ارز دیجیتال okb چیست و چطور کار میکند؟

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
ارز دیجیتال okb چیست

آیا می دانید ارز دیجیتال okb چیست و برای سرمایه گذاری بلندمدت مناسب است یا خیر؟ دنیای آلت کوین ها بسیار جذاب است و بعضا سودهای بسیار زیادی برای سرمایه گذاران باهوش به ارمغان آورده است، لذا ارز دیجیتال okb یکی دیگر از آن هاست و ما در این مطلب تصمیم داریم به این بپردازیم که ارز دیجیتال okb چیست و چطور کار می کند و همچنین به نحوه خرید و نگهداری این ارز دیجیتال را بررسی کنیم. در انتها نیز آینده ارز okb را پیش بینی کرده ایم، پس حتما تا انتها با مای مانی همراه بمانید؛

ارز دیجیتال okb چیست

رمزارز OKB یک توکن مبتنی بر بلاک‌ چین به حساب می آید که به وسیله بنیاد OK Blockchain راه اندازی شده است. جالب است بدانید که هدف از ارائه این ارز دیجیتال، برقراری ارتباط میان ارزهای دیجیتال آتی و سرمایه‌ گذاران حرفه‌ ای بازار رمزارزها با صرافی OKEx در راستای ایجاد یک اکوسیستم به منظور پیشرفت فناوری بلاک‌ چین می باشد.

در واقع OKEx یک صرافی متمرکز می باشد که در مالت قرار دارد و در سال ۲۰۱۷ میلادی فعالیت خود را آغاز کرده است و از آن زمان شهرت بسیاری میان علاقه‌مندان به بلاک‌ چین به دست آورده است. هرچند OKEx را می‌ توان یک صرافی نسبتا جدید دانست، ولی تاریخچه آن را می‌ توان در پلتفرم رمزنگاری چینی OKCoin که به وسیله دو کارآفرین کهنه‌ کار در حوزه بلاک‌ چین به نام‌ های Jay Hao و Mingxing Xu در سال ۲۰۱۳ راه اندازی شده است، جستجو کرد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


OKEx شباهت زیادی به سایر صرافی های دیجیتالی مثل بایننس یا کوین بیس دارد ولی قابلیت های خاصی نیز دارد؛ مثل پلتفرم استخراج ابری یکپارچه. امروزه OKEx جزو 5 صرافی برتر از لحاظ نقدینگی است و از نظر حجم معاملات نیز بین 5 صرافی برتر جهان جای می گیرد.

OKT و OKB هر دو ارز دیجیتال اختصاصی این صرافی هستند که هر دو برای انجام معاملات توسط رمزارزها در صرافی کاربرد دارند. با این فرق که یکی توکن اصلی شبکه بلاک چین موجود است و دیگری تنها به منظور معامله رمزارزها کاربرد دارد. رمز ارز اوکی بی امروزه یک توکن ERC-20 و توکن اصلی صرافی OKEx است، مشابه با Binance Coin. در ادامه این که ارز دیجیتال okb چیست را بیشتر مورد بررسی قرار داده ایم؛

کاربرد ارز دیجیتال اوکی بی چیست؟

اوکی بی یک توکن کاربردی در پلتفرم اوکی ایکس OKEx است و جالب اینجاست که این پلتفرم قصد دارد استفاده از توکن OKB را در دیگر صرافی ها نیز گسترش دهد. یکی از کاربردهای توکن OKB در صرافی اوکی ایکس این است که می تواند نرخ کارمزد معاملات را تا حدود زیادی کم کند.

لذا کاربران قادرند متناسب با میزان توکن OKB که در اختیار دارند، در کارمزد معاملات خود تخفیف بگیرند. با استفاده از توکن OKB در پلتفرم اوکی ایکس کاربران قادرند در مدیریت پلتفرم مشارکت کنند. در حقیقت کاربران قادرند در خصوص با مسائل مربوط به پلتفرم اوکی ایکس OKEx رای دهند.

از چه نظر OKB منحصر به فرد است؟

توکن OKB نقش مهمی در اکوسیستم OKEx بر عهده دارد و این کاربران را قادر می سازد تا 40 درصد تخفیف در هزینه تراکنش ها بگیرند. صرافی کاربران را به دو گروه وضعیت تقسیم می کند که شامل معمولی و VIP می شود. به کاربران عادی یک سطح با توجه به سهام OKB آن ها اختصاص داده می شود و کاربران VIP با توجه به حجم معاملات خود یک سطح دریافت خواهند کرد. کمیسیون ها روزانه بروز می شوند و کاربران با توجه به سطح مربوطه خود از تخفیف برخوردار خواهند شد.


حتما برایتان جالب است : انواع تریدر ارز دیجیتال کدام است؟


اعضای پلتفرم در صورت داشتن توکن های OKB قادرند درآمد غیرفعال به دست آورند و توکن در OKEx Earn درگیر باشد. جالب است بدانید که هدف دیگر توکن OKB تخصیص بودجه در پلتفرم OKEx Jumpstart به حساب می آید. شرکت در Jumpstart فقط بعد از ثبت نام در سایت در دسترس است و در ادامه فروش از طریق MixTrust قابل انجام خواهد بود. OKB دارایی اصلی OKExChain است. توکن OKB در زنجیره برای تسهیل معاملات اسپات، معاملات مشتقات و توسعه همزمان چندین برنامه کاربردی مقیاس پذیر مورد استفاده قرار گرفته می شود.

همچنین معماری لایه ای زمان توافق را کاهش خواهد داد، مقیاس پذیری را بهتر خواهد کرد و امنیت را بیشتر خواهد کرد. به منظور افزودن ارزش به OKB و جذابیت بیشتر این رمزارز برای دارندگان، OKEx به صورت منظم هر 3 ماه یکبار توکن ها را می سوزاند و سوزاندن این رمزارز را در وب سایت رسمی ثبت می نماید. برای این روش، این صرافی 30 درصد از درآمد حاصل از کارمزد کمیسیون را استفاده می نماید. همچنین جوایز خوش آمدگویی در اختیار کاربران جدید قرار خواهد گرفت.

آیا می توان ارز OKB را استخراج کرد؟

یکی از مواردی که ارز دیجیتال را قابل استخراج می کند، الگوریتم مورد استفاده آن است. در واقع زمانی که الگوریتم مورد استفاده ارز دیجیتال، PoW یا اثبات کار باشد، قابل استخراج خواهد بود. رمزارز OKB یک ارز دیجیتال با استاندارد ERC-20 می باشد و مبتنی بر الگوریتم اجماع اثبات سهام یا PoS است، از همین روی این ارز قابل استخراج نیست و تنها قادرید این ارز را با خرید از صرافی های معتبر به دست آورید.

چطور ارز اوکی بی را خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال okb

لذا شما قادرید در صرافی هایی که در این بخش به شما معرفی می کنیم، ارز دیجیتالی OKB را با جفت ارزهای بیت کوین، تتر و اتریوم مورد معامله قرار دهید. همچنین قادرید لیست کاملی از صرافی های پشتیبان کننده رمزارز اوکی بی را در سایت کوین مارکت کپ ببینید. صرافی هایی که از ارز دیجیتال OKB پشتیبانی می کنند شامل صرافی Gate.Io، صرافی FTX، صرافی OKEx، صرافی ProBit و صرافی HitBTC می باشد.

ارز اوکی بی را کجا نگهداری کنیم؟

به منظور ذخیره سازی ارزهای دیجیتال شما می بایست از ولت های دیجیتالی استفاده نمایید. در حال حاضر ولت های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی در دسترس اند که در این حوزه فعالیت دارند. لذا پس از خرید ارز دیجیتال اوکی بی از صرافی هایی که در بخش قبلی معرفی کردیم، شما قادرید آن را در یکی از ولت های زیر ذخیره سازی و نگهداری نمایید:

کیف پول های سخت افزاری : اگر انتخاب شما ولت های سخت افزاری است، قادرید از ولت سخت افزاری لجر یا کیف پول ترزور استفاده نمایید. به صورت کلی ولت های سخت افزاری امنیت بالایی دارند.

کیف پول های نرم افزاری : چنانچه می خواهید ارز دیجیتال OKB را در یکی از ولت های نرم افزاری نگهداری نمایید و هزینه برای خرید کیف پول سخت افزاری ندهید، می توانید از کیف پول تراست یا سیف پل را مورد استفاده قرار دهید.

آینده ارز دیجیتال OKB

صرافی OKEx در حال‌ توسعه و گسترش بلاک چین خود به نام OkChain می باشد. همچنین توکن OKB قرار است در آینده توکن بومی این بلاکچین باشد. یکی از کاربردهای توکن OKB در بلاکچین OkChain، کاهش کارمزد تراکنش‌ ها در معاملات دیفای و برنامه‌ های غیرمتمرکز است. بلاک چین OkChain چیزی شبیه به بلاک چین بایننس می باشد.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال کاوا چیست و چه آینده ای دارد؟


چرا که این بلاک چین در کنار این که اکوسیستم خود را دارد، توکن اختصاصی آن هم قرار است برای مقیاس‌ پذیری بهتر، با یک الگوریتم اجماع سریع کار کند. بلاک چین OkChain بنا دارد تا به یک صرافی غیرمتمرکز تبدیل‌ شده و از برنامه‌ های غیرمتمرکز مالی مثل معاملات دیفای، حمایت نماید. این برنامه‌ ها موجب شده است تا معاملات زیادی بین دیگر شرکت‌های معتبر و این صرافی انجام شوند و این امر موجبات رشد صرافی و در نهایت توکن بومی آن را در آینده فراهم خواهد کرد.

دارندگان توکن OKB در آینده قادر به رای دادن به پروژه‌ های سوپرنود کاندید مثل ایسا خواهند بود. همچنین قادرند در این پروژه‌ ها، به‌ عنوان کارمزد تراکنش توکن OKB را به سوپرنودها بپردازند. با توجه به قابلیت هایی که رمزارز OKB برای کاربران به ارمغان می آورد، پیش‌ بینی می‌ شود که آینده این ارز دیجیتال در بازار پر نوسان کریپتوکارنسی مثبت است.

پیش بینی قیمت در سال 2023 : چنانچه این روند صعودی ادامه پیدا کند، تا پایان سال 2023 قیمت به 70 دلار می رسد. همچنین نیمه اول سال 2023 رشد سریع تا 75 دلار را نشان داده است. به صورت کلی هیچ سقوط عمده ای پیش بینی نمی شود. در آینده، مشارکت ها و پیشرفت هایی که به 70 دلار می رسد، از لحاظ قیمت کاملا خوش بینانه است، ولی بی تردید برای آینده OKB امکان پذیر خواهد بود.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۴ : چنانچه سطح پشتیبانی در حدود ۲۰۰-MA را نگه دارد، میانگین متحرک طولانی مدت ۲۰۰ روز، خریداران زمان و ثبات کافی دارند تا مأموریت حمله بعدی را در سطح حیاتی ۹۵ دلار انجام دهند و موجب می شود تا آن را کاهش ندهد بلکه به صورت پیوسته بازی کند.

پیش بینی قیمت در سال ۲۰۲۵ : سرمایه گذاران OKB می‌ توانند بسیاری از همکاری و یکپارچگی انتظار در حوالی سال ۲۰۲5 انتظار داشته باشند. همچنین این امکان وجود دارد که قیمت مجددا در مدار صعودی قرار گیرد و حتی به حوالی قیمت های ۱۲۰ دلار نیز برسد.

پیش بینی قیمت در سال 2026 : قیمت این ارز تا سال 2026 می تواند تا 200 دلار هم افزایش پیدا کند. با این وجود، رسیدن به این سطح برای OKB خیلی سخت نخواهد بود، چرا که می‌ توان اهداف قیمتی میان‌ مدت، کوتاه‌ مدت و طولان مدتی برای خرید یا فروش سفارشات پیدا کرد و این نشان می‌ دهد که OKB مطابق با پیش‌ بینی، احتمال بالایی برای رسیدن به ATH جدید در سال 2026 خواهد داشت.

سرمایه‌ گذاری در رمزارز OKB خوب است یا نه؟

مشابه با دیگر رمزارزها، نمی‌ توان پیش‌ بینی دقیقی درباره پاسخ این سوال داشت. همان طور که می دانید، در بازار رمزارزها هیچ‌ چیز قطعی نیست و نوسانات بسیار زیادی اتفاق می افتد، لذا تصمیم‌ گیری در مورد خرید و سرمایه‌ گذاری در رمزارز اوکی بی به صورت کامل به خودتان بستگی دارد ولی با این وجود در این بخش چند نکته مهم قبل از خرید ارز دیجیتال OKB که می بایست در نظر داشته باشید، را مورد بررسی قرار داده ایم؛ نکته اول اینجاست که توکن‌ های OKB هر سه ماه یکبار سوزانده خواهند شد.


حتما برایتان جالب است : دائو در ارز دیجیتال چیست و چرا به آن نیاز داریم؟


بنابراین تعداد توکن‌ های در گردش رفته رفته کم خواهد شد. تیم توسعه‌ دهنده OKB به علت قوانین سختگیرانه چین، چندی پیش از این کشور خارج شد. این امر به معنای پیشرفت احتمالی و توسعه بهتر این پروژه خواهد بود. با توجه به حجم بالای نقدینگی و معاملاتی که در صرافی OKEx صورت می پذیرد، بعضی از افراد بر این باورند که سرمایه‌ گذاری در رمزارز اوکی بی، سوددهی خوبی خواهد داشت، به این خاطر که یکی از قدرتمندترین بازیگران در اکوسیستم بلاک‌ چین از آن پشتیبانی می‌ نماید. 


نتیجه گیری و کلام پایانی

ارز دیجیتال اوکی بی که در این مطلب پروژه آن را مورد بررسی قرار دادیم، توکن ارائه شده صرافی OKEx است. این ارز دیجیتال مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و در مارس 2018 عرضه شده بود. از این توکن در صرافی OKEx می توان در راستای دریافت تخفیف در کارمزد معاملات بهره برد. با استفاده از پلتفرم معاملاتی OKEx کاربران قادرند برای انجام معاملات اسپات، مارجین و فیوچرز اقدام نمایند.

ارز دیجیتال اوکی بی می تواند موارد استفاده گوناگونی در پلتفرم OKEx داشته باشد. کاربران قادرند ارز دیجیتال OKB را از صرافی هایی مثل OKEx ،HitBTC و FTX خرید. همچنین می توانند این رمزارز را پس از خریداری در ولت هایی مثل سیف پل و تراست ذخیره کنند. امیدواریم که با خواندن این مطلب اطلاعات لازم در مورد رمزارز OKB را دریافت کرده باشید.

همان طور که در ابتدای مقاله قول دادیم، در این مطلب به این پرداختیم که ارز دیجیتال okb چیست و چه آینده ای در انتظار آن است.

همچنین اگر دوست دارید ارزهای دیجیتال جدید برای سرمایه گذاری را بشناسید، توصیه می کنم همین الان این مطلب را مطالعه فرمایید؛

حال که دیگر یاد گرفتید که ارز دیجیتال okb چیست و چطور کار می کند، فکر می کنید این پروژه برای سرمایه گذاری مناسب است یا نه؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *