سامانه سهام عدالت سعدی

ارسال شده در توسط احسان رباط جزی
سامانه سهام عدالت سعدی

سامانه سعدی فروش سهام عدالت است که اخیرا فعال شده است تا مشمولان سهام عدالت بتوانند در سامانه سعدی برای فروش سهام عدالت خود اقدام کنند. همچنین مواردی مانند مشاهده دارایی سهام عدالت و مشاهده ارزش سهام عدالت و اطلاع از ارزش روز سهام عدالت از همین سامانه سهام عدالت سعدی امکان پذیر است. اگر فردی قصد فروش سهام عدالت و دریافت پول از بانک را داشته باشد، میتواند به سامانه سهام عدالت سعدی مراجعه نمایید و سهام عدالت 99 را پیگیری نماید تا پول فروش سهام عدالت خود را از بانک دریافت کند. سهام عدالت ۹۹ ازادسازی شده است و تمامی مشمولان تا به اینجا میتوانند 60 درصد از سهام عدالت خود را به فروش برسانند و پول آن را دریافت کنند. اگر قصد فروش سهام عدالت را دارید، مطمئنا شناخت سامانه سهام عدالت سعدی میتواند راهگشا و راهنمای شما برای فروش سهام عدالت باشد، پس تا انتها این مقاله راهنمای بورسی رو مطالعه کنید.

سامانه سهام عدالت سعدی

افرادی که در سامانه آزادسازی سهام عدالت ثبت نام کرده اند و احراز هویت سهام عدالت رو هم انجام داده اند و برای دریافت کد معاملاتی آنلاین از کارگزاری نیز اقدام کرده اند، در حال حاضر میتوانند نسبت به فروش 60 درصد از سهام عدالت خود در سامانه سعدی و یا بانک اقدام نمایند. سامانه سهام عدالت سعدی سامانه ای است که برای سهامداران و مشمولان سهام عدالت تعبیه شده است تا برای فروش سهام عدالت و موارد دیگر که به سهام عدالت مربوط است بتوانند ارتباط مستقیم و مناسبی با سیاست گذاران سهام عدالت داشته باشند. 

در نظر داشته باشید که مدیر عامل سامانه سعدی گفته است که؛ زمان تقریبی برای واریز پول سهام عدالت برای کسانی که درخواست فروش سهام خود را به سامانه سعدی می ‌دهند، حدود 10 روز است، ولی این زمان قطعی نیست، همچنین 10 میلیارد تومان از سهام عدالت به فروش رفته است که برای واریز آن منتظر دریافت اطلاعات حساب سهامداران از سوی شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی هستیم. همان طور که احتمالا میدانید بخش قابل توجهی از متقاضیان سهام عدالت درخواست فروش سهام خود را به سامانه سعدی داده‌ اند و منتظر واریز پول فروش سهام عدالت خود هستند.

سامانه سهام عدالت سعدی

شایان ذکر است که فروش سهام عدالت در سامانه سعدی یک فرایند مستمر است که سهامداران درخواست فروش خود را ثبت می کنند و از طریق سامانه سعدی درخواست ‌ها برای فروش به شرکت سپرده ‌گذاری مرکزی ارسال خواهد شد و در ادامه و بعد از دریافت فروش لیست واریزی، پول سهام مشتریان از طریق سامانه سعدی به حساب افراد واریز می شود. جالب است بدانید که تا به الان برای متقاضیانی که درخواست فروش خود را به سامانه سعدی داده‌ اند، در پنج نوبت پول سهام واریز شده است.

واریز پول فروش سهام عدالت طی چند روز؟

به این دلیل که بخشی از فرآیند فروش سهام عدالت و واریز پول آن خارج از کنترل سامانه سعدی است، نمی ‌توان زمان دقیقی را برای واریز پول در نظر گرفت، ولی طبق تجربه فروش طی هفته ‌های اخیر، میانگین 10 روز زمان لازم است تا سهام فروخته و پول آن به حساب مشتری واریز شود، این زمان ۱۰ روزه یک وعده قطعی نیست، به این خاطر که خود سامانه سعدی نیز از این وضعیت ناراضی است ولی نمیتوان آن ها را مقصر دانست! به عنوان مثال بخشی از این سهام مربوط به شرکت مخابرات است که این نماد بسته است، طبیعتا کسانی که این نماد را برای فروش انتخاب کردند، با تاخیر فروش و واریزی مواجه خواهند شد که امری طبیعی است.

پیشنهاد مطالعه : آموزش ابتدایی بورس – آموزش سرمایه گذاری در بورس

جالب است بدانید که به صورت روزانه حدود 2 هزار نفر از طریق سامانه سعدی درخواست فروش خود را ثبت می‌ کنند و مسئولان سامانه سعدی هر روز با عوامل درگیر در فروش سهام عدالت در تعاملند و مسئول سامانه این طور بیان کرده است که از روزهای آینده فرایند فروش و واریز پول سهام عدالت مشتریان یک فرایند روزانه و مستمر می شود که روال عادی و طبیعی خود را پیش خواهد گرفت. همان طور که پیش تر هم اشاره داشتیم، حدود 10 میلیارد تومان معادل درصد از همه سفارشات متقاضیان، فروخته شده و آماده واریز است، ولی به خاطر این که هنوز لیست سهامداران برای مسئولان سامانه سعدی فرستاده نشده است، واریز آن ها به تعویق افتاده است و مسئولان سامانه سهام عدالت سعدی به منظور واریز این مبالغ حاصل از فروش منتظر شرکت سپرده‌ گذاری هستند تا اطلاعات حساب سهامداران را ارسال کنند.

دریافت کد بورسی سهام عدالت

همان طور که میدانید قبل از اقدام به فروش سامانه سهام عدالت در سامانه سعدی افرادی که مشمول دریافت سهام عدالت هستند باید نسبت به دریافت کد بورسی اقدام نمایند. افرادی که قصد دریافت کد معاملاتی آنلاین را دارند هم باید به صورت عادی برای ثبت نام سجام و دریافت کد بورسی اقدام کنند. مراحل دریافت کد بورسی آنلاین به صورت زیر است :

1) ثبت نام در سامانه سجام ؛ سایت سجام را در اینترنت سرچ کنید و در سامانه سجام روند ثبت نام خود با کد ملی و شماره تلفنی که به نام شماست آغاز خواهد شد و در انتها برای شما کد 10 رقمی سجام ارسال می شود که نشان دهنده تایید اطلاعات وارد کرده شما خواهد بود. برای ثبت نام سجام باید شماره موبایلی که به نام خودتان باشد و شماره شبا حسابی که به نام خودتان هست را به سیستم بدهید، پس اگر خط به نام خود ندارید و یا شماره شبای خود را نمی دانید، در ابتدا این دو مورد را فراهم کنید و در ادامه برای ثبت نام سامانه سجام بورس اقدام نمایید.

2) ارائه کد 10 رقمی سجام به همراه اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت

3) انجام فرآیند احراز هویت و دریافت کد بورسی

4) انتخاب یک کارگزاری و ثبت نام در آن کارگزاری از طریق دفاتر پیشخوان دولت

5) دریافت کد آنلاین و وارد کردن آن کد و رمز عبور که از پیش انتخاب کرده اید، در سایت معاملاتی کارگزاری انتخاب شده

6) ورود به پنل معاملاتی کارگزاری انتخابی خود و شروع فرآیند سرمایه گذاری در بورس یا فروش سهام عدالت و …

زمان مناسب برای فروش سامانه سهام عدالت سعدی

توصیه ما و تمامی بزرگان بازار بورس به سهامداران سهام عدالت این است که برای فروش سهام عدالت خود عجله نداشته باشند و تا انتهای سال صبر کنند. گفتنی است که طبق وضعیت بازار ارزش سهام عدالت در مرداد ماه با ارزش سهام عدالت در خرداد ماه امسال قابل مقایسه نیست و افزایش چشم گیری را شاهد بوده ایم و این نشان از ارزنده بودن سهام شرکت های موجود در سهام عدالت دارد و این را در خاطر داشته باشید که این سهام ها، باز هم جای رشد و افزایش قیمت را خواهند داشت، از همین روی توصیه ما به سهامداری سهام عدالت است.

پیشنهاد مطالعه : مراحل ثبت نام در بورس – چگونگی ثبت نام در بورس

اگر هم قصد فروش سهام عدالت را دارید، تا انتهای امسال صبر کنید و سپس برای فروش دارایی خود اقدام کنید. آن زمان هم وضعیت فروش سهام عدالت به صورت کامل و درست مشخص شده است و دیگر واریز دیر هنگام و یا کم وجود ندارد، هم اینکه با توجه به این موضوع که روند شاخص کل بورس ایران امسال صعودی است، می توانید از این روند صعودی استفاده کرده و نسبت به نگهداری و حتی اضافه کردن به سهام عدالت خود اقدام کنید و مطمئن باشید اگر ارزش سهام عدالت شما امروز 18 میلیون باشد، انتهای سال رقمی بسیار بالاتر خواهد بود.

نتیجه گیری و کلام پایانی

پس سهامداران مشمول برای دریافت پول فروش سهام عدالت از بانک و یا سامانه سعدی باید در ابتدا در سامانه سجام ثبت نام کنند و کد 10 رقمی تایید را دریافت نمایند و در سایت کارگزاری که انتخاب کرده اند، نیز نیاز به ثبت نام است و در ادامه با همراه داشتن کد ده رقمی سجام و اصل کارت ملی و شناسنامه به دفاتر پیشخوان دولت مراجعه کرده و ادامه فرآیند دریافت کد آنلاین بورسی برای فروش سهام عدالت را در دفتر پیشخوان پیگیری می نمایند و در صورت تمایل فرم فروش 60 درصد از سهام عدالت رو پر نمایند و منتظر واریز پول فروش سهام عدالت از سامانه سعدی سهام عدالت باشند.

در انتها امیدوارم از این مقاله راهنما با عنوان سامانه سعدی فروش سهام عدالت نهایت استفاده رو برده باشید. هر گونه سوال و یا ابهامی در خصوص سهام عدالت ۹۹ داشتید، از طریق قسمت ارسال نظرات و دیدگاه ها با ما و دیگر مخاطبان سایت سرمایه گذاری مای مانی به اشتراک بگذارید، همچنین نظرات و تجربیات خود درباره فروش سهام عدالت در بانک و یا سامانه سهام عدالت را با ما و سایر مخاطبان سایت مای مانی به اشتراک بگذارید تا افرادی که تجربه شما را ندارند، بتوانند از آن استفاده کنند.

احسان رباط جزی
Ehsan.rj1998@gmail.com

یک دیدگاه برای “سامانه سهام عدالت سعدی”

  1. سلام خسته نباشيد من سهام عدالت فرختم هفت ماپيش بعدسه ماه شيصت هزارتومن واريز كرده كي بقيه روميدي لازم دارم دستم خالي ميشه زودتر پولمو واريز كنيد ازتون خواهش ميكنم 😔😔😔😔

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *