همه چیز درباره ارز شیبا که باید بدانید

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
همه چیز درباره ارز شیبا

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعال باشید، قطعا نام ارز دیجیتال شیبا را شنیده اید. ارز دیجیتال شیبا اینو یک شت کوین پرنوسان است که جولانگاه نوسان گیران و معامله گران ارزهای دیجیتال در دنیا شده است و بسیاری دوست دارند همه چیز درباره ارز شیبا را یاد بگیرند تا بدانند که ارز دیجیتال شیبا چیست و آیا ارزش سرمایه گذاری دارد یا خیر. البته اگر همه چیز درباره ارز شیبا را یاد بگیرید، دیگر پیش بینی آینده ارز دیجیتال شیبا هم دشوار نخواهد بود و به سادگی میتوانید از آینده ارز دیجیتال شیبا اینو خبر داشته باشید، پس اگر دوست دارید همه چیز درباره ارز شیبا را به زبان ساده و کاملا خلاصه یاد بگیرید، این مطلب به شما کمک می کند.

همه چیز درباره ارز شیبا

شیبا اینو نام خود را از یک سگ گرفته است که نژاد ژاپنی دارد. در ابتدای امر این سگ نماد رمزارز دوج کوین بود ولی بعد از گذشت مدت زمانی و با روی کار آمدن ارز شیبا به عنوان نماد و نام این ارز هم شناخته شد. بسیاری هم بر این باورند که ارز دیجیتال شیبا اینو با الهام گرفتن از دوج کوین طراحی شده و وارد بازار ارزهای دیجیتال شده است. حال در ادامه در این خصوص بیشتر توضیح خواهیم داد که شیبا اینو چیست و چرا طراحی شده است. در اصطلاح رایج موجود در بازار این ارز دیجیتال به عنوان قاتل دوج کوین هم شناخته می‌ شود!


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


روندها در بازار ثابت می کند که این ارز دیجیتال سعی دارد تا دوج کوین را پشت سر بگذارد و برای همیشه گوی سبقت را از آن برباید. شیبا اینو در حقیقت یک کوین نیست و بلاکچین مستقلی برای خود ندارد، لذا ارز دیجیتال شیبا بیشتر نوعی توکن محسوب می شود که به عنوان یک توکن رمز ارز در بستر اتریوم فعالیت می‌ کند. انتقادات زیادی در مورد این ارز دیجیتال مطرح می‌ شود که در ادامه اشارات کاملی به این موضوع خواهیم داشت.

چرا شیبا شت کوین است؟

تعداد زیادی از فعالان بازار رمزارز شیبا را به چشم یک شوخی نگاه می‌ کنند ولی واقعیت امر این است که انتقادات جدی و ساختاری به شیوه آغاز به کار و ادامه فعالیت ارز دیجیتال shib وجود دارد. به صورت کلی در نظر داشته باشید که شت کوین اصطلاحا به رمزارزهایی می گویند که نمی توان روی روند بلندمدت آن حساب باز کرد و در واقع آینده مشخصی ندارد. شت کوین‌ ها با گذر زمان ارزش خود را از دست خواهند داد و به صورت کلی نابود خواهند شد.

البته باید این نکته را هم در نظر داشته باشید که به هیچ وجه نمی توان با قاطعیت درباره شت کوین بودن یک رمزارز اظهارنظر داشت، بلکه شواهد و معیارهایی برای این وجود دارد که در صورتی که در یک ارز دیجیتال مشاهده شود که این معیارها در آن دیده می شود، باید جوانب احتیاط را بیشتر رعایت کنید و اگر هم آن را می خرید، ترید کوتاه مدتی داشته باشید و مدیریت سرمایه را در دستور کار قرار دهید. این معیارها به شرح زیر می باشند:

  • ** عدم انتشار وایت پیپر
  • ** رشد قیمتی بسیار بالا
  • ** عدم ارائه راه‌ حل جدید
  • ** مشخص نبودن نام سازنده
  • ** فاقد بلاک‌ چین اختصاصی

آیا وایت پیپر ارز دیجیتال شیبا وجود دارد؟

همان طور که پیش تر هم اشاره هایی داشتیم، تیم پروژه شیبا در ابتدا وایت‌ پیپری برای این ارز ارائه نکرده بود ولی رفته رفته و با گذشت زمان، توسعه دهندگان این پروژه وایت‌ پیپر ارز شیبا را منتشر کردند. جالب است بدانید که این تیم وایت پیپر خود را با نام woof paper منتشر کردند ولی این که این وایت پیپر تا چه اندازه می تواند اعتبار داشته باشد و پروژه شیبا تا چه اندازه می تواند در مسیر اهدافی که برای آن تعیین شده حرکت کند را دیگر زمان مشخص خواهد کرد.

فرق دوج کوین با شیبا چیست؟

توکن شیبا نام خود را از شباهت به دوج کوین برداشته است و با این وجود می‌ توان گفت که شیبا با رمزارزهای مبتنی بر دوج تفاوت های بنیادینی دارد. شیبا در حقیقت یکی از نخستین رمزارزهایی است که در برابر دوج کوین گارد رقابت گرفته است تا جایی که برخی شیبا را قاتل دوج کوین نامیده اند. وقتی که دلیل حضور شیبا و دوج کوین را در بازار کریپتوکارنسی را مورد بررسی قرار دهید، متوجه دست بالاتر دوج کوین در این رقابت خواهید شد، چرا که  خدمات به مراتب بالاتری را در اختیار کاربران خود قرار می دهد و از بلاکچین اختصاصی خود نیز برخوردار است.


حتما برایتان جالب است : جدید ترین شت کوین ها در سال 2022


اگرچه قدمت بالاتر دوج کوین هم نکته ای است که باید در این خصوص به آن توجه کرد، ولی دوج کوین حمایت نهنگ‌ هایی مثل ایلان ماسک را نیز دارد و به صورت کلی محبوبیت آن از دوج کوین بالاتر است. با این حال پیش‌ بینی این که آیا واقعاً شیبا قادر است گوی سبقت را از دوج کوین برباید یا نه خیلی ساده نخواهد بود. این نکته را هم باید در نظر داشت که در دنیای کریپتوکارنسی، همه چیز امکان پذیر است و تنها زمان تعیین کننده مواردی اینچنینی خواهد بود. در خصوص با تفاوت دوج کوین با شیبا به صورت خلاصه می توان گفت؛

  • 1) دوج یک کوین است اما شیبا یک توکن است.
  • 2) تعداد دوج کوین بی نهایت است اما شیبا مقدار 1015 توکن دارد.
  • 3) دوج کوین از بلاکچین اختصاصی خود برخوردار است ولی رمزارز شیبا در بستر اتریوم فعالیت می کند.
  • 4) دوج کوین با فرایند استخراج تولید می شود، اما ارز دیجیتالی شیبا بدین صورت نیست و از ابتدا کل توکن‌ های شیبا در شبکه قفل شده است.

پیش بینی آینده ارز دیجیتال شیبا

مزایا و معایب ارز شیبا چیست؟

هر ارز دیجیتالی از مزایا و معایب مخصوص به خود برخوردار است که برای شناخت بهتر باید آن ها را در نظر داشته باشید. مزایا و معایب ارز دیجیتال شیبا اینو به ترتیب به شرح زیر می باشد:

مزایا

  • ** قیمت شیبا بسیار پایین است و به همین منظور به افرادی که توانایی خرید رمزارزهای مشهوری مثل بیت کوین و اتریوم را ندارند، امکان خرید تعداد بالای شیبا را خواهند داشت. البته پیش بینی ها حاکی از آن است که ارزش شیبا در سال‌ های آینده افزایش خواهد یافت.
  • ** نوسانات زیاد ارز شیبا به افرادی که سرمایه گذاری های کوتاه مدت و به اصطلاح نوسان گیری انجام می دهند، این امکان را می دهد تا سود خوبی از این ارز به دست آورند. به صورت کلی هم بهتر است که روی ارزهایی مثل دوج‌ کوین و شیبا برای سرمایه گذاری بلندمدت و هولد حسابی باز نفرمایید.
  • ** این توکن امکان همه‌ گیر شدن در جهان را داراست، و این بدین معنی است که کارکردن با آن ساده و آسان است و می‌ تواند در بستر شبکه غیرمتمرکزی که فعال است، ارتباطات مالی گوناگونی را از نقاط مختلف جهان به هم پیوند بزند. وجود ارزی جهانی که تحت نظر دولت‌ ها و ملت‌ ها و قواعد زمان‌ بر و سخت‌ گیرانه فعالیت نمی کند، ارتباطات مالی و پولی در دنیا را به شدت آسان و جذاب خواهد کرد. حجم ثابت و بی‌ نوسان معاملاتی که تا به امروز با شیبا انجام شده، نشان می دهد گزینه مناسبی برای جهانی شدن محسوب می شود.

معایب

  • ** نام این ارز دیجیتال به آن توانایی تولید محتوای گسترده را در سطح فضای مجازی نخواهد داد، چرا که همان‌ طور که گفتیم، شیبا اینو نژادی از سگ‌ های ژاپنی است و با جست‌ و جوی شیبا اینو محتوای بسیاری درباره این سگ‌ ها در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. این یعنی کمی بین کاربران و اطلاعات موردنیازشان درباره توکن شیبا اینو فاصله خواهد افتاد و این موضوع به هیچ عنوان نمی تواند برای یک ارز دیجیتال و پروژه آن موضوع خوبی باشد.
  • ** ارز شیبا بستر بلاک چین اختصاصی خود را ندارد و همین موضوع موجب خواهد شد تا در چشم‌ اندازهای محتمل رقابت در آینده، در قیاس با سایر ارزهای دیجیتال حرفی برای گفتن نداشته باشد و نتواند باقدرت با آن ها به رقابت بپردازد. لذا به صورت کلی می توان گفت که نداشتن زیرساخت‌ های فنی قوی از ضعف‌ های ارز شیبا محسوب می شود.

چگونگی خرید ارز دیجیتال شیبا

پیش تر از این شایعه شده بود که برخی از صرافی‌ های معروف مثل بایننس از قرار دادن شیبا در لیست معاملات خود اجتناب کرده اند ولی رشد فوق العاده قیمتی شیبا توجه بسیاری از معامله گران را به خود جلب کرد و همین موضوع موجب شد تا  حتی بایننس هم برای جلب رضایت کاربران خود ارز دیجیتال shiba را در لیست معاملات خود جای دهد.


حتما برایتان جالب است : آینده ارز دیجیتال دوج کوین چگونه رقم میخورد؟


البته مدیرعامل این صرافی در مصاحبه‌ ای بیان داش که مسئولان این صرافی، سرمایه‌ گذاری در ارز شیبا را به هیچ کدام از کاربران خود توصیه نمی کنند! البته به علاوه بایننس، صرافی های دیگری مثل کوینکس، یونی سواپ، پولونیکس، صرافی کوکوین، بیت مارت، هات بیت، بیت فارکس و حتی صرافی های ایرانی مثل نوبیتکس، بیت 24، تبدیل و اوکی اکسچنچ نیز از معاملات این ارز دیجیتال پشتیبانی می کنند و شما می توانید با افتتاح حساب در هر کدام از این صرافی هایی که گفتیم، به خرید و فروش شیبا بپردازید.

بهترین کیف پول ارز دیجیتال شیبا

نمیشود مقاله همه چیز درباره ارز شیبا را بررسی کند به کیف پول های شیبا اشاره ای نداشته باشد! از آنجایی که ارز دیجیتال شیبا یک توکن ERC-20 می باشد، می توان آن را در تمام کیف پول‌ هایی که از اتریوم پشتیبانی می کنند، ذخیره نمود. لذا کیف پول های معتبری مثل تراست والت، مای اتر والت، کوینومی، لجر و متامسک از جمله کیف پول‌ هایی به حساب می آیند که برای نگهداری ارز دیجیتال شیبا می توانید از آن ها استفاده نمایید.

آینده ارز دیجیتال شیبا اینو چگونه خواهد بود؟

واقعیت امر اینجاست که اکثر تحلیلگران در مورز ارز شیبا نظر دوگانه ای دارند؛ گروهی بر این باورند که روند مثبت و رو به رشد شیبا در کوتاه‌مدت متوقف نمی شود و شاید مهم ترین استدلال این گروه از افراد هم اقبال عمومی مردم به سمت شیبا باشد که در جواب به این گروه از افراد، می توان این سوال را مطرح کرد که اعتبار این تحلیل تا چه زمانی پابرجا خواهد بود؟! در این راستا بعضی از تحلیلگران پیش‌ بینی کرده اند که روند رو به رشد قیمت شیبا تا سال 2028 ادامه دار باشد و از تحلیل تکنیکال شیبا کوین هم برای صحت‌ سنجی استدلال خود بهره می گیرند. البته این را هم باید گفت که این دسته از افراد خوشبینانه‌ ترین تحلیل ارز شیبا اینو را ارائه کرده اند.

ولی در مقابل عده‌ ای دیگر از کارشناسان بر این باورند که به آن دلیل که هیچ نشانه‌ بنیادی مثبتی در ارز شیبا دیده نمی شود، نمی توان دیدگاه مثبتی نسبت به این ارز داشت. در حقیقت آن ها آینده ارز دیجیتال شیبا اینو را اصلا جالب نمی دانند. این گروه از افراد مبنای معاملات خود را آن چه که در بازار در جریان است قرار نمی دهند و به صورت کلی بر این باورند که امواج روانی و ذهنی بالاخره روزی فروکش خواهد کرد و رمزارزهایی که از بنیاد مناسبی برخوردار نیستند، از دنیای ارزهای دیجیتال حذف خواهند شد. بر مبنای این دیدگاه به هیچ وجه سرمایه‌ گذاری در ارز شیبا به هیچ کس توصیه نمی شود.

آیا شیبا ارزش سرمایه گذاری دارد؟

قیمت ارز شیبا روند بسیار پرنوسانی را طی کرده است ولی نکته ای که باید در نظر داشته باشید اینجاست که این افزایش قیمت امکان دارد تنها در پی هیجانات و نوسانات ارز دیجیتال دوج کوین به وجود آمده باشد، به این خاطر که شیبا به نوعی بر روی موج دوج کوین سوار است و نوسانات آن را دنبال می‌ کند. نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که نوسانات خود دوج کوین هم به دبنال توئیت‌ های ایلان ماسک بوده و آن هم چندان قابل اعتماد نیست.


حتما برایتان جالب است : ارز دیجیتال سیاکوین چیست و چطور کار میکند؟


به علاوه باید گفت که افزایش قیمت اتریوم هم می تواند در رشد بالای شیبا موثر واقع باشد، به این خاطر که شیبا بر بستری از این ارز دیجیتال قرار گرفته است، به همین خاطر نمی‌ توان رشد چند صد درصدی شیبا را نشانه‌ ای برای ارزشمندی و بنیاد قوی آن در نظر گرفت. در حقیقت گفتن این که شیبا در آینده چه عملکردی از خود نشان خواهد داد و چقدر سود می دهد، غیر قابل پیش بینی است ولی با این حال می‌ توان گفت که با توجه به پیروی این ارز دیجیتال از دوج کوین، اگر دوج بتواند روند صعودی خود را حفظ کند، شیبا نیز می تواند تحرکات قیمتی مثبت را تجربه کند.

پیش‌ بینی‌ ها نشان می دهد که دوج کوین در آینده می تواند قیمت 1 دلار را به خود ببیند و این موضوع نشانه مثبتی برای مقلد بزرگ این ارز، یعنی شیبا اینو خواهد بود، ولی با این وجود به منظور رسیدن به یک تحلیل دقیق، می بایست باز هم صبر کرد تا اقدامات و برنامه‌ های این ارز برای توسعه را ببینیم. این نکته را هم در خاطر داشته باشید که هیچگاه درگیر هیجانات بازار نشوید و همیشه گزینه‌ های سرمایه‌ گذاری خود را با مطالعه و بعد از تحلیل و بررسی های فراوان انتخاب نمایید، چرا که این کار ریسک سرمایه گذاری شما را تا حدود بسیار زیادی کاهش خواهد داد.


نتیجه گیری و کلام پایانی

توکن شیبا به آرامی قدم‌ هایی را برای تغییر از یک کوین بی ارزش یا میم کوین به یک رمزارز جدی احتمالی، بر می دارد و سعی می کند پا در جایگاه رقیب‌ های بزرگ‌ تر خود مثل دوج کوین بگذارد، ولی همچنان موضوعاتی وجود دارد که می تواند صد راه این توسعه شود؛ لذا این مسائل می‌ تواند دردسرهای زیادی برای آینده شیبا ایجاد کند. یکی میزان عرضه کل این توکن است که به میزان 1 کوادریلیون شیبا است و دیگر انباشته شدن درصد بسیار زیادی از این توکن‌ ها در کیف پول‌های چند نهنگ بزرگ شیباست.

این موضوع توان دست‌ کاری قیمتی شیبا را در اختیار نهنگ های آن قرار خواهد داد. لذا با توجه به برنامه‌ های پیش روی شیبا، به احتمال زیاد همچنان یکی از پروژه‌ های پر سر و صدای بازار کریپتو خواهد بود ولی این موضوع که چه زمان می‌ توان آن را به عنوان یک رقیب جدی دانست، سوالی است که پاسخ دقیقی برای آن وجود ندارد.

همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب سعی کردیم همه چیز درباره ارز شیبا را مورد بررسی قرار دهیم.

همچنین اگر دوست دارید بدانید توکن های متاورس کدامند ، توصیه می کنیم این مطلب را حتما مطالعه فرمایید.

پیش بینی قیمت شیبا تا سال 2022 از نظر شما چگونه است؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *