بهترین پروژه های web3 در حال حاضر

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
بهترین پروژه های web3

آیا بهترین پروژه های web3 را میشناسید؟ اگر با وب 3 آشنایی دارید و میدانید که اینترنت نسل سوم کدام است و چه مزایایی نسبت به وب 1 و 2 دارد و همچنین در بازار ارزهای دیجیتال هم فعالیت دارید و مشتاقید که بدانید بهترین پروژه های web3 کدامند، این مطلب برای شما نوشته شده است و به شما کمک می کند تا جذاب ترین پروژه های دیجیتالی که روی وب تری کار می کنند بشناسید و بدانید که بهترین پروژه های web3 برای سرمایه گذاری کدام است، پس تا انتها همراه ما بمانید.

بهترین پروژه های web3

وب 3 نسل جدیدی از اینترنت به حساب می آید که هوش مصنوعی در آن نقش بسزایی دارد و بر پایه یادگیری خودکار طراحی شده است؛ اپ‌ ها یا نرم‌ افزاهایی مانند سیری بر روی گوشی‌ های آیفون، نمونه‌ های اولیه این هوش‌ ها هستند که خودش را با توجه به رفتار مصرف‌ کننده تطبیق دهد. همچنین کیبوردهای هوشمندی که صدا را تایپ می‌ کنند و مطابق با دایره واژگان فرد، دایره کلمات را بیشتر می کند. این رفتار که بر پایه یادگیری بنا شده، بستر web3 است، از همین روی کارشناسان این حوزه بر این باورند که تا وقتی که همه زیرساخت شبکه اینترنت جهانی با این WEB همخوان نشود نمی‌ توان از کل ظرفیت‌ های آن خبردار شد.


در صورتی که تمایل دارید در ارزهای دیجیتال مثل بیت کوین، اتریوم و … سرمایه گذاری امن کنید و از امتیاز 10 درصد تخفیف کارمزد در معاملات رمزارزها بهره مند شوید، میتوانید از طریق لینک زیر اقدام به ثبت نام نمایید؛

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال

سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال


البته باید در نظر داشته باشید که همین چشمه کوچکی که شرکت‌ های بزرگ تکنولوژی از نسل سوم رو کردند، درهای دنیای جدیدی به روی مردم جهان گشوده‌ است. برای گشت‌ و گذار در شبکه جهانی اینترنت می بایست با یکی از غول‌ های تکنولوژی مانند گوگل، فیسبوک یا توییتر احراز هویت اگرنه حتما با مشکل مواجه خواهید شد. این شرکت‌ ها واسطه اتصال ما با دنیای آزاد هستند. حتما برای ورود به سایتی از شناسه گوگل یا فیسبوک استفاده کردید، در web3 به احراز هویت از طرف هیچ شرکتی احتیاج نخواهید داشت و آزادانه می‌ توانید در شبکه جهانی اینترنت جستجو نمایید.

ارتباط بلاک چین با وب 3

کلید این تمرکززدایی، فناوری بلاک چین است که فضاها یا به اصطلاح دفترچه‌ های ثبتی قابل مشاهده و قابل تأیید را به وجود می آید که برای هر کسی و در هر کجا قابل دسترسی است. امروزه بلاک چین زیربنای بیت‌ کوین و دیگر رمزارزها و همچنین تعدادی از فناوری‌ های نوپا است و به شدت با چشم‌ انداز آینده هر چیزی که وب 3 تعریف می‌ شود ترکیب شده است. در واقع باید گفت که ایده این است که هر کاری که انجام می‌ دهید، از خرید گرفته تا رسانه‌ های اجتماعی، از طریق همان فرآیندهای امن، با حفظ حریم خصوصی بیشتر و شفافیت بیشتر انجام شود.

وب 3 از بعضی جهات ترکیبی از دو دوره پیش از خود است؛ فناوری پیشرفته، پویا و برنامه‌ مثل وب مدرن، همراه با فلسفه غیرمتمرکز و کاربر محور که در ابتدای اینترنت، پیش از اینکه شرکت های میلیارد و تریلیون دلاری مالک همه چیز باشند، وجود داشت. Web3 پویایی قدرت را از موجودیت‌ های فناوری بزرگ به کاربران انتقال می دهد یا حداقل تئوری بر این مبنا بنا شده‌ است. در شکل فعلی، وب 3 به کاربران با توکن‌ هایی پاداش می‌ دهد که نهایتا به روش‌ های گوناگونی از جمله ارز یا به عنوان رای برای تأثیرگذاری بر آینده فناوری استفاده می شوند. در این دنیای جدید شجاع، ارزش ایجاد شده به وسیله وب میان کاربران بسیار بالاتر و شرکت‌ ها و خدمات بیشتر با امکان همکاری بسیار بهبود یافته در شبکه تقسیم بندی می شود.

وب 3 تصویر آینده از اینترنت است؟

محققان این طور گفته اند که Web3 به تنهایی قادر نیست احتیاجات ما را برطرف کند، از همین روی می بایست در کنار Web2 عرضه شود. این امر طعنه خاصی به تکامل Web3 وارد کرده‌ است، به همین دلیل علاقه مندان امیدوارند که Web3 به این معنی باشد که اشتراک گذاری عکس‌ ها، برقراری ارتباط با دوستان و خرید آنلاین چیزها دیگر مترادف با شرکت‌ های فناوری بزرگ نیست، بلکه از طریق بسیاری از خدمات رقیب کوچک در بلاک چین صورت می پذیرد.


حتما برایتان جالب است : ارزهای دیجیتال آینده دار 2022 که اگر نخریم، باختیم!


برای مثال هر بار که پیامی می فرستید، یک نشانه برای مشارکت خود کسب می کنید که به شما سهام مالکیت در پلتفرم می‌ دهد، از همین روی بیشتر شرکت‌ های فناوری تصمیم گیری کرده اند که در کنار Web2 ایده‌ های Web3 را در خدمات خود قرار بدهند تا ارتباط آن ها با دنیای جدید دیجیتال قطع نگردد. با ظهور Web3 بسیاری از مردم قصد دارند داده‌ ها و تاریخچه تعاملات و مراودات خود را در هر کجای اینترنت که هستند، به‌ جای ماندن بر روی پلتفرم‌ های وب منحصربه‌ فرد به صورت آنلاین انتقال دهند.

البته با وجود تمامی مواردی که گفتیم، نگرانی از آزادی‌ های بی اندازه در Web3 نگرانی هایی را به همراه داشته است. این که هیچ مانعی برای افراد وجود ندارد تا هر جامعه‌ ای با هر قوانینی که قصد دارند ساخته‌ شود، به شدت هیجان انگیز است و نمی‌ توان مانع آن شد. به نظر می آید که دنیای فیلم‌ های سینمایی تخیلی تبدیل به واقعیت شده است و باید در آینده منتظر دنیایی جدید با قابلیت های متفاوت باشیم.

1) فایل کوین – Filecoin

فایل کوین یکی از آن دسته رمزارزهایی به حساب می آید که یکی از پرطرفدارترین پروژه های وب 3 محسوب می شود. به جرات می توان گفت که بلاک چین فایل کوین یکی از پراستفاده ترین، جسورانه ترین و در عین حال رازآلودترین بلاک چین های موجود در دنیا می باشد که مطابق با ایده ای نوآورانه و با اهدافی بزرگ ایجاد شده است. تعداد زیادی از کارشناسان بر این باورند که چنانچه تیم توسعه دهنده رمزارز فایل کوین بتوانند ایده های خود را اجرا کنند، انقلابی بزرگ در عرصه داده ها ایجاد خواهد شد.

به زبان ساده تر فایل کوین با نماد اختصاری FIL یک رمزارز می باشد و وب 3 در واقع همون فناوری است که به بلاک چین فایل کوین اجازه اشتراک گذاری پرونده میان افراد گوناگون به کاربرا خود را می دهد. ارائه دهندگان بلاک چین این ارز در حقیقت ماینرها یا کامپیوترهایی به حساب می آیند که می توانند به اینترنت وصل شوند و فضای اضافی ذخیره اطلاعات خود را در اختیار شبکه قرار دهند.


حتما برایتان جالب است : معرفی ارز دیجیتال فایل کوین | همه چیز راجب Filecoin


همچنین باید در نظر داشت که این ماینرها می توانند با مشارکت در زنجیره ذخیره سازی اطلاعات، رمزارز FIL دریافت کنند. همچنین ذخیره اطلاعات در  بلاک چین رمزارز فایل کوین به شکلی می باشد که اطلاعات افراد به شکل غیر متمرکز در فضایی در هر جای دنیا ذخیره می شود، اما هیچکس به جز خود فرد قادر نیست به این اطلاعات دسترسی پیدا کند.

2) پولکادات – Polkadot

رمزارز پولکادات هم یکی دیگر از ارزهای دیجیتالی است که در حوزه وب 3 فعالیت دارد و ما به عنوان دومین گزینه برای سرمایه گذاری خدمت شما معرفی کرده ایم. ارز دیجیتال DOT در سال 2016 میلادی و به وسیله تعدادی از سازندگان برجسته در فضای بلاک چین از جمله بنیانگذار اتریوم، گوین وود، راه اندازی شد. رمزارز پولکادات یکی از پروژه های شاخص وب 3 نیز به حساب می آید که به وسیله بنیاد سوئیسی راه اندازی شده است.

پروژه های وب 3

رمز ارز پولکادات با ایجاد شبکه ای واحد از بلاک چین های یکپارچه، می تواند مشکلاتی مانند بالا بودن هزینه کارمزدها و پایین بودن سرعت تراکنش ها رو برطرف می کند. پولکادات نسل نوینی از شبکه بلاک چین به شمار می رود که  بلاک چین های گوناگونی را به یه شبکه وصل می کند.

در این شبکه انتقال داده بین بلاک چین های گوناگون امکان پذیر است و همچنین می تواند از چند زنجیره گوناگون بکند. رمزارز Polkadot تسهیل کننده نسل بعدی Web 3 نیز به حساب می آید که پس از شکستن انحصار اینترنت، قادر است نسل جدید اینترنت را در اختیار کاربران خود قرار دهد. بنیاد وب تری پشت رمزارز پولکادات، بدین منظور که بتواند زیر ساخت ها را به سادگی و با سرعت بالا در اختیار توسعه دهنده ها قرار دهد، یک بلاک چین قابل همکاری را توسعه داده است و باید دید در آینده چه جایگاهی می تواند در بازار ارزهای دیجیتال پیدا کند.

3) اوشن پروتکل – OCEAN

سومین ارزی که در حوزه وب 3 فعالیت هایی انجام داده است و برای سرمایه گذاری بلندمدت در بازار ارزهای دیجیتالی گزینه مناسبی به حساب می آید، رمز ارز اوشن پروتکل می باشد. ارز دیجیتال OCEAN پروتکل تبادل داده غیر متمرکز و مبتنی بر بلاک چین است. پروتکل اوشن به شکلی ساخته شده است که کاربران آن قادرند، بازار داده غیر متمرکز خود طراحی نمایند. شایان ذکر است که این بازارهای داده به افراد و سازمان ها کمک می کنند تا داده ها و اطلاعات خود را اشتراک گذاری کنند و از آن ها در راستای ایجاد محصولات و خدمات بهتر بهره بگیرند.


حتما برایتان جالب است : آلت سیزن چیست و چگونه آنرا پیش بینی کنیم؟


همین طور باید در نظر داشته که رمزارز Ocean به عنوان توکن ابزاری عمل می کند و برای خرید، مبادله و فروش داده ها و همچنین مدیریت بودجه جامعه در پلتفرم کاربردهای بسیار زیادی دارد. توکن ارز دیجیتال اوشن پروتکل، به عنوان وسیله ای برای تبادل درون شبکه اختصاصی اپن اوشن مورد استفاده قرار می گیرد. در واقع تولید کننده های داده زمانی که اطلاعات خود را می فروشند، این توکن را به دست خواهند آورد.

همچنین کاربران جهت اجرای الگوریتم های خود روی این داده ها لازمه که رمزارزی را به عنوان کارمزد بپردازند. توکن اوشن به عنوان پاداشی برای خدمت مورد استفاده قرار می گیرد و کاربردهای زیادی دارد. جالب است بدانید که پروتکل Ocean در سال 2017 به وسیله بروس پون بنیانگذار BigChainDB و ترنت مکانگی متخصص هوش مصنوعی و طراحی، راه اندازی شد. می توان گفت که هدف آن ها این بود که کنترل داده های کلان را از شرکت هایی مانند مایکروسافت، گوگل و اپل به دست بگیرند. 

4) بیت تورنت – BitTorent

بیت تورنت چهارمین و آخرین ارزی است که قصد معرفی آن را در این مطلب داریم. بیت تورنت پلتفرم مخصوص اشتراک گذاری فایل های غیر متمرکز می باشد که قبل از توسعه مفهوم وب 3 راه اندازی شده است. بیت تورنت با گذشت زمان به یکی از کاربردی ترین برنامه های غیر متمرکز تبدیل شد. در اصل بیت تورنت، یه سرویس دانلود فایل می باشد که از فناوری تورنت بهره می گیرد. در کل دنیا، صدها میلیون نفر این سرویس را مورد استفاده قرار می دهند.


حتما برایتان جالب است : رمز ارزهای ارزان و آینده دار بازار کریپتو


لازم به ذکر است که سرویس بیت تورنت در سال 2019 به وسیله جاستین سان خریداری شد. رمزارز بیت تورنت می تواند به عنوان پلی میان تولیدکننده محتوا و مخاطبان کاربرد داشته باشد. به بیانی دیگر کاربران این رمزارز می توانند با استفاده از ارزهای دیجیتالی که دارند، بدون نیاز به هیچ بانک یا واسطه مالی این سرویس را مورد معامله قرار دهند.

در حقیقت تولیدکننده های محتوا در مقابل چیزی که به مخاطب ها ارائه میدهند، هزینه ای رو به شکل ارز دیجیتال بیت تورنت دریافت می کنند. بلاک چین ترون زیرساخت های خوب و پیشرفته ای برای انجام معامله های بیت تورنت فراهم کرده است که تراکنش های مربوط به بیت تورنت را در مدت زمان کمی به سادگی انجام می دهد. همچنین شایعاتی وجود دارد که در آینده ارز دیجیتال Btt با پلتفرم های نتفلیکس، اسپاتیفای و آمازون همکاری به عمل خواهد آورد که البته در حد حرف است ولی به صورت کلی خرید Btt برای تریدرها از جذابیت بسیار بالایی برخوردار است.


همان طور که ابتدای مقاله به شما قول دادیم، در این مطلب 4 مورد از بهترین پروژه های web3 را خدمت شما معرفی کردیم.

همچنین اگر به بازار آلت کوین های جذاب علاقه دارید، اینجا به معرفی ارز دیجیتال هارمونی پرداخته ایم.

شما در مورد پروژه های وب 3 و اینترنت نسل سوم چه نظری دارید؟

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *