نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا | راهنمای جامع

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا

تا به حال به فکر سرمایه گذاری در بورس آمریکا افتاده اید؟ اگر به فکرش بوده اید ولی اقدام خاصی انجام نداده اید، احتمالا نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا را کامل نمیدانید که اصلا اشکالی ندارد و در این مطلب قصد داریم به اموزش ورود به بورس امریکا بپردازیم. به خلاف تفکر عموم، نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا ساده است و تنها مواردی در این خصوص وجود دارد که باید حتما در نظر داشته باشید و آن ها را رعایت کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه ورود به بورس آمریکا را بررسی کنیم، چرا که سوالات بسیار زیادی در این خصوص پرسیده بودید و درخواست این مطلب را مدت زمان زیادی است که دارید، پس تا انتها همراه ما باشید تا پاسخ تمامی سوالاتی که در خصوص سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا در ذهنتان است را بگیرید.

نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا

روش های سرمایه گذاری در دنیای حاضر با گذشته بسیار متفاوت است. مردم عصر حاضر به دنبال خرید خانه و طلا نیستند و بیشتر دوست دارند روش های نوین و جدید سرمایه گذاری را در بازارهای کارآمد امتحان کنند. یکی از روش هایی که می توان به آن روش سرمایه گذاری کرد و سود مناسبی کسب کرد، بدون شک بازار بورس می باشد.

البته این موضوع را باید در نظر داشته باشید که بدون داشتن اطلاعات و دانش کافی به هیچ وجه نباید برای ورود به این بازار اقدامی انجام داد. از جمله حائز اهمیت ترین نکاتی که افراد حرفه ای در این زمینه یادآور می شوند، استفاده از پولی است که شما پس اندازه کرده اید و می دانید امکان دارد به آن احتیاج پیدا نکنید، لذا تلاش نکنید برای آن که به هر روشی وارد بورس شده و از آن سودی به دست آورید، برای انجام کارهایی مثل فروش خانه و ماشین اقدام بکنید!

حتما برایتان جالب است : سرمایه گذاری در بورس جهانی – از صفر تا صد بورس جهانی

چنانچه تلاش کنید در زمینه بورس، به یک معامله گر حرفه ای تبدیل شوید و با انجام تحلیل های منطقی مسیر را طی کنید، امکان دارد که در بورس سایر کشورها مثل آمریکا نیز سرمایه گذاری های سوددهی داشته باشید. شاید در ابتدا تعجب برانگیز باشد که آیا فردی که در ایران ساکن است، می تواند در سایر کشورها نیز به این صورت سرمایه گذاری با سود بالا داشته باشد؟ بله می توان سرمایه گذاری کرد. ولی همان طور که پیش تر هم اشاره کردیم، این امر مستلزم آن است که شما به خوبی دانش خود را در این زمینه افزایش دهید و با دانش کافی برای معامله سهام اقدام نمایید.

سرمایه گذاری در بورس آمریکا کار ساده ای است؟

در این خصوص باید گفت که متاسفانه به دلیل تحریم هایی که در مورد کشور ایران انجام شده است، خرید سهام در آمریکا کار ساده ای نیست و سختی های مخصوص به خودش را دارد. البته این جمله اصلا به این معنی نیست که شما نمی توانید در بورس آمریکا سرمایه گذاری کنید و به خرید و فروش سهام بپردازید. هر کاری برای آغاز و ادامه بلندمدت، نیاز به تجربه و تخصص کافی دارد. این قضیه در مورد بورس هم بسیار حائز اهمیت است.

حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال بهتره یا بورس ایران؟

چرا که امکان دارد در اثر ناآگاهی، سهمی را در زمان نامناسبی خریداری کنید و در ادامه به دلیل افت قیمت ها، تنها چیزی که نصیبتان شود، ضررهای مالی باشد. بنابراین برای آنکه بتوانید در بازار بورس آمریکا برای خرید اقدام کنید، ابتدا باید تجربه خود را با کارکردن در بورس داخلی افزایش دهید و در گام های بعدی با انجام با استفاده از راه هایی موجود، به سراغ بورس این کشور بروید، در آن سرمایه گذاری کرده و سودهای دلاری خوبی به دست آورید.

نحوه ورود به بورس آمریکا

نخستین کاری که باید انجام دهید تا قادر شوید در بورس آمریکا سرمایه گذاری نمایید، افتتاح یک حساب بین المللی است. شما بدون این حساب قادر نیستید در این بازار سهام های دلخواه خود را مورد معامله قرار دهید. ولی حسابی که شما برای انجام فعالیت هایتان در بورس انتخاب کرده اید، بایستی از شرایط و قوانینی برخوردار باشد؛ به عنوان مثال این حساب باید به صورت مستقیم به مستر کارت و ویزا کارتتان متصل باشد. این موضوع برای افرادی که در ایران و کره شمالی اقامت دارند، کار ساده ای نخواهد بود، چرا که این دو کشور تحت تحریم های بسیار سختی هستند!

پس از طی این مراحل و افتتاح حساب، باید بتوانید در یکی از کارگزاری هایی که به صورت قانونی در این بازار فعالیت دارند را انتخاب کنید و در آن حسابی برای خود افتتاح نمایید. متاسفانه در این مرحله هم ایرانی ها با مشکل دیگری مواجه می شوند! بسیاری از کارگزاری هایی که در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، با ایرانی ها وارد معامله نمی شوند، از همین روی شاید این مرحله مشکل ترین گامی باشد که شما برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا می بایست از آن عبور کنید.

حتما برایتان جالب است : نحوه ورود به بورس بین الملل + راهنمایی کامل ثبت نام

پس از پیدا کردن یک کارگزاری معتبر، می بایست درباره شرکتی که می خواهید از طریق آن برای سرمایه گذاری در بورس آمریکا اقدام کنید، اطلاعات کافی را کسب کنید. پیش از هر اقدامی باید به خوبی به مبانی تحلیل تکنیکال و دیگر موارد آشنایی داشته باشید و در ادامه با مشورت، سهام یک یا چند شرکت را بخرید. این را به هیچ وجه فراموش نکنید که بدون اطلاعات در هیچ بورسی چه داخلی و چه خارجی ورود نکنید، چرا که بی تردید ضررهای مالی فراوانی را متحمل خواهید شد.

بازارهای سرمایه گذاری آمریکا

در آمریکا چندید بازار بورس وجود دارد که شما می توانید هر یک از آن ها را انتخاب کنید و فرآیند سرمایه گذاری خود را آغاز کنید. در این بخش بازارهای مالی که می توانید در آن ها سرمایه گذاری کنید را آورده ایم؛

  • 1) بازار نزدک : یکی از بازارهای سهام موجود در آمریکا که از اعتبار بالایی هم برخوردار است، بازار نزدک است. بعضی شرکت های مطرح جهان مثل اپل در این بازار مورد معامله قرار می گیرند. یکی از علت هایی که موجب شده است بیشتر افراد برای سرمایه گذاری در نزدک اقدام کنند، وجود شرکت های معروف و مشهور در کل دنیاست.
  • 2) بورس نیویورک : جالب است بدانید که به آن بورس NYSE نیز گفته می شود و از نظر معاملاتی که در آن صورت می پذیرد و همچنین ارزش معاملات در سطح بالایی قرار دارد و بزرگترین بازار معامله ای آمریکا به شمار می آید. 
  • 3) بازار فارکس : میتوان گفت که بزرگترین بازار سهام در آمریکا بازار فارکس است که روزانه حجم بالایی از معاملات در این بازار انجام می شود. در بازار فارکس، ارزها خرید و فروش می شوند. این بازار نیز به شما فرصت می دهد تا سرمایه گذاری کنید و هم می توانید در آن به خرید و فروش ارز بپردازید و از این دو طریق سود مناسبی کسب نمایید.

روش سرمایه گذاری در بورس آمریکا

ویژگی های سرمایه گذاری در بورس آمریکا

  1. ** در قیاس با بورس ایران، بورس های خارجی و سرمایه گذاری در بورس آمریکا به مراتب ثبات بیشتری دارد.
  2. ** بورس آمریکا در طول زمان رشد زیادی داشته است و پیش بینی می شود این رشد همواره ادامه دارد باشد، لذا سرمایه گذاری در بورس آمریکا یکی از بهترین گزینه های هر فرد در کل دنیا به حساب می آید.
  3. ** به این خاطر که در بازارهای جهانی انواع مردم از ملل و فرهنگ های متفاوت حضور دارند، حدس رفتار معامله گران خیلی آسان نیست، اما به هر روی در اقتصادی ترین بازارها نیز نمی توان معیارهای انسانی و فرهنگی را به حساب نیاورد.
  4. ** سرمایه گذاری در بورس آمریکا و تمام معاملات به واحد دلار آمریکا صورت می پذیرد. دلار به ویژه برای ما ایرانی ها هموراه ارز پربازده و امنی بوده است، پس خیالتان از بابت سودی که از این طریق کسب می کنید آسوده باشد.
  5. ** متاسفانه به دلیل روابط غیردوستانه ای که بین دو دولت آمریکا و کشور ما وجود دارد، نحوه فعالیت کردن در کارگزاری های خارجی از طریق هویت جعلی قابل انجام است که می تواند یک ریسک به ریسک های دیگر بیافزاید.
  6. ** به این خاطر که برای ایجاد اکانت و حساب بین المللی برای ایرانی ها موانعی وجود دارد، بسیاری از افراد و شرکت های سودجو، از این موضوع را برای کلاهبرداری های خود استفاده می کنند و بر سر راه متقاضیان سرمایه گذاری در بورس آمریکا دام پهن می کنند. این افراد می توانند حقیقی یا حقوقی باشند و از هیچ کدام از آن ها نباید غافل شد.
  7. ** سرمایه گذاری در بورس آمریکا و یا سایر بازارهای خارجی، تحت تاثیر اتفاقات سیاسی است و از آنجایی که آمریکا و ایران در این سالیان اخیر حاشیه های زیادی را از سر گذرانده اند،  باید ریسک چنین موقعیت هایی را نیز به جان بخرید.
  8. ** جهت فعالیت و ورود به فارکس دانستن زبان انگلیسی و اصطلاحات فارکس که در این بازار وجود دارد یک مزیت بزرگ است و در صورتی که به زبان انگلیسی خیلی مسلط نباشید، امکان دارد مشکلاتی سر راه شما سبز شود که این موضوع به این معنی نیست که به دلیل زبان از خیر سرمایه گذاری در بورس آمریکا بگذرید ولی به هر حال به عنوان یک محدودیت می توان از آن یاد کرد.
  9. ** سرمایه گذاری در بورس آمریکا قابلیت خرید سهام شرکت های بزرگ مثل مایکروسافت، اپل، گوگل و سار شرکت های معتبر آمریکای را برای سرمایه گذاران فراهم می کند که آرزوی تمامی سرمایه گذاران دنیاست. همچنین شرکت های بزرگ تجاری آسیایی و اروپایی نیز در بورس آمریکا حضور دارند و می توانید سهام آن ها را مورد معامله قرار دهید. این نوع شرکت ها سالیانه سود زیادی را برای سهام داران خود به ارمغان می آورند و برای شما فرصتی است که سهامدار شرکت های بزرگ جهان می شوید.

خلاصه مطلب و کلام پایانی

برای آغاز سرمایه گذاری در بورس آمریکا به همان صورت که در مقاله گفتیم، محدودیت هایی برای ایرانی ها وجود دارد، ولی با تحقیق و بررسی می توانید بروکر یا کارگزاری را پیدا کنید که با ملیت ایرانی مشکل خاصی نداشته باشد. چنانچه اینگونه هم نتوانستید برای افتتاح حساب اقدام کنید، باید با استفاده از نام و حساب بین المللی دوستان خود که خارج از ایران قرار دارند برای ورود اقدام کنید و در یکی از این کارگزاری ها برای خود حساب افتتاح کنید که در این خصوص باید گفت قطعا باید دوست یا دوستانتان خیلی مورد اعتماد و معتبر باشند.

لذا درست است که سهام و اوراق قرضه ایالات‌ متحده به وسیله قوانین این کشور تنظیم می‌ شود، ولی هیچ قانون خاصی برای منع سرمایه‌ گذاری شهروندان غیر آمریکایی در بورس آمریکا دیده نمی شود. با مشاهده لیست شرکت‌ های بین‌ المللی فعال در بورس آمریکا، متوجه خواهید شد که بسیاری از این شرکت‌ ها، مشتری‌ های بین‌ المللی و غیر آمریکایی دارند.

البته این که شما سهامی از این بورس معتبر را بخرید، تضمین‌ کننده موفقیت شما در این بازار جذاب و در عین‌ حال پیچیده نخواهد بود. بنابراین برای موفقیت در هر بازار مالی بایستی توانایی تحلیل و بررسی شرایط را یاد بگیرید و در کنار این توانایی نیاز است که به‌ صورت آنلاین وضعیت سهام خود را مورد بررسی قرار دهید و خود را آماده اتخاذ تصمیمات مناسب در لحظه کنید.

به صورت کلی نحوه خرید سهام در آمریکا به خصوص برای ایرانیان خیلی ساده نیست! تحریم‌ ها دست‌ و پا گیر شما می شوند و این مورد درباره سهام سایر کشورهای اروپایی نیز صادق است. تنها دو کشور در دنیا هستند که تحریم‌ های اینچنین سخت گیرانه درباره آنها است (ایران و کره جنوبی). نحوه خرید سهام در آمریکا و اروپا برای هردو کشور بسیار سخت است. در این مقاله به بررسی این کار پرداختیم و امیدواریم که در مسیر افتتاح حساب و سرمایه گذاری در بورس آمریکا، با کمترین مشکل بتوانید مسیر سرمایه گذاری خود را آغاز کنید.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب نحوه سرمایه گذاری در بورس آمریکا را مورد بررسی قرار دادیم.

چنانچه به دنیای کریپتوکارنسی نیز علاقه دارید، مطلب سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال – از صفر تا صد معامله ارزهای دیجیتال در ایران را حتما مطالعه فرمایید.

اگر در مورد سرمایه گذاری در بازار بورس آمریکا سوال یا ابهامی دارید، در بخش دیدگاه ها بنویسید تا شخصا پاسخ دهم.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *