنصر امکان دارد تحمل ریسک معامله‌ گر یا سرمایه ‌گذار و سبک تجارت باشد.

حتما برایتان جالب است : آموزش ابتدایی بورس – آموزش سرمایه گذاری در بورس

برای مثال سرمایه ‌گذاران خرید و نگهداری اغلب برای مشارکت در بورس اوراق بهادار مناسب هستند و این در حالی است که معامله ‌گران کوتاه مدت امکان دارد فارکس را که نوسان قیمت آن بیشتر است ترجیح دهند. منظور از نوسانات قیمتی، کم و زیاد شدن قیمت ‌ها در مدتی کوتاه است. این نوسانات امکان دریافت سودهای خوبی را فراهم می آورد. در حقیقت ممکن است سودی که از بورس نصیبتان می‌شود زمان زیادی زمان بخواهد تا به ثمر برسد و این در حالی است که فارکس نتایج سریع و زودتری را برای شما به همراه خواهد داشت. با این حال باید تصمیم بگیرید که سرمایه خود را در کدام یک از این بازارها قرار دهید.


نتیجه گیری و کلام آخر

بازار بورس جهانی یکی از بازارهایی است که به دلیل وسعتی که دارد و تعداد حق انتخاب‌­ های بیشتر برای افراد می­تواند گزینه بسیار جالبی برای سرمایه ­گذاری باشد، هرچند این بازار با ریسک­‌ هایی نیز همراه است و لازم است افراد پیش از ورود به آن با این ریسک ‌­ها آشنا باشند. نحوه ورود به بورس بین المللی برای ما ایرانیان به صورت معمول به روش مستقیم صورت می پذیرد و لازم است برای ورود به این بازار با شرکت­‌ های واسطه آشنایی کامل داشته باشیم. بازار سهام نیویورک، بازار بورس توکیو، بازار بورس هنگ کنگ، بازار بورس شانگهای، یورونکشست، بازار بورس لندن، بازار بورس تورنتو و بورس بمبئی از بزرگ ترین و معتبر ترین بورس های بین المللی به حساب می آیند. 

با توجه به میانگین حجم معاملات 6.6 میلیارد دلار در روز و وجود بیش از 3 میلیون تریدر در آسیا نشان می‌دهد که می‌توان فارکس را به‌عنوان یک شغل درنظر گرفت، که پتانسیل تجارتی بسیار خوبی را نیز دارد. این نکته را در نظر بگیرید که معامله در هر یک از بازارهای مالی داخلی و خارجی بدون داشتن اطلاعات و تخصص کافی در آن مارکت، می‌تواند به ضررهای سنگین و در نهایت شکست معامله ‌گر منتهی گردد، بنابراین این را در خاطر داشته باشید که بعضی اواقت پرداخت هزینه کمتر بابت آموزش می ‌تواند خیلی بهتر از پرداخت هزینه‌ های سنگین ‌تر در مارکت به ‌عنوان کسب تجربه شخصی باشد.

حضور نماینده ‌های بازار فارکس در ایران از قدیم ممنوع بوده و قانونی نیست و ما هیچگونه توصیه‌ ای در زمینه فعالیت در این بازار را نداریم. البته بانک مرکزی برای تبدیل پول‌ های خود، مثلا از دلار به یورو از همین بازار استفاده می کند، اما این حقیقت را نیز باید در نظر بگیریم که همیشه در کشورمان افراد زیادی هستند که به‌عنوان منبع درآمد دلاری، شغل فارکس را برگزیدند، که با توجه به افزایش میزان علاقه مردم به انواع بازارهای سرمایه هر روز به تعداد این افراد نیز افزوده می ‌شوند.

در انتهای مطلب امیدوارم نحوه ورود به بورس بین الملل را یاد گرفته باشید، نهایت استفاده رو برده باشید.

هر گونه سوال و یا ابهامی در نحوه سرمایه گذاری یا خرید و فروش سهام در بورس جهانی داشتید، از بخش ارسال نظرات از ما سوال کنید.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

3 دیدگاه برای “نحوه ورود به بورس بین الملل + راهنمایی کامل ثبت نام”

    1. سلام دوست عزیز
      یکم وضعیت استفاده از بازارهای جهانی از ایران با مشکلاتی همراهه ولی میشه فعالیت هایی داشت و خوبه که شما تو فکر همچین کاری هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *